القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وجع الحب الفصل السادس 6 بقلم شيماء منير

 رواية وجع الحب الفصل السادس 6 بقلم شيماء منير 



رواية وجع الحب الفصل السادس 6 بقلم شيماء منير 


وجع الحب

الحلقه ٦


مازن  وضغط على ذرعها بغضب


فتون بتوجع وصراخ اااه في اي؟؟؟


مازن بعصبيه:الرساله فين؟؟


فتون بعد فهم:رسالة ايه؟؟


مازن وضغط على ذراعها اكتر وزقها للحيطه  انتي هتستعبطي مش كفايه كذبتي عليا


فتون بصراخ ودموع:والله ما فاهمه انت بتتكلم على ايه ورسالة ايه


مازن ومازال ضاغط على ايدها وبعصبيه قال:الورده اللي الواد بتاع الورد رمها عليكي في العربيه فين


فتون واخيرا فهمت هي اصلا  كنت نسيت الورده دي وتقريبا مش طلعتها من الشنطه


مازن بعصبيه ماتنطقي


فتون  بوجع في شنطتي انا مخرجتهاش منها


مازن:هي فين الشنطه دي؟؟


فتون بوجع:سيب دراعي طيب


مازن سابها 

فتون واتحركت وجابت الشنطه من المكان اللي فيه الشنط

مازن اخدها منها وخرج الورده وكانت لسه فعلا متغلفه ومتفحتش


فتون بتردد:رسالة ايه دي


مازن:مليكش دعوه واتعودي متسأليش


فتون:ليه انت مخرجها من شنطتي


مازن وقرب منها فتون رجعت لواره اصطدمت بالحائط


مازن وهو بيبص في عيونها :وايه كمان؟؟


فتون بصتله بتوتر  من قربه وسكتت اول مره تاخد بالها من عيونه ولونها العسلي الفاتح عمرها اصلا مافكرت تبصوله

 

مازن  اول مره ياخد باله من لون عيونها  العسلي   وتأمل شعرها الاسود الناعم وهو من عشاق الاسود


فتون  ولاحظت ان هو بيبص على شعرها رفعت الطرحه بتوتر


مازن ابتسم بسخريه  وسابها وخرج من الغرفه


فتون وقعدت على السرير واتنهدت بصوت عالي


_________________


مازن اخد الورده ونزل على الجنينه


قعد على احد المقاعد في الجنينه


مازن وفتح الورده خرج من قلبها ورقه مطبقه كذا مره

فتح وكان مكتوب فيها

(فتون وحشتني اووي ياحبيبتي عايز اقولك اني بحبك ودايما هكون قريب منك واكيد هشوفك قريب)


وفي الاخر مضى باسم تيتو حبيبك


مازن وطبق الورقه بغضب 

وربي لخليك تتمنى الموت يابن سعد الراوي


مازن وبص قدامه بشرود من اكتر من سنه


فلاش بااك


في شركة الشهاوي


مازن وكامل ومصطفى في الشركه بيخلصوا شغل


تليفون المكتب رن


كامل ورفع السمعه

الو

:كامل بيه


كامل:ايوه مين؟؟


:فاعل خير الحق حفيدتك في ...عمارة..شقه ٩


كامل بقلق:حفيدتي مين؟؟


الخطةاتفقل


مصطفى :في ايه حاج؟؟

مازن في ايه ياجدي حفيدتك مين؟؟


كامل:معرفش معرفش روح العنوان دا بسرعه وشوفلي في ايه؟؟


مازن:مايمكن حد بيهزر ياجدي


كامل:اسمع  يامازن كلامي شوفلي في ايه وخود الحرس معاك


مازن اخد عربيته وعلى وراه بعربية الحرس

وصل عند العنوان


مازن:خليك هنا يا على مع الحرس


على:مش هينفع يا مازن احنا منعرفش في ايه فوق


مازن:لا انا هطلع لوحدي


على:طيب كلمني اول ماتطلع وفهمني في ايه؟؟؟


مازن طلع على السلم وهو في دماغه مليون تفكير هنا اخته والا فتون وفي ايه


طلع عند شقه ٩ كان الباب مفتوح

طلع مسدسه وزق الباب بايده


دخل كان في اوضه جاي منها نور

دخل الاوضه واتفجاء من اللي قدامه 


فتون كانت نايمه  وتقريبا جس..مها عر .يان وعليها ملايه


مازن وشعر بتنميل في جسمه من المنظر وحس ان الدم هيخرج من دماغه


قرب منها وحاول يفوقها بس زي ماتكون متخدره


مازن وخرج موبيله ورن على جده


مازن  وبينهج:ايوه ياجدي


كامل:مين يامازن؟؟


مازن:فتون ياجدي ..مين ممكن يعمل فيها كدا ياجدي


كامل:كنت حاسس ان هي استر بنت عمك  يامازن وهاتها على الفيلا القديمه 


مازن:حاضر ياجدي


مازن قفل مع جده ورن على علي


مازن:على خود الحرس وامشي


على:لا يامازن مستحيل اسيبك لوحدك


مازن بعصبيه بترج المكان قولت امشي ياعلي 


على:تمام خلاص انا بس قلقان عليك بس


مازن:متقلقش امشي


قفل الخط


مازن استني شويه ولفها بالملايه  وشالها ونزل على العربيه


وراح على الفيلا القديمه


كان هناك ابوه وجده منتظرينه


مصطفى اخدها منه


ودخلها جوه على سرير موجود هناك


كامل ل مصطفى:اطلع على القصر هات لها لبس وهات امها معاك مش عايز حد يعرف حاجه


مصطفى:حاضر


مصطفى راح على القصر وجاب شهيره ومعها لبس لفتون


شهيره حاولت تفهم من مصطفى بس مقالش حاجه


شهيره وصلت معه الفيلا القديمه

دخلت كان موجود كامل ومازن


كامل:ادخلي لبنتك جوه ولما تخلصوا عارفنا


شهيره دخلت للمكان اللي فيه فتون واما شفتها شهقت بصوت وضربت على صدرها وجريت ناحيتها

حاولت تفوقها بس مردتش عليها


مصطفى:مش هتفوق كدا لابسيها واحنا هنفوقها


شهيره كانت بتلبسها وبتعيط  حست ان نهايتها هي وبناتها  خلاص


بعد ما شهيره لبسيتها


مصطفى دخل وبداء يفوقها

مصطفى لشهيره حوالي تقعديها معايا


مصطفى وحط وساده وراها بحيث راسها تبقا عاليه

فتون وبدات تفتح عينها بعد ما مصطفى شممها برفيم..


باااك

مازن فاق على صوت مصطفى


مصطفى:ايه يابني اللي مقعدك هنا لحد دلوقت مطلعتش لمراتك ليه؟؟


مازن بصله وسكت


مصطفى:يابني كل انسان منا بيغلط  وفت..


قاطعه مازن لو سمحت يابابا انا مش عايز كلام في الحوار دا فتون دلوقت مراتي 


مصطفى:ربنا يابني يهدي حالكم


مازن وقام وقف:تصبح على خير


مصطفى:وانت من اهله


مازن طلع على غرفته

فتح الباب


فتون كانت قاعده على المقعد الموجود في الغرفه كانت بدلت فستانها ببچامه ستان بكم لونها مووف 


مازن اخد ملابس من دولابه ودخل على الحمام


فتون وحست بخنقه قررت تخرج للبلكونه


خرجت ووقفت في البلكونه


مازن خرج من الحمام لاقها واقفه في البلكونه واتعصب لانهاومكانتش لابسه حجاب وطالعه بالبيجامه


مازن بعصبيه وشدها لجوه

مازن:انتي طالعه كدا ليه؟؟ ومن غير حجاب


فتون:ايه بعني محدش صاحي دلوقت


مازن:وبتدالنسبه للحرس اللي مالي القصر دا عينك مش جايبه


فتون:اووف بقا  خلاص مخدتش بالي


مازن :لا تاخدي بالك كويس واللبس دا ميتخرجش بيه بره الاوضه او البلكونه


فتون بضيق :هو تحكم وخلاص


مازن بعصبيه بقولك ايه انت تتنفذي من غير ما تتكلمي 


فتون بصتله وسكت قعدت على المقعد 


مازن خرج البلكونه عمل مكالمه ودخل


قرر ينام وطلع على السرير


فتون فضلت قاعده  على المقعد


سرحت وافتكرت يوم مافاقت ولاقت نفسها في فيلتهم القديمه وحواليها مازن ومصطفى وكامل وشهيره


فلاش باااك


فتون وفتحت عينها ببطء

فتون بتوجع ااه


فتحت عينها بقوه وخوف لما لاقت نفسها الكل حواليها

مسكت بخوف في شهيره اللي كانت بتبكي


مازن بغضب:ايه اللي وداكي الشقه اللي هناك دي كنتي مع مين


مصطفى:اهدا يامازن هي لسه مافأقتش


مازن وقرب منها  بغضب افوقها انا


فتون مسكت في شهيره بخوف


مصطفى وبعده عنها مازن اصبر ..هي هتقول لنا كل حاجه دلوقت


مازن:الابله غفلتنا كلنا وخرجت ازاي ياطنط خرجت من غير ماتعرفي


شهيره ودموعها نازله:قالتلي رايحه تشتري شوية حاجات خاصه بيها هي كل شهر بتخرج تجيبهم لوحدها


مازن:انطقي قولي ايه اللي وداكي هناك


مصطفى:لو مش هتمسك اعصابك امشي يامازن روح على الشركه


كل دا وكامل بيسمع من غير مايتكلم


كامل خرج عن سكوته :ايه اللي وداكي الشقه دي يافتون؟؟


فتون بصتلهم بخوف ودموعها نازله


مازن بغضب:ما هو اسمعي يا تنطقي وتتتكلمي ياهقتلك سامعه


فتون وبصت لشهيره اللي طمنتها


فتون وحكت من يوم ما اتعرفت على طارق لحد ما راحتله الشقه


مازن:اناةعمري ما شوفت انسانه بالسذاجه دي تروحي تقابله في شقه


كامل:اتصل بالدكتوره تيجي يا مصطفى


مصطفى:حاضر ياحاج


مصطفى وفعلا اتصل على الدكتوره وجاءت عشان تكشف على فتون


بعدها شهيره اخدتها ومصطفى وصلهم على القصر


فاقت على صوت مازن

مازن بضيق:هو النور دا مش هيتقفل انا عايز انام


فتون وقفلت النور ونامت على المقعد


فاقت الصبح على صوت باب الحمام وهو بيتقفل


قامت وقعدت على المقعد  بخضه  هي تقريبا طوال الليل معرفتش تنام 


مازن خرج من الحمام


مازن:انت لسه قاعده قومي اجهزي عشان هننزل على الغداء


فتون:انا مش هنزل


مازن بسخريه غاضبه:ليه مفكره نفسك عروسه والا ايه كفايه الفطار ما نزلناش


فتون ووقفت قصاده   وبصوت عالي ونزفزه ما تبطل طريقتك دي انت وامك انا عارفه انتوا بتعملوا كدا ليه


مازن بغضب  وقام ضربها بالقلم على خدها

فتون وصرخت بوجع وحطت ايدها مكان القلم


مازن وماسكها من شعرها   وانتي بتتكلمي معايا صوتك يكون واطي وامي تتكلمي عنها باحترام ...والحوار اللي انتي عايزه تفتحيه دا قفلي عليه عشان انتي اكتر واحده غلطانه فيه


فتون بتوجع ودموع :اااه سيب شعري بيوجع

مازن بغضب:سمعتي والا لا


فتون بصراخ من الوجع:سمعت


مازن :ومش عايز اسمع منك غير كلمة حاضر عشان يافتون متشوفيش وشي التاني


فتون بدموع ووجع:حاضر ..حاضر


الباب خبط


مازن وساب شعرها وقعت على المقعد


مازن راح يفتح الباب


فتون مسحت دموعها وعدلت شعرها


مازن وفتح الباب كانت فريده


فريده:صباح الخير ياحبيبي


مازن :صباح النور ياماما


فريده:عامل ايه  ؟؟


مازن:الحمدلله


فريده:ايه هتنزلوا على الغداء


مازن:اه نازلين


فريده. وبصت على فتون اللي قاعده على الكنبه وشكلها متغير وباين عليها معيطه


فريده بسخريه:عامل ايه ياعروسه


فتون وبتبصلها ببرود كويسه


فريده وابتسمت بشماته باين على وشك


فتون بصتلها بغضب ودخلت الحمام وقفلت الباب بقوه


فريده:هستناك على الغداء ياحبيبي

مازن:ماشي


فتون فضلت تبوص لنفسها في المرايه ايده كانت معلمه على وشها


غسلت وشها ولبست وحاولت تداري اثار القلم بالمكياج


نزلوا تحت الكل كان موجود على الغداء

فتون  كانت بتحاول تبتسم وتبين عكس اللي جواها

لكن مازن بيعرف يداري كويس وماهر في رسم اي تعبير على وشه


قربوا منهم مازن وسلم على  جده وقبل ايده

وفتون كمان سلمت عليه وقبلت ايده

قعدوا جمب بعض الكل اتغدوا في هدوء لكن مش خالي من نظرات فريده اللي كلها فرح وشهيره اللي تبص على بنتها وحاسه اني شكلهم مش مظبوط وخصوصا بنتها اللي بيبان عليها ومش بتعرف تداري سواء فرحانه او زعلانه

الغداء خلص

كانوا قاعدين في الايفنج

هنا وقامت قدمت البوم فيه صور لفتون ومازن فيهم صورهم يوم كتب الكتاب


فتون:الله جميل اووي ياهنا شكرا


هنا:العفو..دي حاجه بسيطه ليكم


مازن وابتسم بخفه وملس على شعرها بخفه شكرا ياحبيبتي


هنا بابتسامه واسعه العفو يامازن


فتون اتمنت جواها لو يعاملها بحنيه زي ما بيعامل هنا


بعد شويه

كامل ومصطفى ومازن

دخلوا المكتب يتكلموا في شغل


فتون وقعدت هي وشهيره. يتكلموا


شهيره:واتخاقنتوا ليه؟؟

فتون:شدنا قصاد بعض وضربني بالقلم دا انا مدرايه اثار بالمكياج

شهيره:ليه ايه اللي حصل لكل دا؟؟؟


فتون وحكت لها على اللي حصل


شهيره:قصري في الرد شويه  يافتون

فتون:ياماما الكلام بيبقا مستفز


فريده وقربت عليهم ايه ياختي انتي وهي مش كفايه ودوده ايه الكلام مخلص


شهيره بضيق:وانتي ايه اللي مزعلك يافريده بنتي وبتكلم انا وهي


فريده:على اساس ان بنتك عندها جديد


شهيره وفهمت هي تقصد ايه 

شهيره واتكلمت بضيق فريده ابعد عن وشي دلوقت انا مش عايزه اتخانق مع حد


فريده:لا ياختي اتخانقي وسمعني صوتك انتي بنتك قليلة الادب دي


شهيره ولاحظت انها عايزه تستفز فتون


فتون بضيق:هو انا كلمتك ؟؟


فريده بصوت عالى :لا كلمني يابت وقلي ادبك عليا


شهيره ورجعت فتون وراه لما لاقت مصطفى ومازن خارجين من اوضة المكتب



تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

 


تعليقات

close