رواية وجع الحب الفصل الرابع عشر 14بقلم شيماء منير
رواية وجع الحب الفصل الرابع عشر 14بقلم شيماء منير
وجع الحب
الحلقه ١٤
مازن بغضب فتوووون
فريده:تعالى تعالى شوف اللي انت واقفت قصادي واتجوزتها هتمسح بيا بلاط القصر شوف الهانم مراتك
مازن وقرب منهم
فتون وابتلعت ريقها بخوف وتوتر وهي بتبص لشهيره اللي مش اقل منها توتر
مازن وقرب من فتون وماسكها من ذراعها في ايه؟؟
فتون وبتحاول تتكلم بثبات بتغلط فينا وفي خالي
مازن بغضب ماتغلط براحتها.. انتي بتكلمي امي بالطريقه دي ليه بقا انا امي يتقالها هيتمسح بيكي بلاط القصر دا يافتون
فتون بتوجع من ضغطه على دراعها اااه وانا مش هسكت اما تغلط فيا
مازن: انا امي تقول اللي هي عايزاه وانتي تسمعي وتخرسي متفتحيش بوقك..اعتذري لها يافتون وحسابنا فوق
فتون:لا مش معتذره انا مش غلطانه
مصطفى متدخل:خلاص يامازن انهى الحوار دا بقا وخود مراتك واطلع
مازن وكأنه مش سمع مصطفى وبصوت عالي رج القصر اعتذرررري يا فتووون
فتون وغمضت عيونها بخوف مش هتعنذر انا مش غلطت
مازن :تمام اوووي يبقا انتي اللي حكمتي على نفسك
مازن وشدها بقوه لدرجة انها كانت بتقع على الارض ويشدها ودخلها الغرفه بتاعتهم ورزع الباب بقوه اترج فيها القصر
شهيره:عاجبك كدا ارتاحتي يافريده
فريده وهي بتضحك بشامته بنتك اللي قليلة الادب ولسانها طويل خليه يربيها
شهيره:حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياشيخه وانتي بتفرحي دايما في الغم
فريده بضيق انتي بتحسبني عليا ياشهيره
مصطفى ووقف بينهم بس اخرسوا انتوا الاتنين كل واحده فيكم على اوضتها كفايه المشكله اللي حصلت
شهيره وطلعت على السلم وهي بتتكلم وتدعي على فريده
فريده لمروان اللي كان واقف اعمل حسابك تنهي الموضوع دا
مروان:لا ياماما مش هنهي حاجه
فريده:بعد كل اللي سمعته دا وان امها مش عايزاك
مروان:مليش دعوه بالحورات دي انا واخد كلمه من انكل عثمان وواخد ميعاد معه يوم الجمعه
________________
مازن بعصبيه وساب فتون من ايده اللي وقعت على الارض واتصدمت بالمكتب اللي الموجود بالغرفه
فتون بتوجع وهي بتحاول تقوم
مازن وقرب منها ونزل لمستواها ومسكها من حجابها
وضغط على شعرها بقا انا بقولك اعتذري تقولي لا
فتون بتألم ودموعها بتنزل بغزاره عشان انا مغلطتش
مازن بعصبيه وهو بيمسكها من مقدمه وشها لا غلطتي واتعدتي حدودك اللي انا محذرك منها اكتر من مره
مازن وساب ايده وبعد عنها بعنف قووومي خرجلي لبس هاخد دش ولو طلعت مكنتش جهزتي اللبس هخلي ليلتك سوده
مازن وقام وقف
فتون كانت لسه قاعده ودموعها نازله
مازن بغضب مقومتيش ليه؟؟
فتون واتحركت بسرعه من مكانها
وراحت اتجاه الدولاب
مازن ودخل الحمام وقفل الباب بقوه
فتون واترمت على السرير وانفجرت في البكاء
_______________________________
في غرفة مروان
مروان وبيكلم في الموبيل
مروان:هي طنط رحمه مش موافقه على جوزنا
يارا بتوتر لا من قال كدا
مروان بعصبيه خفيفه يارا متكذبيش الموضوع دا اصلا الدنيا عندنا مولعه بسببه
يارا بقلق:ليه ايه اللي حصل
مروان:ماما سمعت فتون وطنط شهيره وهما بيتكلموا وبيقولوا ان طنط رحمه مش موافقه واتخانقت هي وفتون ومازن وقتون تقريبا من الساعه سبعه المغرب لحد دلوقت الساعه ١٠ وهما بيتخانقو
يارا وحاسه انها هتعيط طيب ليه؟؟؟
مروان بقولك اتخانقت هي وماما وتقريبا شتمتها ومازن اخويا اصلا مش بيسمح لحد يبص لماما ولو باصه واحشه دا اوقات كان بيتخانق مع بابا لو زعلها تخيلي بقا مراته ..ليه يا يارا مقولتليش الموضوع دا
يارا:بصراحه كانت رافضه عشان طنط فريده وانا مكنتش عارفه اقولك ازاي بس بابا اتكلم معها وطنط شهيره واقنعوه
ثثثث
ث
الباب خبط
مروان:طيب اقفلي دلوقت هكلمك تاني
٣ص
مروان وقام فتح الباب
هنا بقلق:في ايه يامروان هو مازن وفتون بيتخانقو
مروان:ايوه انتي فين من بدري دا من الساعه ٧
هنا:انا كنت نايمه ولسه صاحيه ايه اللي حصل
مروان بضيق:كله بسببي اصلا
هنا:ليه في ايه؟؟
مروان وحكى لها اللي حصل
هنا:طيب وبعدين هيفضلوا كدا كتير
مروان:مش عارف
___________________
عند مازن وفتون
فتون بصراخ اااه سيب شعري اااااه تعبت بقا
مازن ومازال ضاغط على شعرها مش عايز اسمع نفسك وطي صوتك
فتون ببكاء حاضر والله العظيم حاضر سيب بقا شعري
عند مصطفى وفريده
مصطفى واتكلم بضيق اعمل ايه ياربي لو روحت الموضوع هيزيد انا عارف ابني
فريده بصتله بتوتر
مصطفى:انتي السبب في اللي احنا فيه دا
فريده:وانا ذنبي ايه هي اللي لسانها طويل
مصطفى بعصبيه ساخره وانتي لسانك صغير مبتتكلميش ارتاحي بقا وهي والعه كدا ..اخربيها يافريده
مصطفى وسمع صوت اوضه بتتفتح
مصطفى بسرعه واتحرك دي شهيره
مصطفى فتح الباب
وزي ماتوقع
مصطفى:رايحه فين ياشهره
شهيره:رايحه اشوف بنتي طالما محدش فيكم في قلبه رحمه
مصطفى:ارجعي اوضتك ياشهيره ومتدخليش واحد ومراته
شهيره:يعني ايه دا من الساعه ٧وهما كدا
مصطفى:ملناش فيه
شهيره:انا ليا فيه بنتي
شهيره بتتحرك
مصطفى بغضب وماسكها ارجعي ياشهيره اوضتك انتي اكتر واحده عارفه نظام البيت دا
شهيره ببكاء:طيب عشان خاطري يامصطفى روح انت
مصطفى:لو هينفع مش هستنا انك تقوليلي لو روحت الامور هتزيد سوء مش هتقل انا عارف ابني كويس
شهيره ببكاء يعني انت ترضى دا لهنا
مصطفى:انا لا ارضى لهنا ولا راضيه لفتون بس مقدرش ادخل كدا افضل هو شويه وهيهدا ..ارجع اوضتك وابقى الصبح اطمني على بنتك
شهيره ودموعها نازله وواقفه تبص على اوضة فتون ومازن
مصطفى:يلا ياشهيره على اوضتك
شهيره اتحركت ودخلت اوضتها
تاني يوم الكل اتجمع على الفطار
ماعدا مازن وفتون
فتون وكانت قاعده على الكنبه الموجوده في الغرفه كانت تمسح عيونها المتورمه من كثرة البكاء
مازن خرج من الحمام
مازن وبداء يلبس ويجهز عشان الشغل
مازن بعصبيه :هو دا البليز اللي قولت عليه
فتون وقامت وقفت وبصوت متشحرج من اثر البكاء انت قولت الاسود
مازن:مش دا
فتون :ماهو كله اسود وانت محددتش واحد
مازن بغضب ماهو سيادتك لو ركزت كنت لاحظت انه في لمعه ومينفعش اروح بيه الشغل
ثم اكمل بسخريه لكن انتي لسان على الفاضي
فتون بصتله بصمت وعيونها مليانه دموع
مازن بضيق:اخلصي هاتي غيره
فتون :مش جايبه هات لنفسك
مازن وماسكها من ذراعها وبغضب وصوت عالي بتقولي ايه سمعني كدا تاني مسمعتش كويس
فتون بتوجع اااه خلاص خلاص هجيب اهوه
على السفره
كامل:ابنك صوته عالي الصبح ليه؟؟
الكل بص لبعضه بصمت
مصطفى: متخانق هو ومراته ياحاج
مازن ونزل على السلم
اقترب منهم ووضع قبله على يد كامل
مازن:صباح الخير ياجدي
كامل:صباح النور..مراتك فين؟؟
مازن:فوق
كامل:منزلتش معاك ليه؟؟
مازن:لسه مش جاهزه
كامل ووجه كلامه لشهيره ايه ياشهيره انتي معرفتش بنتك انها المفروض تصحى قبل جوزها وتنزل معه على الفطار
فريده وابتسمت بفرح من توبيخ كامل لشهيره
شهيره :الموضوع مش كدا ياعمي الل
مازن وقاطعها لوسمحتي ياطنط مفيش داعي نعيد الكلام انا مش عايز حد يدخل بيني وبين مراتي
مازن وقام وقف عن اذنك ياجدي انا هسبقكم على الشركه
بعد الفطار
شهيره طلعت فوق لفتون
خبطت ودخلت على طول
فتون كانت نايمه على السرير
شهيره وقربت منها وحضنتها
فتون بوجع براحه ياماما جسمي بيوجعني
شهيره ببكاءعمل فيكي ايه
فتون مش مهم المهم هاتي المقص اللي هناك دا
قصرلي شعري شويه من كتر شد فيه بيوجعني مش قادر اتحمل تقله
شهيره وجابت المقص وبداءت تقصرلها شويه
بعد كدا ساعدتها انها تاخد شاور ودهنتلها جسمها كله مرطب
شهيره:كويس ان وشك مش فيه حاجه
فتون :انتي مش شايفه دراعي عامل ازاي انا كنت بفادي شويه بدراعي
شهيره:منهالله. فريده وابنها
فتون بصت لشهيره ودموعها نزلت على قد ماهي موجعه بس اتضايقت من جواه ان شهيره بتدعي عليه
شهيره ومسحت دموع بنت كفايه عياط بقا عينك بقت شبه لون الدم نامي شويه وريحي
فتون نامت وشهيره خرجت من اوضتها
في الشركه
في مكتب كامل
كان قعد هو ومصطفى بيخلصوا شغل
مصطفى كان بيشتغل في صمت
كامل:مالك وشك مقلوب
مصطفى بصله شويه يعني انت ياحاج عاجبك اللي حصل امبارح
كامل:حصل امبارح فين؟؟
مصطفى:مازن وفتون
كامل:مايكسر عضمها زي ما جوزها يقول تنفذ
مصطفى:ياحاج مش كدا حرام والله يفضل من الساعه٧ ل١٠ ضرب فيها وشتيمه واهانه وصوته عالي والبت صوتها كان بيوجع في قلبي
كامل:مراته وحر
مصطفى:ماشي مراته وحر بس كدا مينفعش منفذتش كلامه في طرق عقاب كتيره الا الضرب والإهانة وبصراحه انا مرضاش كدا على هنا وفتون عندي زي هنا
كامل:طبع ابنك مش جديد عليك
مصطفى :عارف دا طبع عمه خالد كله من حب وتفانيه وشاطرته في الشغل ل نفس الطبع في البيت بردوه
كامل:يبقا سيبه يعودها على نظامه عشان ميتعبوناش معاهم..
____
على الغداء الكل اتجمع
ماعدا فتون
مازن ونادى احدى الشغالات
مازن:اطلعي نادي فتون هانم عرفها ان الغداء جهز
الشغاله:حاضر يامازن بيه
الشغاله طلعت ونزلت
الشغاله وقربت من مازن فتون هانم بتقول لحضرتك هي تعبانه ومش هتقدر تنزل
مازن وملامحه اتبدلت بالغضب
وقام من الكرسي وطلع على السلم
فريده وابتتسمت بفرح
وشهيره بصت اتجاه السلم بخوف على بنتها
مازن وطلع على السلم بخطوات سريعه
وفتح الاوضه بغضب وقوه
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق