رواية ظلمت ملك الفصل الأول والثاني بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ظلمت ملك الفصل الأول والثاني بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات
وصلني فيديو لعروستي وهي مع راجل تاني في وضع مخل، واحنا في القاعة بنكتب الكتاب، والمأذون بيقول:
قول وأنا قبلت زواج ابنتك البكر البـ...
مين قال إنها بِكر؟
نعم؟
كل الواقفين اتصدموا من رد فعل العريس اللي كان من دقيقة سعيد جدًا وكان هيموت ويتجوز، أما العروسة ضحكها اتحول لصدمة، معقولة اللي قاله ده؟ والد العروسة صرخ فيه:
أنت بتقول إيه؟
بقول اللي سمعته.
اتعدل مكانه ورفع رأسه وابتسم وقال:
بنتك مش بِكر، وأكبر دليل أهو لسه مبعوت ليا حالًا.
فتحوا التليفون وانصدموا إن العروسة في فيديو وفي وضع مخل مع شخص تاني.
العروسة من اللي شافته وقعت مغشي عليها، بس هو كان سعيد، أو يمكن كان بيحمد ربنا إن حقيقة البنت اللي هيتجوزها انكشفت.
المعازيم كانوا مستغربين من اللي بيحصل، وأهالي العروسة بيحاولوا يفوقوها، وفي نفس الوقت شاشة العرض اتفتحت وظهر فيديو للعروسة وهي مع شخص تاني وفي وضع مخل وبتضحك.
كل المعازيم انصدموا، ومنهم اللي ترك الفرح بسرعة.
أما العروسة دخلت في نوبة بكاء شديدة، والد العروسة مصدوم، معقول اللي بيحصل لبنته ده؟
انتهى الفرح والعروسة في حجرتها بتبكي لوحدها.
دخلت أمها وهي بتبكي:
ملك، أنتي لسه صاحية؟
العروسة (ملك) نظرت لأمها وهي بتبكي:
وهنام ليه؟
منه لله يا بنتي، اللي عمل فيكي كده.
اتحركت الأم ناحيتها وبدأت تحضنها:
إيه يا ملك، اللي شوفناه ده صح؟
دموع الأم بدأت تنزل، وبدأت هي كمان تنهار في البكاء.
وأنتي تعرفي عني كده يا أمي؟
بدأت الأم تنظر ليها، وعلامات الأسف والدهشة زادت عليها:
ربنا حسبنا ووكيلنا، قادر يا رب.
بدأت تبكي هي وملك، ومسحت دموعها:
أنا هخرج لأبوكي، قاعد مع الناس بره.
خرجت الأم، وملك كانت بتبكي ومنهارة من اللي حصل، معقولة حياتها تتغير في لحظة زي دي؟
وقفت بسرعة، واتحركت وفتحت التليفون وهي بتتنهد.
والد العروسة كان جالس في وسط الناس وقرايبه اللي بيواسوه، لقى اتصال تليفوني من شخص مجهول. فتح التليفون:
أهلا بأبو العروسة.
مين؟
أبو ملك كان بيتكلم بكسر وحزن ويأس:
أنا اللي كنت مع بنتك في الفيديو.
الأب وقف بسرعة، وبدأت إيده ترتجف وقال:
أنت مين؟...يتبع
الفصل الثاني
الاب وقف بسرعه وبدأت أيده ترتجف وقال
-أنت مين
-مش مهم تعرف انا مين، انا اللي عاوز أعرف انت الزاي لحد دلوقتي مصدق أن بنتك مظلومه يا مغفل
-هقتلك، بنتي اشرف من الشـرف
مكملشي الجمله وبدأ يبكي ويكرر الجمله
-بنتي أشرف منك يا كلب
-ششششش أسمع للاخر بنتك اللي مفكرها محترمه دي مدوراها ابحث وراها وانت تعرف سلام يا تيوووس
الاب التليفون وقع منه علي الأرض وكل الجالسيين حاولوا يهدوءه بس أنصدموا علي صريخ ملك وهي خارجه من حجرتها وفي أيدها التليفون وبتقول
-أنا مظلومه،
انا مظلومه
انصدم كل الواقفين، حتي أبوها كان بيبكي وبينظر ليها، اتحركت ملك ناحية ابوها
-الفيديو مفبرك ....... شوفوا.......
-مين بس اللي عاوز يبوظ سمعتك وبيكرهك كده يا بنتي
-مش عارفه يا بابا انا عملت أي لحد حـIجه وحشه علشان يكرهني الكره ده
بدأت تبكي، ابوها أخدها في <ـضنه وابتسم
-هنثبت للعالم كله أنك بريئه، أنا عملت محضر
-تتوقع المحضر ده هيعرف هو مين
بدأت تمسح دموعها ووضـعت ايديها علي ايد والدها
-أنا خـIيفه انزل شغلي مش عارفه الناس هتقول عليا اي وخـIيفه أمشي في شارع، شكلي هيبقي اي
-كلام الـ……
الحقوا يا مصيبتي ألحقو
الصـو ت ده كان خارج الحجره، خرجت ملك ومعـIها أبوها مفزوعين علي صـو ت الام والخاله
-في أيه
-فيديو ملك نزل علي التليفزيون واتزاع
ملك الجمله دي نزلت عليها زي
الرعد، ظلت صامته مبتتكلمشي والأم والأب والخاله مصــدومين وبيبكوا وهي بدون أي رياكشن
حتي مبتبكيش
الام كانت بتبكي وقعدت علي الأرض وصــرخت
-يا فضيحتنا يانا يا مصيبتنا
أسامه دخـJـ حجرته وهو سكران جدا وبيغني أذان الفجر
-أنا العريس، انا العريس
كان بيضحك جدا أترمي علي السرير وكان مش داري بنفسه ومش داري ياللي عمله، دخـJـت عليه أخته وهي مصــدومه
-اخيرا وصلت
-شششش
-في حـIجه لازم تعرفها فيديو ملك بقي تريند
-مين ملك ؟!
كان مش حـIسس ياللي بيقوله
قربت سندس أخته منه وكانت زعلانه جدا
-عارفه أنك زعلان باللي حصل النهـIرده بس عادي أحمد ربك أن هي أنكشفت، ليه عامل في iـفسك كده يا أسامه دي واحده متستاهلشي كل اللي انت عامله في iـفسك ده
-شششششششش دوشه
قربت سندس من أخوها وحضنته وقالت
-قلبي عندك يا أخويا أن شاء الله هتلاقي احسن منها الفـاجره دي
اسامه أنعدل وهو سكرا*ن وضحك وقال
-هاهاهاهههه قصــ!ـ ك ملك Iلمغفـله، اوه نسيت الفـاجره
انصــدمت أخته من كلامه وابتسمت وقالت
-أها الحيوانه
هي مغفـJـه متعرفشي أن أنا اللي عملت الفيديو ده، حطيت
كان بينام علي iـفسه بس رجع تاني كمل
-حطيت وشها علي فيديو لبنت تانيه اي رأيك، أنا مش طايقها قولت انا مش طايقها ليه عاوزين يجوzهالي شـ̡ كة اي ووصية جدي أي وفـJـوس اي تولع طظ فيها
-يا نهـIر أسود
سندس لفظت بصــدمه الجمله دي وهي بتضرب بأيدها علي صورها ، وأسامه في دنيا غير الدنيا بيضحك
ملك في حجرتها بتبكي كالعاده اليوم التالي وهي بتبكي، كان في ماسيدج جايه من الفون، قربت تمسكه، رقم بيرن عليها وبصو ت غليظ بيقول
-عارفه مين اللي عمل فيكي كده ؟
اتعدلت ملك بسرعه ووقفت وهي مصــدومه وقالت بلهفه
-مين،مين
-أسامه خطيبك
ملك سمعت الاسم وقفت مصــدومه مبتتكلمشي
-هبعتلك اللي يأكد لك أفتحي الواتس
قفـلت ملك بسرعه وفتحت الواتس،انصــ!ـ *مت بفيديو لأسامه وهو بيتكلم مع شخص
-100الف اي اللي تاخدهم علي فيديو ميستاهلشي انت عبيط
-
اللي عندك ولو الفـلوس مرجعتش انا هبلغها سلام
-أعمل اللي يريحك مش هديلك قرش زياده مش أنا
وآدم في الفيديو مع اسامه والشخص
التليفون وقع من أيدها وهي بتبكي من شدة المصيبه اللي عرفتها، معقوله ده اسامه
ولا فيديو مفبرك معقوله ده اللي كانت بتحبه، ظلت صامته مبتتكلمشي بدأت تفكر هل الكلام ده صح ولا غلط
بدأ يدور بداخلها منولوج داخلي
-ليه مش هو، ليه يعمل كده، مستحيل ده كان فرحـIن وبيستعجل الفرح بأي طريقه، معقوله هو
وليه مش هو، ما هو الوحيد اللي كان معـIه الفيديو
وقفت واتحركت ناحية Iلمرايا وقالت:
-بس الفيديو عنده مكانشي مبعوت كان علي التليفون تفرق
خرجت بسرعه من حجرتها وهي تبحث عن حـIجه
-ماما مااااما ماااااااااما
اتحركت أمها في هلع
-في أي يا ملك
-اسامه سايب التليفون اللي عليه الفيديو صح ؟
-اها باباكي أخده منه أمبارح
-هاتي التليفون
-ليه
صـ̡ خت ملك في امها بعصبيه
-بقولك هاتي التليفون
اخدت التليفون من امها
وفت<ـتـه انصــدمت ان الفيديو مبعوت شير علي برنامج شير من شخص اسمه أسماعيل
دخـJـت علي موقع اللوكيشن بحثت عن الأسم وابتسمت
-معقوله كل ده يطلع منك انت
-في أي يا بنتي فهميني
-مفيش
تركت ملك أمها ودخـلت حجرتها تاني، فتحت تليفونها وأتصلت علي آدم صــديق أسامه
-ألو …انت فين …. خليك مكانك نص ساعه وجايه لك …. من غير متسأل هتعرف أما اوصل استناني
اتحركت بسرعه بملابسها بتاعت Iلمنزل وهبطت بسرعه وقفت تاكسي ومشيت، ام ملك كانت فوق بتصــرخ وبتصحي زوجها
-بنتك هربت يا موسي، روح ألحقها قبـل ما تعمل في نفسها حـIجه
ملك دخـلت الكافيه، آدم كان بيلعب في الفون، قفـل الفون اول ما ملك قربت منه، ملك ظلت واقفه بتنظر له بحقاره
-كنت عارف ان هو اللي عمل كده صح ؟
ابتسم آدم ابتسامه كسوف وخجل وقال
-أقعدي هفهمك
-مش عاوزه أفهم، انا عوزاك توصل له رساله واحده بس، علشان مش هقابله وش لوش غير وأنا جايبه حقي منه، عوزاك توصله
وقف آدم وحـIول يهديها
-ملك اهدي ووطي صـوتك، أقعدي أشـ̡رحلك
ملك صــرخت فيه
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق