القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليل المستبد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية ليل المستبد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية ليل المستبد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة قصر الروايات 


#ليل_المستبد


              ٤


قاومت ليل بلا فائده، ما كان لها ان تصارع ذلك الجسد المتناسق الحديدى ،فهمست بدلع طيب على الأقل سبنى اغير هدومى...

اهى دى اول حاجه حلوه اسمعها من صبحية ربنا يا دكتوره

افلتها جاسر وتحررت ليل ،هدخل الغرفه مجيش ورايا حذرت جاسر...

داخل الغرفه بحثت عن  اى شيء تدافع به عن نفسها بلا فائده، خرجت بسرعه تجاه المطبخ لكن جاسر بحق بها والتصق بجسدها كل دا تأخير يا دكتوره ؟

تركته ليل يحتضنها ويدها تبحث عن سكين او يد هون لكنها تعثرت فى مقلاه طبخ

بكل قوتها سحبت المقلاه وضربت جاسر على رأسه

ترنح جاسر لكن لم يسقط على الأرض فعاودت ضربة حتى ساح دمه وسقط على الأرض.

__مش ليل إلى تتاخد بالقوه يا جاسر، حذرتك اكتر من مره لكنك مش بتفهم غير لغة القوه

همس جاسر انتى اتجننتى ؟ عملتى ايه ؟

لسه معملتش حاجه يا جاسر، تأكدت ان جاسر غير قادر على نصب طوله، بحثت عن حبل ثم احضرت قماشه وقيدت بها

يد جاسر خلف ظهره ثم قدميه.


انتى مش عارفه أخرت إلى بتعمليه ايه يا ليل؟ آخرته موت يا بت مدكور...

ولا تفرق معايا همست ليل بقسوه، قلتلك انا مش اى بنت

لكن عقلك الغبى إلى متعود ياخد كل حاجه بالقوه مش بيفهم


جلست ليل على الكرسى وبدلت ملابسها ،وبعد نصف ساعه طرقت رقيه باب الشقه

فيه ايه سألتها ليل ؟

الرجاله عايزين الكبير بيقولو ان فيه اخبار مهمه..


الكبير مش فاضى دلوقتى يا رقيه انزلى قوليلهم كده

همست رقيه لكن دى اول مره تحصل

جاسر طول عمره مش بيسيب رجالته تنتظر


طيب.... قالت ليل ربع ساعه وهينزلهم


ضحك جاسر ودى هتعملى فيها إيه بقا يا دكتوره؟

لو تأخرت الرجاله كلهم هيجو على الشقه ،دا سين بينى وبينهم.

وضعت ليل قماشه فى فم جاسر، لهم حاجه صوتك المزعج

يبطل ،انت ضيعت اخر فرصه ليك يا جاسر

ليه مصرختش ؟ يمكن حد ينقذك

ولا انت الكبير مينفعش يصرخ ؟


جلست ليل امام المرآه بعد أن احضرت حقيبه خاصه بها

وبعد ربع ساعه من العمل المركز همست

انت طول عمرك تعرف انى دكتوره يا جاسر لكن متعرفش دكتوره فى ايه ؟

انا دكتوراه فى المكياج وتغير الأشكال الشخصيه وتقليد الاصوات ،ياما اشتغلت مع موديل وفنانين وغيرهم


ايه رأيك يا جاسر ؟

استدارت ليل ووجد جاسر امامه نسخه من وجهه، الجمته الصدمه

ها يا جاسر أنفع ؟ همست ليل بعد تغير صوتها...

هو بس فرق الطول والحجم لكن دا مقدور عليه

الدنيا ليل ومحدش هيلاحظ حاجه ،جرت ليل جاسر قرب السرير واحكمت تقيده ثم نزلت إلى صحن الدار وجلست آمام الطاوله وطلبت من رقيه ان تحضر الرجال.


سمعت ليل كلام الرجال، فارس مدكور مش هو الى عملها

لكنة جند رجال من المطار يد يشنو الغاره

قالت ليل بصوت جاسر ،ومستنيين ايه ،فين بندقيتى!؟

همس الرجال __موجوده يا كبير

طيب يلا بينا اسبقونى على الطريق وانا جايا وراكم

علقت  ليل البندقيه فوق كتفها وتبعت الرجال نحو النهر

وهناك اقلتهم المعديه إلى البر التانى

إحنا منعرفش عدد المطاريد كام يا كبير

حتى لو كان عددهم الف ،لازم يتعاقبو، إلى يضرب نار على بيت جاسر فخر الدين لازم يموت


شعر المطاريد بحركه تحت الجبل وانطلقت رصاصات تحذيريه من فوق صخره ضخمه

أخذت ليل ساتر وأمرت الرجال بالزحف وبعد دقائق تحول الجبل لبركان من الجحيم

لكن رجال الجبل يحفظونه بقعه بقعه ،هنعمل ايه يا كبير؟

خسرنا اتنين من الرجاله والمطاريد بيدافعو عن المغاره

تكملة الرواية من هناااااااا 

 لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا





تعليقات

close