رواية وجع الحب الفصل التاسع 9 بقلم شيماء منير
رواية وجع الحب الفصل التاسع 9 بقلم شيماء منير
وجع الحب
الحلقه٩
في الطياره المتجه من مرسى علم الى القاهره
كانت قاعده وهي تبصله وهما راكبين الطياره
فتون وهي بتحط ايدها على ايده ان شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه متقلقش
مازن هز رأسه بصمت
مازن اصلا كان دماغه في دنيا تانيه من يتجرأ يعمل كدا مفيش غيره له مصلحه يعمل كدا
فتون وحست انه اصلا مش معها
تنهدت بضيق اتقلب في ثانيه من وقت ما ست زفته كلمته
معرفتش هي رتبت اللبس في الشنط ازاي بعد ما رن على اقرب طياره رايحه القاهره وكانت بعد ساعه ونص وحجز على طوول
كانت حاسه انها هتنفجر من الغيظ بجد هي حياتها مالها
فاقت على صوت الطيار بيعلن عن وصول الطياره
_____________
في القصر
الكل واقف
كامل بعصبيه:من اللي قاله يامصطفى ؟؟
مصطفى:معرفش والله ياحاج انا تفاجئت لما لاقته بيكلمني وبيقولي ان هو هنا في المطار وعايزيني ابعتله السواق بالعربيه
كامل بغضب:حتى مش يصبر للصبح يجي دلوقت هو ومراته
فريده من بين سنانها وهي واقفه جمب شهيره
فريده وتبتسم بفرح :مخنوق ياحبيبي ما صدق
شهيره بصتلها بضيق وسكتت
مصطفى:انت عارف مازن الشغل عنده اهم من نفسه
_________
في المطار
حسين السواق وصل بالعربيه
حسين ونزل من العربيه واخد الشنط
حسين:حمدلله على السلامه يابيه
مازن:الله يسلمك يا حسين
مازن وفتح لفتون العربيه ركبت وهو ركب جمبها
حسين حط الشنط في شنطة العربيه
وركب قدام وساق على القصر
وصلوا
وكان الكل صاحي
الكل قابلهم وسلم عليهم
مازن وقرب من جده اللي كان قاعد على كرسي
مازن ووطى قبل ايده
مازن:عامل ايه ياجدي
كامل وبيحاول يكون هادي ايه جابك يامازن؟؟
مازن: حضرتك عايزني اعرف ان المخازن اتحرقت واقعد هناك
كامل: اولا النيابه بتحقق ثانيا احنا مش ساكتين والا انت شايف اننا مش هنعرف نشتغل من غيرك
مازن:مقصدش كدا ياجدي بس صدقني مكتتش هبقا مرتاح
كامل:وماكنتش قادر تستنا للصبح جايب مراتك وجاي دلوقت عموما ليا كلام تاني انا وانت لوحدنا يلا خود مراتك واطلع ارتاح
كامل ووجه كلامه للجميع يلا اطلعوا ارتاحوا كفايه النهارده كدا علينا
الكل طلع غرفهم
مازن وفتون دخلوا اوضتهم
مازن دخل على الحمام على طول وغير ملابسه وخرج
فتون انتظرت لما طلع واخدت لبس وداخله تغير هي كمان
مازن وماسكها من ذراعها وهي داخله
فتون وبصتله
مازن :معلش انا عارف انك لسه تعبانه بس مكنتش هعرف افضل هناك وشغلي هنا مش مظبوط انا تعبت اووي في الشغل دا
فتون بابتسامه خفيفه :مش مهم اهم حاجه راحتك انت وان شاء الله هتقدر تحل المشكله
بعد كدا مازن قعد على كرسي مكتبه وفتح الاب توب
فتون خرجت من الحمام
فتون:مش هتنام
مازن:لا هخلص شوية شغل نامي انتي وارتاحي
فتون ونامت لانها فعلا كانت حاسه انها مرهقه
تاني يوم فتون صحيت مكانش مازن موجود
عرفت انه راح على الشغل بصت في الساعه كانت ٩ص
الباب خبط...
______________
في المخازن
مازن بضيق:ولسه معرفتش مين؟؟
على:اهو انا بحقق مع اللي كانوا ورديتهم المشكله ان في اتنين ماتوا في الحريق وطبعا دا هيصعب الموضوع
مازن؛هي اصلا متخرجش من سعد الراوي وابنه
على:ماهو دا معروف
مازن:سيبهم يلعبوا شويه ويفرحوا عشان انا ناوي لهم نيه هتقضي عليهم خالص..صحيح ازاي مكلمتنيش ياعلى اول ما الموضوع دا حصل
على:القرار جاي من فوق يامازن كامل بيه كلمني وقالي اني مبلغكش بحاجه وانا مقدرش افتح بوقي
مازن:اهو زعلان اني جيت
على:عنده حق يامازن ياعم هو انت هتتجوز كل سنه كنت قضي الاسبوعين وعيش حياتك وانسى الشغل وقرفه
_______&&&&&
في غرفة مازن وفتون
شهيره وكانت قاعده مع فتون
شهيره:يعني ايه قعدوا اكتر من اسبوع مع بعض في اوضه واحده محصلش حاجه بينكم يبقا العيب فيكي بقا
فتون:ياماما انا هناك تعبت وعملت عملية الزايده انا لسه اصلا تعبانه
شهيره بخضه :وازاي مش قولتي وكنتي لوحدك
فتون:مازن كان معايا وفضل جمبي وكان بيأكلني بنفسه كمان لحد ما بقيت احسن وكنا خلاص على الاقل بدأنا نتكلم وكنا خارجين جاءت البومه اللي اسمها زينه رنت وقالت ان المخازن اتحرقت
شهيره:انا قولت بردوه الموضوع مش بعيد عن فريده
فتون:البت اللي اسمها زينه دي مش سهله ياماما
شهيره:ليه عملت ايه؟
فتون:لو تشوفيها وهي بتتكلم معه بمياصه والا لبسها وهي بتكلمه فيديو دا انا اتكسف اقعد قدامه كدا
شهيره:ما انتي خايبه هو انتي لسه ملبستيش كدا
فتون:ياماما انا ومازن اتجوزنا في ظروف ول اسباب مختلفه عن اي جوازه مش هعمل حاجه زي دي الا لو هو طلب دا غير كدا مش هقلل من نفسي...
فضلوا يتكلموا شويه
وبعد كدا شهيره نزلت
فتون قامت تاخد شاور عشان تنزل قبل ما يرجعوا الشغل
بعد شويه
مازن رجع من الشغل بدري شويه
دخل الغرفه فتون مكنتش موجوده سمع صوت من الحمام فعرف انها في الحمام
كان حران جدا وعايز ياخد شاور
قلع اللبس وفضل بالبوكسر على التكييف شويه
مدد على السرير وخرج سيجاره من علبة سجاير على الكمود و ولعها
شويه وفتون خرجت من الحمام
كانت لافه البشكير على جسمها ولافه فوطه على شعرها
فتون ووقفت قدام المرايه وفكت الفوطه وفردت شعرها الاسود الناعم الطويل
فتون وبداءت في تصفيف شعرها بصت في المرايه
وجدت من ينام على السرير وهو عاري الصدر
فتون والتفت بخضه ووضعت يدها على صدرها انت هنا من امتى؟؟
مازن وقام وقف وقرب منها
فتون ورجعت بضهرها كانت هتقع
مازن وحط ايده في ظهرها
مازن وهو ينظر اليها بتمعن :حاسبى هتقعي
فتون وابتلعت ريقها بتوتر ومسكت البشكير جامد
مازن ورجع خصله من شعرها كانت نازله على وشها وراء ودنها ووشها بقا لون احمر وطلع سخونه ودا زدها جمال
وعشان هو اطول منها
فتون ورفعت وشها وبصتله
مازن ووضع قبله خفيفه على شفاتيها
فتون وحست برعشه في جسدها وغمضت عيونها
مازن وابتسم بخفه
وشالها ما بين ايديه واتجه نحو السرير.......
__________________
بعد شويه الكل اتجمع على الغداء
ماعدا مازن وفتون
فريده ل احدى الخادمات :اطلعي بلغي مازن بيه ان الغداء جاهز
الشغاله:حاضر يا هانم
الشغاله طلعت ونزلت
الشغاله :مازن بيه بيبلغ حضرتك ان هو وفتون هانم مش هينزلوا على الغداء
فريده:ليه؟؟
الشغاله:معرفش يافندم بس هو طلب مني اطلع غداء فوق في اوضته
الكلام نزل على فريده كالصاعقه
فريده بغضب وضيق معرفتش تداريه ليه إن شاء الله
الكل بصلها
الشغاله بتوتر:معرفش يافندم دا اللي مازن بيه قالوه
مصطفى بضيق:خلاص يافريده في ايه قال هياكل هو ومراته في ايه بقا
فريده سكتت بغيظ
عكس شهيره اللي كانت قلبها هيوقف من الفرحه
__________________
تاني يوم
مازن صحي على صوت المنبه كانت الساعه ٧
مازن دخل الحمام واخد شاور وبداء يلبس دا كله وفتون مش حاسه بيه
بداء يخلص لبس
فتون صحيت لاقته بيصفف شعره قدام المرايه
فتون بخجل:صباح الخير
مازن وهو بيلبس البليزر صباح النور
مازن وقرب منها :عامله ايه؟؟
فتون بخجل وهي بتضغط الغطاء عليها الحمدلله
مازن ووضع قبله خفيفه على شفاتيها انا همشي عشان متاخرش عشان كمان في اجتماع النهارده
فتون وهي بتضغط على جمبها بوجع ماشي اناهنزل وراك على طول
مازن:مالك؟؟
فتون :مكان العمليه بيوجعني شويه
مازن:خلاص هخلي مروان يشوف دكتور عنده في المستشفي عشان نطمن
فتون:لا مش مستهله انا هاخد مسكن وخلاص اللي كنت باخده ممكن يكون برد
مازن:خلاص ريحي ومتنزليش دلوقت انزلي على الغداء وانا هخليهم يطلعولك فطار هنا
فتون:بس كدا ممكن يضيقوا وخصوصا جدو انا منزلتش من امبارح
مازن:ملكيش دعوه بحد انا قولتلك متنزليش غير على الغداء
مازن وقام وقف انا همشي بقا عشان متأخرش
مازن نزل
الكل بص عليه وكان نازل لوحده
القى السلام
وسلم على جده وقبل ايده وقعد ياكل
فريده:اومال مراتك فين ؟
مازن:فوق
فريده بغيظ داخلى مش هتنزل والا ايه دا احنا مشوفنهاش من وقت ماجيتوا من السفر
مازن باختصار:عادي ياماما هتنزل على الغداء
ثم اكمل كلام وهو بيص لجده انا هسباقكم على الشركه ياجدي
كامل هز دماغه بالموافقه
مازن خرج وبعده بشويه مشي كامل ومصطفى
شهيره اول ما مشيوا طلعت على فوق
فريده بصوت عالى وضيق ايوه ياختي اطلع خودي التقرير
مروان وهنا ضحكوا على فريده
شهيره كملت طلوع مردتش عليها
مروان:ياماما ملوش لازمه الكلام دا
فريده:اسكت انا مفروسه
مروان ل هنا يلا يابنتي هتاخر اوصلك في طريقي
هنا وقامت مع اخوها
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق