القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بودى جارد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه

 


رواية بودى جارد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه 




رواية بودى جارد الفصل الرابع 4 بقلم اسماعيل موسي حصريه 



#Bodygurd


                        4


خرجت من عند سانتا هانم وانا مش قادر اتخيل هتعمل فيه ايه، اذا انا كنت بعيد عنها وكنت خايف منها، دلوقتى هبقى فى وشها كل دقيقه، أكبر مخاوفك تتحقق اسرع مما تتخيل بطريقه مخالفه لتوقعاتك الحالمه ،وركبنى الغم، الموضوع كان اتحول لمرض بالنسبه ليه.


تحدى انها متنتصرش عليه، مبقاش موضوع شغل وفلوس كتيره

لا أكبر من كده، تحدي بينى وبين الهانم، وقعدت اهدى فى نفسى واحط سيناريوهات ممكن تحصل وهتصرف ازاى، لازم اكون مطيع وهادى وحاطط اعصابى فى تلاجه.


وانا طالع من الرواق  لمحت عم سعيد كان بيقص الشجر فى الجنينه اول ما لمحنى شاورلى

روحتله، قالى انا عازمك على كوباية شاى، خدنى ودخلنا اوضته

قعد على السرير وقعد يدينى الأوامر الكنكه هناك

السكر والشاى فوق،السخان مش عارف فين


قولته يا عم سعيد انت عازمنى على كوباية شاى ولا جايبنى تبهدلنى ؟الراجل قعد يضحك

وقال مش بقلك انت عاجبنى،سانتا كانت عايزاك فى ايه؟

رفعت حاجبى نصف مصدوم ،العم سعيد طلع يعرف اكتر مما تصورت 


قولتله يا عم سعيد دى عايزه تفكير، بتورطنى فى حاجه جديده عشان تطردنى


عم سعيد مص شفايفه ، قال سانتا دى ما كنتش كده، كانت حنينه وطيبه

لكن الزمن بيغير كل حاجه، لكن بيرى دى حتة سكره تتحط على الجرح يطيب

وسيليا القراءه  لحست عقلها، وحبت العزله والأنطوائيه

سانتا فاكره ان اسلوبها الفظ ده مش هيخلى الناس تطمع فيها


بيرى ؟وسيليا تانى؟ نام يا عم سعيد، نام


سبته وخرجت، مكنش ناقص لخبطه اكتر من ما انا متلخبط


حلقت دقنى، ولبست بدله جديده وقعدت منتظر الهانم تطلبنى

كنت عارف انها مش هتتاخر وان انتقامها هيكون سريع

اصل إلى ذى سانتا هانم وصل بيها الملل انها تحط قانون

لمرازية الموظفين 


لقيت أروى بتخبط على غرفتى وبتقولى كلم الهانم ودا كان غريب، عبد المعين هو الى بيتولى الحجات دى،لكن مجرد رؤية أروى حرك مشاعرى  ،انها المرأة الوحيده التى أشعر اللهفه لرؤيتها 

مشيت مع اروى إلى قعدت تهمسلى الهانم متوعدالك هتعمل ايه؟

قلتلها مش عارف،  خليك هادى، اصبر شوية على غضبها وهى تتغير، أروى كانت تمنحنى الأمل لما لاحظت يأسى 

حاضر

وظهرت سانتا هانم على السلم، اروى اختفت، وصرخت تعالى هنا

طلعت السلم اديتنى ضهرها ولا اقلك هاتلى قهوه على المكتب

نزلت تانى على المطبخ، خدت فنجان القهوه إلى عملته أروى وطلعت على المكتب

خبطت ودخلت، سانتا كانت قاعده على المكتب وشها ناحيتى

قربت منها خدت فنجان القهوه

ايه الزفت ده؟ زعقت وهى بتدلق القهوه على هدومى

اعملى فنجان قهوه تانى! 


نزلت المطبخ هدومى متوسخه، أروى قعدت تضحك، ايه القهوه معجبتش الهانم؟

قلتلها لا

اعملى فنجان قهوه تانى


خدت فنجان القهوه وطلعت على المكتب، اتفضلى يا هانم

قلتها بلهجه رسميه حاده


اديتها القهوه وبعدت بسرعه وصلت الباب قبل ما تدوقها

القصه بقلم اسماعيل موسى 

قرب؟


قلتلها لا


قالت بتقول ايه بصراخ


قلتلها بقول لحضرتك لا،  خايف مظهرى وريحتى يقرفو حضرتك وميخلوكيش تستمتعى بالقهوه،لو عايزة تدلقى القهوه انا ممكن اخدها ودلقها بعيد عن المكتب 

شغلى هنا انى احرص ان مزاج حضرتك يكون معتدل


وانت؟ وشاورت بصباعها الصغير هتعرف


قلتلها أحاول  يا هانم، احاول

حضرتك عايزه تدلقى القهوه فى وشى تانى؟

لو كان دا هيحسن مزاجك انا مستعد


متتكلمش غير لما اطلب منك فاهم؟  متنساش نفسك


حاضر يا فندم، حاضر


مين الى عمل القهوه؟

اروى يا فندم


اها، وانا امرتك اروى تعملى القهوه؟


لا يا فندم، انا اخدت القرار دا على مسؤليتى الشخصيه ونلت عقابى

اكيد حضرتك شايفه هدومى 

مكنتش متخيل ان اروى قهوتها وحشه بالطريقه دى

وحشه جدا وبشعه بصوره لا تطاق، انا بستأذنك اوبخ أروى


توبخها بصفتك ايه يا زفت انت  ؟

بصفتى حارسك الشخصى الحريص على مزاجيتك المتغيره


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا





تعليقات

close