القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حريم الباشا الفصل الحادي والثلاثون 31بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية حريم الباشا الفصل الحادي والثلاثون 31بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية حريم الباشا الفصل الحادي والثلاثون 31بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات


#حريم_الباشا


                  


قلت حتى لو انا خادمتك لا يعنى انك تملكنى، انا مجبره على خدمتك لا طاعتك.

ابتسم فارس ببرود رغم كده هتلفى يا مليكه ،لقد منحتك الاختيار أكثر من مره وانت اخترتي.

واذا لم أفعل؟ قلت بتحدى، هتطردنا من القصر ؟


صمت فارس طويلآ حتى ظننت انه نسينى ثم قال بنبره حاده

لا

لكن لا احترم اى شخص لا يفى بوعوده ،اعرف انك امرأه لا تنسحب واذا انسحبتى فلا أرغب فى رؤيتك مره اخرى كخادمه بل ضيفه معززة مكرمه بعيد عنى.


ابتلعت ريقى، فارس يمنحنى الاختيار مره اخرى وشعرت داخلى برغبه فى الطاعه، جسدى أراد ذلك ،عقلى أراد ذلك

قلت وانا لن انسحب، انا قد كلامى


همس فارس الان الان لا اريدك ان تستديرى ويمكنك المغادره

وشعرت أننى هزمت دون أن ارجع خطوة للوراء واعجبني ذلك


فى غرفتى ظللت شارده ولم أشعر بوصول فريده

التى تركت حقيبتها وهمست انا جعانه جدا الاكل جاهز يلا نتغدى.


قلتلها مليش نفس، وفضلت يومى كله منتظره فارس يستدعينى ،لكن مضى النهار بطوله ولم يفعل.


فريده تتحرك بين الكتب والمذكرات وانا غارقه فى اوهامى الخاصه

ظننت انه سيطلبنى بسرعه بعدما كسرنى لكنه شخص غير مفهوم بالمره

ولما مضى الوقت انا التى اردته يكسرنى ويحطمنى

وبعد أن شعرت بالحنق لم أرغب فى إى شيء بالمره


ماما هو انتى خلصتى شغل ؟سالتنى فريده بدهشه

قلت ايوه خلصت هو فنجان قهوة طلبه فارس وخلاص

مش مطلوب منى اعمل اى حاجه تانيه

فريده قالت والله فارس دا شخص كويس حتى لما وافق تشتغلى مكتفى بفنجان قهوة عشان ميتعبكيش

اعتقد انه بعد كده بيطلب القهوة من الخدم من غير ما تعرفى

اصل مش معقول يشرب فنجان قهوة واحد طول اليوم.


همست فى سرى، ما انتى متعرفيش فنجان القهوه بيتقدم إزاى ،بعدها فكرة فى كلام فريده مش معقول فارس يشرب فنجان قهوه واحد


طلعت من الغرفه وسألت الخدم ان كان فارس طلبنى اعمل حاجه وانا مخدتش بالى، قالو لا محصلش

وعدى الليل وفارس مطلبش حاجه لحد ما اقتنعت انه خلاص عمل إلى هو عايزه وخلصنا.


نمت براحتى وصحيت الساعه عشره الصبح، رزان خبطت على الغرفه ،فارس عايزك

قلت حاضر اغير هدومى واطلعله ،بدلت ملابسى وطلعت عنده كان قاعد على المكتب بيراجع دفاتر وملفات

من غير ما يبصلى قال فين القهوة يا مدام ؟

انتى اتأخرتى عن ميعادك


قلت حضرتك محددتش وقت للقهوة هعرف إزاى ؟

همس انتى حددتى لما طلعتى غرفتى وفى ايدك فنجان القهوه


يعنى اعملك قهوة ؟


مردش بعد شويه رفع إيده ايوه..


عملت القهوه بمشاعر مضربه ،خليط بين الرغبه والرفض والاستنكار

ودخلت عليه المكتب اتفضل القهوة


رفع وشه وهمس ببرود مليكه مين سمحلك تدخلى من غير استئذان


قلت فارس بلاش تلكيك انا واضحه وصريحه معاك


اها نهض فارس وابتسم الظاهر انى معرفتش احفظك القواعد بتاعتى لكن بسيطه لسه الوقت مفتش

توقعت يزعق ،يصرخ ،يشتم يتخانق لكنه بكل برود وتصميم

مشى ووقف ورايا ومحستش غير بأيده القويه

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

 




تعليقات

close