القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الاعمى (الجزء الثاني)الفصل الرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم ليلةعادل

رواية الاعمى (الجزء الثاني)الفصل الرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم ليلةعادل




رواية الاعمى (الجزء الثاني)الفصل الرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم ليلةعادل



الجزء الثاني

من

روايه الأعمى2

بقلمى ليلةعادل ❤️🌹✍️


الحلقه الرابعه وثلاثون


الفندق 4 م


غرفه مروان بالفندق


يقف مروان بالبلكونه المطله على النيل بعد قليل يطرق الباب يفتح مروان يجد فريده


فريده :عامل ايه


مروان : بخير اتفضلى حقيقى فرحت لما شفت مكالمتك اثناء سيرهم للوصول لراسبشن الغرفةحضرتك عامله ايه


فريده تجلس على كرسى تمام قاعد بالفندق ليه


مروان : عادى


فريده : بصراحه كنت منتظر انك انت اللى تطلب تقابلنى لكن للأسف ماجتش ولا حتى فكرت تتصل


مروان : يجلس بالكنبه التى بجانبها وبخجل واستياء .. صدقينى والله كنت عايز اكلمك بس كنت خايف


فريده : خايف من ايه


مروان : يعنى مكنش عندى العين أكلم حضرتك يصمت قليلا بصي يا مدام فريده انا بحب اميرة جدا لكن فى الاول تقريبا مكنتش عايز ارجع برغم حبى ليها كنت زعلان ,لكن بعد كدا ضعفت ماكنتش عارف ولا اقادر اعيش من غيرها انا كلمت اميرة وطلبت منها اننا نرجع لكن رفضت


فريده : انا جتلك عشان واثقه انك بتحب بنتى وان بنتى طول ما هى جنبك ومعاك سعيدة عشان كدا عمرى ماحسيت انى بأقلل منها بالعكس


مروان : عارف و عمرى ما فكرت بالشكل ده ابدا بلعكس حضرتك بتحاولى تلمى اعتقد لو. والدى عايش او والدتى كانوا عمله نفس الخطوه دى من اول محصل الطلاق


فريدة : الله يرحمهم تصمت قليلا ..قولى يامروان انت طلقت اميره عشان موقف الجامعة ولا فى حاجه تانية انا معرفهاش


مروان : هو سبب من ضمن اسباب كتير موقف الجامعه كان عقب السيجارة اللى حرق البيت , برغم ان البيت كان مليان بنزين من فتره كبيرة لكن العقب ده رغم حجمه الصغير لكن كان قادر يولع فى البيت ويهدم كل حاجه


فريده : الاسباب دى هى وجودها عندنا كل يوم مظبوط


مروان : مش هو بس ، كمان طريقتها معايا و ردها عليا وطريقه الاهانه اللى كان بتتكلم بيها كانت صعبه

اميرة كانت متغيره معايا اوى مكنتش طبيعيه ابدا مش هى دى البنت اللى حبتها وتجوزتها , مش قصه عصبيه واندفاع , انا عارف اميره امتى بتبقى متعصبه ومتضايقه , وامتى بتبقى عايزه تعمل كدا عشان تضايقنى وقاصده تزعلنى منها ، عصبيتها كانت غريبه


فريده : برغم معرفتك دى بردو ماتحملتش


مروان : بنبره حزن .. انا انسان يا مدام فريده وليا طاقه صدقينى انا تحملت كتير وصبرت لكن مقدرتش اكمل بس ادينى اهو رجعت وانا ندمان


فريده : انت بتقولى انك طلبت ترجع وان اميره رفضت ترجع , ايه سبب رفضها


مروان : لسه زعلانه منى


فريده : بس متاكد مافيش حاجه تانى


مروان : ليه بتسألي السؤال ده


فريده : لاني حاسه ان اميره مخبيه حاجه عايز تفهمنى انك مش حاسس بده


مروان : بالعكس انا تخطيت مرحلة الاحساس بقيت متأكد بس مش عارف اوصل للحقيقه , انا كنت عايز اسال حضرتك سؤال ، ليه ماكنتيش بتكلمى اميره وتفهمها انها بكدا بتخرب بيتها


فريده : فهمتها كتير بس مافيش فايده كانت خايفه من خالد , بس بعد كدا بدات احس ان الموضوع فى حاجه تانية مش بس خوفها من خالد انه يزعل منها او اننا نتخانق سوى , لان اميره قدرت تعيش من غير خالد لما كنت قاعده معاكم وجودى مع وجود اخواتها كان كافى بالنسبه ليها


مروان : يمكن خايفه تطلقوا بسببها


فريده : بتقولها وانت مش مصدقها, انت متاكد زى منا متاكده ان اميره مخبيه حاجة وحاجه كبيرة لدرجه انها ضحت بيك فى سبيل السر ده مايتكشفش


مروان : ده حقيقى بس تفتكرى ايه يعنى ايه اللى اميره تكون مخبياه


فريده : انا جتلك عشان كدا عشان نفكر سوا ونوصل لحل


مروان : تفتكرى ممكن يكون دكتور خالد ضاغط عليها بحاجه


فريده : هيكون ضاغط بايه يمنعها انها تشوفنا منا لسه قيلالك اميره تخطت ده بس عارف لو طلع فعلا خالد السبب وقتها هيبقى انهى كل شيء المهم انت هتعمل ايه


مروان : اكيد هأوصل لحل


فريده : انت ليه مش عايز تردها ده حقك مدام انت عايز ها انتم لسه بشهور العده وانت مطلقها شفهى ولحد دلوقتى مش عايز تبعت ورقة الطلاق ، انت لو بس قولت بنيه انا رديتها لعصمتى خلاص اصبحت مراتك شرعا وقانونا ده حقك


مروان : عارف بس مش عايز اعمل حاجه غصب عنها عايزها تقولى انا موافقه نرجع لكن لو استمرت على كدا وفضلت معنده هأركن الاخلاقيات على جنب وهأرجعها غصب عنها اكيد مش هخلي شهور العدة تعدى وتخلص وانا واقف اتفرج هى محاوله لو ماجبتش نتيجه هأعمل كدا


فريده : وانا معاك نخليها ترجع بعدين نشوف بقى مخبيه ايه لعلمك احنا لو محلناش الاساس كاننا معملناش حاجه زى ما بيقولو هترجع ريما لعادتها القديمه


مروان : عارف المرة دى اكيد كل حاجه هتختلف مش هسيب كبريائي يخونى مره تانية بابتسامه شكرا يا مدام فريدة صدقينى وجودك ووقفتك جنبى بتسعدنى حضرتك عارفة انى ماليش حد


فريده : ازاى وانا رحت فين ماتقولش كدا بعدين الكلام اخدنا و ماطلبتليش حاجة


مروان : بابتسامه .. انا والله ماتغدتش فاتمنى ان حضرتك تتغدى معايا


فريده : موافقه طبعا


فيلا مروان 5م


يدخل مروان لغرفة النوم وهو يرتدى ملابس خروج ينظر فى الغرفه بعينه فهى كما تركها اخر مرة عندما كانت اميرة معه

الفطار البايظ الذى على كومودينه الحقيبه اللى كانت تقوم بتجهزها اميره ولم تاخذها ، السرير المرقمش..

ينظر مروان للسرير ويتذكر عندما كانت اميره معه وبين احضانه ثم تركته فجاه ثم يجز على أسنانه يمسح وجهه ويتنهد ثم يقترب من الكومودينه ويأخذ الصينيه ويرميها فى سلة المهملات ثم يقترب من الحقيبة ويحملها ويضعها على السرير ثم ياخذ ملابس اميرة ويضعها في الدولاب ثم يغلق الدرفه ويفتح الدرفه الاخرى يبدأ ان ياخذ منها ملابس بيت ثم يغلقها ويدخل داخل غرفة الملابس ياخذ بعض الملابس الخروج والبدل ويضعها بالحقيبة لكن يرن هاتفه يجلس على السرير ..ويتحدث


مروان : الو أيوة. ايه منير ..لا باخد شويه حاجات من الفيلا تمام حاضر سلام ينظر امامها الى درافه بالدولاب ثم يتذكر شى


فلاش باك قبل كام شهر


فيلا مروان واميرة 7 م


غرفه النوم


تقف اميره امام دارفة الدولاب التى كان ينظر لها مروان لكن اثناء وقوفها يدخل مروان الغرفه تقفلها بسرعة


مروان : لا بقى انا مش هأسيبك غير لما تقوليلى مخبيا ايه عنى


اميره : وانا قولتك مش دلوقت لما ييجى وقتها


مروان : يعض على شفايفه وأحاط ذراعيه حول خصرها يقربها اليه جدا تؤ عايز اعرف دلوقتى يلا افتحى


اميره : تقبله من خده انا وعدتك هأعرفك كل حاجة بعدين


مروان : ماشى انا زعلان


اميره : ماتزعلش تقبله من خده مره تانيه خلاص بقى اضحك

يبتسم ويضمها اليه


المشهد الحالى


يجلس مروان ويبتسم ثم يقترب من الدرفه يحاول يفتحها لكنها مغلقه بالمفتاح يخرج خارج الغرفه بعد قليل يدخل مره تانيه ومعه مفك وشكوش ثم يحاول فتحها بعد محاولات يفتح الدراف ينظر باستغراب لما بداخل الدرافه ثم يبتسم بصوت داخلى حقيقى مجنونه هو ده اللى مخبياه

انا كنت فاكر سرك هنا يتنهد

كان بداخل الدولاب جميع هدايا مروان معها الفستان الذى اشتراه لها اثناء تواجدهم بانجلترا مع العقد الالماظ بجانبه ورقه مكتوب بيها التاريخ المناسبه وايضا وجد بعض اوراق فارغة للشكولاته التى جابها و معها ورقه بتاريخ الخاتم البرفان كل هديه كان مروان يهديها لأميره بهذه الدرافه معها تاريخ المناسبه يبدأ مروان باخراج كل هديه وينظر لها بابتسامه حتى الوصول الى نوت بوك


فلاش باك قبل كام شهر


فيلا مروان واميره 8 م


غرفه tv


تتمدد اميرة على الكنبه وهى تشاهد احد الافلام بعد قليل يدخل مروان وهو يريدى ملابس بيت و يحمل بايده صينيه بها مجات وشنطه هدايا


اميره: تعال الفيلم بدأ


مروان يجلس على كنبه ويضع قدميها على قدمه


اميره : ايه ده


مروان : لا مش هأقولك


اميره : تعدل نفسها تقترب منه ليه طيب


مروان :فين البوسه بتعتى


اميره : بابتسامه بس كدا خد اتنين ثالث تقبله من خده اكثر من قبله وراء بعضهم قلبى انا ينظر مروان لها ويبتسم يقبلها من ايدها وجبينها ثم يمسك حقيبه الهدايا ويخرج منها نوت بوك


مروان : اول ماشفتها قولت لازم اجبها للقطه بتعتى

تمسكها اميره منه


اميره : حبيبى بس انا بطلت اكتب مذكراتى من وقت اللى حصل حرمت بصراحة


مروان :لا منا عايزك تتخطى الازمه النفسيه دى


اميره : دكتور مروان انا قبلت الهديه بس كدا كفايه خطوه حلوة يلا بقى نكمل الفيلم


ترجع مره اخرى ترفد قدميها وتضعها على قدم مروان

ويشاهدو الفيلم


المشهد الحالى


يدخل مروان يده لداخل الغرفه ويمسك النوت بوك وهو يبتسم ثم تتحول ملامح لاستغراب لأنه وجد ان النوت بوك مكتوب فيها يجلس على السرير يبدأ ان يفتح الاوراق ويقراها


عزيزتى مذكراتى الغاليه حقا اشتاق لكى ، فادائما كنتي معي بجميع الاوقات ، كنتى صديقتى المفضله ، اعلم اننى تركتك منذ اعوام ليست بكثيرة ، لانك كنتى سبب بدخولى السجن لم اكن اعلم اننى سوف ارجع واملى صفحاتك مره اخرى ، ففى الماضى كانت مجرد احلام فتاة مراهقه وامنيات جميله , اعلم اننى حققت كل شى كتبته بكي, لكن لم اعلم عندما ارجع لكى مره اخرى , سوف ادون بيكى هذا الوجع ,لكنى لم اعد اقدر على تخطى هذا الكم من الاوجاع لا اعرف أن افصح عن ما بداخلى لاحد غيرك ، لا لصديقة عمرى ولا امى ولا مروان الذى اصبح كل شى بالنسبه ليا مرايتى فهو اصبح جزء مني فقد عشقته حد الجنون , فجنونى به بالماضى اصبح اضعاف مضاعفه ,فامروان اصبح سري الجديد , لكن برغم كل هذا الكم من الحب لكنى لم اقدر على اخباره بسرى

,بماذا اخبره ان ابى العزيز يريد ان يفتش بصفحات الماضى الاليم ان ابى يهددنى به

اذا لم استمع له فسوف يؤذيه بسمعته التى هى كل شيء له

أن أبي يريد , ان يعلن بالاخبار عن دكتور النفسى الشهير الذى خانته زوجته وقامت بعلاقه مع عشيقها فى نفس البيت الذى يعيش به اكثر من عام ونصف فهذا الخبر سيقضي على مروان للأبد ولن يسامح ولن يغفر مروان ابدا

و لا اريد ان يرى مروان أبي بهذه الصوره الشيطانية

أبي الذى هو من المفروض كل شيء لى حمايتى بهذا العالم المظلم

لا والف لا لن اخبر احد بهذا السر مهما كلفنى الامر حتى اذا كان هذه التكلفة هى التضحية بمروان , فهو يستاهل ان يعيش حياه سعيده يستاهل ان يعيش مرتاح .....

وظل يقرأ مروان كلمات اميرة ببكاء وعيون لا تصدق ما تقرأ فكل صفحه كان به كل شيء قامت به اميرة عن قصد كل مشكلة... كل مره تطلب الطلاق فهى كانت تفعل هذه الافعال لكى تبتعد عن مروان لكي تحميه من خالد وبعد انتهاء مروان من القراءة مسح دموعه وقام بإرجاع كل شيء بمكانه بعد غلق الدرافه يتحدث مروان بصوت داخلى ويقول لا يا اميره مستحيل مستحيل اخليكى تضحي بيا ابدا لازم ترجعي ليا ولحضنى تانى ،انتى عندى اهم من سمعتى وحياتي لازم ترجعى يا اميره لازم ومستحيل اعرفك او احسسك انى عرفت حاجةوتحسى ان ظهرك عريان ابدا


احد كافيهات القاهره 8 م


يجلس ونور ومروان على احد الترابيزات


مروان : ها يا نور هتساعدينى ولا هتاخدى جانب صحبتك


نور : انا قولتك انا بقيت معاك . كفايه الندم اللى بيعينك ده , هساعدك بس توعدنى تكون اخر مرة , انا نفسى اميره تعيش الحياه السعيده اللى كانت بتتمنى تعيشها ,اصلك متعرفش اميره كانت كاتبه ايه فى المذكرات ,حياه فوق الخيال للاسف محققتش ربع اللى اتمنته


مروان : عارف عشان كدا انا نفسى اعوضها عن الاسى والعذاب اللى شافته


نور : قوللي عايز تعمل ايه


مروان : هقولك


شقه نور وحمزه 4 م


غرفه السفره


تجلس اميره امام نور وعلى ترابيزه السفرة رز بالخلطة محشى ورق عنب وتقوم نور بلف ورق العنب وهى تتحدث مع اميره


اميره : باستغراب ... اشمعنا طابا بعدين الجو برد يا جاحده


نور : جاهله ما هي مشتى


اميره : لا تعالى نطلع اسوان يا لمبتى


نور : حمزه حجز ها بعدين كملي عملتى ايه يا قنبلة النكد بت يا اميره انتى مكنتيش نكديه كدا, اه طول عمرك متخلفه بس من غير نكد


اميره : من التراكمات صبرت كتير وجنيت ايه غير الوجع


نور : تنضف ايدها وتضع الطبق بعيد قليلا تنظر لاميره بحكمه.. وجع ايه .. يا اميره الحياه الزوجيه مختلفه لازم تنازلات لازم عقل , الجنان والرومنسيات والعواطف بتعت قبل الجواز مش كافية عشان تخلى الحياة الزوجية تستمر, بعدين انتى مفتريه


اميره : ليه بقى


نور : لان جوزك ماشاء الله عليه عاقل كدا وصبور روحه باردة وبيعديلك اللى مافيش حد يقدر يعدهولك , زى ما انتى نكدك تركمات , هو كمان اللى عمله تركمات انتى من وقت ماتجوزتى وانتى جايه عليه بزياده , ارحميه بقى متبقيش ظالمه


اميره :بسخريه .. مش هو ده مروان اللى بكرهه ومايستهلكيش وضعيف أوى أوى أوى


نور : تجيب الطبق تقوم بلف ورق العنب تنظر لها بعدم رضا .. زفته لفى معايا ولا لسه مابتعرفيش


اميره بابتسامه حزينه .. لا بقيت بأعرف تاخذ واحدة تقوم بلفها عارفة انا اتعلمته عشان مروان بيحبه اوى كان نفسى اعمله اكل بايدى فاكره اليوم ده كانه دلوقت كان راجع من شغل تعبان ومرهق


فلاش باك


فيلا اميره ومروان 8 م


هول الفيلا


يدخل مروان من هول الفيلا يبدو على ملامحه الارهاق تذهب اليه اميره مسرعه تقوم بمعانقته


اميره : وحشتنى اتاخرت اوى

اثناء سيرهم للوصول للراسبشن


مروان : يوم كان طويل تعبان جدا بدلع واهتمام ... ها قطتى الحلوه عامله ايه


اميره : مفاجأة


مروان : اتحمست اغمض ولا


اميره : لا غير هدومك وخدلك شور وانزل


مروان : انا لو شفت السرير هنام


اميره : بدلع .. لا ماتنمش هزعل


مروان : طب هطلع انا


اميره : اوك


مروان : بمزح .. طب قوليلى آجي اساعدك يا بيبى تعمليلى مساج مافيش دلع كدا


اميره : منا بحضرلك المفاجئه يلا متتاخرش عارف لو نمت هموتك


السفره


تقوم اميره بتحضر ترابيزه السفره وتضع عليها الطعام ورق عنب وملوخيه وفراخ وسلاطه اثناء تحضريها يدخل عليها مروان وهو يرتدى لبس بيت بنطلون وتيشرت عندما تشاهده اميره مروان قادم نحوها تصرخ لتوقفه


اميره : استننننننى.. تجري مسرعه


مروان : بخضه ... فى ايه


اميره : مش انا قولتلك لما تنزل نادى عليا ماتخشش على طول مافيش سمعان للكلام


مروان : معلش اصلى فاصل


اميره : تقرصه من خده بدلع ... لا صحصحلى كدا غمض عينك

يغمض مروان عينه تقوم اميره بمسك يده لتساعده للوصول الى ترابيزه السفره تساعد مروان للجلوس وهو مازال يغمض عينه ثم تجلس بكرسى بجانبه


اميره : ببتسامه تمسك بشوكه صابع ورق عنب .. افتح بوقك متفتحش


مروان : حاضر اهو يتناولها يبتسم ثم يفتح عينه انتى اللى عملتيه


اميره : عجبك


مروان: لازم يعجبنى


اميره : بلاش مجامله


مروان : والله جميل جدا تسلم ايدك وعينكى يا كل حياتى يقبلها من ايديها


غرفة النوم


تتمدد اميره على السرير مروان بجانبها يضع راسه على صدرها تقوم اميره بتمرير اصابع يدها على شعره بنعومه


مروان : برومانسية نفسى افضل كدا على طول حاسس انى مالك العالم وانا بحضنك ..

يمسك ايدها يقبلها بنعومه من كفها ...وانا جاي بالعربيه سمعت اغنيه على الراديو جميلة زيك قولت لازم اسمعهالك


اميره : اغنيه ايه


مروان :هسمعهالك . يجلب هاتفه من على كومودينه ويقوم بتشغيل الاغنيه.... (اغنيه تامر حسنى ياعيون)

.. يقوم مروان بمسك ايد اميره ووضعها عند قلبه ويضع يده فوق ايدها ويطبطب عليها اثناء استمعاهم للاغنيه ودندنه مروان الاغنيه لأميرة ينظر لها بكل حب وعشق.. يا قلبي الحظ نادى عليك وجابها لك زي ما الحلم كان بيبقى والحقيقة بجد مش معقول دي هيا حبيبتي بالأوصاف حقيقة وأحلى من اللي اتشاف دي جيالك وإنسي يا قلبى تاني تخاف

يا قلبى الدنيا راضيه عليك و عايزا لك تعوض كل حلم وراح و جالك يوم عشان ترتاح وتلقى اللى إنت مستني مع الحضن اللى نفسك فيه دي جايا لك ومش عايز تصدق ليه

يا عيون أنا بيها بقيت مجنون، ولا كانت ولا هتكون وكإنك جاية عشاني من الجنة

يا عيون ماليا اللي الدنيا ورود، ومعاها بقيت موجود تستاهل فعلاً قلبي اللي استنى


ثم يضم مروان راس اميره لصدره عند قلبه والاستماع لباقى الاغنيه


المشهد الحالى


اميره ينهار ولا يوم كفته المحمرا ههههههه


فلاش باك


فيلا مروان واميره٤م


مكتب مروان


يجلس مروان على كرسى مكتبه وامامه الالب توب ويقوم بالكتابه عليها وبعد قليل تدخل اميره يبدو على ملامحها الانزعاج وتجلس على كراسى الامامى للمكتب ينظر مروان لها ويغلق الالب


مروان : مالك مقلضمه كدا ليه مين مزعلك


أميره : فاطمه


مروان : بستغراب فاطمه


اميره : اه مش عايزه تدينى حبه كفته بروز محمرين


مروان ههههههههههههه


اميره :انت بتضحك ماليش دعوه مش انت جوزى روح هتلى منها حبه


مروان : والله هى بتعمل معايا كدا بس لا انا مقدرش اشوف الصغنن بتاعى زعلان وقالب وشه كدا يقف يلا. فين فاطمه دى اللى مزعله مرمر


المطبخ


مروان :ماما فاطمه


تلتفت فاطمه له


فاطمه :ايه اشتكتلك مش هاديك حاجه وطلع بره


مروان. ههههه يا فاطمه محدش بيكلها مطبوخ. ولا انا ولا هى


فاطمه : لا


مروان : طب هاتى حبه صغيرين عشان خاطرى


فاطمه :بنرفزه مروان هى راحت تدلع عليك وانت موفقها قولت هتكلوها طبيخ يعنى هتكلوها طبيخ ماشى يلا اطلع بره سبنى اشتغل يلا. ايه الدلع ده سيطر شويه مش كدا


مروان :حاضر


يخرج مروان خارج مطبخ كانت اميره تنظره


اميره :ماردتش تديك حبه


مروان : بصى احنا نلبس نروح ناكل شورما من محل اللى بتحبيه نسبها تاكلها هى


اميره : لا انا عايزه حبه كفته رايحتها جننتنى


مروان : طب اعمل ايه انا لو دخلت تانى هتحدفنى بطاطسه زيت


اميره : انا معرفش بتعمل فينا كدا ليه شخصيه ومصحفه تضع راسها عند صدره انا عايزه حبه اهى اهى اهى بس لقتها جتلى فكره جامده


المطبخ


مروان : ماما فاطمه


فاطمه :عايز ايه تانى


اثناء تحدث مروان معها كانت تتسحب اميره ودخلت على ايدها ورجلها لاجل سرقه بعض من كفته كان مروان يحاول شد انتباه فاطمه


مروان : فاكره وانا صغير كان فى اكله ماما كانت دايما بتعملها كنت بحبها


فاطمه : ايه دى البطاطس


مروان. لا هى كانت لونها احمر اصفر مش فاكر


مروان : ينظر بعينه لاميره التى تقوم بسرقه الكفته ...

ما كفايه بقى حلوين دول


فاطمه :هو ايه اللى كفايه


مروان: لا اقصد. افتكرتيها


فاطمه :لا والله يابنى


مروان .. مش مهم انا طالع لما تخلصى الغدا نادى علينا سلام


يخرج. مروان خارج المطبخ


كانت تنظره اميره بالخارج عندما تشاهده قادم تمسكه من ايده ويجروان سوى ويصاعدو السلم مسرعين ويدخلوا الاوضه ويغلق مروان الباب بلامفتاح هما بيضحكوا. بشكل هستيرى


اميره هههههههههه. ومصحف انا حاسه اننا شغلين عندها قفلته بلامفتاح


مروان. طبعا هتاجى تهزقنا دلوقت


اميره : اعمل نفسك. ميت ههههههههههه


مروان انتى مجنونه. وانا اجن منك عشان ساعدتك


اميره :تطلع صابع كفته من كيس تقربها عند مراخير مروان بزمتك متستهلش


مروان : لا تستاهل


يضحكوان سوى بصوت عالى ثم يضمها مروان


المشهد الحالى


اميره سرحانه و الدموع بعينيها تنظر لها نور تطبطب على ايدها ثم تتحدث معها


نور : اميره من رأيي فكرى كويس انتى لسه بتحبى مروان جدا مدام راجع ندمان وشارى خلاص انتى اخدتي حقك منه بزياده


اميره : تمسح دموعها ... قلبى مكسور من كلامه


نور : سامحى عشان تتسامحي


اميره :,انتى مش فهمه حاجه


نور : لا فهمه يا اميره انا عارفه انك مخبيه حاجه من زمان من اول تغيرك مع مروان مش هتوه عنك بس عمرى ما فكرت اسالك ولا احسسك انى فهمه لان. عارفه مدام اميره قرارت تخبى بشكل ده يبقى اكيد اللى وراكى شى مخيف وفظيع وواضح ان يكسر بس اكيد ليه حل غير التضحيه بسعادتك

انا هاروح احط الاكل على النار


احد فنادق مدينه طابا 10م


تصل اميرة وحمزه ونور الى الفندق على ملامحهم الارهاق


اميره : مش مسمحاكم على التعب والبهدله دى


نور : هتنبسطى انا شفت

البرنامج اتهوست


اميره : طب حمزه روح هات المفاتيح لاني تعبانه ظهري قتلنى


حمزه : حاضر


يذهب حمزه ليجلب المفاتيح


نور : تنظر نور لاميره .. ماتفكي شعرك ده كدا ... تفك شعرها وتغيرلها تسريحته وتطلع قلم روج وتعطيه لأميره ..و خدى حتى روج


اميره : بس يابت روج ايه مالك انا هاطلع احضن السرير


نور : عيله باردة


اميره : انا عملت حاجه دلوقت اتجننتى


نور : طب حتى روج


اميره : أحط ليه هطلع أنام مالك


نور : بارده


ياتى حمزه وهو معه المفاتيح ويعطيها لاميره


اميره : ههههههه هات المفتاح

شوف مراتك المتخلفه دى مالها


يذهب كل منهم الى غرفته تدخل اميره غرفتها وتضع حقيبتها بجانب الباب وتذهب الى السرير وتحدف نفسها عليه وتتسطح بعد دقايق قليله تقوم وتجلس على السرير وتتصل لتطلب العشاء بعد الانتهاء تقوم تجلب حقيبتها وتضعها على السرير لتخرج ملابسها وفجأة يخرج مروان من الحمام هو يبتسم لها ويرتدى ملابس بيت تيشيرت وبنطلون تنظر له باستغراب و باتساع عينها يقترب منها اكثر ويقف امامها


مروان : حمد الله على سلامتك يا وردتى يقبلها من خدها ها طلبتي العشا يا حبيبى مالك يقرصها من خدها بلطف ميرو اصحى


اميره : باستغراب شديد .. مروان هنا ازاى فى ايه


مروان : مالك ايه الصدمه دى كلها


اميره : انت هنا ازاى


مروان : انا هنا بالاوضه بتعتى وجودى طبيعى انتى اللى هنا ليه! يصمت قليلا .. ياه يا ميرو مش مصدق انتى عامله لى مفاجئه وجايه لحد هنا عشان نرجع سوى حبيبتى انتى

ييجى يحضنها تشيل ايده ترجع خطوه للخلف


اميره : بنرفزه خفيفه وضيق مين نرجع سوا ومفاجئه ايه انت بتستهبل صح طبعا الاستهبال ده كان بالاتفاق مع نور


مروان : نور مين


اميره : بضيق ... بقولك اطلع بره اوضتى عشان مينفعش انى انا وحضرتك يا دكتور يا محترم نقعد بالاوضه لوحدنا


مروان : ايه خايفه تضعفى تانى


اميرة : ظريف اوى


مروان : بعدين انا مش فاهم انا معزوم على الرحله دى زيي زيك بس انا جيت بالطيارة ودي اوضتى وانتى اللى دخلتى عليا


اميره : اممم قولتلى , انا أصلا مش عارفه واقفه معاك و بتناقش معاك ليه , انا همشى اشبع بالاوضه


مروان : اوكيه


تقفل اميره حقيبتها هى تنظر لمروان بغضب مع ابتسامة

لا مبالاه من مروان بعد انتهاء اميره تاخذ حقيبتها وتخرج

لممر الغرفه تقف اميره تقوم بالاتصال بنور وحمزه لكن تجد هاتفهم مغلق تقبض على هاتفها بغضب تقول ماشى حاضر تذهب للاسنسير تنزل فيه ثم تذهب الى موظف الاستقبال


اميره : لو سمحت هى غرفه حمزه يسرى رقمها كام


الموظف لحظه يا فندم يقوم بالبحث عليها .. لا يا فندم مافيش نزيل بالاسم ده


اميره : ولا نور سليم


الموظف : لحظه للاسف بردو مافيش


اميره : بصوت داخلى ياولاد ال .. طب ممكن تحجزلى اوضه


الموظف : للاسف يا فندم المكان كله محجوز


اميره : نعم مافيش خالص اى حاجه


الموظف : لا يا فندم هو مش حضرتك بغرفه 104 دكتور مروان عزت وحرمه


اميره : باستغراب شديد مين !


يدخل مروان عليهم تلتفت اميره له على صوته


مروان : ايه يا حبيبتى نور وحمزه طلعو و مشيو فعلا


اميره : بسخريه شوفت.. تقترب منه .. بصوت منخفض وهى تجز على سنانها.. على فكره اللى عملته ده مش هأعدهولك


مروان : مش انتى اتحدتينى


اميره : ماشى تنظر للمؤظف طب انا عايزه عربيه هانزل القاهره حالا


الموظف : اسف يا فندم العربيات بحجز مسبق مافيش اى عربيات بالوقت الحالى


اميره : تنظر لمروان ده انتم موضبنها بقا ماشى تنظر

للموظف اوك شكرا جدا


تمسك اميره حقيبه سفرها لكن يقف مروان امامها


مروان : ما تطلعى معايا


اميره : مش هاطلع وهاقعد هنا لحد الصبح وهأنزل القاهرة


مروان : الجو برد بلاش عند , اطلعى وامشى الصبح


اميره : لا اوعى كدا


تزق مروان وتذهب ينظر مروان لها ويضحك , بالفعل تذهب اميره وتجلس فى لوبى الفندق ويذهب مروان الى غرفته تظل اميره جالسه فى اللوبى حتى الساعه 1 صبحا كان يبدو على ملامحها انها تشعر بالبرد والتعب ثم تنظر الى هاتفها وتقول وتتنفخ بضيق .. لسه بدرى اوى انا مش قادره , ماشى يا لمبه واللهى لما انزلك لأعلقك تصمت قليلا ثم تقوم بضم نفسها لتشعر بالدفئ ثم تقول بصوت هو فيها ايه لما اطلع فوق مش هيغتصبنى يعنى منا قعدت معه لوحدى كتير لا لا مش قادره هأموت هأطلع لو فكر يستظرف هصوت ولم عليه الناس بس كدا , وبالفعل تقوم اميره وتذهب


وتطلع الغرفه


غرفه مراون الفندق


تطرق الباب يفتح لها مروان بابتسامه


مروان : منا قولتلك تعالى لازم تعندى


اميره : انا هقعد لحد الصبح وهمشى لو محترمتش نفسك هزعلك هات الشنطه انت مش قادره أشيلها واوعى كدا


تدخل الغرفه وتجلس على السرير ينظر مروان لها بابتسامه يجلب الحقيبه ويضعها على السرير بجانب اميره


اميره : تنظر اميره له .. مش قادره انا عايزه اغير هدومى ممكن تطلع بره


مروان : اطلع بره ليه ما تلبسى بالحمام


اميره : رخم والله


مروان : شكرا


تقف اميره وتخرج بيجاما من حقيبتها وتدخل الى الحمام وتبدل ملابسها وتخرج وتجلس على السرير الذى بجانب الحائط وتتمدد بعد ثوانى يذهب مروان ويجلس بجانبها ويتمدد


اميره : تنظر له بستغراب ...فى ايه


مروان : فى ايه


اميره : انا نايمه هنا


مروان : اممم واخد بالى


اميره تنظر لها دون تحدث وهو ايضا بعد ثوانى .. اممم طب ممكن تروح السرير التانى عشان انا هنام هنا


مروان : لا اصل الدكتور قالى متنمش جنب الشباك عشان البرد


اميره : والله


مروان اه والله مافيش سلامتك يا حبيبى بعد الشر عنك يا روحى


اميره : اوعى كدا


تنزل من على السرير وتعدى من فوق مروان وتذهب الى السرير الاخر لكن بعد ثوانى يذهب مروان خلفها وويتمدد على السرير


اميره : خير فى حاجه


مروان :ما الدكتور رجع وقالى الهوا كويس لجهازك التنفسى


اميره : التنفسى


مروان اه التنفسى فانا هنام هنا


اميره : هقولك حاجه اشبع بالسريرين انا هأنام على الكنبه


تذهب وتجلس على الكنبه ويذهب خلفها ويفتح التلفزيون ويجلب كيسه من جانب الكنبه به ساندوتشات ماك وعصائر وشكولاته وشيتوس


مروان : الوحد جعان وهفتان ينظر لاميره ويعطها ساندوتش يلا بسم الله


اميره : شكرا


مروان : براحتك الاكل شكله حلو اوى يتناول بطاطس


مروان : تاخدى بطاطسايه


اميره : قولتك شكرا


مروان : على راحتك , يتناول قطعه من السندوتش يقوم بغيظها و يقول.. طعمه حلو اوى ماك ده حاجه وهم يييا سلام على البطاطس دى حكايه لالا عايز ابلع ممكن تنولينى البيبسى ده تعطى اميره له الكنزى .. تسلم ايدك منتحرمش - كانت اميره تنظر له بجوع وهى مش قادره


مراون : كان فى شيتوس هنا اه اهو يفتحه يتناول منه لكن اثناء تناوله يقوم بلف ايده حولين رقبة اميره لاغاظتها


اميره : فى ايه حد بياكل كدا


مروان : اصل الشيتوس ده لازم يتاكل بطريقه معينه


اميره : على فكره دمك مش خفيف

تقف لكن مروان يمسك ايدها


مروان : تعالى كلى متعنديش بالاكل


اميره : مش جعانه


يقف مروان يعانقها من الخلف ويقرب راسه من رقبتها وانفاسه تلامس رقبتها مع نظرات ضعف وقشعريره منها .. ويتحدث معها لحد امتى انا تعبت انا مابقتش قادرعلى البعاد اكتر من كدا . يقبلها من رقبتها بحنان اميره كفايه


اميره : تلتفت له مش انت قولت انك قد التحدى احنا لسه بنقول يا هادى


مروان : يمسك ايدها وبحنان وحب .مش عايز تحديات مش عايز عند عايز نفضل سوى عايز نعيش الحياه اللى حلمنا بيها كفايه بعاد ارجوكى تعالى نعيش الحياه اللى نستحقها


اميره : مروان لو سمحت سيبنى


مروان : تؤ يحاوط يده حولين خصرها يقربها منه جدا جدا... تؤ مش هسيبك


اميره : تحاول ان تبعد ايده عنها لكنه يحاوط يده بشده , احنا ماتفقناش على كدا انت كدا مش بتتحدى


مروان : فى الحرب كل الوسايل مشروعه وانتى حربى يضع ايده على خدها انا اسف سامحينى


اميره : اسامحك بسهوله كدة


مروان : اه بسهولة كدا انا بحبك مش قادر على البعاد ثانيه كمان


اميره : انت اللى اخترت استحمل نتيجه اختيارك


مروان : وانا مش قد اختيارى ولا قد نتيجته انا اضعف واقل من كل ده , انا ضعيف من غيرك ارجوكى سامحينى وأوعدك مش هزعلك تانى


اميره :اسامحك وهتكررها تانى وتوجعنى تانى لا انا استكفيت وجع منك


مروان : بحب وندم .. والله ما هأكررها تانى لازم تعرفى انه كان غصب عنى انا معرفش ازاى عملت كدا بس اللى متاكد منه مش هأخلى غضبى يخلينى اغلط تانى سامحينى بقى


اميره : بنبره حزن والم وضعف .. كل مره توعدنى بده وتزعلنى وتسيبنى .. تبكى .. فاكر لما قولتلك مهما عملت معاك اوعى تسيبنى ازعل ثور اضربنى بس ماتسبنيش ها ، بس انت سبتنى, انت اللى اخدت القرار وسبتنى وهنت عليك و طلقتنى , انت صدقت انى زعلانه من كلامك , لاء , انا زعلانه انك طلقتنى قدرت تقولها , قدرت تسيب ايدى واحنا بنص الطريق


مروان : بدموع واسف وحزن ... اسف حقك عليا ماعرفش ازاى عملت كدا .. يقبلها من ايدها حقيقى ندمان ..سامحينى والله ما هكررها تانى يقبلها من ايدها عدة قبلات .. انا اسف


اميرة: تمسح دموعها وتاخذ نفسها .. نفسى مره اقدر اسيطر على نفسي وما أضعفش معاك , انت الشخص الوحيد اللى قلبى ما يقدرش يقسى عليه , يزعل شويه لكن يقسى مايعرفش ما بعرفش ابعد عنك , او بالاصح مش قد البعاد


مروان : والله العظيم انا كمان مش قد البعاد وأوعدك مش هاخلى أي حاجه تبعدك عنى تانى بحبك يقبلها من كفها قبلتين ...بحبك بحبك اوى


اميره : وانا كمان بحبك اوى


ينظر مروان لها بحب وابتسامه ثم يقوم بعناقها بشده ويحملها ويلف بها ثم ينزلها ينظر لها بحب واشتياق يقوم بملامسه وجهها باطراف اصابعه و يقرب وجه منها ويقبلها من شفايفها بتشتياق بعد ثوانى تستسلم اميره للقبله وتقوم بتبادلها معه بعد دقايق قليلة تقوم اميرة بزق مروان


اميره : بخضه .. ايه ده مش هينفع بس


مروان : باستغراب والتقاط انفاس ..هو ايه اللى مش هينفع تانى هتعمل فيا كدا تانى


اميره : لا بس احنا مطلقين انت نسيت


مروان : لا منا رديتك يقربها منه


اميره : تنزع ايده .. هو ايه اللى رديتك


مروان : بكره افهمك يحاول ان يمسكها


اميره : ترجع خطوة للخلف ...قولتلك لا مروان مش هأعمل حاجه حرام


مروان : باستغراب شديد ...حاجه حرام انتى مجنونه انتى مراتى


اميره : لا انت طلقتنى


مروان : ما انتى لسه بشهور العده وليا حق ارجعك باى وقت وانا رديتك بنيه فهمتى ... يقرب منها يحاول يقبلها


اميره : تزوقه استنى بس ازاى يعنى معرفهاش دى ...لا انت مطلقنى


مروان : يابنتى ربنا يهديكى يعنى هأضحك عليكى مثلا والله انتى مراتى طب استنى انتى موافقه ترجعيلى


اميره :اه


مروان : طب خلاص


اميره : لا قولتلك مش مقتنعه مفروض نروح للماذون


مروان :اميرة انا مطلق شفهى مش بورق فهمتى تفتكرى يعنى انا هخليكى تعملى حاجه حرام


اميره : معرفش


مروان : باستغراب... ماعرفشى !!! معرفش ازاى يعنى


اميره : بص انا مش مقتنعه بصراحه لازم اسال شيخ اصل ماشفتهاش فى افلام قبل كدا


مروان : انتى بتاخدى معلوماتك من الافلام


اميره : مش كلها بس معظمها بص كلها كام ساعه والصبح ييجى ونسأل شيخ


مروان : لا منا مش هاتحمل اشوفك قصادى كدا لحد الصبح اجبلك شيخ منين ساعه 3 الفجر


اميره : معرفش


مروان : ربنا يهدكى والله انتى مراتى


اميره : قولتلك لا


مروان : يتنهد بضيق اوف اوعى كدا يجلب هاتفه من كومودينه يقوم بتصفح الوتس


اميره : بتعمل ايه


مروان : بشفلك حد صاحي يارب الاقى اهو الشيخ عمر فاتح هأبعتله رساله بعت يارب يرد بعد ثوانى


اميره : بيكتبلك اهو بيقول اتفضل


يقوم مروان بالاتصال بيه تطلب اميره منه ان يفتح المكروفون يقوم بسؤال الشيخ


الشيخ : مدام لسه بشهور العده ومافيش طلاق على اوراق رسمية فمن حقكك ترجعها باى وقت ولابد من استحضار النيه الارجاع والجماع بها


مروان : تمام شكرا جدا يا عمر اسف لو كلمتك فى وقت متاخر


الشيخ : ولا يهمك السلام عليكم


يقفل مروان هاتفه ينظر لاميره ثم يخلع التيشيرت ... سمعتى انا مستحضر النيه ورجعتك ورديتك وكل حاجه


اميره : فى ايه مالك وبتقلع ليه استنى بص


مروان : يقترب منها اكثر ما ببصش انتى وقعتى محدش سمى عليكى


يقوم بحملها

والذهاب بها نحو السرير ووو.....


سياره حنين 1م


تجلس حنين بسيارتها يبدو على ملامح وجهها التوتر بعد قليل يفتح السياره شخص ما


شخص : اتاخرت


حنين : حنين مش مهم المهم تكون عملت اللى قولتلك عليه


الشخص :كله تحت السيطر




_*~الجزء الثاني

~من

روايه الاعمى2

الكاتبةليلةعادل*~_✍️🌹❤️


الحلقه الخامسه وثلاثون


سيارة حنين 1م


تجلس حنين بسيارتها يبدو على ملامح وجهها التوتر بعد قليل يفتح السيارة شخص ما


شخص : اتأخرت


حنين : حنين مش مهم المهم تكون عملت اللى قولتلك عليه


الشخص :كله تحت السيطرة


طابا

الفندق

غرفه مروان واميره ١م


فى اليوم التالى تظهر اميرة وهى نائمة على السرير بمفردها ومروان ليس بجوارها بعد قليل يظهر مروان وهو يسير نحو اميرة ويحمل بيده صينية بها فطار يضع الصينية على كومودينه ثم يقوم بايقاظ اميرة برقة


مروان: حبيبى يقبلها من جيبنها تفتح اميرة عينيها ... صباح خير


اميرة : صباح الهنا على عمري انا .... تقبله من شفايفه بقبله صغيرة برقة


مراون: يلا قومى افطرى... يجلب الصينية ويضعها بجانبها تقوم اميرة وتجلس


اميرة : ايه الدلع ده فاكرتنى بأيام شهر العسل فاكر


مروان : من اللحظة دي أيامنا كلها عسل , اصلا انا معتبر نفسى اننا لسه متجوزين امبارح واللى فات ده كان بروفا


اميرة : يعنى النهارده صبحيتى


مروان : اممم يلا كلى ماكلتيش من امبارح يمسك الساندوتش ويمد يده يأكل اميرة بايده تناول قطعة


اميرة : هى الساعة كام


مروان : (1)


يرن هاتفها


اميرة : حبيبى ممكن تناولني التليفون...

يعطيها مروان الهاتف


أميرة بفزع ... يا نهاار اسود ده بابا


مروان : طب فى ايه رد اهدى


اميره : والنبى والنبى متتكلمش عشان خاطرى


مروان : انتى مجنونه يابنتى انتى مراتى قوليله رجعتله


اميره : مش هينفع بالتليفون


مروان : ليه يعنى انتي مراتي حلالي بلاش جنانك ده


اميره : والنبي يامروان عشان خاطري ماتتكلمش مش هأقدر فى التليفون وحياتى عندك بيرن تانى ماتتكلمش بقى


مروان : بضيق اوففف اتفضلي


اميره : بنوم الو ايه تؤ نايمة امم ايه ماشى طيب سلام


مروان : بنرفزة..ممكن افهم بقا


اميرة : بتزعق ليه


مروان : افهم ليه كدا ماتقوليله والدك عارف وفاهم ان شرعا اقدر أرجعك بأى وقت


اميره : ماشى بس لازم استأذنه , ماينفعش اقوله رجعت كدا لازم أعرفه الأول


مروان: بسيطة اتصلى قوليله مروان جه وصالحنى وهأرجعله


اميرة : مش هينفع قى التليفون


مروان : أمال ناويا على ايه


اميرة : تعدل نفسها وتجلس ...بص احنا هنقضي اليومين بتعاونا هنا عادي , هنرجع مصر كل واحد على بيته , انت بقا هتفوت يومين تيجى هأفتحلك, وانا هتفاجأ طبعا, هتاخد كلمتين منى وجاي ليه وبأكرهك انت خد الكلمتين عادي , بابا بردو هيقولك جاي ليه وبتاع قوله جاى أرجع مراتى وأصالحها , ماما هتقف جنبك لانها بتحبك , المهم هندخل الاوضة هتفضل تعتذر وانا هأشتمك وممكن افضل ا أضربك كدا على ايدك زى الأفلام يا خاين بكرهك اطلع بره , انت بقى افضل اعتذر وانا هسامحك بس


مروان : كان نفسك تطلعي ممثله ولا ايه , عندك براعه فى الكدب والتمثيل بتبهرنى , ليه الكدب ليه مش فاهم , واحدة رجعت لجوزها فين مشكلتك فهمينى


اميرة : اخر مرة وحياتى لتوافق مروان بأقولك وحياتى حياتى عندك مش غاليا للدرجة دي يا دك


مروان : يتنهد طيب حاضر هأعملك اللى عايزه


اميره :روح قلبى انا , لازم بوسه .. تقبله من خده


مروان : ايه ده


اميره : ايه


مروان : لحظة كدا يحمل الصنيه ويضعها على الكومودينه ... يعنى مسكتانى من الصبح وكمان هتخلينى امثل وأشاركك فى المسلسل الهندى بتاعك ..يعدل نفسه ويقترب منها اكثر.. فى الاخر بوسه فى خدي سيف ابن كريم انا ..لا معلش انا لازم اخد حقى الأول يقترب منها اكثر(ويعتليها ) وووو.....


بعد ساعات


تظهر اميرة وهى تتمدد و وهى تغطى صدرها بغطاء تنظر الى مروان وهو نائم عل ظهره يمسك ايدها وهى عند قلبه تنظر اميرة لمروان بعشق وحب بعد قليل تبداء ان تمرر اصابع ايدها على وجهه بنعومه يبتسم مروان ويبدأ بتفتيح عينيه ببطء تبتسم اميرة له


اميرة : هو انا قولتلك قبل كدا شكلك بيبقى زى الملاك وانت نايم


مروان :يحاوط ذراعيه عليها يقربها له لو انا زي الملاك انتي ايه يا قلبي ..يقبلها من خدها ثم يضمها الى صدره بحبك اوي ووحشانى أوى حتى وانتي جوة حضني كدا واحشاني تنظر أميرة له بابتسامه ثم يرجع مروان شعرها المنسدل الذى يلامس وجهه للخلف وبمزح هجيبه من جوه بوقى بعد كدا


اميره : أقصه


مروان : اوعي ...بعشق شعرك بس انا بحبه اكتر بلونه الطبيعى ممكن ترجعيه


اميرة : حاضر انا اصلا معرفش ليه غيرته


مروان : بمزح الاكتئاب بيعمل أكتر من كدا


اميره : انت بتتريق (تعتليه) تعضه من رقبته بدلع


مروان : يعض على شفايفه بتعضينى


اميرة : مش بتتريق


مروان : يعنى لما أعمل كدا دلوقتى يزغزها


اميره : لالا كدا لا خلاص هههههههههه خلاص بجد بس ههههههه


مروان اثناء زغزغته لها هتعضي تانى


اميرة : خلاص حرمت بقى. بس


مروان ايوا كدا ستات ما بتجيش غير بالعين الحمرا


اميره : والله تعضه مره اخرى من خده


مروان : هههههههههههه مافيش فايدة


اميرة : انت قولت انك فاقد الأمل فيا من زمان ههههههههههه تقبله من خده


مروان : ههههههههه من زمان أوى يحاوط ذراعيه حولين خصرها ويضمها اليه بحبك يا مجننانى ,


تقترب اميرة من أذن مروان وتتحدث بحب وعشق وأثناء تحدثها كان مروان يحسس على شعرها .. اميره ..انا بحبك أوي يا مارو حبي ليك اكبر بكتير من اللى انت حاسه انا مش بأبقى مبسوطة ومرتاحة غير وانا جوه حضنك وانا جوه حضنك بأنسى العالم بأنسى الوجع بأنسى كل شيء.. وجودى جوه حضنك راحة وأمان حتى وانا جوه حضنك كدا بتوحشنى بأشتاقلك أكتر وأكتر نفسى افضل جو حضنك كدا على طول تقبله من رقبته بعشق تنظر له بابتسامة بحبك أوى أوى تقبله من شفايفه بعشق

يضع مروان ايده على خدها وينظر لها بعين كلها حب أثناء تحدثه يمرر اطراف اصابعه على خدها ثم يقول

انا بقى اللى جوايا لسه مالقوش ليه اسم , لان كلمة حب دي ولا شيء ولا حاجة من احساسى بيكى انا ما بأشبعش منك ابدا على طول مشتاقلك حتى وانا معاكي و جواكي واحشانى بأبقى عايز أفضل جواك على طول ماخرجش من جواكى ابدا ينظر لها.... بحبك اوى يا اميره وبأموت فيكى وبأعشقك يقبلها من خدهابحبك يقبلها من جبينها بحبك يقبلها عدة قبلات فى وجهها بأكمله بشكل سريع ويقولها بحبك ثم ينظر لها باشتياق ثم يشد رأسها اليه يقبلها من شفايفها بقوة واشتياق قوي كأنه لأول مرة يقوم بفعل هذا الأمر .ثم يتبادلان القبلات الساخنة ووووو


شقه ادهم وحنين 4 م


الراسبشن


تجلس حنين بالراسبشن على الكنبه تمسك هاتفها ثم يدخل ادهم وهو يبتسم


ادهم : حبيبى يجلس بجانبها يقبلها من ايدها واحشتينى


حنين : وانت كمان ها اتغديت


ادهم : لا انا اقدر اكل من غير حنونتى


حنين : طب ثوانى وهأجهز الغدا


ادهم : لا احنا هنروح نتغدى بره كمان هنسافر يومين اي مكان بس خليها داخل مصر ماشى


حنين :امممم ده انت شكلك حليت القضية اللي كانت تعباك


ادهم : لا كدة أزعل عايزة تقولى انى مش بأدلعك غير لما أحل القضية


حنين : بأهزر معاك هأجهز... تقف


ادهم يقف ويمسك ايدها غمضي عينيك


تغمض حنين عينيها يخرج ادهم من جيب علبة صغيرة ويفتحها ويخرج خاتم بيه فص الماظ صغير لكنه رقيق وجميل جدا يقبلها من ايدها وخدها

تفتح حنين عينيها وتبتسم


حنين : الله حلو اوى ميرسى يا حبيبى


ادهم : انا اللى بأشكرك انك صابرة عليا انا بأتغير يمكن بالبطيء بس بتغير


حنين : مش فاهمة


ادهم : اقصد يعنى لانى لما بأكون عندى قضية صعبة مش بأبقى مهتم بيكي اوي بس بأحاول أبقى أفضل


حنين : انا عمرى ماحسيت انك مقصر انا بحبك ياادهم انت اول راجل فى حياتي أحبه كدا نفسي أعمل اي حاجة عشان أوصلك انا قد ايه بحبك هأروح البس ولا غيرت رايك


ادهم : انا اقدر انا مستنى اهو تحبى آجي اخترلك طقم


حنين : يلا


مدينه طابا


الفندق 6ص


غرفه نوم مروان واميرة


يظهر مروان وهو نائم على السرير عارى الصدر ويغطى الجزء الاسفل بغطاء وينام بمفرده فأميرة ليست بجانبه ثم يتحرك مروان ينام على جنبه ويرفع ايده لكى يضعها على اميرة لكنه تنزل على الفاضى يحسس مروان بجانبه وهو مازال مغمض عينيه لكن يجد السرير فارغ يعدل نفسه

و ينام على ظهره ويقوم بالنداء على اميرة بنوم وهو مغمض عينيه


مروان : حبيبى ميرو يدعك عينيه ويفتحهما ويعلي صوته ميرو ثم تبداء ان تتحول ملامح وجهه لاستغراب يجلس وينادى مرة اخرى بصوت أعلى وأخشن اميره لكنها لا تجيب يقوم ويرتدى ملابسه الداخلية السفلية فقط .. ثم يقترب من الحمام يطرق الباب ينادى عليها اميرة هأفتح الباب مترجعيش تزعلي وتقوليلى انت قليل الادب هأفتح ها 123 ..وبالفعل يفتح الباب بتلقائية وترجعى تزعلى يصمت و ينظر بعينيه لم يجدها ايضا يبدأ ان يقلق بصوت داخلى راحت فين يسير بسرعة الى الكومودينه ويقوم بالاتصال بها لكنها لا تجيب... مرة اخرى لا تجيب يبدأ بالتوتر و تزداد على ملامح وجهه الخوف والقلق بصوت داخلى يرتجف خائف يتحدث لا اميرة اوعي تعمل فيا كدا ,اوعي تكوني عملت كدا ارجوكى .. تغرق الدموع عينيه يغسل وجهه ثم يذهب عند الدولاب ويرتدى ملابس كاجول ويخرج وينزل الى الوبى ويسأل مؤظف الاستقبال


مروان : دكتورة اميرة ماشفتهاش


الموظف : لا يافندم ممكن تشوفها حضرتك على البحر


مروان : شكرا


شاطى البحر 6ص


مظهر عام للشاطيء وجمال شاطيء طابا ومياهه الصافية والجبال .. ثم نرى مروان يسير وهو ينظر بعينيه يبحث عن اميره ثم يرى اميرة تجلس على احد الكراسي المنفردة تزداد سرعته حتى يصل اليها ويقف امامها وهو يتنفس بسرعة مع الاستماع لدقات قلبه التى كادت تخرج من قلبه بسبب خوفه ان تكون اميرة تركته تبتسم اميرة له وتقترب منه


اميرة : صباح الخير في ايه مالك


يشدها مروان بقوه ويضمها اليه ويعانقها بشدة حتى كادت ان تتالم اميرة من قوه ضمه مروان لها


اميرة : مروان بس .. انت بتوجعنى في ايه


مروان : ينظر لها يقبلها من خدها ويضمها مرة اخرى لكن بقوه اقل مافيش اتخضيت بس لما لقيتك مش جنبي اصل حلمت حلم مش حلو


اميره : خير


مروان : مش فاكره ...بعصبية خفيفة انتى ليه ماقولتليش انك جاية هنا و ما بترديش على تليفونك ليه مش هتبطلى العادة دي


اميره : ايه العصبيه دى اهدى انا كتبتلك ورقه وحطتهالك فى مرايه الحمام لان طبعا ده اول مكان هتدخل فيه تليفوني ماسمعتوش والله ..اهدى

تجلس على كرسي و يجلس مروان بجانبها

مروان صاحية بدرى ليه كدا


اميرة : لا انا مانمتش انا بس فضلت فحضنك لحد ماحسيت انك روحت فى النوم قومت وأخدت شاور وجيت هنا


مروان : يييا ده انتى من 4 هنا تقريبا


اميره : مظبوط


مروان : ليه كدا


تنظر اميرة الى البحر وتتنهد و تصمت


مروان : مع ملامسه شعرها حبيبى بأكلمك


اميره : تنظر له بنبرة حزن وضعف .. هو انت ليه خلتنى أعمل كدا ليه خليتنى أضعف و أوافقك


مروان : ايه اللى بتقوليه ده


اميرة : بدموع بقولك ليه خليتنى أضعف ليه خليتنى اوافقك على اللى حصل امبارح وأرجعلك


مروان : بضيق ونرفزة خفيفة انتى ليه مصرة تشوهي اللحظات الحلوة بالطريقة دي كأنها مجرد شهوة


اميره : انت مش فاهمني


مروان : طب فهمينى


اميره : انا مكنتش عايز ارجع تانى ولا كنت عايزة ده يحصل بينا بس انت خليتنى أضعف خلتنى اسامحك خليتنى انسى كل حاجه ماينفعش انساها


مروان : فى ايه يااميرة


اميره : فى ان احنا هنطلق تانى


مروان : انا مستحيل أعمل كدا تانى


اميره :بنرفزه .. مروان احنا رجعنا واحنا ماحلناش المشكلة الأساسية يعنى انا هأفضل اروح لبابا كل يوم وطبعا انت هترفض ده وانا هأقف في وشك وهأقولك هأنزل لو مش عاجبك طلقنى احنا محلناش السبب الأساسي اللى تسبب فى طلاقنا


مروان : انا موافق


اميره : موافق على ايه


مروان : تروحى عند والدك كل يوم حتى لو هتباتى هناك طول الأسبوع وتيجى تقعدى معايا يوم واحد موافق والله مش هأتكلم انا ياستى...قابل باليوم ده بس تفضلى جنبي وملكي... بعدك عني دمرني أهلك كل طاقتي مابقدرش على بعدك يااميرة بعدك بالنسبالي موت.. طول ما أنت بعيدة كنت ميت رجوعك ليه رجعلي الحياة


اميرة : تبكى ماتعملش كدا ماتعملش كدا

مروان يقترب منها ويضع ايديه الاتنين على خدها حبيبتى فهمينى مالك بس قوليلي مالك بتعملي ليه كدا انا قلبى وجعني عليكى


اميره : مافيش حاجة مافيش حاجة انا بس ماستهلش الحب ده كله


مروان : أوعي تقولي كدا تاني انتي تستاهلى أكبر من كدا بكتير فاهمه أوعى تقولى كدا تانى يقبلها من خدها ويضمها اليه تنام اميرة على صدر مروان بالقرب من قلبه ويطبطب عليها بصوت داخلى يتحدث مروان مش هأسيبك يااميرة ولا هسيبك فى الصارع النفسى الوجع ده ولا وقعه فى الهلاك اللى مسسببهولك والدك حتى لو كلفنى الأمر أضحى بسمعتى بس مش هأسمح انك تعيشي كل الاوجاع والضغوط دي اكتر من كدا يقبلها من رأسها


سياره ادهم 10م


يقوم ادهم بالسواقة ثم يقوم بالاتصال بحنين

ادهم : ايه يا حبيبتى انا وصلت ماشى دقيقة هأبقى قصادك


احد البواخر النيلية 10 م


أجواء احتفال موسيقى هادئة بلالين تزين الباخرة

يدخل ادهم وهو لا يعرف شىء فاليوم هو عيد ميلاد ادهم 32 يدخل أدهم الباخرة وعند صعوده للسطح يتفاجأ بقيام حنين بعمل مفاجأة له بعمل حفلة عيدميلاده تقترب منه وهى تبتسم كانت ترتدى فستان رقيق جميل جدا وطرحتها التى تزيدها جمالا


حنين : كل سنة وانت طيب يا حبيبي


كل سنة وانت معايا ...بحبك


ادهم :وانتي طيبة يا حبيبى يقبلها من جبينها عملتي كل ده امتى


حنين : فارس ساعدني


ادهم : مين فارس


حنين : تشاور بايده فهو نفس الشخص الذى ظهر معها بالسيارة وكانت تتحدث معه ابن عمى واحسن مصمم حفلات بمصر عجبتك المفاجأة


ادهم : ربنا يخليكى ليا ومايحرمنيش منك ابدا يقبلها من ايدها


شقه د/خالد 4م


تطرق اميرة باب الشقة تفتح لها فريدة


تاخذ اميرة فريدة بالأحضان وهى سعيدة جدا


اميرة : وهى تمسك يد الأم وتدور بها وهى سعيدة جدا.. وحشتينى وحشتينى


فريدة : بس يابنت دوختيني ايه مالك راجعة بجنانك كدا ليه


اميرة : أصلي فرحانة فرحانة اوى يا ماما


فريدة : ربنا يفرح قلبك كمان وكمان ها احكيلي


اميره : هو بابا هنا الاول


فريدة : لا انا


اميره : طب استعدي للمفاجأة بحماس ماما انا رجعت لمروان طلع هو اللى مرتب للرحلة وصالحني وانا سامحته


فريدة : يا حبيبتى انا كنت متأكدة انكم هترجعو , لأن مروان مستحيل يقدر على بعدك وعن لماضتك , بس هو فين ؟


اميره : لا منا خليته يروح


فريدة : ليه


اميره : بصي انا محتجاكى تقفى جنبى المرة دي وتشاركيني فى نصابية ممكن


نادى المعادى 4م


تجلس اميرة ونور على أحد الترابيزات تشربان العصير وعلى ملامح وجههم السعادة


نور :انا مبسوطة اوى انكم رجعتوا اخيرا


اميره : انا بحبه أوى يا نور بحبه أوى أوى بس كان غصب عني اصل المشكلة الاساسية مازالت موجودة متحلتش


نور : تقصدى عشان بابا خالد


اميرة : اممم


نور : بصراحه لازم تاخدي موقف حاسم معه


اميره : انا لازم أشوفلي حل فعلا ..


يرن هاتف اميرة المتصل مارو .. الو ايه ياحبيبى اه لسه فى النادي لا متغدتش هههههههه ماشى لا مش هتاخر باى يا روحى تقفل الهاتف وتنظر لنور ..انا هامشى هروح اتغدى معه


نور :وهتباتى طبعا


اميرة : ابات ازاى يا بنتى بابا مايعرفش لسه اننا رجعنا هو رجع من السفر النهارده بكرة مروان هييجى يصالحنى


نور : والمصحف جوزك ده يتعمله تمثال من اللى بتعمليه فيه ممرمطاه معاكي صراحة شيء ماكنش متوقع من الدكتور مروان عزت الجاد الجامد مشكلة انه لسه كدا بس معاكي بيقلب بطة ههههههههههههههه


اميره : طيب ياختى جاية ولا هتقعدى شويه


نور : لا شويه وهأمشى


اميره : سلام


فيلا مروان واميرة 6م


تدخل اميرة الفيلا تجد أجواء احتفال بسيطة لكنها جميلة فقد قام مروان بتزيين الفيلا بالشموع و الورد الاحمر تنظر بعينيها بابتسامة ثم يخرج مروان وهو ماسك بايده تورتة صغيرة و عليها شمعة


اميرة :لا النهاردة مش عيد جوازنا احنا ما كملناش 9 شهور اصلا


مروان ههههههههه لا بأحتفل بيكى مش اتفقنا النهارده الموضوع مختلف اللى فات حاجة ورجوعك حاجة


تنظر اميرة له بابتسامة تنفخ على الشمعة ثم تقبله من خده وتضع ايدها على خده وتقول انا بحبك أوى


مروان : تعالي بقى معايا عاملك مفاجأة تانية


اميره : طب انت هتفضل ماسكها بايدك حطها باي مكان


مروان : تعالي بس


السفره


يسيران حتى الوصول الى السفرة كان مروان قام باعداد الطعام بنفسه كان على الترابيزه مكرونة بالباشمل وفراخ وبطاطس محمرا وشوربه كريما وسلاطة ومخلل خيار فأميرة بتعشقه


تنظر اميرة بابتسامة ثم يضع مروان التورته على الترابيزه


مروان : انا ماروحتش الجامعة النهارده مخصوص عشان اقعد اعملك كل ده


اميرة : حقيقى انت اللى عملت كل ده


مروان : ما أنا باعرف اطبخ


اميرة : ايوه بس مش مكرونا بالباشمل


مروان: المرة الجايه هأعملك ورق عنب


اميره : ياانهااار ههههههههههههه دكتور مروان عزت بيلف ورق عنب ياجماعة ههههه


مروان: يقرصها من خدها بطلي شقاوة

يسحب كرسي لها اتفضلي ياقلبي


اميرة : شكرا يا فندم تاخذ واحده خيار حتى خيار منستهوش

مروان : يجلس بجانبها مقدرش عارف انك مدمناه ثم يأخذ بالشوكه قطعه مكرونا ويطعمها الها ها ايه رأيك أنفع


اميرة : امممممممممممممممممممم ايه الطعامه دي حلوة اوي


مروان : ماتبالغيش


اميره : والله حلوه اوى تسلم ايدك يا قلبى تقبله من ايده يلا بقى ناكل لاني جعانة جدا


مروان : تحبى اشغلك ميوزك


اميره: متغنيلى احسن


مروان : تحبى تسمعى ايه


اميرة : بمزح .. الحب دح دح والهجر كخ كخ


مروان : انا انا تقوليلى الحب بح الهجر بخ


اميره : الحب بح ايه الحب دح والهجر كخ


مروان : هههههههههههه بتجيبى الأغاني دى منين


اميره : لعلمك بقى الأغنيه دي فلكلور قديم من الثلاتينات او العشرينات حاجه كدا


مروان : عظيم احنا نشغل موسيقى أحسن


اميرة : لا شغل حليم


مروان : حاضر


وبالفعل يقوم مروان بتشغيل احدى أغانى العندليب ثم يقومو بتناول الغداء بحب وسعادة بعد الانتهاء من تناول الغداء يجلسان بجانب بعضهما فى الحديقة ينظران الى النيل كان مروان محاوط ذراعيه حول رقبتها وهى تنام على صدره ويمسك مروان ايد اميرة بايده الاخرى


اميره : انا لازم امشى الساعة بقت 10ونص


مروان : ماتخليكى وباتى النهارده


اميره : ازاى


مروان : هو ايه اللى ازاى


اميره : ايوه ازاى يعنى ماينفعش


يعدل مروان نفسه وينظر لها باستغراب على فكره انا جوزك وأصلا وجودك هنا ده الصح


اميره : بس بس اهدى انت بقيت بتتعصب بسرعة الأيام دي هرمونات ولا ايه


مروان : بشده ..ماتهزريش


اميره : يا مارو افهم محدش يعرف اننا رجعنا غير ماما ونور وحمزة وكريم وياسمين هههههههههه منير


مروان : ياشيخ ههههههههههههههه طب قوليلى مقولتيش لمين


اميره : ياانهاااار ده أهم واحد مايعرفش البوص الكبير مايعرفش اننا رجعنا وده اهم واحد لازم يعرف


مروان : وامتى هنقول انا زهقت


اميره : ايه يا مروان محسسنى بقالك سنة دول يومين والثالث أهو بنقضيه سوا وهو رجع من السفر النهارده بعدين انت بكره هتيجى وتعمل اللي اتفقنا عليه ونرجع مع بعض


مروان : انا ماعرفش كانت دماغى فين يوم ما وافقتك على الهبل ده لا وماشاء الله قدرتي تقنعي كل دول


اميرة : انا رهيبة هههههههههههههههه


مروان : ماشى يا رهيبة ههههه طب عشان خاطري خليكي معايا


اميرة : اقوله بايته فين


مروان : انتى بتغلبي قولي بايته عند لمبتك


اميرة : تصدق فكرة اقنعتني


مروان : انا رهيب بردو


اميرة : انت هتقولي


يضحكون سوا بصوت عالي يضمها مروان اليه ثم يقبلها من خدها ويقربها تاني له


اليوم التالى


غرفه مروان واميرة 8ص


تظهر اميرة وهى تغطى ظهرها العاري وهى تنام بحضن مروان الذى هو الاخر عارى الصدر وهو لافف ايديه الاثنين حوالين اميرة بعد قليل يرن المنبه تفتح اميرة عينيها ترفع نفسها وتغلق المنبه ثم تنظر لمروان وتقوم بايقاظه

اميره : حبيبى تنفخ بوجهه مارو يا روحى يلا قوم تنفخ بوجهه مره اخرى مع ملامسة وجهه حبيبى تقبله من خده ثم من شفايفه برقة تنظر له


اميره : قفشتك حركت عينيك


مروان : يفتح عينيه لازم يتحركو ..يضع اصابع ايده على شفايفها بعد الكريزة الحلوة دى ما لمست شفايفي


اميرة : طيب قوم خدلك شاور لحد ما أحضرلك الفطار عندك محاضرة الساعة عشرة


تيجى تقوم يشدها مروان نحوه


مروان : مش رايح


اميره : ليه


مروان :هأقعد معاكي


اميرة بدلع : بقيت دلوع اوي


مروان : بسببك


اميره : عارف عجبنى اوى الجو اللى عملينه ده .ولا لما بابا اتصل بالليل قولتله عند نور

ههههه جو مراهقة جامد تحسه كدا اتنين عشاق ضاربين عرفي بس فى الحلال , لذيذ والله عاجبنى


مروان : والله عارف انه هيعجبك انتى بتموتى بالشقاوة


اميرة : لا انا بأموت فيك انت تقبله من خده


مروان : وانا بأعشقك


اميره : يلا ننام بقى تضع رأسها على صدره


مروان : نوم مين هو انا قاعد من شغلي عشان ننام


اميره : أمال عايز نعمل ايه الساعه 8 الصبح


مروان :هقولك حالا


بحركه سريعه يلفها ويعتليها


اميره : مابتشبعش انت مواضيع.. مابتشبعش كلام مابتشبعش اقوال وأفعال


مروان : بنظرات كلها حب و عيون مولعة بالعشق تؤ مابأشبعش منك انتى يقبلها ووووو


شقة د / خالد 8 م


تجلس براسبشن اميرة وهي تمسك مج وتسند راسها على كتف الأم والأب بجوارهم يشاهدون التليفزيون بعد دقايق يرن جرس الباب ترفع اميرة راسها


اميره : انا هأفتح


تقوم بفتح الباب تجد مروان امامها !


اميره : برفعت حاجب نعم خير


مروان بصوت واطى لا استنى أدخل فى المود انا هأضحك


اميره : بصوت عالى .. عايز ايه مش قولتلك انا مش هأرجع ايه البرود ده


ينظر خالد وفريدة باتجاه الباب ثم تقوم فريدة باستقبال مروان


فريدة : أميرة عيب كدا اتفضل يا مروان


مروان : ميرسى يدخل


يقوم الأب ويقترب منه


خالد : خير فى حاجة


مروان : انا كنت عايز اتكلم مع مراتى شوية


اميره : طليقتك


فريدة : اميرة ادخلى مع مروان جوه واتكلمو بعد اذنك طبعا يا خالد


اميره : بنرفزه ... مش هتكلم انا حره مش عايزاك هو بالعافيه


تتركهم وتدخل الى غرفتها


خالد : اعتقد سمعت


مروان : اه سمعت بس انا محتاج أحاول وأتكلم معها على انفراد


خالد : بتحب تضيع وقتك اوي عموما اتفضل ادخلها اهي عندك


مروان : ميرسى


فريدة : هأعملكم ليمون


- غرفة نوم اميرة


كانت اميرة تجلس تنتظر مروان بالداخل يطرق مروان الباب ويدخل ويغلقه


اميره : بصوت عالى ...انت ازاى تدخل عليا الاوضه كدا اتفضل اطلع بره ...بره بقولك


مروان : يقترب منه وهو يضحك يقبلها من خدها بصوت منخفض وحشتينى


اميرة : تبتسم تقبله من خده وانت كمان ثم تضع اصابعها على فمه هشش يلا بصوت عالى جدا وغضب انت جاى ليه


مروان : واحشتينى وعايز نرجع


اميره : تقف وتقترب من الباب ... لا قولتلك مش هأرجع خليك قد كلمتك مش عايزاك بأكرهك اطلع بره بقولك خللى عندك دم


مروان : ههههههههههههه


أميرة : تنظر له بس بطل ضحك يلا


مروان ..هههههه استنى بس مش قادر اصلك بتمثلي حلو اوى ههههههههه


اميرة : مروان ماتهزرش يلا زعق


مروان : احمم بصوت عالى يقف يقترب منها .. انتى كمان غلطتى وانا جيلك وبتأسف سامحيني بقى


اميرة : برفعت حاجب وسخريه وصوت عالي ..والله بالبساطه دي بعدين اسامحك على ايه ولا ايه يا دكتور بعدين خليك قد كلامك وقد الكلمة اللي قولتها يا دكتور يا كبير اطلع بره بقولك خالى عندك دم مش بحبك مش عايزاك اطلع بررررره


مروان : يمسك نفسه من الضحك انا مش قادر كفايه ههههههه


اميره : ماتبوظش الخطة بقى بص انا هخبطك على كتفك ها .. تخبطه على كتفه وتضربه عدة ضربات على صدره بصوت منخفض تصدق انا طول عمرى نفسى اعمل الحركه دى هو انا معملتهاش قبل كدا ليه اتخانقنا كتير بس بقى خلينا نكمل ههههه بأكرهك قولتلك انا بأكرهك اطلع بره ..بصوت منخفض جدا ... بطل تضحكنى قولي كلام حلو وأعتذر وكدا


مروان : ايوة كدا يقترب منها يمسك ايدها بعين مولعة بالعشق وحشتيني اوي مفتقدك مش قادر على بعدك سامحيني البيت من غيرك مالهوش معنى ولا طعم اسف


اميره : بصوت عالى تقترب من الباب اكثر ... لو عملت كدا تانى


مروان : مش هأعمل


اميرة : بصوت منخفض .. احضنى


مروان : بصوت منخفض ..انا مستنى اللحظه دي من أول المسلسل .. يقوم بعناقها خلاص كدا نخرج؟؟؟

اميرة : انت رأيك ايه !!


مروان : اه كفايه يلا


اميرة : ماشى


تخرج اميرة وهي تمسك يد مروان الى الراسبشن كانت فريدة و خالد براسبشن يجلسان على الكنبه.. عندما تشاهدهم فريدة يسيرون نحوهم تقف بابتسامة وكان خالد ينظر بثبات


فريدة : بابتسامه انا شايفه كدا ان الدكتور مروان قدر ينجح


خالد : ايه يا اميرة هتعملى ايه


اميره : تنظر لمروان بابا انا سامحت مروان


خالد : تمام المهم تكونى فكرت كويس


اميره : اه فكرت


خالد : تمام مبروك دى حياتك وانتي صاحبة القرار فيها


مروان : طب يا ميرو يلا احنا نروح بيتنا البيت موحشكيش


اميرة : اكيد واحشنى


مروان : طب روحى اجهزى


خالد : على فين


مروان : اميرة لازم ترجع بيتها كفاية


خالد : لا انتم هتنورونا النهارده وبكره امشوا


اميره :بصدمة ..حضرتك بتتكلم جد يعنى هتسبنى انا ومروان نبات هنا


خالد : طبعا وانا من امتى بأهزر خدي مروان وجبيله حاجة من لبس كريم لحد ما فريدة تحضر العشا ينظر لفريدة


يلا يافريدة حضري عشا يليق بجوز بنتك اللى اول مرة ينورنا


فريدة : حاضر


-غرفة اميرة


تدخل اميرة الغرفه ومعها مروان وهى مصدومة وتغلق الباب


اميره : مش مصدقه ان بابا وافق بسهوله كدا


مروان : هو عارف انى اقدر أردك ليا بأى وقت لانك مازلتى بشهور العده وكمان انا ماطلقتكيش طلاق بائن عند مأذون , فشرعا وقانونا اقدر اردك ليا اى وقت


اميره : ممكن


مروان : بأقولك انسى دلوقت خلينا مع بعض تعرفى دي اول مره ادخل اوضتك ينظر بعينيه على الغرفة


اميرة : فعلا صح ها ايه ريك


مروان : جميله وهاديه عكس شخصيتك المجنونه


اميره : ههههههههه لا هي اتغيرت كتير عن زمان , ييا يا مارو تعال تعال احكيلك تمسك ايده وتسير للدولاب


اميره :شايف الدولاب ده ياما شفته انت , شايف العمود ده ياما رقصت معه سلو شايف المكتب ده كنت بأكتب عليه احلامى اللى هحققها وانا معاك , اصلا كنت حطالك بوسترات كتير بالأوضه وصورنا بس لما حصل اللى حصل حرقتهم هما والهدايا ماتبقاش غير الصوره دي تفتح الدولاب وتجيبها فاكرها


مروان : طبعا فاكرها يوم مخلتينى اركب خيل تانى .. يقوم بملامسة خديها باصبعه .. عمرى ماهأنسى انك رجعتيلى حياتى كنتي أهم سبب انى ارجع انا مديونلك بكل شيء سعادتى نجاحى و كل حاجة حلوة ... يقبلها من ايدها


المركز د مروان 10 ص


يدخل مروان واميرة وهما ماسكين ايد بعضهم مبنى المركز ثم يدخلوا الاسانسير لكن شهد تدخل معهم


شهد : صباح الخير


اميرة مروان معا: صباح الفل


شهد : هو اللى أنا شايفاه ده بجد


اميره : يس يس رجعنا لبعض


شهد : الف مبروك والله كنت مقتنعه مستحيل الحب ده ينهار فجأه كدا


مروان : عقبالك يا شهد


شهد : ميرسى


يخرجو من الاسانسير


شهد : عن اذنكم عندى جلسه


مروان : اتفضلى


ينظر مروان لأميره بابتسامة يمسك ايديها الاتنين

مروان ها حبيبى هيعمل ايه دلوقت


اميره : انا معنديش محاضرات دلوقت


مروان : كملى الناقص برسالتك اظن هنا أخف يشاور على راسها


اميره : هههههههههههه ماشى يا دك


تددخل اميرة مكتبها ويذهب مروان الى قاعة المحاضرات


مكتب اميرة


تدخل اميره المكتب وتجلس على كرسي مكتبها تفتح اللاب توب ثم تمسك الهاتف وتطلب باحضار شاي لها بعد غلق هاتف تبداء بالبحث باللاب لكن اثناء بحث أميرة كانت تنظر باستغراب شديد تتحول ملامح وجهها تدرجيا لاستغراب شديد جدا تغلق اللاب وتفتحه مرة اخرى لكن تنظر نفس النظرات شديدة الاستغراب وخضه تفتح الدرج وتضع الفلاشه توصلها باللاب لكن نفس النظرة واكثر باتساع عينيها

تنظر بصدمة وبصوت داخلي ايه ده فى ايه ازاي ده حصل مستحيل


استوووووووب



الجزء الثاني

من

روايه الأعمى2

بقلمى ليلةعادل ❤️🌹✍️


الحلقه السادسه والثلاثون


المركز د/,مروان ١٠ص


مكتب اميرة


تدخل اميرة المكتب وتجلس على كرسى مكتبها تفتح اللاب توب ثم تمسك الهاتف وتطلب باحضار شاى لها بعد غلق الهاتف تبدأ بالبحث باللاب لكان اثناء بحث أميرة كانت تنظر باستغراب شديد تتحول ملامح ووجهها تدرجيا لاستغراب شديد جدا تغلق اللالب وتفتحه مره اخرى لكن نفس النظرات شديد الاستغراب وصدمة تفتح الدرج وتضع الفلاشه توصلها باللاب.. لكن نفس الصدمة واكثر باتساع عينيها تنظر .. بصوت داخلى تتحدث ايه ده فى ايه ازاى ده حصل مستحيل فى ايه تقوم بعمل رسترت مرة اخرى ..


اميره بصوت : بسم الله برضو هتكون راحت فين دى مش موجوده على اللاب كله ولا على الفلاشة تتنفخ اوفففف هأعمل ايه ...تضع ايدها على المكتب وتسند رأسها من عند جبينها تفكر ثم ترجع شعرها للخلف تتنفخ يرن هاتفها عدد رنات لكنها لا تجيب ثم يطرق الباب


اميره : اتفضل


يدخل مروان وهو ماسك بايده هاتفه فهو الذى كان بيتصل

مروان : وهو يقترب منها هعلقهولك برقبتك بعد كدا يجلس

اميره مازالت على نفس الوضع تسند جبينها بايدها وعيونها بها دموع ويبدو على ملامح وجهها الضيق والحزن


مروان : يرفع وجهها بايده وينظر لها ...فى ايه ..مالك


اميره :مصيبة ومصيبة كبيرة هأموت من القهر بجد


مروان : باتساع عينيه فى ايه حصل ايه


اميره :مش لاقية الرسالة بتاعتى


مروان : رسالة ايه


اميره : بدموع ونرفزة انا هناقش كمان 4 شهور عارف يعنى ايه انا ضعت سنتين راحوا من عمرى كدا على فاضى

يقوم مروان يذهب اليها ويقف امامها ويمسكها لتقف تقف اميره امامه ثم تضع اسها عن صدره يطبطب مروان على شعرها يقبلها


مروان :بحنان ..اميرة اهدى ياحبيبى انتى متاكدة انها اتمسحت


اميره الالب اهو قصادك


مروان : حاجه مهمه زى دى ازاى معندكيش ليها اكتر من نسخة

اميره : ممسوحة من الفلاشة كمان


مروان : ليه محطتيش نسخة على لاب الشغل


اميره بدموع : معرفش بقى ماتلومنيش دلوقت انا متضايقة ومصدومة ..راحت فين


مروان يمسح دموعها يقبلها من خدها هشششش اهدي طيب يا قلبي يرفع راسها ينظر لها مع ملامسة وجهها بأطراف اصابعه انا عندى اكتر من نسخة


اميره : باتساع عينيها ..احلف


مروان : كنت حابب اتابعك فاخدت نسخة يوم ما قولتيلى محتاجة أأجل لان النسخة اللى كانت معايا انتى زودتى عليها حاجات لعلمك مش عندى نسخة واحدة لااااكتر من نسخة

اميره : مروان قول والله الحمد الله تضمه بقوة ..انت أجدع ماروووو في الدنيا


مروان : وهو ضممها اوعى تزعلى كدا تانى مافيش اى شيء يستاهل خدك ده أرق من ان تخدشه دموعك الالماظ يقبلها من خدها


اميره : انت هنا ليه


مروان : هنا ليه


اميره : اه مش عندك محاضرة


مروان : دكتورة نيرة الالفى بدلت معايا عشان عندها مشوار قولت اقعد معاكي شوية قبل ماأروح الجامعة عشان كدا كلمتك عايز اشوفك فين


اميره : ماشى تعال نروح مكتبك عشان النسخ ونتناقش بقى فيها ولا هتقولى ماليش دعوة

مروان : لا طبعا هأقولك ملاحظاتى بس تفتكرى اتمسحوا ازاى


اميره : هتجنن والله


مروان تعالى بس نبقى نشوف بعدين


نادى المعادى 4 م


يجلس ادهم هو ونور على احد الترابيزات


ادهم : مستغربك جدا التغيير الكبير ده ايه مبرره ؟ مروان متغيرش هوهو!


نور : يمكن انت كنت فاهم شخصيته صح , عشان كدا رايك واحد فيه , لكن انا كنت شايفه جانب واحد , ان الشخص ده بيأذي صاحبتى من وقت ماعرفته تفرح ايام وتحزن شهور , مكنتش مركزه ان مروان مالهوش ذنب حقيقى بأى شيء , ظروفه ووبابا خالد كانت اقوى منه , انا لما عاشرته وأديت نفسى فرصه أفهمه كويس , لقيتنى غلطانه فى كل الاحكام اللى أصدرتها عنه , مروان ده من اقوى الشخصيات اللى قبلتها بحياتى , عارف ياادهم ماتزعلش منى , انت أضعف منه , انت لحد اللحظه دي مش قادر تتخطى ازمتك مع اميره , لسه عايش جو الغرفة الضلمه , مع ان ربنا بعتلك ست ماشاء الله عليها , ادب واخلاق وجمال وثقافه وبتموت فى دباديبك , عايز اكتر من كدا ايه , ربنا عوضك بالأحسن , مش اميره صاحبتى واختى بس والله العظيم حنين فيها مميزات عن اميرة ..مش كلام ده حقيقى


ادهم :بصوت مخنوق وبضيق .. عارف كل ده انا اللى تاعبنى اني مش قادر ولا عارف أحب حنين , زى ما هى بتحبنى , كتير فكرت أطلقها واسيبها للي يستاهلها , بأرجع اقول لاء انا ماصدقت اتحب كدا , بس مش عارف , ساعدينى يا نور , انا قرفان من نفسى انا مش عارف ليه اضايقت لما سمعت ان اميرة رجعت لمروان , مع انى كنت متاكد ان ده اللى هايحصل , واتخنقت اكتر لما عرفت انك بدأتى تساعديهم ..يتنهد ..انا تعبان اوى


نور : اول مرة اشوفك متعصب كدا


ادهم : بصوت حزين ومخنوق .. لانى حاسس انى انسان خاين انا فعلا خاين , انتى فاكرة الخيانة بنوم السرير.. لاء , خيانه المشاعر والتفكير ابشع الف مرة ,وده اللى انا بأعمله , ووصلت بيا الوقاحة انى اشوف فى وش حنين صورة اميرة, واللى قتلنى اكتر واكتر ومحسسنى انى قد ايه انى شخص زباله انها مصدقة ,مصدقة التمثيل اللى بأمثله عليها , وكمان حاسة انى كتير عليها , وانى ماستحقش واحدة زيها , قد ايه هى سعيدة معايا وهى مش قادرة تسعدنى , لدرجة انى كنت فاكرها بترقدلى , بس لما ركزت طلع لاء , هى حقيقى مصدقة التمثيل , شفتى انا وصلت لفين انا عمرى ما كنت كدا


نور : اهدى انا فهماك مقدرة احساسك ده غصب عنك , بس لازم تفضل تحاول وماتستسلمش للى انت فيه لازم تبقا اقوى من كدا , ادهم انت تستاهل تعيش حياة احسن من اللى انت رامي نفسك فيها دي , بأقولك ايه ماينفعش تطلب نقلك


ادهم : ينفع


نور : خلاص يبقا انقل نفسك احسن كدا مش هتقدر تشوف اميرة اسمع كلامى جرب هتخسر حاجة ؟؟


ادهم : تؤ مش هأخسر طب شغل حنين


نور :باستغراب .. هى نزلت الشغل تانى !


ادهم : شغل تانى مش فاهم


نور : مش مروان مشاها بسبب الولد اللى كان هيعور نفسه


ادهم : انا مش فاهم حاجة هى مش اجازة


نور : باستغراب ..اجازه !! هو انا شكلى عكيت


ادهم : ممكن تفهمينى


نور : هفهمك بس توعدنى لما تروحلها افهم منها ليه عملت كدا قبل اى قرار هتعمله فكر كويس من غير عصبيه


ادهم : حاضر


فيلا اميره ومروان 9م


تدخل اميرة مع مروان وهما يمسكان ايدين بعض تستقبلهم فاطمه فى هول الفيلا


فاطمه : بسعاده ... حمد الله على السلامه يا حبيبتى والله الفرحه مش سيعانى انك رجعتى بيتك خلاص احنا مش عايزين نكد تانى بقا انتم كبار


اميره : قولى لابنك


فاطمه : انتى متعرفيش انا عملت فيه ايه لما عرفت اسأليه , بس لازم اقولكم انتم الاتنين على حاجه, ياحبايبى الجواز ده مسؤليه شراكه بين اتنين , ماينفعش بكل سهولة ييجي واحد وياخد قرار انه يفض الشراكه وينهيها , من غير مايفكر فى الطرف التانى وعواقب القرار ده عليه , انتم الاتنين غلطتو , ولو ان غلطة مروان اكبر , مش عشان هو الاكبر سنا يبقا لازم يبقا أعقل , لاء الحكاية مش حكاية سن حكايه نضج , غلطة مروان لانه الراجل اللى زمام الأمور بايده , كان لازم وقتها يسكت و ينسحب , فانا مش عايزكم تضعفو كدا , مع كل ازمة , الدنيا غدارة ياأولادى أنانية , مش عايزاكم تقع فى فخها مرة تانية , اتمسكو ببعض كلبشو فى بعض , ولو واحد وقع بالفخ ! , لازم التانى يبقا اذكى, وياخد بايد التانى لحد مايخرج بره الفخ ده ربنا يحميكم ويحفظكم يارب يا ولادى


اميره : بأسف .. انتى عندك حق وانا أوعدك انى مش هأقع بأي فخ يتنصب ليا تانى صدقينى انا ماكنتش فاهمه انى منصوبلى فخ كبير بالشكل ده من اقرب ماليا , وانا بكل سذاجه وقعت فيه, الانسان مابيتعلمش ببلاش


فاطمه : طيب يلا اطلعوا غيرو هدومكم لحد محضر العشا


مروان : احنا اتعشينا بره


فاطمه : طيب انا بالمطبخ لو عوزتو حاجة


شقه حنين وادهم 10م


يدخل ادهم من باب الشقة كانت حنين تقف بالبلكونه وهى ترتدى الحجاب عندما تسمع صوت الباب وهو يقفل تخرج تبتسم الى ادهم تخلع حجابها وتضعه على كرسي الانتريه تقترب اكثر من ادهم وتبتسم له


حنين : كل ده .اتاخرت عليا جدا


ادهم : معلش اصل اسراء كانت عند ماما انتى عارفة بقالي كتير ماشفتهاش


حنين : اخص عليك مكلمتنيش ليه اجي اشوفها


ادهم : مره تانيه هى هتيجي تتغدى عندنا كمان يومين


حنين تعالي نقعد عايز اسالك على حاجة


حنين : ماشى تجلس على كرسى الانتريه .. فى ايه

ادهم يجلس بالكرسى المجاور لها ..كدبتى عليا ليه


حنين : باستغراب .. انا كدبت عليك , انا عمرى ما كدبت عليك


ادهم : حنين انا عرفت انك سبتي الشغل


حنين : اميره اللى قالتك


ادهم : يتنهد وبزهق .. لا مش اميرة , انا بقالى كام شهر ماعرفش عنها حاجة


حنين : طب متتخنقش عليا كدا.. انا مقصدش اخبى عليك انت مهموم وتعبان بقالك فترة القضيه اللى معاك دى تعباك اوى بصراحة خفت اقولك ازود الحمل عليك

ادهم : ازاى يعنى لازم تقوليلى لازم تشاركينى حزنك زى ما بتشاركينى فرحك زودى الحمل ياستى يمسك ايدها وبحنان ... حنين بلاش تبقى كدا ,انا ماستهلش كدا ماتعذبنيش , متزوديش عذابي ابوس ايدك , بيأس .. يابنتى انا مش عارف اقولك ايه


حنين : مش فاهمه ماكنش ازاي


ادهم : يعنى كدا تيجي على نفسك عشاني


حنين : بالعكس انا مش حاسة انى جايه على نفسى بالعكس , المهم ماتكونش زعلان


ادهم : لا مش زعلان بس صدقينى هأزعل لو اتكررت تاني شاركينى كل حاجة زى منا بشاركك انا حابب ده ..ممكن


حنين : حاضر .. ممكن احضرلك العشا ولا اتعشيت عند طنط


ادهم : لا يا حبيبى هاكل معاكي هأقوم اغير هدومي ولا تحبي اساعدك


حنين : بمزح ... لا ارجوك كفاية مساعدة انا نص جهازى اتحرق بسبب مساعدتك


ادهم : المهم النية انا نيتى اساعدك هأروح اغير هدومي حنين تنظر له .. يمسكها من ايدها يقبلها من جبينها


فيلا مروان 1ص


- غرفه نوم مروان واميرة

تنام اميرة على السرير وهى ترتدى بيجاما ستان بعد قليل يخرج مروان من الحمام الملحق بغرفته ,هو يرتدى بنطلون اسود وتيشرت نص كم ابيض يقترب منها ويجلس بجانبها بحنان ونظرات كلها حب وعشق


مروان : اميرة حبيبتى بابتسامه نمتي مع ملامسة شعرها ثم شم رائحته وتقبيله بصوت حنون ينظر بعينيه لها بكل حب وعشق .. انتى لسه بعيني نفس البنت الحلوه الشقيه العنيده اللمضه , اللى خطفت قلبى ببرائتها وحنيتهاوجنانها, اوعدك انى هأفضل احبك واحبك اكتر ما تتخيلى , صدقينى انا هأعمل المستحيل عشانك, انا من اليوم , هاكون قلب بيدق عشانك بس انتى تكونى مبسوطه , مروان هيعيش عشان شئ واحد , انه يحبك طول العمر ... يلمس وجهها بأصابعه برقه .. انتى الربيع بحياتى انتى فرحتى .... ينظر بعينيه اليها ثم يقوم ويغطيها ويلف وينام بجوارها تفتح اميرة عينيها وتستدير باتجاهه و تنام على صدره تقبله من خده وانا بموت فيك


مروان : صحيتك


اميرة : تؤ كنت مستنياك


مروان : انا حاسس انى بأحلم مش مصدق اننا رجعنا تانى ورجعتى مراتى ورجعتى بيتك الفيلا كانت من غيرك سجن سجن عالى


اميره : حاسس انك مش عايز تصحى من الحلم ده مظبوط !!


مروان : اممم


اميره : ولا انا خصوصا بعد الكابوس اللى فات


مروان : خلاص يا اميرة خلاص من النهارده مستحيل اخليكى تبعدي عنى خطوة واحده تانى مش هأكون انانى ولا هاستسلم لكبريائى مهما حصل , انا جنبك بس انتى كمان اوعدينى ماتسبنيش مهما حصل


اميره : بأوعدك


مركز د/ مروان 1م


تجلس شهد على مكتبها يبدو على ملامح وجهها الشرود والتوهان تقوم بغلق وقفل القلم وهى لا تشعر بعد دقايق قليلة تدخل اميرة عليها وهى تمسك بايدها كوبايات بلاستك بها شاى تقف امام مكتب شهد تنظر بعينها باستغراب لعدم انتباه شهد لها تضع اميرة الكوبايات على المكتب تجلس تنظر لها وبصوت هادى جدا


اميرة : بصوت هاديء جدا عامله ايه ياشهودة تقوم بملامسة ايديها ..شهد


شهد : ايه ده انتى هنا من امتى


اميره : مش من كتير عملتلك شاى ها طمنينى


اميره : المهم فى ايه مالك مش عجبانى شهاب مظبوط


شهد : شكلى غلطت


اميره : ياستى عادى طول ماحنا عايشين هنغلط ونتعلم نقع ونقوم هى دى طبيعة الحياه المهم اننا نتعلم من الأخطاء دي


شهد : اتعلمت غالى اوي


اميره : تمسك ايدها وبحنان .. حبيبتى ماتزعليش ماتبقيش كدا ماتخلهوش يشوفك كدا بالضعف ده وانك ماتقدريش تستغنى عنه


شهد : ما هوة المصيبة انه متاكد انى مقدرش استغنى عنه


اميره : لا هتقدرى توصليله ده مروان كان حاطت فى بطنه بطيخة صيفى انى ماقدرش على الفراق لكن قدرت فانتي لازم تسبيه خليه يلف وراكى


شهد : اميره ..مروان بيحبك بيحبك اوى ,مافيش مجال للمقارنه بين شهاب ومروان لان شهاب محبنيش

انتي وكلنا , كنا عارفين ان مروان مش هيسيبك بسهولة , لان حبه ضعفه , وانتى ضعفه , اميره ارجوكى غيرى الموضوع


مكتب اميرة


تدخل اميره مكتبها تجد مروان جالس على الكرسى الامامى للمكتب بانتظارها تنظر له باستغراب واثناء سيرها اليه تتحدث


اميره : بمزح ..دكتور مروان عزت فى مكتبنا يا مرحبا يا مرحبا


تقترب منه تقبله من خديه


مروان : يقف بابتسامه.. مستنيكى من بدرى


اميره : مكلمتنيش ليه


مروان : شفتك قاعدة مع شهد حسيت ان فى موضوع مهم بينك وبين شهد محبتش ارخم


اميره : تجلس بعدم رضا .. مش عارفة اساعدها مضايقة اوى


مروان : ماتحكيلى يمكن اعرف اخدم


اميره : اممم مش دلوقت لما يفيض بيا هاسألك


مروان : وانا بانتظارك امسكي يعطيها الورق


اميره : تنظر الى الورق ايه كتاب جديد


مروان : ده ورق الحسابات عشان النسبة بتاعتك من الأرباح, المبلغ هيتحول لحسابك بكرة راجعى عليها عشان لو فى حاجة


اميره : بضحك عالى ههههههههههههه نسبه ارباح ههههههههه انت بتهزر ده بمناسبه ايه يعني


مروان : ده حقكك انتى نسيتي ان المركز ده باسمك


اميرة : مروان انا مش عايزه حاجه , انا اصلا عايزه ارجعلك الحاجات , بابا لما عمل كدا كان بيضغط عليك , كان فاكرك هتشوفنا طمعانين فيك وكدا , بس خطته فشلت انا مش محتاجة حاجة ,أصلا انت مش مخليني عايزة اي حاجة لازم تاخدنى اعملك تنازل عشان انا مابفهمش بالاجراءات دي


مروان : عبط ده بقا صح


اميره : لا ده بجد مش محتاجه حاجه انا يوم ماحبيتك حبيت مروان بس , ولا فكرت بفلوس ولا الكلام الفارغ ده , بعدين انا عايزه اعمل مركز بتعبي بمجهودى زيك كدا


مروان : وانا معاكي لحد ماتحققى حلمك ده, بس ده حقك , اميرة انا كلى ملكك مش بس فلوسى , بعدين كل ده ليكى ولأولادنا ولا ايه


اميره : بمزح .. ولا ايه انت وراك محاضرات


مروان : اه كمان ساعة فى الجامعه لسنه رابعه


اميره : بمزح ...خد بالك لحسن طلبة سنه رابعه نصهم بيكرشو عليك يا مزمز انت


يطرق الباب


اميره : اتفضل


تدخل نور


نور : ازيك يا دكتور


مروان : ازيك يا نور عامله ايه


نور تمام


مروان : يقف ينظر لاميرة طب حبيبى هامشى انا عشان ماتاخرش راجعى على الاوراق لو مش فهمه حاجه كلمي منير


اميره : انت تانى يلا لحسن تتاخر


مروان : يبتسم لها يقبلها من جبينها ويغادر


تجلس نور مكان مروان وتتحدث ها ايه الاخبار


اميره : والله كله تمام بأقولك ماتطلبنا اى حاجة انا جعانة

تقوم نور وتتصل لتحضر فطار


لكن أثناء تحدثها.. يرن هاتف اميرة


المتصل خالد تنظر اميرة وتتنهد ثم تقول لنور. انا هأروح الحمام


تذهب الحمام وتقوم بالاتصال بخالد


اميره :الو


خالد : ما بترديش ليه


اميره : كنت بالمحاضرة فى حاجة


خالد : لا بس هاستناكى النهارده على الغدا وهتباتى


اميرة : انت لسه مصر على طريقتك دى


خالد : متتأخريش يغلق الهاتف


تنفخ اميرة بصوت داخلي تتحدث ياربى اعمل ايه تمسح وجهها.... فكره اما اجرب هاخسر ايه يمكن الاقي حل. هاروح وأقوله


استوووووب


ياترى مين دى اللى اميره هتروحله

وهتقوله ايه


ومين اللى مسح الرسالة بتعت اميره





 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close