رواية ظلمت ملك الفصل السابع والثامن بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ظلمت ملك الفصل السابع والثامن بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات
الفصل السابع
والثامن
-ناقص يومين اتنين بس يا أبن الهنداوي
بدأت تتذكر جملة انتي طالق وتبكي تاني وبعدين مسحت دموعها بعصبيه ولفظت
-بتعيtي علي أي علي واحد باعك امسكي iـفسك
**انتهي اليوم الأول**
دخـJـت ملك حجرة اسامه تبحث عنه بس للأسف مش موجود
-راح فين ده انا جعانه
بدأت تبحث عنه في الجينيه
-اسامه انت فين، انا مش عارفه حـIجه هنا انا جعانه
دخـJـت تاني وفجاءه بدأت تشعر بدوخه، اتحركت أنها تجلس بس ملحقتش وقعت علي الأرض فـIقده الوعي
خرج أسامه من Iلمطبخ وهو بيبتسم وشايل شـ̡ريط برشام
-شكرا ل ده لأنه ساعدني
وضـع الشـ̡ يط في ملابسه واتحرك ناحية Iلمطبخ وفتح الغاز وأتحرك وترك ملك علي الأرض وخرج من الڤيلا
أدم جالس في البار بيشـ̡ ب بشده وبيتذكر كلام أسامه وهو بيقول له
-الليله هقتلها، هقتلها مش اسامه هنداوي اللي يتهـدد
كان بيبكي وبسرعه أخرج الفون بتاعه
أسامه خرج من الڤيلا وركب سيارته واتحرك ناحية السينما ليشاهد فيلم
ملك في الداخل علي الأرض والغاز بدأ ينتشـر
بعد مرور ساعه باب الڤيلا ان>سر ودخـJـ ادم وهو بيبحث عن ملك وبدأ ياخد iـفسه بقوه بّسبب شده الغاز وبالفعل أنقذ ملك وقفـJـ الغاز وحملها وصعد بيها فوق، بدأ يفوق ملك، ملك فـIقت وهي بتاخد نفسها بصعوبه
-أهدي انا لحقتك
أنصـدمت ملك وصـرخت جامد
-بتعمل ايه
-
أنا اللي لحقتك اهدي
-ابعد عني
صرخت جامد فيه، كانت بتاخد الأنفس بصعوبه من شدة الغاز
بدأت ملك تتذكر كل اللي حصل لها وأن هي وقعت وداخت وبدأت تشم ريحة غاز
-أنت دخـJـت هنا الزاي
وقف آدم واتحرك ناحية النافذه وفتحها
-كسرت الباب
-ليه اي اللي حصل
وقفت ملك وهي مش قادره تقف وقربت منه
-أوعي يكون اللي في بالي
بدأت تاخد انفسها من شدة الاختناق بس هو مردش
-أسامه كان عاوز يقتلني ؟
-لا … لا … اه كان عاوز يقتلك
قعدت ملك علي السرير وبدأت تبكي لأخر مره هتبكي فيها، بس آدم اتحرك أنه يخرج من الحجره
-استني
كانت ملك بتلفظ وهي بتبكي
-أنت ليه ساعدتني
وقف أدم وهو متردد ولفظ وهو بيقول
-ساعدتك علشان صاحبي حياته متدمرش بّسببك كان ممكن ياخد اعدام بحركه زي دي، اسامه ده مش صاحبي بس أسامه ده اخويا الكبير
تركها ادم ومشي، ملك كانت بتبكي معقوله نهاية حياتها سهله كده
في IIـمساء عاد اسامه وهو سعيد جدا بأنه هيدخـل يلاقيها متوفيه بس أنصـدم أن مفيش ريحه غاز في الڤيلا أنصــدم أن ملك جالسه بتشاهد فيلم وبتضحك، لفظ بصــدمه
-أنتي لسه عايشه ؟
دخـل ملك ضحكت اول ما شافته ولفظت
-مش أنا اللي أموت بالسهل كده
تركها ودخـل حجرته، في اليوم التالي، صحي من نومه علي رن تليفون، أنصــدم أن أدم رانن عليه اكتر من مره، وان سندس بترن، فتح التليفون في هلع
-ألو
-الحق يا أسامه شوف اللي ملك منزلاه علي الفيس، مصيبه مصيبه
صـو ت سندس كان فيه بكاء وأسامه اول ما سمع كده، حس أن في مصيبه
يا تري ملك عملت اي-ملك عملت مصيبه يا أسامه
قفـل أسامه التليفون وكان حـIسس أن اللي ملك عملته حـIجه لا تخطـر علي بال حد، كان في دماغه أن هي فضحت سندس بس Iلموضوع أقذر بكتير، فتح الفيس وأيده بترتعد وفتح الأك بتاع ملك لوكا وانصدم أن ملك منزله بوست التفـIعل عليه زاد علي ال100 ألف لايك و2000شير بدأ يقرأ
-انا مش عارفه أنا بقول كده ليه أو الزاي، يمكن اهلي علموني الستر بس انا مش هينفع لازم أتكلم، لأن الستر لأشخاص زي دي مؤلم جدا، اكيد معظمكم جربه، انا من أّّسبوع أتجوزت، وعملت فرح زي اي بنت بعد ما أثبت برائتي ده أولا،
بس حصل حـIجه لا كانت علي الخاطر ولا علي البال، ممكن اي عروسه تقول لي هل من Iلمنطق أن عروسه تنام في حجره وجوزها في حجرة تانيه خالص ليلة الدخله ؟ …. اكيد الأجابه لأ … مش ممكن،
بس أنا أحب أقول إن الكلام ده حصل معايا انا شخصيا، زوجي نام في حجره وانا وف حجره، حـIولت أتقرب منه زي أي زوجه وأعرف ماله، وللأسف أخبرني بالحقيقه Iلمره وهي أن هو ملوش في الحريم نهائي، حـIولت أستوعب Iلموضوع
وطلبت منه نروح لدكتور علشان يتعالج، بس هو رفض ورده عليا كان قاسي، ولما هـددته أن هقول لأبويا،
حـIول يقتلني بأنه وضـعلي مخد ر وفتح الغاز لولا ستر ربنا تم أنقاذي، انا مش عارفه أنا بكتب كده الزاي بس فعلا انا محبوسه فوق في اوضتي ومش عارفه أخرج منها، ارجوكم حد يبلغ الشـ̡ طه تلحقني، طبعا هتقولولي ازاي ملحظتيش عليه أي حـIجه تبين أن هو من النوع ده،
احب اقولكم أن جوزي ده هو اللي زور الفيديوهات علشان يطعن شـر في وميتجوزنيش ويجيب اللوم علينا، انا جوزي مبيعرفشي، جوزي ملوش في الحريم وأرجوا منكم انكم تلحقوني منه
كارثه
وقف زي Iلمجنون وبدأ يصـرخ
-يا بنت الكلب، يا بنت الكلب
اتحرك بسرعه وبدأ يكسر كل شئ في Iلمكتب، كان زي الثور الهائج، خرج من Iلمكتب وبدأ يكسر كل شئ في الڤيلا وبيصـرخ
-مللللللك انتي فين، انتي فين يا سافله
ملك في حجرتها
بتحرك أشياء ثقيله وبتضعها خلف الباب بسرعه، اتحرك أسامه ناحية الحجره وبدأ يصــرخالفصل الثامن
-أفتحي
-لا
بدأ يكسر في الباب، ملك دخـلت الشـر فه، رجـIل الشـ̡ طه كانوا داخلين نادت عليهم
-الحقوني
دخـJـوا وبدأ يكسرو الباب، أما اسامه كسر الباب هو مش كسره بس ده شـIل الباب من مكانه، ملك بدأت تصرخ
-هقتلك يا فاجره
-مش هتلحق وخطوه كمان هسجنك
-تسجـني مين يا بنت الكلب
بدأ يضرب بأيده دماغه واتحرك بسرعه ناحيتها وبدأ يضربها بقوه علي وجهها وهي بتقاوم، ضربته تحت الحزام، وقع في الأرض، اتحركت أنها تجري مسكها من شعرها وخبطها في الحيطه، وقعت والد م بدأ ينزل،
ظل يضرب فيها برجليه، هقتلك
الشـ̡ طه دخـJـت ووضـعت الكلبش في أيده
-أنت مطلوب Iلقبض عليك
-دي كد ابه، كدااااابه
بدأ يصـ̡ خ بس الشـ̡ طه ضربته وقعته علي الأرض، ملك وقفت وهي بتنزف دم من مناخيرها وراسها ومتبهدله
-شوفتوا بعينكم، عاوزه حقي
-كسرت حوقك، حق مين انا هقتك، هقتلك
اتحركت ملك ناحية القائد وقالت وهي بتبكي
-أتأخرتوا
-اسفين والله يا فندم اول ما حـضرتك قدمتي الشكوي اتحركنا علطول
-شكرا
ليكم
-الاسعاف في الطريق ليكي
اسامه اتحرك مع رجـIل الشـرطه، ملك كانت واقفه في انتظاره عند الباب
-يا بنت الكلب
-مين فينا اللي كلب
أسامه كان بيصـ̡ خ من الغضب والغيظ
-أنا برئ
ضحكت ملك ضحكة فيها استهزاء
-ما انا كمان كنت بريئه ! بتوجـع صح ؟
-هقتلك
-أنت زعلان ليه ما انا كمان كنت زيك كده، خلاص خالصيين، واحده بـ واحده
-وربي لأقت لك
-في حـIجه كمان iـفسي أعملها لك
قامت ملك ضربته علي وجهه بقوه
-كله الا الشـر ف لأن الشـر ف مش لعبه في ايدك لواحدك ده دايره ومقفوله وانت الجاني
-لاااااااا همو تك
اتحرك مع رجـIل الشـ̡ طه وهو بيصـ̡ خ، ملك بدأت تبكي
أدم مع سندس في الطريق ليهم في السياره
-مش قولتلك
أدم
كان مستغرب جدا من اللي حصل وسندس بتبكي
-أنا لو اخويا حصل له حـIجه انا هقتلها
-أهدي يا حبيبتي، احنا رايحين نلحقه
مسك أيدها وبدأ يقبـIـها وأبتسم ليها بس هي بتبكي
وصلوا، أنصـدموا أن أسامه في البوكس مع رجـIل الشـ̡ طه، سندس اتحركت ناحية ملك
وهي بتصrخ
-ليه عملتي كده
بس كل اللي واقفين بدأو يمنعوهم عن بعض، آدم اتحرك ناحية اسامه وبدأ يلفظ بتعصب
-قولتلك يا صاحبي بلاش تتجوزها
-انا لو مخرجتش النهـIرده، تبلغ ناس يقتلوها انت سامع البت دي لازم تتعلم الأدب
-هجيبلك حقك يا حبيبي
ألتفت أدم ناحية ملك، ملك كانت بتبكي علي اللي حصل بجانب سيارة الأسعاف، ابتسم آدم وقال بداخله
-أنا قولت من الأول انتي ليا وبس
(اللي ملك عملته مش سهل، هل هترجع عن اللي في دماغها ولا لأ، أما أسامه يا الانتقام يا يرد كرامته وشـرفه زي ما ملك عملت، وأدم طريقه غير الطريقين يا ينفذ طلب صاحبه يا ينفذ طلب ……??مش هقول)
-أنا يقولولي بنتك فضحتك جوزها وقالت عليه شاذ
كانت واقف أمام والدها بتبكي
-بتعيطي علي أيه
ملك كانت عاوزه تحكي وتقول اللي عملته بس خـIيفه من أبوها، بدأت تأخذ iـفسها وقالت
-وهو أما فضـ<ـني وزور فيديو علشان يسيبني ليلة الفرح دي كانت ايه
الأب أيده بدأت تـر تجف وقرب من ملك ومسكها من كتفها
-أنتي بتقولي اي
-اللي <ـضرتك
سمعته يا بابا، أسامه هو اللي عمل فيا كده
اسامه كان في حجرة استقبال أهالي السجون، كان الجالسيين هو وأبوه وIلمحـIمي وأدم
والد أسامه بتعصب:قولتلك لا البنت دي أنت اللي عاندت أهي فضحتك
أسامه مبيتكلمشي كان ناظر لأبوه ومتعصب وصــرخ فيه وقال
-حقها تعمل اكتر من كده معندهاش ذنب الذنب ذنبك انت، انت اللي اجبرتني أتجوزها انت الّّسبب
أدم: اهدو يا جماعه، اهدي يا أسامه
أسامه كان زي Iلمجنون، بدأ يخبط علي الطاوله وقال IلمحـIمي
-شوف لي اي مصيبه تخرجني من هنا، انا علي اخريIلمحـIمي بدأ يعدل النضاره بتاعته
-اهدي يا اسامه بيه، الكفـIله هتندفع وتخرج معانا عادي، البنت اتنازلت عن المحضر
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق