القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كحل عربى الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نورهان اشرف

 رواية كحل عربى الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نورهان اشرف 





رواية كحل عربى الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نورهان اشرف 




مقدمة 


ينظر لها بجنون كيف حدث ذلك هل تلك هي من سحرته بعينيها؟


هل هي زوجه اخوه هل ضاع عمره وهو يبحث عنها وهي بجانبه ولا يعمل عند هذا بدا يشعر بالهذيان واخذ يفكر كيف يتصرف في هذا المازق فهو يحب زوجه اخاه لا ليس يحبها بل يعشقها حد الجنون حتى انه تعد العشق بمراحل اصبح يا هيم بها يراها في عيون كل انثى اخذ ينظر الى تلك العيون التي سحرته من اول مره بصدمه كانه يريد ان يصبح كل هذا حلم لا تكون هي زوجه اخوه ولكن ماذا يفعل هي الحقيقه هي زوجه اخوه هي ملك لاخوه هي ملك اقرب انسان اليه ملك لابنه الصغير لقد ظل يبحث عنها وهى بجانبه نعم هو علمها من عينيها فكيف له ان يتصرف

البارت الثاني

كحل عربي

نورهان أشرف


بعض المشاعر تكون كاذبه وبعض اللمسات تكون خاينه لذلك لا تصدق اى شئ مما يحدث أمامك لأن كل هذا وهم ليس اكثر


فى غرفه شعيب تدخل سحر الغرفه بغضب من تلك البارده ماذا تريد ان تفعل هل تريد ان تسير غضبها هل تريد ان تغيظها تبا لكى يا غزال اخرجها من كل ذلك صوت شعيب الذي يدعب ذلك الصغير


شعيب بمرح: بس يا مراد بقا انتى يا شقي


مراد بطفوله :لا هات جنيه الاول


سحر بغضب:بس يا قليل الادب انت اى متعرفش العيب ولا مامتك نسيت تربيك ثم أكملت بسخرية اه صح اكيد مش فاضيه الهانم هى اصلا ملهاش لازمه


هنا تحدث شعيب بغضب وهو ياخذ ذلك الصغير فى حضنه:انتى ست مش محترمه ازاى تقولى كدا ادام العيال اى مفيش احترام ثم أكمل بسخرية:طب حته احترامى سنك


سحر برفعت حاجب:مالك بدافع عنها كدا يا خويا


هنا طبع شعيب قبله صغيره على رأس الصغير :خد يا مراد وخرج لماما


مراد بدموع:حاضر


وخرج مسرعاً من الغرفه فنظر لها شعيب بغضب واخذ يصك على أسنانه بغضب:الست إلى انتى بتشتميها دى هى الى بتعملك كل حاجه وفوق ده كله انتى ست قليله ادب البت بتعملك على انك ولدتها بس انتى ست زباله فكرها الخدامه بتاعتك وعلى فكره انتى لو محترمتيش نفسك هتشوفى حاجه مش هتعجبك احنا مش جيبين بنات الناس عشان نبهدلهم ثم أكمل بصراخ :فاهمه


سحر بغضب: فاهمه

قالت ذلك وهى فى داخلها تقسم انها سوف تجعل كل ليالى غزال كالجحيم


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام فى الخرج يخرج ذلك الصغير ويذهب إلى ولدته والدموع تنهمر من عينيه غزال بخضه وخوف على ابنها:مالك يا مراد فيك اى يا روحى


مراد بغضب طفولى:انا مش بحب تيتا سحر


غزال بتسأل:ليه بس يا مراد دى تيتا بتحبك


مراد بدموع:لا مش بتحبنى وبتفضل تزعق وكمان بتقول كمان كلام وحش عليكى


غزال بغضب :لا يا مراد انت الى كدا قليل الادب وانا هزعل منك ازاى تقول على تيتا كدا


مراد بأسف:اسف يا ماما


غزال بجديه:ماشي يا مراد بس بشرط متقولش كدا تانى على تيتا ماشي يا روحى


مراد بخضوع:حاضر يا ماما


كل ذلك تحت نظرات شعيب الذي ينظر لها فى دهشه من حالها وتحدث بتسأل:انتى ساكته ليه وليه مش بتقولى ل مازن على الى بيحصل


غزال بابتسامه لهذا الرجل الطيب الذي يعملها على أنها ابنتها :مش هينفع يا بابا انا لو عملت كدا هبقا ست مش كويسه وبعدين ماما زاى اى ست بتغير من مرات ابنها لان عندها احساس انى خطفت ابنها منها


شعيب باستغراب من تلك الغزال:يعنى هتفضلى كدا ساكته ومش بتتكلمى على فكره دى اسمها سالبيه


غزال على نفس ابتسامتها:يا بابا انا اول ماجيت البيت ده وانا يعتبر حضرتك ولدى وماما فى مقام امى وانا عمرى مقدر ازعل امى


هنا ظهرت ابتسامه ساخره على واجه شعيب وقال بهدوء:انتى خصره فى ابنى وامه لان الى زايك عاوز ينحط على الرأس


هنا توسعت ابتسامت غزال وقالت بحب:كفايه أن حضرتك وقف فى صفى وبدفع عنى


شعيب بجديه:يابنتى انا مش هعيش العمر كله وبعدين لازم تاخدى مواقف فى كل حاجه تمام


أنهى شعيب حديثه وخرج من المطبخ ترك غزال تفكر فى كل هذا لماذا تتمسك بذلك الاماذن ولكن تذكر نفسها بأيام الزوج الاول


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى أمريكا يجلس فارس على مكتبه يرجع بعض الاورق ولكن أخرجه تلك الطرقات التي على الباب


الحديث مترجم

فارس بجديه : اتفضل


السكرتيره بجديه:مدام سيلينا فى الخرج تريد الدخول اليك


فارس بهدوء:جيد ادخليها بسرعه


تخرج السكرتيره ولم يمر سوي بعض الوقت وكنت تدخل تلك الجميلة ذات الشعر الاشقر والعيون الرمادي والبشره ناصعه البياض من يرها يتمنا يقضي بعض الوقت لكى يتأمل فى جمالها الطبيعي ورقتها تدخل بذلك الفستان الاسود الذي يظهر جمال جسدها الفتاك


سيلينا بمرح:مرهبا


هنا صدرت ضحكه رنانه من فارس : يابنتى اسمها مرحبا وبعدين ادام مش بتعرفي تكلمى عربي بلاش تتكلمى احسن


سيلينا بغضب طفولى :ماذا هل انا مخطاء كنت أود أن اتحدث معاك بالعربيه لكى لا تشعر بالوحدة


فارس بمرح:لا تحزني انا لا أشعر بالوحده لانك قادره على اخرجى من كل ذلك يا عزيزتى


هنا ذمت سيلينا شفايفها بغضب:لماذا هل انا مهرج


فارس بغمزه :انتى افضل من اى مهرج ثم أكمل بتسأل لماذا انتى اتايه الى هنا


سيلينا بهدوء:كنت أود أن اقضي بعض الوقت مع عمر لكنه غير قادر على ذلك يقول إن معاه كثير من الأعمال ثم أكملت بغضب تبا له وتبا إلى ذلك العمل العين


فارس بضحك :وتبا إلى لسانك السليط


هنا ضيقت سيلينا أعينها بغضب وكدت أن تقوم لكى تحاسبه ولكن أوقفها دخول السكرتيره


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى شقه شعيب كنت تحضر غزال السفره ولكن أوقفها صوت سحر بتسأل:انتوا هتاكلوا فين


غزال بحزن:مع حضرتك يا ماما لو مش هتضيقى


سحر بهدوء:لا عادى هزعل ليه بس عاوزكى انتى إلى تآكلي مراد اصل بيبهدل الدنيا والأكل وانا بقرف


هنا بدأت الدموع تترقرق فى عيون تلك المسكينه من كل ذلك فتحدثت بكسره:لا ملوش لازمه انا هطلع شقتى انا وابنى قالت ذلك واخذت ذلك الصغير الذي كان ينظر إلى جدته بكره كبير وصعدت شقتها


سحر بتسأل:اى ده هى زعلت يلا فى داهيه


وجلست تاكل ببرود


شعيب بستغراب:هى غزال فين


سحر ببرود:طلعت شقتها


هنا ضيق شعيب عيونه بغضب:انتى عملتى اى


سحر بحزن :ابدا معملتش حاجه ده انا قولتلها اقعدى كلى معانا قالت لا


شعيب بسخرية:لا يا شيخه


سحر :اه


شعيب بغضب:طب اطفحى لوحدك بقا


سحر ببرود :حاضر


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى شرم الشيخ تحديدا فى غرفه مازن و رباب:كنت تقف فى الشرفه بكل فرح وسعاده ولكن اخرجها من كل ذلك يد مازن التى اخذت تلتف حول خصرها :اى يا روحى بتفكري فى اى


رباب بهدوء:بفكر فى إلى احنا فيه ده ثم أكملت بحزن مصطنع مازن انا نفسي اكون مراتك ادام الدنيا كلها نفسي الناس كلها تعرف انى مراتك وأنك جوزى وملكى.


مازن بحب:يا روحي ما ماما عارفه واهلك كمان عاوزه اى تانى


رباب بضيق:ومراتك يا مازن انا من حقى أن مراتك تعرف أن فى واحده بتشركها فى جوزها من حقى اكون فى النور زيها


مازن:يا روحي انا عاوز اسالك سؤال مين إلى بفسحه مين إلى ليخرج مين إلى بيروح ويجى معايا انتى صح ثم أكمل وهو يطبع القبلات على رقبتها يا قلبي هى مجرد زوجه على الورق مش اكتر وده كله عشان خاطر مراد وصدقنى قريب جدا هاخدك من ايدك و روح وقالها :دى مراتى إلى بحبها بجد إلى هكمل معاها بقي حياتى


هنا ظهرت ابتسامه رضا على واجه رباب كانه تطوق الى اليوم التى تكسر فيه تلك المسكينه


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شقه غزال كنت تطعم صغيرها وتفكر فى ذلك اليوم كانه أمس


فلاش باك


كنت تعود من مدرستها بكل سعاده لقد جلبت افضل العلامات لا والكثر من ذلك انها الاول على المدرسه ولكن عندم دخلت الى حارتها وجدت سياره الاسعاف تقف أمام منزلهم فركضت بسرعه وجدت ولدها ينزل محمول على أيدى الناس وخلفه امها تبكى بشده


غزال بتسأل:فى اى يا ماما بابا حصلها اى


كريمه بدموع:ابوكى تعبان اوى يغزال ثم أكملت بهدوء:اطلعى انتى عشان اخواتك


ولكن اخرجها من تلك الذاكرة صوت مراد الذي أخذ يسعل


غزال بدموع:مالك يا روحى فيك اى طب خد اشرب يا روحى وبعد أن هدأت السعال اخذته فى حضنها واخت تطبع القبل على رأسه فاهو هديه الله لها كم تقول


كحل عربي مع تحياتي نورهان اشرف

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


#كحل-عربي

البارت التالت

نورهان أشرف


رأيكم يهمنى


ممكن تكون النهايه بدايه لحاجه تانيه ممكن تكون نهاية حياه بداية حياة احلى لذلك لا تحزن على من فات بل ابتسم لانه لو كان فيه خيرا لك لبقاء


فى المساء تحديدا فى امريكا كان يتحدث فارس فى الهاتف مع ولده فارس بإبتسامة: ايه يا حجوج فين النص التانى بتاعك


شعيب بحزن: اسكت يا فارس انا الواد ده صعبان عليا ابوه متغير بقاله فتره وامك ماسكه الواد تهزيق هو وامه


فارس بتسال: ازاى يا بابا طب مراته مش بتتكلم وتقوله


هنا ظهرت ابتسامه ساخره على واجه شعيب: مراته دى مراته اغلب من الغلب وامك بتدوس عليها ولا فارق معاها حاجه ثم اكمل بسخريه اكبر: شايفه ان اخوك كتير على البت الغلبانه


فارس بجديه: يبقا العيب فى البنت و مازن لان كرامه مراته من كرامته وبعدين ثم اكمل بهدوء : طب قولها يا بابا انه مينفعش


هز شعيب راسه بملل: تعبت من الكلام معاها يابنى وهى الى فى دماغها بتعمله وكلمت البت كمان بس البت بنت اوصول مش هقدر اقول اكتر من كدا ثم اكمل بتسال انتى اى مش هتنزل مصر ولا اى


فارس بإبتسامة: لا متخفش انا نزلك كمان اسبوع


شعيب بفرحه: بجد


فارس بإبتسامة: اه والله وهلعبك شطرنج وغلبك كمان


شعب بحب :ماشي ياعم وانا موافق ومعنديش مانع


فارس بحب : سلام يا حج


شعيب : سلام


اغلق فارس الهاتف وأمسك ذلك الدفتر الخاص به الذي اقتناء بعد أن رأى تلك الغزال الشارد كم يسميه وبدا يكتب مافي قلبه


انا هسمعك في وقت زعلك

وقت خوفك هحتويكي

واطمنك من قسوة الدنيا عليكي

كفايه اني بشوف جمالك

بعشق الدنيا ف عنيكي

وهفرحك وهريحك

من اي حد في يوم يفكر يجرحك

وهكون معاكي في كل لحظه

وكل دمعه وكل فرحه

تلاقي قلبي بيواسيكي

وابقي طول العمر جنبك

مهما كانت يوم مشاكلك

عمري م هسيبك لوحدك.

انتي هتكوني حياتي

وكل حاجه في دنيتي

انتي اصلا ذكرياتي

واللي جاي من فرحتي.

يا ملاكي عاشق هواكي

يا احلي فرحه في دنيتي

والملاك لازم تعيش

دايما أميره في جنتي

وصدقينى

صدقينى بتوحشينى

بعدي عنك مش بخاطرى

حاجه اكبر من خواطرى

حتى نبضى بيحكى سيرتك

فى بعادك بيواسينى

نادى على احلامى عندك

واسأليها واسألينى

راح تقلك يا منايا

بعدى عنك مش نهايه

دانتى حتى لو معايا

لسه بردو بتوحشينى

صدقيني

مهما طال البعد بينا

صدقيني بتوحشيني، ،.


اغلق ذلك الدفتر وهو يتذكر تلك العيون التى خطفت قلبه منه يتذكر ذلك الصوت العذب الجميل يتمنا لو يعود ذلك اليوم ويضمها الى صدره ولا يتركها ترحل ولكنه على يقين انها سوف يراها مره اخري


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شرم كنت تجلس رباب على الفراش تنظر إلى ذلك الغافي بجانبها بغضب ماذا يريد منها نعم هى تحب منصبه يكفى انها اخو راجل الاعمال الشهير فارس شعيب وابن المهندس الشهير شعيب نعم لا تنكر انها واقعت فى عشق فارس عندم رأته اول مره و حاولت التقرب منه أكثر من مره ولكنه رفض وعندما بدأت التقرب من ذلك الغبي كان تزوج تلك البلهاء ولكنه كان صيد سهل لها نعم راجل مثل اى راجل يقع فى شباك اى انثه تشير له ولكن يكفى إلى هذا الحد لان تكون الزوجه الثانيه بل سوف تكون الاول هنا ظهرت ابتسامه على واجهه واخذت هاتفها وفتحت الواتساب واخذت بعض الصور لها هى و مازن فى الفراش فى اوضاع ليست بجيده معاها بعض التسجيلات الصوتية وإرسالتها الى غزال وهى تبتسم بخبث على ذلك المغفل وارسلت تلك الرسالة (حبيت بس اقولك انا زوجك المحترم فى شرم مع مراته التانيه بيقضي يومين معاها باى يا بيبي )ارسلت تلك الرسالة ونامت على الفراش والإبتسامة على واجهه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شقه غزال كنت تنام على الفراش بجانب صغيرها ولكن ايقظها صوت هاتفها وعندما فتحته وجدت تلك الأشياء التى وقعت عليها كالصاعقة فأخذت الدموع تنهمر من عينيها دون توقف ماذا هل هو متزوج عليها هل يحرمها من حقوقها الشرعية ويعطيها الى اخر فأخذت تبتسم وسط دموعها ماذا هل هى خادمه إليه وإلى ولدته لا كثر من ذلك هل هى مجرد جاريه له فاقمت من على الفراش واخذت حجابها ونزلت إلى شقه حماتها بسرعه فأخذت تطرق الباب بقوه

لم يمر الكثير من الوقت وكنت سحر تفتح الباب بغضب:فى اى يا بت انتى فى حد يخبط كدا ولا انتى فى بيت أهلك معلموكيش الاحترام


هنا الاول مره تحدثت غزال بقوه :لا أعلى علمونى ازاى اكون ست محترمه واحترام إلى ادامى حته لو هو مش محترم


سحر بزعيق:قصدك اى قصدك انى مش محترمه


غزال بسخرية:كل واحد عارف نفسه ثم أخذت تصراخ بعلوا صوتها يا بابا يا بابا


يخرج شعيب من الغرفه بتسال وخوف:فى اى يا غزال مراد حصاله حاجه


غزال بغضب:لا محصلش حاجه انا بس عاوزه اقولك انك خلفت عيل مش راجل خلفت شخص زباله مش اكتر.


شعيب بتسأل:ليه يابنتى فى اى بس


اعتطه غزال الهاتف :اتفضل يا بابا اتفرج وشوف


اخذ شعيب الهاتف واخذ واجهه يشتعل من الغضب فتحدث :ابن الكلب


هنا صعد صوت سحر مره اخرى :فى اى يا خويا هو عمل اى يعنى ده اتجوز


هنا نظر لها شعيب بستغراب ولكن قطع تلك النظرات صوت غزال المتسال :هو اى إلى عرفك أنه اتجوز


هنا اخذت تبتلع سحر رايقها بتوتر ولكن صعد صوت شعيب :ردى


سحر ببرود:هو فيها اى يعنى أنه يتجوز مش راجل وبعدين الشرع محلل كدا


هنا تحدثت غزال بسخرية:لا ابنك مش راجل يا طنط ثم أكملت بتسال انا عاوزه بس اسالك سؤال واحد لو بنتك هى الى جوزها اتجوز عليها هتعملى اى أو لا بلاش كدا لو حماتها عملها خدامه زاى حضرتك مابتعملنى هتعملى اى احب انتى عارفه انتى حسبي الله ونعم الوكيل فيكى انتى وابنك ثم أكملت بغضب وحيات امى لفضح ابنك و خليه يخاف من خياله وحيات امى لجرسه


قالت ذلك وخرجت من الشقه تركت سحر تنظر إلى أثرها بغضب فنظرات إلى شعيب بتسأل :الحق يا شعيب البت بتقول اى


شعيب بابتسامه: الصراحه لو عملت كدا تبقا بنت بامئه راجل ثم أكمل بهدوء ولو هى عاوزه اى مساعده انا تحت امرها طبعا ثم أكمل حديثه:وانتى متحرما عليا حرمت اختى وامى

قال ذلك وترك سحر تنظر بضيع له

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى شقه غزال كنت تتحدث فى الهاتف مع امها

غزال بجدية :بقولك انا هتصرف يا ماما بس انا عاوزه رقم يوسف ابن خالتى


ولدتها بخوف:يابنتى بلاش يوسف ده مبيدخلش قضائية دى غير وهو مطلق الست


غزال بسخرية :ماشي يا ماما هاتى رقمه بقا


ولدته بخضوع :حاضر ٠١٢*******


غزال بجدية: تمام يا ماما باى


اغلقت الهاتف واخذت تكتب رقم يوسف لم يمر الكثير من الوقت وكان يأتيها يوسف


يوسف بجديه:الو معاكى محامى يوسف


غزال بجدية:اذيك يا يوسف انا غزال كنت عاوزك فى حاجه


يوسف بترحيب:اذيك يا غزال عامله اى


غزال بجدية الحمدلله بخير عاوزك فى قضية


يوسف بستغراب:خير


غزال بجدية:عاوز اخلع مازن جوزى


يوسف بهدوء:سهله


غزال بغضب:بس قبل اى حاجه عاوزه اكسره واخد حقى وحق ابنى عاوزه اخد كل حاجه منه


يوسف بجديه :سهله الموضوع سهل بس عاوزك بكرا تجيلى عشان تعملى توكيل ليا عشان ابدا فى القضية


غزال بجدية تمام


اغلقت غزال الهاتف واخذت تفكر فى كيف لها ان تذل ذلك المتبجح أكثر واكثر وامسكت الهاتف وبدأت تكتب فى منشور على الفيس كيف تفعل حماتها معاها وكيف يحرمها من حقوقها الشرعية ولكنها تذكرت ذلك الطفل الصغير كيف لها ان تفضح ابو ابنها بهذه الطريقة السئ فامسحت كل شيء وعادت إلى عقلها فى هذا الشئ فقط ورأت يكفى انها ترفع القضية


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى غرفه سحر كنت تجلس تفكر ماذا عليها أن تفعل ولكن حسمت أمرها واتصلت على مازن بعد مرور ربع ساعه واكثر من عشر مكالمات كان يأتيها صوت مازن الغافي


مازن بنوم:الو يا ماما فى اى


سحر بغضب :انزل بسرعه يا مازن غزال عرفت انك اتجوزت عليها وحلفه انها تفضحك انزل قبل ما البت دى تعمل اى حاجه


مازن بسرعه :حاضر يا ماما


اغلق الهاتف واخذ يوقظ رباب


رباب بنوم :فى اى يا مازن


مازن بسرعه:يلا قومى بسرعه لازم ننزل القاهره


رباب بخبث:ليه حد حصاله حاجه


مازن بيجاز :غزال عرفت انى اتجوزت عليها وقلبه الدنيا هناك قال ذلك واخذ يجمع اشياة


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اقتبس من الفصل إلى جاي


غزال بغضب وقهر من ذلك المتبجح :بس بقا يا اخى انت اى حيوان مش بتفهم انا بكرهك وبكره نفسي عشان كنت مخدوعه فيك انت مجرد حيوان مش اكتر ادام انت شايفنى مش الست إلى فى خيالك اتجوزتنى ليه خالتنى احبك ليه


مازن بضيق :واديكى عرفت هتعملى اى يعنى ثم أكمل ببرود بصي يا غزال انتى مفيش قدامك غير حل واحده انك توفقى على كدا وتعيشي حياتك زاى اى ست مصريه ترضي


هنا ضحكه غزال بسخرية:امم يعنى عاوزنى اقولك تمام يا استاذ مازن جيب الهانم تعيش معانا فى البيت ونقسم الاسبوع اه اصل انت سي السيد صح ثم أكملت بنظرات قرف يابنى انت عبيط انت فاكر نفسك مين ده انت نانوس عين ماما ده انت دكر فى البطاقة بس ثم أكملت بجديه وحيات امى يا مازن لوريك انا هعمل فيك اى وحيات امى لمرمط يا حبيبي ماما


قالت هذا واخذت مراد ذلك الطفل الصغير الذي لا يعلم ماذا يدور من حوله

مع تحياتي نورهان اشرف


#البارت_الخامس


انت من اخترت ماقد وصلت اليه لذلك تحمل نتيجة افعالك


رباب بسهوكه: هو انا بعتها لحد غريب دى مراتك ثم اكملت بحزن مصطنع: وبعدين انا مقدرش اكون فى الضلمة لحد كدا انا انسانه ليا حق انى اكون مع جوزي فى كل مكان ليا حق انى اعيش حياتى انا الدكتوره انا المتعلمه احسن تعليم انا بنت الحسب والنسب انا احسن منها فى كل حاجه انا الى المفروض تكون فى النور مش هيا واحده جاهله فشله مكملتش تعليم يبقا المفروض تكون هيا فى الضلمه مش انا


مازن بسخريه: طب يا رباب وانتى عملتى الى انتى عاوزه بقتى فى النور وهيا مبقتش موجوده اصلا


رباب بتسأل : ازاى بقا


مازن بسخريه اكبر : اتطلقت اصلا بعد الى انتى عملتيه كنت عاوزه ترفع عليا قضية خلع فالقيت احسن حاجه انى اطلقها


هنا اقتربت منه رباب بطريقه مهلكه وبدات تتحسس صدره : يعنى خلاص يا روحي بقيت ليا لوحدي مفيش حد هيقسمنى فيك


مازن بإبتسامة: وده على اساس انها كنت بتقسمك فيا ولا العكس


هنا نظرات له رباب برفعت حاجب:والله انت محدش ضربك على ايدك لا انت الى جريت ورايه انت الى فضلت تكلمنى كل شويه ثم اكملت بدلع لحد موقعتنى في حبك


اقترب منها مازن الى حد الهلاك وبدا فى واضع بعض القبل على سار واجهه:اعمل اى مكنتش اعرف انى بحبك غير لم عرفت انك هتتخطبي


هنا ظهرت ابتسامه خبيثه على واجهه كيف لا تتذكر عندم بدات تحضر الى لعبتها الخاصه لكى تاخذ ماملك غيرها ولكن اكملت بدلع:بس بقا يا مازن عاوزه اروح اجهز الشنطة


مازن بستغراب:ليه


رباب بجديه:عشان نروح نقعد فى بيتك انت ناسي ولا اى


مازن بهدوء:ازى


رباب:ازاى اى مش انت تطلقت غزال يعنى هى بقت بح وانا من حقى اروح اقعد فى شقه جوزى


مازن بتوتر:غزال لسه قاعده فى الشقة وبابا مش هيخلى غزال تسيب البيت عشان مراد


هنا رفعت رباب حاجبها بغضب:تمام مفيش مشكله خليها فى البيت بس انا كمان هاجى البيت مش هقبل انى اعيش هنا تانى


انهت كلامها وذهبت الى غرفه النوم لكى تحضر شنطتها تحت انظر مازن المتوتر يخشي والده حد الهلاك ولكن تذكر ان ولدته سوف تقف بجانبه مثل كل مره

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شقه شعيب تحديدا فى الغرفه الخاصه به كنت تقف سحر امامه بكل غضب وقهر كيف له ان يترك الشقه الى تلك القمامه من وجهه نظرها


سحر بغضب:انا عاوزه افهم ازاى تسيب الشقه للبت دى


شعيب ببرود:ازاى اى انا سبت الشقه عشان حفيدك


سحر بسخريه:لو على حفيدى ممكن اخده انا اربيه


هنا صدارت ضحكه ساخره من شعيب:ازاى ده ثم اكمل بغضب يا هانم الولد بيكرهك مش بيطق يشوفك اصلا انتى مش عارفه تكسبي بتعملى الولد كانه خدام عندك هو وامه


سحر بجديه:طب ما ده فعلا امه خدامه


شعيب بجدية:لا متزعليش نفسك يا هانم اصل الموضوع خلاص خلص ابنك طلقها وهى مبقتش خدامه ليكى عشان كده اعتبريها مش موجوده فى البيت او اعتبريها انها واحده اشتريت الشقه ثم اكمل بهدوء يالا اطلعى برا عشان عاوز اريح دماغي من قرفك روحى شوفى النانوس فين عشان تدلعى حبيبي ماما ربنا يخدكوا انتوا الاتنين عالم زباله


هنا نظرات له سحر بغضب وخرجت من الغرفه وهى تسب غزال كانها هى السبب فى هذا


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شقه غزال كنت تتحدث فى الهاتف مع يوسف


غزال بجديه:اى يا يوسف ممكن نرفع اى عليه بقا


يوسف بهدوء:بصي يا ستى احنا هنرفع متعه وهنرفع قيمه ثم سال تحبي نعمل تبديد عفش ولا لا


غزال بغضب:نفسي انفخ امه


يوسف بجديه:خلاص يا معلم انتى تامرى بصي تعالى قبلنى فى المكتب نتفق على كل حاجه مع بعض


غزال بجديه: ساعه واكون عندك


اغلقت غزال الهاتف واتجهت الى الغرفه لكى تغير ملابسها هى والصغير


لم يمر اكثر من ربع ساعه وكنت تنزل من على السلم وهى تمسك يد الصغير فى نفس الوقت كان يدخل مازن هو ورباب من باب البيت


رباب بابتسامة:مش قولتلك يا مازن ان غزال كويسه وهتسيب البيت وتمشي عشان اقعد فيه


غزال بسخريه:ليه يا حبيبتي كنتى مين عشان اسبلك البيت ده بيتى وبيت ابنى يا ماما


رباب برفعت حاجب:لو مش عارفه انا مين انا ابقا مرات مازن جوزك ثم اكملت بدلع اه اسفه اسمه طليقك وبعدين المفروض تسيبي البيت اصل مبقش ليكى لازمه


غزال بسخريه:اى ده بجد يا حياتى انتى عبيطه يا بت ولا اى هو انتى عاوزنى ازعل على ده قالت ذلك وهى تشير الى مازن بقرف ثم اكملت بسخريه:يابنتى ده عره الرجاله ده دكر فى البطاقه مش اكتر ده نانوس عين ماما طب تصدق بالله انا زعلانه عليكى


نظرات له رباب برفعت حاجب


فتحدثت غزال بسخريه:اه والله تخيلى كدا تتجوزى راجل مبيعملش حاجه غير لم امه تقوله ده بيخاف يدخل الحمام من غير اذن ماما ثم اكملت بسخريه ده المفروض انك تكونى اكتر واحده عارفه الموضوع ده مش هو خالكى فى الضلمة عشان خايف منى احب اقولك البسي يا قلبي ثم رقعت زغروطه عاليه لوووووووولى دى عشان انا اتطلقت وعشانك يا عروسه قالت ذلك وخرجت من البيت وتركت رباب تشتعل من الغضب والقهر كنت تريد ان تكسرها ولكن فعلت غزال العكس وهى من كسرتها

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

مر يومين دون اى شي جديد غزال تجلس فى شقتها بمفرده تنزل تحضر كل الأوراق الخاصه بالمحكمة وشعيب يجلس كل يوم معاهم حته معاد النوم حيث يستخدم الشقه للنوم لا اكثر من ذلك


ام سحر فاصبحت هى خادمه لرباب حيث انها لا تفعل اى شي فى البيت تاكل وتنام فقط


ام رباب ومازن تحاول ان تتعامل معاه بطريقه جيده فاهيا لم تاخذ ما تريد حته الان


فى شقه غزال كنت تضع بعض الصحون على السفره وتتحدث بإبتسامة:يلا يا بابا قوم كل انت ومراد


شعيب بطفوله فاهو يعشق ذلك الصغير:معلش يا غزال سبينا شويه كمان


مراد:لا يا جدو المفروض ناكل الاول ونكمل لعب عشان انت مش تتعب ولا انا


هنا ضحكت غزال على ذلك الصغير:اتفضل يا جدو ده الى كنت عاوز تلعب معاه اهو سابك


ولكن اخرجهم من كل ذلك صوت جرس الباب


شعيب خليكم انا هفتح الباب


فتح الباب وجد سنده فى تلك الحياه يقف امامه بابتسامة


فارس:واحشنى يا حج


شعيب بحب:فارس اخذ يضمه الى صدره وتحدث بفرحه واحشنى يابن الكلب


عندم سمعت غزال صوت راجل ذهبت ترتدي نقابها ام ذلك الصغير ذهب الى جده بسرعه وتحدث بطفوله:مين ده يا جدو


خرج فارس من احضان ولده ونظر الى ذلك الصغير بصدمه نعم عندم راى عيون ذلك الصغير تذكر تلك العيون التى سحرته واوقفت دقه قلبه


شعيب بفرحه:ده يبقا عمك فارس


مراد بستغرب:كان عايش فين


فارس بإبتسامة:انا كنت مسافؤ


هنا ضيق مراد عيونه:يعنى جيبلى لعب


هنا صدح صوت غزال بغضب:مراد اى الى انت بتقوله ده


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا







تعليقات

close