القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قتلني ورحل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميفو السلطان حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية قتلني ورحل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميفو السلطان حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية قتلني ورحل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميفو السلطان حصريه في مدونة قصر الروايات 



#قتلني_ورحل

#حكايات_mevo

البارت الثاني عشر...

دخل احد الضباط... مين فيكو اللي اسمها فاديه زين الدين.. بهتت الام.. انا يا حضره الضابط..

نظر  للعسكر.. هاتوها..

 صرخت ليال وتشبثت بامها وتصرخ الام وتعم حاله من الهرج والمرج ويتصرف العساكر وينزعون ليال من احضان امها وياخذونها.. صرخت ليا حتي توقف قلبها ولم تعلم ماذا تفعل فكانت لا حول لها ولا قوه.. ذهبت الي تليفونها تتصل بقاسم وتصرخ لكي ينجدها كانت مهتاجه وهو لا يفهم شئ.

اسرع اليها علم ماحدث علي الفور اخذها وذهب بها لتنزل عليهم مصيبه كالصاعقه فالام متهمه بالاختلاس والورق اثبت ذلك والمال موضوع باسمها في البنك كما انها متهمه بترويج الفاحشه والابتزاز الجنسي واعمال منافيه للاداب ..باعتراف التي ابتزتهم

انصعقت ليال .. كذب كذب.. تشبثت بقاسم الذي كان مصعوقا.. نظرت إليه.. ماما.. ماما ماتعملش كده دا كذب كذب..

الا انها لم تعد قادره ان تحتمل لتسقط مغشيا عليها.

حملها وذهب بها الي عربته يحاول ان يفيقها لتفوق وما ان تدرك ماحدث حتي انهارت  اخذها في احضانه كانت التهمه ثابته علي امها وهو لا يعلم ماذا يفعل وحاله بين التصديق وعدمه. ففاديه مثال للسيده المهذبه ولكن المال في حوزتها بالبنك وهناك شهود يتهموننا بالابتزاز الجنسي .. نهشه قلبه علي حال ليال.

اما هيا فكانت تنام في حضنه وتنتحب حاول ان يهدهدها..

لتبتعد.. وتنظر اليه... انت مصدق... اوعي يا قاسم ماما مش كده.

لم يتكلم وشدها اليه كانت مرتعبه ان يصدق فيها ذلك.. حاول ان يهدئها...... أخبرها انه سيوكل لها محاميا وفعلا اتصل باحد معارفه ليذهب اليها.

كل ذلك وليال لا تخرج من احضانه من رعبها علي والدتها وهو متشبث بها من خوفه لا يعلم ماذا به فهو يحس بقبضه غريبه...


خرج المحامي واخبرهم بمراره ان التهمه ثابته عليها وقد حولت للنيابه لتنهار ليال تماما والغريب انهم منعو زيارتها فلا احد قادر علي ان يراها.. مر الوقت بصعوبه واخذها قاسم وذهب بها الي بيتها رغما عنها دخل معها كانت مرتعبه خائفه كانت تخاف ان تمكث بمفردها ولا تعرف ماذا تفعل.. كانت في احضانه تمسك به.

قال بلين... ليال الوقت اتاخر ولازم امشي.. لتنظر اليه والرعب يأكلها..

فقال بقلق... ماتبصليش كده اعمل ايه بس.


.

ابتعدت عنه وجلست وضمت ركبتيها اليها  ترتعش وتنتحب وقالت بغلب ... طب امشي...

احس ان قلبه سينفطر لتاتي في باله فكره مجنونه فهو لا يقدر ان يتركها بهذا الشكل كانت حالتها رهيبه اندفع وشدها اليه ويقول قومي يلا..

قالت بخوف.. اقوم فين انا خايفه..

قال بجديه.. وعشان كده قومي احنا هنتجوز دلوقتي..

 لتشهق بخوف.. انت بتقول ايه ماما محبوسه وانا بتجوز انت اتجننت..


قال بحده.. مامتك محبوسه ومانعرفش هتخرج امتي وماحدش عارف يدخلها.. وانت الرعب هياكلك وهتموتي وانا استحاله اسيبك وهبات في الشقه وماعنديش استعداد ابات معاكي واغضب ربنا..


قالت برهبه ودموعها لا تتوقف.. لا امشي خلاص هعرف اقعد لوحدي ولم تكمل الجمله حتي انهارت...ونحيبها زاد.


شدها اليه بعنف وقال أمرا... . انت هتنفذي وتقولي حاضر انت اصلا بتاعتي وكنا كده كده هنتجوز يبقي مفيش داعي للخوف ولما اوصل لمامتك هفهمها اني بصونك لحد مانشوف المصيبه دي هنعمل ايه فيها دي فضيحه...

صر*خت ببكاء... ماتقلش َمصيبه ماما ماعملتش حاجه..

 تنهد وشدد عليها.. طب يا قلبي يلا بس وهنتصرف..

قالت بحزن .. بس انا ماتمتش تمنتاشر سنه..

 قطب جبينه..

ليقول بتصميم.. هتصرف يلا... واخذها وذهب الي احد المحامين وقرر ان يكتب عليها عرفيا ويحضر الشهود واحضرها واخبر كل الجيران انه تزوجها لتصبح تلك الزيجه سليمه ولكنها ليست مسجله. ولكن ليس امامه شئ اخر يفعله فلن يتركها وحيده ولا يعلم متي تخرج والدتها..


 كانت مسيره لا ترفض له طلب فكانت ثقتها فيه عمياء ليمكث معها ليلتها وياخذها في حضنه حتي نامت من كثره البكاء تنهد ووضعها علي الفراش يغطيها وظل يفكر.. معقول فاديه تعمل كده..ازاي دا فضيحه وجرسه فاديه بتاعه رجاله.... طب هنحل المصيبه دي ازاي دا تهمه تؤدي في داهيه ..نظر اليها وهيا نائمه.. احنا في مصيبه يا قلبي ولسه جدي لما يعرف الفضيحه. مش بعيد يقتلني بس ماكنتش اعرف اسيبك وانت الرعب هياكلك كده.


 ظل معها لعده ايام يهدهدها ويحاول ان يصبرها وهيا لا تفعل شئ الا النحيب...وكانت الايام تمر ولا احد يعرف ان يصل للام لتستسلم ليال للقهر وكان هو لا يتركها دقيقه حتي انه لم يذهب الي عمله  وقد كلم ريسه في العمل حتي لا يخبر جده حتي لا يحولها حريقه..

مرت الايام وكل ملتصق بالآخر إلي أن اتي احد الايام من كثره تعلقهم ببعضهم ليتهور هو في ولم يتركها الا وهيا زوجته رسمي فاستسلمت له رغما عنها فهو اصبح لها كروحها رغم الامها.

 لم تقوي علي مقاومته فكانت كالطفل الذي يتبع ابيه لا يقدر علي رفض له طلب فهي من رقتها وعدم خبرتها ذابت في شخصه واصبح هو متحكما فيها بشكل كبير.


شعر بعد ذلك بالغضب من نفسه وانه تهور فهي صغيره علي ذلك وامها لا يعرف مصيرها فهو استجاب لانفعالاته ورغبته ولم يحسب حساب اي شئ واحس ان المصايب تتكالب عليه فاستسلم لعنفوانه ولكنه لم يحسب اي حسابات سوي انه يحبها ويريدها.. هنا قرر ان يذهب الي جده يستسمحه ان يتنازل عن القضيه وانه سيسدد الاموال التي اخذتها ويستر عليها. ..

******ميفو السلطان 

كانت كارما تنزوي بعيد عن ايان ولا تقترب منه وهو كذلك يفعل نفس الشئ كان يبتعد خوفا من نفسه و ما يطحن بداخله لياتي يوم كانت  كارما قد خرجت فقابلها مراد في النادي  جلست معه وظل يتكلم معها وهو سعيدا وهيا لا تعرف ماذا تفعل معه فهو يحاصرها في كل مكان  لتجده ياتي باخته ويعرفها عليها ويجلسا جلسه عائليه.


كان ايان يجلس مع احد اصدقاءه اقترب صديقا اخر .. ايه يا معلم مش تعرفنا ان هيبقي عندكو فرح. 

قطب ايان.. فرح ايه يا زفت انت انت اهبل. 

قطب الرجل متذمرا.. يا واد هنحسدكو يعني.. النادي كله عارف. 

رد إيان ساخطا.. عارف ايه يا طين انت.

تنهد الشاب .. عارف ان مراد السويسي هيخطب كارما بنت عمك دا حتي سايبهم واخته قاعده معاهم وامه جايه كمان شويه. يكلمو العروسه بس الواد ايه هيموت عالبت دا عنيه مابتنزلش وكل الي يساله يعرف انه هينهبل عليها.


هب ايان بحرقه... نعم يا روح امك هو مين اللي هينهبل.. ليقوم ويذهب يبحث عنها وجنونه يتزايد.. وجدهم جالسين فاقترب منهم وسمع اخته .. والله يا مراد عيلتنا هتنور اخيرا بالقمر ده.


اقترب والغضب قد وصل لذروته .. مش تقولو انكو قاعدين هنا حتي اجي اقعد معاكو بدل القاعده الناشفه دي.


ارتبكت كارما فهيا تعلم نظراته. 

فقال مراد مبتسما... اهلا ايان اعرفك باختي.

لتلتفت الفتاه وتبتسم له فسلم علييها وجلس بجوار كارما فقالت اخت مراد... كويس ماما جايه كمان شويه  تتعرف عليكو احنا خلاص هنبقي اهل.


ابتسم إيان ببرود... لا والله طب مش تدونا خبر والا رجاله االست اخر من يعلم.


ابتسم مراد.. لا ازاي.... دانتو هتبقو اول الناس

رفع  إيان حاجبيه.. في ايه بالضبط.


قال مراد بثقه... . بكره تعرف لما الحديدي بيه يوافق. 

لتقترب سيده كبيره وتسلم عليهم سعيده.. انت كارما ماشاء الله قمر زي ما مراد قال لترتبك كارما فاكملت السيده... لا دا الفرح هيدخل بيتنا في اقرب وقت.

ثم جلست السيده بجوار كارما.


وايان مشتعلا والسيده تنظر لكارما وتنظر لابنها وتغمز له. احس انه سيقوم ويقتل مراد فهو يعلم نظراته والهدف من تلك الجلسه والسيده تتفرس في كارما كانها تعاينها وكل حين تتلمسها ليشتعل اكثر سمعها تهمس لمراد.. لا جامده يا واد عرفت تنقي..


هنا لم يستطع ايان ان يتوقف هب مشتعلا.. معلش يا جماعه جدي بعتلي رساله تعبان شويه ليقوم ويشد كارما  اسف بس لازمن نمشي..

قالت الأم بحزن... ليه خساره طب عموما قوله الف سلامه وهنيجي نزوره قريب. .

ليقوم مراد... كارما.. دقيقه. 

لتعاود اليه .. انا كنت جايبلك حاجه كده يعني يا ريت تقبليها.


همست مرتبكه... مالوش لزوم تعبت نفسك.


قال بسعاده... لا ازاي مد يده يعطيها علبه صغيره لتاخذها وترحلِ بعد أن شكرته بلطف. 


 انصرف ايان وشدها مشتعلا ليركب العربه ويذهب للبيت دخل يجرها صاعدا الي حجرته دخل يد*فعها قائلا بفحيح.. انت عايزه تتقتلي صح انت بتحربي انك تتقتلي.


صرخت برعب... ايه فيه ايه. 


اقترب وشد العلبه وفتحها بعنف ليشتعل فهيا عباره عن سلسله فضه بها قلب وفصوص  مرسوم عليها اسمها فصر*خ....

ايه ده البيه جايبلك قلوب البيه بيحب  وجايب امه تملس علي  الهانم. 


صر*خت.... عيب احترم نفسك.


فقال بهياج... احترم نفسي اعَملها ازاي والبيه امه مبسوطه انك جامده والبيه هيهيص ويشبع من الجمدان لامملي العيله وقاعده هئ ومئ ليه هاه بيعااين. ويتفقو لا وانا اخر من يعلم. البيه قايل وشايع انه هيتجوزك وانا قاعد مرفع الاريال وبنت عمي بتتاخد وتتجاب من غير ما نعرف الله يخربيتك قاعداله يجيب امه تتفق وتبص وتحسس.


دفعته غا*ضبه وانفعلت.. مالك انت يجيب ويزفت الله انت ايه ده.. ست جايه تقابلني فيها ايه. 

صرخ.. لا دي مش بتقابل دي بتعاين عشان جايه تتفق وتخطب وتتجوز البيه البت الجامده هيجي ياخدها من جدي خده ربنا.


قالت ما جعله يشعر بجحيم الدنيا...... وفيها ايه لما يطلبني من جدي هوافق مش شايفه الراجل عمل غلط.


اقترب منها لتتراجع خوفا قال بفحيح.... اكنه هيجي يتجوزك وانت هتوافقي اقترب يلصقها بالحائط.. ايه عاجبك حبتيه.


خبط علي قلبها... دخل هنا خلاص انطقي.


قالت بقهر.. هو هيخليني ادخله قلبي. مراد حنين ورقيق ومليان مشاعر وانا محتاجه ده وهوافق. 

تعالي غيظه وغضبه .. اكنه رقيق ومليان مشاعر وسيادتك محتاجه ده طب مش تقولي تعرفيني تديني فكره ومعلومه دا حتي الاقربون اولي.


لترتعب .. اقربون اقربون ايه انت بتقول ايه.


رفع يده.يلمس ذراعيها... مش عيب الواد ياخد البت الجامده اللي عندنا واحنا نركب قرون وندهاله مقشره جمدان وفلوس وشركات.


قالت برعب وهو يلمس ذراعها باصابعه ... فلوس فلوس ايه دي.


ضحك... ايه اهبل انا مش وارثه سيادتك وعندك اصول شركات واللي هيجي يقش الجمل بما حمل واحنا نتفرج عالبيه.


صرخت بانفعال.. انت مش طبيعي والله ما طبيعي. 

كز علي اسنانه... انا فعلا مش طبيعي انا واحد خلتيه مجنون َماعادش عارف  فيه ايه وجنان بجنان بقه نوريكي جنان علي اصوله ودي تتقطع.

مسك السلسله مزقها اربا وصرخ.. انا هعرفك الجمدان ازاي علي أصوله.


هجم عليها يحملها وذهب بها لفراشه ينقض عليها لتصرخ وتضربه وهو مغيب تماما كان كلما لمسها اشتعل اكثر وهيا تخبطه ظل تائها فيها وفي جسدها وهيا تقاومه لتخبطه ببن قدميه ليتاوه ويترنح هبت  صار*خه.... انا بكرهك عارف بكرهك

اندفعت تخرج تبكي وظل نائما يشعر بالقهر من حالته وما اوصلته اليه. ليقوم ويذيح ما علي المنضده صارخا.. لا لا ماتروحش للزباله ده.. اعمل ايه انا قلبي هيقف.. طب يا كارما ماشي انا هعرفك.

*********

في منزل ليال.... كانت ليال نائمه علي صدره منكمشه مندسه في احضانه وهو يداعب جسدها لتهمس.... قسومي..

قبل راسها.. ايه يا روحي.


قالت بوجع.. ... لولي خايفه مرعوبه هيا ماما مش هتخرج انا وحشتني مش عارفين نشوفها.

تنهد.. مش عارف يا قلب قاسم احنا في مصيبه.

قالت بثقه.. ماما هتطلع يا قاسم انا واثقه و َالله واثقه. رفعت وجهها تقترب منه.... انت مصدق يا قسومي اوعي ازعل منك.


نظر اليها بحب.. لا يا قلبي ان شاء الله  كل حاجه هتبقي كويسه.


قبلت خده .. اه  وتطلع ماما وهنتجوز بقه قدام الكل هتقول لاخوك مش كده.


تنهد وقال.. ايوه يا قلبي..


قالت بابتسامه حزينه... عارف يا قاسم انا مستنيه ماما تخرج  عشان الف معاها بقه واجيب حاجات العروسه.. لتقبل خده.. هجيب احلي حاجه عشان قسومي حبيبي. لتهب من علي الفراش وهجيب فستان كبييير لتقوم وتمسك الستاره وتلفها حولها وتضحك.. هلبس احلي فستان لاحلي قسومي.

تنهد وقام يشدها يحتضنها. فاكملت..... انا مستنيه اليوم ده كانه يوم ولادتي هعيش لحبيبي. تنهد وقبل راسها لتصر*خ... استني استني  عملالك مفاجاه..

ذهبت الي الدولاب تفتحه لتخرج منه علبه تعطيها له. 

فنظر إليها متسائلا.. ايه دي.


قالت بسعاده... افتحها

فتحها ليندهش ففيها دبله فضه نظر إليها بحب.. فهمست عجبتك..


ابتسم ودمعت عيناها.. .. حلوه اوي يا لولي.

لتاخذها وتلبسها اياه ثم وضعتها علي خدها وتهمس... كده بقيت بتاعي انا وبس ليا وبس عارف لو شيلتها من ايدك همو*تك وازعل منك.


ابتسم وقال يعدها.. ولا عمري هشيلها..


رفعت يده... شوف لولي كتبتلك ايه.. نظر فخفق قلبه لتهمسِ.. كتبتلك  ليال  روح قاسم عشان  تفضل روحي في ايدك علي طول. شدها يحتضنها لتهمس امتي ماما تخرج بقه  ونفرح...


تنهد وقبل راسها .. طب تنامي بقه عشان لازم امشي..


قالت بحزن.... معلش معذباك بتسهر معايا وتيجي بدري معلش يا قلب ليال.

اخذها لتنام.. ننام بقه شطار كده.


قبلت خده... حاضر يا روح ليال شفت بقلك حاضر ازاي عشان تحبني علي طول .


داعب خدها .. انا بحبك من غير حاجه.

ذهب بها للفراش... لتنام في احضانه وهيا تداعب صدره بحنان وتهمس له بكلمات الحب.... قلبي بيوجعني انك بعيد.

شدد عليها... معلش يا قلبي هانت هكلم اللي عندي ونحل الدنيا.

قسومي.. احنا هنبقي كويسين مش كده انا خايفه.. هتفضل تحبني مش كده علي طول.. 

قال بصدق.. احبك دانا قلبي مكلبش بيكي وهموت عليكي. 

رفعت َوجهها وتهمس.. قسومي.


فقال بهيام.. روح قسومك..


ابتسمت بلين... ممكن تغمض عينيك

قطب جبينه فقالت.. والنبي والنبي.


اغمض عينيه لتبتسم وتقترب تقبل جانب شفتيه وتبتعد بخجل اما هو فظل مغمضا عينيه يحس بملمس شفتيها  فتح عينيه ليجد َوجهها احمر. شدها ومسك وَجهها .. انت خدتي عقلي يا لولي.. لينهال عليها ويتوه معها وهيا  معه ليتجلد ويبتعد ليجدها غائبه تنهد بغلب.. شدها يحتضنها عارف هتسورقي طول الليل نامي يا قلبي . يا رب  هون علي قلبي تعبت وحبيبي تعب.


ظل يداعبها حتي نامت ليقوم ويتركها وهو ينوي ان يكلم جده. 

****ميفو السلطان 

دخل  قاسم علي جده... عايزك يا جدي..

ذهب معه الجد الي المكتب .. ليستدير قاسم ويخبره جدي كنت عايز اكلمك عن.. عن مشكله فاديه احلها...

ليثور الجد.. 

 .. انت اتجننت دي واحده حراميه ووس*خه بتنام مع الرجاله عايزني اتساهل في اللي بيسرقني.. انت ازاي اهبل كده لو فتحت الباب هيطلعلي ألوف تسرقني.. مش بدر الحديدي اللي يتسرق من النسوان..


 قال قاسم مترجيا. طب يا جدي عشان خاطري ابوس ايدك هيا غلطت وانا هدفع مكانها وحياتي عندك وهنستر عليها ..


صر*خ الجد.. انت بتدافع عنها ليه ماعتش الا الحراميه الن*جسه  دي كمان.


قاطعه قاسم بقهر .. يا جدي دي ست ممكن تكون غلطت بس عندها بنت نلم الليله وبقولك هدفع ايه مشكلتك وهمشيها.


صر*خ الجد بحده.... تدفعلها ايه بينكو ايه لفتك علي صباعها الو*سخه دي كمان.


انفعل قاسم.... . يا جدي لفت ايه والله انا ماشفت منها حاجه وحشه.


قال الجد بنبره حاده ... تلاقيها عارفه انت مين وبترسم تاخدك ليها والا لبنتها.


صرخ قاسم... لا ماتعرفش وبعدين والله دي محترمه هيا وبنتها يا جدي ابوس ايدك. 


تساءل الجد .... . انت مالك محروق كده فيه ايه الست دي عملتلك ايه.


 قاسم.. عملتي ماعملتش والنبي يا جدي ورحمه ابويا عندك سيبها دي غلبانه هيا وبنتها. 

 بدر بريبه.... كل شويه بنتها بنتها ايه البت عجبتك الهانم حدفتها في سكتك توقعك وانت اهبل بتتجاب وتتاخد ايه انطق لفوك علي صباعهم جوز العقارب.


رد بقهر.. يا جدي ماحدش لفني  انا اتعاملت معاهم سنه والنبي يا جدي حرام انا هكلمها تبعد وتسيب الشركه وترجع الفلوس ورحمه ابويا وعمي يا جدي ارحمهم


احتد بدر.. انا مش فاهم انت عامل كده ليه ليك عندهم ايه بس عمونا انا ما هسببش حقي .. ليصدح تليفونه ويرفعه سمع ماقيل له احس ان الشياطين تلبستهيرزع التليفون ارضا واقترب من حفيده والغضب يشع منه واحس قاسم ان هناك مصيبه فجده تحول الي جبروت غير عادي ليهوي قلبه عندما سمعه يقول . يا نهار ابوك اسود بعملتك السوده يا فاجر  ليهجم عليه و..

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close