القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بودى جارد الفصل الخامس 5 بقلم اسماعيل موسي حصريه

 


رواية بودى جارد الفصل الخامس 5 بقلم اسماعيل موسي حصريه





رواية بودى جارد الفصل الخامس 5 بقلم اسماعيل موسي حصريه 


#Bodyguard 


                         5


لاحظت ابتسامه على وجة سانتا  وكانت أول مره اراها  مبتسمه، وكنت حتى هذه اللحظة لم اصادف ذلك الجمال النقى وتلك الأبتسامه الوارفه المشرقة التى تشبه صياح ديك فى فجر ممطر. 

وضعت سانتا قدم على قدم  ورغم اننى اكره الفتيات اللعينات المتغطرسات الا أننى ما رأيت سوى جمال خالص وقلت فى نفسى يحق لها ان تغتر.

حاولت بكل خبرتى توقع حركتها التاليه وجعلتنى بكل تركيز اسبر دواخلها الغامضة.

لكن سانتا صدمتنى، لم تعقب على كلامى ولا حتى زعقت، طلبت منى الأنصراف ، قالت تقدر تتفضل لحد ما اطلبك.

وتذوقت ذلك الأدب الذى هب على سانتا فجأه ،تلك الوقحه التى لا يكف لسانها القذر عن صب اللعنات ،كنت اعرف انها حالة مؤقته، لكنه على الأقل يوجد داخلها انسانة.


خرجت وأغلقت باب المكتب خلفى ، وسمعت ضحكه كبيره، لا، مكنتش ضحكه واحده، كان ضحك اكتر من شخص داخل المكتب.


جسمى كان مش على بعضه وكان لازم انصرف اول مره اتعامل مع سانتا هانم من القرب ده

وقلبى كان مخضوض مرتجف، لكن تعلمت حاجه جديده، عرفت ان سانتا جواها انسانه ومش وحش زى ما كنت متخيل

وان الحجه والتصرف الانيق ممكن ينقذنى منها، وقعدت اصبر نفسى

شوية هدوء وبرود وحسن سلوك هتنجيك يا واد من جحيم الهانم.


وعشان الوضع ما يختلطش عليك، الموضوع كان بعيد عن الحب والعواطف والمشاعر وكل الحجات إلى بتدور فى عقلك، انا انسان لا يعترف بالحب ويجد متعته فى اشياء أخرى،اننى اعرف حدودى جيدا واعرف ان حكاية على والاميرة انجى لا تتكرر سوى فى الروايات 


__المهم وانا نازل قابلنى عبد المعين، تفحصنى بنظره طويله وكان مندهش انى لسه فى القصر، كان متوقع سانتا تطردنى

ومقدرش يخفى اندهاشه، انت لسه هنا؟

قولت كنت متوقع اكون موجود فين يعنى!؟

القصه بقلم اسماعيل موسى 

سبته ودخلت المطبخ، طلبت فنجان قهوه، شربته مع سيجاره مع ان التدخين ممنوع، لكن بالنسبه ليا مزاجيتى لا تعتدل الا بخرق القواعد والقوانين وبوجود اروى فى صفى يمكن للحماقات الصغيره ان تمر دون ملاحظه من أى شخص

أروى تستلطفنى ،لا تحبنى بالطبع فلا فتاه قادره على تقبلى

ربما وجدت فى شخص يمكنها ان تتحدث اليه بعد عصور قضتها فى الوحده داخل جدران القصر.


وفضلت قاعد قدام الموظفين، شارد بفكر ممكن يحصل ايه تانى، متناسى نظرات الخدم المتوجسه المتفحصه 


وارتأيت انى افضل قريب من مكتب سانتا لانى مقتنع جدا أن مزاجية المرأه متغيره ولا يمكن فهمها

وانها ممكن فى اى لحظه تطلبنى تتمسخر عليه شويه


عبد المعين دخل مكتب سانتا قعد شويه وخرج وشه كان اصفر وعرفت ان سانتا ظبطته


وقعدت افكر ايه السبب إلى يخلى سانتا تتعصب على عبد المعين

واخيرا لما تعبت قلت وانا مالى


وافتكرت ضحكت سانتا، قصدى الضحك إلى سمعته فى مكتب سانتا

مين كان موجود معاها؟

ويا تري فيه باب داخلى للمكتب ممكن حد يدخل منه ومكنش قدامى غير اروى إلى لما سألتها وشها ضرب الوان وبعدت عنى من غير ما ترد وكانت اول مره أروى تتجنبنى فيها او ترفض مساعدتى.


تثبت لى الايام دومآ  انه لا يمكنك اطلاقآ  الاعتماد على أنثى عندما تتورط فى حماقه او خناقه


وخدتى بعضى وقعدت اتمشى شويه لقيت المكتبه فى وشى وفكرت ادخل المكتبه

اضيع وقتى، نزلت سلم حلزونى خدنى لقبو فسيح موجود فيه مكتبة سانتا العملاقه

كنت ماشى بهدوء جدا، متسلل زى اللص وهناك فى اخر المكتبه لمحت شخص قاعد على طاوله بيقراء كتاب

وقفت فى مكانى وحطيت ايدى على قلبى، سانتا؟  لو شفتنى هنا مش هترحمنى

وكانت سانتا فعلا، اتسحبت ورجعت بخطواتى لورا بشويش لحد ما وصلت السلم، طلعته وانا بلهث من الرعب، لقيت أروى فى وشى

انت فين؟

كلم الهانم بسرعه فى المكتب يا خفيف 


قلت باندهاش سانتا هانم؟

قالت ايوه امال هيكون مين يعنى


قلت فى نفسى اومال مين الى كان فى المكتبه ده؟

مستحيل سانتا تكون طالعه بنسختين واشك ان لديها اللياقة والسرعه والسحر ان تتواجد فى مكانين فى نفس الوقت

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

close