القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حياة الفصل الثانى و عشرون 22الاخير بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية عشقت حياة الفصل الثانى و عشرون 22الاخير بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية عشقت حياة الفصل الثانى و عشرون 22الاخير بقلم زهرة الثالوث حصريه في مدونة قصر الروايات





فصل جديد!

حياة: قلت لي بقى اني مش ست واني مش بحرك مشاعرك مش كده

ليل بلع ريقه وحاول يثبت على موقفه وهو بيتابع حركاته على صدره العاري و قال:  ايوة مش  شايف فيكي اي حاجة تخليني اتحرك ناحيتك 

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

ابتسمت له وفضلت تمشي ايدها على صدره لحد ما وصلت  لزار بنطلونه وهي بتفكه و قربت منه لدرجة إن انفاسها اختلطت بانفاسه وبدات توزع قبلاتها على كامل ملامحه .


غمض عينه عشان حياة ما تشوفش ضعفه حاول يمسك نفسه عنها  وحشته ومش قادر يتحمل اللي بتعمله  حاول يبعدها بكل قوته اللي هي ضعيفه اصلا   ضعط بعنف محبب لقلبها على خصرها وقال: وبعدين يعني

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

حياة باغراء/ بعدين إيه ؟!

ليل/ بطلي اسلوبك ده بقى مش عاوزك

حياة بخبث وهو بتمشي ايدها على صدره وهمست جنب ودنه وقالت/ بس انا عاوزك 

ليل حب يغيظها وقال: انا صايم بكره و معنديش استعداد لحاحة دلوقتي 

حياة قربت منه اوب وبقت تلمس شفايفه وهو بيقاوم بس تحاوب معاها كأنه بيرفض بس هو يقصد يلمسهم. وهو بيقول / ابعدي ي حياة 

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

حباة وهي بتتعلق في رقبته اكتر وبتحاول تأثر عليه : تؤتؤ مش هبعد انا عاوزك  أنا مراتك وليا حق عندك وعاوزاه يا شيخ ليل 


ليل متحملش قربها ولا حركاتها مش ٣ادر يقاوم اكتر من كده. اتخلص من القميص المهلك اللي هي لابسته عشان تخطف بيه عقله حياة اخدت راحتها اوي وهي بتقعد على حجره وبتبادله القبلات واحدة وار التانية .

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

بعد مرور عدة  شهور 

ليل صحي لاقها بتصحي وجايبة كرسي متحرك بتاعه عشان تتدخله الحمام ياخد شاور قبل ما اهلها يجيوا يزروهم  ليل حس نفسه بقى واحد تاني و بدأ يتحرك مع نفسه  من على السرير عشان يقعد هلى الكرسي بنفسه ودي حركة مكنش بيعملها بس قرر يعملها عشان ميتقلش هلى حياة لانها تعبت معاه طول الفترة اللي فاتت في العلاج الطبيعي اللي تعب اوي فيها بس اتحسن كتير جدا عن الاول .

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

اول ما قعد على الكرسي  حياة باسته من خده وشجعته  زي ما يكون بتشجع طفل صغير  ضحك عليها وعلى تصرفاتها ودخلت بيه الحمام امه فرحت اوي انه وشه اتغيير و بدأ يخرج بره اوضته. و يتعامل تاني زي الاول  ونفسيته اتغيرت كتير عن الاول وكانه كان منتظر رجوه حياة وابنه لينم من تاني  

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

حياة قفلت باب الحمام و علقت لبسه النضيف وار الباب عبايتها كانت طويلة واتبلت.  قالها بصوت هادي / عبايتك اتبلت خالص اقلعيها .

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

حياة بصت ع العباية ولاقتها فعلا مبلولة  فقامت قلعتها وفضلت بملابسها الدخلية مجرد ما شافها ليل زفر وحاول يهدي نفسه .

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

حياة ضغطت على شفايفها بمكر وهي بتلف عشان تعلق العباية قربت منه وقلعته هدومه وبعدين قعدت على رجله و قالت / هو انا موحشتكش ولا ايه؟


ليل قام بيها وهنا حثاة مكنتش مصدقة انه وقف على رجله صحيح الوقفة كانت مهزوزة لكنه تماسك وسند على طرف الحوض الرخامي وقعدها عليه بصتله و قالت له انت انت وقفت امتى 

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

ليل ابتسم ووقالها/ من جلستين فاتوا كنت بقف على رجلي بس مرضتش اقولك غير لما اخلص اللي شوط كبير .

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

خياة بقت مبسوطة وكانت لسه هتنزل عشان تخرج من الحمام بس ليل منعها و قالها/ على فين 

حياة/ هروح اعرفك مامتك 

ليل / مش المفروض تفرحيني الاول واخد حلاوتي 

حياة مشت ايدها باغواء وقالت: وايه هي حلاوتك ؟

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

 ونروح عند حياة بنت عمته اللي حياتها اتغيرت كليا و بقت احسن كتير من الاول نسيت كل اللي فات وبدات صفحة جديدة مع فارس و بقت مبسوطة بحياتها و مع بنته بردو  حياة كانت مبسوطة اكتى عشان حملت وهتجيب ابن لسليم هو بيحب خلفة الصبيان بس لما جت بنته مكنش زعلان بالعكس كان مبسوط بيها .


بعد مرور سنة 

ليل صحته اتحسنت جدا عن الاول و بقى بيمشي ع رجلهبس لسه ماشي بالعكاز عشان لسه فاضله شوية ويتغنى عنه نهائي .


يونس بقى بيمشي خلاص و بيلغدتب وعامل صوت في البيت و بقى دلوع سته و امه و ممنوع ليل يزعق له ولا يضربه  حتى لو بهزار. 

حياة كانت حامل في بنت. و هي كانت زعلانة عشان ليل حلف امها لو بنت مش هيسبها نهائي وهيفضل يدلع فيها و يغيظها زي ما كانت بتغيظه.

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 


 بعد مرور عدة سنوات 

ليل كانت نايم وطول ما هو نايم ممنوع اي حد يفتح النور او يدخل اوضته عموما  لكن سجود بنته تدخل عادي وتعمل اللي هي  عاوزاه. 

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

دخلت وصحته و فضلت تهز في لحد ما صحي فعلا وفضل يلعب معاها وده غاظ حياة جدا عشان هي قالت له يصحى  يخرجه و هو رفض وقالها تعبان  لكن لما سجود طلبت قام من نومه و عملها اللي هي عاوزاه واكتر  حياة دخلت وفضلت تزعق وتتخانق جامد وكانها مسالة حياة او موت  وقررت ان كلمتها هي كمان تمشي مرة اشمعنى بنتها  ليل لما لاقى الموضوع قلب وكل واحد عاوز  يروح حتة  معينة قام شال بنته سجود و قال لحياة / خدي الباب في ايدك و امشي وسبيني انا سوسو مع بعضنا هنام

عشقت حياة بقلمي زهرة الثالوث  بتنزل ع بيدجي الاصلي وبس اسمها الصفحة الرسمية للكاتبة زهرة الثالوث 

 سجود لما نامت في حضن ابوها  فضلت تمشي ايدها على دقنه وقالت / بابا احلق دقنك دي 

ليل / يا سوسو 

سجود/ بتشكوني اوي

ليل / انتي عارفة انا كبرتها في قد ايه دي عشان تقولي لي اشيلها ؟ 

سجود بتذمر/ مليش دعوة شيلها 

ليل / طب تعالي نخففها 

سجود بفرحة / هيييه

خرج ليل وخو شايلها ودخل الحمام ووقفها ع الحوض الرخامي و بدا يخففها  وهي شبطت في عشان تعملهاله 

حياة  بستغراب / انت بتعمل يا ليل ؟


ليل بتلقائية / بحلق دقني عشان بتشوك  سوسو .


خناقة جديدة هتحصل دلوقتي بسبب كلمة فلتت منه فقرر انه يقلب كل ده وهو بيشيل سجود. سجود فضلت تضحكة  وهي بتشوف امها بتجري وار ابوها بالمعلقة الكبيرة عشان تتضربه من كتر غيظها انه بيدلعها اوي 


تــمــت



تكملة الرواية بعد قليل 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close