القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غصون الفصل السابع والثامن بقلم يارا عبد العزيز حصريه




رواية غصون الفصل السابع والثامن بقلم يارا عبد العزيز حصريه




 




رواية غصون الفصل السابع 7بقلم يارا عبدالعزيز (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)




الفصل السابع 



بدأت تعمل الاختبار و انتظرت بضع دقائق لحد اما طلعت النتيجه قدامها و ظهر الشرطيتين 


اتنهدت براحه كبيره 


حاسه انها مش مبسوطه بس خوفها بانها تكون حامل من جاسر اختفى 


بس في نفس الوقت هي مش عايزه تبقى ام 


مش عايزه اي حاجه تقيدها 


خرجت و هي ماسكه في ايديها الاختبار اداته للدكتور 


اتكلم الدكتور ببأبتسامه 


= طلع شكي صح 


هبعتكم لدكتوره نسا كويسه هنا في سوهاج تابعوا معاها 


بقلمي يارا عبدالعزيز 



ابتسم الجميع بفرحه كبيره و بدأوا يباركوا ليونس 


يونس كان في عالم تاني مش عارف يفرح بأنه هيكون اب 


حاسس ان العالم كله بيبعده عن غصون 


فضل باصصلها و باين على ملامحه الحزن


مي لاحظته و هو بيبصلها اتنهدت بغضب و راحت عنده و حضنته بقوه 


= مبروك علينا يحبيبى 



طلعت من حضنه و بصتله بحب 


بدالها يونس نظراتها ببأبتسامه مصطنعه و قبل.... راسها بحنان 


اتكلمت مي بخبث و هي بتبص لغصون 


= مباركتيش يعني يا غصون 



غصون اتكلمت بصوت متحشرج و طلعت صوتها بالعافيه 


= مبروك ربنا يكملك على خير 



مي ببأبتسامه و هي بتحط ايديها على كتف يونس 


= الله يبارك فيكي يحبيبتى 


عقبالك لما تتطلقي من يونس و بعدين تتجوزي واحد يحبك بجد هفرحلك خالص 



كور يونس ايديه بغضب و غيره و هو مش قادر يتخيلها مع واحد غيره 



طلعت غصون من الجناح و راحت اوضتها 


اتكلمت منى بحنان 


= متزعليش يحبيبتى 


اتمني الخير ليهم و ربنا هيعوضك 



غصون ببأبتسامه مصطنعه 


= مش زعلانه يا ماما


ربنا يسعدهم 


انا هنام بقى 



منى بصتلها بحزن كبير على الحزن و الدموع اللي شافتها في عينيها 


اتكلمت بحنان و دموع 


= ماشي 



قالت كلامها و خرجت من الاوضه 


بمجرد ما خرجت قعدت غصون على السرير 


حسيت انها مخنوقه... و مش قادره تعيط و لا تخرج اللي جواها 


خرجت تعقد في البلكونه يمكن الهوا يقلل شويه من خنقتها.... 


بقلمي يارا عبدالعزيز 



في المساء 


مي كانت قاعدة في الجناح و حاطه ايديها على بطنها 


اتكلمت بضيق


= الحمل و الخلفه هيبوظوا شكلي


بس كويس عشان هو اللي هيربط يونس بيا على الاقل لحد اما نمشي من هنا و يطلق الزفته... اللي اسمها غصون 



قاطعها رنين هاتفها 


اتأففت بغضب مفرط و رديت 


= عايز ايه يجاسر 


مش كفايه كدا بقى 


بقولك ايه يجاسر ما تشوفلك واحدة غيري 


ايه رأيك اوقعلك اي بنت من صحابي 



جاسر بحده 


= نص ساعه و الاقيكي في الشقه 


الساعه دلوقتي عشره 


عشره و نص و خمسه هتلاقي كل حاجه ما بينا على تلفيون يونس 



قال كلامه و قفل المكالمه 


اتنهدت مي بخوف و رنيت على يونس


اتكلمت بهدوء


= انت فين يحبيبي 



يونس بهدوء 


= في المصنع و مش جاي دلوقتي الشغل هنا كتير يمكن ابات في المصنع 


نامي انتي 



قفل من قبل ما يسمع ردها 


اتنهدت براحه و قامت غيرت هدومها و خرجت بسرعه من غير ما حد يلاحظها 



صحيت غصون من النوم على رنين هاتفها 


اتنهدت بعمق و رديت و اتكلمت بهدوء


= ازيك يا عمي عادل 


وحشتني و الله 



عادل بحزن


= الحقني يست غصون 


كامل بيه عايز يطردني من المصنع و مُصر و انتي عارفه ان دا اكل عيشي 



غصون بحزن


= ليه ايه اللي حصل 



عادل بحزن 


= حصل عطل في المكنه بتاعتي بس و الله العظيم هي المكنه اللي قديمه مش مني و الله يست غصون 



غصون بهدوء


= طب اهدا يا عمي عادل 


هو جدي عندك صح 


انا هاجي دلوقتي و اتكلم معاه و متخافش هحل انا كل حاجه 



قالت كلامها و قفلت معاه و قامت غيرت هدومها و استئذنت من منى و منى وافقت بشرط انها متتأخرش و تروح مع السواق 


حاولت تمشي على رجليها على اد ما تقدر و راحت المصنع 



راحت مكان التصنيع و اتكلمت برقه 


= عمي عادل 



جري عادل عليها و اتكلم بدموع 


= و الله يست غصون انا .....



غصون ببأبتسامه 


= متخافش و الله أنا هحلها 


تعال معايا فهمني كل اللي حصل بالظبط و بعدين نروح لجدو 



مشي معاها و حكلها اللي حصل 


دخلت غصون مكتب كامل و معاها عادل 


كان كامل قاعد مع يونس على تربيزه الاجتماعات 


اتكلم كامل و هو بيتنهد بعمق 


= امممم 


هو كل اما يحصل حاجه لعامل يرن عليكي و تيجي معاه هتشتغلي المصلح الاجتماعي بتاع المصنع 



غصون ببأبتسامه 


= طب هتكسفني و تطرده برضوا يا جدو 


انا على فكره اتكلمت مع المهندس و قالي ان المكنه قديمه و عمي عادل ملهوش اي ذنب 


استنى هروح دلوقتي انادي للمهندس و اجيبه معايا 



كانت لسه هتمشي بس يونس وقفها و هو بيتكلم بحده من غير ما يبصلها 


= استني عندك 


بقلمي يارا عبدالعزيز 



وقفت مكانها بخوف 


راح عندها و اتكلم بحده 


= مهندس ايه اللي تروحي و تتكلمي معاه و تجبيه 


و بعدين ايه اللي مخرجك دلوقتي اصلا و لوحدك 



اتكلمت بدموع 


= انا بس خوفت عمي عادل جدي يطرده برا المصنع و .....



قاطعها و هو بيتكلم بغضب مفرط


خلاها تتنفض بخوف 


= و مفيش زفت... تلفيون تتكلمي منه مع جدي 


ما ترددددي لو أنتي متعوده على كدا و بتخرجي من البيت وقت ما تحبي فدلوقتي كل حاجه اتغيرت انتي دلوقتي مراتي و قبل ما تاخدي اي خطوه تقوليلي عليها 



كامل بصله و ابتسم 


اتكلم كامل بهدوء


= خلاص يا يونس و ايه اللي فيها ما هي جايه مع السواق يبني مش لوحدها 


و بعدين ما هي مي مراتك خارجه برضوا مع السواق لوحدها انبارح و متكلمتش 



اتكلم يونس بهدوء و هو بيمسك ايد غصون 


= جدي لو سمحت عمي عادل مش هيمشي و انا هبعت نجيب مكنه جديده 



قال كلامه و خرج من المكتب و هو ماسك ايد غصون و ماسكها معاه 


دخل مكتبه و قعدها على الكرسي و قعد قدامها على الارض


و اتكلم بحنان 


= دلوقتي انتي فيه ناس كتير عايزه تأذيكي... بدليل اللي حصل معاكي صح



هزيت راسها بالايجاب 


كمل بحنان 


= يبقى ليه تخرجي لوحدك!


كنتي رنيتي عليا و انا هحل كل حاجه 



اتكلمت بدموع و صوت متحشرج 


= مبروك عليك حمل مي 


ربنا يكملها على خير و يسعدكم انا اسفه مش هتتكرر تاني 



قالت كلامها و قامت كانت لسه هتمشي بس مسك ايديها و اتكلم بسرعه 


= غصون استني 


خليكي هنا معايا و نروح مع بعض الصبح 


مش عايزه تشوفي المصنع ايه رأيك افرجك عليه 



اتكلمت بتفكير 


= طب و هنام فين!



اتكلم ببأبتسامه و بيروح عند الكنبه و بيفردها 


= هنا بصي الكنبه دي اتنين في واحد هتقلب سرير كدا و ننام عليها 


تعالي و هعلمك كل حاجه انتي عايزاها 



هزيت راسها بهدوء و قعدت على الكرسي بعد ما حسيت بالم في رجليها 


جري عليها و اتكلم بحنان ممزوج بخوفه عليها 


= مالك 



غصون بالم


= حملت على رجلي كتير انهاردة و دلوقتي وجعاني 



شالها بحنان و حاطها على الكنبه و فرد رجليها عليها و اتكلم بهدوء 


= ريحيها شويه و هترتاح 



وصلت مي قدام العماره و طلعت 


بمجرد ما خبطت فتح جاسر الباب و اتكلم بخبث 


= اتفضلي 



دخلت مي و اتكلمت بغضب مفرط


= انت كل شويه هتهددني و تجبرني على حاجات انا مش عايزاها افهم بقى انا عايزه يونس و عايزه اكمل معاه 



جاسر بغضب 


= مش بمزاجك 


بعدك عني مش بمزاجك انتي ليا انا و بس كل حاجه فيكي ليا 


و لو في مره رفضتني انا هقلب كل حاجه عليكي 


احسنلك انك تسمعي كل كلامي و الا انتي عارفه كويس ايه اللي هيحصلك 


انا عرفت انك حامل و عارف ان اللي في بطنك دا منه 



مي بدموع 


= يبقى تسبني 


سابني انا دلوقتي مينفعش ابقى معاك 



جاسر بخبث 


= بقولك ايه ما تيجي معايا نروح مشوار هيعجبك اوي 



بصتله مي باستغراب و كانت لسه هتتكلم بس لاقته بيشدها بقوه و بيمشيها وراه 



ركبوا العربيه و وقفوا قدام حاره قديمه 


نزلت مي مع جاسر و اتكلمت بخوف و شك


= احنا رايحين فين 



وقف قدام عماره صغيره و دخل شقه في الدور الارضي و اتكلم مع الممرضه 


= قولي للدكتور اننا جاهزين 



مي بخوف 


= انا مش فاهمه حاجه 


احنا هنا ليه و دي عياده ايه!!!!!!



جاسر بحده 


= هتنزلي اللي في بطنك و دلوقتي 



بصتله مي بصدمه 


كانت هتقع من صدمتها بس مسكت في المكتب اللي جانبها و اتكلمت بدموع 


= مستحيل انت اكيد اتجننت 


انت عايزيني اموت... ابني 


مستحيل!!!!!!


بقلمي يارا عبدالعزيز 



جاسر بغضب 


= لا انا عاقل و عارف كويس اوي انا بعمل ايه


و دلوقتي حالا هتنزلي اللي في بطنك


و احمدي ربنا اني جبتك عياده بدل ما كنت هنزله... انا 


اخلصي يلااااا 


جهزيها عشان العمليه 



جت الممرضه تمسك مي اتكلمت مي بغضب و بكاء


= ابعدييي عنيييي 


و الله اوديكوا في ستين داهيه 



مسكها جاسر و اتكلم بغضب مفرط و هو بيطلع الصور بتاعتهم و بيوريهلها 


= شايفه دول 


هاااا شايفهم كلهم دلوقتي هيتبعتوا لجوزك لو مسمعتيش الكلام و سكتيييي 



هزيت مي راسها بالنفي و اتكلمت بغضب 


= انت بني ادم واطي.... انا بكرهك... 



ابتسم بسخريه و غمز للممرضه اللي قربت من مي و ادتها مخدر و دخلوها غرفه العمليات 


بص لطيفهم بشر.... و اتكلم بفحيح


= قال عايزيني اسمحلها تخلي ابنه في بطنها 



في المصنع 


غصون كانت بتلف مع يونس في المصنع 


اتكلمت برقه 


= عارف انا دخلت علمي رياضه عشان اجاي اساعد جدو هنا و امسك الاسهم بتاعت بابا 


تفتكر ممكن ادخل هندسه 



يونس ببأبتسامه 


= اكيد ليه لا 


انتي شاطره و هتقدري 



كانت لسه هتتكلم بس قاطعها المهندس احمد اللي وقفها 


= انسه غصون 



غصون بصتله بانتباه اما يونس فكور ايديه بغضب مفرط 


اتكلم احمد باعجاب و هو بيقف قدامها 


= اتمنى تكون المشكله بتاعت عمي عادل انحلت لو فيه حاجه انا ممكن اتكلم مع كامل باشا بنفسي 



غصون ببأبتسامه 


= لا كل حاجه اتحلت و عمي عادل هيفضل شكرا جدا جدا و الله مش عارفه اقولك ايه 



احمد كان لسه هيتكلم بس قاطعه يونس و هو بيتكلم بحده 


= فيه حاجه تانيه!!!


قالتلك مش هينطرد و شكرا خلاص تقدر تروح على شغلك 



احمد بخوف من طريقه يونس


= امممم 


بما ان حضرتك موجود ممكن تيجي معايا شويه نشوف المكن و كمان عايز حضرتك في موضوع لوحدنا 



هز يونس راسه بغضب و اتكلم ببعض الحده و هو بيبص لغصون 


= روحي انتي على مكتبي و انا شويه و جيالك 



هزيت راسها باستغراب و مشيت 


اتكلم احمد بخوف و هو بيبص ليونس


= هي انسه غصون كويسه 


اصل رجليها لو كدا انا اعرف دكتور صاحبي كويس يجي يطمننا عليها 



يونس بغضب مفرط 


= و انت مالك!!!


تعرج تجري تمشي انت مااااالك


كانت من باقيه عيلتك 


اتفضل وريني المكن و ياريت نخلي كلامنا في حدود الشغل 



قال كلامه و مشي و احمد مشي وراه بخوف و هو بيفكر في غصون و جمالها اللي خطفه اول اما شافها 



وصلوا للمكان اللي فيه المكن و احمد كان بيشرح ليونس بكل حرافيه و يونس كان متابعاه بانتباه 


اتكلم يونس بهدوء 


= تمام اعملي دراسه  مفصله عن كل حاجه و انا هطلع عليها 


بكره بليل الاقيها على مكتبي 



هز احمد راسه بهدوء و اتكلم ببعض الاحراج


= انا كنت عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع شخصي كنت عايز مساعده حضرتك فيه 



بصله يونس بانتباه 


اتكلم احمد بهدوء


= احمممممم



يونس بغضب مفرط 


= ما تخلصصص مش فاضيلك 



اتكلم احمد ببعض الخوف 


= الصراحة انا كنت طالب منك ايد الانسه غصون و كنت عايز......



مكملش الجمله و لاقى يونس بيمسكه بقوه من قميصه و بيتكلم بغضب مفرط و صوت هز كل اركان المصنع 


= نعاااااام 


غصون مين اللي عايز تتجوزها!!!!!!!!!!!



احمد بخوف شديد 


= الانسه غصون بنت عم حضرتك 



اتكلم يونس بغضب مفرط و هو بيضربه... بقوه بالبوكس... في وشه


اتجمع كل العمال و حاولوا يبعدوا يونس بس كانوا خايفين من تحوله المفاجئ


اتكلم يونس بغضب مفرط 


= انت اتجننت!!!!!


جاي تطلب مراتي منييييي 


دا انت ليلتك سوده انهارده 



قال كلامه و بدأ ينقض... عليه باللكمات... واحده تلو الاخرى و كان في قمه غضبه و محدش قادر يوقفه



غصون كانت قاعدة في المكتب بملل فتحت الكاميرات و انصدمت لما لاقيت تجمع من العمال حوالين يونس و احمد و يونس بيضرب... احمد بقوه 


قامت بسرعه من مكانها و راحت عندهم 




في العياده


صحيت مي لاقيت نفسها في اوضه ضلمه فيها نور خفيف 


لاحظت جاسر اللي قاعد قدامها على الكرسي 


اتكلمت بغضب و هي بتعقد بارهاق و بتحط ايديها على بطنها 


= ابنيييي


موت..... ابني 



قامت بصعوبه و وقفت قدامه و هي بتمسك هدومه و بتتكلم بغضب ممزوج بتعبها 


= انطقققق موت... ابني 


يُتبع....



 




الفصل الثامن 



اتكلمت بغضب و بكاء


 و هي بتمسك في لايقه قميصه بقوه 


= انطققق موت... ابني 



جاسر بسخريه 


= اومال انا جايبك هنا ليه!


ما اكيد نزل


بس ايه رأيك محستيش بحاجه اهو عشان تعرفي اني جايبك للدكتور شاطر 



بصتله بصدمه و غضب و فضلت تضربه... بقوه في صدره و هي شبه منهاره 


= ااه يا زباله... يا واطي...


و الله العظيم لهندمك ندم عمرك 


هخليك تبكي بدل الدموع دم... هموتك... يجاسر زي ما موتت... ابني 


و كل دا ليييه عشان ابن يونس 


انت عارف لو يونس عرف انك موت... ابنه هيعمل فيك ايييه 



جاسر بسخريه 


= و مين اللي هيقوله


انتي!!!!!


هتقوليله ايه بقى جاسر اللي بخونك... معاه موت... ابنك 


بقولك ايه يا مي بلاش نضحك على بعض


متعقديش تمثلي عليا انك زعلانه على ابنك و انت موتت... حته مني وووو و كل الكلام الاهبل دا عشان انا عارفك كويس أوي 


انتي اصلا مكنتيش عايزه تخلفي بس فرحتي بموضوع الحمل دا لسبب واحد و اللي هو انه هيكون السبب في ربط يونس بيكي و هيبعده عن غصون 


و اللي عاملته دلوقتي انتي هتشكريني عليه بعدين 


بس حاولي تهدي و اسمعي كل الكلام اللي هقولك عليه و نفذيه بالحرف الواحد 



في المصنع 


جري كامل و بعد يونس عن احمد بالعافيه 


اتكلم يونس بغضب 


= الزباله... دا ميعقدش في المصنع ثانيه واحده 



كامل بحده 


= اهدا و فهمني فيه ايه


ايه اللي حصل لكل الغضب اللي انت فيه دا!!!!


بقلمي يارا عبدالعزيز 



يونس كان لسه هيتكلم بس قاطعه كامل و هو بيتكلم بحده 


= انتوا واقفين كدا ليه


كل واحد فيكم على شغله يلااااا 



مشيوا العمال بخوف و استغراب من تحول يونس المفاجئ 


جت غصون و وقفت ورا كامل و هي بتبص ليونس اللي كان واقف بغضب بخوف شديد 



اتكلم يونس بغضب 


= الاستاذ جاي يطلب مراتي مني!!!!!!!!



احمد بخوف


= و الله يا كامل باشا مكنتش اعرف يعني انا سألت و قالولي انها لسه بتدرس و مش مخطوبه حتى 



يونس كان لسه هيتكلم بس قاطعه كامل و هو بيتكلم ببعض الحده 


= يونس مش عايز اسمع منك اي حاجه 



كمل و هو بيبص لاحمد


= عندك استعداد تتجوز غصون حتى لو مطلقه 



بصله يونس و غصون بصدمه 


اتكلم يونس بغضب مفرط 


= انت بتقول ايييه!!


انت بجد عاقل!!!



كامل بغضب 


= الزم حدودك و انت بتتكلم معايا انت فاهم 


و بعدين ما دي الحقيقه انت قولت بلسانك انك هطلقها و هتاخد مراتك و تمشي 


يعني انت تعيش و تكمل و هي ينكتب عليها الوحده و الحزن طول العمر



كور ايديه بغضب و اتكلم بفحيح و هو بيقف قدام كامل 


= و الله العظيم لولا انك جدي و بحترمك انا كان هيبقى ليا تصرف تاني خالص معاك 



كامل بغضب مفرط 


= يوووووونس



يونس بفحيح و هو بيروح عند غصون و بيمسك ايديها 


= لما انت تيجي و تقف قدامي و توافق على جواز مراتي هاااا مراتي من واحد تاني بحجه انها هتطلق مني دا مش اصول و لا كلام انا هسمح بيه 


غصون مراتي و على زمتي



كمل كلامه و هو بيبص على احمد بنظره ارعبته 


= ابقى فكر بس مجرد تفكير في انك تبصلها 


انا بقولها و قدام كل الموجودين اهو لو قربت من مراتي انا هموتك.... تمام 



قال كلامه و مسك ايد غصون و مشي بيها بسرعه 


من غير ما ياخد باله من رجليها اللي بتألمها بشده


من خوفها منه مقدرتش تقوله رجلي وجعاني 


كان عباره عن كتله غضب ماشيه على الارض


دخل بيها مكتبه 


اتكلمت بغضب و هي بتبعد ايديها عنه 


= انا مش فاهمك 


مش انت قولتي انك هطلقني 


ليه مش عايز تسبني اعيش حياتي 


ايه الانانيه دي!!!!



اتنهد بغضب شديد و قرب منها 


بصتله بخوف و بعدت لحد اما خبطت في حيطه وراها 


حاوط خصرها بايديه و ضغطت عليه بقوه و اتكلم بغضب وصوت عالي خلاها تتنفض 


= انتي عايزاه!!!!



بصتله بخوف و حسيت ان لسانها انشل عن الحركه و مقدرتش تتكلم من خوفها 


اتكلم بصوت عالي ارعبها 


= ما تنطقييي 


عاجبك!!!


عايزه تتجوزيه 



اتنفست بخوف و حاولت تقوي نفسها و اتكلمت بتحدي


= هو او غيره 


انا مسيري هتجوز و بشمهندس احمد كويس و 



قاطعها و هو بيقرب منها و بيقبلها... بعنف 


حاولت تبعده بس مسك ايديها و هو بيقيد حركاتها لحد اما ثبتت مكانها 


حس بدموعها على خده لتتحول قبلته... لقبله.... شغوفه و حنينه فضل كدا بضع دقائق و مش قادر يبعد عنها 


حاسس بمشاعر جميله مش عايزاها تبعد و لا تروح منه 



بعدت غصون بسرعه بعد ما الباب اتفتح 


ابتسم كامل و اتكلم بهدوء


= مش هتروحي يا غصون انا هروح دلوقتي 



غصون كانت باصه للارض باحراج شديد و خدودها كلها احمرت 


كانت لسه هتتكلم بس قاطعها يونس و هو بيتكلم بهدوء


= هتبات معايا هنا يجدي 


انا و هي هنرجع الصبح 



هز كامل راسه بهدوء و مشي 


غصون باحراج 


= كنت عايزه اروح معاه 


انا مقولتش لماما اني هبات هنا و قولتلها هاجي بدري زمانها دلوقتي قلقانه عليا 


بقلمي يارا عبدالعزيز 



يونس بهدوء


= جدي هيقولها 


اقعدي هنا


انا هنزل تحت شويه و طالع 


خليكي متنميش فيه حاجات عايز اتكلم معاكي فيها 



هزيت راسها بخجل 


بصيت لطيفه و هو بيمشي و ابتسمت بتلقائية و هي بتحط ايديها على شفايفها 


اتحولت ابتسامتها لحزن شديد و هي بتفتكر مي و حملها 



قعدت على الكنبه و مددت رجليها عليها بالم و نامت مكانها


طلع يونس بعد حوالي ساعه و بصلها راح قعد جانبها على طرف الكنبه و فكلها طرحتها و ملس... على شعرها بحنان 



كان لسه هيفرد الكنبه بس ابتسم بعشق و قعد و فرد رجليه و فتحها و نيميها ما بين رجليه 


دفن... وشه في رقبتها و اتنفس ريحتها بعمق و اتكلم بهمس


= يمكن لو كنت اكتشفت حبي ليكي في ظروف احسن من كدا كان زمانا دلوقتي مع بعض 


انا اللي غلطت لما مشيت ورا عقلي و لازم اتحمل عواقب افعالي انتي و مي و ابني ملكوش اي ذنب في مشاعري ناحيتك هسيبك تكملي حياتك بس بعد ما انا امشي مش هقدر اشوفك مع واحد تاني غيري قدام عيني 



قال و قبل... عنقها بلهفه و عشق كبير لحد اما نام 



وصلت مي القصر و طلعت الجناح 


اتنهدت براحه كبيره لما ملاقتش يونس 


حطيت ايديها على بطنها و فضلت تعيط بقوه 


اتكلمت بشهقات


= مع اني مكنتش عايزاك 


بس قلبي وجعاني اوي عليك انا ملحقتش احس وجودك ملحقتش افرح بيك 


بس و الله العظيم لهاخد حقك بس لما اتأكد ان يونس بقى ليا انا لوحدي



في الصباح 


صحيت غصون و هي حاسه بكتله صلبه تحت راسها 


بصيت وراها لاقيت يونس و هو دافن... وشه في رقبتها و محاوط خصرها بقوه 


حاولت تقوم بس معرفتش 


همس بعشق و هو لسه دافن... وشه في رقبتها 


= لسه بدري نامي شويه ساعتين كدا و هنمشي 



اتكلمت بخجل و رقه 


= هو أنت ليه مفردتش الكنبه 



اتكلم بهمس و هو بيحرك ايديه على خصرها بحنان 


= علقت و مرضيتش تتفرد 



في المساء 


و بالتحديد في جناح يونس


دخل الجناح و اتكلم بحنان و هو بيبص لمي 


= عامله ايه دلوقتي



مي بحده 


= كويسه 


انت رجعت الصبح مع غصون 


هي كانت بايته معاك!!



هز راسه بالايجاب و خد هدومه 


كان لسه هيدخل الحمام بس قاطعته و هي بتقف قدامه و بتتكلم بحده 


= الموضوع زاد عن حده اوي يا يونس


اومال لو بتحبها بقى!!!!!


انت مش واخد بالك انك مهتم بيها زياده 


هو فيه ايه يا يونس



يونس بهدوء


= مفيش حاجه 


هي جت انبارح عشان مشكله مع عامل و باتت هناك اكيد مكنتش هسيبها تروح لوحدها يعني 


انا هدخل اخاد دش اجهزي يلا عشان نروح لدكتوره نطمن عليكي و على اللي في بطنك 



جسمها اترعش بخوف و اتكلمت بتلعثم 


= ما انا روحتلها انبارح 


حسيت بشويه دوخه و روحت و هي قالتلي تعالي كمان شهر 



يونس بحده 


= و مقولتيش ليه انك رايحه!!!



مي بخوف 


= ما انا قولت انك اكيد مشغول جامد في المصنع محبتش اشغلك بيا اكتر فروحت لوحدي الزياره الجايه ابقى تعال معايا 



هز راسه بشك و دخل الحمام 


اتنهدت براحه كبيره و اتكلمت بهمس


= انا لازم اتصرف في الموضوع دا بسرعه قبل ما انكشف و يعرف ان البيبي نزل...



بعد مرور اسبوع 


و بالتحديد في مدرسه غصون 


كانت واقفه مستنيه العربيه تيجي تروحها 


فضلت واقفه بملل 


رنيت على السواق و اتكلمت بهدوء


= ايوا يا عمي عبده هو انت فين 


انا مستانيك بقالي نص ساعه قدام باب المدرسه 



عبده باحترام 


= يونس باشا قالي انه هو اللي هيجي ياخد حضرتك يست غصون و قالي متروحش 



قفلت غصون باستغراب و اتكلمت بضيق 


= امممم يا ترى عايز ايه تاني!!


انا اخاد تاكسي و امشي لوحدي احسن مش ناقصه مي تشوفنا مع بعض 


المره اللي فاتت وقعت الزيت على رجلي مش عارفه المره دي ممكن تعمل فيا ايه 


كنت المفروض اقولهم ان هي اللي عملت كدا و اخاد موقف بس اللي شافته هو اللي ساكتني ما هو جوزي 



قاطعها الصوت اللي جيه من وراها و اتكلم بهدوء 


= بتكلمي نفسك!!!


بقلمي يارا عبدالعزيز 



بصيت وراها لاقيت احمد واقف قدامها


اتكلمت بخوف شديد 


= انت!



احمد بحب


= ايوا


انا جيت عشان عايز اتكلم معاكي تعالي اركبي نعقد في اي كافيه و نتكلم 



اتكلمت بغضب و خوف و هي بتبص على الطريق 


= اركب ايه!!!


انت بجد مجنون محرمتش من العلقه... اللي خدتها انبارح دا انت وشك معلم 



احمد بعشق


= فداكي اي حاجه 


غصون انا من ساعه ما شوفتك و انا بجد عايزاك تبقي مراتي و معنديش اي مشكله مع موضوع انك هتكوني متجوزه و اني مش اول واحد في حياتك 


و مستعد استنى لحد اما يونس يطلقك و نتجوز ايه رأيك 


وافقي و الله ما هتندمي 



كانت لسه هتتكلم بس قاطعها عربيه يونس اللي لمحتها من بعيد اتكلمت بخوف شديد


= يونس جاي ارجوك امشي انا مش عايزة مشاكل و لا فضايح.. هنا انت قدام مدرستي لو سمحت امشي 



احمد بهدوء


= انتي خايفه منه كدا ليه 


مش هو مقرر انه يطلقك هو ماله بحياتك 



غصون بغضب 


= ايا كان متنساش اني دلوقتي على زمته و هو من حقه يضايق لما يشوفك واقف و بتتكلم معايا لو سمحت امشي انا مش عايزة مشاكل 



احمد كان لسه هيتكلم بس قاطعته غصون و هي بتمشي من قدامه بسرعه 


احمد بص لطيفها بضيق و بص لعربيه يونس اللي قربت منها بخوف 


كلامه بيرن في ودنه مقدرش يسيطر على خوفه 


استخبى بسرعه عشان ميشفهوش 



وقف يونس لما لاحظ غصون اللي كانت واقفه بعيد عن المدرسه 


اتكلم باستغراب و هو بيبصلها 


= ايه اللي موقفك هنا 



ركبت العربيه بسرعه و اتكلمت ببعض الخوف 


= كنت بوقف تاكسي لما لاقيت عمي عبده اتأخر 


اطلع يلا 



بصلها باستغراب و طلع بالعربيه 


وصلوا القصر و طلعت غصون اوضتها 


كانت لسه هتدخل الاوضه بس وقفت و هي حاسه ببعض الدوخه 


جري عليها و مسك ايديها و اتكلم بخوف 


= مالك 



مسكت فيه و اتكلمت بارهاق


= دوخت مره واحده 



شالها بسرعه 


دفنت... وشها في صدره بارهاق


حاطها على السرير و هو لسه واخدها في حضنه و اتكلم بخوف 


= هرن على الدكتور يجي يشوفك 



اتكلمت برقه و هي بتمسك ايديه و بتمنعه 


= مش مستاهله 


هي دلوقتي هتروح انا هنام بس شويه و هصحى كويسه 



قالت كلامها و فردت جسمها على السرير و غمضت عينيها 


فتحت عينيها بارهاق و اتكلمت بأستغراب 


= انت هتفضل قاعد!!


بقولك عايزه انام 



اتكلم بحنان و هو بيملس... على شعرها 


= نامي انا هفضل جانبك لحد اما تبقي كويسه 



اتكلمت بتلقائية و هي بتبص في عينيه 


= هو انت بتحبني!



بصلها بصدمه من سؤالها و مردش عليها 


اتكلمت باحراج و هي بتتحاول تتجنب النظر ليه 


= انا اسفه 


بس هو فيه واحدة صاحبتي هي مخطوبه خطيبها حنين عليها و بيخاف عليها زيك عشان هو بيحبها اوي 


بس انا شكلي نسيت اننا اصلا ولاد عم و طبيعي تخاف عليا 



ميل بوشه عليها و همس قدام شفايفها 


= فيه حاجات كتير كبيره على عقلك انه يفهمها 


بقلمي يارا عبدالعزيز 



بصتله باستغراب و خجل 


قرب من شفايفها.. و قبلها.... بعشق و هو بيضمها لحضنه بعمق ليأخذها معاه الى عالمهم الخاص بهم 



بعد مرور ساعه 


مي كانت قاعدة و حاسه بملل 


خرجت البلكونه و وقفت فيها 


لاحظت عربيه يونس واقفه 


اتكلمت باستغراب 


= غريبه رجع و مجاش حتى يغير هدومه هيكون راح فين 


يمكن عدا على جده الاحسن انزل اشوفه 



قالت كلامها و غيرت هدومها و نزلت تدور عليه 


بصيت للخدامه و اتكلمت بغرور 


= يونس فين!



الخدامه باحترام 


= اخر مره شوفته فيها كان مع ست غصون و دخلوا الاوضه بتاعتها و من ساعتها مشفتوش تاني 



بصتلها مي بغضب و اتكلمت بغضب مفرط ارعب الخدامه 


= غورييي من وشي 



جريت الخدامه بخوف و مي طلعت اوضه غصون 



كانت دافنه.. وشها في حضنه و حاطه ايديها على كتفه و دموعها نازله على صدره 


حرك ايديه على ضهرها و اتكلم بحزن 


= غصون انا اسف بس و الله.....



قاطعته و هي بتتكلم بدموع 


= انا حتى مش عارفه اقولك ابعد 


انت ليه بتعمل فيا كدا ليه ديما بتستغل ضعفي قدامك 



كان لسه هيتكلم بس قاطعته مي اللي فتحت باب الاوضه عليهم بدون اي استئذان و 

يُتبع....

تكملة الرواية من هناااااااا 

 لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

close