رواية وجع الحب الفصل الثامن 8 بقلم شيماء منير
رواية وجع الحب الفصل الثامن 8 بقلم شيماء منير
وجع الحب
الحلقه ٨
نزلوا قدام الفندق
واحد من العمال اللي قدام الفندق اخد الشنط
مازن دخل وكلن ماسك ايد فتون
فتون اللي حاسه بالتوتر من حركاته
مازن وراح عند الاستقبال
وبداء يخلص المطلوب
وبعد كدا اخد مفاتيح الغرفه وطلع
وصل للغرفه فاتحها ووفتون وراه
دخلوا
وشويه والهوم سيرفس وصللهم الشنط
فتون كانت واقفه بتتفرج على الاوضه وبلكونتها اللي بطل على البحر
فتون بداءت تطلع اللبس من الشنط وتحطه في الدولاب
دخلت تاخد شاور وغيرت ملابسها
خرجت
كان الاكل وصل
قعدوا ياكلوا من غير ولا كلمه
مازن خرج بعدها البلكونه وبداء يشرب سجاير
موبيله رن في الغرفه
فتون وبصت على الموبيل
كان مكتوب زينه
قربت من البلكونه وهي ماسكه الموبيل
فتون:دي زينه
مازن شاور لها ترجع عشان كانت بالبيجامه وشعرها كمان
فهي وقفت
مازن ودخل وقفل البلكونه
واخد الموبيل وفتح الخط ايوه يازينه
زينه:ايه موبيلك كان مش بيجمع
مازن:عشان كنت في الطياره
زينه:ليه انت فين؟
مازن:انا في مرسى علم انا وفتون
زينه وحست انها هتنفجر
مازن:في حاجه مهمه
زينه:اه في شغل كدا كنت عايزه اورهولك
مازن:طيب هفتح الداتا وهكلمك
زينه:تمام
مازن قفل معها ورن عليها فيديو كوول
كل دا وفتون تقريبا قاعده جمبه
مازن كان بيحاول ميخلش فتون تظهر في الكام عشان لابسها
زينه واتكلمت بدلع ايوه ياريس بوص بقا الشغل دا
مازن بداء يبوص على الشغل اللي هي باعتها
فتون اضايقت لما لاقت زينه لابسه بلوزه كاب وضيقه ورفعه شعرها لفوق ودا الجزء اللي ظاهر منها في الفيديو وتقريبا حاطه ميك اب كامل
وبتتكلم طوول الفيديو بدلع وتضحك بمياصه
على الرغم ان مازن كان بيتعامل بجديه وبيتكلم في الشغل بس لكن هي كانت مفروسه منها
فضلت قاعده جمبه لحد ما خلص الفيديو
فتون بضيق وغيره بتحاول تدرايها مرحه اووي زينه تفتح النفس على الشغل
مازن مردش عليها وخرج البلكونه وولع سيجاره وبداء يشربها
فتون اتغاظت اكتر
وخرجت وراه
مازن وبصلها :مينفعش تخرجي كدا فيىالبلكونه ادخلي جووه
فتون:هو حد يعرفني هنا وبعدين احنا بالليل
مازن:وشدها ودخلها جووه بعصبيه انا مش عايز استهبال
فتون بعصبيه :ياسلام والست زينه اللي انت كنت بتكلمها معلقتش يعني على لبسها الضيق وحتة البتاعه اللي هي كانت لابسها
مازن ببرود: وانتي زعلانه ليه دي شئ يخصك والا غيرانه؟؟
فتون بتوتر : وانا هغير منها ليه وعلى ايه
مازن وقرب منها لحد ما اتصدمت في حيطه وراها وحط ايده وراها
مازن وهو بيبوص في عينيها عليا مثلا
فتون وارتبكت من قربه وعيونه اللي مثبته في عيونها
فتون بتهرب من نظراته هو انت ليه بتشرب سيجار كتير كدا على فكره غلط جهازك التنفسي
مازن وضحك بقوه
فتون وفضلت تتأمله اول مره تشوفه بيضحك اصلا
مازن بمكر تحبي تجربي وتشوفي السيجار اثرت عليه والا لا
فتون وفهمت قصده
فتون وانسحبت من بين ايده وبعدت عنه
مازن:نامي يافتون خلي الليله دي تعدي على خير
فتون نامت على السرير
مازن شويه وهو كمان نام جمبها لان مفيش مكان تاني ينام فيه
الساعه٣ ص
فتون قامت وبتصرخ
ماازن شغل النور وراح جمبها
مازن بقلق:في ايه؟؟ مالك؟؟؟
فتون بتوجع:ااه مش قادره ووجع في بطني مش قادره
مازن:طيب اهدي هنطلع على اي مستشفى
فتون بصراخ مش قادره من الوجع
مازن حاول يساعد في اللبس
واخدها ونزل
وصل المستشفى
الدكتور:المدام الزايده عندها ملتهبه ولازم تتشال
مازن:ومفيش حل تاني غير انها تتشاال يعني مفيش علاج او كدا
الدكتور:لا مينفعش ملتهبه وغلط عليها
ما زن :طيب ثواني بس هعمل مكالمه
مازن وبص في الساعه كانت ٤.٣٠الصبح
مازن ورن على مروان
بعد كذا رنه رد
مروان بقلق مازن انتوا كويسين
مازن:احنا كويسين متقلقش اهدا كدا واسمعني
مروان:في ايه؟؟
مازن :فتون عندها الزيده ملتهبه والدكتور هنا بيقولي هنا في المستشفى هتتشال وحوار ايه رايك؟؟
مروان :طيب الدكتور لو جمبك ادهوني
مازن واد الموبيل للدكتور وكلم مروان
مروان بعد كدا كلم مازن
مروان:لازم تشالها يامازن ملتهبه وممكن تنفجر في اي وقت في بطنها
مازن:بس اول مره تقريبا تشتكي من الموضوع دا
مروان:ايوه هي بتيجي فجاءه وبعدين متقلقش يعني دي عمليه بسيطه وكمان انا قولتله يعمل لها منظار
وان شاء الله هتبقا كويسه
مازن:ماشي خلاص تمام
مروان:طيب احجز على اقرب طياره واجيلك
مازن:لا متجايش ومش عايز حد يعرف بحاجه سامع يامروان
مروان:تمام مش هتكلم
مازن:خلاص هقفل وهبقا اكلمك تاني
مروان :طيب هستنا منك تليفون تطمني عليها
مازن :تمام
مروان وقفل :هي البت فتون دي حظها عامل كدا ليه؟؟ هي البت دي فقريه!!!
