رواية قدرى انت الفصل الثانى والثلاثون الاخير بقلم نفين بكر
رواية قدرى انت الفصل الثانى والثلاثون الاخير بقلم نفين بكر
#الحلقة_الأخيرة_2
تكمله الفصل الاخير
بعد عدة ايام علي الجميع بالحب الا عن ابطالنا قدري وعلياء بالاشتياق فكلهما محب ولكن كلهما عنيد
ذهب خالد عل عمله وكذالك قدري
اتت ندي وسلمت عل الجميع وصعدوا بغرفه حنين
والتي حكت عن معامله خالد وحنيته واحتواءه
قاطعها صوت رنين الهاتف
فابتسمت وقالت دااا خالد
ابتسمت كلا من عليا وندي عليها....
حنين ..الووو
ايوة كويسه الحمد لله وانت
خالد بحب ..انا بخير عشان انتي بخير
اجيبلك ايه وانا مروح
حنين ..اي حاحة منيك حلوة
خالد ..بصوت خافت هخلص عل طول وراجعلك واعطاها قبله عل الهواء
بادلته حنين قبلته واغلقت الهاتف
علياء ..وندي وهم يسندون وجنتهم عل يدهم بابتسامه
هيييييح
انتبهت لهم حنين ..ايه كان بيقولي اعملوا ايه عل الغدا
علياء ...اها واخدين بالنا والبوسه الطايرة دي كانت ايه
لتحمر حنين خجلا ..دا دااا
ندي ...بابتسامه بس بقي ي علياء ماتكسفيش البنت
لتغمز لها علياء ..شوفتي دروسي بتجيب نتيجة ازاي
حنين بخجل ...كدا ي عليا ماشي مش هقولك حاجة تاني
ليقهقا عل خجل حنين وبعدها بفتره
ندي ...وانتي عامله ايه ي عليا مع قدري
حكت لهم علياء عل زيارتهم للمشفي ولسرايه عمها
وحكت عل الاتفاق بينهم
حنين ..بس اخوي طلق صابرين
علياء ....ايييه طلق صابرين اومال اومال الحمل داا
حنين ..اني هقولك اخوي بعد ما انتي سيبتينا
صابرين سافرت بعدها بكتير جه هاشم اخوها والباشمهندس طارق اتقدملها
و ماكنش نعرف بموضوع الطلاج ده ولسه متجوزين من يجي 7او 8شهور
علياء ..انا عاوزة اعرف لييه بردوا ما قاليش
ندي ..اساليه هو اكيد عنده الاجابه
علياء فعلا معاكي حق لازم اسأله
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
اتي قدري في المساء
ودخل غرفه مكتبه
طرقت الباب فاذن لها
علياء بابتسامه تعجب منها قدري
...،....مساء الخير
قدري ....مساء النور
قدري كنتي عاوزة حاجة ي عليا
علياء ..انت ا نت ليه ماقولتليش عل طلاقك من صابرين
قدري وهو يزم شفتيه.... هو ده اللي جابك
علياء ...ايوة
قدري ...وااقولك لييه
علياء ..يعني اييه تقولي لييه كان لازم اعرف اني مفيش غيري
قدري ....واديكي عرفتي وبعدين
علياء ..يعني ايه وبعدين
قدري وهو يقترب منها ...هتعتذري وهتعترفي بغلطك
علياء بعند انت اللي غلط وانت اللي لازم تعتذر
قدري ... غلطك اكبر ي عليا
علياء ...لا انت اللي تعتذر غلطك انت اكبر
حبك ليا اكبر ولا عندك ....
اقترب هو منها وهي تنظر له فقرب راسه منها وبداء بتشمم رائحه شعرها
وقال بصوته الرجولي هامسا لامس قلبها
هااا قولي حبك ولا عندم الاكبر
علياء بنبرة مخدرة ...هااااا
قال وهو يمرر ابهامه علي وجنتيها وهو يبتسم عليها بخبث ....هاااا اييه
كانت تمرر بؤبؤة عيناها لم تتكلم فقد لامس حواسها ماذال يمرر ا بهامه ونزل عل شفتيها
واقترب منها حتي لفحت انفاسه الملتهبه صفحات وجهها كانت دقات قلبها ان تتصارع....
واسرعت وتيرة تنفسها فأغمضت عينيها و....
بعد ثوان فتحت عينيها عندما لم تستشعره بالقرب منها
وجدته يقف بعيدا عنها
قدري وهو يبتسم بخبث .....
اني رايح عند الخيل الصبح وهاخد الولاد معاي
و لو حبيتي تيجي حضري نفسك
دبدبت علياء مكان وقفتها وقالت مش جايه مش جايه
كتم هو ضحكته عل انه اغاظها
غادر هو اما هي كانت تتوعده في سرها بانها لن تمررها له مرور الكرام 😂
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
في الصبح نزلت لتجد الاولاد وهم يضحكون مع الحجة وحنين
علياء صباح الخير
ردو جميعا عليها
نزل قدري بعدها بثواني وهو يرتدي لبس ركوب الخيل
فنظرت له ول طلته الاخاذه
لم تنتبه عل حالها الا عندما هتف ....
.. للاولاد ...جاهزين ي ولاد ....
فارس وجاسم ..ايوة ي بابي
توجه بالكلام ل علياء ....هتيجي معانا
قالت بعند.... لاء ....
قدري وهو يبتسم ابتسامه اغاظتها ...يلا بينا احنا ي ولاد
ذهب قدري وصعدت هي ل حنين واتصلت عل ندي
وحكت لهم
ندي ..ي بنتي لييه العند دااا
علياء ..هو اللي عنيد
حنين ..بصراحة ي عليا انا شايفه ان عندك غير مبرر
مالوش لازمة
علياء بغضب طفولي ...انا عوزاكم تفكروا دلوقت معايا
اعمل ايه عشان اخليه هو اللي يعترف
ثم تمتمت والله ماهعديهالك ...
ندي وحنين ..البت دي مجنونه بتكلم نفسها ...
علياء بغضب طفولي .. يووووو خليكوو معايا .انا عوزاكم تفكروا دلوقت
اعمل ايه عشان اخليه هو اللي يعترف
ثم تمتمت انتوا ما تعرفوش عملي فيا ايه امبارح
لتنتبه عليها حنين وندي
عمل ايه
علياء ..عمل انا قولت عمل
ندي وحني
بابتسامه وهم يهذون برؤسهم...... اها قولتي
علياء..... احم اصل هو وانا كنا عاملين اتفاق ان اللي يعترف
للتاني بغلطه وانه مش هيقدر يبعد عن التاني فالتاني بقي هيملي عليه شروطة
ندي وهي تقلب عيناها عل غباء صديقتها
وايه يعني لما تعترفي ي بنتي ومهما كانت الشروط مش هتبقي زي بعدكم عن بعض
علياء وهي بداخلها تعترف ..اهاااا محقه انتي ي ندي
بس بس
ندي ..مابسش انتي تعترفي وتعتذري وخلصنا
علياء ..ماشي بس مش قبل ما اخلص تاري من اللي عملوا فيا
حنين وندي ..في نفس واحد ...وهو عمل فيكي اييييه ...
يووووه وتركتهم واسرعت للخارج ودخلت غرفتها وظلت تجئ وتذهب
حتي اتت لها فكر جهنميه وقالت بسرها وهي تتوعد له
ماشي ي قدري لما نشوف انا ولا انت
................
رجع قدري هو واطفاله عل الغداء التي شارفت عل اعداده علياء
كانت الحجة فردوس تجلس وعل ساقيها الاطفال جاسم وفارس
اما قدري فكان يتراس الطاوله كالمعتاد
وجلست هي كالمعتاد عل يساره
اما صابرين ف لم تحضر الغداء فكانت متعبه في غرفتها
اما عن خالد وحنين بجانب بعضهمايبتسمون ويتحدثون بالهمس
خالد ..الحمد لله
الحجة ..بس انت مااكلتش ي ابني
خالد ..لا مهو انا مش جعان
الحجة ..قومي مع جوزك ي بتي وخدي أكلكم واطلعي معاه
حنين ..حاضر
بعدما صعدوا
عليا كانت تمسك بالشوكه وتقربها الي فمها دون الانتباه الي قدري الذي كان يبتلع ريقه وهو يتابعها بعينان متفحصه وهي تمرر صباع ورق العنب وتمضغه وتبلعه
انتبهت الحجة عليه وعلي حاله فابتسمت ....
ابتسمت علياء بعدما انتبهت عليه ايضا فتناولت بصباع اخر فا كانت تمضغه ببطئ
مد قدري يده ليتناول قطعه خبز وغمسها بالملوخيه ووضعها بفمه وهو يتابع حركه فمها فقضم اصبعه
وتألم فانتبهت عليه الحجة وابتسمت عليه وقالت .....المرة الجاي ما تعمليش أكل حلو إكده ي عليا لحسن قدري ما هيلاقيش صوابع في يده
ابتسمت علياء عليه اما هو فتنحنح بحرج علي انتباهها عليه....
بعد الانتهاء من الطعام
ماما ممكن تخلي الولاد معاكي انا طالعه انام شويه..
الحجة ..بدري إكده
علياء وهي تتصنع التعب ...ايوة ي ماما اصل تعبانه شويه .
الحجة . بقلق ....مالك ي حبيبتي اييه بيوجعك
علياء .....ضهري ي ماما بيوجعني مفيش اي دهان ادهن بيه ضهري
قالتها بميوعه تااامه...
رفع قدري حاجبه ونظر لها ولم يتكلم وتظاهر بالا مبالاه....
علياء...ممكن ي ماما تيجي تدهنيلي ضهري
الحجة فردوس بابتسامه لؤم ...معلش ي حبيبتي
اصل فارس كان قالي عاوزني اعمله كيكه بالشكولاته
فممكن قدري هو اللي يدهنلك الدهان...
قدري ليتسرع قدري .....لاه اني اني مش فاضي
علياء وهي تتصنع الزعل ... ..خلاص انا هخلي ورد تتدهنلي
قدري بياس فهو يعلم جيدا بانه سيكون اختبار قاسي عليه ولكن سيفعله وامره الي الله
خلاص اطلعي انتي واني طالع وراكي
علياء بمشاكسه ..لا ماتتعبش نفسك هنادي ورد
وهمت بالنداء عليها .... ياا و
قدري مقاطعا لها بحده ..هو من ميتي كنتي بتتكشفي عل حد غريب يلا همي انا جاي وراكي اهه
قامت هي وغمزت للحجة فرأها قدري وجز علي اسنانه
وقال وهو يتوعد لها ... والله لا اويكي ي بنت العزايزة
😂😂😂
صعدت هي وارتدت قميصا شفاف عاري الظهر بحمالات رفيعه جداااا ووضعت من عطرها الذي يأخذ بعقله ويخدر حواسه
تمددت علي بطنها وفردت عليها الملاءه .. وقالت في نفسها ..يارب عديها انا بعمل في نفسي ايه
لا لا انا هقوم وهمت ل تنهض حتي سمعت صوته وهو يتنحنح ...
دخل هو ببطئ وتقدم منها اول ما راها حبس انفاسه فهذه الجنيه تتلاعب به
قال بصوت متحشرج فين الدهان ...
علياء وقد لاحظت ارتباكه فابتسمت وقالت في نفسها
لنري قوتك سيد قدري وكم لديك من الوقت لتصمد امامي😂
...عندك عل الكيمود
اقترب هو وتناوله واخذه وقال ...
الوجع فين
قالت بتنهيده لاحظها ...في نص ضهري
ازاح عنها الغطاء فابتلع ريقه بصعوبه فقد ظهر له ظهرها كله
ما الذي تفعله به تلك الجنيه المغويه انها تعمل علي ارهاق رجولته ...
وضعه بيد مرتعشه عل ظهرها وبداء في توزيعه عل جميع ظهرها المرمر
اما هي فبداءت بتصنع الالم وصدرت منها أنات ووتأوهات
هنا بداء قدري في فقدان اخر ذرة في تماسكه
فاقترب منها اكثر وبداء بنثر قبلات رقيقه عل ظهرها
حتي وصل ل راسها فبدا يتشمم شعرها
بداء الخوف يتسرب اليها فالنار التي تلعب بها ستحرقها
فهي مثله تمام مشتاقه عاشقه
....ادارت هي وجهها له ببطئ...
فتأملها بعيناه كانه يأكلها نزل ل رقبتها ولصدرها ولكل ما يظهر من جسدها
فقالت وهي تميل عليه بصوت ناعم داعب حواسه .
.انت بطلت تدهن لييه ....
قدري وقد انهارت كل مقاومته . فقبض عل شفتيها يمتصها فابتعدت هي عنه بصعوبه ونهضت من مكانها بارتباك ...
ذهب هو خلفها واحتضنها من الخلف وهو يزيح شعرها ويضعه عل احدي كتفيها وبداء في تقبيل عنقها نزولا الي كتفها العاري قدري بنبره متهدرجه ...انتي عارفه بتعملي فيا ايه ....
فالتفتت له وهي تنظر لعينيه التي غامت وعضلات صدره التي انقبضت وانفاسه المتسارعة
فتيقنت بانه في قمه اثارته
حاولت هي التماسك لاقصي درجه فكما قربها مهلك له فقربه يدمرها يهلكها يبعثرها .....
اقتربت هي منه ورفعت نفسها عل اطراف اصابعها ولفت يديها حول رقبته ....
واقتربت من اذنه وقالت ..عشان تعرف انك مش قد اللعب معايا ....
اما هو فكان يضمها اليه اكثر وعندما لفظت بتلك الكلمات
اقتضب وجهه وتحولت معالم من الاثارة الي الغضب
ابتعد عنها فوجدها تبتسم ابتسامه خبيثه فقد انتصرت عليه ...
هدمت جميع حصونه جعلته يفقد كل مقامته نعم هي فعلت به للتلاعب به عرت مشاعره امامها
فابتسم بتوعد وقال ...متأكده
اتسعت عيناها وهي تنظر له باستغراب
زم هو شفتيه وقال
مش فاهمه افهمك .
قال وهو يتقرب منها ....
.يعني انتي لعبتي لعبه كمليها للاخر
قالت علياء.. بتوتر تقصد ايه ...
لم يتكلم قدري ولكنه اقترب منها أكثر وهو يفك في ازرار قميصه الواحد تلو الاخر وهو ينظر لها نظرات اربكتها
حتي خلعه ....
علياء بتوتر ..انا انت
قدري بتحدي ..ها انا ايه و انتي ايه وكان يقترب منها اكثر
علياء وهي تبتلع ريقها وتتراجع الي الخلف حتي اصتدمت بالحائط ااابعد
قدري بصوته الرجولي هامس في اذنها . لاه مش باعد
اغمضت هي عيناها فانفاسه الملتهبه تدغدغ حواسها ورائحه عطره
تسكرها تجعها تحلق في عالمه تغيب عن واقعها .
بداء يتحسس ذراعيها بانامله ويمرر شفتيه عل رقبتها ويصعد الي وجنتيها ويرجع لرقبتها ويهبط الي صدرها الغض
ثم هجم عليها بقبلات محمومة خطفتها وخطفت انفاسها
لم تحملها قدميها فاسندها هومن خصرها بذراعه وحاصر جسدها بينه وبين الحائط
ويديه الحره تعبث بجسدها
كانت كالعبه بين يديه كالعصفور امام ضراوه نسر جارح
كان يجتاحها بلا هواده بلا رحمه بشغف بجنون
كانت هائمه بدات انفاسها في التسارع وافلتت تأوهات منها
ااااه كم كان مهلك ما يفعله بها رفعت يدها تحاوط عنقه وتتشبث به ،
فحملها وسار بها الي الفراش ووضعها
وبداء في تقبيل كل ما يظهر منها
ذراعيها كتفيها رقبتها وصدرها
ابتعد براسه قليلا بصعوبه فنظر لها بعيناه الغائمه
وجدها مغمضه عيناها في استسلام تاااام و وكانت تزينها تلك العلامات
عل رقبتها وصدرها
فاقترب من اذنها وقال ..مستعده
فهزت راسها وهي تضغط عل شفتيها المنتفخه من اثر هجومة وشغفه ،، وفتحت عيناها بكسل وهي ترفع يدها لتحاوط عنقه ..
بنبره متهدرجه متقطعه ...اي و ة
قدري بابتسامه جانبيه ووضع يده عل ذراعيها التي حول عنقه وانزلها
واقترب من اذنها وقال
طيب يلا عشان اتاخرنا علي الحجة والولاد
فتحت عيناها علي وسعهما وجدته يتوجه الي الباب ويهم بالخروج
تمتمت هي بكلمات غير مفهومه من غيظها ...
فضحك هو ضحكة مكتومه عليها وقال
هسبق اني علي ما تغيري هدومك
..😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
خرج قدري واسرع الي حمام غرفته
وخلع عنه ملابسه ونزل تحت المياه البارده
علها تطفئ نار جسده التي اشعلته تلك الجنيه
خرج بعد مده وارتدي ملابسه وظل بغرفته
هي لم تكن اقل منه فهي ايضا ندمت عل ما فعلت بنفسها قبله فحبست نفسها بغرفتها
فهما يلعبان بالنار واحرقتهم بلهيبها ظلو يتهربون من وجودهم معا
فهو يذهب الي عمله قبل ان تستيقظ
اما هي فترجع من عملها وتجلس مع اطفالها وبعدها تحبس نفسها مرة اخري بغرفتها
حتي جاء يوم ذهابها لملقاه عمها مرعي
تجهزت هي ونزلت للاسفل ووجدته ينتظرها
علياء ..انت هتيجي معايا،؟
قدري بجديه ....ايوة ويلا بينا عشان ما نتأخرش
سبقها قدري وصعد الي السياره
وتابعته هي كانت مرتبكه فاليوم ستقابل ما كام بتغيير حياتها كليا ...
بعد مدة وصلوا الي المكان ......
توجهوا الي الداخل وهو كان ممسك بيدها
انتظروا فترة وبعدها جاء عليهم مرعي
كان يظهر عليه المرض والحزن
فوقف قباله علياء
فوقفت هي ايضا
مرعي ..اني عارف اللي هطلبه منك صعب عليكي
بس ارجوكي حاولي ...حاولي تسامحيني
اني خلاص انتهيت بتي الوحيده اتقتلت ومرتي اتشلت
وانا زي ماانت واعيه مسجون لا فادني مال ولا جاه
اني مش ظلمتك لواحدك لاه وظلمت ابوكي كتير
يا تري ممكن اطمع في قلبك الطيب انه يسامحني
كانت تستمع اليه والدمع يتراقص بعيناها
انحني مرعي ومسك بكفيها ليقبلهم
احب علي يدك ي بتي سامحيني احب علي يدك
علياء واخيرا يخروج صوتها منها ببكاء
عفي الله عما سلف ي عمي ربنا يسامحنا جميعا
مرعي ...كتر خيرك ي بتي كتر خيرك
وذهب مع العسكري وما ان ذهب حتي انهارت بالبكاء
اقترب منها قدري واخذها بين احضانه فظلت تبكي عل حال مرعي الذي كان في يوم مثال لكل جبروت العالم
ذهبوا ورجعوا الي السراي
امر الخادمه بتحضير عصير لها كي تهداء اعصابها
اخذه هو وتوجه ل غرفتها استاذن فاذنت له
نهضت من مكانها تقرب هو منها واعطاها كوب العصير
قدري ...خدي اشربي داااا عشان اعصابك تهداا
تناولت منه وشربته
وبعد ما هداءت توجهه الي الباب
استوقفوا صوتها
قدري ....
ايوة ي عليا
علياء...انا متشكرة اوي
قدري ..ابتسم وقال ...مفيش بينا شكر انا مش بعمل معاكي. واجب استحق الشكر عليه .
دا حقك علي اني وقت ما هتحتاجيني هتلاقيني ي عليا
وهم ليخرج فقالت
قدري ...انا هعتزر عن عمليه بكرة
قدري ..ليه ي عليا
علياء بارتباك ...حاسه اني مش هنجح
تقدم قدري منها وقال بصي ي عليا هتخافي يبقي عمرك ما هتتقدمي ،،العمليه دي مش بس فايدة ليكي في اول مشوارك العملي لاه دي هتنقذ بني ادام
ثم قال وهو يربت علي كتفيها
انا عاوز داكتورتي الشاطرة توريني شطارتها اللي علي حق
هزت هي راسها فطبع قبله علي جبينها
وتركها وذهب
في صباح اليوم التالي
كانت قد تجهزت فتحت باب غرفتها وجدته ينتظرها
قدري ...خلصتي
علياء ..ايوة
قدري طب يلا بينا
علياء ..عل فين
قدري ...انت مش وراكي عمليه
علياء باستغراب ..ايوة انت هتيجي معايا
قدري وهو يتقدمها ويعطيها ظهره ايوة عندك مانع ....
نزلا وتجهوا الي الخارج
وصعدا لركوب السيارة ومنها الي المشفي
نزلا وتوجهت هي وهو الي غرفتها وبعد ساعه تقريبا كانت تتجهز باللبس العمليات
قدري ..انا هستني هنا دكتورتي الشاطرة عشان لما تخلص العمليه بنجاح تيجي علي و تفرحني
علياء وهي تبتسم له وقالت بصوت خافت ...بأذن الله
توجهت هي الي غرفه العمليات
وبعد 3ساعات انتهت من العمليه بنجاح
كل من كان ب غرفه العمليات شهدوا لها بمهارتها واثنوا عليها ...مبروك ي دكتورة الف مبروك
بادلتهم المباركه وتوجهت مسرعها الي غرفتها حيث كان
اول ما فتحت الباب نهض هو وتوجهه اليها
قدري بلهفه ...ها عملتي ايه
علياء لم تتكلم ولكنها جرت عليه وارتمت بين احضانه
بعيون غارقه بدموع الفرحة
الحمد لله الحمد لله نجحت العمليه نجحت
قدري وهو مبتسم الحمد لله
ابتعد عنها وهو ينظر لها ومد كفه يده ومسح دموعها من عل وجنتها
اني لازم امشي دلوقت اني اجلت الاجتماع عشان اكون وياك
هذت راسها وهي تبتسم فقبل جبينها وذهب
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
في صباح اليوم التالي
في بيت ندي واسر
كان يقوم ببعض تمريناته الرياضيه في الصباح
جاءت هي وعلي وجهها ابتسامه ناعمه
اسر وهو يمسح عل جبينه من العرق وهو يقترب منها
صباح الابتسامه الحلوة ...
ندي ...صباح الفل ي حبيبي انا حضرتلك الفطار
اسر وهو يلهث من فرت مجهودالتمرين فاضل 5 دقايق ي قلبي واخلص
ندي مبتسمه .... لو ما جتش دلوقت مش هخليك تحلي
اسر وهو يرفعها من عل الارض بين ذراعيه ويتقدم نحو الفراش لا عشان فيها تحليه يبقي اسيب التمرين ي حياتي ..
ندي وهي تقهقه وتتملص من بين يديه .... انا مااقصدش التحليه دي ي سافل ....انا ااقصد تحليه تانيه
اسر مستفهما ..هو في تحليه غير دي
ندي مهمهمه ...ممممم طبعا احلي تحليه في الدنيا
قبلها قبله عل شفتيها وانزلها
اسر ...تحليه اي دي ي ندوش...
اقتربت هي منه وظن انها ستقبله فابتسم ببلاها ولكنها اقتربت من اذنه وقالت بهمس
احلي تحليه في الدنيا انت هتبقي احلي بابا
اسر وقد اتسعت عيناه من المفاجئه ..انتي قولتي اييه عيدي كداا
اقتربت هي بدلال وتعلقت برقابته وقالت
بعد 8شهور هينور بيتنا فرد جديد
لم يتكلم هو ولكن ادمعت عيناه اخيرا سيرزقه الله طفل من محبوته لقد انعم الله عليه بالكثير عندما رزقه بها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌿🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في سراي المنشاويه
ذهب قدري الي عمله اما علياء لم تذهب
فستأخذ اليوم راحة
جلست مع اطفالها وحنين والحجة وبعد مدة من الحكي
صعدت ل غرفتها فطرق الباب فاذنت للطارق
فكانت صابرين نظرت لها علياء بحدة
علياء ..افندم
اما صابرين فكانت تبتسم علي غيرتها
صابرين ..ممكن اتكلم معاكي
علياء ..وهي تربع يدها اما صدرها ....خير
صابرين ...انا جايه اقولك حرام تضيعوا حاجة جميله بينك وبين قدري عشان شويه عند
قدري بيحبك قوي
لتقاطعها علياء بحده ...عارفة انوا بيحبيني اووي اووي
ومش انت اللي هتعرفيني انا ايه في قلب جوزي
صابرين وهي تنظر لها وماذلت تبتسم .
عليا انا مش عدوتك وعمري ما هكون انتي يعلم ربنا اني بحبك كد اييه من حب قدري ليكي
علياء عل حدتها ...شكرا
صابرين ..من غير ما اطول عليكي قدري واد عمي اخويا يعني
علياء وهي تضرب كف علي كف وبابتسامه ساخره ...زي اخوكي هو في اخوات بيتجوزوا من فضلك ي صابرين وفري الكلمتين اللي جايه تقوليهم عشان مش داخلين زمتي ولا بلاش
لتبتسم صابرين اكتر ..حتي لو قولتلك انه مالمسنيش
لتنظر لها علياء بنظره يعني ايه مالمسكيش
ايوة ي عليا قدري مالمسنيش ابدا مع ان اني عرضت نفسي عليه لكن نفسه عافتني عارفه قالي وقتها اييه
سامحيني ي صابرين مش قادر اني قلبي مش بيدي
دمعت عينان علياء ووضعت كفها عل فمها
وقالت ..يعني يعني قدري ما مالمسش غيري هو هو صان حبي وماخانيش
وانهارت بالبكاء وجلست عل الاريكه وظلت تبكي علي ما فعلته بهذا الرجل الذي لم يعشق سواها
كان معها دائما وابدا كان يتألم لالامها لحزنها كان يفرح لفرحها كان سندها وقوتها كان قدرها الذي كتب عل جبينها
وقفت صابرين امامها واخذتها بحضنها وقالت
اني جيتك عشان شايفه انه حرام العذاب اللي بتعذبيه لروحك ولروحه يارب يكون ده تكفير عن اللي عملتو زمان وياكي
علياء وهي تبكي انا مش عارفة اعمل اييه اعوضه ازاي
صابرين... قدري عنده ابتسامتك بالدنيا كلها كفايه انك ترمي نفسك في حضنه وبس
احتضنتها علياء وشكرتها ثم قالت وهي تجفف دموعها
عوزاكي بقي تساعديني ممكن
صابرين ...من عنيا
اخذتها وذهبت للحجة وحنين والتي ساعدوها عل تذين غرفتها واعداد بعض الاطعمه التي يحبها قدري
وبعد الانتهاء توجهت ل غرفتها وتزينت له كانها عروس في ليله زفافها
اتي المساء ورجع قدري
القي السلام عليهم جميعا وسال عل علياء
اومال علياء فينها
الحجة وهي تجلس الصغار عل ساقيها
فوق ي ولدي ما نزلتش من صباح ربنا
قدري بلهفه ..ليه ي حجة مالها
كانت مصدعه ي ضناي
اطلعلها ي ولدي وطل عليها
حاضر ي حجة طالع اها ..وهم بالصعود الا ان قالت له
الحجة ....معلش ي ولدي البت ورد وهي بتقفل الجناح كسرت المفتاح في طبله الباب
بكرة باذن الله هشيع حد من الغفر يجيب حد يصلحه
قدري ...واني هفضل بالهدوم دي لحد بكرة ي حجة
معلش ي ولدي بكرة الصبح باذن الله كل حاجة هتبقي تمام ابتسم الحجة وصابرين وحنين
ودعوا لهم براحة البال ...
صعد قدري وهو في حيرة من امرة اين سينام واخير قال
الاوض كتيير وكلها سواد الليل
توجه لغرفتها وفتح بابها
وجد الغرفه مذينه بالورود والانوار الخافته والشموع الفواحة ووجد حوريته تقبل عليه
كانت مثل الاميرات جميله ناعمه
قدري بصوت متحشرج ...السلام عليكم
علياء بابتسامه وبصوت ناعم وهي تقترب منه
وعليكم السلام
قدري وهو يتنحنح فوجودها بالقرب منه بهذا الشكل يربكه ....
الحجة قالت انك تعبانه شوي
اقتربت منه اكثر ووضعت قدميها عل قدميه ولفت ذراعيها حول رقبته وقبلته بجانب شفتيه ...
اغمض عينيه وبداء التأثر بما تفعله به فقد ظنها تلعب به
بصوت متهدرج ...عليا اني عاوز الغي الاتفاق اللي كان بينا
علياء وهي تبتسم ..وانا مش عاوزة الغيه
نظر لها باستغراب فقالت .....
لانك انت اللي فزت ي قدري ي ابن المنشاويه
وجدها امامه تنظر له بعشق جارف
ابتلع ريقه وقال ...علياااا
اقتربت هي وقالت ...
قدري انا بحبك اووي انا عوزاك تسامحني عن كل حاجة عملتها وضايقتك فيها
قدري مفيش حد بيقدر يهرب من نصيبه من قدره انت القدر اللي ربنا كتبه علي جبيني وعلي قلبي مش هقدر ابعد عنك تاني مش هقدر ...وبعترفلك انا بحبك بكل كياني
لم يتكلم ولكنه جذبها اليه يعتصرها بقوة بين اضلعه ثم مال عليها وخطفها بقبله طويله خطفت معها انفاسها
كانت كالاعصار الذي هز كيانها
انحني وحملها ووضعها عل الفراش واعتلاها
ثم ابتعد عنها قليلا وقال ..الجناح . اتقفل .....واني ماجيبتش هدومي
فغمزت له وقالت ...واحنا هنحتاج الهدوم في ايه
ضمها اليه يقبلها بنهم بجوع بعشق فتوقف كل شئ حولهم لم يسمعا الا اصوت انفاسهم واناتهم واصوات قلوبهم المتسارعه من شدتها
ظل يرتشف ويمتصها بشغف بجنون وهو يقسم سيقتص لنفسه منها علي بعدها عنه علي حرمانه منها
فان كان هو قدرها الذي كتبه الله لها فحبها كالوشم علي قلبه
واخذها برحله طويله في بحور عشقه التي لا نهايه لها
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
الخاتمة
بعد عام في زفاف عبد الرحمن
في فرح عبد الرحمن
❤كان عبد الرحمن يجلس بجانب نوارة
كان قدري يجلس بجانب علياء وبجانبهم الحجة فردوس
واحفادها فارس وجاسم
اما عن حنين وخالد فها هي في شهرها السابع
وصابرين وطارق رزقهم الله بابنه جميله
اما عن هاشم وزينب فهي حامل ايضا في اوائل شهور الحمل وقد رزقهم الله من قبل زين وياسين
اما عن ندي واسر فرزقهم الله بابنه جميله
اتجه عبد الرحمن ونواره الي منتصف القاعه وكذلك كلا من خالد وحنين ❤الذي كان سيقضي علي حبهم سؤ التفاهم
وطارق وصابرين ...❤التي من الله عليها برجل مثل فمن ترك شئ لله عوضه الله بجميل صنعه
اما عن اسر وندي........ ❤فرضوا بقضاء الله فارضاهم الله
وهاشم وزينب...... ❤التي تحولت حياته تماما من الشر الي الخير فلو لم يتغير لم يكن ليحصل علي هذه السعاده الان
اما عن ابطالنا
قدري وعلياء ❤ فلن يدعوا للخوف مكان بينهم لقد تواعدوا عل الصراحة والثقه فلن تتكرر غلطات امس
لم تكن تلك النهايه ولكنها كانت اجمل بدايه
لحب دون كراهيه دون عذاب دون جفاء او ابتعاد
لاجمل قدر جمع قلوبهم معا وطبع عليه عشقا خالد سيتوارثه ابنائهم
⚘قدري انت 🌿
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ماتنسوش تقولوا رايكم
في كل couple
❤علياء وقدري ❤
❤ندي واسر❤
❤حنين وخالد ❤
❤زينب وهاشم ❤
❤طارق وصابرين ❤
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق