رواية الحربايه الفصل الحادى عشر 11بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية الحربايه الفصل الحادى عشر 11بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
الحربايه
بقلم سحر حسين عزت
البارت الحادي عشر
المهم خرجت ريتاج بره القصر و فضلت بره لوقت طويل و بعد ما رجعت راحت علي طول عند حسن في الاوضه بتاعته و قالت له
عندي مفاجاه كبيره ليك يا حسن
قال حسن
خير يا استاذه ريتاج
اتكلمت ريتاج و قالت
مش انت عايز تعرف مين اللي قتل خالي
قال حسن
ايوه مين
قالت ريتاج
............................
انا لقيت حاجه و انت لازم تشوفها بنفسك
اتكلم حسن و قال
ممكن تتكلمي علي طول
مسكت ريتاج تلفونها و خرجت فديوا و قالت
طيب اتفضل شوف الفيديو ده
اتكلم حسن وقال
فديوا ايه ده انا مش عايز اشوف حاجه
اتكلمت ريتاج و قالت
ده فديوا يعرفك مين اللي قتل خالي
اتكلم حسن باستغراب و قال
ازاي يعني انا مش فاهم حاجه
اتكلم ريتاج و هي بتقرب منه التلفون و بتقوله
شوف ده وانت هتفهم كل حاجه
مد حسن و خد منها التلفون و بدأ يشوف الفديوا
الفديوا كان في الاوضه بتاعت ابوه و هو كان نايم علي السرير و كانت موجودة ممرضه معاه و هي اللي كانت بتزود جرعه العلاج اللي سببت في موته المهم اتكلم حسن و قال
مين دي
اتكلمت ريتاج و هي بتخرج من جيبها ورقه مكتوب فيها بيانات الممرضه و قالت
اتفضل دي بياناتها
اتكلم حسن وقال
انتي وصلتي للحاجات دي ازاي
اتكلمت ريتاج و قالت
لا معلش وصلت ازاي دي بتاعتي انا و الباقي عليك و لو احتجت حاجه ابقي عرفني سلام
سبته ريتاج و خرجت من الاوضه و فضل حسن يشغل الفديوا مره وراه مره و كان مضايق جدا المهم بعد شويه خرج من الاوضه بتاعته لقي نواره جايه عنده و اول ما شافته قالت
خير يا حسن رايح فين
اتكلم حسن و هو مضايق وقال
معلش يا نواره ممكن تسبيني دلوقتي انا عايز ابقي لوحدي
اتكلمت نواره و قالت
مالك بس يا حسن
اتكلم و قال
لما ارجع نبقي نتكلم مع سلامه
سبها و مشي و بعد حوالي ساعه كده تقريبا كانت ريتاج قاعده في الجنينه و جت نواره راحت عشان تقعد معاه و كانت لسه هتتكلم معاها لقت تلفون ريتاج بيرن ردت ريتاج و قالت
الو
سكتت ريتاج و بعدين قالت
ماشي يا حسن اجيلك فين بالظبط
سكتت ريتاج و بعدين قالت
طيب دقائق و هبقي عندك مع سلامه
و بعد كده قامت ريتاج و جت عشان تمشي لقت نواره واقفه وراها وقالت لها
نواره خير يا نواره في حاجه ولا ايه
اتكلمت نواره وقالت
لا يا حبيبتي انا كنت زهقانه و قولت اجي اقعد معاكي بس شكلك خارجه
اتكلمت ريتاج و قالت
ايوه فعلا انا خارجه دلوقتي بس لما نرجع نبقي نقعد براحتنا
اتكلمت نواره و قالت
تمام ماشي طيب انتي خارجه رايحه فين لو كده اجي معاكي
اتكلمت ريتاج و قالت
لا يا حبيبتي خليكي وانا مش هتاخر أن شاءالله
و سبتها ريتاج و مشيت و نواره استنت شويه و بعدين خرجت وراها و فضلت ماشيه وراها لحد ما لقت ريتاج دخلت مستشفي و هي دخلت وراها و بعد ثواني شفتها واقفه مع حسن و كانت نواره واقفه بعيد و ما سمعتش كلامهم المهم ريتاج لما وصلت لحد حسن قالت
خير يا حسن في ايه
اتكلم حسن و قال
حابب تبقي موجوده وانا بقابل الممرضه اللي انتي قولتيلي عليها
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب هي فين
قال حسن
لسه مش عارف وانا قولت اكلمك انت الاول
ابتسمت ريتاج و قالت
طيب شوف هي فين
اتكلم حسن و هو مضايق و قال
بتضحكي علي ايه بالظبط
اتكلمت ريتاج و قالت
هقولك لما نشوف الممرضه
المهم راح حسن عشان يسأل عليها ممرضه تانيه و هي قالت له
دي سابت المستشفي من زمان بعد ما ربنا ما رزقها بورث كبير
بص حسن لريتاج و هي كمان بصت له و بعدها اتكلمت ريتاج و قالت
طيب بعد ازنك متعرفيش اي حاجه تقدر توصلنا ليها
اتكلمت الممرضه و قالت
انتو عايزنها ضروري اوي ليه كده
اتكلمت ريتاج و قالت
اصل بصراحه كده هي كانت سرقه فلوس من الاستاذ ده و هو كان عايز يتكلم معاها بزوق احسن ما يبلغ البوليس يعني و كده
اتكلمت الممرضه و قالت
اه عشان كده ما انا قولت برضوا ورث ايه ده دول أهلها كلهم شحتين
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب تعرفي تساعدينا بقي وانا هخليه يشوفك برضوا
و قربت ريتاج من حسن و قالت له
هات فلوس من معاك
قال حسن لريتاج
ايوه كام يعني
المهم خرج حسن فلوس و ادها لريتاج و هي خدتها اديتها الممرضه و قالت
ساعدينا و متخافيش اسمك مش هيجي في أي حاجه
خدت الممرضه الفلوس و قالت
طيب ممكن بس تستنوني بره لحد ما تخلص شغلي وانا هجبلكوا كل حاجه عنها
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب احنا هنستناكي بره
خرجت ريتاج و حسن و راح يقعدوا في العربيه بتاعت حسن و كانت نواره كل ده واقفه بعيد شافت كل حاجه بس مش سامعه اي حاجه و لما خرجوا من المستشفى سبتهم نواره و مشيت المهم اتكلمت ريتاج و هي في عربيه و قالت
هنستني الممرضه دي لما تخلص وان شاء الله تعرف توصل لحاجه
اتكلم حسن وقال
وانتي واثقه فيها اوي ليه كده
اتكلمت ريتاج و هي بتضحك و قالت
اولا هي واخده منك فلوس ثانيا من مصلحتها أنها تقف معاك مدام الموضوع فيه سرقه فهمت
اتكلم حسن و قال
يعني انتي مش متفقه معاها مثلا
ضحكت ريتاج جامد و قالت
يا ابني كفايه شك بقي و فكره لثواني بس ثواني مش اكتر انا هتفق معاها ازاي وانت اللي كنت موجود في المستشفى الاول وبعدين مش انت اللي اتصلت بيا و قولتلي اجي علي هنا
قال حسن
ايوه بس مش يمكن ......
قطعته ريتاج و قالت
من غير بس ولا يمكن بص يا حسن انا معاك و بدور علي اي حاجه عشان خاطر اثبت لك اني مستحيل اعمل كده في خالي و حاجه تانيه لازم تفهما خالي كان أقرب واحد ليا في الدنيا دي حتي كان قريب مني عن ابويا وامي فمهت
اتكلم حسن وقال
ماشي
و بعدين سكت شويه و رجع اتكلم تاني و قال
طيب تفتكري مين اللي عمل كده مع بابا مين اصلا ليه مصلحه يحصل كده في بابا
اتكلمت ريتاج و قالت
مش عارفه و مش قدره اصدق مين عنده قلب يعمل كده في حد تاني
اتكلم حسن وقال
طيب تفتكري حد من عماتي
اتكلمت ريتاج و قالت
اللي هما فيهم واحده تبقي امي مش واخد بالك
اتكلم حسن وقال
انا اسف انا بس بفكر معاكي بصوت عالي
اتكلمت ريتاج و قالت
حسن انا مقدره اللي انت فيه بس مش عايزاك تشك في حد من غير دليل و صدقني لو عرفنا نثبت أن حد منهم ليه يد في حاجه زي كده انا اول واحده هساعدك أنهم ياخدوا عقبهم
اتكلم حسن باستغراب و قال
حتي لو حد ده كان مامتك
اتكلمت ريتاج و قالت
حتي لو مامتي ربنا يسترها و محدش منهم يكون ليه يد في حاجه زي كده خالص
اتكلم حسن و قال
انت غريبه اووي و انا مش عارف افهمك
اتكلمت ريتاج و قالت
و انا مش عايزاك تفهمني يا حسن انا عايزه اخد حق خالي مش اكتر خلينا في موضوع خالي و بس
اتكلم حسن وقال
ماشي بس انا لسه شكك فيكي
اتكلمت ريتاج و قالت
خليك شكك فيا براحتك
و بعد حوالي ساعتين من كلامهم خرجت الممرضه من المستشفي و راحت عندهم و اتدهم ورقه مكتوب فيها عنوان تاني غير اللي كانت عرفته ريتاج المهم اتكلمت الممرضه و قالت
انا عرفت من ناس زميله لينا انها نقلت وده العنوان الجديد بتاعها
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب احنا متشكرين جدا
اتكلمت الممرضه و قالت
العفوا بس المهم و نبي أن محدش يعرف أن انا اللي جبتلكوا العنوان ده
اتكلمت ريتاج و قالت
متخافيش احنا منعرفش اي حاجه عنك اصلا يلا سلام
سابتهم الممرضه و مشيت و بعدها خدت ريتاج الورقه و من غير ما تفتحها و داتها لحسن و قالت
اتفضل و من هنا كمل لوحدك
اتكلم حسن و قال
يعني ايه
اتكلمت ريتاج و قالت
يعني روح لوحدك و سألها عشان تعرف مين اللي عمل كده في خالي
اتكلم حسن و قال
مش عايزه تيجي معايا
قالت ريتاج
لا عشان لو كنت انا اللي اتفقت معاها و هي شافتني مش هتعرف تتكلم براحتها انما لما تكون لوحدك و تتكلم معاها براحتك و براحه هتقولك علي كل حاجه
اتكلم حسن و قال
طيب خلاص انا هتصرف بس لو طلع انتي ......
كملت هي و قالت
يبقي انا استاهل العقاب المناسب و متخفش هترجع تلاقيني موجوده في القصر سلام
فتحت ريتاج باب العربيه و نزلت و هو اتحرك و مشي المهم تعالوا بقي نشوف نواره رجعت القصر عملت ايه
لما رجعت ريتاج راحت عند صفيه و قالت لها علي هي شافته و هنا صفيه خافت و قالت
يا لهوي يا نهار اسود هما وصلوا لحد هنا
اتكلمت نواره و قالت
هو فيه يا صفيه انا مش فاهمه حاجه
اتكلمت صفيه وهي حطه اديها علي وشها و قالت
مش فاهمه ايه احنا خلاص روحنا في داهيه
اتكلمت نواره و قالت
ايوه روحنا في داهيه ليه
لسه صفيه هتتكلم دخلت نعمه و قالت
خير يا اختي انتي وهي مالكوا
اتكلمت صفيه و قالت
تعالي يا نعمه و شوفي المصيبه اللي احنا فيها
اتكلمت نعمه و قالت
خير مصيبه ايه
اتكلمت صفيه و قالت
حسن و بنتك هيلفوا حبل المشنقه حوالين رقبتنا كلنا يا اختي
اتكلمت نعمه و قالت
ليه بتقولي كده كفل الشر
اتكلمت صفيه و قالت
دول وصلوا للممرضه اللي كانت مع اخوكي علي يا اختي
اول ما نعمه سمعت كده راحت مصوته علي دخول ريتاج و اول ما سمعت صويت امها قالت
في ايه يا ماما حصل ايه
صفيه اول ما شافت ريتاج اتجننت وراحت مسكتها من رقبتها باديها الاتنين و ...................
تابع
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق