رواية لعبة القدر الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرين والحادي وعشرون والثانى وعشرون بقلم صباح صابر
رواية لعبة القدر الفصل الثامن عشر والتاسع عشر والعشرين والحادي وعشرون والثانى وعشرون بقلم صباح صابر
_ ردي عليا
_ امانه واحده شايلها معايا سيب شعري با الله عليك
_ انتي هتستهبلي
لم يترك شعرها وضربها بقوه لحد ما وصلت الي عدم الاستحمال
_ والله لكون مربيكي
_ حرام عليك انا معلش حاجه
بس هو مسكتش علي كده وجاب حزام و بدا يضرب الحزام علي جسمها وكان بيعلم علامات تحت صراغتها و طلبها منه انو يسبها بس كان قاسي شخص معندوش رحمه ولا قلب
ومروقت ووشها احمر وصوتها كان ضعيف وعيونها حمراء والدموع علي خدها ووشها احمر
قعد وولع سجاير وهو مش ضايق نفسه ولا ضايق أيه وعاوز يقتلها لانه اكتر حاجه بيكرها الخيانه و الغدر
مر الوقت ونام اما أيه معرفتش تنام كانت قاعده علي الارض وضم رجليها والدموع علي خدها وعلامات الضرب باينه جدا ووشها احمر وصوتها ضعيف وشعرها متقطع هي خايفه ومرعوبه انها تقولوا اني الفلوس دي بتاعت بنت خالتها و اكيد هو هيعرف اني عيلة امها بتشتغل في الشمال وهيسبها وهي هترجع اتمرمط من تاني مسحت دموعها بحسره هي مش عاوزه يسبها هي من اول ما شفته وهي حسه با الامان والراحه مش عاوزه ترجع تعيش مع حد
وفي صباح يوم جديد صحي سيف ولقها نايمه وسند راسها علي الحيطه وباين عليها التعب والزعل نزل علي تحت وبعد مرور اقل من 10 دقائق صحيت أيه بصرخه لما سيف دلق ماء سخنة علي رجليها قامت مخططه وبكئت
_ أيه الي منومك لحد دلوقتي قومي يلا يازباله يا حراميه وقال إيه عمليلي فيها شريفه و انتي واحده ناقصه ومقرفه
كل كلمه كان بتقطع فيها مئه حته، والدموع علي خدها هي الي بتتكلم والندم باين عليها قامت ودخلت الحمام وكانت لسه هتشغل الماء عشان رجليها الي اتحرقت دخل وزعق بقوه اخرجي بره ومتحاوليش تقومي من مكانك الي كنتي في ايه لاني هقتلك والي عملته امبارح هيتكرر تاني
_ يا الله عليك انا رجلي وجعني اهديها با الماء
_ لا
خرجت من الحمام هو وبيضربها في كتفها بقوه قعدت في المكان اما عند سلمي اخدت شاور و جهزت الحمام وطلعت مسحت الجزمه وجهزت البدله وصحيت زين لبسته وجهزتوا وصحي ادم
ادم: بجد والله انتي جهزتي كل حاجه
_ اه جهزت كل حاجه بس عشان خاطر ابني مش عشانك لانك متهنيش اصلا
_ سلمي انا عارف انك مش ضايقني بسبب الي حصل بس انا بحبك
_ انت قولتلي الكلمه دي كذا مره وفي الاخر ضحكت عليا وخدعتني بلاش نقعد نفتكر الماضي ادخل اجهز عشان تروح شغلك واي حاجه تحتجها انا في خدمتك عشان خاطر ابني يا ادم باشا
ادم اتنهد بضيق ودخل ياخد شاور عشان يجهز
اما عند ليث كان واقف قدا المرايه بهيبته المعداته وبيكلم شخص وتحديدا هو المسوول عن المخازن بتاعته
_ اهلا يا ليث باشا التليفون نوره والله
_ انا عاوزه منك حاجه
_ امرني يا ليث باشا وانا هكون في خدمتك
_ عاوزك تجيبلي معلومات عن شخص شغال في المخزن وكمان عاوزك تشد عليه جامد اسمه عمرو محمد عبدالله
_ حاضر يا باشا الي تومر في إيه
قفل معاه انا هرجعك تحبني تاني يا ملاك
عند مراد كان نايم بتعب علي سرير في مستشفى كبيره وبنوته مكمليتش 15 سنه قاعده جمبي وماسكه ايده ودموعها نازله هي وشايفه الجهزه متوصل في إيه
دخلت المربيه
_ يا رحمه كفايه عياط قومي يلا يا حبيبتي عشان تروحي
_ لا انا مش هسيب أبيه لوحده
_ يا حبيبتي لازم نروح البيت، لا مش هقدر اسيبه لوحدي
_ طب انتي هتقولي ل عمران بيه عشان نعرف مين الي عمل كده
_ جدو لا لا مش هقولوا هو انا هقول ل سيف وليث و ادم وهما يتصرفوا
_ بس علاقه مراد بيه مش كويسه مع البشوات التلاته
_ انا عارفه حاجه زي كده بس هما مش هيرضوا ليا طلب
خرجت واتجهت ألي بيت الجارحي
رحمه تبقي اخت ليث و ادم وسيف من الاب و اخت مراد من الام وعمران جوز ابنه الله يرحمه لرمله ابنه الي هي ام مراد لما مراد كان عنده 12 سنه وعشان كده مراد بيكره جدو لاني امه كانت مجبره علي الجوازه دي
نرجع لاحداثنا نزل ليث و ادم وسيف كانوا قاعدين بيتكلموا في الشغل
_ المهم الورق ده يخلص بسرعه وانت يا سيف هتكةن بتابع مع المحامي
_ ماشي
قاموا وخرجوا من البيت واتجه سيف ل قسم الشرطه و ادم لشركه و ليث ل مستشفي، وصلت رحمه ودخلت و ملقتش حد غير زين و سلمي
_ سلمي: انتي مين
_ انتي الي مين وكمان فين سيف و ادم
_ انا مراته و ام ابنه لو عاوزه حاجه قولي متتكسفيش
قالتها وهو باين علي وجهها ملامح الغيره
ابتسمت رحمه ابتسامه خفيفه
_ طب ملك موجوده
_ مين ملك دي
جات في الوقت ده مشرفه الخادمات: رحمه يا حبيبتي و راحت عليها وحضنتها، البيت كله نوره يا حبيبتي
_ شكرا يا قمر جدو موجود
_ لا يا رحمه وكمان البشوات مش موجودين
_ تمام انا هطلع علي فوق ولما ابيه يرجع ممكن تندني
_ طبعاً يا حبيبتي
طلعت رحمه وسلمي قعدت بضيق وبعد مرور ساعه تقريبا
زين: مامي هو طنط ايه منزلتش ليه
_ عندك حق هطلع اشوفها خليك هنا ومتتحركش
_ حاضر
طلعت سلمي ودخلت الغرفه واتفجئت لما لقئت آيه قاعده علي الارض و ملامحها مرهقه و علامات الضرب علي جسمها قويه راحت عليها بسرعه
_ إيه ده يا آيه الي حصل ده مين عمل فيكي كده
ايه بكئت بشده اخدتها سلمي في حضنها
_ طب اهدي قومي معايا
_ لا لا مش هينفع
_ هو إيه الي مش هينفع قومي يا آيه عشان الجروح دي
اصرت عليها وقومتها غسلتلها وشها وقعدت وبدات سلمي تحط كريم علي الجروح وآيه حكتلها علي الي حصل
_ انتي هبله كان المفروض تعرفي اني الفلوس الي مسروقه دي بتاعت بنت خالتك
_لا طبعاً ممكن لما يعرف اني بنت خالتي كانت معاه في الشقه هيعرف شغلانه ماما هيطلقني وانا مش عاوزه كده
_ هو انتي بتحبي سيف
سكتت آيه ومردتيتش عادت سلمي السوال تاني
_ اه بحبه بحبه اوى اتعلقت بيه
_ امتا وإزاى هو صحيح عائله الجارحي كلهم قمرات وحلوين بس مش كده
_ من اول مره شفته في القسم وانا أعجبت بيه حبيته من قلبي
_ حبيتي مين انتوا لسه مكملتوش شهر جواز ومن اول خالاف ما بينكم عمل في جسمك كده
_ انتي عارفه هو اه قاسي بس ده الشخص الوحيد الي وقف جمبي ومعايا لما كنت محتاجه حد جمبي دخلني شقته انا عمري ما وقعت في موقف وقف حد جمبي من اهلي معنديش صحاب محدش عاوز يصاحب بنت الراقصه
اخدتها سلمي في حضنها وعلي بليل دخلت سلمي عشان تطمن علي آيه وتحاول انها تخليها تاكل بس كانت آيه رافضه بسبب خوفها من سيف
دخل سيف واول ما شاف آيه نايمه علي السرير كان هيتعصب بس سلمي خرجت من الحمام
_ عاوزكي تحطي رجلك في الماء عشان الحرق
اول ما سلمي شافت سيف
آيه بخوف: سيف
سلمي: أنا متاسفه بس هي كانت تعبانه جدا وعشان كده انا الي
لسه هتكمل رد سيف صدمهم جدا.......
سيف: لا عادي مافيش مشكله مش محتاجه تبرري وجودك انتي تنوري في اي وقت
_ شكرا يا سيف باشا
_ باشا إيه بس اعتبرني اخوكي الكبير و ادم جوزك فا هو اخويا انتي بقتي واحده من العائله
ابتسمت سلمي، وسيف سابهم ونزل على تحت
كان واقف ليث في الحديقه وماسك الموبيل وبيطلب رقم... حاسس بتوتر وضيق من نفسه لدرجاتي بيحبها وبيعشقها ليه اختار واحده مش بتحبه مع اني في بنات كتيره تتمني نظره منه، قطع سرحانه
ردها علي المكالمه بصوتها الي يشبه الحن علي: الو مين؟!
_ ازيك يا ملاك
_ هو انت عاوز إيه مني تاني فلوسك هتجيلك متستعجلش
_ انا مش عاوز فلوس ولا اي حاجه انا عاوزك انتي
_ بعد اذنك يا ليث باشا لمره الالف انا واحده مخطوبه وفرحي بعد شهر فا عشان كده ابعد عني وخليني ارجع اكمل حياتي من غير مشاكل
_ أنا مش بكلمك عشان اسمع كلمتين دول بكره لو مجايتيش الشركه انا هعمل حاجه تخليكي تعيش عمرك كله ندمانه
لسه هترد ملاك.... قفل جاسر المكالمه
ملاك قعديت بصدمه.... عمرو هو السبب منك لله يا عمرو
اما عند ملك في غرفتها رحمه عرفت تدخلها ودخلتلها من عبر البلكونه لاني بلوكنه ملك قريبه من رحمة ونطت رحمه ودخلت
رحمه: ملك انتي كويسه
_ رحمه كويسه انك جيتي مراد يا رحمه مضروب في كتفه كلمي اي حد عاوزه اطمن عليه
_ انا كنت مع ابيه مراد الصبح بس هو لسه موصلين الاجهزه والمحاليل ومففش
_ طب والطلقه
_ مش عارفه
_ ماشي انا عاوزكي تجيبي مفتاح غرفتي من ليث اكيد هو شايله في الغرفه عشان خاطري يا رحمه ساعدني انا عاوزه اخرج سيف و ليث هيقتلوني
_ إيه هما يضربوكي جامد
_ اه
_ ماشي انا هروح الاوضه بتاعتي ولما ليث ينام هدخل وادور علي المفتاح وهفتحلك
_ماشي يا حبيبتي
رجعت رحمه الغرفه، ونزلت علي تحت
راحت علي اخواتها وحضنت ادم بحب و بعدها حضنت سيف الي خرجها من حضنه بضيق استغربت بس معلقتش وحضنت ليث الي اتصرف تصرف سيف
ليث بصوت عالي: انتي لما خرجتي من المطار روحتي علي فين
سمع أيه وسلمي الصوت ونزلوا علي تحت عشا ن يشوفوا إيه الي بيحصل
رحمه برعب وارتباك: انا روحت ازور قبر بابا وماما
لسه هتكمل نزل كف قوي علي وشها وكان ليث
_ انتي كمان هتكذبي
رحمه حطيت ايدها على خدها ودموعها نزلت
_ كنت عاوزني اسيبه لوحده وهو تعبان ومضروب با الرصاص في كتفه
_ انا كام مره قولتلك لو روحتي عند مراد متجيش علي هنا انا مش ناقص قرف
وسبها وخرج
سيف قرب منها: اطلعي علي فوق مش ناقصه نكد هي
طلعت رحمه و سيف طلع علي الغرفه هو و آيه
دخل وقفل الباب واتكلم..... انا اكتر حاجه بكرها اني محدش ينفّذ كلامي
_ انا والله... ولسه هتكمل مسكها من شعرها
_ بصي بقا انا مش بحب اعيد كلمتي مرتين انا بقول كلمه واحده ومش بحب اعيدها
_ والله العظيم ما هعمل كده تاني انا اسفه بس با الله عليك سيب شعري حرام عليك
بس هو كان مستمتع با محايلتها عليه
اما عند ليث
في صباح يوم جديد
صحي سيف علي صوت تخبيط عالي عيونه جات علي آيه الي نايمه علي الارض ومش حاسه با اي حاجه وملامحها باين عليها التعب راح وفتح الباب وكانت واحده من الخدمه
_ الحقي يا سيف بيه ملك هانم مش موجوده في غرفتها
_ إيه انتي بتقولي ايه وخرج من الغرفه و راح علي غرفه ملك ومكنتش موجوده
جي ادم وليث
_ في إيه
سيف بكل غضب: ملك هربت
اما عند عمران في المستشفي كان قاعد امامه شخص
_ فهمت هتعمل إيه
_ اه يا عمران باشا متخافش دي مش اول عمليه
_ تمام روح انت
اما عند مراد في المستشفي كان قاعد مستعد عشان يمشي اخذ نفس عميق وخرجه بضيق
_ يا ابني متزعلش اكيد هي عايزاك متنساش انك حب عمرها
_ انتي شايفه كدا بس هي لسه مسمحتنيش
_ ملك طيبه واكيد سمحتك
ابتسم وقام وخرج ركب العربيه وصلوا البيت طلع هو علي فوق وبعد مرور دقائق سمع صوت عالي
نزل علي تحت بس تفاجأ من عناصر الشرطه
_ في إيه
_ معايا إذن نيابه بتفتيش بيت حضرتك
_ تفتش بيت مين انا مراد الجارحي
_ حضرتك دي اوامر
_ ماشي
قاعده بعد مرور دقائق تفاجأ با العسكري هو وبيتكلم
_ في هنا يا فندم كميه ممنوعات كبيره
قام وراح وتفاجا با اكياس كتيره من الممنوعات
_ مطلوب القبض عليك يا مراد الجارحي
بعد مرور مده كبيره في قسم الشرطه كان واقف ماد ومعاه المحامي بتاعه
_ بقولك معرفش الحاجه دي دخلت البيت إزاي
أما عند سيف كان قاعد وادم وليث قدامه
_ مش عارفه راحت فين
موبايل سيف رن بعد دقائق انتهي من المكالمة
سيف: مش عند صحبتها
ليث بعدم حيله: انا هروح الشركه ولما تعرفوا موقعها كلموني
_ تمام
اما في الشركه وصلت ملاك لسه هتدخل منعها الامن
_ حضرتك ممنوع الدخول
_ ليه
_ لازم تكوني واخده موعد من السكرتيره
_ موعد إيه هو عارف اني انا جايه
_ حضرتك ليث باشا عنده مواعيد كتيره ولسه مكلم السكرتيره وقالت اني مافيش مواعيد متسجل باسم حضرتك
فا ممكن تاخدي معاد عسان تقبلي استاذ ليث
_ ليه هو انا جايه اقابل وزير الوزارة
_ لا انتي واقفه علي املاكه
ملاك لنفسها ان شاءلله تولع شركه هو وفيها و ارتاح منه لسه بتتخيل هتكون حياتها حلوه إزاي وصل ليث
وقف قدامها ليث
_ انتي جيتي
ودخل
_ يا عم انت يا الي اسمك ليث الراجل ده مش عاوزه يدخلني
ليث ورجال الامن كانوا واقفين مصدومين او بمعني صح مذهولين
ليث شاور للامن انه يدخلها، دخلت ملاك...... مش قولتلك انه هو الي عايزني
بعد مرور دقائق في المكتب قعدت ملاك
_ انا جيت اهو عاوزه إيه
_ هكون عاوزه إيه يا ملاكي
_ من فضلك يا ليث باشا الزم حدودك معايا انا هنا بس عشان متذيش عمرو
_ افوووو ماتجبيش سيرته علي السانك تاني
_ عمرو هو خطيبي وبعد موت مرت ابويا ومبقي عندي حد فا هو بقا كل ما املك وهو حياتي وعمري ولسه هتكمل اتصدمت من رد فعل ليث لما قام وقلب المكتب كله وقرب منها ومسكها من دراعها
_ انتي هتبقي مراتي انا مش مراته وسيرته لو جات تاني علي السانك انا هقطعه فاهمه
_ لا مش فاهمه وده في حلمك انك تبقي جوزي
وخرجت من المكتب اول ما خرجت من الشركه بكئت بقوه اما عند آيه كانت حاسه با الم شديدة في بطنها وبتروح كل شويه علي حمام
_ هو انتي فيكي حاجه
_ لا يا سيف باشا اكيد اخذت برد مش اكتر
بس مره واحده وقعت علي الارض فاقده وعيها راح بسرعه وشالها ونومها علي السرير وطلب الدكتوره
سلمي: هي من امبارح تعبانه يعنى ومكلتش حاجه
ادم: سلمي بس هو جوزها ويعمل فيها الي هو عاوزه
_ وهو يعني عشان جوزها يعمل فيها كده
_ اه
_ اه، يعني انت ممكن في يوم تعمل فيا كده
_ العلم عند الله
_ ده انا كنت فضحتك واخدت الواد وهربت ورفعت عليك قضئيه خلع
قطع كلامهم خروج الدكتوره
_ متقلش ده تعب عادي اعراض الحمل مش اكتر
سيف: إيه اعراض حمل إزاي
_ اه المدام حامل الف مبروك
سيف: اسرع وقت ننزل في إيه الطفل امتي
سلمي: انت بتقول إيه ايه مش هتوافق علي حاجه زي كده
ادم: سيف انت اتجننت
_ حضرتك انا مش هقدر اعمل حاجه زي كده تقدر تشوف دكتور غيري ينزل الجنينة
ومشيت الدكتوره دخل سيف وقفل الباب ومسك آيه من شعرها.... حامل وبتضحكي عليا طول الفتره دي مش انا جبتلك زفت برشام منع الزفت ده وقولتلي باخد
_ اه والله با خذ با انتظام من اول يوم جواز لينا وانا منتظمه عليه ماليش علاقه
_ الطفل ده هينزل
_ لا حرام عليك
وطئت قبل....... اايده ابوس ايدك خليه حرام عليك تعمل فيا كده
لاكن سيف بكل قسوه وجبروت زقها برجله
_ هو مش بمزجاجك انتي هنا بمزاجي وهتمشي علي مزاجي
وخرج وذهب علي قسم الشرطه اما آيه كانت بتبكي بحسره علي حالها
وبا اليل طلب سيف يشوف مراد لانه لاحسن الحظ مراد اتمسك في قسم الي بيشتغل في إيه سيف لانه تبع المنطقه
مراد دخل وقعده علي الكرسي سيف هو وبيحط رجل علي رجل علي
المكتب
_ هما كلمتين هطلق اختي
_ لا مش هطلقها وهسلها علي زمتي لاخر يوم في عمري عشان اذلك انت واخواتك
ضحك سيف بسخرية
_ هو انت فاكر نفسك هتخرج من هنا انت هتفضل في الحبس طول عمرك لحد ما اتموت لاني حطيتك فعلا ادماغي اه وصحيح انا الي بعت قوات الشرطه
لسه مراد هيتكلم ندا سيف علي العسكري
اخذ مراد على الزنزانه وفي اخر اليوم سيف و اروح على البيت واول ما دخل الغرفه مد ايده على ايه تاني والمره دي كانت اصعب من كل مره و ادم وليث كانوا بيحاولوا يلاقوا ملك اما عند مراد كان قاعد وبيفكر هيعمل ايه وازاي ايخرج نفسه من المشكله دي دخل واحد كان باين عليه الاجرام قرب من مراد
واتكلم الهديه دي بعتها لك سيف باشا
ومره واحده طعن مراد با السكينه في بطنه طعنه قويه
#لعبة_القدر
#قلم_المستقبل
#االكاتبة_صباح_صابر
العساكر دخلت ونقلت مراد علي المستشفى الي كان بينزف و السخص الي عمل كده اول ما العساكر دخلت قتل نفسه اما في بيت الجارحي كان قاعد ليث في الحديقه موبايل رن استغرب جدا من انها بتتصل عليه
رد...
_ أنا كنت بكلمك عشان اقولك اني في جزء من الفلوس الي اخدها منك معايا.
_ انا مش عايزة فلوس منك انتي ليه مش عاوزه تفهمي اني انا بحبك بحبك يا ملاك
_ انت قولت بحبك
_ ملاك انتي تستاهلي شخص احسن من عمرو انتي تستاهلي تعيشي ملكه مش تعيشي طول عمرك في الفقر
_ دي حاجه تخصني انا، بكره الفلوس هتكون علي محفظتك الاكترونيه سلام
_ طب مش تاخدي الرقم
ملاك با نفعال..... رقم إيه الي اخده ده انا حافظه الرقم زي اسمي
ملاك اتصدمت!!!
بس رد ليث كان مصدم اكتر 😳😳: وبتقوليلي انك عمرك ما هتبقي مراتي طب سلام يا ام عيالي
قفل المكالمه قربت منها ملك وقعدت
_ مالك في إيه
_ انا بوظت الدنيا
_ لسانك السبب إيه الي حصل
حكيت ل ملك علي الي حصل
سكتت ملك
_ إيه هو ممكن يفكر في حاجه غلط
_ لا خالص مش هيفكر ده بس ها تأكيد من انك لسه بتحبيه
_ ملك انتي عارفه انا حاسه با احساس غريب من نحيه اخوكي بس الاحساس ده مينفعش يكون موجود
_ هو انتي لسه بتحبي
_ مش عارفه اوقات بقول لنفسي بحبه إزاي بحبه وانا قدرت استغني عنه وانساء انه دخل حياتي حبيت حد غيره واتخطبت انا مش عارفه اختار حاسه اني انا تعبت
اخدتها ملك في حضنها وبعد مرور دقائق
ملك: انا هفتح موبيلي
_ ماشي بس لو حد من اخواتك رن هتردي
_ لا انا هفتحه عشان رحمه و مراد وبس
_ طب ماشي
فتحت الموبايل بس تفاجأت بمكالمه كثيره
ملك با استغراب: مشرفه الخدمه بترن ليه
_ ليكون اخواتك رنوا من عندها
_ لا دي مش الي معانا في القصر دي الي عند مراد
_ طب ردي بسرعه عشان تطمني عليه
_ ماشي ردت وبعد مرور لحظات الموبايل وقع علي الارض ، ملك قامت بسرعه ولبست الكوتش واخديت شنطتها
_ في إيه يا ملك احكيلي
ملك وهي بتمسح دموعها في حد ضرب مراد في بطنه وهو في المستشفى
_ طب استني هاجي معاكي
_ لا خليكي
_ انتي هبله واسيبك لوحدك
دخلت وجهزت بسرعه و راحوا علي المستشفى
اما عند سيف كان قاعد وقالب وشه وهي قاعده علي جنب في الارض بتبكي بحسره علي حالها
_ بطلي ندب
_ انا تعبت انا تعبت بجد انا مش عاوزه اكمل معاك انا عاوزه اطلق
_ وماله اطلقك بس لما اطلقك هتعرفي تعيشي وتصرفِ علي الي في بطنك
_ انت كده كده مش عاوزه انسي اني كنت في حياتك من الاساس وانك قبلتني
ضحك هو با استهزاء: انتي فاكره اني دخول الحمام زي خرجوا
_ انت بتعمل كده ليه انا بكرهك ومش بحبك وانت اكتر شخص جرحني كل يوم ضرب انت فاكر اني عبد عندك الي اقدر اقوله حسبي الله ونعمه الوكيل
سيف لسه هيرد جاله مكالمه قام وراح اخد مفاتيح و خرج من الغرفه بسرعه
استغربت آيه بس اتكلمت بصوت عالي مغنوق: ربنا يخدك قبل متروحلها
سمعها سيف بس مرجعش بعد مرور ساعه وطصل قدام المستشفي الحكومه كانت واقفه ملك و بتبكي
_ جوزي جوه انا عاوزه اشوفه خليني ادخل اشوف جوزي
_ ممنوع الزيارات خلصت
سيف: ملك انتي بتعملي إيه هنا
ملك مسحت دموعها، وراحت عليه ومسكتوا من هدومه
_ سيف با الله عليك مراد حد ضربه با السكينه في بطنه اعمل حاجه انا عاوزه اشوفه
ملاك: أهدي يا ملك ان شاءلله يقوم با السلامه
مسك إيدها سيف ودخلوا بس كانت الصدمه لما اتكلم الدكتور
_ البقاء لله
وقعت ملك علي الارض اغمي عليه وسيف مكنش مصدق إزاي يموت إزاي شال ملك وحاول انه يفوقها اخدها علي مستشفى خاص و ملاك كانت بتبكي طول الطريق بقوه علي حال صحبتها لانها عارفه انها بتحب مراد
وصلوا المستشفي والدكتور دخل ملك العنايه المركز وصل ليث وادم المستشفى
ليث بقوه: لازم ننقل مراد هنا
سيف: بيقولك مات
_ متنساش الي حصل لوالدته وانا هكلم اكبر دكتور يجي
ادم: ليث عنده حق اخلص
ليث بص ل ملاك: خلكي هنا يا يا ملاك مع ملك
_ حاضر
راح سيف عشان ينقل مراد
وليث راح علي المستشفى الي فيها عمران
وادم راح بيت الدكتور محمود وهو اكبر دكتور جراحه وكان صاحب والده
في المستشفى عند عمران دخل ليث وكان عمران مرجع ضهره
ليث: انت الي عملت كده في مراد
عمران بحده: ولا انت ولا اخواتك او مراد تهموني كل الي يهمني هو فلوسي وبس
_ انت عملت كده إزاي يا عمران حاولت تقتل امه قبل كده وفي الاخر عاوزه تقتله
ضحك عمران ضحكه مستهزه با كلامه
_ هو انت فاكر اني بفكر اقتبه هو بس لا انا لو عاوزه اقتل فان هقتلك انت يا ليث او اقتل مثلا حد غالي علي قلبك زي اخواتك
ليث: وانا مش بتهدد يا عمران ولو فكرت تلمش شعره من اخواتي أنا هقتلك
_ كلها ساعه وتخصر اخوك
ليث اتعصب ومسكه من رقبته
_ اخويا مين انطق هتعمل إيه
عمران كان بيكح جامد
_ اتكلم يا عمران هموتك
في الوقت ده شافه الدكتور الي حاول يبعده عن عمران بس ليث كان مصمم انه يعرف مين هو
بس الدكتور كلم الحراس الي خرجوا ليث من المستشفي خرج ليث وكلم سيف وادم واطمن عليهم
اما عند سيف عرف ينقل مراد بعد محاولات كتيره وادم جاب الدكتوره كانوا واقفين كلهم في المستشفى بعد مرور اكتر من ساعه ونص في العمليات، خرج الدكتور
راح عليه سيف وادم وليث بسرعه
_ أيه يا دكتوره طمني
الدكتور ابتسم الحاله دي زي حاله والدته حد ادله حونه نفس الجرعه، فا اعتبر الدكتور انه متوفي الجرعه دي كبيره بس الحمدالله قدرنا نسيطر علي الوضع وهيفضل في العنايه المركزه فتره
_ قد إيه يا دكتور
_ يمكن يوم يومين او اكتر من كده
_ المهم انه كويس
مشي الدكتور
سيف: اكيد هو الي عمل كده
ليث: مرضيش يتكلم اهم حاجه تخلي بالك من نفسك
_ مش فاهم حاجه
_ ليث: هتفهم بس انت عرفت الواد اللي عمل كده مين
_ اه واحد بس للاسف هو الوحيد الي يعرف مين عمل كده بس لما دخلوا الزنزانه كان مات عكس مراد الي لما اتاكدو انه حالته كويس ومستقره وقفلوا الجرح اتفاجوا انه مات بس كان مغيب بسبب الحقنه دي
ادم: انت ليه قبض علي مراد اساسا
_ جي بلاغ انه عنده كميه كبيره من المخدرات في البيت
_ انت الي حطيت المخدرات يا سيف
_ لا طبعا انا المره دي ماليش علاقه في الي حصل مع سيف
ليث: احنا مش هنحقق هنا تعالوا نرجع البيت وبكره تتحل
اما عند ملاك سمعت صوت صريغ جايه من غرفه ملك بعد نقلها لغرفه عاديه دخلت بسرعه ولقئت ملك بتصرخ بقوه
_ لا مراد لا انا عملت إيه في حياتي عشان يحصلي كل ده ليه مراد يموت ويسبني انا حبيته انا كنت ناويه اعترف بحبي ليه ونعيش اجمل حياه مع بعض مراد
_ با الله عليكي متعمليش كده فعلا نفسك
بس ملك كانت بتصرخ بقوه دخل الدكتور الي ادلها حونه مهدئه ونامت ملك
ملاك هي وبتمسح دموعها: هتبقي كويسه يا دكتور
_ اه محتاجه ترتاح
مشي الدكتور بعدها ليث جي
_ حصل حاجه
_ لا صعبانه عليا
_ مراد عايش
ملاك بفرحه وانفعال مسكت إيده....... بجد يا ليث
ابتسم... اه
ملاك شالت إيدها..... اسفه
_ علي إيه ولا إيه
_ ليث من فضلك إحنا في المستشفى فا بلاش الكلام ده دلوقتي
_ هو انتي ليه بتهربي من الماضي
_ انا عمري ما هربت انت الي مفروض تهرب
_ واهرب ليه يا ملاك انا لحد اخر لحظه ما بينا في الماضي حبي عمره ما اقل
_ انت خونتني بدل المره مليون كنت بشوفك تخلص الشغل وتاخد البنات توصلها وساعات تروحوا الفيلا كنت عاوزني اسمعك وانت بتقول اني مجرد بنت بتتسلي فيها وكلها يومين وتاخد الي انت عاوزه وترمني، كنت عاوزني اعمل إيه اكمل معاك وانت اصلا مش بتحبني
_ انتي فاهمه غلط انا ولسه هيكمل
قامت ملاك: انا مش عاوزه اسمع اي تبرير منك يا ليث باشا
مشيت ملاك وليث كان لسه هيلحقها بس كبريائه مسمحش له
اما عند ادم وسيف رجعوا البيت بس المفاجأة لما لاقوه عساكر الشرطه موجوده في البيت
قرب سيف واتكلم: هو في ايه
_ مطلوب القبض عليك يا سيف
سيف عيونه وسعت، وادم اتصدم
ادم: بتهمه إيه
_ محاولة قتل مراد محمد عمران الجارحي
وتم القبض على سيف
يتبع...
#قلم_المستقبل
#الكاتبة_صباح_صابر
أيه نزلت لما سمعت صوت عالي واتكلمت بهدوء وهي بتحاول تفهم الي بيحصل وليه حاطين الكلابشات في إيد سيف ….. هو في إيه الي بيحصل
مافيش رد
ظابط : أتفضل معانا يا سيف بيه وياريت من غير شوشره
أيه : يتفضل معاك فين ده ظابط
سيف : أيه اطلعي وكلها ساعه وهرجع
-في إيه يا سيف أنا عاوزه افهم
سيف م رد ومشي هو وعساكر الشرطة خرج وراه ادم وكلم المحامي
قربت أيه من سلمي
-في إيه يا سلمي أنا عاوزة افهم
-مافيش دي حاجة بسيطه
-بس انتي بتكذبي الموضوع كبيرة
وصل ليث ودخل
-في إيه الي موقفكم كده ، سيف وآدم لسه مرجعوش
-لا رجعوا بس
-بس إيه ما تكلمي يا سلمي
-الحكومه قبضت علي سيف
-قبضت عليه ليه
-عشان متهمه با قتل مراد ابن عمه
اول ما سمعت أيه الجمله عيونها وسعت من الصدمه وضربت كف على وجهها
-سيف قتل سيف قتل ابن عمه
سلمي حاولت تهدئها وخرج ليث وكلم ادم عشان يعرف عنوان القسم
مر ٦ أيام كانت الأمور متلغبطه في بيت الجارحي سيف محبوس و مراد في العنايه المركزه لسه م فاق وملاك كانت مشياً حياتها عادي بس تفكريها في ليث م بينتهي ملك كانت مستقرة الفترة دي في المستشفى بسبب إني حالتها النفسية مش مستقرة ليث وآدم مشغولين في تخريج اخوهم من الحبس عمران كان لسه في المستشفى حالة الصحيه صعبه جدا ويوم وراه يوم كانت حاله بتزيد صعوبه سلمي كانت مهتم با علاج ابنها اما ايه فا هي كانت مدمره نفسياً واهتمامها بصحتها كان في النازل كانت منعا الاكل والشرب و سلمي دايما بتحاول معاها أنها تأكل أو تشرب بس كان أكلها قليل اعتبرها أني جوزها مجرم وقاتل ومين ابن عمه أما رحمه زعلها زاد وخصوصا أنها عرفت أني اخوها حاول يقتل اخوها وأختها في المستشفى وفي صباح اليوم السابع كانت قاعدة ملك علي السرير سرحانة وضم رجليها
دخلت ملاك : حمدلله ع سلامتك اول ما عرفت انس حالتك اتحسنت وبقئت كويسه جتلك علطول
ملك هي وسرحانه : الي حاول يقتل مراد سيف اخويا
ملاك سكتت معرفتش ترد عليها
بس ملك كررت السؤال بس المره دي هي وبتنظر ليها
-مين الي قالك
-مالكيش صالح مين اللي قال ردي عليا سيف الي بعت واحد يقتل مراد
-مش عارفه يا ملك وكمان انتي اهم حاجه عندك مراد يبقى كويس والحمدلله انه م مات
-انتي ليه بتعملي فيا كده يا ملاك ريحني وردي عليا أنا عاوزه اعرف مين الي حاول يعمل كده
-اه يا ملك سيف الي عمل كده بس ده كلام الحكومه بس اخوكي ليث قال إني جدك هو الي عمل كده
ملك بصئت ل ملاك وبكئت بقوه
-فيه بيحصل فيا كده انا تعبت والله تعبت مش قادرة استحمل مش قادرة
ملاك حاولت تهدئتها بس ملك كانت منهاره
خرجت من بين احضان ملاك
-انا عاوزه ابقي لوحدي
-إزاي أسيبك كده
-من فضلك يا ملاك محتاجه اقعد لوحدي
ملاك ملقتش رد تقوله خرجت وكلمت ليث
-الو كل ده عشان ترد عليا
-عاوزة إيه يا ملاك مش فاضي
-امم طب أختك فاقت وهي دلوقتي تعبانه
-عرفت
-اه معرفش عرفت من مين
- مش مهم المهم أنها عرفت
-طب مش هتيجي تشوفها
-أنا دلوقتي في طريقي ل نيابة
اول ما اخلص هجي
-تمام
-خلي بالك من نفسك
-وأنت مالك اخلي نفسي من نفسي وتقولي ليه أصلا كنت خطيبي
-لا جوزك وبعد كده طريقة كلامك تتحسن معايا
-جوز مين انت أكيد حصل حاجة لعقلك
بس لسه كانت هتكلم لقت ليث قفل المكالمه
في النيابه كانت قاعد المحامي وليث وسيف موجود اللي كان باين عليه التعب الشديده مع إني مافي حد تعرض الي سيف بس هو متعوده علي النومه أو طبيعه العيشه أو البيئه دي مكانش بينام او بياكل من أكلهم وكان ادم وليث بيجيبه الأكل
وكيل النيابه بدأ التحقيق، واعطي سيف ثلاثه أيام علي زمة التحقيق لعند وجود دليل قوي لخروجه من هذه القضية
لما ليث والمحامي طلبوا التحقيق معاه عمران الجارحي ولا الفعل النيابه اخدت إقرار با استدعاء عمران ، بعد ما سلم ليث تسجيل با المناقشة الي كانت في المستشفي خرج القوات المسلحة لقبض علي عمران ولكن عند وصول المستشفى كانت الصدمه ....
يتبع .....
#قلم_المستقبل
#الكاتبة_صباح_صابر
دخلوا لقوا عمران ميت بس المفاجأة انه مقتول كان موجود محامي مراد و محامي سيف و قوات الشرطه وليث
محامي مراد : تقدر تفسّر الي حصل ده يا استاذه ليث
ليث بعدم تصديق : مات إزاي مستحيل يموت دلوقتي
راح على عمران..... فوق انت لازم تتحاسب علي كل حاجه
محامي مراد : حضرتك انا بتهم ليث الجارحي في محاولة قتل عمران ل إخفاء الأدلة
محامي سيف اتكلم أخيراً : ادله إيه استاذ ليث كان موجود معانا في النيابه وخصوصاً اني عمران بيه هو الي كان يقدر يخرج سيف باشا من القضئيه دي
محامي مراد : أخفى الادله لعدم وجود دليل واضح ويخرج سيف براءة لعدم وجود دليل واضح
ظابط : تقدروا تمشوا واحنا هنحقق في القضئيه وهنتواصل مع حضرتكم لو وصلنا ل اي جديد
خرج الجميع ركب ليث العربيه وهو حاسس باني كل شي في حياته ادمر كل شئ ضاع وصل قدام مستشفى الي موجود فيها مراد دخل الغرفه الي فيها مراد قعد قدام مراد دمعه خانته ونزلت
_ قوم يا مراد انت الامل الوحيد في خروج اخويا من الموضوع ده انا مش هقدر افقد اخويا وحبيبي انا بجد تعبت محتاج حد جمبي
اتنهد وقعد يفكر في كل الي حصل مره ساعه والتانيه وتفاجأ با مراد بيحرك ايده
_ مراد انت بتتحرك
خرج بسرعه وندأ علي الدكتور دخل الدكتور والي كشف عليه بعد مرور نص ساعه تقريبا خرج الدكتور
_ إيه يا دكتور
_ الحمدلله بقي كويس تقدر تدخل تطمن عليه
هز راسه ليث ودخل مراد كان مركز علي نقطة معينه
_ سيف اتحبس يا مراد انت الامل الوحيد في خروجه
_ امل ... امل إيه الي بتكلم عنه اخوك حاول يقتلني والمره دي اعتبر اخوك مات لاني هوصلوا لحبل المشنقه
_ مش سيف الي عمل كده الي عمل كده هو عمران
_ لا والله إيه عاوزين تلبسوها لعمران
_ انا مش بلبسها لحد انت عارف ومتاكده انه عمران
_ عمران هيعمل كده ليه
_ وسيف هيحاول يعمل كده ليه وانت زوج اخته سيف مش هيفكر لو لمجرد تفكير يذي ملك
_ أنا عند كلمتي سيف هيوصل لحبل مشنقه يا ليث
_ وانا مش هسيب اخويا وهخرجه بمساعدتك او بعدمها
خرج ليث من الغرفه وراح علي مكتب المحامي الي بدا يتكلم معاه ليث في موضوع سيف
_ المشكله يا ليث باشا اني الامل الوحيد تنازل مراد باشا عن المحضر او اني الشخص اللي مات ده يقوم تاني عشان نعرف مين الي قالوا يعمل كده 😅😂
_ مراد زفت مش هيتنازل فا شوف حل تاني
_ حل إيه يا ليث باشا بس
_ ممكن حد يلبس القضئيه بدل سيف وهندفع مبلغ كبير جدا
_ هو احنا في فيلم يا ليث مين ده الي هياخد إعدام عشان مبلغ مادي
قام ليث
_ انا عاوزه اخويا يخرج وهتخرجه ولو مش هتخرجه اقدر اجيب محامي تاني
وخرج من المكتب راح عند ملك دخل ولقي ملاك قاعده قرب منها وقعد جنبها
_ قاعده كده ليه
_ وانت مالك
_ قولتلك قبل كده اعدلي طريقه كلامك معايا
_ ما انت الي بتسال اسال م تخصك
_ م تحصني إزاي انتي مراتي علفكره
_ استغفر الله العظيم مراتك إزاي انا واحده مخطوبه ونسيت اقولك اني كتب كتابي اخر الاسبوع اوع م تيجي
_ اخر الاسبوع !!؟
_ اه ، انا همشي خلي بالك من ملك
_ غوري امشي
مشيت من غير م ترد عليه
دخل غرفه ملك
ملك بهدوه : هو انا عملت إيه لكل ده ، اتجوزت شخص الي بحبه ، سيف حاول يقتله ليه لمره التانيه بيحاول يقتله انا عاوزه اكمل حياتي زي اي بنت في الدنيا مش عاوزه يبقي في مشاكل في حياتي
_ نصيبك اني ده اخوكي
ضحك ليث وهي ابتسمت اخدها ليث في حضنه ..... يخلص كل شيئ اوعدك اني هعمل المستحيل عشان تبقي سعيده
_ يارب ما يحرمنيمنك أبداً ولا من حنيتك عليا
قبل راسها ..... مستعده ترجعي البيت
هزت راسها ..... مستعده
ابتسم وبعد مرور بعض من الوقت جهزت ملك ، و وراحوا علي البيت دخلت ملك اولما شافتها رحمه راحت عليها وحضنتها
_وحشتيني يا ملك
ليث : بس انتي م وحشتيها
_ حرام عليك 😂 وحشتني يا رحومه
دخل ادم : انتي رجعتي حمدالله علي السلامه ياقلبي
_ الله يسلمك يا حبيبي
قاعدوا مع بعض واتكلموا شويه كل واحد طلع على غرفه دخل ادم الغرفه
سلمي كانت قاعده بتبكي .... راح عليها بسرعه ..... مالك يا حبيبتي بتبكي ليه
مسحت دموعها
_ أنا خايفه عليزين يا ادم انا خايفه انه يموت
_ لا متقوليش كده هو هيبقي كويس متخافيش
_ الدكتور قال اني احتمال نجاح العمليه ٣٥٪
_ سيبك من الدكتور ده انا هاخده ونسافر امريكا بتعالج هناك
_ بجد يا ادم
_ اه طبعاً يا روحي
حضنته وهو ضمها ليه وبيحاول يضمنها فا هما الاتنين مش مجرد قصه حب لا دي قصه عشق بينهم استمرت 4سنين حتي بعد فراقهم حبهم مقلش با العكس زاد العشق
اما عند آيه كانت قاعده علي سجاد الصلاة بتدعي ودموعها علي خدها تتوسل ربها بأن سيف يخرج ويرجع بيته
كان واقف قدام الباب سامع توسلتها خبط تخبيطه بسيطه رجع خبط تاني قامت فتحت الباب آيه
وكان ليث
_ أنا عاوزه اتكلم معاكي ضروري ممكن تجي في المكتب
_ حاضر يا ليث
نزل ليث وهي مسحت دموعها ونزلت وراءه دخلت المكتب وقعديت قعدت قدام ليث
_ انا لسه قافل معاه المحامي
_ وقالك هيخرج امتي
_ لا ماقليش الموضوع بقا معقده جدا لاني الشخص الي عمل كده مات
_ ومين الشخص ده
_ جدو
_ جدو مات يا حبيبي يا سيف اكيد هو زعلان اني جدو مات من غير ما يشوفه
_ لا متخافيش ذه اسعد انسان في الدنيا
_ احممم مش ببيحبه
_ محدش بيحبه ، لو علوزه تروحي بكره تشوفي م عندي مانع
_ ياريت
_ تمام
طلعت آيه ونامت وفي صباح اليوم التالي راح ادم علي الشركه وليث و آيه راحوا علي قسم الشرطه
دخلت ليث و آيه وقعدوا قدام ظابط الشرطه
_ احنا رجعنا الكاميرات ولقنا شخص لو تقدر تتعرف عليه يبقي كويس جداً لانه هو الي قتل عمران بيه
_ ماشي
شاف الصوره ليث
_ ايوه ده يبقي السواق بتاع جدي
_ تعرف اسمه با الكامل
_ اه اكيد
وبدا ياخد معلومات من ليث
وبعد ما خلصوا
_ عاوزه اشوف سيف
_ تمام يا باشا
_ ندا علي العسكري الي جاب سيف اول ما دخل قامت ايه وحضنته جامد .... وحشتيني البيت وحش من غيرك
بس رد فعل سيف ماكنش متوقع خرجها من حضنه
_ بس انتي م وحشتيني
بلعت رئها وهو راح قعد علي الكرسي
_ عاوزه اخرج من هنا يا ليث
_ بعمل المستحيل عشان تخرج
_ فين ده انا لسه محبوس زي ما أن مافيش أختلاف محبوس حاجه انا م عملتها
_ عارف بس الحلول خلصت بعد موت عمران
_ عمران مات طب كويس ارتاح من الي كنت هعمله في إيه
_ مراد فاق
_ طب ماتجيب الزفت ده يتنازل
_ مش عاوزه يتنازل
_ خلاص سيلونس محبوس
_ انت مكمل هنا
_ ده على جثث كل الي موجودين هنا
خرج من غير ما يبص علي آيه اتنهدت با زعل ومضايقه وليث خرج ونزل بوست علي صفحه با وفاء جدو وبا الفعل في اليوم التاني حضر الدفن كل الي يعرفوا ليث و رجال اعمال كتيره و مراد حضر و ايه و ملك و رحمه و ادم و سلمي
خلص الدفنه كانت واقفه ملك الي منزلتش عنيها من علي مراد بس هو منظرش ليها اساس
آيه : مين اللي واقف هناك ده باين عليه تعبان
_ مراد ابن عمي
_ بجد ده ابن عمك
راحت عليه ايه واتكلمت
_ انا مرات سيف
في الوقت ده هو نظر لها من فوق لتحت
_ يا نعم اعمل إيه
_ انت الوحيد اللي في ايدك براءة جوزي بالله عليك انا حامل ما تيتمش ابني قبل ما يجي على الدنيا عشان خاطر ربنا عندك خرجوا مش عارفه اعيش من غيرو والله وهو مظلوم هو ما عملش كده والله هو كان موجود معايا طول اليوم في البيت وما جاش غير مكالمه واحده بيقولوا له فيها انك اتقتلت والله صدقني والله انا واحده بعرف ربنا كويس جدا ومش هكذب عليك ولا هقول كلمه كذب
ملك كانت سامعه كل حاجه قربت منهم ومسكتها من ايديها
_احنا ما بنتذل لحد يلا يا ايه
مراد : اهلا وسهلا با الهانم إيه مضايقه اني اخوكي محبوس
_ انت اكتر شخص زبا... ولسه هتكمل الجمله مسكها هو من دراعها جامد كلمه كمان ومش هخليكي تشوفي اخوكي في عنيكي
مشي مراد
وهي بص لها .... شفتي هو بيحب يذلنا هو كده
وبعديها مشيت ركبت العربيه مع ليث وحكيت له على كل اللي حصل وعلى الكلام اللي قالته ايه رجعوا البيت كلهم وكل واحد دخل غرف من غير ما يتكلم اما عند ملاك
كانت قاعده بتكلم
_ عمرو خلاص قلت لك ان انت وحشتني انت كمان
_ طب لو انا وحشتك انزلي خلينا نتقابل
_ ماشي انا موافقه بس هتاكلني ايه
_هجيبلك كل اللي انت بتحبيه يا روحي
_ تمام هقوم البس انا بقى
وقفلت معاه وقامت لبست وجهزت ونزلت وهي في الطريق حاسه ان في عربيه ماشيه حاولت انها تسرع عشان العربيه بس للاسف مره واحده العربيه وقفت وخطفت ملاك
تفتكروا مين اللي خطف ملاك وعايز ملاك في ايه ؟؟؟؟
كل ده ما هنعرفه بكره ان شاء الله ولو وصلتوا لهنا لايك وكومنت يا حلوين 💞✨
أما عند آيه كانت قاعده ومضايقه، الباب خبط قامت وفتحت الباب وكانت سلمي
_ ادم و زين ناموا جيت اقعد معاكي يا صحبتي
_تنوري يا سلومتي
دخلت سلمي وقعدت
_ مالك يا آيه في إيه
_ انتي عارفه روحت ل سيف، وبعدها حضنته وقوقلتوا انك وحشتنى اوي تفتكري رد عليا با إيه
_ با انك انتي كمان وحشتنى
_ اهه ده قالي انتي م وحشتني
_ يخربيت عقله ده مجنون اقسم با الله
_ روحت بقا انا اتحايل علي ابن عمه إن يخرجه.... وحكت لها
_ بت انتي هتجنني روحتي تتحيلي علي ابن عمه وهو عامل معاكي كده
_ عشان يخرج أنا زعلانه عليه انا بحب سيف اوي
_بصي يا حبيبتي انتي المفروض اني زي ما بيعمل معاكي اعملي معاه
_ إزاي يا سلمي مقدرش اتاجهله ده ممكن يقتلني ده مره عملت نفسي هبله وكنت بتكلم في الفون مع بنت خالتي دخل روحت انا رميت تليفون لقيتوا بيسالني بتكلمي مين روحت قولت وانت مالك كان هيقتلني
_ أنا مش فاهمه بجد إذا كان بيحبك ولا مش بيحبك
_ المهم اني انا بحبه
بدأت تشرح سلمي ل آيه تتعامل إزاي مع سيف أما عند ملاك كانت قاعده على كرسي متربط إيدها و رجليها
_ انتوا يا الي هنا انتوا يا حيوانات إيدي وجعتني تعالوا فكوني
_ الف سلامه علي إيدك يا روحي
_ هو انتا جيبني هنا ليه يا ليث يا جارحي عاوز إيه
_ وحشتيني يا روحي
_ ان شاءلله روحك تطلع
_ بت اتلمي بدل ما اجيبك تحت رجلي دلوقتى
_ عاوز ايه
_ الماذون علي وصول بس
_ ماذون إيه ده وجيبه لمين
_ لينا يا روحي
_ انت في وعيك اكيد لا
_ هو في حد هيكتب كتب كتابه علي حب عمره ويكون مغيب
_ فكني يا ليث انا مخطوبه وكتب كتابي بعد بكره
_ مش عاوزك تتعصي عشان لسه داخله علي حجات كتيره
وصل المأذون وقعد ليث علي الكرسي وكان في تلاته ىجاله ماسكين اسلحة و رفعينها علي ملاك و المأذون
_ يلا أبد اكتب يا شيخنا
_ لا يا شيخ ده بيتجوزني غصب عني
قرب واحد وصب المسدس علي ملاك ملاك بلعت رئها بخوف..... انت لسه مكتبتش يا شيخ
ليث: مكنتش عاوزه ارويكِ العين الحمراء بس هقول إيه
وبا الفعل كتبوا كتب الكتاب قام ليث وفكها واول ما فكها رفعت ايده عشان تطرب ليث با القلم بس ليث مسك إيدها بقوه.... انتي دلوقتى تحت ضوعي و لازم تلزمي حدودك عشان مقتلكيش.
قال الكلمتين دول وخرج قعدت ملاك وحطيت إيدها علي راسها
_ أعمل إيه في المصيبه دي ده عمرو هيقتلني
قامت وخرجت ولقئت عربيه قدام البيت
اتكلم السواق: اركبي يا هانم عشان ارجعك المكان اللي كنتي في إيه هزت راسها و ركبت العربيه بعد مرور وقت وصلت البيت لسه هتدخل
وقفها صوت عمرو
_ ملاك انتي كنتي فين
_ أاايه
_ في إيه مالك يا حبيبتى
_ مافيش
_ إحنا هنبدها اسرار ده إحنا خلاص كلها يومين ونتجوز ومافيش بنا اسرار
_ انا سكتت
_ انتي إيه اتكلمي يا ملاك
_ مافيش أنا هطلع انام
وفي اليوم التالي الصبح ملاك معرفتش تنام وطول اليل بتفكر في الموضوع، هتعمل إيه وفرحها بكره علي عمرو والناس هتقول إيه كل حاجه متلغبطه وهي مش عارفه تعمل إيه أما ليث صحي وبدأ يومه با نشاط وجهز واتجه علي قسم الشرطه بعد ما عرفي اني تم القبض علي سواق عمران والي اعترف بكل الي يعرفوا وهو... اني هو الي حط المخدرات في بيت مراد،وهو الي خبط مرات ادم با العربيه وهو الي قتل عمران لما عرف اني عمران هيقدم وصلات الامانه لحكومه وتم الحبس علي زمه التحقيق، اما عند مراد بعد ما خرج وقف مذهول من وقفتها كده، قربت منه
_ انت هتخرج
_ اه عاوزه إيه
_أنا عارفه اني سيف غلط بس ده اخويا مش هقدر اعيش من غيره
_ والي غلط يدفع حق غلطته يا ملك
_ بس أنا لو سيف اتحبس بسببك هتبقي اخر كلمه تقولها انتي طالق ومش هكمل معاك ولا هسمحك
_ واو عجبتني إيه الشراسه دي
بس مره واحده ملامح وشه اتحولت ومسكها من دراعها جامد واتكلم بغضب مكتوم... مش مراد الجارحي الي بتهدد
وسبها ومشي اما عند سلمي كانت واقفه قدام ادم
_ وبعدين يا ادم هو انتا مش قولت اني إحنا هنسافر
_ ايوه يا حبيبتي بس يخرج سيف وهنسافر عشان علاج زين
_ امم، هو صحيح اخوك الي قتل
_ سيف مستحيل يقتل
_ وانت عرفت منين مش ممكن يكون هو الي قاتل
_ انتي عاوزه ايه يا سلمي
_ عاوزه آيه.... لا مش عاوزه
اما عند ملك كانت واقفه قدام قسم الشرطه ماسكه الموبايل بتحاول تشغّل نفسها مر الوقت وخرج مراد الي ركب العربيه واتجه علي البيت من غير ميتكلم معاها
ملك لنفسها: هو ممكن يكون متنزلش عن المحضر
خرج ليث وقرب منها
_واقفه هنا ليه
_ كنت بعمل مراد انه يتنازل عن المحضر، بس باين عليه متنزلش
_ لا اتنازل
_ بجد يا ليث
_ اه بجد
حضنته بحب....... انا مبسوطه جدا
_ طب روحي على البيت
وروحت ملك علي البيت هي وفي الطريق جات مكالمه
_ الو عامله ايه يا ملاكي
_ انا مش كويسه انا فى مصيبة
_ مصيبه إيه يا ملاك بس
_ كله من تحت راس اخوكي
_ عمل إيه
سردت ملاك كل الي حصل
_ طب كويس انكم اتجوزتوا انا مبسوطه جدا
_ مبسوطه من إيه انتي كمان
_ملاك انتي مش بتحبي ليث فا جوزك منه حاجه حلوه
_ يا ملك بكره فرحي وانا مش عارفه انام من امبارح وعماله افكر اعمل إيه وكمان اخوكي البارد ده مكلمنيش
_ يكلمك يقولك إيه
_ علي حل
_ الحل سهل جداً علفكره انتي هتروحي تقولي ل عمرو كل شئ قسمه ونصيب وبس علي كده
_اه وبعد ما قولوا كده النااس تطلع أشاعات اني أنا عملت كده قبل الدخلة عشان انا مش بنت صح واتفضح
_ سيبك من كلام الناس مالوش اي لازمه أساسا المهم تكوني مرتاحه
_ طب هقفل معاكي ارد عليه اشوف عاوزه إيه
_ إزيك يا ملاك
_ الحمدلله كويسه
_ دايما يارب احنا مش هننزل ولا إيه
_ ننزل ل إيه
_ عشان نجيب الفستان الي محجوز
_ طب أنا عاوزه اقولك علي حاجه مهمه
_ عاوزه تقولي إيه يا حبيبتى
_ متقوليش حبيبتى تاني
_ مالك يا ملاك إيه الي مضايقك
_ مافيش، انا اتجوزت وكل شيء قسمه ونصيب
_ انتي بتهزري يا ملاك
بس لسه هيكمل ملاك قفلت المكالمة ودموعها نزلت بحرقه قام مراد وكان بيخبط بقوه علي الباب قامت وفتحت الباب
_ انتي الي قولتي ده صح
_ايوه صح انا مكنتش عاوزه اخبي عليك بس ولسه هتكمل مسكها هو من شعرها... بصي بقا انتي اتلمي هدوك وحاجتك وتمشي من هنا عشان البيت ده بيتي
_ اوعي كده انت اتجننت ولا إيه البيت ده بيت مرات ابويا مش بيتك
_ لا يا حبيبتي ده بيتي ومعايا كل الاوراق الي تثبت انه بيتي
لسه هتكلم ملاك، رجع مسكها من شعرها تاني ونزلها علي السلم هو وبيجرها وملاك كانت بتصرخ وتتحايل عليه انه يسبها بس هو كان مغيب عقليّا.....
يتبع
تفتكرو رد ليث علي الي عمرو عملوا في مراته هيكون إيه
هنعرف كل ده في الحلقات القادمه
صلوا علي النبي ﷺ ♥
#قلم_المستقبل
#الكاتبة_صباح_صابر
#لعبة_االقدر
تكملة الرواية من هنااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق