رواية أرملة رجل حى الفصل العشرون 20 الاخير بقلم محمد منصور حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية أرملة رجل حى الفصل العشرون 20 الاخير بقلم محمد منصور حصريه في مدونة قصر الروايات
ح(20)
الاخيرة
كريمة كانت واقفة قصاد اوضة الرعاية المركزة وكان باين عليها التوتر الشديد وكان جنب منها نحمده والاثنين بصو ناحية محمد اللي كان جاي من عند الدكتور المتابع حاله عفاف اللي كانت لسة فيها الروح وقالت كريمة ل محمد وهي منهارة
بالله عليك الدكتور قال لك اية
محمد
حالتها الحمد لله بقيت مستقرة ودة لانها خبطت في احبال الغسيل قبل ما جسمها يتخبط بالارض ودة قلل كتير من خطورة الوقعه
كريمة
بجد يا محمد ولا انت بتكدب عليه
محمد
وهكذب عليكي لية بس والله هو قالي كدة
كريمة
طيب ولما الحاله مستقرة ما خرجوهاش من الرعاية لية
محمد
انا برضو اللي هقول لك هي لية في الرعاية لغاية دلوقتي ما انتي عارفة لازم تفضل تحت الملاحظة دي الخبطة جت في دماغها
في الوقت دة يسمعوا صوت شمس بتقول لهم وهي واقفة وراهم
بنتك هتعيش يا كريمة ما تقلقيش
بصو الثلاثة ل شمس والصدمة خلتهم زي المشلولين، ،،،،،،
ارملة رجل حي
من تاليفي
محمد منصور
**منص**
وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.
اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب
حسني مفتش المباحث كان في عربيته وقت ما كان فاتح اسبيكر موبيله وبيقول لرئيس المباحث
وصلنا ل حد يعرف منير ودلنا علي عنوان لي واحتمال يكون العنوان دة مستخبئ في هو وشمس
رئيس المباحث
مين ده
حسني
دة واحد. سوابق كان مع في السجن وشغال مرشد معانا دلوقتي
رئيس المباحث
طيب اوصل للعنوان وانا هطلع لك امر ضبط واحضار يمكن هناك تلاقي اللي اسمها شمس دي
حسني
تمام يا فندم،،،،،،،
نحمده كانت ماسكه في رقبه شمس وبتقول بعصبية
انتي وليكي عين تيجي لغاية هنا وبرجلك
كريمة
اهدي يا نحمده مش كدة
نحمده
اهدئة اية دي كانت هتموتني. و اكيد هي وراء كل اللي بيحصل لك
شمس كانت مستسلمة
ل خنق نحمده ليها لكنها رديت وقالت
كان مضحوك عليه والانتقام منكم عميني لان في اللي فهمني انكم عارفين اني عايشة ورفضوني
كريمة مسكت ايد نحمده وبدات تسحبها بعيد عن رقبه شمس وقالت
نحمده خلينا نفهم اية اصل الحكاية
نحمده بعديت عنها وقالت
عارفه لو كنتي بتلعبي بينا انا مش هرحمك
شمس عيوني كانت مليانه بالدموع وقالت
انا ما استهلش الرحمة لكن انا برضو اختكم واللي اتعمل فيا ما كنش قليل
كريمة
واللي عملتي فينا برضو مش قليل
شمس
وكنت هعمل اكتر من كدة لاني ما كنتش شايفة انا بعمل اية انا كان كل همي اني اكون مكانك وعيالك يكون مكان عيالي اللي انا قتلتهم بايدي
كريمة
يا ساتر يارب لية كل الكره دة لية كل السواد دة
شمس عيطت بحرقة وقالت
السواد دة انا ورثته من طه ابونا اللي دفني بالحياة وانت بنت يومين. وبعدها اعيش في بيت مش بيتي ومع ناس كل عيشتهم حرام في حرام بيت ما فيهوش الا نجاسة
وعيطت اوي وكملت وقالت
لو كنت كبرت وسطيكم كنت ممكن بقيت احسن من كدة مش لكني كبرت وسط الغل والكره والشر واللي خلاني بتحرق من جوه اني اتقالي بالكذب انكم رفضوني. بعدها بدات اراقبك يا كريمة وعرفت كل اللي بتعملي انتي وجوزك وقولت اضرب ضربتي واخلص منك وابلغ عنك لكن دة ما كنش كفاية عملت لك عمل بنية الاذية واعراضه زي اعراض الصرع وخليت طارق جوز نحمده يشوفها قردة ويبعد عنها ويضربها ويشتمها لا وكمان يتعلق بيكي لكن كل دة
ما كنش كفاية لان اللي انا بعملو كان ديما ناقص ما انا مش شاطرة زي صدفه اللي ربتني. وما بقتش قادرة انتقم منكم زي ما انا عايزه وكمان ظهر اسامة غني وخلصت حكايته مع كريمة بفضيحة لي ظهرت له انا تاني علي اني كريمة وخليته يسامحني كله بالسحر وعيشت مع اربع سنين خلفت تلت عيال لكن نار الانتقام منكم كانت بتاكل في لحم جسمي مش عارفه اعيش وانتم عايشين مرتاحين بدات اضحي بعيل وراء عيل من عيالي علشان اسخر ملوك الجن وابدا اخطط لجنانك يا كريمة ودة خد مني وقت طويل لغاية ما قدرت اكون اخبث من صدفه ولسة هبدا خطوات انتقامي منك كان وصل بركات اخو اسامة وقرر ينتقم منك بطريقته اصله فاكر انك انتي اللي كنتي عايشة مع اسامة اربع سنين. كنت هاتجنن واوصل لك علشان كدة عملت عمل ل بسيوني وخطط لجريمة قتل اونطة وحطيت في ايد بسيوني شعرك اللي كان بيقع في الايشاربات بتاعتك علشان الحكومة تدور عليكي وتوصل لك لكن كنت كل ما اخطط للوصول ليكي تبوظ خطتي والاقي نفسي رايحة في سكة غير اللي انا كنت عايزها. ربنا بيحبك وكان مخلي كل الظروف لصالحك حتي مفتش المباحث خلاكي تخرجي من القسم رغم ان كل الدلائل ضدك كنت كل ما اقول اني قربت انتقم منك الاقي نفسي واقفة مكاني
ولا كاني بعمل اي حاجة. احنا الاثنين نفس الشكل لكن انتي الدنيا بتحبك وانا لا انا اللي ادفنت بالحياة وانتي لا انا اللي عيشت في بيت مع اغراب عني وانتي لا. انا اللي اتحرمت من عيالي وانتي لا.
كريمة
ياااااااا. كل دة سواد جواكي من ناحيتي يا شيخة حرام عليكي دة انا كنت هاتجنن واعرف انا مين ولية بيحصل فيا كدة. وبنتي ذنبها اية لية عملتي فيها كدة
شمس
مش انا.
كريمة صرخت فيها وقالت
اومال مين. بعد كل السواد دة مين ممكن يكون عايز ليا ولعيالي الهلاك
شمس
اللي عمل كدة في بنتك هو نفسه اللي حرمني منكم ابن صدفه اللي طلعني من الحفرة
كريمة
ياريته كان سابك تموتي وماكنش وصلنا للي احنا وصلنا لي دلوقتي
شمس
كريمة اسمعيني بنتك عليها جن ولازم يتحرق علشان هو عايزا ميته وانا الوحيدة اللي اقدر امنعه
كريمة
هو انتي فاكرا اني ممكن اصدق ان واحدة زيك قلبها اسود بالشكل دة ممكن يجي من وراها خير
شمس
لازم تصدقيني لان ما فيش وقت وبنتك هتفضل في خطر طول ما هو في جسمها
في الوقت دة يسمعوا كلهم صرخه عفاف جايه من جوة الرعاية المركزة فتحت كريمة الباب ودخلو كلهم وشافو عفاف متعلقة من رقبتها بحبل مدلدل من سقف الاوضة راح محمد جري ناحية عفاف علشان ينزلها لكن في شئ خفي منعه من الوصول ليها وكريمة حاولت ونفس الشئ زقها بعيد هي ونحمده و عفاف كانت بتحاول تفك نفسها لكن قوتها بتخونها والموت بيقرب وهنا شمس كانت بتبص في كل ركن من اركان الاوضة علي اللي بيعمل كدة وفعلا شافته فقالت
انا شوفتك و انت عارف ان في بيني وبين قبيلتك عهد بالدم والنار. سيبها وروح مكان ما جيت
الجن شد الحبل اوي وعفاف بدات تتخنق وقال بصوت خبيث
العهد بينك وبينهم وانا ماحدش منهم لي عليه سلطان
شمس
انا عهدي مع الشيطان
الجن
ما تقدريش تكشفي العهد دة والا نار جهنم هتاكل لحمك
شمس بصيت ل عفاف اللي كانت بتموت خلاص وافتكرت عيالها الثلاثة وهي بتخلص عليهم علشان ترضي الشر. وبصت ل اختها كريمة اللي الجن مناعها من الحركة ومخليها عاجزة هي ومحمد ونحمده. وسمعت صرخت كريمة. اللي قالت وهي بتعيط
عفاف لا.
وهنا شمس كان لازم تتصرف فقطعت هدومها من عند منطقة البطن وظهرت طلاسم محفورة علي جسمها وختم بالدم والنار بص الجن للختم وبدا يصرخ ويتحرق وساب الحبل اللي كان بيشنق بي عفاف وجريت كريمة ناحية بنتها وشالت الحبل من حوالين رقبتها وبصت لها وقالت
عفاف انتي كويسة
عفاف بصعوبه هزت دماغها بعدها بصت كريمة ل شمس اللي كانت بتقول
سامحيني يا اختي وابقي افتكريني وادعي ربنا يرحمني
وبدات النار تاكل في لحم جسم شمس وشمس بتصرخ ومحمد مسك بطانيه ورماها علي جسمها. لكن النار شوهت جسم شمس نهائي وبدات تطلع في الروح وهي بتبص ل اخواتها و دموعها بتنزل علي خدها وطلعت روحها للي خلقها،،،،،،،،،،،
حسني كان قاعد في مكتبه وقت ما كان طارق قاعد قصاد منه وقال حسني
خلصت القضية المكعبله دي علي خير
طارق
خلصت الحمد لله ومراتي رجعت زي الاول
حسني
انا عمري ما انسي اللي حصل وشوفته في القضية دي
طارق
هنعيش هنتكلم عنها كتير،،،،،
وتعدي الشهور وكريمة رجعت لحياتها طبيعي ونحمده رجعت زي الاول مع طارق وراح محمد في يوم المستشفي ل كريمة وقال لها
عاملة اية النهاردة
كريمة
زي امبارح ما فيش جديد
محمد
طيب مش جه الوقت يكون في جديد
كريمة
عيش حياتك يا محمد مع واحدة غيري انا عندي تلت عيال ومش هقدر اوفق بينك وبينهم. هظلمك معايا
محمد
انا معاكي راضي اكون بعد عيالك بس مش هرضي اعيش من غيرك
كريمة
محمد بالله عليك ما تصعبهاش عليه انا حتي لو رضيت اتجوزك عيالي مش، ،،،،،،
سكتت لما شافت عيالها الثلاثة داخلين عليها وواقفين وراء محمد وقالت عفاف
احنا موافقين
كريمة ابتسمت وقالت
اة دة انتو عمالين عليه رباطية بقي
محمد
بالظبط كدة هه. هتتجوزيني بالذوق ولا اخليها عركة
كريمة ضحكت من قلبها ودموع الفرحة نزلت من عيونها. وما بقتش ارملة رجل حي، ،،،،،،،،
كلكم معزومين علي الفرح بس لما تعلقو ليا الاول. وتوتا توتا خلصت الحدوته يارب تكون حلوة. وعجبتكم.
واستنوني قريب وحكاية جديدة. بعنوان
كعموشا
مرض بيجي لواحد في المليون ولما بيجي ملهوش علاج الا. كعموشا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق