القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كحل عربى الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم نورهان اشرف

رواية كحل عربى الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم نورهان اشرف



رواية كحل عربى الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم نورهان اشرف



الثقه اساس كل العلاقات بدون الثقه لا توجد علاقه لذلك اجعل لديك ثقه بمن تحب لكي تعيش حياه سعيده هادئه


نزلت تلك الصفعه على واجه سحر جعلت منها تنظر إلى شعيب بغضب ولكن قبل أن تقول شي


كان يقول شعيب بغضب وقرف:انتي خلاص قرفت منك انتى اى يا شيخه عندك استعداد انك تعملى اى حاجه عشان تؤذي البنت الغلبانه دي حتى لو كفرت بالله مش مهم عندك المهم انك تعذيبها انا مش قادر افهم للدرجه دي الشر عمى قلبك وعينك للدرجه دي وصل كرهك ليه هو دى لو كنت بنتك كنتي هترضي يحصل فيها حاجه من الى بيحصل ده بس هقول اى فى نفوس مريضه مش بيبقى فرق معاها غير انها تطلع عين إلى ادمها بس هاقول ايه الحقد والكره عامه قلبك وعمي عنيك اطلعي بره يا سحر اطلعي بره البيت دوت لان انتي دخلتك في البيت ده هتنجسه بطرد الملائكه إلى فيه انتى طالق يا سحر طالق لانك انتي ست مريضه انتى مبقتيش سحر الست إلى انا اتجوزتها ولا إلى عرفتها طالق عشان بقيت ست مش كويسه ما بتفرقش معاه اي حد غير ان هي تدمر واحده ملهش ذنب غير أنها اتجوزت ابنها طالق عشان انت بقيتي ست شايفه الناس كلها عبيد عندك بس قبل ما تمشي من البيت دوت عاوزك تروحي للازهر تسالي ازاى ترجعى لربك مره تانيه و ازاى تكفر عن ذنبك اطلعي بره يا سحر انا مش عايز اشوف وشك ثاني هنا نظرت له سحر بضياع وخرجت من المنزل وهي تشعر انها خسرت كل شيء خسرت كل شيء فى حياتها خرجت سحر من المنزل وهى تشعر بضيع تشعر انها جسد بلا روح نعم ذلك القلم قد جعلها تستيقظ من تلك الغفوه التي كانت تنام فيها ذلك القلم جعلها تفكر ولا اول مره هل تلك الغزال تستحق منها ذلك هل يوجد طريق الى العوده الى الله مره ثانيه بعد ان كادت تخسر دينها


___________

اما في الفيلا بعد خروج السحر جالس شعيب علي الكرسي بكل تعب وغضب من نفسه كان يجب ان يضع لسحر حد منذ اول ليله عملت فيها تلك المسكينه بتلك المعامله القاسيه ولكنه كان يقول انه امراته سيده طيبه فقط غيره ام على ابنها لم يفكر في يوم ان تصبح تلك الغيره بذلك المنظر لم يفكر ابدا ان تصبح سحر حبيبته تلك السيده المستبدة لا تريد شي في حياتها سوي ان تدمر حياه ابنه وحياه المسكينه غزال


ام عند فارس جلس على الارض و مسك يد والده ويقبله بهدوء وهو يقول :ليه عملت كده يا باب طلقت امى ليه


تنهد شعيب بتعب وهو يقول: امك الكره ملاء قلبها يا فارس الحقد خليها ما تبصش على اي حاجه غير نفسها عارف يعني ايه عملت عمل لوحده عارف يعني ايه فكرت ان هي ترجع لحد غير ربنا عشان تدمر حياة واحده ما عملتش حاجه ليها امك خلاص ما بقتش بتفكر في حاجه غير ازاي تدمر غزال الموضوع تحاول معاه وبقا طار ونسيت ان غزل معملتلهاش حاجه غير انها اتجوزتك بس اتجوزتك عشان انا طلبت منك و منها ده انا اسف يا ابني اسف على كل حاجه كل اللي بيحصل ده بسببي وبسبب تفكيري بس ربنا يعلم يا فارس انا مافكرتش اعمل معاك حاجه تضرك انت و اخوك بلعكس انا انا كنت بافكر في حل انجد بيه المسكينه هي وابنها


ثم نظر الى فارس باستغراب: بس انا عايز اعرف حاجه ليه رباب اتصلت بك وقالتلك الكلام ده


هنا ابتلع فارس ريقه بتوتر و تحدث بهدوء: بابا انا مش هاتكلم انا عشان لحسن تقول عليا بكدب ولا حاجه لا انا هسمعك بنفسك التسجيل من اوله لاخره بس امانه عليك فكرلى في حل يطلعني من المشكله اللي انا فيها دي قال ذلك وشغل التسجيل الخاص برباب


وعند انتهاء التسجيل ظهرت ابتسامه ساخره على وجه شعيب وقال بهدوء :مش هصدقك ليه طب ما ده الطبيعي المتوقع يا ابني الست اللي تقبل تدمر حيات واحده تانيه عشان تاخد مكان ست تبقا انسانه زباله مش كويسه اللي تقبل ان هي تظهر قدام اخو جوزها بملابس فاضحه ست مش كويسه ورباب ما عندهاش ولا دم ولا أهل


فارس بهدوء :طب اعمل انا ايه دلوقتي اروح لمازن واقوله ولا اعمل ايه


فكر شعيب لبعض الدقائق وتحدث بهدوء: المفروض دلوقتى انا اقولك روح لاخوك و اسماعه التسجيل بس في الوقت دوت هاكون دمرت اخوك فعلا يا فارس لان اخوك مش هيفكر لدقيقه لا ده هيروح يقتلها و هيشوف ان ده حقه وهيبص ان ده حقه لان رباب كده خانته و دمرت حياته فامش هيفكر كثير لما يروح يقتلها


فرس باستغراب امال المفروض اعمل ايه


شعيب بهدوء :مش هتعمل حاجه الايام هتكشف كل حاجه لان الايام لما تكشفها هيكون احسن ليك وليها


فارس باستغراب :ازاي الايام هتكشف ده كده ممكن تدمرني انا وغزال


شعيب بسخريه: مين اللي يدمرك انت و غزال لا رباب جبانه جدا و عمرها م هتعرف هتعمل حاجه رباب عيال عبيطه فاكره نفسها انصح واحده في الدنيا وهي اغباء واحده في الدنيا يا ابني البنت دي لو كانت ناصحه ما كنتش اتصلت بك من على تليفونها وكانت خلتك تسجل ليه بكل سهوله رباب عبيطه حطها قاعده دائما في حياتك يا فارس انا اكثر واحد عامل نفسه ناصح هو اكثر واحد غبي واكثر واحد بيقع في مشاكل


قام شعيب من على الكرسي واتجه الى غرفته ام عن فارس جلس يفكر ولكن قطع تفكيره تلك الرسالة الوتس عندم فتحها وجد صوره لغزل التي كانت تقف فيها مع سعد نعم لم يقترب منها الى حد الهلاك ولكنه قريب الكثير والكثير من الصوره التي جعلت فارس يثتشب غضبا


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


قبل ربع ساعه كانت تدخل غزل من باب الجامعه ولكن قطع طريقها سعد الذي اخذ ينده عليها بسرعه سعد بصوت عالي: غزال يا غزال


وقفت غزال امامه باستغراب وهى تقول: خير يا سعد في ايه


سعد بابتسامه :وحشتيني كنت عايز اسلم عليكي


غزال بابتسامه متوتره: الحمد لله بعد اذنك بقى عشان عندى سكشن قالت ذلك وكدت ان تذهب


سعد بجدية : مالك يا غزال في ايه كلميني وعرفيني غزال انا سعد حبيبك بتاع زمان صدقيني يا غزال لو لفيت الدنيا كلها مش هتلاقي حد يحبك قدي


غزال بتوتر :ارجوك يا سعد انا ما بفكرش في الحاجات دي انا دلوقتي عندي ابني اهم من ده كله


سعد بنفور :انتي ليه مش مقدره حبي ليكى ليه مش قادره تفهمي ان انا باحبك وعايزك


غزل بتوتر :صدقني يا سعد لو دورت هتلاقيه ست تانيه تحبها اكثر مني لكن انا ما ينفعش عشان كدا بعد اذنك انساني وانسى كل حب زمان وبعدين ده كان حب مراهقه لكن انت في بالنسبه ليا دلوقتى اخويا مش اكتر من كده عشان كدا بطلب منك تنساه كل حاجه كنت بنا بلاش تخليني اكرهك و أكره الذكريات الى كنت بينا مع بعض


سعد بستغراب تكرهيني و تكرهي ذكرياتنا ازاي يا غزال ده كنت طول عمري بحلم باليوم اللى ارجع فيه واشوفك انتي عارفه انا قعدت دورت عليكي قد ايه عشان انا كنت كل يوم احلم بيكى بغزال حبيبتي تيجي تبقى معي غزل استنيتك سنين كثير ومستعد استناكي سنين اكثر بس تكوني لي


غزال بجديه سعد صدقنى مش هينفع انا منفعكش ولا انت تنفعني انا عندي ابني اهم دلوقتي عشان كده ارجوك يا سعد انسى موضوعنا ده وعيش حياتك صدقني هتريح نفسك وتريحني


سعد بهدوء : انا ممكن عامل ابنك زي ابني بالضبط لكن اهم حاجه انك تكوني لي و بتاعتي غزل انا باحبك بصي انا هاسيبك كمان تفكري وتاخذي قرارك وانا معكي هنا في الجامعه كل يوم هتلاقيني قصاد عينك لحد ما اعرف قرارك وصدقيني يا غزل انا مش بحبك لا انا باموت في التراب اللي بتمشي عليه انتى مش حد عادي انتي كل حياتي


ذهبت غزل من امامه وهي تركض و هنا ظهرت على وجهه سعد ابتسامه خبيثه وجاء صوت صديقه من خلفه لقطلك اكثر من 20 صوره كلهم وضعت مختلفه بعد كده هتعمل ايه


سعد بخبث مفيش انا عرفت انها متجوزه مين نبعت الصور ونشوف رده هيبقى عامل ازاي قال ذلك وهو يضحك بخبث و كره لغزال ويقسم مثلما تدمرت حياته سوف يدمر حياتها


هستنا رايكم و تعلقاتكم مع تحياتي نورهان اشرف بحبكم قد الدنيا


#كحل عربي


٢٤


بعد الظهر كان يقف فارس أمام الجامعه الخاصه بغزال ينتظر خروجها بمتعاض وغضب من يراه يظن أنه يريد أن يقتل اي احد كيف لا وتلك الصور التى تظهر فى زوجته مع شخص آخر غيره لا يعرف ماذا يريد أن يفعل معاها هل ترفضه من أجل شخص آخر هل لا تريد ان تكمل حياتها معاه من أجل ذلك الشاب اه والف اه على حبك يا غزال ماذا تريدى منى أكثر من ذلك هل تريدى أن اقتل نفسي من أجل حبك هل تريدنى أن أصرخ الدنيا واقول انها حبيبتي تبا لكى يا غزال انتى وحبك تبا لكى ولعشقي لي انسانه جافه المشاعر مثالك تبا لقلبي العين الذي يعشقك


قطع دخول غزال كل تلك الصراعات


نظرات له غزال بتوتر بسبب ملامح وجه الغاضبه:مالك يا فارس فى اى


نظر لها فارس نظره مستهزاء وقال:فى اى لا ده فى حاجات كتير جدا يا استاذه غزال بس مش هينفع نتكلم فى الشارع لينا بيت نتكلم فيه قال ذلك الملامه بتأكيد شديد كانه يقول لها أنهم يملكون منزل خاص بهم وأنها زوجها


ام عن غزال ابتلعت رايقه بتوتر ونظرات امامها دون أن تفتح الموضوع مره تانيه


بعد مرور عشر دقائق كان يقف فارس أمام الفيلا فدخلت غزال بسرعه إلى المنزل كانه تهرب منها ولكن كيف تهرب من ذلك الأسد الثأر وتجاه خلفها


دخلت غزال الغرفه وقبل أن تغلق الباب وجدت فارس يدخل الغرفه بكل غضب :انتى ازاى يا ست يا محترمه تقفي تتكلمى مع راجل وتتكلمى معاه مين الراجل ده


هنا توسعت اعين غزال من الصدمه :راجل مين ده انت مخالى ناس تمشي وراء


هنا امسكها فارس من يدها واخذ يحركها بغضب :ده الى فارق معاكى أن فى حد يمشي وراكى مش فارق معاكى انك خونتى ثقتى فيكى انا كنت واثق فيكى كنت بقول كل الناس كدابه إلى انتى لكن طلعتى كدابه


غزال بسخرية:كدابه اى وبتاع اى


فارس بغضب:طبعا كدابه لم تقوليلى الصبح انك مش عاوزه تديني فرصه وفجاه القي مراتى واقفه مع واحد تانى ده اسمه اى يا محترمه


كنت تقف أمامه والدموع تترقرق فى عينيها تابي الهبوط تحاول أن تستجمع قوتها وتحدثت بصراخ:انت مجنون انت ازاى تقول كدا افهم انا متجوزك عشان ابنى مش اكتر لكن اكتر من كدا لا


لم يقدر على تحمل أكثر من ذلك أمسكها من ذراعها وتحدث بغضب:انتى ليه غبيه ليه مش قادره تفهم انا بحبك انا كنت هموت واعرف طريقك انتى عارفه انا بقالى قد اى بدور عليكى عارفه انا كنت بعمل اى ده انا كنت ببص فى عيون اى واحده عشان اشوفك من ساعت ما شوفتك اول مره وانا هموت واعرف مكانك ثم أدخلها فى حضنه وتحدث بجنون انتى خلاص بقيتى بتاعتى لوحدى ملكى انا محدش يقدر تانى ياخدك منى انتى بتاعتى انا انتى فاهمه ولا لا قال هذا وهو يتحسس جسدها بطريقه جنونيه


لم تقدر على تحمل تلك المسات الجريئه وابعدته بقرف وقالت:اطلع برا يا حيوان اطلع برا انا بكرهك انت فاهم انا بكرهك كنت فكرك محترم بس طلعت ازبال من اخوك بمراحل بس هقول اى مانت وهو تربيه مش كويسه


هنا لم يقدر فارس على التحمل أكثر من ذلك فاصفع غزال بقوه لا يعرف سبب تلك الصفعه هل هو صفعها على تلك الصور أم على ذلك الكلام أم على جرح قلبه صفعها وخرج وترك غزال تقف فى منتصف الغرفه وهى تضع يدها على واجهه لا تصدق انها اخذت صفعه من فارس ذلك الحنون صفعها بقوه كانها أحد ليس له اهميه هنا وقعت على الارض وهى تبكى بشده كاطفله صغيره


_____________

فى شقه سحر كنت تجلس ذلك الظلام الدامس والدموع تنهمر من عينيها لا تبا التوقف فى لا تعرف لماذا فعلت كل ذلك هل كرهها لغزال جعلها تفعل كل ذلك خسرت كل شيء من أجل كره واحده خسرت ابناها وخسرت زوجها من اجل غزال لا والهم من ذلك الله التى كدت تكفر به من أجل عبد كدت تكفر برب البشر من أجل بشر


قطع تلك الخلوه مازن الذي دخل إلى الشقه بستغراب وتسأل :انتى قاعده كدا ليه يا ماما فى اى عامله كدا ليه


سحر بدموع:انا اتطلقت من ابوك يا مازن قالت ذلك وانهارت فى البكاء


هنا توسعت اعين مازن بعدم تصديق : ليه يا امى اى إلى حصل عشان بابا يطلق ثم أكمل بغضب ده اكيد بسبب غزال بس متقلقيش يا ماما انا هرجع غزال تأنى ليا وبرضها هخليها تسيب فارس بمزاجها وتيجى ترجع تانى ليا


سحر بدموع:لا يا مازن متعملش كدا بلاش تخسر اخوك انساه غزال يابنى وخليك فى حياتك بس قبل ده كله لازم تخالى بالك من مراتك لان مراتك مش كويسه يا مازن عشان كدا يا مازن انسي غزال وروح صالح اخوك واعتذر لى ابوك على الى. عملته انت يابنى اختارت وادم اختارت خليك قد اختيارك


هنا توسعت اعيان مازن اكثر واكثر لا يصدق أن امه تحولت بين ليله وضحاها فصعد إلى شقته وجد رباب تجلس على الكرسي بكل برود تفكر ماذا تفعل مع فارس


مازن بسخرية:مالك قاعده كدا ليه انتى التانيه اى إلى حصلك انتى كمان ناويه تبطلى شر وتتقي الله انتى التانيه


هنا رفعت رباب حاجبها بسخرية:انت اتجننت الحمدلله ربنا خد عقلك خلاص ورتحنا


مازن بسخرية اكبر:اه لو ربنا يخدك يا رباب هحس انى اسعد انسان فى العالم


رباب:بقولك اى احترام نفسك ثم ضيقت عيونها بتسأل: صحيح انت بتقول انتى التانيه ازاى


مازن بسخرية:اصل امى بتقولى انساه موضوع غزال خالص وبدا من جديد


هنا توسعت اعين رباب ونزلت بسرعه لكى ترا ماذا حدث معها في فيلا عند فارس


اخذت تطرق الباب بكل غضب


فتحت سحر الباب بغضب:جايه ليه وعاوزه اى


رباب بغضب:جايه عشان اشوف عملتى اى فى الفيلا عند فارس


سحر بقرف:انتى مال اهلك اطلعى برا يا زباله انا مش طيقكى برا مش ناقصين قرف


رباب ببرود:انتى عملتى اى في الفيلا عند فارس


سحر بسخرية جايه تسالى على اى على اساس انك مقولتيش لفارس على انى رائحه احط عمل عارفه انا بقرف منى عشان سبت واحده زاى غزال وحبيت اسعد واحده زباله زايك عارفه يا رباب انتى زباله جدا انتى حاجه مقرفه


رباب بسخرية:انا حاجه مقرفه ولا انتى وبعدين انتى بتتكلمى معايا كدا ليه على اساس انك ست كويسه ومحترمه صح ناسيه إلى انتى عملته يا سحر لو انا زباله انتى ازبال منى وبعدين انتى زعلانه ليه خسرتى ابنك مش مهم ممكن ترجعى تانى تروحى تعملى عمل وترجعى ثم أكملت بسخرية أو اقولك اى رايك تخالى الشيخ رمضان يعملك جلب الحبيب هنا نظرات لها سحر بقرف وتحدثت بكره برا يا زباله برا يا رمه انتى فعلا انسانه حيوانه فعلا المظاهر خداعه بس مش مشكله اهم حاجه انى اكتشفت انك زباله ثم أكملت بدموع انا إلى غبيه ظلمت غزال البت الغلبانه عشان واحده واسخه زايك ملهاش لازمه خسرت الست المحترمه عشان جريت وراء دكتور اسم بس بجد انتى عار على مهنه الأطباء انتى عار على الستات اصلا عار على عائلتك برا يا زباله براااااا


خرجت رباب من الشقه وهى تنظر إلى سحر بحقد ام عن تلك المسكينه جلست تبكى على حالها وعلى ما وصلت إليه جلست تبكى كانها لم تبكى من قبل ظلت تبكى طول الليل حته انها بدأت تشعر بتعب غريب فى ثار جسدها

وفقدت واعيها وسبحت فى تلك الغمامه السوداء


___________________


ام فى غرفه فارس كان يجلس وهو يضع يده على واجهه لا يعرف كيف صفع غزال ولكن هى من فعلت هذا فى نفسها كيف تقول هذا هل تسهر من حبه واكثر من ذلك تسب امه لا والف لا يا غزال هانم لا يعنى حبي ليكي قله قيمه لا لذلك يجب عليكى ان تتحملى حبي لك وغيرتى عليكى


ولكن أخرجه من تلك الصراعات دخول شعيب الذي تحدث بدون اى مقدمات :انت غلط يا فارس المفروض توريها الرسائل وتسأله الاول عشان تعرف الحقيقه لكن إلى انت عملته ده كله غلط انت استخدمت قوتك من غير ما تفكر فى حاجه وده اكبر غلط


فارس بهدوء هو الآخر:وحضرتك كمان غلط لما طلقت امى اه ولدتى غلطت وانا معترف بده لكن المفروض حضرتك تديها فرصه ثم أكمل بغضب: وبعدين انا معملتش حاجه غلط غزال هى الى عملت فى نفسها كدا هى الى اختارت


شعيب بسخرية:غلطت فى اى غلطت انها مش عاوزه تبدأ مع حد ولا انت غيرت عليها بسبب الصور الى جوالك بص يابنى انت من حقك تغير على مراتك ومن حقك تحبها وتحس انها ملك بس مش من حقك تفرد سيطرتك عليها لا وبعدين انت قول لمراتك انك بتحبها قولها كل الى فى قلبك عارفها هى بنسبه ليك اى


فارس بسخرية:قولتلها كل حاجه وفى الاخر تقولي لا انا مش بفكر فى الموضوع وبعديها ربع ساعه القي صور جيالى من رقم مراتى واقفه مع واحد انا خلاص تعبت و ذهقت من المشاكل دى كلها انا خلاص قرارت اسافر وارجع تانى شغلى وحياتى إلى وقفت دى


شعيب بصدمه ؛انت بتقول اى يا فارس انت عاوز تسبنى


فارس بتعب :يعنى اعمل اى انا تعبت مش لقي حاجه تخلينى افضل فى مصر خالص انا كدا كدا كاتب الفيلا دى باسم غزال وفى فلوس فى البنك ليها وانا هرجع تانى أمريكا واتمنا أن حضرتك تيجى معايا


شعيب بتعب:انا مش هقدر اسيب مصر يا فارس انت اختارت طريقك واخترات انك متكملش فى الحراب بدل ما تدفع عن حقك فى مراتك امشي يا فارس وانساه كل حاجه انساه إلى حصل هنا فى مصر وارجع تانى أمريكا خرج شعيب من الغرفه بتعب واتجاه إلى غرفته


_______


قبل ربع ساعه كنت تقف غزال خلف الباب تسمع إلى ما يقوله فارس لا تعرف لماذا شعرت بقلبها ينقبض وبدأت الدموع تترقرق كنت تريد أن تدخل لكى تطلب الطلاق ولكن بمجرد أن سمعت انه يريد أن يغادر ويترك مصر ويذهب إلى أمريكا مره اخرى يريد أن يتركها واحدها دون سند


______


انتهاء البارت باى مع تحياتي نورهان اشرف



 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

close