القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حياة الفصل الثامن عشر18 بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية عشقت حياة الفصل  الثامن عشر18 بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية عشقت حياة الفصل  الثامن عشر18 بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات




ليل وصلت شقته مع عروسته و أهلها وصلوها لحد باب اوضة النوم و هو سابهم براحتهم خالص لحد ما قلعوها الفستان و لابست  حاجة مناسبة لليوم ده. وهو كان قاعد في الصالة بيكلم مامته اللي سابتهةوىاحت تقعد عند اخوها عشان تسيبه براحته في ليلة زي دي 

مشيت أم العروسة بعد ما وصته  كتيييير على بنتها و هو كان بيبتسم وبيقولها حاضر وفي عيني وكان بيناديها ويقول يا امي .




حياة كانت لابسة قميص قصير وعاري الكتفين قعدت على طرف السرير و هي بتفرك في ايدها من الكسوف مش قادرة تتخيل ليلتها الأولى مع ليل هتبقى عاملة ازاي ليل دخل وهو بيتنحنح لاقها  اول مرة يشوفها بالشكل المغري اوي ده كل مرة شافها فيها بعد الكتاب كانت مستورة في لبسها بطريقة مبالغ فيها وهو وقتها محبش يضغط عليها ولا يتكلم معاها في شئ دخل وقرب منها وقعد جنبها لسه هيقربها منه لاقها قامت من على السرير وقالت بتوتر/ هو هو انت مش هتغير بدلتك الاول 


ليل باعجاب اكتر لما قامت وقميصها كشف باقي جسمها وتفاصيلها  قام هو كمان وقرب منها بدأ يحاوطها بس هي هربت منه تاني والتوتر المرة دي كان اقوى حاول يشاكسها عشان يخفف توترها وقال : أنا شيخ بره اه بس مع مراتي مش هبقى شيخ نهائي انا ممكن اتحول لمغتـ ـصب عادي

بقلم زهرة الثالوث 

 


حياة قلبها دق بسرعة وخافت منه اكتر و قالت : زي ما اغتـ ـصبت بنت خالك كده !!!


ليل مقدرش يلومها ولا يتكلم  حاول يقرب منها ويهديها. وقف قصادها وضم ايدها اللي بتترعش بين ايده الدافية و قال بنبرة كلها حنان : حايز اكون كده زمان  وجايز تموني خايفة ومرعوبة و ده حقك لكن الاكيد مفيش حاجة هتم من غير رضاكي 

بقلم زهرة الثالوث 

 


باس جبينها و ميل اخد البيجامة بتاعته وخرج من الاوضة  وقبل ما يقفل باب الاوضة وقفته وبتساله/ رايح فين يا ليل ؟ 

بقلم زهرة الثالوث 


ليل بصلها وابتسم وقال/ هسيبك على راحتك 

مجرد ما ليل خرج من الاوضة هي اتنهدت براحة و في نفس الوقت قلقانة بس مش عارفة ليه  قتدت على السرير تفكر في اللي جاي وتسال نفسها هي غلطت ولا كان ملامها وتعبيرها عن الخوف اللي جواها من قربه خلاها تقول كده غلبها النوم و هي قعدة بتفكر في اللي حصل 

بقلم زهرة الثالوث 

 


عند ليل في اوضة الخلوة بعد ما غير هدومه قعد يقرأ قران لحد الفجر و بتدها صلى الفجر وفضل يقول اذمار الصباح. و غلبه النوم بعدها وهو مكانه  


الضهر أذن و هو نايم مش خاسس بخاحة. صحي على ايدها وهي بتزقه حامد لان نومه تقيل جدا   بصت على باب الشقة و بعدها قالت برعب / بابا وماما  بره اصحى الله. يخليك 

ليل بنعاس / هو في ايه و الساعة كام ؟ 

حياة بتوتر من الرن على الباب اللي مش مبطل رن /   الضهر أذن من بدري قوم الله يخليك  الباب بيرن من بدري   قوم نام في اوضتك ولا شوف هتعمل ايه 

 


ليل قام فعلا وبدأ يفوق ويركز. و فعلل دخل اوضته اللي منمش فيها اصلا و غير هدمه على ما فتحت حياة واستقبلت اهلها  بفرحة وسعادة و امهم بدأت تسالها عن ليلة امبارح وهي كانت بتتهرب من ضغط والدتها 

بقلم زهرة الثالوث 



خرج ليل و ابتسامته في وشه وبدأ يسرحب بيهم بحفاوة كبيرة قعد بعد ما قدم مع حياة واجب الضيافة  و مفيش ربع ساعة ونزلوا اهلها وهي اتنهدت براحة شديدة ان اليوم عدى بسلام لملمت الاطباق ودخلت المطبخ لاقت ليل واقف على حوض المطبخ بيغسل الاطباق اللي كانت في ايده.  ابتسمت وقالت له / وكمان بتغسل المواعين لا ده انا كده هاخد على الدلع جامد اوي 


لف لها وابتسم ومردش على اي كلمة  مسح ايده وقالها / انا متعود على كده مع امي انضف مكان ما اكلت فـ انا عاملتك معاملة امي 



 خرج من من المطبخ و هي وقفت مكانها بتقول لنفسها  بغيظ / انا زي امه ؟ 


 دخل اوضة الخلوة و قعد بيقرأ قران   دخلت ووقفت على الباب وقالت له / هو انت هتفضل قاعد هنا كتير ؟ 

ليل صدق وقفل المصحف / خير يا حياة عاوزة ايه ؟ 

 حياة/ المفروض يوم الصباحية العروس بتدي هدية لام العريس وانا عاوزة انزل لمامتك واهديها الهدية 


ليل بهدوء /  طب يا حياة مفيش مشكلة بس مينفعش تنزلي  يوم الصباحية خلي الهدية معامي وماما كلمتني وقالت انها هتيجي  بكره وابقي اديها لها 

حياة اضايقت وقالت بعصبية / لا مليش دعوة عاوزة انزل دلوقتي 

ليل بهدوء/  يابنت الحلال مينفعش تنزلي انتي عروسة ومينفعش تنزلي الناس تقول علينا ايه بس ؟

حياة/ يقولوا اللي يقولوا انا ليا دعوة بنفسي وبس عاوزة انزل يبقى انزل 


ليل اتنهد ومعرفش يرد عليها بإيه  بص ع الارض وبعدها قال/ طب روحي البسي  و حضري الهدية و يلا ننزل 



 حياة فرحت وجريت تلبس  وبعد نص ساعة  بعد ما لبست  غيرت هدومها  و فضلت تعيط وهي قعدة على طرف السرير ليل خرج من الحمام بينادي عليها  لاقها قعدة بتعيط  دخل وسالها / مالك غيرتي هدومك ليه ؟

حياة/ ماما بهدلتني وقالت لي  مفيش عروسة بتخرج النهارده  و قالت لي غلط عليكي


ليل مسخ دموعها بحنية وقالها/ متزعليش نفسك قومي البسي. و تعالي نخرج  بره هعزمك على العشا 

 


حياة من بين دموعها/ بس ماما قالت لي 

ليل / مليش دعوة بحد انا ليا دعوة بنفسي ومراتي وبس  يلا ياةحميل غيري هدومك وتعالي نخرج نغير جو شوية هتصل بماما اشوفها صاحية  و لالا ونديها الهدية 

حياة / بس طنط  ممكن تزعق لك 

ليل / لا مين قال كده ده ما ماما بدما بتصدق تشوفني اصلا حتى اسمعي كده 


ليل فتح الاسبيكر وهو بيقول لامه / عاملة ايه يا ست الكل  

ام ليل / في نعم يا حبيبي ها طمني حصل ولالا 


حياة اتكسفت من سؤال امه. بي ليل رد وقالها/  طمنينين انتي عاملة ايه 

بقلم زهرة الثالوث 



امه / بخير و الحمد لله 

ليل/ بقولم يا ماما انا وحياة جايين عشان نجيبلك الهدية 


ام ليل اتغاظت منه. وفهمت ان ليلة الدخلة متمتش. ف قالت/ يلا يا ابن الهبلة  خد مراتك في حضنك  انا عاوزة عيال مش عاوزة هدايا خد مراتك يا واد في حضنك و بكره اسمع البشرة   فاهم يا شيخ ليل  



كملت وقالت / يا مصبيتي هو انت شبخ بره البيت وجوا  يا واد ابعتلك كوارع ولا ابعتلك رقم الدكتور يطمنا غليك 


ليل بص لحياة بغيظ وقالها /عجبك كده

حياة ضحكت من قلبها على ملام امه  ف ليل قال / طب اقفلي انتي ياما عشان تقريبا كده في واحدة محتاجة تشوف  الوش التاني مني 


حياة بصت وقالت / تقصد ايه الحقيني يا طنط ابنك ده قليل الادب و مش متربي 


ام ليل /  طب الحمد لله اطمنت على الواد اروح اصلي العشا بقى  واصلي ركعتين شكر لله 

 

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close