رواية وجع الحب الفصل السابع 7 بقلم شيماء منير
رواية وجع الحب الفصل السابع 7 بقلم شيماء منير
وجع الحب
الحلقه٧
مصطفى وخرج هو ومازن من اوضتة المكتب على الصوت العالي
مصطفى بغضب:في ايه؟؟
وقبل فريده ما تتكلم كانت شهيره اتكلمت
شهيره :مراتك عايزه تعمل مشكله من فراغ محدش كلمها
فريده:ليه ياشهيره شايفني اتهبلت
شهيره كملت وكأنها مسمعتهاش انا وبنتي بنتكلم ودا شئ ميزعلهاش في حاجه
مصطفى بضيق:انتوا فاضين انتوا سيبتونا الشغل عشان كلامكم الفاضي دا اطلعوا يلا كل واحده على اوضتها ومش عايز اشوف خلقة واحده فيكم هنا
شهيره وشدت فتون وطلعت حمدت ربنا جواها انها معملتش مشكله لبنتها وخصوصا مع جوزها
شهيره:ادخلى اوضتك ومتحتكيش بفريده خالص هي مش ناويه خير وعايزه تعملك مشكله وخصوصا في وجود مازن
فتون ودخلت اوضتها
كانت حاسه فعلا انها مرهقه منامتش طول الليل
دخلت ونامت على السرير...
تحت في غرفة المكتب
كامل:خلاص كفايه كدا نبقا نكمل بعدين
مصطفى بضيق:شكلهم كل ما بيكبروا عقلهم بيخف
كامل:هما الظاهر عايزين يسمعوا كلمتين مني عشان يتعدلوا تاني
كامل وبص لمازن اطلعي يابني لمراتك كدا كدا هنكمل كلام بعدين
مازن:عادي ياجدي نكمل دلوقت
كامل:لا لا هو الشغل دا اصلا لسه بدري عليه قوم اطلع لمراتك
مازن وقام خرج من اوضة المكتب وطلع على فوق
دخل الاوضه كانت فتون نايمه على السرير
مازن دخل وقعد على مكتبه وبداء يخلص شغل على الاب توب
كان عايز يشرب سيجاره
خرج البلكونه
وولع السيجاره
وسرح شويه
فلاش باك
مازن بغضب:اقسم بربي ل اقتله
كامل :اهدا شويه اهم حاجه اننا اطمنا انه ملمسهاش
مازن:وعملته الوس..خه دي هنعديها
كامل:الواد دا شكله قلبه مليان حقد هو كان عايز يهينا ويكسرنا
مازن بغضب:ماعاش ولا كان ياجدي وربي ل اجيبه زاحف لحد عندي هو وابوه واعرفه من الشرقاويه
عشان بعد كدا يفكروا مليون مره قبل حتى ما يكلمونا
فاق على صوت باب الحمام بيتقفل
فتون كانت صحيت ولاحظت حركه في الاوضه
قامت من على السرير
شافت مازن واقف في البلكونه وبيشرب سجاير
دخلت الحمام..
مازن دخل بص في الساعه كانت ٩م
قرر انه ينزل اوضة الرياضه تحت يتمرن شويه
فتون وخرجت من الحمام
سمعت باب الاوضه بيتقفل فعرفت ان مازن خرج
نامت تاني على السرير بتعب
تاني يوم
فتحت عيونها الصبح
كان مازن بيلبس
فتون وبصت على ساعه في الغرفه كانت ١٠
فتون:هو انت خارج؟؟
مازن:اه عندك مانع؟؟
فتون:رايح فين يعني؟؟
مازن وهو بيعدل الكرافته رايح الشغل
فتون:ازاي؟؟
مازن ببرود بالعربيه
فتون بصتله بضيق وسكتت
مازن بداء يحط الاب توب في شنطته
واخد الموبيل والمفاتيح
كل دا وفتون قاعده على السرير في صمت
مازن :مش عايز ارجع الاقي مشكله ..المشاكل اللي بين ماما وطنط شهيره متدخليش فيها ملكيش دعوه بيهم سامعه؟؟
فتون وهزت دماغها :ماشي
مازن خرج
فتون وكانت حاسه بالضيق ازاي يخرج تاني يوم جواز
بعد شويه نزلت تحت
كانت شهيره قاعده تحت
فتون وقربت منها:صباح الخير
شهيره:صباح النور..كنت لسه هتطلع لك جوزك نزل الشغل
فتون بضيق:اه راح
شهيره:ليه في عريس ينزل تاني يوم جواز
فتون:معرفش ياماما صحيت لقيته بيلبس وماشي
شهيره:وانتوا ايه الاخبار؟
فتون:مفيش جديد
شهيره:يعني ايه؟؟
فتون:يعني هو بينام على الكنبه وانا على السرير والعكس
شهيره بضيق:ليه ياحيلتها؟؟
فتون كانت هترد
بس شافت فريده جايه
فريده بسخريه:معلش هقطع الاسرار
الاتنين مردوش وبصولها وسكتوا
فريده:ايه واكلين سد الحنك على الصبح
شهيره:لاحول ولا قوة الا بالله
فريده:طفشتيه يابنت شهيره عمرك شوفتي واحد مدخلش دنيا قبل كدا يتجوز الخميس السبت يروح الشغل
فتون :كانت هترد بس شهيره غمزتها
وردت هي :والله يا اختي ابقى اسألي ابنك اللي ملمس بنتي لحد دلوقت
فريده:قصدك ايه ياختي انا ابني راجل وسيد الرجاله بس بنتك متملاش عينه
فتون بغضب مكبوت ماما انا هطلع الجنينه بدل ما اعمل جريمه دلوقت
فتون خرجت على الجنينه
فضلت تتفرج على الورد هي بتحبه اووي
_____________
في شركة الشرقاووي
كامل:انت ايه اللي جابك؟؟
مازن:جاي اشوف شغلي
مصطفى:شغل ايه يابني وسبت مراتك وجيت ليه؟؟
مازن:انا زهقت انا مش متعود على قاعدة البيت
كامل:امسك
مازن:ايه دوول؟؟
كامل:دوول تذكرتين لمرسى علم حجرتلكم هناك اسبوعين ابعدوا شويه عن جو القصر وغيروا جو
مازن:اسبوعين كتير اني ابعد عن الشغل
مصطفى:يابني عيش حياتك بقا وانسى الشغل
كامل:الطياره ميعادها بالليل الساعه ٩...
________________
كانت تروى الورود بالماء
مروان بمرح:خلاص بقا نمشي عمي خليل الجنايني مش هنحتاجه
فتون:ياسلام
مروان:ايه يابنتي انتي مش عروسه سايبه جوزك ونازله تروي الزرع
فتون بسخريه:لا متخافش جوزي راح الشغل من بدري
مروان:نعم؟؟عملتي ايه طفشه؟
فتون بضيق:اسكت مش نافصك امك لسه حارقه دمي جووه
مروان:ههههههههه انتي عايزه فريده الخولي تعيدها من غير ما تحط الكومنت بتاعها
فتون:كومنت ايه ؟؟دا دبش سوري يعني عايز حاجه اكتر من البلوك
مروان:هههههههههههه
فتون:اضحك اضحك ما انت رايق
مروان :فتون بوصي هناك كدا
فتون بصت الناحيه التانيه
مروان مسك الخرطوم وغرقها ميه
فتون بضيق:ماشي يامروان والله ما انا سايبك مسكت هي كمان الخرطوم وجريت وراه
في الوقت دا كان كامل ومصطفى ومازن راجعين من الشركه
وشاف فتون وهي بتجري وراء مروان وبيهزرو بالميه
بس اول ما شافهم واقفوا
مازن دخل على طول والضيق ظهر على وشه
مروان:بقولك ايه اطلعي وراء جوزك شكله اضايق
فتون:معتقدش بس انا هطلع اغير هدومي عشان الغداء
فتون دخلت الاوضه
كان مازن واقف في نص الغرفه
وحطت ايده في جيبه
فتون دخلت على اتجاه الحمام وهي بتقلع الطرحه المبلوله ميه
مازن بضيق:خودي هنا
فتون وواقفت:نعم
مازن:ايه المنظر اللي انتي فيه دا؟؟
فتون:منظر ايه؟؟
مازن بضيق:مش شايفه نفسك يعني هدومك اللي لازقه على جسمك دي وهزارك مع مروان وجريك وراه
فتون بتعجب:عادي على فكره مروان اخويا
مازن:والله؟؟يبقا انا كمان اخوكي بقا
فتون بصتله وسكتت
مازن:انا المره دي اتكلمت بهدوء عشان انا واثق من نظرة اخويا ليكي اتصرفي بعقل شويه وانك مراتي واي شئ يسي ليك فهو يسي ليا ..ومش عايز اعيد الكلام دا تاني
فتون في نفسها معقول يكون غيران من مروان مستحيل هو طايقني اصلا
فاقت من تفكيرها على كلام مازن جهزي نفسك عشان مسافرين مرسى علم في طيارة الساعه ٩بالليل
فتون وبفرحه داخليه مش مصدقه انها هتروح مكان في الدنيا غير القصر وبيت خالها هنسافر؟؟
مازن:ايوه ..بعد الغداء اطلبي حد من الشغالين يجهز معاكي الشنط
فتون:تمام
اتغدوا
وفتون جهزت الشنط ومعها حد من الشغالين
وبعد كدا ركبوا الطياره وطاروا على مرسى
فتون كانت اول مره تركب طياره
اول ما الطياره بداءت تتحرك بصت بخوف حواليها
مازن ولاحظ دا
مازن:انتي خايفه؟؟
فتون بكذب:انا بس اول مره اركب طياره
مازن:اممممم طيب اهدي الطياره بتطلع بس
فتون وغمض عيونها بطفوله وخوف
مازن وضحك على شكلها
وحط ايده على كتفها وضمها ليه متخافيش شويه ومش هتحسي بحاجه
فتون كانت توترت من حركته وثبتت على الوضع
شويه واتكلمت خلاص انا مبقتش خايفه
مازن وشال ايده
فتون تعدلت في قاعدتها
كانت حاسه جواها بتوتر اوقات تحس انه جواه حنيه كبيره واوقات قلبه جامد وقاسي
خلص وصل مطار مرسى علم
نزلوا
اخدوا اوبر لحد الفندق اللي جدو حاجز ليهم فيه
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق