رواية الحربايه الفصل الثاني عشر 12بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية الحربايه الفصل الثاني عشر 12بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
الحربايه
بقلم سحر حسين عزت
البارت الثاني عشر
صفيه اول ما شافت ريتاج اتجننت وراحت مسكتها من رقبتها باديها الاتنين و ...................
بدأت تخنق فيها جامد و من غير ما تحس المهم اتكلمت نعمه و هي بتحاول تبعد صفيه عن ريتاج و بتقول
اوعي يا صفيه هتموتي البت اوعي سبيها
اتكلمت صفيه و هي مش حاسه بنفسها و قالت
سبيني اموتها و اخلص منها قبل ما هي تخلص مننا
اتكلمت نواره و هي خايفه جدا و قالت
خلاص يا صفيه بقي سبيها هي كده هتموت في ايديك
الكل كان بيحاول يشد ريتاج بعيد عن صفيه بس مفيش فايده و كانت ريتاج خلاص بتموت لحد ما دخل حسن و مسك ايد صفيه و بعدها عن ريتاج بقوه و زقها بعيد و تكلم و قال
ايه ده هو اللي بيحصل هنا بالظبط
اتكلمت نعمه و قالت
عمتك عايزه تموت بنتي و كل ده ليه عشان خاطر الفلوس
اتكلمت نواره و قالت
خلاص يا خالتو حصل خير
اتكلم حسن و قال
خير ايه اللي حصل دي كانت هتموت في ايديها
اتكلمت صفيه و قالت
ايوه انا هموتها و مستحيل اخلي واحده زي دي توقعني انا
اتكلمت نواره وقالت
خلاص يا صفيه اسكتي بقي
اتكلم حسن و قال
توقعك ازاي انا مش فاهم حاجه
اتكلمت صفيه و قالت
ايوه مثل يا اخويا مثل ما انتو اتفقتوا مع بعض عليا انما لا انا مش هقع لوحدي
اتكلمت نعمه و قالت
لا ده انتي اتجننتي خالص يلا يا بنت عشان ترتاح شويه
خدت نعمه ريتاج و مشيت و بعدها اتكلم حسن و قال
بعد اذنك يا عمتي انا مش عايزه اللي حصل ده يتقرر تاني في البيت ده
اتكلمت نواره و قالت
خلاص يا حسن بقي الموضوع خلص روح انت وانا هتصرف
خرج حسن من الاوضه و فضلت صفيه تتكلم بصوت عالي و تقول
هقتلها انا هموتها
اتكلمت نواره و قالت
خلاص يا صفيه بقي اسكتي
بتتكلم صفيه من غير سكوت و تقول
انا هقتلها لازم اخلص منها لازم
تتعصب نواره و تقول
اسكتي يا صفيه كفايه كده
فضل الوضع كده صفيه تقرر نفس الجمله بصوت عالي و نواره تسكتها لحد ما فجأة نواره تتعصب جامد تضرب صفيه بآلام علي وشها عشان تسكتها و هنا كانت الصدمه كبيره لصفيه و فعلا سكتت و فضلت بصه علي نواره من غير ما تتكلم ولا كلمه و كانت نواره خايفه و مزهوله من اللي هي عملته مع امها المهم سبتها نواره و جريت علي الاوضه بتاعتها تعالوا بقي نشوف ايه اللي حصل مع ريتاج ... ريتاج كانت بتعيط و حطه اديها علي رقبتها و بتتوجع و بتقول
اه انا عايزه اعرف انا عملت ايه لكل ده و ايه اللي يخلي خالتي تعمل معايا كده
اتكلمت نعمه و قالت
صفيه خلاص اتجننت و بعدين انتي كمان غلطانه
اتكلمت ريتاج و بتقول
انا ليه انا عملت ايه بقي
اتكلمت نعمه و قالت
انا مش عايزاكي تمشي مع حسن في موضوع موت أبوه ده
اتكلمت ريتاج و قالت
ليه بقي و بعدين انتي اللي بتقولي كده ده اخوكي يعني المفروض انتي اللي تهتمي بالموضوع مش انا
اتكلمت نعمه و قالت
الموضوع ده يفتح أبواب جهنم علينا يا بنتي اسمع الكلام
اتكلمت ريتاج و قالت
ابواب جهنم هو في ايه بالظبط يا ماما
اتكلمت نعمه و هي متعصبه و قالت
انتي اسمعي الكلام و بس وانا لما اقولك الموضوع ده ميتفتحش تاني يبقي ميتفتحش تاني انتي فاهمه
لسه ريتاج هتتكلم دخل حسن و قال
ريتاج اسمعي كلام عمتي و فعلا الموضوع ده مينفعش يتفتح تاني و خلاص بابا مات و معرفت مات ازاي أو مين السبب مش هيفيد باي حاجه
استغربت ريتاج جدا من كلامه و قالت
معقوله انت اللي بتقول كده ده ابوك انت و انت بنفسك اتهمتني في موته قبل كده جي دلوقتي تقولي مش مهم نعرف مين السبب
اتكلم حسن و قال
انا اسف يا ريتاج اني شكيت فيكي قبل كده بس فعلا الموضوع ده مش هيتفتح تاني
اتكلمت ريتاج و قالت
لا مستحيل حته انت كمان طيب اسمعوا بقي انا هفضل وري الموضوع ده لحد ما اعرف مين السبب في موت خالي و عمل ده لوحدي انتوا فاهمين
سبتهم ريتاج و خرجت من الاوضه و فضلت نعمه و حسن بس اتكلمت نعمه و قالت
انا مش عارفه البنت دي هتعمل فينا ايه تاني
اتكلم حسن و قال
معلش يا عمتي عايزه اسألك سؤال
قالت نعمه
اتفضل يا حبيبي عايز تسال علي ايه
اتكلم حسن و قال
انا امي كانت خدامه هنا
اتكلمت نعمه و قالت
بصراحه يا ابني ايوه كانت خدامه هنا و ما تاخذنيش يعني مكنتش لقيه تاكل و جبتها صفيه و شغلتها هنا
اتكلم حسن و قال
طيب و هو ايه اللي حصل مع مرات ابويا الاولانيه
سكتت نعمه شويه و بعد كده اتكلمت و قالت
الله يرحمها بقي انت عايز ايه من الموضوع ده
اتكلم و هو زعلان جدا و قال
طيب ممكن اسال حضرتك سؤال تاني بس بعد ازنك تجوبي بصراحه
قالت نعمه
طبعا يا حبيبي أسأل براحتك
اتكلم حسن وقال
فعلا كانت ماما ليها يد في موت مرات ابويا
توترت نعمه و قالت
انا مليش دعوه بالموضوع ده ولا اعرف اي حاجه عنه اللي تعرف كل حاجه هي عمتك صفيه روح و سألها هي
و سبته نعمه و مشيت و بعد شويه رجع حسن لعمته صفيه و قال
يا عمتي ممكن اتكلم معاكي شويه
و طبعا صفيه كانت مصدومه من اللي حصل معاها المهم ردت و قالت
عايز ايه انت كمان
رد و قال
عايز اعرف مين السبب في موت مرات ابويا و هل امي ليها يد في اللي حصل ده ولا لا
اول ما صفيه سمعت كده فضلت تضحك من غير ما تتكلم ضحكت كتير اوووي و اول كلمه قالتها بعد ما خلصت ضحك هي
انا اللي هقتلها
رد حسن باستغراب و قال
مالك يا عمتي في ايه
ضحكت صفيه و قالت
هي السبب في كل حاجه هي السبب
اتكلم حسن و قال
هي مين يا عمتي قوليلي
قالت صفيه و هي بتضحك
امك
اتكلم حسن و قال
امي انا هي عملت ايه يا عمتي انا عايز اعرف
قالت صفيه
انا اللي جبتها هنا انا كنت مشغلها عندي انت ابن الخدامه
بعد ما صفيه قالت كده فضلت تضحك كتير
و بعدين اتكلم حسن و قال
امي عملت ايه يا عمتي انتي قولتلها تقتل مرات ابويا
اتكلمت صفيه و قالت
هشششش وطي صوتك لحسن حد يسمعنا و يعرف اللي حصل
اتكلم حسن وقال
حاضر هوطي صوتي بس انا عايز اعرف ايه هو اللي حصل
قالت صفيه و هي بتضحك
اللي حصل أن امك ضحكت عليا و خدت كل حاجه و سافرت عرفت تضحك علي ابوك
قال حسن
هي عملت ايه يا عمتي
اتكلمت صفيه و هي بتضحك و في نفس الوقت دموعها نزله من عيونها و بتقول
انا اللي لمتها من الشوارع كانت كلاب السكك بتنهش في لحمها لمتها و عملت ليها قيمه و في الاخر تبعني انا و تضحك عليا هموتها انا هموتها
و رجعت صفيه تقول نفس الكلمه تاني و فضلت تعلق عليها و هي بتضحك المهم خاف حسن منها و سابها و مشي و نزل تحت و تكلم في التلفون طلب دكتور عشان يكشف علي صفيه
بعد حوالي ربع ساعة جه الدكتور و خده حسن و طلع عند صفيه و كانت موجوده نعمه و نواره المهم دخل الدكتور و اول ما شاف حالها كده قال
هي اتعرضت لصدمه كبيره جدا أثرت علي المخ
اتكلمت نواره و قالت
يعني ايه يا دكتور قصدك ايه
اتكلم الدكتور و قال
انا اسف جدا بس هي لازم تدخل مصحه نفسيه
اتكلم حسن و قال
طيب يا دكتور مفيش حل تاني
اتكلم الدكتور و قال
للاسف مفيش غير الحل و ياريت ينفذ في اسرع وقت
اتكلم حسن وقال
ماشي يا دكتور انا عايز من حضرتك تعمل كل الاجراءت الازمه لدخول عمتي المصحه
اتكلمت نواره و قالت
انت بتقول ايه يا حسن انا أمي مش مجنونه
رد حسن و قال
انا بعمل كده عشان مصلحتها
ردت صفيه و قالت و هي بتضحك
هموتها انا هقتلها
اتكلم الدكتور و قال
حالتها صعبه جدا و ياريت نلحق الموضوع في الاول قبل ما تعمل اللي بتقول عليه ده و اكيد كلنا فاهمين
اتكلمت نعمه و قالت
يعيني عليكي يا اختي و علي اللي حصلك
اتكلم حسن و قال
اتفضل يا دكتور اعمل كل الإجراءات
اتكلمت نعمه و قالت
والله انا مش عارفه ايه اللي بيحصل معانا ده
اتكلمت نواره و قالت
كله بسبب بنتك جننت امي
اتكلم حسن و قال
مش وقته يا نواره نطمن علي عمتي صفيه و بعدين نتناقش في اللي حصل
رد الدكتور و قال
طيب بعد ازنك يا استاذ حسن انا هعمل الازم و هبعت حد ياخد الاستاذه صفيه
رد حسن و قال
ماشي يا دكتور اتفضل حضرتك
مشي الدكتور و راحت نواره حضنت صفيه و فضلت تعيط و تقول
ايه اللي حصلك يا ماما طيب انا عمل ايه من بعدك ولا حتي هروح فين
اتكلمت نعمه و قالت
يا بنتي اهدي و متعمليش في نفسك كده واحنا كلنا اهلك و هنفضل جامبك ومحدش فينا هسيبك ولا حتي هسيب صفيه
اتكلم حسن و قال
ايوه طبعا واحنا هفضل معاها و جابها وان شاء الله ترجع بسلامه وانتي يا نواره ده بيتك واحنا اهلك و هتفضلي معانا
بعد شويه جه اتنين رجاله و خده صفيه عشان تتحجز في المصحه و بعد ما مشيت بحوالي نصف ساعة كده جت ريتاج و لقت الكل متجمع في تحت في القصر و هي رجعت مضايقه جدا و مصدمه و باين علي وشها علامات الزعل و الغضب الشديده و اول ما شافت حسن وقالت ...................
تابع
تكملة الرواية بعد قليل
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق