القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الديزل الفصل الثانى 2بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة قصر الروايات

 


رواية الديزل الفصل الثانى 2بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية الديزل الفصل الثانى 2بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة قصر الروايات 






✍🏻✨

............ ⚡.......................⚡.......... 


وينظر إليه يوسف ويقول بغيظ شديد:عند المدير تكون حلو وابن ناس وعندي انا وسخ وابن ستين ك


ينظر اليه بحر بغضب شديد ليبتسم يوسف ويقول:هدي يا ديزل مش كده يا راجل هتبلعني وانا لسه شباب ما تتكلم يا عم صفوت انت مش الكبير هنا ولا ايه 


أنهى حديثه وهو ينظر الي صفوت الذي ضحك بخفة وقال وهو ينظر إلي بحر:خلاص يا بحر ملكش دعوه بيه يا ابني


بحر وهو ينظر إلى يوسف: واللي يعز ويذل لولا وجودك دلوقتي لا كنت نسيتوا لبن أمه يا مدير بس ملحوقه 


قالها وهو ينظر إلى يوسف الذي بلع ريقه وقال صفوت بعد أن فتح يده إليه ويقول:طب سلم عليا وبعد كده اعملي احترام ياخويا


يبتسم بحر ويذهب ويضمه بقوه واستقبله صفوت بقوة أكبر وهو يضرب علي ظهره ليقول بحر:ايه يا عم صفوت مش كده هتكسر ضهري يا جدع في ايه انت مفكرني حمار مبحسش


انهى حديثه وهو يبتعد عنه ويقول صفوت بغيظ شديد:أتصدق يالا ان انا غلطان غور من هنا بعضلاتك النفخ دي


بحر بصوت عالي:لا مسمحلكش يا مدير الا دول ده انا عايش علشان أكبرهم متجيش انت وتقول عليهم نفخ 


صفوت بصوت أعلى:بقى هو ده اللي فارق معاك ياخويا 


بحر بغضب: لاحظ أن صوتك عالي في منطقتي يا مدير مش علشان بحبك هسكت يعني


كاد صفوت ان يتحدث لكن يصفر يوسف ويجلس علي هذه الطاوله ويقول:العب يا ديزل يلا ادي واحدة من عندك يا مدير بس اقل من طحن مش هقبل هو ازاي يعلي صوته عليك كده مفيش احترام ولا ايه


ينظر اليه بحر ويصفعه خلف رأسه ويقول:طحن ايه يا عجل انت مع مين 


ينزل يوسف ويقول بغضب:مع اللعبه الحلوه يا بحر انت بتضربني ليه اوعى تكون فاكر اني لسه عيل هتضرب في زي ما انت عايز كده 


ينظر اليه بحر بنظرة اخافته بشده وجعلته يحمحم ويقول:يلا علشان نبدا العشريتين يا حبيب اخوك عايزك تغلب المدير ومتخلهوش يلعبها تاني يلا مستنيكم


انهى حديثه ويذهب إلى هذه (القهوة)الذي توجد بعيد بمسافه بينهما وينظر خلفه صفوت وينظر الي بحر ويذهب يضع يده علي كتفه ويقول:تعالى يالا خليني اغلبك علشان اروح بدري


يبتسم بحر بسخريه شديده ويقول:هتروح بس لما تفتكر طريق بيتك بعد العشريتين دول يا مدير تعالى بس وبعدين نشوف موضوع المرواح ده


كانت تتسطح هذه الفتاة وهي تلعب بالهاتف وهي تشعر بملل شديد ترمي الهاتف وتنفخ بقوه وهي تنظر أمامها وتقول:ايه الزهق والقرف ده يا ربي اوووووووف


كادت ان تنهض لكن تسمع صوت هاتفها لتنظر اليه وترى المتصله ما سواها مي صديقتها لتمسك الهاتف وترد عليها وتسمع مي تقول:فينك يا سو كده 


تسمع ياسمينا صوت الموسيقى والضجة التي حول مي وتقول بملل شديد: زهقانه اوي يا مي ومش لاقيه حاجه اعملها من الصبح اليوم كله زهق وحاجه اخر قرف


مي بخبث مخفي:يا بنتي تعالي انا في النايت دلوقتي مع الشله تعالي فكي عن نفسك شويه وفي نفس الوقت شوفي الدنيا هنا حلوه اوي 


ياسمينا بغيظ شديد:بابا لو عرف هيزعق يا مي وانا مش عايزه صداع دلوقتي


تغضب مي لكن تقول: لا طالما خايفه من اونكل خليكي يا سو هو برضو هيخاف عليكي وعارف مصلحتك اكتر منك


تنهض ياسمينا وتقول:طب انا جايه يا مي استنيني عندك وابعتيلي اللوكيشن 


مي بخوف متصنع:بلاش يا سو اونكل هيزعقلك وانتي خايفه منه بلاش تيجي يا روحي 


ياسمينا بغضب شديد:اخلصي يا مي وقولتلك ابعتيلي اللوكيشن انا جايه علي طول باي


أنهت حديثها وتغلق المكالمه علي الفور وتنهض تذهب لغرفة الملابس وترتدي



وتخرج تعدل هيئتها وتفرد شعرها علي ظهرها وتضع القليل من المكياج وتأخذ اشياءها وتنزل إلى الأسفل وكادت أن تخرج لكن ترى والدتها تدخل لتنظر إليها وتقول والدتها:انتي رايحه فين يا ياسمينا


ياسمينا بغيظ شديد:زهقت من القاعده دي يا ماما رايحه اشوف صحابي شوية عندك مانع


نجلاء بغضب شديد:ايه ماما دي يا ياسمينا انا مش قولت مليون مره بلاش الكلمه دي انا نوجا مش ماما بطلي تبقي بلدي وبيئه زي ابوكي 


تنظر اليها ياسمينا بغضب وتقول:معلش يا نوجا نسيت يلا مش فاضيه باي


أنهت حديثها وتذهب إلى الخارج وتقول نجلاء بصوت عالي:متطوليش علشان باباكي ميجيش يتكلم معايا انا في الاخر يا ياسمينا مش عايزه وجع دماغ معاه


لا ترد عليها ياسمينا بل تذهب تركب سيارتها وتقودها بسرعة كبيرة إلى طريقها وهي تغضب من والدتها التي خربت مزجها وبعد قليل تصل ياسمينا إلى المكان الذي تريده وهو هذا الملاهي الليلي وتنزل من السياره وذهبت الي الداخل وكالعادة تختطف كل الإنتظار وتنظر حولها بغرور شديد وهي بالفعل تشعر بأنها ملكة وهي ترى كل هذه الإنتظار فهي ترى أنظار المعجبين وأيضا الفتيات الذين يغارون منها ومن جمالها وترى ياسمينا التي تشير إليها لتنظر إليها وتبتسم وتذهب وتضمها وتبادلها صديقتها مي بحرارة واشتياق متصنع وتقول: وحشتيني اوي يا سو بجد


تبتسم ياسمينا وتقول: وانتي اكتر يا روحي


أنهت حديثها وتبتعد عنها وتقول مي وهي تشير إلى احد الشباب: ده نبيل صديق جديد في الشله بس فظيع يا سو بجد هتتبسطي اوى لما تتعاملي معاه


يمد نبيل يده الي ياسمينا التي نظرت اليه وتمد يدها تصفحه ويمسك نبيل يديها ويقول:اتشرفت يا سو اتمنى ننبسط مع بعض


تنظر ياسمينا الي مي التي ابتسمت بتصنع وقالت بصوت منخفض إليها: ايه يا بنتي قاصده في الشله يعني


أومأت لها ياسمينا وتقول مي:خلينا نقعد بقى هنفضل واقفين كده ولا ايه


تنظر ياسمينا إلى هذا نبيل وتجلس ولم تلاحظ نظراته الشهوانية إليها وتنغز مي نبيل وتقول:اقعد يا نبيل مالك عامل كده ليه


ينظر اليها نبيل ويجلس أمام ياسمينا وهو ينظر اليها باعجاب وشهوة كبيرة وتلاحظ ياسمينا نظراته لكن من هي لتفكر بنظرات احد إليها فالجميع ينظرون إليها بهذا الإعجاب الذي لا يزيدها سوى غرور فقط


قفلت: كانت هذه الكلمه الذي قالها الديزل وهو يضرب هذه ورقة (الدومينو) وينظر الي صفوت ويرمي اربع اوراق اخرى علي الطاولة وينظرون إليهم الجميع ويبتسم بحر ويقول:اكشف ورقك يا مدير


ينظر اليه صفوت بغضب فهو يكره الخساره بشده ويرمي الاوراق ويصيحون الجميع بفوز الديزل علي صفوت كالعاده ويقول بحر بغمزه إليه:لما تعوز تلعب تاني ابقي خلينا نلعب في المداري يا مدير شكلك بقي وحش اوي الصراحه وسط اهل الحاره كفايه عليك لحد كده


صفوت بغضب:اتصدق انك كلب صحيح وانا اللي خسران علشان مخليش شكلك انت الوحش قدام اهل حتتك جاي دلوقتي تقولي انا الكلام ده انا لو عايز افوز كنت عملتها من العاشره الاولى بس بخسر بمزاجي 


يضحك بحر بخفه وينهض ويقول:طب تعالى يا مدير تعالى ياخويا 


انهى حديثه ويذهب لطاوله بعيده عن هذه الطاوله لكي يلعبون سواهم ويذهب صفوت ويجلس بجانبه وينظر اليه ويرى يلعب بهذه السيجارة ولا يضعها بفمه ليقول:لا اوعي تكون هتعملي احترام يا ديزل ازعل 


يبتسم بحر ويضع هذه السيجاره بفمه ويشعلها وياخذ نفس كبير منها ويقول بغمزه الي صفوت:وانا ميهونش عليا زعلك يا مدير 


ويأخذ منها نفس اخر ويرميها علي الأرض وينظر إليه صفوت ويبتسم ويقول:انت هتقولي ياخويا ده محدش حافظك في الدنيا دي كلها قدي يا بحر اوعى تنسى انت اتربيت علي ايد مين يالا


ينظر اليه بحر لفتره طويله ويبتسم ويقول:مش انا اللي انسى أفضال حد عليا يا مدير ومش ناسيلك اللي عملته معايا انا واختي وانت الوحيد اللي في الدنيا كلها حلال عليك رقبتي ولو طلبت مني عمري هقدمه علي طبق من دهب ليك


ينظر إليه صفوت بفخر شديد ويقول: وانا مش عايزك غير ابني سندي وضهري وضهر بناتي يا بحر 


بحر برفعة حاجب:هكون ضهر بناتك ازاي يا مدير


يضربه صفوت علي كتفه بقوه كبيرة ويقول:اتلم يا عجل وصفي دماغك الوسخه شوية علشان مزعلكش الا دول


بحر بغضب:هو انا يا جدع كلمتك ده انا بسالك بصفى نيه معملتش حاجه يعني


ينفخ صفوت بغضب شديد ويقول:معلش انا غلطان وابن كلب يا بحر استحملني شويه


ينظر اليه بحر قليلاً ويلف وهو يضع يده علي الطاوله ويقول:ما تحكيلي يا مدير ايه اللي في دماغك حاسس ان فيك حاجه عايز تقولها ما تقولها وتريح نفسك ولو في أيدي حل احللك وانت عارف اني مش هتأخر عليك


ينظر إليه صفوت بنظرة حزن يراها بحر لاول مره بحياته ويشعر بغصته ليشعر باستغراب شديد ويقول:احكيلي يا مدير مالك


يتنهد صفوت بقوه كبيرة ويقول: انا بموت يا بحر


.................... 🌿...... ..............   🌿............ 

البارت خلص قولولى رايكم ومتنسوش التفاعل على البارت حبايبى🤍✨

تكملة الرواية بعد قليل 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close