رواية وجع الحب الفصل العاشر 10بقلم شيماء منير
رواية وجع الحب الفصل العاشر 10بقلم شيماء منير
وجع الحب
الحلقه ١٠
في المستشفى
يارا كانت ماشيه في احدى الطرق
قابلت مروان اللي ظهر ابتسامه على وشه
مروان:صباح الخير
يارا:صباح النور
مروان:عامله ايه واخبار شغلك؟؟
يارا:تمام
مروان:تمام..شكلك ماشيه
يارا:ايوه انا كنت نبطشيه بالليل ومروحه
مروان:تمام ..سلامي ل انكل عثمان وطنط ومحمد
يارا بابتسامه:الله يسلمك
يارا اتحركت مشيت
مروان فضل يبوص عليها لحد ما اختفت
__________________
في القصر
فتون كانت نازله على السلم
دورت بعيونها على شهيره بس مكنتش موجوده
فكرت تطلع تشوفها في الجنينه
وهي طالعه قابلت فريده
فريده بسخريه :دا ست الحسن والجمال نزلت ياولاد
فتون وبتحاول تبتسم: صباح الخير ياطنط
فريده :صباح ايه ياختي دا الظهر مأذن بقالوه ساعتين
فتون ببرود عكس الغيظ اللي جواها خلاص مساء الخير
فريده :اه ياختي مشوفتكيش بقالي يومين فكرتك فطيسي وموتي والا حاجه وارتاحنا
فتون بصتلها بضيق وخرجت على الجنينه
كانت شهيره قاعده
فتون وقعدت جمبها بضيق
شهيره:قالتلك ايه انا شايفها بتكلمي
فتون:بتدعي عليا افطس واموت
شهيره :بعض الشر عنك ..سيبك منها هي الايام دي مش طايقه نفسها
فتون:يعني هي مترتاحش غير لما يكون في غم
شهيره:هي فريده كدا ..وبعدين هي حست انك شاركتها في ابنها ومازن بالذات امه عنده اهم حاجه خودي بالك من دا كويس
فتون بضيق:ماهو دا اللي مسكتني عليها لكن لو عليا نفسي اشوف شعرها في ايدي
شهيره :طيب اسكتي هنا جايه
فتون:هنا دي مفيش اطيب منها بجد معرفش بنت طنط فريده ازاي
شهيره:واخده طيبة قلب ابوها ..مصطفى دا مفيش اطيب من قلبه عارفه اما حصل الموقف اياه وكنا في الفيلا القديمه مكانش مطمني غير وجود عمك مصطفى وكنت خايفه من رد فعل مازن اكتر حمقي وعصبي زي ابوكي الله يرحمه..
هنا وقربت منهم احلى مساء على ست فتون اللي واحشاني والله
فتون بابتسامه وقامت تسلم عليها وانتي كمان والله ياقلبي
هنا وسلمت على شهيره :ازيك ياطنط
شهيره:كويسه ياحبيبتي
فضلوا يتكلموا شويه
وبعد كدا الكل رجع من الشغل واتجمعوا على الغداء
مازن ولاحظ ان فتون مش بتأكل
مازن لفتون االي كانت قاعده جمبه وقرب من ودانها مش بتأكلي ليه؟؟
فتون بصوت هادي:باكل بس على قدي كدا
مازن:لسه حاسه بوجع
فتون:لا احسن بس مش عارفه حاسه اني مش جعانه
مازن بغزل وهو ينظر الى شفاتيها وبهمس والله انا اللي جعان
فتون وفهمت قصده ابتسمت بخجل
شهيره وكانت مبسوطه ان بنتها خلاص بداءت تتفق هي ومازن
عكس فريده اللي تتكلمت بامتعاض وسخريه
فريده بابتسامه مزيفه ما تسمعونا اللي بتقوله يمكن نضحك معاكم بدل ما تضحكوا لوحدكم
فتون وعوجت بقها بضيق
مازن كان هيرد بس مصطفى كان اسرع
مصطفي بيبوصلها بعتاب مش لازم تعرفي يافريده
فريده بضيق:ايه مصطفى هو انت كل كلمه واقفلي فيها
مصطفى:لان دا شئ ميخصناش
فريده :دا ابن..
قاطعها كامل بحده وغضب احنا مش هناكل والا ايه انا مش عايز اسمع صوت على الاكل
الكل اكل في صمت
خلص الغداء
الكل طلع على غرفته
___
مساء. في غرفة مازن وفتون
فتون كانت حاطه رأسها على صدر مازن
فتون واتكلمت:مازن كنت عايزه اقولك حاجه
مازن قولي
فتون بتوتر ومازلت على وضعها انا بحبك..
مازن وابتسم بخفه ما انا عارف
فتون ورفعت رأسها بضيق ياسلام دا ردك وبعدين عرفت منين هو انا قولتها قبل كدا
مازن:مش لازم تقولي بلسانك عيونك بتقول كل حاجه
رد
فتون وشعرت بالخجل
مازن :بقولك ايه قومي كدا عايزك
فتون:,هنعمل ايه؟؟
مازن وووقفها قدام المرايه
مازن:غمضي عيونك؟؟
فتون:ليه؟؟
مازن :,غمضي بس
فتون وغممضت
مازن واتحرك متفتحيش لحد ما ارجع
فتون:ماشي
مازن جاب حاجه ورجع
مازن وحضن فتون من وراه وحط حاجه قدام عيونها
مازن:افتحي عيونك
فتون وفتحت عيونها واتفاجئت من اللي شافته موبيل تاتش وكان لونه مووف اللون اللي بتحبه ومش بس كدا شكله حديث وجديد
فتون بدهشه :ايه دا؟؟!
مازن ولفها ليه وبقا وشها في وشه دا موبيل انا جبته هديه مني ليكي
فتون:بجد؟؟
مازن:اه والله انا عارف اني نفسك فيه وكمان حبتلك خط
فتون ابتسمت بفرح وجاءت تمسك الموبيل
مازن ضغط عليه
فتون بصتله بتسأول
مازن:انتي عارفه انا بعمل ايه دلوقت انا بحط ثقتي كراجل كلها فيكي اسمعني كويس انا مش بفتح في قديم بس لازم تسمعي الكلام دا مني
فتون وابتلعت غصه في حلقها
مازن وكمل جدي هو اللي كان صادر امر انك متشليش موبيل وانا دلوقت بعمل عكس اللي هو قاله دا عشان واثق فيكي و كوني عارفه ان اي شئ يسئ ليكي فهو يسئ ليا انا كمان حتى لو بسيط ..
فتون:حاضر
مازن:وحاجه اخيره وبعيدها ليكي للمره المليون ملكيش دعوه بالمشاكل اللي بين ماما وطنط شهيره امي يافتون غاليه عندي اووي مش هسمح بكلمه صغيره عنها واحشه
ولو دا حصل وقتها هتشوفي مني الوش اللي انا مش عايز تشوفيه
فتون:ماشي حاضر بس والله انا.....
مازن قاطعها انا قولت مبفتحش حورات
فتون:ماشي
مازن :تعالي بقا اما افرجك من جواه عليه
فتون بسعاده:ماشي
________________________
تاني يوم
في المستشفى
مروان وشاف يارا
مروان:صباح الخير
يارا:صباح النور
مروان:عامله ايه؟
يارا:تمام الحمدلله وانت؟؟
مروان:تمام
مروان بتردد كنت عايز اكلمك في موضوع
يارا:خير ؟؟ اتفضل
مروان: يارا انا معجب بيكي
يارا:وبصتله بخجل
مروان:وكنت عايز يعني ادخل البيت من بابه فكنت عايز اعرف ردك
يارا ابتسمت بخجل وبصت لبعيد
مروان:ردي لو سمحتي متسكتيش
يارا بسرعه عادي ممكن تكلم بابا ..عن اذنك
يارا واتحركت بسرعه
مروان وابتسم بفرح
يارا مشيت وموبيلها رن
فبصت لقت رقم غريب
يارا:الو
فتون:ايوه يايويو
يارا:مين؟؟
فتون:نسيتي صوتي لا انا زعلانه
يارا:مين بجد؟؟
فتون:انا فتون يابنتي
يارا بدهشه ايوه فتون رقم مين دا؟؟
فتون بسعاده:دا رقمي
يارا:بجد؟؟
فتون:ايوه مازن جابلي موبيل هديه وفيه خط وكل حاجه
يارا بسعاده:مبرووك ياروحي
فتون:الله يبارك فيكي واحشاني
يارا:وانتي كمان والله...
___________________
بعد ساعات في القصر
فتون نزلت قبل مازن مايرجع
فريده اما شافت معها الموبيل اتضايقت بس متكلمتش
كانوا بيتغدوا ومروان اتكلم
مروان:بعد اذنك ياجدي انا كنت عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع
الكل بص لمروان بتركيز
كامل :خير يابني؟؟
مروان:احم انا قررت اخطب
كامل:ومالوه الخطوه متاخره اصلا
مصطفى: وعندك حد معين؟؟
مروان:اه يارا بنت انكل عثمان
الكل اتفجاء ماعدا فتون اللي كانت يارا قالت لها
حتى شهيره اتفاجاءت
فريده ووقفت بغضب:وملقتش غير دي دول ز..باله
مصطفى بغضب وبيبص لشهيره باحراج:فريده مينفعش كدا
فتون كانت هتقوم بغضب مازن ضغط على ايدها وبصلها بتحذير اتعدلت في قعدتها وكانت بتهزر رجليها بغضب
شهيره وقامت واقفت :هما مين اللي زباله يافريده ماتخدي بالك من كلامك ولاحظي انك بتتكلمي على اخويا وبنته
فريده:اه ما هي لافت على ابني في المستشفى
شهيره:ليه ياحبيبتي دي دكتوره واي حد يتمنها هتلوف على ابنك ليه وثانيا هي ملهاش في الكلام دا
فريده بسخريه:اه ملهاش ما عمتها عملتها زمان دي بالوراثه ياحبيبتي
مروان :ماما مفيش داعي للكلام دا دلوقت
كامل :خلاص خلصتوا انتي وهي ومفيش احترام للكبير اللي قاعد انا في مقدرتي دلوقت اخرجكم بره القصر دا انتوا الاتنين وارتاح منكم كل ما تكبروا بتخيبوا
كامل وكمل بغصب كله يرحوا على اوضة مش عايز اشوف حد هنا قدامي غير مروان
الكل قام وطلع على اوضه
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق