القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حريم الباشا الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية حريم الباشا الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية حريم الباشا الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات




#حريم_الباشا


                 


سمح لى فارس ان انهض قبل وصول فريده بعد ان قلبت يده.


واحنا فى المطبخ سألت فريده، ليه مصرة تخدمى فارس مع ان الراجل عايزك معززة مكرمه من البيت للجامعه وكل حاجه متوفرالك، انا متأكده مش عشان تساعدينى، اصل فنجان قهوة مش هيموتنى ممكن اعرف ليه من فضلك؟


إبتسمت فريده ببرأة الصراحه يا ماما فارس عمل معايا موقف شهم جدآ رغم انى زعقت فيه وشتمتة

تصورى رغم انه يملك حجات كتيره جاه ومنصب رغم كده مردش عليه والأهم انه متخلاش عنى ،عنده ثبات انفعالى رهيب يا ماما

وطول الفتره دى كلها ان مشكرتهوش واعتقد انه رفض يظهر قدامى عشان ميذكرنيش بالموقف إلى حصلى

انا عايزه اشكره يا ماما حتى ولو بفنجان قهوة.


كلام فريده بنتى قلقنى اكتر ميطمنى ،عارفه قلوب البنات لما تميل، حسيت انى دايخه

قلت طيب يلا نطلع فنجان القهوه خلينا نخلص

هتشكرى فارس وتعتذرى ومش هتروحى غرفته خالص فاهمه ؟

انتى بنت شابه وهو شاب وانا لا يمكن اسمح بكده

بصتلى فريده ابتسامه غريبه، منطقتش لكن عيونها قالت كل حاجه، قالت ما أنتى كمان امرأه شابه وبتقدمى القهوه عادى اشمعنا انا ؟


كان عندى اجابات كتيره بس مكنتش مقتنعه بيها كنت عايزه اخلص فريده بأى شكل حتى ولو بطاعة فارس

خبطنا على الباب ودخلنا، فارس كان قاعد على المكتب ونجح ان يخفى كل الاحاسيس والمشاعر إلى كانت لسه من لحظه وانا هناك.

معقول يا فريده تتعبى نفسك وانتى بلبس الجامعه ؟

والدتى قايمه بالواجب وزياده

فريده قالت ولو سيد فارس دا حقك انت تستحق اكتر من كده ومجتش فرصه اشكرك عن إلى عملته معايا

فأرجوك تعتبر فنجان القهوه اليومى إلى بقدمه ليك شكرى المتكرر لموقف الجدعنه إلى عملته معايا.


همس فارس مفيش مانع يا فريده ،لكن انا ملاحظ ان والدتك خايفه عليكى، خايفه انك تدخلى مكتبى لوحدك وانا مش عايز اقلق والدتك ،فى ملوش لازمه التعب.

فريده بصتلى بزعل وهمست ،انا بنتها الوحيدة ومقدرش الومها على قلقها الغير مبرر ،ارجوك متزعلش منها.


شكر فارس فريده واللقاء انتهى ،لكن زن فريده موقفش

فى غرفتنا فريده طلعت كل غضبها

انتى حطتينى فى موقف بايخ اوى يا ماما، الراجل فتح لينا بيته وعمل كل حاجه كويسه واحنا بنتهمه بالخيانه والنسويه.


قلت بلا مبلاه انتى متعرفيش الرجاله ذى يا فريده

لسه من يوم كان عنده بنات فى مكتبه؟


فريده ضحكت ،اسكتى ياماما مش انا عرفت مين كان عنده؟

رزان قالتلى ،المدام اسمها صوفيا مراة راجل كبير فى الداخليه، والبنت التانيه اسمها تالين ومش هتصدقى انها بنت وزير.


ناس محترمه يا ماما مش وش الحجات إلى بتفكرى فيها

قلت فى نفسى اذا كان فارس بيملك كل الحجات دى

ليه انا؟

وليه بنتى ؟


بصى يا فريده اسمعى الكلمتين دول كويس، وجودك مع فارس لوحدكم مرفوض حتى لو رسيت نسيب القصر نمشى

عايزه تشكريه مفيش مانع لكن فى وجودى ودا اعتقد ميزعلش حد ،دا قرارى والاختيار راجع ليكى

ولقتنى من غير ما أشعر بستعمل نفس طريقة فارس ونبرته السلطويه المتعفنه.


فريده قالت حاضر واخيرا بعد يومين من القلق حسيت بالطمأنينة ،اتفقت مع فريده مفيش دخول مكتب فارس الا فى وجودى وفريده وافقت.


فارس معترضش، كان بيتعامل عادى فى حضور فريده

كان ممثل بارع نفذ على كل وعوده ليا بس انا كنت بدفع التمن كل يوم الصبح


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

 




تعليقات

close