فتون دخلت العمليات
وعملت العمليه
وبعد خرجت واتنقلت اوضه عاديه
فاقت من التخدير
فتون بصوت متعب:اناحاسه بوجع في بطني
مازن:معلش شويه بس انتي لسه خارجه من اوضة العمليات
الممرضه جاءت وادتها مسكن
اخر النهار مازن رجع بيها على الفندق بعد ما الدكتور طمنه وقاله على الاحتياطات لو حصل حاجه وخصوصا لما عرف انهم مش من هنا
مازن كان مهتم بيها وطلب لها اكل مخصوص عشان العمليه وبيديها العلاج في مواعيد
بالليل قام على صوت وكانت فتون
شكلها بتخرف حسس عليها كانت سخنه مولعه
قام بسرعه جاب العلاج قومها واداها وهي كانت تايهه خالص وجاب كمدات وبدا يعملها
فتون وهي بترتعش ومغمضه عيونها لا لا والله معرفش
...لا انا خايفه... مش هينفع وكلام تاني مش مفهوم
كانت كل شويه تمسك ايده وتقوله متسبنيش
مازن:انا جمبك متقلقيش
فتنام تاني وهي اصلا مش حاسه بتقول ايه
فضلت ماسكه ايده ودا خلى مازن جاب كرسي وقعد قصاد السرير
اتأمل في ملامحها قد ايه بسيطه وقد ايه هي هاديه وهي نايمه وشعرها الاسود اللي هيجننه وبيقا متغاظ لو حد شاف شعره منه لو مش تعبانه مكانش اصلا داخله اوضة عمليات والبونيه اللي مبين نص شعرها دا
نام وهي ماسكه ايده
فتون فاقت الصبح كانت ماسكه ايد مازن ومازن نايم وهو قاعد على الكرسي
فتون شالت ايدها براحه
فتون بهدوء:مازن..مازن
مازن وصحى وبصلها بقلق:انتي كويسه
فتون:الحمدلله احسن
مازن:تمام .
مازن قام وقف بص في الساعه كانت ١٠الصبح
مازن :يلا عشان تفطري
فتون:انا مش جعانه دلوقتي
مازن :لازم تاكلي عشان العلاج انا طلب فطار
فتون:طيب وانت هتفطر والا لا
مازن:اه هفطر معاكي
فتون وفرحت من جواها
قامت ودخلت الحمام
مازن طلب ليها اكل معين
فطروا مع بعض مازن واخدها المستشفى يطمئن على العمليه
اتمشوا شويه وقعدوا في كافيه وطلب ليها عصير وهو شرب قهوه ودا كان طلب من فتون
رجعوا الفندق
كل واحد غير ملابسه
عدا كذا يوم بعدها
فتون ومازن كانوا في الفندق وبيسمعواTv
فتون :مازن كنت عايزه منك طلب
مازن:طلب ايه؟؟
فتون:كنت عايزه اكلم ماما
مازن وجاب موبيله من جمبه ورن على شهيره
شهيره وردت على طوول
مازن اداى الموبيل ل فتون
فتون:ايوه ياماما واحشتني
شهيره:فتون وانتي كمان واحشتني ياحبيبتي عامله ايه؟؟
فتون:كويسه الحمدلله وانتي؟؟
شهيره:انا كويسه المهم طمنيني عنك ومازن
فتون:الحمدلله احنا تمام
شهيره:طيب الحمدلله ابقي طمنيني عليكم على طوول
فتون حاضر... مع السلامه
وقفلت مع شهيره
فتون:شكرا
مازن: وهو بياخد الموبيل العفو
مازن بقولك ايه قومي اجهزي هنخرج شويه
فتون بفرحه:بجد؟
مازن :هوديكي مكان حلو هنا
فتون وقامت بفرح مش هتأخر
فتون جهزت وكانت بتلبس في حجابها
مازن هو كمان كان جهز وصفف شعره واخد موبيله من على التربيزه
موبيله ورن
مازن وبص في الموبيل وكانت زينه
مازن:الو
زينه:ايوه يامازن الحق
مازن :في ايه؟؟
زينه:المخازن اللي فيها البضاعه اتحرقت
مازن بصدمه ايه؟؟؟
فتون وقربت منه بقلق في ايه؟؟؟
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق