رواية مهرة الذئب الفصل الحادى عشر والثاني عشر بقلم مايا النجار حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية مهرة الذئب الفصل الحادى عشر والثاني عشر بقلم مايا النجار حصريه في مدونة قصر الروايات
🤎مهرة الذئب🤎
🌹الفصل الحادي عشر🌹
-----------------------------------------------------
يرفع دياب رأسه الي مصدر الصوت وهو ينوي ارتكاب جريمة في هذا اليوم يراها وهي تنزل علي الدرج بكل ثقة وبرود وهي ترتدي ملابس تجعله يثور
ليقول دياب بهدوء يسبق العاصفه.اطلعي فوق يا مهره ولمي يومك يلا
تنظر إليه مهره وتقول ببرود.مش هطلع يا دياب وياريت تخليك في نفسك
ينظر اليها دياب بغضب شديد ويقول بصوت عالي وهو يمسكها من يدها بقوه.انا قولت ايه يا بت غوري علي فوق و لينا كلام تاني غوري
بدر بصوت عالي.دياب عيب ازاي تمسك بت عمك كده سيب ايدها
ينظر اليه دياب ويترك يد مهره ويقول بجمود.يلا غوري علي فوق
مهره بغضب.انا بقول لا مش هطلع
توفيق بغضب.مهررررره اسمعي كلام دياب واطلعي علي فوق انا مش هسمح انك تخربي حياتك كده يلا علي فوق
مهره بغضب.دي حياتي وانا عارفه بعمل ايه كويس ومش عاوزه حد يساعدني وبعرف اخد قرارتي لوحدي وانا بقولك اهو انا موافقه علي قاسم
مهران بهدوء.مهره يا بتي الجواز ده مسئوليه وماينفعش تاخدب القرار كده فكري كويس وانا هكون معاكي في اي قرار تاخديه بس فكري علشان دي حياتك وممكن تخريبها من قرار خدتيه من غير تفكير
مهره ببرود.وانا موافقه يا جدو وفكرت كويس اوي
دياب بغضب شديد.فين الي فكرتي يا روح امك احنا لسه بنتكم بقولك ايه يا بت غوري علي فوق هي مش ناقصه شغل عيال يلا غوري بدل ما والله اكسر رقبتك دي امشيييييي
كادت مهره ان تتحدث بغضب ولكن تقول ماجده.مالك يا دياب يا واد قاسم عاوز البنت هي موافقة خلاص ربنا يهنيهم مع بعض بلاش احنا نوقف في طريقهم
دياب بغضب شديد.انتي بتقولي ايه ياما
بدر بهدوء.وامك عندها حق يا دياب الاتنين ولاد عمامك وهما موافقين وخلاص بقي وانت يا توفيق قاسم مش غريب و رايد بنتك و ان شاء الله يتغير ويبطل الهباب الي بيشربه وربنا يسترها عليهم ويكمل فرحتهم علي خير
توفيق بغضب.انت بتقول ايه يا بدر لو بنتك هتقبل عليها كده انا مش موافق علي الكلام ده بنتي مش هتتجوز من قاسم لو حصل ايه ده لو وصلت اني احبسها بس جواز من الشخص ده مستحيل
وينظر إلى مهره ويقول بصوت عالي.حصلك ايه انتي خلاص مبقتش عارفه انتي بتقولي ايه لا يا مهره لا مش هخليكي تضيعي حياتك بسبب تهورك ده انا عارف انتي بتعملي كده ليه وعلشان كده انا مش موافق علي الجواز ده حتي لو حصل ايه لا يا مهره
تنظر إليه مهره بغضب شديد وتنظر إلى مهران الذي قال.ايه الكلام ده يا توفيق انت مش واخد بالك ان الي بتتكلم عليه ده ابن اشرف اخوك وانا هقول اخر كلام في الموضوع ده طالما العيال عاوزين بعض مفيش حد هيوقف قصادهم انا مكنتش هوافق لو مهره مش عايزه بس طالما هي عايزه خلاص
ينظر اليه دياب بغضب شديد وينظر إلى مهره التي تبتسم ببرود شديد لترفع عيونها وتنظر اليه بانتصار شديد لانها وقفت امام قرار كان هو يريده ولكن يسير نحوها ويقول امام اذنها وهو يجز علي اسنانه.هتندمي علي وقفتك قدامي يا غزاله وعلى القرار ابن ال$$$$$ متخفيش الي انتي عاوزاه مش هيحصل حتى لو علي موتك يا بت والله العظيم ما هيحصل وانا وانتي والزمان طويل والشاطر الي يضحك في الاخير يا غزاله
تنظر إليه مهره وهو قريب منها بهذا الشكل ولم تستطع أن تتحدث تشعر بأن احد يمسك فمها ويجعلها لا تستطيع ان تنطق بكلمة واحدة يبعد عنها دياب ويصعد علي الشقه الخاصه به يدخل الغرفه يمسك الفازة التي بجانبه ويرميها بقوه كبيرة علي الارض ويمسك كرسي صغير يوجد في الغرفه ويكسره بقوه من الغضب الشديد ويقول.ااااه يا بت الكلب عايزه تكوني لغيري يا بت توفيق سيبتك شويه هتفجري يا بت ال$$$$$ انا اتحط في الموقف ده بسببك يا مهره والله العظيم يا بت توفيق ما هتكوني لي غيري حتي لو هقتلك انتي وابن الوسخه التاني ااااه
يصرخ دياب باعلي صوت لديه من قوه الغضب التي بداخل هذا الذئب الذي يشتعل في جسده نار نار لن تنطفأ سوي بقتل هذه الفتاة بسبب التي فعلتها التي يتأكد بانها فعلت ذلك لكي ترد اليه ما فعله في ليله الأمس حتي لو كانت سوف تخرب حياتها وهي لا تفكر في ذلك من الأساس فماذا سيحدث في الاحداث القادمة وهل سوف تتغير ام سوف تظل بهذا الحال
تنظر خلفه وهي تتنفس بصعوبة من اثار قربه منها تنظر إلى الجميع وتأتي عليها اعتماد وتضمها بقوه وتقول.مبروك يا بتي مش عاوزاكي تقلقي من حاجه انا هبقي زي امك بضبط ومش هفرق بينك انتي وبناتي واصل
تغلق مهره عيونها وهي لم تتقبل هذا الكلام لانها تعلم بان كل ذلك كذب لتبعد عنها مهره وتنظر إلى والدها الذي ينظر اليها بغضب وخزلان وتركض الي الشقه تدخل غرفتها وترمي نفسها على السرير تنظر الي سطح الغرفة وتنزل منها دمعه حارقه وهي تشعر باختناق شديد وبعد تلك الدمعه تنزل دموعها كالمطر من شدة اختناقها التي تعصر قلبها الذي يرفض ما فعلته بكل تهور ودون تفكير وكل ما كان يشغل عقلها انها ترد الي ذلك الذئب ما فعله بها وتكسر اليه غروره وهذا من وجهة نظرها هي ولكن لا تعرف لماذا هذه الخنقه التي سوف تقتلها تدفن وجهها في الوساده وهي تتنفس بصعوبة شديدة تنهض وهي تفقد توازنها وتذهب الي الحمام وتفتح المياه وتأخذ منها و وترمي المياه علي وجهها بقوه لكي ترتاح من ما هي فيه وتفعل ذلك اكثر من مره حتي شعرت بالارتياح قليلا تغلق المياه وتمسك الفوطه وتمسح وجهها من المياه وتذهب الي الخارج تدخل الي الغرفه وتشهق بقوه وتقول.الله يخربيتكم انتي وهي ايه الرعب ده يا بت انتي وهي
ريماس بمرح.لا مفيش رعب انتي الي نجمك عالي شويه تعالي يا جلابة المصايب تعالي يا معليه صوتنا في الصعيد كله تعالى يا الي هتجلطي دياب اخويا الراجل الي حيلتي
مهره ببرود وهي تضع المنشفه علي السرير.والله انا ماجتش جنب اخوكي هو الي بيدخل نفسه في حاجة ملوش دخل فيها
عهد بهدوء.لما يلاقي الغلط يبقي لازم يتدخل يا مهره انتي بتضيعي نفسك مش بس مع قاسم اخويا لا امي عامله كل ده علشان تيجيبك تحت ايدها اسمعي مني انا بحب ليكي الخير وانا مش عاوزاكي تعيشي في عذاب زي ما انا عايشه اسمعي يا مهره بلاش تهور علشان انتي الي هتشيلي الليله في الاخر
تنظر إليها مهره وتنفخ بضيق شديد لتقول ريماس.بس انتي عملتي كده ليه ما الصراحه مش راكب في عقلي انك بتحبي قاسم من يوم وليله يعني انتي ولا بتيطقيه هو ولا امه
مهره وهي تنقل عيونها بينهم.بصراحه كده انا كنت سمعت الحوار من اوله وكنت نزله اطلع ميتين اعتماد و ابنها بس اول ما اخوك ده دخل وشوفته وهو مش عايز الموضوع محستش بنفسي غير وانا داخله الاوضه بعد الي عملته
تضحك ريماس بقوه وتقول.يعني تضيعي حياتك علشان بس تغيظي دياب اخويا ليه ده كله
مهره بغيظ شديد.ده علشان اخوك ده واحد حيوان مش بيفكر غير في نفسه يعني ايه يكون هو الي متحكم في البيت ويقل ادبه عادي وغير كده اسلوبه الي زي الزفت هو ماله اتجوز ده او ده ملهش دخل انا من ساعت ما دخلت البيت ده وانا شايفه ان كل حاجه بتمشي برأي دياب باشا انتوا بتعملوا في نفسكم كده ليه ده حتى بابي بيوقف معاه عليا انا معرفش انتوا الي عقولكم فيها حاجه ولا انا الي مش فهماكم ولا ايه بالظبط بس كل الي اعرفه ان دياب ده واحد متحكم بشكل مستفزه وبارد اوي ومفهوش ميزه واحده حتي وانا بكرهه اوي انا وبابي علاقتنا باظت من وراه هو
عهد بهدوء.بصي يا مهره دياب لو عمل كده فعلشان مصلحتك علشان انتي متنفعيش مع قاسم اخويا وكمان انتي بتعملي حاجات غريبه ولسانك طولك ومش بتفكري في الكلام الي بتقوليه و ده غلط طب تعرفي انا شايفه ان دياب متساهل معاكي اوي واحده غيرك لو عملت نص الي انتي عملتيه طيب والله العظيم كان زمانها في خبر كان دياب الكل بيعملوا الف حساب مش احنا بس لا ده الصعيد كله علشان هو الكبير مش كبير عمر لا الكبير عقل دياب دائما بيقول كلام الحق ويوقف مع المظلوم وحاجات كتير اوي وحاجة كمان دياب عمره ما يمد يده على بنت وأول مره يعملها كان علشانك انتي لما ضرب سمر واكيد يا روح امك مش هتغلطي فيه ويقول تمام يا بت عمي
مهره ببرود.هو انا المفروض اول ما اسمع انه اول مره يضرب بنت عملها علشاني وضرب سمر انا المفروض اسقف اقول هو ده الراةل ولا بلاش لا يا عهد عمر ما كان لأي راجل ان يمد يده علي واحده ست حتي لو غلطانه انتوا عندكم حاجه غير كده طالما راجل عادي ان يمد ايده علي اي بنت كأنها عبده عنده لا يا ماما لو هنيجي في نحو الاخلاق ده غلط ولو من ناحية الدين في برضو غلط يعني مش علشان انت راجل تمد ايدك علي اختك او مراتك او اي بنت دي مش من الاخلاق وانا شايفه ان مفيش حد علم راجل من الرجاله الي هنا ده لا وعلمهم الاسياد وانتوا العباد وياريت يانقول كلمه حق يانخرس خالص
تنظر إليها عهد وهي تقتنع نوعا ما وتقول.طيب انتي هتعملي ايه دلوقتي
مهره بحيره.معرفش
ريماس بمرح.انتي شكلك لبستي يا لوزه يلا بالشفاء عليكي
مهره بغيظ.تعرفي يا ريماس لو مسكتيش انا هطلع الي اخوك عمله فيا فيكي فخرسي يا بت ماجده
تنظر إليها ريماس بغيظ شديد لتنظر مهره الي عهد وتقول.وانتي يا مصيبه عامله ايه مع البغل بتاعك
تتنهد عهد بثقل شديد وتقول.مفيش فايده يا مهره كل ما اقول الحال يتعدل وكل حاجه هتعدي الاقي مفيش حاجه بتعدي غير عمري الي عمال يروح على الفاضي انا مكنتش عاوزه كتير والله ومش عاوزه غير راجل يحبني ويحترمني علشان بعد كده نعرف نربي عيالنا كويس بس الظاهر كده ان الدنيا استكترتهم عليا زين عمره ما يتغير وانا عمري ما هقدر ابعد عنه
تقول كلامها وتبكي بحرقه شديد لتقول مهره بحزن عليها وهي تضع يدها علي وجهها.ليه يا عهد طالما انك لو سبتيه هترتاحي يبقي يغور في ستين داهيه علشان تعيشي حياتك
عهد بدموع شديد.بحبه يا مهره بحبه وده الي مخليني صابره ومستحمله كل ده راضيه بعذابي معاه علشان لو بعت عنه هموت والله ما هستحمل طول ما انا بعيد عنه حد يفهمني
تنظر إليها مهره بغضب وتقول.والله انتي واحده مهزقه يا عهد حبيتي في ايه وهو عامل فيكي كل ده حبتيه ازاي يا بت الكلب والواد ده طول ما هو يلاقيكي كده طريه معاه والله ليسوق فيها اكتر وما هتعرف تنزلي من السلم الي انتي طلعتي عليه ومفيش حد هيخسر غيرك يا غبيه بس الواد ملهش ايه غلط ما طالما لاقي الهبله الي تقول حاضر ونعم وكل ما يضايق من حاجه يطلع فيها ضيقته انا لو منه هستغل الفرصه الصراحه ما في هبله هي الي مستحمله كل ده يبقي خلاص
عهد بدموع وغضب.بس متقوليش هبله وبعدين زين زين في حاجه غريبه في أوقات حنان و اوقات ابليس اخوه في الرضاعه وانا كل ما اقول كل حاجه هتتعدل مفيش حاجه بتتعدل بلاقي ان بيذيد صعوبه اكتر لحد فقدت الامل خالص وبعدين سيبك مني انا انتي هتعملي ايه ولازم تفكري
ترفع مهره كتفها وتقول ببرود.لسه معرفش هعمل ايه وبفكر اكيد
تنظر اليهم ريماس وتقول بمرح.انتوا ينطبق عليكم مثل اتلم المتعوس على خيب الرجا
تنظر إليها مهره وتقول بصوت عالي.بت انتي اخرسي علشان انا متغاظه منك من كل ناحية
ريماس بردح.ليه يا حبيبتي واكله ورثك
مهره بغضب.لا بس مش عايزه تقولي على موضوعك وانا فضولي هيموتني الصراحه لو تكسبي فيا ثواب قولي علشان ارتاح
تتنهد ريماس بثقل داخل هذا القلب الصغير التي برغم المرح والبهجة التي تنشره في المكان ولكن يوجد في داخله حزن شديد علي ما حدث بها تنظر إليها مهره وتقول بهدوء.طب انتي مش عاوزه تحكيلي ليه مش واثقه فيا مثلا
ريماس بحزن.لا طبعاً بس انا مش عاوزه جرح زمان يرجع يتفتح تاني لو حكتلك انتي ليه مش حاسه بيا انا بجد مش هقدر احكي ايه حاجه عن الموضوع ده انا مصدقت هديت من الي كنت فيه
مهره بترقب.لسه بتحبيه
تنظر إليها ريماس وتنفجر في البكاء وكان هذا البكاء افضل يرد علي هذا السؤال الذي قالته مهره التي فهمت علي الفور لتنظر الي عهد التي تنظر إلى ريماس بحزن شديد لتقول مهره.خلاص يا سوسو مش راجل الي يعمل فيكي كده
تنظر إليها ريماس وتقول بغضب وهي تمسح دموعها.بس متقوليش راجل ده حيوان
مهره برفعه حاجب.وانتي ايه عارفك انه مش راجل يا رموسه
تضربها ريماس بقوه علي كتفها وتقول.مش زي ما فهمتي يا وقحه
مهره ببرود.اومال ايه يا ست المأدبة
ريماس بثقل شديد.مكنش راجل معايا يعني قالي كلام وطلع كله كدب وبيضحك عليا وغير ده كله كدب وطلع خاين
مهره بهدوء.وانتي عرفتي من غير وكمان عرفتي هو من فين
ريماس بحزن ودموعها تنزل غصب عنها.مهره ممكن كفايه علشان انا تعبت بجد كفايه
تنظر إليها مهره وتهز راسها بتفهم لتقول عهد بمرح لكي يخرجوا من هذه الحاله.بت يا مهره انتي مش بتغني ما تسمعيني صوتك ده الي مسمعناهوش غير في الزعيق ده
مهره بهدوء.ما المود مش احسن حاجه وكده هغني حزين ومفيش احزن من الي احنا فيه فبلاش نكد اكتر من كده
ريماس.لا يا مهره غني انا بحب اسمع صوتك اوي يلا
مهره بهدوء.بعيد عن اني من ساعه ما دخلت البيت ده وانا معملتش حاجه غير اني بسمعكم صوتي بس تمام انتوا الي قولتوا مش انا
كادا مهره ان تبدا في الغناء ولكن وتقول عهد.بس ثواني الاول هتغني لي مين
مهره بهدوء.تامر عاشور
اومأت لها عهد وتبدا مهره ان تغني وهي تقول بصوتها الرائع والذي يعبر علي ما بداخلها الان والتي لا تفهم معناه ولكن هذه الكلمات تخرج من القلب الذي يعلم بكل شيء تفعله تلك الفتاه التي تنسب تماما وتفعل ما يرفضه هذا القلب تغلق مهره وعيونها وهي تتمايل علي الاغنية التي كانت اغنية
(بقول عادي)
تغلق ريماس عيونها وهي تسمع صوت مهره الذي يعلو وهي تقول.غيابك طال وبتقطع وعمري في مرة ما ببين
وأقول ناسي وأبان قاسي وأنا حنين طريق ومشيته من غيرك ما كملتوش بقيت واحد في بعدك حتى ما عرفهوش وموضوع الرجوع مرفوض
تنتهي مهره من هذه الاغنيه التي جعلت دموعها تنزل علي خدها وهي تتذكر دياب وهى لا تعلم لماذا ولكن تشعر بقلبها يعتصر علي ذلك الذئب الحقير الذي جعلها تفكر فيه وهي تقول هذه الكلمات التي داخل هذا القلب كسيف يقطع قلبها هذا القلب الذي يشعر بشعور غريب عليه و يؤلمه وفي نفس الوقت يسعدة ولكن هذه السعاده لم تأتي سوا وذلك الذئب بالقرب منها وهذا الذي لا يحدث كثيرا لم يقترب منها الذئب كثير ماذا تشعر بهذا الشعور الحقير الذي يجعل هذا القلب يحدث به كل ذلك لما يحدث بها هكذا في يوم هذا الشعور جديد عليها و ماذا هو هذا الشعور هل حزن من الذي فعله الذئب فيها ام كره ام عشق ولكن بالتاكيد هذا ليس كره والذب بالتاكيد ايضا سوف يكون عشق نعم عشق عشق وهذه الفتاة لا تعلم عنه وعن الذب يحدث بهذا القلب الذي يتألم لأن كل منهم مع احد اخر ويقف في طريق هذا العشق شخصين آخرين فماذا سيحدث هل سيفوز العشق عليهم ام للقدر راي آخر
اما عند تلك الذي يوجد في داخل قلبها حزن لا يعلم به سوي الله كانت هذه كلمات الاغنيه كفيلة ان تجعلها تنكسر الف قطعه لانه يوجد في هذه الاغنية كلمات تعبر علي ما تشعر به هذه الفتاة التي تقول بان الذي حدث معها شئ عادي ولكن لم يكن عادي ابدأ الشخص الذي تقول عليه من الماضي مازالت تفكر به الي الان مازالت تعشقه كان هو اول حب اليها ومن علمت بشي يسمى حب كان هو امامها ماذا حدث جعله يفعل ذلك بها ماذا حدث كان هذا هو السؤال الذي لا تعرف له جواب
اما علي تلك المعشوقه الصغيرة التي دخلت بين يد شخص يمتلك قلب جبروت لا يدري علي الذي يفعله بها تنزل دموعها منها وهي تشعر بحمل ثقيل عليها جعلها تكره الحياة معه وتخاف أيضا أن تتركه لان بالنسبه اليها ان تتعذب بين يده اكرم من ان تتركه الي احد غيرها تنظر إلى الفتيات الذين كانوا في عالم اخر عالم تتوه كل واحدة منهن بداخله لتقول وهي تحاول أن يخرج صوتها طبيعي.في ايه يا وليه منك ليها
تنظر إليها مهره وتقول وهي تبعد وجهها عنهم لكي لا يرون الدموع التي نزلت من عيونها بدون وعي منها.في ايه يا روح امك انتي وهي انتوا قلبتوها نكد اكتر ما هي منكده
تبتسم عهد وتنظر الي ريماس التي تنظر الي سطح الغرفه بشرود لتقول مهره.طب انا عاوزه انام شويه
تنظر إليها ريماس وتقول.طب ما تغوري
مهره بغيظ شديد.طب ما تغوروا انتوا الاتنين يلا يا بت غوري وانتي شبه اخوكي الحيوان
ريماس بغضب.متقوليش علي اخويا حيوان يا بت
مهره ببرود.طب امشي من وشي يا بت يلا غوري
ريماس وهي تنهض.غوري انتي وانا غلطانه اني نزلت لمستوي واحده زيك انتي حلال فيكي اعتماد علي فكره
تمسك مهره الوساده وترميها عليها بقوه لتمسك ريماس الوساده بسرعه قبل ان تخبط فيها وكادت ان تتحدث بمرح ولكن تسمع عهد التي قالت وهي تنظر بجانب مهره.شال مين ده
تنظر ريماس الي الشال وتقول وهي تمسكه.ده بتاع دياب بيعمل ايه عندك يا مهره
تنظر اليهم مهره بتوتر وتقول وهي تسحب الشال من ريماس.كنت واخداه منه وعبقي ارجعه ليه بعدين
ريماس بستغراب.خلاص انا هاخده وانا ماشيه
مهره بغضب.ليه طالما معايا انا يبقي انا ابقي ارجعه وكمان مش يمكن عجبني عاوزاه معايا علي طول
عهد بستغراب.عاجبك ايه ده بتاع رجاله مينفعش للبنات وبعدين مش بتاع دياب خلاص رجعيه انتي او ريماس مش هتفرق يعني
اومأت لها مهره وهي تمسك الشال بقوه تنظر اليها عهد وهي تستغرب حالتها التي تغيرت بشدة وتنظر إلى ريماس التي تنظر الي مهره أيضا بستغراب وتنهض وهي تقول.طب احنا هنمشي وانتي نامي قبل الغداء
اومأت لها مهره ويذهبون الفتيات الي خارج تنظر خلفها مهره وتنظر الي الشال الذي في يدها وتضغط عليه بقوه كبيرة وهي تحاول ان تمنع نفسها ان تضعه امام انفها حتي تشم رائحتة ولكن لا تستطيع وتضعه امام فمها وتشم الرائحه التي مازالت موجودة في هذا الشال وتغلق عيونها وهي تتسطح وهي مازالت تشم رائحة بعمق شديد
يدخل بغضب وهو يحترق من شدة الغضب الشديد كان كل الذي ينظر اليه يعلم ان هذا اليوم لن يمر بسلام يدخل المكتب الذي كان يوجد به زيدان الذي ينتظره لكي يقول اليه شئ يخص العمل ينظر اليه زيدان الذي كان في يده ملف وينفخ بضيق وهو يعلم بان حدث شي يخص تلك الفتاه التي كانت الوحيده التي تجعل الذئب يغضب بهذه الطريقه يجلس دياب علي الكرسي وهو يهز قدمه بغضب شديد ليقول زيدان ببرود.حصل ايه تاني
دياب بغضب شديد.الهانم عايزه تتجوز
زيدان ببرود وهو يرفع كتفه.حاجه المفروض تكون متوقعه
دياب بغضب وصوت عالي.بس الي مش متوقع انها توافق بكل سهوله كل ده علشان تغظني مش عارفه نفسها بتعمل ايه بت توفيق
زيدان بهدوء.والله يا ذئب دي حاجه تخصها توافق او ترفض وبعدين انت مالك انت مش هتتجوز من بت عمك خلاص سيبها تتجوز
دياب بغضب عارم وهو يرمي كل شي من علي المكتب.علي موتي يا غول علي موتي قبل تتجوز احد تاني وقبل ما اموت هكون واخد روحها معايا مستحيل اخلي راجل غيرب يلمسها يا انا يا تموت بت توفيق بس حد غيرب لا يا غول لا
ينظر اليه زيدان ويمسح علي وجهه وهو يتأكد بان هذا الحب الذي بداخل الذئب لتلك الفتاه لم يكن حب فقط بل عشق يجعله يصل الي التملك والهوس ليقول بصوت عالي.انت ايه يا دياب من امتي وانت بتفكر كده يا تتجوز البت يا تسيبها تعيش حياتها تتجوز بقي تطلق ملكيش فيه
دياب بغضب شديد.اننننت بتقول ايه يا زيدان عاوزني اسبها لغيري لا مفيش حد هياخدها غيري انا مهره بتاعتي انا انا بس
يتنهد زيدان بقوه ويقول.خلاص نروح للكلب الي طلب ايدها ونكسره
دياب ببرود.حتي دي كمان متنفعش
زيدان بستغراب.ايه اللي قل نفعها يا ذئب
دياب بغضب وصوت عالي.علشان الكلب ده يبقي قاسم ابن عمي
ينصدم زيدان بشدة ويقول وهو يحاول ان يخرج الكلام من فمه طبيعي.قاسم هو مش قاسم كتب كتاب اختك ريماس
دياب بغضب.ريماس مين الي ارميها للكلب ده يا زيدان هو انا اهبل علشان ارمي اختي للكلب ده
زيدان بغضب.انت الي قولت كده قولت انكم هتجوز اختك لابن عمك
دياب ببرود وهو ينظر اليه بستغراب.ده كان كلام يا زيدان وبرضو انا قولتك اني مستحيل اجوز اختي من الواد الحشاش ده مستحيل
ينظر اليه زيدان وهو يحاول أن يخفي النار التي تشتعل في داخله لانه فهم نظر دياب له ليقول بهدوء مصتنع.طب انت هتعمل ايه دلوقتي ماظنش ان بعد ما البت وافقت حد هيقدر يقول حاجه
دياب بغضب شديد وهو ينهض.يبقي اموتها يا زيدان اموتها احسن من تكون لغيري البت دي ويا تسمع الكلام يا تموت حتي اخلص انا من كل ده
يقول كلامه ويذهب إلى الخارج وهو ينوي ان يتخلص من هذا الموضوع يركب السيارة ويقود دياب بتهور شديد وبعد قليل يقف امام القصر لينزل من السيارة ويركض الي الداخل يذهب الي شقه عمه يري بان الباب مفتوح ليدخل ويذهب إلى غرفتها وكاد ان يفتح باب ولكن تخرج هي من الغرفه تنظر إليه والي منظره المرعب وتخاف منه وكانت ان تغلق الباب عليها ولكن كان هو أسرع منها ومسكها من زراعها وسحبها اليه بقوه لتخبط مهره في صدره بقوه ليقول دياب بغضب وهو يجز علي اسنانه.من غير كلام كتير تروحي زي الشاطره تقولي انك عيله ومحدش بياخد علي كلام العيال وتقولي انك مش موافقه علي الجوازه دي علشان مطلعش جناني عليكي يلا يا غزاله
مهره بغضب.لا طبعاً انا مش هعمل كده وسيب ايدي وانت ملكش دعوه بيا اصلا ابعد عني وخليك في خطيبتك وبلاش تدخل في حيات الناس كده
دياب بغضب شديد وهو يسحبها عليه اكثر.عاوزه تتجوزي ال$$$$$ كل ده علشان قلم خدتيع هتخربي حياتك يا غزاله انا قولت كلمه تغوري دلوقتي وتسمع الكلام يا مهررررررره
يصرخ دياب بصوت عالي تنفزع مهره بشدة ولكن مازالت عند قرارها لتقول بصوت عالي وهي تضربه بخفه علي وجهه.قولت لا لالالا انا عاوزه قاسم وملكيش دعوه انت طالما احنا عايزين بعض يبقي غور
ينظر دياب الي يدها ويقول بهدوء مصتنع.اسمعي يا بت الواد ده مينفعش في جواز هيتعبك معاه ده بيشرب حشيش وبينام مع حريم بعدد شعر راسك
تنظر إليه وهي تنويا ان تترك قاسم ولكن لن تخسر المتعه وهي تري هذا الذئب بهذا الشكل لتقول ببرود.ملمش دعوه بح
يقطع كلامها دياب الذي ضربها على فمها بقوه ويقول بغضب شديد.لو الكلمه ده اتنطقت والله العظيم هتكوني مدفونه هنا يا بت توفيق
تتوجع مهره بشدة تدفشها بجميع قوته وهي تقول بغضب شديد.ابعد عنننننني بقي انت مالك اتجوز ولا لا انا حر اتجور قاسم او غيره ملكيش دعوه غوري شوف خطيبتك وملكيش دعوه بيا ميخصكش
ينظر اليها دياب ويقول ببرود شديد وهو يلتفت.تمام يا غزاله تمام انا كده عملت الي عليا متزعليش من الي هعمله
يقول كلامه ويذهب إلى الخارج بغضب شديد ليقول في دخله وهو ينوي علي فعل شئ.طالما الحاجة متخصنيش تبقي تخصني يا غزاله وانا وانتي والزمان طويل يا بت عمي
🤎مهرة الذئب 🤎
💞البارت الثاني عشر💞
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مساء هذا اليوم كانت تتسطح علي الفراش وهي شارده و تفكر فيه وكفي يعيش حياته وهل متاثر في غيابها ام انها كانت فتره في حياته وانتهت ام هو من الاساس لم يكن اليها نفس الحب التي كانت تحبه لهه هذه الفكرة تجعل قلب هذه الفتاة يتألم بقوه هل لم يحبها في يوم هل هان عليه قلبها روحها تريد ان تذهب اليه حتي تسأله كل هذا الاسئله التي لم تجد اليها جواب ولكن كيف لها ان تذهب تفيق من شرودها علي صوت الهاتف لتنظر اليه تراه ارسل رساله تفتحها وتقرا ما بداخلها وتخرج منها شهقه قويه من ما راته لترد علي هذه الرساله ويداها ترتجف من الخوف تنتظر الرد الذب كان (والله العظيم يا ريماس لو منزلتيش لي هطلع انا والي يحصل يحصل مش هيفرق معايا حاجه)
تنهض ريماس بتوتر وخوف شديد لتقول.هعمل ايه لو خرجت دلوقتي وحد شافني هتبقي مصيبه لو مرحتش هيجي هنا وهيعملي فضيحه اعمل ايه في المصيبه دي
تنظر حولها وهي تحاول أن تفكر في شئ تقول.انا هروح لي عهد وهي تشوف حل بس عهد دلوقتي نايمه وممكن تكون مع زين طب اعمل ايه انا دلوقتي
تقول كلامها وهي تسير في الغرفه بتوتر شديد لتقول بحزن وخوف.مبدهاش بقي انا لازم اخروج دلوقتي قبل ما المجنون ده يعمل حاجه
تقول كلامها وتذهب إلى غرفة الملابس ترتدي ثيابها وتخرج وتضع الحجاب علي رأسها وتذهب إلى الخارج وهي تنظر حولها بخوف شديد تخرج من القصر وتذهب خلفه تنظر الي الشخص الذي يعطيها ظهره وهو يشرب من السجائر لتصل اليه وتقول بغضب.عاوز ايه مش ام الموضوع ده خلص من زمان وكل واحد نسي راجع ليه دلوقتي
يلتفت إليها الشخص ويقول ببرود.مفيش حاجه خلصت يا بت الحديدي طلعتي بتكدبي عليا يا نجمتي بتكدبي عليا انا انتي ناسيه مين الغول يا روح امك
ريماس بتوتر تحاول تخفيه خلف الغضب.ولا ناسيه ولا فاكره انت تبعد عني خالص بدل ما والله العظيم هقول لدياب و هو يتصرف معاك
اومأ لها الشخص الذي لم يكن سوا زيدان الذي امسكها بقوه من زراعها ويقول بغضب.عايزه تعملي ايه يا بت تروحي تقولي لمين مفيش حد في الدنيا دي ممكن يخليني ابعد عنك غير مزاجي يا حيلتها ومن غير لف ولا ودوران تقولي كدبتي ليه
ريماس بغضب وهي تحاول أن تبعد يده عنها.سيب ايدي يا زيدان ممكن حد يشوفنا وبعدين انت مش روحت للكلبه خليك معاها وابعد عني انا
زيدان بغضب واستغراب.روحت لمين انتي هتستعبطي يا بت بتقولي الكلام ده علشان تداري على عملتك الي عملتيها عملتي كده ليه يا ريماس عاوزاني كنتي قولت وانا كنت هبعد من غير الكدب ده
ريماس بغضب.انت جاي تقول اي كلام وخلاص يا زيدان جاي تعمل نفسك المظلوم صح عاوزني اطلع الي وحشه انت الي مشيت ومش بس مشيت لا خونتني كمان انت ما سبتش حاجه حلوه بينا
زيدان بغضب.ريماس اتعدلب وبعدين خيانه ايه الي بتقولي عليها انا لو فعلا زي ما أنتي بتقولي مكنتش هبقي بتحايل عليكي علشان اطلبك ونتجوز مكنتش هحافظ عليكي اكتر من نفسي مكنتش حاجه كتير اوي يا بت الحديدي حاجات انتي نفسك متعرفيش تعملي منها حاجه طول الوقت كنت انا الي بقدم كل حاجه كنت بس مستني منك تقولي يا زيدان تعال اطلبني بدل ما انا كنت بتقطع الف مره وانا ببص علي دياب واهلك علشان بعمل كده من وراهم الحاجة الوحيده اني معترف اني فعلا غلطان انا ما كانش في حاجه رسميه بس كله بسببك
ريماس بغضب.بسببي انا ليه وبعدين انا كنت خايفه دياب واهلي يرفضو كنت خايفه اخسرك طول عمري وعلاقتك انت ودياب تبوظ واحسن حاجه انا عملتها اني كده مكنتش هقدر اعيش مع واحد زيك ملهوش امان
زيدان بغضب وصوت عالي.ريماااااااس مالك سايقه الهبل ليه وايه الكلام الزفت ده وانا ولا عمري ما خونتك انا خونت صاحب عمري علشانك انتي انتي بطلي تطلعي اي حجج علشان تخرجي نفسك انتي كدبتب عليا ليه ايه ام الهدف الي يخليكي تعملي كده
ريماس بدموع شديد.علشان عرفت انك خاين كان لازم اكسرك زي ما انت عملت فيا مكنش في معايا غير الحل ده علشان اخليك تتعذب ومفيش غير انك تندم كل يوم وانا مع شخص غيرك يا غول طالما جرح بجرح
زيدان بغضب.انتي هبله يا بت مفيش حاجه من كلامك ده حصلت وانا ولا خنتك ولا زفت اما علي الي انتي عملتيه يبين قد ايه انتي هبله وعبيطه يا ريماس
ريماس بغضب ودموع.كداب يا زيدان كداب وعمري ما هرجع اصدقك تاني انا غلط مره ومستحيل ارجع اعيد الغلطه دي تاني انا بكرهك بكرهك فوق ما تتخيل امشي مش عاوزه اشوفك تاني انت رجعت ليه من الأساس ملكش دعوه بيا يا زيدان ملكش دعوه بيا انا بسببك انت عمري ما هثق في حد تاني عمري علشان انا تعلمت من الدرس الي انت عطتهولي
تقول كلامها وتلتفت وتمسح دموعها وتركض بسرعه الي القصر ينظر خلفها زيدان وهو مشتت جدا لا يعلم إذا يذهب اليها ويقول انه لم يخونها ولم تنظر عيونه الي اخري سواها ولكن ما يمنعه من فعل ذلك هو هذا الكلام الذي قالته لهه لماذا يذهب اليها حتي يقول اليها هذا الكلام وهي من الأساس تكرهه لا يفيد هذا الكلام بعد ذلك الان الكره بينهم وهو بالتأكيد لم يحاول من اجل فتاه تكرهه وتقول له هذا الكلام الذي مثل السيف الذي اصاب قلبه بعنف شديد يلتفت الغول الي سيارته ويذهب لكي يركب فيها ويقود بتهور شديد وهو لا يعلم ماذا يفعل مع هذه الفتاة وهل يتركها ام يحارب في هذه العلاقة ولاكن اذا حارب سوف يحاربها هي لانها هي التي لا تريد هذه العلاقة فماذا سوف يحدث ايها القارئ هل سيكون هذا الغول مع تلك الفتاه ام للقدر راي آخر
تدخل القصر وهي تبكي بحرقه شديده ولم تأخذ بالها من الذي ينزل علي الدرج وينظر إليها بقلق واستغراب ليقول اليها وهو يمسكها من زرعها.ريماس مالك بتعيطي ليه
ترفع ريماس رأسها وتقول بتوتر وهي تمسح دموعها بسرعه.مش بعيط انا بس عيني وجعاني يا دياب
رفع دياب حاجبها ويقول.عينك ايه الي وجعاكي قولي يا بت مالك في حد زعلك قولي وانا اطلع ميتين اللي جابوه
تنظر إليها ريماس وتنفجر في البكاء الشديد ينصدم دياب و يأخذها بين احضانه وهو يقول بحنان.مالك يا قلبي اهدي مفيش حاجه تستاهل تنزل دموعك علشانها يا قلب اخوكي اهدي ومين من كان الي زعلك يتعلق علي البوابه بس انتي اهدي
(اللي يشوفك وانت كده ميشوفكش وانت بتلسع البت الي حلتي بالقلم 😏)
يقول كلامه ويضمها اكتر لكي تهدئ بين احضان اخيها وبعد قليل يبعدها عن احضانه ويقول بصوت هادئ وهو يمسح دموعها.ها بقي مين مزعلك
ريماس بشهق من آثار البكاء.مفيش حد بس انا مخنوقه شويه
دياب بهدوء.و ايه اللي خانقك
ريماس بتوتر.مفيش حاجه شويه خنقه وانا دلوقتي كويسه
يقبل دياب رأسها ويقول بحنان.تمام يا قلبي المهم ان بعد كده مااشوفكيش بتعيطي طول ما انا عايش
اومأت لهه ريماس ويقول وهو.روحي يلا نامب تصبحي على خير
ريماس بابتسامه.وانت من اهل الخير
وتذهب إلى الأعلى ينظر خلفها دياب وهو يشعر بانه يوجد بداخلها شئ تخبئه عليه ولاكن هو لا يريد ان يضغط عليها وسوف يعلم بمفرده ينزل الي الاسفل ينظر إلى الذي يدخل القصر وهو يمسك الجاكت الخاص به في يده ليبتسم بسخرية ويقول.ما لسه بدري يا زين باشا
ينظر اليه زين ويقول بغيظ.ولا بدري ولا زفت كان ورايا هم ما يتلم مكنتش بلعب يعني
دياب ببرود.انت بتكلم مين كده يالا
زين بغيظ مكتوم.امي بكلم امي يا دياب
دياب ببرود شديد.طب يلا يا روح امك علي فوق
زين ببرود.طب في حد صاحي
دياب ببرود.معرفش بس اكيد مفيش حد غور
زين وهو يذهب الي الاعلى.مقبوله منك يا ديب
ويقول كلامه ويذهب إلى الاعلي وكاد ان يدخل الشقه الخاصه به ولاكن يتذكر تلك الفتاه يلتفت ويذهب الي الشقه التي توجد فيها هي يفتح الباب ويدخل بهدوء شديد يذهب الي الغرفه التي توجد بها ويري الباب مفتوح ليدخل ينظر اليها وهي تنام براحه وبراءه شديد ليبتسم بدون وعي منه ويسير نحو السرير يجلس بجانبها يضع يده علي شعرها الذي ينزل علي وجهها يجعل منظرها مغري بشدة لتنفزع هي بقوه وتفتح عيونها بسرعه وكادت ان تصرخ ولاكن يضع زين يده علي شفتيها بسرعه ويقول بصوت هادئ عكس طبيعته.اهدي انا زين
تتنفس عهد براحه لينظر اليها زين وينزل اصبعه علي شفتيها التي تشبه حبات الكريز يقرص شفتيها بقوه جعل هذه الفتاة تتوه من الوجع لتشتعل النار في جسد هذا القاسي الذي بدون ان يفكر سحبها اليه ومسك رأسها بقوه وانقض علي شفتيها ليقبلها بقوه كبيرة وهو يتلذذ بذلك الكريز الذي يقطعه بأسنانه وهو يمسك شفتها بين اسانه ويأكلهم بقوه وهو يمسك راسها و يغرز اصابعه في شعرها بقوه يشعر بانقطاع أنفاسها ليبتعد عن شفتيها لكي تتنفس عهد وينزل هو علي رقبتها ويقبلها بهدوء حتي لا يترك عليها اي علامات يبتعد عنها وينظر الي غطاء الفراش الموجود علي جسدها علي جسدها ويسحبها بقوه ويرميها بعيدا وينزل الي جسدها الرائع وهذا ما يجعله يغار عليها لهذا يجعلها دائما ترتدي ملابس واسعه لكي لا يظهر هذا الجسد امام احد سواه هو فقط ينظر إلى ملابسها التي تريدها
ويضغط على شفتيه بوقاحه شديده ليمسك هذا السحاب وينزعه يظهر امامه ملابسها الداخلية التي ترتدبهم في الاعلي يضع يده على خصرها وهو يرفع عليه اكثر وينزل علي مقدمه صدرها التي تظهر امامه بكل وضوح ويقبلها بقوه كبيرة لتضع عهد يدها علي رأسه وتقول بصوت ضعيف بشدة من تاثيره عليها.زين غلط
زين ببرود وهو يقبلها برغبه.ايه الي غلط انتي مراتي لو كنتي ناسيه
تغلق عهد عيونها وترفع راسها الي الاعلي وهي تقول بخفوت.ممكن حد يجي يشوفني كده
يبعد عنها زين ويقول بغضب.ومين الي ممكن يجي يا هانم مين الي بيدخل عليكي وانتي نايمه
عهد بإستغراب وخوف.يعني ممكن واحده من البنات او امي مفيش حد غريب
يمسكها زين من يدها بقوه ويقول وهو يجز علي اسنانه.ما انا عارف ان مفيش حد غريب ممكن يدخل هنا مش محتاجه تقولي
تنظر إليها عهد باستغراب شديد ينظر اليها زين ويتسطح بجانبها ويقول ببرود.نامي
عهد بتوتر شديد.انت هتنام هنا
زين ببرود شديد وهو يسحبها لكي تنام علي صدره.عندك مانع
عهد بشجاعة وهي تتذكر حدبث مهره اليها.ايوه عندي مانع كده مينفعش وعيب فياريت تمشي علي شقتك يا تسبني امشي انا
ينظر اليها زين ويرفع حاجبه من هذه النبره ليقول وهو يضغط على خصرها بقوه.انا ممكن اقوم واسود الليل علي دماغك بس هسكت المره دي علشان مش عاوز اعكنن علي نفسي ويكون عداني العيب معاكي يا بت عمي بس لو انتي طالبه معاكي اقوم اقل منك انا معنديش مانع
عهد بوجع من يده التي تضغط علي خصرها بقوه.ااه يا زين
ينظر اليها زين ويقول بوقح شديد.اه ايه بس اكتمي بدل ما اقوم اعمل حاجه متعجبكيش
عهد بخجل.طب شيل ايدك
يخف زين الضغط على خصرها ليقول ببرود.اهو يا ست عهد واتلمي علشان انا بحاول اتعامل معاكي بهدوء بس لو طلعت في دماغي هنرجع لنفس المعاملة تاني
تنظر إليه عهد وتقول وهي تضع راسها علي صدره بهدوء.طب ليه المعامله دي من الاول علي فكره انا هعمل كل الي انت عاوزه وهسمع الكلام بس بلاش المعامله دي بلاش علشان انا مستهلش كل ده والله انا مقدرش ازعلك يا زين بس المعامله دي بتخلبني افكر انا عملت ايه علشان تعمل انت فيا كده غلط في ايه طب شوفت مني حاجه وحشه علشان كده بتعمل معايا كده رد عليا يا زين متسبنيش كده والنبي انا عملت ايه علشان ده كله ايه الي يخليك تعمل كده مفيش حاجه غير انك شوفت حاجه عليا وانا معرفش عنها حاجه
زين بجمود مصتنع.انتي ناويه علي سواد ليلتك صح انا لو كنت شوفت عليكي حاجه زي ما بتقولي مكنتيش دلوقتي على درعي يا روح امك هيكون زمانك جنب ابوك مدفونه وساعه يكون موتك علي ايدي انا
عهد بدموع.طب ليه بتعمل كده ليه
زين بصوت عالي.بعمل ايه انا مش فاهم بحرقك بالنار ولا بعمل ايه
عهد بدموع شديد.بتكرهني
زين ببرود.لو كنت فعلاً بكرهك زي ما بتقولي اكيد مش هتجوزك احنا مش في روايه علشان اتجوزك علشان انتقم منك بلاش شغل الهبل ده واعقلي شويه يا عهد
عهد بدموع اكثر.انا بس عاوزه اعرف انت بتعمل كده ليه
زين بصوت عالي.عهههههد انتي مش هتعدي ليلتك صح ايه كل شويه بتعمل كده ليه كاني بسلخك بس يا بت كلام زياده والله العظيم ما هخلي ليلتك تعدي علي خير علشان معمليش حاجه متعجبكيش ساعه تبقي تقولي بتعمل كده ليه صوح
تنظر إليه عهد بخوف وتصمد تنظر الي مقدمه صدرها التي تظهر وتمسك السحاب وكادت ان تغلقه ولاكن يقول زين بغضب.هو مش انا الي فتحته بتقفلي ليه دلوقتي
عهد بتوتر.ماهو ماهو
زين بصوت عالي وهو يمسك يدها ويضعها علي صدره.بل ماهو بلا زفت طالما انا الي عملت كده يبقي انا عاوز تفضلي كده متعملش حاجه من مخك ونامي بقي
اومأت له عهد وتضع رأسها علي صدره وتغلق عيونها لكي تنام وهي تشعر براحه لم تشعر بها سوا وهي بين احضانه برغم كل ما يفعله بيها ولاكن يظل هو الملجأ الوحيد اليها والحضن الذي تريد أن تظل داخله ويكن لها طول حياتها تنام هذه المعشوقه الصغيره براحه شديده ليفتح زين عيونه بعد ما شعر بانتظام انفاسها وينظر اليها يرفع وجهها وينظر اليها وهي تنام بكل براءة ليبتسم بعشق شديد ولاكن يتذكر شي ليقول بحزن عميق.بحاول أنسي واقول غلطه بس مش قادر يا عهد والله ما قادر دمي بيغلي كل ما افتكر الموقف مش قادر انسب الي عملتيه وبحاول اطلع ليكي عذر بس مفيش عذر للي انتي عملتيه مفيش حاجه مخلياني ساكت غير قلبي الي بيعشقك
ينهي كلامه ويتنهد بثقل شديد داخل قلبه الذي يحمل هم كثير يحاول أن ينسى ما حدث في يوم ما ولاكن يفشل في كل مره يحاول فيها يعامل بهذه الطريقة لكي يخفف من الم قلبه الذي يحترق من ما فعلته هي فماذا فعلت هذه المعشوقه الصغيره والتي جعل هذا القاسي يعاملها بهذه القسوة وهل يوجد سوء تفاهم ام هي فعلت ذلك بالفعل
كانت تتسطح علي السرير وهي تنظر إلى سطح الغرفة بشرود شديد وهي تفكر في المصيبه التي فعلتها وكيف تخرج منها الان بتاكد لم تتزوج من ذلك الحقير التي منذ ان اتت الي هنا وهي لم تتقبله هو او تلك الحقيره والدته وهي كانت تأخذ الموضوع عناد في ذلك الذئب وحتي تثبت له بانه ليس الجميع يمشي علي الكلام ولأنه رفع يده عليها وهذا الذي يجعلها تجن جنونها وترجع الي نفس التفكير كيف عليه ان يتجرأ ويرفع يده عليها ماذا فعلت هل هي تهاونت معه الي هذه الدرجة التي تجعله يعطي نفسه الحق ان يرفع يده عليها تتنهد بقوه وهي تحاول أن تهدئ حتي لا تذهب وتقتل هذا الذئب الحقير لتنهض وتذهب إلى الخارج تنظر إلى والدها الذي يجلس وهو يرفع رأسه الي الاعلي ويظهر عليه الحزن الشديد لتذهب نحوه تجلس بجانبه وترمي نفسها بين احضانه ينفزع توفيق الذي لم ينتبه لها وهو يفكر كيف سوف يجعلها تعود في كلامها التي قالته وانه بالتأكيد لم يزوج ابنته الي هذا الشخص حتي لو ابن اخيه وهذه ابنته التي يخاف عليها أكثر من نفسه فكيف لم يفضلها علي ابن اخيه ليبتسم توفيق وهو يراها تدفن وجهها في احضانه أكثر ليضمها بقوه وحنان شديد حتي بعد ما فعلته فتظل هي ابنته الوحيده المدلله له ينظر اليها وهي ترفع راسها اليه وتقول ببراءة.انت زعلان مني
اومأ لها توفيق لتقول مهره بطفوله وبراءة.سوري
توفيق بسخرية.انا سمعت منك سوري اكتر من بابي يا مهره
مهره بحزن وهي تلوي شفتيها.يعني ماقولش سوري تاني واسيبك زعلان ولا انت هتتصالح من غير ما قولها
توفيق بهدوء.كاني بزعل منك تناحه مش انتي اللي تخليني ازعل منك
مهره بغيظ.انت الي مش بتسمع الكلام وبترجع تزعل انا مليش دعوه
توفيق بغيظ أكثر.هو المفروض انا الي اسمع الكلام مش انتي
مهره ببراءة.ايوه مش الي بيسمع كلمة بنته بيبقي شاطر وانت لازم تكون شاطر ولا عاوز اهلك يقولوا اني معرفتش اربي
توفيق وهو يضربها علي رأسها بقوه.لا يا بت دول بيقولوا عليا انا اللي معرفتش اربي بعد الي حضرتك عمتليه
مهره ببرود.سيبك منهم دول مرضي عايزين يعملوا كل حاجه علي مزاجهم
توفيق بهدوء.غلط يا مهره حتي لو هما ايه مينفعش الي بتعمليه وانتي مش عاجبك اي حد فيهم يبقي العيب فيكي انتي مش هما ولا ايه
مهره ابتسامه.مين الي قالك اني مفيش حد فيهم عجبني لا عهد و ريماس احسن اتنين هنا وممكن جدو وبعد كده هات كبريت وولع فيهم كلهم
توفيق بغضب.يا بت عيب دول اهلك هما كلو ورثك يا مهره مازن مش بيعمل نص الي انتي بتعمليه في ايه وانا كده بتاكد ان الغلط فيكي مش في الناس
مهره بصوت عالي.بوووووه يا توفيق انت الي بتعمل فيا كده ليه مينفعش نقعد شويه من غير سيرة اهلك الي تفقع المراره
توفيق بغضب شديد وهو يضربها علي رأسها.انتي يا بت مش هتنهدي غير لما اموت صح عايزه تموتيني يا مهره صح
مهره بهدوء.بعد الشر عنك يا توفيق متقولش كده يا راجل
يتنهد توفيق بغضب شديد ليقول وهو يحاول أن يهدي.موضوع جوازك من قاسم هتعملي في ايه
مهره ببرود.طب بذمتك انت تعرف عني كده معقول انا اتجوز ابن اعتماد ليه من قله الرجاله وانا مش هصوم هصوم وافطر علي ابن اعتماد
توفيق بإستغراب مصتنع.طب وهتعملي ايه
مهره بغضب.مش محتاجه يا توفيق كل شي قسمه ونصيب
توفيق بغيظ شديد.والله انتي ما بيجي من وراكي غير الإحراج اقولهم ايه انا
مهره ببرود.معلش يا توفيق قولهم ان بنتي لسه صغيره ومحدش ياخد علي كلامها غير الهبل
توفيق بهدوء.طب ليه عملت كده من الاول
مهره بغضب.والله ابن اخوك هو السبب انا كنت نزله علشان اهزق اعتماد وابنها علي الكلام ده بس لقيت ابن اخوك بيدخل في اللي ملهوش فيه وكمان بياخد قرار عني ليه ومين عطاه الحق من الأساس كله بسبه علي فكره
توفيق بهدوء.مهره دياب عمل كده علشان شايف انك مش لواحد زي قاسم وانتي بدل ما تفرحي بانه قال كده تعملب العامله السوده دي دياب مش وحش زي ما انتي حطه في عقلك الصغير ده وكمان واجب عليكي احترامه علشان انا لحد دلوقتي مشوفتش منه اي حاجه تخليكي تعاندي معاه كده
مهره بغضب شديد.انا مش عارفه انتوا شايفين فيه ايه يخليكم تقولوا عليه كده مفهوش حاجه عدله اصلا كله علي بعض قرف وماتحولش تصلح وجهة نظري في الواد ده علشان انا مبكرهش اكتر منه حتي اعتماد بنسالي احسن منه وياريت يبعد عني علشان انا والله حلفه اخد حقي منه و لو عاوز المشكلة دى تخلص تجيبه قدامي وارد ليه القلم وبعد كده هيكون بينا مفيش مشاكل غير كده لا يا بابي
ينظر اليها توفيق وهو يفكر في اشياء كثيره تجعله يخاف من ما ينتظره ليقول وهو ينهض.ربي يهديكي يا مهره يا بنتي
يقول كلامه ويذهب إلى الغرفة لتنظر خلفه مهره وتقول ببرود.هو انا بشد في شعري ده ايه الراجل ده
تقول كلامها وتفرد ظهرها الي الخلف وتخرج الهاتف الخاص بها وتلعب فيه وبعد قليل تنفخ بملل شديد لتقول.لا انا كده هموت من الملل خليني انزل اقعد في الهواء تحت ويارب مفيش حد يعكنك عليا
تقول كلامها وتذهب الي الخارج تنزل الي الأسفل لم تري احد لان الوقت متاخر بشدة لتخرج في الحديقه ترفع مهره راسها الي الاعلي وهي تستنشق الهواء الذي يوجد بيه رائحة النباتات الرائعه تغلق عيونها بإستمتاع شديد وشعرها يطير خلفها من الهواء وهي تربع يدها امام صدرها وهي تتنساها كل شيء وهي بهذا الاستمتاع الرائع بشدة لم تشعر بالذي يسير خلفها وهو ينظر الي جسدها التي يظهر من هذا الملابس برغبه شديده وهو لم يكن واعي الي اي شئ ويسير بصعوبة شديدة ليذهب نحوها ويضمها من الخلف بقوه كبيرة وهو ينوي علي فعل شي قذر مثله تنفزع مهره بشدة وهي تشعر بهذا الحقير يلمسها بوقاحه شديده كادت ان تصرخ ولكن يضع يده علي فمها بقوه تحاول مهره ان تبعده عنها ولكن برغم انه غير واعي ولكن اقوي منها بكثير وكان يمسكها بقوه كبيرة وهو يحكم فيها بشدة وتحاول مهره ان تصرخ ولاكن كان يضع يده على فمها ووووو
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق