رواية بودى جارد الفصل العشرون والحادي وعشرون بقلم اسماعيل موسي حصريه
رواية بودى جارد الفصل العشرون والحادي وعشرون بقلم اسماعيل موسي حصريه
#الحارس_الشخصى
٢٠
بصيت على العقد وعلى بيرى إلى كان واضح انها هى إلى بتدير العمليه
نفخت السيجاره فى وشها، دا عقد سخره، شرا نفس صح؟
بيرى انت حددت مبلغ وانا وافقت، بيع سخره احسبها زى ما تحسبها
بس انا ليا شروط يا هانم _
مفيش شروط سيد اسماعيل انت اديتني موافقتك وقع العقد
اتكيت لورا على الكنبه، مش قادر أفهم ليه بيرى بتعمل كده؟
الدوافع كانت غامضه بالنسبه ليا، معقول يكونو عايزين يردو القلم بيتاع سيليا؟
لو جات على القلم بسيطه
قلم ب ٣٠٠٠٠٠ جنيه دا أغلى قلم فى العالم
ممكن سوأل يا انسه بيرى؟
اتفضل بس لازم تعرف ان سؤالك مش يقدم ولا هيأخر
اوك
ليه بتعملى كده؟
بيرى بأبتسامه ساخره، عشان انا عايزاك تبقى ملكى، اتصرف فيك براحتى
من غير عواقب قانونيه
وانت وافقت، بعد ما توقع العقد ملكش حق الاعتراض
بس المبلغ دا مش كافى عشان ابيع نفسي يا هانم
بيرى بصت على سانتا، مش قولتلك كل إنسان ليه سعر؟
حقيقتك ظهرت انت مش مختلف انت منتظر السعر المناسب متدعيش الشرف
قولتلك حدد سعرك عملت فيها شريف
عايز كام؟
قالتها بيرى بكبرياء وسخريه
مليون جنيه يا هانم
بيرى موافقه وقع العقد
مسكت القلم وايدى مرتعشه، ووقعت على العقد
بيرى ممكن أسألك انا سؤال؟
قلت اتفضلى يا هانم
بيرى ليه اخترت المبلغ ده تحديدا كان ممكن تطلب أكتر؟
ابتسمت بسخريه وانا بنهض، لأن دا الرقم المكتوب فى الشرط الجزائى يا بيرى هانم
يتبع
#الحارس_الشخصى
٢١
وانا ماشى سمعت صراخ بيرى وهى بتوبخ سانتا وبتقول دا نتيجة تعاطفك معاه، انتى الى سمحتى ليه يقرب منك ويتكلم معاكى
وانت يا سيليا هانم خليتى واحد زى ده يضربك بالقلم قدام السواق
ضحكت سيليا، انتى ملكيش دعوه بتصرفاتى يا بيرى خليكى فى نفسك، اهو قدامك اهو لما اشوفك هتعملى ايه لكن انا مسمحش ليكى تكلمينى بالطريقه دى انا مش سانتا.
اختفى الصوت ورايا وانا ماشى ناحيت غرفتى، عم سعيد البستان نده عليه وكان مبتسم وسعيد
قالى تعالى هنا ايه الى عملته وخليت بيرى تطلع من عزلتها؟
الظاهر عليك عملت مصيبه يا واد يا اسماعيل!؟
عم سعيد البستانى مكنش بيخرف ولا حاجه، لو كنت سمعت كلامه من زمان لما لمحلى كنت فهمت حاجات كتيره
قعدت جنبه قلتله انت الخير والبركه يا عم سعيد انا هعملك فنجان قهوه يظبط دماغك
لكن مالها بيرى دى؟
سعيد قال بيرى أخطر واحده فيهم، متهوره وعصبيه وعنيده ومن صغرها لازم تنفذ إلى فى دماغها
تقدر تقول انها فارضه قبضتها عليهم وهما بيطاوعوها، بيرى محسسهاهم ان العالم بره الفيلا كله متوحشين وان مفيش راجل عدل
وان عمرهم ما هيلاقو الحب إلى بيقراءو عنه فى الروايات والكتب
وكل ما يظهر واحد زى حضرتك، تطفشه من الفيلا او تسجنه
انا زعلان على سانتا، دى اكتر واحده لطيفه فيهم
قلتله يا عم سعيد سانتا دى اكتر واحده قاسيه فيهم
صرخ عم سعيد انت مش فاهم حاجه، سانتا طيبه جدا دى الوحيده إلى بتعطف عليه
على فكره هى إلى كانت بتتكلم معاك فى المكتبه مش سيليا
سيليا مزاجيه، شويه كده وشويه كده بحالات يعنى
لمن سانتا مظلومه وسطيهم دى حتت سكره، انت لو قدرت تقرب منها وتخرجها من الفيلا دى هتلاقيها بنت حلال ونفسها تحب وتتحب
لكن انا ياعم سعيد مش مؤمن بالحب ولا بفكر فيه
انت بتقول كده يا اسماعيل عشان لسه ملقتش البنت إلى تقدر تدخل قلبك، وتأثر حواسك وتعجبك
ارجوك امنح سانتا فرصه
قلتله حتى لو كان كده ياعم سعيد انا فين وسانتا فين؟
علاقتنا هتكون مستحيله
عم سعيد قال قرب منها انت بس وربنا هتلاقيها بنت زى الفل
خدت الكلمتين من عم سعيد ومشيت
الراجل صرخ وراى، انت ندل فين فنجان القهوه؟
قلتله من غير ما الف ناحيته، انت عايز اسماعيل موسى يعملك قهوه؟
انت اتجننت؟
سبته وروحت غرفتى كنت بفكر فى كلامه، سانتا فعلا لو كانت هى إلى فى المكتبه تبقى طيبه فعلا ولازم اتواصل معاها
استنيت لحد الصبح، بعد كده لمحت سانتا، قلتلها انا عايز اتكلم معاكى
اسبقينى على المكتبه
سانتا كامت مصدومه لكن قالت حاضر
قبل ما احط رجلى على باب المكتبه سمعت صراخ بيرى
انت رايح فين يا حارس؟
انت نسيت نفسك؟
يتبع
اسماعيل موسى
@الجميع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق