روايه عشق الوقح الفصل التاسع وعشرون 29بقلم مايا النجار حصريه
روايه عشق الوقح الفصل التاسع وعشرون 29بقلم مايا النجار حصريه
يبتسم بباله ثم يقول. بتدوري علي ايه عندك
تنظر اليه روان ثم تقول. مش بدور بفتش
سراج بصوت عالي. نعم يا روح امك هو احنا هنبدأ من دلوقتي هاتى الزفت ده يا روان و ايدك لو راحت عليه تاني اقسم بالله العظيم هرنك علقه تأدبك
قال حديثه وكاد أن ياخذ الهاتف ولكنها قالت. وليه ان شاء الله هو انت خايف من حاجه
سراج. وهخاف من ايه بس خلي في ثقه بينا
روان. انا مش بثق في حد سبيني بقي اشوف الي في الفون ده
يسحب سراج الفون ثم يقول بغضب. عبطنا و استهبلنا هاتي الزفت ده و لو شوفتك ماسكاه تاني اقسم بالله العظيم هزعلك يا روان
روان بغضب. والله و الزفت ده بقا فيه ايه علشان تبقي خايف و مرعوب كده ها رد عليا في ايه
سراج بغضب. مفهوش حاجه انتي هبله صح هو يعني لو بخونك هخاف اقول ما هقول يا روح امك هقول ومفيش دكر يعرف يخوفني دكر مش انتي
روان بصوت عالي. سراج في الدقيقة دي تطلقني طلقني هو فعلا ديل الكلب عمره ما هيتعدل و
يقطع حديثها سراج الذي رفع يده وكاد أن ينزلها علي وجهها ولكنه تراجع في اخر لحظه ثم يقول. روان انتي عايزانى اطلع عليكي الجنونه صح امد يدي عليكي في الصباحيه هتبقي مبسوطه لما تبقي اول عروسه مضروبه في صباحيتها
روان بدموع. لا بس ابقي اول عروسه بتتخان في الصباحيه عادي صح
سراج بهدوء. مش بخونك يا روان انا وعدت اخوكي من يوم ما وافق عليا انى مش هخرب بيتي علي حاجه تافهه فاعقلي
روان . طب احلف بالطلاق انك بطلت تكلم بنات
سراج بصوت عالي. ايه الهبل ده يا روان احلف بالطلاق ايه بس اعقلي يا حبيبتي
روان بعناد. انا مش هصدقك غير لما تحلف بالطلاق يا سراج احلف و خليني ارتاح
ينفخ سراج بغضب ثم يقول. عليا الطلاق بالتلاته بطلت اكلم بنات يا روان حاجه تانيه مسمعش ليكي صوت بقا
تسقف روان بيدها ثم تقول. انا كنت متاكده ان سراج حبيبي مستحيل يخوني بالمناسبة الحلوه دي انا هعملك بيتزا ايه رايك
سراج ببرود. لا الله يسترك خليني محافظ علي حياتي لحد ما اجيب حته عيل
روان بغيظ. و هيحصل ايه لحياتك لما تاكل بيتزا يعني
سراج ببرود. المشكله مش في البيتزا المشكله في الي هتعملها يعني مش ناقص تسمم انا
تشهق روان بقوه ثم تقول. بقا انا البيتزا بتاعتي هتعملك تسمم يا سراج
سراج ببرود. روان مش طايق وشك فابعدي عني دلوقتي
تجلس بجانبه روان ثم تقول. وانا عملتلك ايه دلوقتي
سراج ببرود. روان مش انا الي اعيش مع واحده بتشك فيا يكون في علمك اهو الموضوع ده لو اتكرر تاني يبقي كل واحد يروح في سكته
روان. انا مشكتش فيك ا
يقطع سراج الذي قال بغضب. رواااااان بلاش كدب ها شكيتي و فتشتى كمان فبتنكري ليه دلوقتي
تقبل روان خده ثم تقول. اسفه يا سراج انا غلطانه يا عم بس ما تلومش عليا جامد
يمسكها سراج من فكها ثم يقول بغضب. ما الومش عليكي ازاي يا روان انا مكرهش علي قلبي قد ان حد يشك فيا ها بس هعديها المره دي اما الجايه هيبقي ليا كلام مع اخوكي
روان بزعل. هو من دلوقتي هنقول مع اخوكي و اخويا يا سراج طول بالك عليا يا ابن عم مصطفى
سراج ببرود. طب احمدي ربك اني هتكلم مع كبيرك احسن ما اكسر راسك
روان بدلع. و اهون عليك يا سراج
ينظر اليها سراج ثم ينظر بعيد عنها تقترب منه روان وتقول وهي تقبل وجهه. خلاص اسفه مش هشك فيك تاني ومش هعمل كده تاني اصلا
ينفى سراج برأسه لتقول روان. بطل بقي بلاش تبقي قموص كده
سراج ببرود مصطنع. والله يعني انا الي وحش دلوقتي اقلبي الموضوع بالعكس يا روان وبعد كده تبقي تتكلمي
روان. طب ما انا قولتك اسفه اعمل ايه تاني
ينهض سراج وهو يقول. متعمليش حاجه يا روان انا هنزل اقعد علي القهوه شويه
وكاد أن يخرج ولكنها تنهض بسرعه و تضمه من ظهره ثم تقول. سراج انا قولت اسفه خلاص بقي وبعدين هتنزل و تسبني لوحدي وكمان لسه مكملناش يومين لحقت تزهق مني
ينظر اليها سراج ثم يقول بسخريه. انتي عايزه تقلبي عليا الطربيزه و خلاص صح سبيني انزل اروق عن نفسي شويه نكدتي عليا من اول يوم يارب تبقي مبسوطه يا روان
تقف امامه ثم تقول. مش هبقي مبسوطه وانت زعلان مني خلاص بقي ميبقاش قلبك قاسي عليا كده غلطه ومش هتكرر تاني والله
لم يرد عليها فهو يريد ان يعاقبها حتى لا تعيدها مره ثانيه لتبكي روان وهي تشعر بالذنب انها ظلمته ثم تقول. ياريت كنت لقيتك بتخوني علي الأقل كان زمانك انت الي بتتحايل عليا مش انا
يضحك سراج ثم يقول وهو يقرص خدها. انتي مفيش فايده فيكى يا روان التافه هيفضل تافه طول عمره
روان بغيظ وهي تمسح دموعها. انت خليتني اعيط من اول يوم ما بالك هتعمل فيا ايه بعد اول شهر
سراج بوقاحه وهو ينظر الي شفتيها. الكلام ده مش هياكل معايا يا رورو انتي غلطانه يبقي تتعقابي
تتوتر روان بشده ثم تقول وهي تحاول ان تبعده عنها. لا عقاب ايه هو في اوسخ من انك تخليني اعيط في اول يوم مفيش طبعا سيبني بقي وانت الي تتعاقب مش انا
يرميها سراج علي السرير ويقول وهو ينزع الفوطه التي كان يلفها علي خصره. مسمعش ليكي صوت لحد ما اخد حقي منك
قال حديثه وهو ينزع عنها ملابسها ولم يعطيها فرصه لكي تهرب من بين يده و كان يهبط عليها بقوه
يصلوا امام فيلا صغيره ينزل فاروق ويذهب لها ثم يفتح لها الباب تمسك شغف يده وهي تنظر إلى الفيلا بإعجاب ثم تقول. الله دي تحفه اوي انت ازاي معاك فلوس تحجز في مكان زي ده
فاروق ببرود. اولا دي ملكي مش حاجز فيها ثانياً هو حد قالك عليا شحات ومش معايا اكل
شغف بهدوء. لا بس يعني انت مش بتقولى ولا تفهمني اى حاجه عنك
فاروق ببرود. شغف حبيبي انا الحمد لله معايا فلوس تخليني اشتري كل حاجه انا عايزها الحمدلله لو عايز اشتري فيلا اكبر من دي اربع مرات هعملها
شغف بهدوء. طالما كده ايه الي يخليك عايش في منطقة شعبية
يضغظ فاروق علي يدها ويقول وهو يسير بها الي الداخل. اولا علشان انا اتولدت و كبرت في الحاره الشعبيه دي ثانياً علشان امي لو حصل ايه مش هتخرج من هناك وانا برضو المسأله مش فلوس
خالص
شغف بهدوء. اومال ايه فاروق انت متكلمتش معايا علي حياتك خالص يعني انا عاوزه اتعرف عليك اكتر من كده بجد
ينظر اليها فاروق ثم يقول. عايزه تعرفى ايه من غير لف و دوران
تبتسم شغف ثم تقول. انت بتشتغل ايه
فاروق بهدوء. انا معايا قهوه بس دي شرك بيني انا و الشباب و معايا عماره علي اول الشارع وغير الشقتين الي قصادنا دول كلهم في الي متأجر وفي الي لا
شغف. ااااه وانت مقولتش الكلام ده قبل كده ليه
فاروق بهدوء. هل انتي سألتي وانا مقولتش لا انتي سألتيني دلوقتي وانا جاوبت دلوقتي
تجلس شغف علي الكرسي ثم تقول. تعال احكيلي كمان
يجلس فاروق علي الأريكة ثم يسحبها علي قدامه وهو يقول. عايزه تعرفى ايه تاني
شغف بتفكير. امممم باباك فين
فاروق بجمود. مات من ١٦ سنه تقريبا
تلمع الدموع في عين شغف بحزن وهي لم تعرف بهذا الحديث لتقول. يعني اتوفى وانت و تسنيم صغيرين اوي
يبتسم فاروق ثم يقول وهو يمسح دموعها التي نزلت علي خدها. اه يا حبيبي
شغف. وانت عملت ايه
يرفع فاروق حاجبه ثم يقول. هو ايه الي عملت ايه
شغف بغيظ. يعني وصلت لكده ازاي
يتنهد فاروق ثم يقول. ابويا كان سايبلنا البيت الي احنا فيه بس كانت شقه واحده و الدور الارضي انا اشتغلت و كملت علي الي اخدته من ابويا وكمان كان في حته ارض ابويا ورثها من ابوه بعتها
شغف بهدوء. تمام بس انا عاوزه اعرف انت اشتغلت ايه في الاول يعني بعت الارض و بنيت البيت ولا عملت ايه بظبط
لم يرد عليها فاروق ويضع انفه علي رقبتها وهو يستنشق رائحتها تغلق شغف عينيها وهي تنسي كل شيء قالته لترجع راسها علي كتفها لتعطيه المساحه الكافيه ليقبل فاروق عنقها ببطئ ويجعلها ترتجف يمسكها بقوه ثم ينتقل الي شفتيها ويقول و شفتيه تلمس شفتيها. نطلع فوق ولا نكمل هنا
شغف بتوهان. براحتك
يبتسم فاروق بوقاحه ثم يقول وهو يحملها ويضعها علي الارض. مش هستحمل اطلع فوق نخلص هنا اوسع
ولم ترد عليه شغف لأنها أصبحت في عالم اخر وهذا ما يريده فاروق الذي لم يضيع الوقت وكان يقبلها ثم يهبط عليها ويأخذها الي عالم لا يوجد فيه سواهم
كان يجلس على كرسي وهو ينظر امامه لا يعرف كيف يتعامل معها يشعر بأنها شئ جديد عليه وهي خجوله جدا فلم تساعده لكي يقترب منها اكثر يراها تخرج وهي ترتدي بجامه رقيقه جدا ليقول بدون وعي. هو احنا هنفضل في البجايم كتير مش هندخل علي القمصان بقي
تتوسع عينها بصدمه وخجل ثم تقول وهي تنظر في جميع أنحاء الغرفه الا عينيه. انت بتقول ايه
عمار ببرود. بقول كفايه بجايم انا عاوز اشوفك بقميص حلو كده ادخلي غيري
تسنيم بخجل. مينفعش اياد هيجي في اي وقت
عمار بنفس البرود. ادخلي اعملي الي قولت عليه يا تسنيم يلا
تسنيم. بلاش علشان خاطري انا مرتاحه كده
عمار. وانا مش مرتاح يا ستي بس اسمعي كلامي
تنفى تسنيم براسها لينظر اليها عمار بغضب ثم ينهض ويقول وهو يمسكها من ذراعها. ايه الكسوف ده كله انا جوزك علي فكره
تهز تسنيم رأسها بتوتر ليقول عمار وهو يغضب اكثر. في ايه ياما ما تردي عليا هو انا كلب بتكلم معاكي
تسنيم. انا مش فاهمه انت عايز ايه
عمار بهدوء. تفكى كده يعني بلاش التوتر الي انتي فيه ده
تهز تسنيم راسها ليقول عمار بغيظ. بطلي تهزي في راسك اتكلمي قولى حاجه يادي النيله
تسنيم. انت بتزعق ليه دلوقتي يعني
عمار. خليكي علي النمط ده خدي و ادي في الكلام مش عايز احس اني بتكلم مع حيطان الشقه
تجلس تسنيم علي السرير ثم تقول. حاضر تحب اعمل حاجه تانيه
عمار بهدوء. تنزلي نقعد مع امي شويه
تسنيم. لا انا عاوزه انام بس شويه
يستغرب عمار اجابتها ولكنه لم يتحدث ويهز راسه و يتركها ويذهب إلى الخارج تنظر خلفه تسنيم و تتنفس براحه ثم تتسطح لكي تنام
يبتعد عنها وهو ياخذها في حضنه ثم يقول بعشق. بعشقك يا شغف الله يخربيتك كل يوم بدمنك اكتر من الي قبله
شغف. اه علشان كده بتراعي
فاروق بعشق. انا كده براعي و بزياده كمان بحبك يا بطل الله يخربيتك يا شيخه
شغف بدلع. خلاص انت كل شويه الله يخربيتك حرام عليك انا مش عاوزه بيتي يتخرب
يبتسم فاروق ثم يسحبها له اكثر وهو يقول. تيجي ننزل في البسين نعوم مع بعض شويه
شغف. لا الجو ساقعه ناخد برد
ينهض فاروق ويمسك القميص الخاصة به و يجعلها ترتديه ثم يأخذ السروال و يرتديه ويحملها لتقول شغف. فاروق بلاش جنان والنبي انا مش عاوزه اخد برد دلوقتي هموت والله نزلني
فاروق. طب خلاص تعالي اتفرجي عليا بس متنزليش
تتعلق شغف في رقبته و تقول بحماس. خلاص اشطا
فاروق ابتسامه. اشطا اخلاقك تغيرت يا بنت مختار من بعد ما اتجوزتيني
شغف. ما انا خدت من طباعك يا ونش منك الله
فاروق. حلوه الفكره دي خلاص انا مش هيهدالي بال غير لما اخليكي نسخه تانيه من الونش لحد ما تجيبيلى الونش الصغير
شغف. نو يا بيبي انا بس ليك ومفيش الونش الصغير
يضعها فاروق علي حافة البسين ثم يقول بعشق. لو انتي هتبقي راضيه انك تبقي ليا ومفيش طرف تالت يدخل بينا فانا مرحب بالفكره اوي مش عايز عيال و هتكفي بيكي انتي وبس
شغف ببراءة. يعني مش بعد فتره هتقول لا انا عايز بيبي
فاروق. ليه ما انا معايا بيبي هيبقي كفايه عليا بيبي شغف مش محتاجه حد معاها كفايه هي هتطلع عيني
شغف. خلاص انا موافقه اوعي بقي تنسي وعدك
فاروق بهدوء. فاروق مش بينسي وعد قاله اوعي انتي تنسي كلامك ده
تهز شغف رأسها ثم تنظر اليه وهو يسبح امامها يسير نحوها فاروق ثم يسحب قدامها الي المياه لتقول شغف. لا يا فاروق المياه ساقعه اوي وممكن اخد برد والله
فاروق بهدوء. مفيش برد تعالي المياه حلوه
شغف بخوف. لا والنبي ساقعه اوي
يسحبها فاروق اكثر ثم يقول بعشق. انا هدفيكي
ينهي حديثه وهو يسحبها الي المياه لتشهق شغف وهي ترتجف من اثر المياه البارده مع جسدها الساخن لتقول. الله يخربيتك يا فاروق حرام عليك هغرق
فاروق بعشق وهو يلف يده حول خصرها و يرفعها الي مستواه طوله. بسسس يا عمر فاروق انا ماسكك كويس اهو مش هتغرقي
تضمه شغف بقوه وخوف وجسدها يرتجف من شدة البرد لتقول. هو في حد ينزل البسين في الساقعه دي يا فاروق كفايه علشان خاطري
فاروق بهدوء. خلاص بقي شويه وجسمك ياخد علي الميه
شغف. لا طلعني يا حبيبي المياه فعلا ساقعه اوي كفايه
يهبط فاروق علي شفتها وهو يريدها تنسي كل شيء ياخذ من المياه ثم يسكبها علي شفتيهم تتعمق شغف معه في القبله وتنسي كل شيء بالفعل يرفعها فاروق للاعلى اكثر ثم يبتعد عنها وهو يقول. سيبي نفسك يا روحي
شغف. حبيبي المياه ساقعه كده ناخد برد يا بابا خلينا نطلع بقي
فاروق بهدوء. مش هناخد برد متقلقيش سيبي بس نفسك ليا
تهز شغف رأسها وتضمه ليقبل فاروق عنقها ثم ينزع القميص عنها لتقول شغف. لا احنا متفقناش علي كده ابعد بقي
فاروق بوقاحه. هو مش انا قولتلك تسيبي نفسك وانتي هزيتي راسك يبقي خلاص سيبي القميص خليه يقع
تهز شغف رأسها بنفي ثم تقول. فاروق كفايه يا روحي تعالى نطلع ناكل ايه رايك
فاروق. هأكلك و تخليني اعمل الي انا عايزه تمام
شغف بغيظ. تمام بس خليني اطلع من الميه التلج دي
يحملها ويخرج بها من البسين ينظر إلى جسدها شبه العاري امامه ليقول. والله خساره نروح ناكل و في ماتش مهم لازم نخلصه
تخبي شغف جسدها بيدها وهي تخجل من نظراته التي تخترقها ليبتسم عليها فاروق ويسير بها الي الغرفه ويقول. ناخد دوش بسرعه علشان نعمل الاكل
شغف. تمام انا هدخل التويلت ده وانت روح التاني
فاروق وهو يدخل بها الحمام. خساره ياما هنا وهنا كده في استهلاك ميه وانا عاوز توفير
تضحك شغف لينظر لها فاروق ويضغط علي شفتيه وهو يغلق باب الحمام بقدمه
تفيق من النوم وهي تشعر بوجع في راسها تنهض وتدخل الحمام تغسل وجهها بالمياه جيداً ثم تخرج لتري اياد يلعب علي الارض وعندما رأها نهض و ركض لها تنظر إلى عمار الذي كان ينظر اليهم وهو يتحدث في الهاتف ويبتسم بهدوء ليقول اياد. تسنيم انا مبسوط اوي انك بقيتي معايا هنا احسن من اني كل شويه اتزلل لروان علشان تودينى ليكي علشان خاطري بقي اوعي تمشي
تسنيم بحنان. مش همشي يا روحي وهفضل هنا معاك علي طول
اياد ببراءة. اه صح ما انتي اتجوزتي بابا يعني انتي كده بقيتي ماما صح
تهز تسنيم راسها و الدموع تلمع بعيونها ليقول اياد. يعني انا ينفع اقولك يا ماما عادي صح
تسنيم بحب. ايوه يا روحي قولي الي انت عايزه
يضمها اياد وهو يقول. خلاص هقولك ماما علشان انا معيش ماما وانتي دلوقتي بابا اتجوزك يبقي انتي ماما ليا
تضمه تسنيم بحنان وهي سعيده بشده لا تعرف لماذا وكأنها الان تشعر بأنها والدته بالفعل هي من قبل علاقتها بعمار وهي تشعر بالمسؤلية تجاه اياد و الان يزداد هذا الشعور لتبتعد عنه وهي تقول. انت فطرت ولا نفطر سوا
اياد. نو تيته عملتلي اكل وأكلت
تسنيم. هو بابا بيعمل ايه هنا وفين تيته
اياد. بابا بيكلم عمو في الفون و تيته تحت قالت هتيجي ورايا بس أتأخرت
تسنيم. خلاص انا هعملك عصير خليك بتلعب هنا لحد ما اجي
يهز اياد راسه تنظر تسنيم الي عمار الذي لم ينتيه لهم لتذهب الي المطبخ تحضر طعام لها وعصير لاياد وكادت أن تحمل الاشياء لكي تخرج و لكنها تسمع صرخة اياد لتركض للخارج لتراه ينزف بشده من يده ووووو
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق