رواية حياة سيف الفصل الاول والثاني بقلم بسمله حسن حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية حياة سيف الفصل الاول والثاني بقلم بسمله حسن حصريه في مدونة قصر الروايات
البارت الاول.......
عمر بغضب: اكشف علي بنت" الكلب دي شفها هتولد امتا
حياه بخوف و عياط:
ابعد عني متلمسنيش
الدكتور شدها و كشف عليها بالغصب و حياه عماله تذق فيه
الدكتور:
عنق "الرحم عندها" ضيق اوي هنطر نولدها قيصري و هي في اول التاسع يا فندم
عمر ببرود:
بس انا عايزها تولد طبيعي و ميهمنيش يحصلها ايه المهم تنزل الز" فت الي في بطنها دا
حياه بعياط و خوف ماسكه بطنها منتفخة من الحمل...
لا لا ونبي يا عمر بلاش تولدني قبل معادي علشان خاطري و كملت بعياط.....
طيب بلاش خاطري علشان خاطر ربنا بلاش اولد دلوقتي وانا هشتغل من غير ما اقولك تعبانه بس علشان خاطر ربنا. بلاش
عمر بعصبيه و زعيق:
بس يا بنت "" ""''" "" "" يلا اخلص ا"تنيل ولدها
دكتور بخوف من عمر:
يا فندم مينفعش تولد طبيعي ممكن الجنين يتخنق و يمو"ت او هي ممكن يحصل لها حاجه
عمر ببرود:
بظبط هو ده الي انا عاوزه و اخلص ايديها اي حاجه علشان تتنيل تولد
دكتور جهز الحقنه و بيقرب من حياه الي عماله تصرخ و تذق فيه
بقلم بسمله حسن
عمر شاف الدكتور مش عارفه يديها الحقنه
شد من ايده الحقنه بعصبيه
اي مش عارفه تديها حته حقنه
انا الي هديها النيلة" وبيقرب من حياه بكل "شر
مو" تك علي ايدي يابنت ابويا انتي و المحروس الي في بطنك
حياه برعب:
لا لا خلاص ولدني قيصري انا راضيه بس بلاش طبيعي و نبي يا عمر مش عايز ابني يمو"ت
فجاء صوتت لما عمر غرس الحقنه فيها بي كل شر
عمر بغل:
دلوقتي اقدر اتفرج علي مو"تك يا حياتي انتي و ابن السواق
حياه ما كملتش عشر دقايق و كانت بتصوت من الوجع
حياه بوجع: اااااااه علشان خاطري يا عمر وقف الي انت بتعمله اااااااه مش عايز ابني يمووووت اااااااه
عمر بغل و جبروت: صوتي اكتر بحب اسمع صوتك
حياه بعياط: ابوس رجلك يا عمر خليه يولدني قيصري حاسه اني هموت اااااااه
بقلم بسمله حسن
عمر ببرود:
و ده الي مطلوب يا روحي انك تمو"تي و اوعدك لو مو"تي و ابنك فضل عايش هخليه يحصلك عشان تعرفي ان قلبي كبير ازاي ده لو نزل عايش اصلا يلا سلام يا قطه و انا هخرج بره استمتع بصوتك و وجعك
صلي على محمد....
في نفس التوقيت في لندن
فون سيف رن في وسط الاجتماع
سيف: خير يا خالد في اي
خالد: مدام حياه بتولد دلوقتي يا باشا
سيف بعصبيه: انت بتقول اي
خالد بخوف:
يا باشا هي لسه هيكمل بقيت الكلام كان سيف قفل في وشه
سيف بص لي الوفد الايطالي... The meeting is finally over with, and we can leave now.
و قعد علي اقرب كرسي بعصبيه
وقال لنفسو
اي لسه خايف عليها بعد الي عملته فيك
و فتح الفون و طلع صور لي حياه و هي حامل
سيف بغضب: اقسم بالله يا حياه هندمك علي خيا"نتك ليا
عند حياه عمر كل ساعتين يخلي الدكتور يديها حقنه طلق صناعي و فضلت علي الحاله دي اكتر من ست ساعات
بقلم بسمله حسن
سيف بعصبيه كله خوف... اي كل ده بتولد هو دكتور البها"يم مش عارفه يولدها دي بقاله ست ساعات
خالد بخوف من عصبيه سيف: يا باشا اول لما تولد هقولك
بس انت اهدي شويه
سيف قفل في وشه السكه
و فضل يضرب في قلبه....
اي لسه بتحن ليها لسه بتحب بعد خيا"نتها ليك لسه خايف عليها
عند حياه الدكتور كشف عليها:
خلاص يا فندم هي هتولد دلوقتي ممكن حضرتك تستنا بره لحد ما تولد
عمر بص لي حياه الي باين عليها التعب و الارهاق بقرف:
خلاص هانت يا بنت الكل"ب و اخلص منك و من المحروس بتاعك
و بص لي الدكتور..... ياريت تخلص بسرعه و سابه و خرج
دكتور لي حياه: ياريت تسعدني في ام اليوم اللي مش باينله ملامح دا
حياه بوجع: سيييييييييف
دكتور بقرف: يلا يختي معايا بلاه سيف بلاه حسين
حياه فضلت تقاوم الوجع علشان ابنها ووووووووووووو
اتمنا الرواية الجديد تعجبكم.............
«حياه سيف»
البارت التاني......
حياه فضلت تقاوم الو"جع علشان ابنها لحد ما خرج
عمر اول لما سمع عياط البيبي دخل علي طول شاف الدكتور ماسك البيبي خده منو بغصب
عمر بعصبيه: اخرج بره
الدكتور واقف خايفه منو
عمر كمل بزعيق: مش قولت بررررررره
الدكتور خاف و خرج و البيبي عيط اكتر
عمر بعصبيه و صوت عالي: ابن" الكل"ب طلع بسبع ارواح زي ابوه بس انا هحرق "قلبك عليه
حياه قامت بضعف و نزلت تحت رجله تبوس فيها
حياه بعياط و خوف علي البيبي: ابوس رجلك يا عمر سيبه ده طفل صغير حرام عليك
والي انت عايز هدوهولك
عمر ببرود: وانتي معاكي اي منا خدت منك كل حاجه
حياه بعياط: لا معايا شقه بتاعت ماما الله يرحمه خدها انا مش عايز بس هات ابني
عمر: لو بتكدبي عليا همو"ت المحروس بتاعك
حياه برعب: لا وحيات ربنا الشقه موجود في الزمالك
عمر بقر" ف لما شاف د"م علي ايده رمه البيبي لي حياه الي لحقته قبل ما يقع خدته في حضنه و فضلت تبوس فيه في كل حته في وشه
عمر بصوت عالي خوف حياه و رجع البيبي يعيط تاني بعد ما سكت في حضن امه
قومي انتي هتعملي فيها تعبانه يا روح" امك
حياه جاي تقوم رجليها مش شايلاها
عمر مسك شعرها خلاها تقوم
حياه بوجع: اااااااه عمر سبني
عمر بغضب: بس يا روح" امك هتعملي فيها ولده و جارها علي السلم و حياه عمله تصوت و خايفه علي البيبي الي في ايديها عمر جرها لحد باب الاوضه الخدم
عمر: انتي مكانك هنا راح فتح الاوضه بعد مكان قفله بي المفتاح
عمر اتعصب لمه البيبي عمال يعيط: سكتي الواد ده مش عايز اسمع صوته ياما مش هتردد لحظه و امو"ت و سابه و طلع يشرب خمر"ه
فتحت داداه كريمه الباب و شهقت لما شافت حياه و معاها البيبي
لطمت علي صدرها بخوف: حيااااااه
صلي على محمد......
سيف مش مبطل خوف و قلق علي حياه و هدي لمه خالد اتصل بيه
سيف بعصبيه: كل ده علشان تتصل بيا
خالد بهدوء: اهدي يا باشا
سيف بعصبيه حاده: بلا باشا بلا زفت هي ولدت وله لسه
خالد: ايوه يا فندم هي لسه ولده دلوقتي بس
سيف بقلق: بس اي هي كويسه
خالد: انا معايا الدكتور الي ولده و قالي انو حصل ضعف في بطا"نه الر"حم و ده يخليها متحملش تاني
سيف بهدوء شديد: خلصت هي فين دلوقتي
خالد: في اوضه الخدم يا باشا
سيف: تخلي عينك عليها ولو حد جه عندها قولي و قفل في وشه السكه
سيف خرج بره الشركه و فضل يلف بي العربيه طول الليل و هو بيفكر الي حصل زمان
عده اليوم مبين تعب قلب و جسدي
حياه قامت مفزوعه بدور علي البيبي مش لقياه جنبها
فجاء الباب اتفتح وووووووووووو
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق