رواية لعبة القدر الفصل الثالث وعشرون بقلم صباح صابر
رواية لعبة القدر الفصل الثالث وعشرون بقلم صباح صابر
البارت الي قبل الاخير
خرجها من العماره تحت تواسلتها ليه انه يسبها أو يفهم اليى حصل وانها كانت مخصوبه علي الجوازه دي
_يلا يا ز**له مش عاوز اشوف وشك هنا تاني
الناس بدأت تتجمع و خصوصاً اني في قهوه موجوده في وش البيت
واحد من الواقفين صعب عليه ملاك
_سيبها يا ابني
عمرو بكل جبروت: اسيب مين دي واحده شمال متجوزه واحد وضحكه علينا كلنا
ملاك اخيرا قدرت تتكلم مسحت دموعها: انا متجوزه علي سنه الله ورسوله
الرجاله اللي واقفه بدأت تتهمس با الكلام البشعه علي ملاك
_ امشي من هنا
قامت ملاك من علي الارض ومشيت خرجت علي اول الشارع ركبت تاكسي واتجهت إلي بيت الجارحي
اما عند أيه سمعت صوت وصول العربيات، أخدت نفس عميق وقعدت علي السرير، دخلت سلمي
_ جوزك رجع
_ أنا بعد الي عمله فيا انا مش عاوزه
_يعني إيه
_يعني أنا متفقه معاه قبل م يتحبس اني إحنا هنطلق وهو وافق
_ وافق علي إيه طب والي في بطنك
_ أنا أخذ القرار ده ومش هرجع في إيه يا سلمي أنا تعبت
_ طب اديله فرصه تانيه عشان الطفل وعشان حبك
اتنهدت بزعل..... ماشي
_اتعملي عادي
نزلت تحت آيه وسلمي
سلمي با أبتسامه خفيفه: حمدالله على سلامتك
سيف: الله يسلمك يا مرات اخويا
عيون سيف جات في عيون آيه
آيه با ابتسامه مليانه مشاعر وحب: حمدالله على سلامتك يا حبيبي البيت كان وحش من غيرك
سيف م رد عليها ونظر لخدامه: خلصتي
_ اه يا سيف باشا نقلت هدوم آيه هانم لغرفتها الجديده وجهزت الحمام لحضرتك
سيف با امر: مش عاوزه اي حد يدخل غرفتي
الخدامه هزت راسها و آيه كانت واقفه مصدومه هو ليه عمل كده وليه مش عاوزها معاه
مقدرتش تمسك دموعها وبكئت بس هو نظر لها وابتسم ابتسامه انتصار وطلع علي فوق
سلمي لسه هتقرب من آيه بس آيه طلعت على فوق بسرعه ودخلت غرفه من الغرفه وقفلت الباب وقعدت تبكي... هو ليه مش بيبدلها نفس الحب هي بتحبه بس تعبت من اهانته ليها
سلمي طلعت وبدأت تخبط لحد ما فتحت آيه
_انتي اتهبلتي إزاي تعملي كده كان لازم يكون رد فعلك عادي و إنك مش همك أي حاجة
_ أنا هرفع علي سيف قضئيه خلع
_إيه انتي بتكلمي بجد
مافيش رد قعدت سلمي جمبها
_انتي عارفه انك بتحبي سيف اوي ومش هتقدري تستغني عنه بس بتضحكي علي نفسك با انك مش عاوزه وأكبر دليل انك لما هو نقل هدومك بكئتي وزعلتي عشان مش هتبقي معاه
آيه بكئت بقوه... انا تعبت والله تعبت عاوزه اعيش حياتي زي اي بنت مع الي بحبه
حضنتها سلمي.... علفكره هو الي خسران مش انتي
ومر ياعه تقريبا نزل الجميع وقعدوا علي السفرة، سيف نزل وهو معاه بنت جميله جدا
رحمه با إستغراب: مين دي يا أبيه
_ضيفه يا حبيبتي
حط ايده حولين خصر البنت، آيه عيونها وسعت من شدّة الصدمه كانت لسه هتطلع، سلمي مسكت إيدها
_قولتلك اتعملي عادي هو بيعمل كده عشان بتضايق
_ مش هقدر ده ممكن اقتله هو وهي
_لا اتعملي وكانها مش موجوده
قعدت آيه وجنبها سلمي وادم وليث بدأو الاكل جات مكالمه ل ليث والمكالمه من امن الكامبونت
ليث با إستغراب: الامن بيتصل ليه
سيف: رد شوف عاوزه إيه
رد ليث وتفاجئ من المكالمه، ساب الموبايل وخرج بسرعه من باب القصر اتفاجئ لما شافها واقفه وباين على جسمها الضرب وشها باين عليه القسوه الكبير وهي واقفه امام الحراس اللي منعين دخولها، راح لها بسرعه واخذها في حضنه
_ مالك يا حبيبتي
اتكلم مع الحراس بصوت عالي....... ابعده كده دخل بيها جوه
اتكلمت اخيرا بعد صعوبه
_ عمرو عمرو جالي البيت ورمني في وسط الشارع وفرج عليا الناس كلها وشتمني شتايم وحشه يا ليث
ليث ملامحه كلها اتشتت من كتر الغضب مسك ايديها وخرج بيها ومن القصر خرج وراء ادم وسيف ركبوا العربيه ليث اللي كان راكب العربيه وبيسوق با سرعه كبيره جدا مسكت ايده ملاك
واتكلمت بدموع: احنا رايحين فين يا ليث انا مش عايزه اعمل لك مشاكل انا ما لقيتش حد خالص هروح له غيرك
كانت عيونه حمراء وبتطلع شرارة وعروقه بارزه
وصل بيت ملاك لقي عمرو قاعد مع ناس كتير في القهوه اللي قصاد بيت ملاك نزل
وقرب من عمرو ومسكه من من التيشرت
_ هو انت قبل ما تعمل كده في مراتي قالت لك انها مرات ليث الجارحي الا عمري ما بيسيب حق اي حد من عيلتي
ومره واحده ضربه بالبوكس جامد جدا و بدأ انه يكرر البوكس ده
كان بيضربوا با كل قوه وهو متعصب جي اثنين وكانوا قرايب عمرو وحاولوا انهم يهجموا على ليث بس وصل سيف وادم في الوقت المناسب حصلت خناقه كبيره جدا في المنطقه بس سيف وادم ما سابوش حق مرات اخوهم ابدا وليث كان خلاص خلص على عمرو اللي كان مش قادر يتنفس بعد عنه اقرب من ملاك مسك ايديها ووقفها قدامه
_ اضربيه بالقلم
بس الوقت ده ملاك بلعت رقئها بخوف
هو قومه ووقفه امامه...... اضربيه يا ملاك
ملاك جمعت كل قوتها ونزل كف قوي علي وش عمرو وتبصقت علي وجه
_ أنت شخص حقير وزباله
مسك إيدها ليث ولسه هيمشوا
_ أنا عاوزه اطلع الم هدومي
هز راسه ليث وطلعت تلم هدومها، و والدت عمرو نزلت وطلعت ابنها علي فوق طلع ليث اما مراد وادم وقفوا يرقبوا الاوضاع
في بيت الجارحي، ملك وسلمي وآيه يجلسون وامامهم البنت الي جايبها سيف ورحمه قاعده ماسكه روايه وبتقرا فيها
البنت بكل برود: فين الخدمه الي هنا
آيه: مافيش حد غيرنا خلصوا ومشيوا
_ طب يلا قومي جيبلي عصير
ملك بحده: باين عليكي مسمعتيش كويس بتقولك مافيش حد غيرنا الي هما صحاب البيت مش بتقولك عاوزه إيه
البنت بغضب: لا سمعت كويس، سيف حبيبي قالي اني كل الي هنا في خدمتي
قاموا البنات بغضب فا اتكلمت آيه: الي قالك كده يجي يخدم عليكي هو اما إحنا هنا مش بنخدم علي اي حد الخدم هما الي بيعملوا كده
سلمي: ونخدم عليكي انتي مش كفايه انك قاعده فى البيت بكل بجاحه لوقت المتأخر ده ومنعرفش حد انتي مين
البنت: حبيبت سيف
آيه بغضب: حبيبت مين، سيف بيحبني أنا بس بيحب مراته مش واحده من الشارع
_ مين دي الي من الشارع ده انتي الي من الشارع واهلك هما الي من الشارع
اتعصبت آيه وقتربت من البنت ونزل كف قوي علي وش البنت، في لحظه وصول عربيات الشباب دخلوا ولقوا البنات ماسكين في البنت وبيضربوا فيها 😂
قرب سيف و بعد البنت عنهم با العافيه البنت بدموع: م عملت حاجه اتهجموا عليا من غير اي سبب
آيه: كدابه
قرب منها سيف وهو غضبان ، بلعت رئقها آيه بخوف شديد من ملامح سيف: انتي الي عملتي المشكله صح
_ اااانا ولسه هتكمل رفع سيف إيده عشان يضربها با الم
بس وقفه ايد ليث الي اتكلم بكل قوه: انت اتجننت عاوزه تضرب مراتك عشان واحده زي دي
آيه خانتها دموعها ونزلت: طلقني يا سيف
ادم نظر لبنت: مهمتك خلصت يلا اتفضلي امشي من هنا
خرجت البنت
ملك بهدوء: آيه الامور مش بتتحل با الطريقه دي
_ لا بتتحل كده
ليث: من فضلك يا سلمي ويا ملك خدوها علي غرفتها اما انتي يا رحمه طلعي ملاك جناحي ترتاح في إيه وانا هطلعلك الشنطه
ملاك هزت راسها
طلعوا البنات و اتكلم ليث بقوه
_ أنا عاوزه افهم إذا كنت مش بتحبها اتجوزتها ليه؟! دي اكتر بنت اكدلك انك م تستحقها انت م شوفتها كانت عامله إزاي؟ وانت محبوس كانت بتقطع مليون مره ودموعها مجفتش من قوه البكاء كانت منعه نفسها من الاكل وحابسه نفسها لدرجت انها صعبت عليا حالتها وجبتها عشان تشوفك عملت إيه انت كسرت خاطرها وقسيت عليها ، وهي بعد الي انت عملته راحت تتحايل علي مراد انه يتنازل عن المحضر
_ أنا ميهمنيش اي حاجه من الي انت بتقولها
_ خلاص طلقها يا سيف
_ كده كده كنت بفكر اعمل كده
م واقفت انها تطلع وقفت تسمع حديثهم كل كلمه كان بيقولها ليث بتقطع قلبها لدرجاتي كانت متنازله عن كرامتها، بس كلام سيف قطع قلبها اكتر هو محبهاش زي ما حبيته
بس رد ليث كان صادم ليها
_ ماشي كويس، انت دخلت عليها
_ اه اكيد مش مراتي
_ خلاص يبقي هتكتبلها مهر 25 مليون جنيه حق شرفها الي خدو
منتظرش رد من سيف، وراح اخد الشنطه
وقال: أنا الي هقفلك يا سيف وحق البنت ده مش هسيبه ليك
ملامح سيف انشدت والبنات دخلوا الغرفه
ملك: م تحفي سيف مش هيطلقك
_ وانتي مفكره اني مش عاوزه يطلقني با العكس خلاص أنا مش عاوزه انا كرهته تعبت من تصرفاته تعبت والله العظيم
بكئت بقوه اما في غرفه ليث كانت قاعده ملاك وسرحانه
_ احم احم
نظرت ملاك ل ليث، وقامت قربت فتحت شنطتها وأخذت بيجامه
و دخلت تاخد شاور وبعد مرور دقائق انتهت وقفت أمام المرايه الي موجوده دموعها نزلت غصب عنها، أما ليث كان قاعد بيفكر الباب اتفتح وخرجت ملاك قعديت ومسكت المشط عشان تسرح شعرها حسيت با الم كبير في إيدها هي وبتمشط شعرها حس ليث با المها قرب منها وأخذ المشط وبدأ يمشطلها شعرها وبعد ما خلص لمت شعرها وقامت وأخدت مخده ومفرش وفرشت علي الارض
ليث: نامي علي السرير
_ انا حره انام فى المكان الي يعجبني
قرب منها ليث: تنامي علي السرير ولا تنامي في حضني
بلعت رئقها بصعوبة: إيه.... انا هنام علي الارض
ليث مسك آيدها: وانا قولت هتنامي لا علي السرير او حضني
_ اوووف بجد هنام علي السرير
راحت ونامت علي السرير ابتسم ليث علي طفلته
ونام جنبها
****
صحيت من النوم، مغضوضه، راح عليها ليث الي كان بيجهز
_ مالك يا حبيبتي
عيونها اتجمعت فيها دموع: أنا خايفه عليك
استغرب: إهدي يا حبيبتي ده كابوس
حضنها وحاول انه يهديها
هديت وبعدت عنه بعد دقائق
_ لدرجاتي حضني دافي
_ لا، ده رائحة البرفان حلو فا فضلت فتره في حضنك عشان البرفان
نظر ليث لها بكل قرف وضيق، ملاك ضلعت لسانها 😝😝
مسك المخده وحدفها علي ملاك، ملاك ضحكت ومسكت المخده وحدفتها عليه بس م جات
_ يويو يعني انت تجبها ولما ارميها انا متجيش
ضحك ليث، ملاك سرحت في ضحكه وابتسمت
_ قومي اجهزي نص ساعه والفطار يكون جهز
_ حاضر
قامت دخلت اخدت شاور وخرجت، كان قاعد وماسك الموبايل وبيقلب قربت وقعدت ومسكت إيده
_ شكرا
_ علي إيه
_ وقفتك جمبي امبارح، مكنتش اتوقع انك تعمل كده
_ الي يلمس شعره منك اجيبه تحت رجلك يا اميرتي
_ بتحبني يا ليث
_ كلمه بحبك دي قليله انا بعشقك
ملاك ابتسمت: ربنا يحفظك ليا وميحرمنيش منگ
_ يلا البسي حجابك عشان ننزل، هزت راسها وراحت لبست حجاب وخلصت
ملاك اتكلمت با احراج: انا احلا ولا البنات الي معاك في الشركه
مسك إيديها وقبلها: انتي اجمل بنت في العالم كله
_ العالم كله
_ ايوا العالم كله مافيش احلي منك
فرحت وكانت طيرا من السعاده، خرجوا ونزلوا تحت
ملاك لنفسها: لازم اديك فرصه تانيه يا ليث
عند سلمي كانت خلصت لبس موبايل ادم رن
_ حبيبي موبيلك بيرن
_ اديه يا روحي
اتفضل يا حبيبي، أخدت الموبايل و رد ولحظات والابتسامه اترسمت علي وجه وشكر الي كان بيتصل وقفل معاه
_ الدكتور قال انه هيعمل العمليه لزين اخر الاسبوع
_ بجد يا ادم
_ اه يا حبيبتي
حضنته آيه بكل قوه.... الحمد الله
اما عند ملك مستلقيه علي السرير، موبيلها رن حسيت با الملل وقامت بدون رغبه لمعرفه من بحاول الاتصال بيها
كان رقم مراد بلعت رئقها بصعوبة نبضات قلبها زادت
رديت....
_ إزيك
_ الحمدلله بخير يا مراد
ساد الصمت جمعت قوتها لفك الصمت..... هو انت مش هتيجي عشان تاخدني
_ انا برن عشان كده
_ طب يلا بقا تعالا خودني عشان انت ....
_عشان إيه
عادي عاوزاك تاخدني بس
_ عموما انتي وحشتيني
_ بجد
نطقت الكلمه با لهجه طفوليه سعيده
_ اه، هاجي علي اخر اليوم لما اخلص شغل
_ تنوره
_ سلام
_ سلام يا حبيبتي
قفلت المكالمه وهي حاسه با السعادة والطمنينه
نزلت تحت نزل الجميع ما عدا آيه استغرب سيف عدم نزولها بس كان سعيد جدا وهو بيذلها ولانه عارف انها بتحبه، بس ممكن تكون عملت حاجه في نفسها
قطع تفيكره صوت آيه الي قالت بمرح: صباح الخير
قعدت من غير تنظر ل سيف وهي بترسم السعادة علي وشها بس من جواها مجروحه مكسوره م بطلت بكاء م عرفت تنام من كتر الحرقه والكسره أمام الجميع
ملك قطعت الصمت الذي كان سيد القاعده
_ انا كلمني مراد وبلغني انه جاي ياخدني
سيف: هو انتي مش هتطلقي
ادم: لا مش هتطلق
ملك: أنا حامل
كل الي قاعدين اتصدموا
ليث: إيه وامتا وإزاي حصل كده
_ اولا انا واحده متجوزه وطبيعي احمل من جوزي
سيف: هو عارف حاجه زي دي
_ لا لسه م قولتوا
ليث: متعرفهوش حاجه فاهمه
قام سيف وكان لسه هيمشي رجع تاني
_ اطلعي جهزلي شنطتي
بصت حولها آيه
_ إيه عميتي بكلمك انتي يا آيه
_ لا معمتيش وكمان بعد كده اتكلم معايا با احترام لاني مش هسمحلك تكلمني با الاسلوب ده تاني
_ عاوزه ارجع ماليش الشنطه متجهزه يا ايه
_ هترجع ومش هتلاقيها متجهزه
خرج سيف و اتجه لقسم الشرطه اما ليث قرب ادم
_ انا الدكتور كلمني وقال هعمل العمليه ل زين اخر الاسبوع
ليث با سعادة: الف الف مليون مبروك يا اخويا
حضنه ادم
ليث: روح انت علي الشركه وانا هروح مشوار مع ملاك
ادم: تمام بس إيه المشوار هتتاخر
_ لا هجبلها دبله
_ تمام
مشي وخرج آدم واتجه علي الشركه و ليث ركب العربيّة هو وملاك واتجهوا لاكبر محل دهب
واول ما وصلوا اتفاجأ با اتنين مقنعين راكبين الموتسكل و خرجت طلقه كانت هتسوب علي ملاك شد ملاك في حضنه وجات الطلقه في طهر ليث، وقع ليث علي الارض
خرجت صرخه من ملاك: ليث ليث حد يلحقني قوم يا حبيبي
اخدت ليث في حضنها هي وبتبكي اتجمعت الناس
ملاك اتبسقط يدها با الدماء
ملاك بصوت عالي: ارجوكم حد يطلب الاسعاف
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق