رواية ليل المستبد الفصل الثانى 2 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ليل المستبد الفصل الثانى 2 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات
#ليل_المستبد
٢
إنتهى العرس ،ودع جاسر المعازيم ورافقهم حتى أخر الصوان ،قبل أن يودع رجاله ويدلف داخل بيته الكبير
الهانم اتعشت يا رقيه ؟
لا يا جاسر بيه، بتقول نفسها مسدوده ،مش عارفه إيه الستات إلى نفسهم بتتسد يوم فرحهم ؟
اكتمى يا بت، صرخ جاسر فى رقيه ،إلى بتتكلمى عليهآ دى تبقى مراتى.. مبقتش تبع عيلة مدكور خلاص..
صعد جاسر شقته وطرق الباب ،تأخرت ليل وعندما فتحت الباب كانت مرتديه ملابسها كلها.
ايه يا دكتوره أعصابك لسه مهديتش ؟ خاطبها جاسر بنبره ساخره....
تغير البيئه والثقافه مش سهل يا جاسر من فضلك ادينى وقتى..
اديكى وقتك ؟ هو انتى فاكره نفسك فين ؟ فى باريس ؟
انتى فى مصر والليله دخلتنا ولازم تتم بأى طريقه
همست ليل ارجوك يا جاسر انا عارفه انك ممكن تاخدنى غصب ومش هقدر الومك، لكن اكيد بعدها مش هتقدر تحترم نفسك ،انا بخاطب فيك جاسر الراجل إلى بنظره واحده منه الرجاله بتبص على الأرض
جلس جاسر وأطلق ابتسامه ،فكرك هتقدرى تضحكى عليه يا بنت مدكور بكلمتين ؟
انا جاسر فخر الدين يا ليل مش اى راجل، جهزى نفسك على بال ما اغير هدومى
ارتعش جسد ليل، طول عمرها حاربت ان تكون بهيمه، جسد يباع ويشترى الان مضطره ان تقبل كل ما ناهضت ضده
جاسر غير مهتم بها، لا وكمان بيغنى همست ليل ساخره لما سمعت جاسر بيغنى جوه الحمام وتفاجأت ان صوت جاسر لا بأس به.
خرج جاسر من الحمام عارى الصدر شاربه يحكى قصص بطولاته فى التحطيب والقسوة
وكان به شيء غريب، جسده متناسق كمصارع او لاعب كمال أجسام.
جهزتى يا دكتوره ؟
همست ليل ___اتفضل اعمل إلى انت عايزه على كده
هو دا كل إلى بيهم الرجاله اصلا
اقترب منها جاسر وعلى وجهه نفس الابتسامه الساخره التى تكرهها ،حملها من على الأرض بسهوله فلكمته فى صدره
لكمة قويه جعلته يبتسم
لا جدعه يا دكتوره، مراة الكبير لازم تكون قويه برضه
__هو انت مش بتحس يا اخى ؟
منزوع المشاعر والألم ؟
الألم لسه جاى ورا يا دكتوره هتعرفيه بنفسك، طوح جسدها على السرير ،تدحرجت حتى التصقت بالجدار
وفى لحظه وجدته جوارها بهيئته القاسيه ووجهه المتحدى
إلى بتفكر فيه مش هيحصل يا جاسر انا مضطره ادافع عن نفسى ودا مش حلو عشانك
قبل أن تحرك يدها كان جاسر قبض عليها ،كبلها فى حضنه
المقاومه حلوه مفيش كلام يا دكتوره
سبنى يا جاسر انت قلت هتسبنى لحد ما نفسيتى ترتاح
المهم نفسيتى انا يا دكتوره انتى عايزه الرجاله يقولو على ايه ؟
لا مؤاخذه الست الوالده لما تيجى تزورك الصبح هتسألك عن نفسيتك ؟
طبع على وجهها عشرة قبلات ثم جردها من ملابسها وهى ترفص وتعض وتخربش صدره
فجأه نهض جاسر عنها بسرعه لم تعرف ليل ماذا حدث
وكيف غير جاسر رأيه
لكن جاسر همس فى ضرب نار بره، ورحمة ابويا فخر الدين لو كان اخوكى فارس عملها لجيب روحه الليله
فيه ايه يا رجاله؟ صرخ جاسر من على السلم
فيه ضرب نار جاى من الزرع يا كبير، مش شخص واحد دول مجموعه
مين يتجراء يضرب نار على بيت جاسر فخر الدين يوم فرحه؟
مش عارفين يا كبير، انت عارف انك مضايق ناس كتير فى البلد
وزع جاسر رجاله وامرهم بعدم الذهاب إلى الحقل
خليهم يجونا هنا ،أصبح ضرب النار أكثر كثافه
وسمع جاسر صراخ ليل فى شقتها ،ركض جاسر داخل البيت وأمر رقيه ان تحضر ليل إلى الطابق الأرضي
بقا كده؟ صرخ جاسر وهو ينزع جلبابه ،يا رجاله خليكم هنا
انا هلف من وراهم
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق