القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية روح قلبي الفصل السادس 6 بقلم محمد منصور حصريه

 

رواية روح قلبي الفصل السادس 6 بقلم محمد منصور حصريه 




رواية روح قلبي الفصل السادس 6 بقلم محمد منصور حصريه 




ح(6)

روح قلبي 

                     

من تاليفي.

محمد منصور.  منص 


وقبل ما نبدأ الحلقة نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد. وعلي بركة الله نبدأ 


بسم الله توكلت علي الله. وهو رب العرش العظيم


ومن داخل حجرة نوم حجازي واميرة.   تجلس اميرة علي السرير بعد ما قلعت فستان الفرح وتنتظر دخول حجازي الي الحجرة ولكنه لم يدخل فتنادي علي حجازي ولكنها لا تسمع رد فتنهض وتخرج من الاوضه فتجد حجازي ببدله الفرح ويجلس علي كنبه الانتريه فتتجه ناحيته وتجلس بجانبه وتقول له بدلع وهي تضع يدها فوق كتفه 


قاعد برة ليه 


فيبعد يدها عن كتفه فتجلس امامه وبالتحديد تحت رجله  وتنظر له وهي تقول


في عريس في ليله دخلته يبقي مش ضايق عروسته كده


حجازي بصرامه

قومي نامي عشان انتي بكرة رايحه الكليه


اميرة باستغراب

بكرة. ايه.  ده انا عروسه


فينظر لها حجازي ويضحك ثم يقول وهو يتنهد 


طيب. اسيبك انا بقي واقوم انام يا عروسه


وينهض ويتجه ناحيه الحجرة الاخري فتنهض وراء منه اميرة وتقول


انت رايح فين


حجازي

داخل انام


اميرة وهي تنظر للحجرة تقول 


هتنام هنا 


حجازي

اه. عندك مانع


اميرة

طبعا. ازاي نكون متجوزين وفي ليله دخلتنا وانت تنام في اوضه وانا انام في اوضه


حجازي

عشان هو ده الوضع السليم لجواز المصلحه


اميرة

لا.  ياحجازي انا اة. كان عايزة اتجوزك علشان مصلحتي بس انا والله دلوقتي بحبك ومش هاقدر اعيش من غيرك


حجازي

ده اتفاق جديد بينك وبين موسي. عموما انتي مراتي لغايه ما انا اقول كفايه كده 


ويدخل الي الحجرة ويغلق الباب خلف منه واميرة تقف علي الباب ثم تقول لنفسها


هو حجازي ناوي علي ايه معايا.  ومعقوله يكون بطل يحبني في الوقت اللي انا بقيت احبه في.،،،،،  


ومن داخل حجرة موسي يجلس موسي علي سريره وفي يده الموبيل الخاص به وينظر لصوره أميرة التي التقطها وهي بتخرج من الكوافير وكانت حلوة زياده عن كل مرة شافها فيها وبدا قلبه القاسي المحب للفلوس يحن ويدق لحب جديد حب غير حب الفلوس وهو حبه لي أميرة ولكنه رمي الموبيل لتاني مره بجانبه علي السرير وقال لنفسه


وبعدين بقي.  ايه اللي بيحصل لي ده. واخره ايه أنا شكلي كده بحب البت دي ومابقاتش قادر اعيش من غيرها ولما انا بحبها كده ليه سبتها تتجوز حجازي.   انا غبي كانت بين ايدي. انا مخنوق 


وينهض من فوق السرير ويتجه ناحيه شباك حجرته ويقف في الشباك ويقول لنفسه


انسي.  يا موسي ودوس علي قلبك وخليك ماشي في طريقك انا لازم في اسرع وقت اعمل اللي انا مخطط لي، ،


وبعدها بكام يوم بدا موسي يسال علي عنوان الشقه اللي اتجوز فيها حجازي لغايه ماعرف عنوان الشقه واستغل وجود حجازي في التمرين وراح الشقه وخبط وفتحت له اميرة بعد ماعرفت انه هو وقالت له باستغراب 


موسي انت بتعمل أيه هنا.  حجازي لو شافك هايخرب الدنيا


فيدفعها موسي الي داخل الشقه ويغلق الباب خلف منه وهي تنظر له وهي خائفه منه وقررت ان تكدب عليه علشان تحمي نفسيها منه  وتقول


موسي انت ناوي علي ايه.  ده انا اتجوزت حجازي عشان ده كان اتفقنا 


موسي

ايوة ما انا عارف اني انا متفق معاكي علي كده.  بس انتي ناسيه بقيت الاتفاق واني انا أكسر عينه


اميرة بدهشه

تكسر عينه يعني أيه


موسي

يعني اصورك وانتي في حضني وافرج المنطقه وحجازي علي مراته 


فتنظر له اميرة بغضب وتقول


اه. ياحيوان يا واط،،،،،،


ولكنها لم تكمل الكلمه لان موسي اخرج ازازه بنج من جيبه ورشها في وجهها فجعل اعصابها ترتخي ولكنها لم يغم عليها  فحملها ودخل بيها حجرة النوم ورمها علي السرير وهي تنظر له وتحاول ان تدافع عن نفسها ولكن بلا فائده حتي تغمض عيونها ويغمي عليها وينظر لها موسي وهي السرير ويخرج الموبيل من جيبه ويشغل الفيديو ويسلط الفيديو ناحيه السرير لكي يبدا تصوير ويقترب من اميرة ويضمها الي حضنه ولكن قلبه يدق بشده ويقول له


لا.  حرام عليك تعمل كده فيها ماتستهلش مني كده لا هي ولا حجازي. انت بتحبها وعمرك ماتقبل انك تفضح اللي بتحبها.  وحجازي طيب القلب وهايصدقني ويعرف اني فعلا بحبها بجد وساعتها ممكن يسيبها علشاني


ويجلس ينظر لها لمدة ساعه تقريبا بدون ان يشعر ان الوقت عدي كده بسرعه بمجرد بس النظر لها فقام وخرج من الشقه اول ما بدات أميرة تفوق وتقف علي رجليها وبدات اميرة تبص حواليها وتبص لنفسها وتذكرت ما قاله لها موسي قبل ما يغمي عليها فلطمت علي وشها وصرخت وقالت


موسي عمل في اللي عمله ومشي يا فضحتي يا فضيحه ابويا اللي مش هايقدر يبص في عين حد بعد كده وانا السبب طمعي هو السبب واني اتفق علي واحد نطيف زي حجازي كان لازم اخد جزاتي


ويفتح باب الشقه ويدخل حجازي منفعلا بشده ويتجه ناحيتها بكل غضب ويقول وهو يضربها بالقلم


الواطي اللي اسمه موسي ده كان بيعمل ايه هنا


فترتبك اميرة وتقول


موسي ماكنش هنا


فيضربها حجازي كمان قلم وبمنتهي القوة ويقول


كدابه وخاينه وزباله.  انا شايفه بعيني وهو خارج من باب العمارة بس مالحقتش امسكه.  ايه للدرجه دي بتحبي ومش قادره تستغني عنه


اميرة وهي تبكي 

والله انا مظلومه.  انا ما بحبش حد غيرك 


حجازي وهو يضربها بالقلم مرة اخري ويمسكها من شعرها بمنتهي العنف ويقول 


لسه بتكدبي.  انتي ايه.  ده انا  اتجوزك عشان احافظ عليكي واحميكي منه. وانتي تجيبي لغايه هنا. طيب والله لحرمك منه يا واطيه


ويتجه حجازي ناحيه باب الشقه وهو في قمه انفعاله  وتفكر اميرة في ما سوف يحدث عندما يراي حجازي الفيديو التي تعتقد وتظن ان موسي صوره لها وهي في حضنه فتخاف علي حجازي ليقتل موسي بسبب هذا الفيديو ومن خوفها علي حجازي تجري خلف منه وتقف امام باب الشقه وهي تقول 


بلاش تروح له عشان خاطري


حجازي

ومين قال لك انك بقي ليكي خاطر عندي. انا زي ماخليتك بحبي ليكي نقطه ضعف. انا برضو اللي هاخليكي في حياتي مجرد ذكري المهم بالنسبه لي دلوقتي  اني انفذ اللي اتفقت عليه مع عمي وهو اني ابعد عنك اي شر واساعدك تاخدي الشهادة وبعد كده انتي حرة في حياتك تكمليها زي ما انتي عايزة بس مع اي حد عدل غير موسي فاهمه غير موسي


ويمسكها من كتفها ويبعدها عنه ويفتح الباب ويخرج واميرة تحاول ان تمنعه ولكنه يبعدها عنه وبدون ان يشعر يدفعها وتقع علي السلم وتنصدم راسها في درجات السلم الرخام وتنزف من راسها ويتجه ناحيتها حجازي خائفا عليها وينظر لها وهي تنظر له وتقول بصعوبه 


والله العظيم انا ما بحبش حد غيرك


حجازي وهو ينظر للدم النازل من راسها


بلاش تتكلمي.  


ويحملها وينزل بها علي السلم ودمها ودموعها يتساقطا منها وهي تنظر لعيون حجازي الملهوفه عليها وتقول


لسه بتحبني


فينظر لها حجازي ويقول


بطلي كلام.


اميرة

انا عايزا اموت واخر حاجه بسمعها انك بتحبني


حجازي

ان شاء الله مش هاتموتي


اميرة وهي تغمض عيونها ودموعها تنزل منها وتميل براسها علي صدره ويهزها حجازي خائفا ان تكون ماتت ولكنها لا ترد فيهزها كمان مره وهو يقول


اميرة.


ولكنها لا ترد ،،،،،،،،،

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close