القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أرملة رجل حى الفصل التاسع عشر 19بقلم محمد منصور حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية أرملة رجل حى الفصل التاسع عشر 19بقلم محمد منصور حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية أرملة رجل حى الفصل التاسع عشر 19بقلم محمد منصور حصريه في مدونة قصر الروايات 


ح(19)

النور قطع ورجع وكريمة كانت و اخدة عيالها في حضنها وقت ما شافت عفاف بنتها قاعدة علي حرف الشباك اللي كان في الاوضة قالت كريمة 


عفاف بتعملي اية


ماردتش عفاف ورميت نفسها من الشباك صرخت كريمة 

و جريت ناحية الشباك 

و بصت علي بنتها اللي كانت علي الارض والدم بينزل من دماغها. وبعدها اتفتح باب الاوضة ودخل محمد. ومع نحمده وقال


بتصرخي لية يا كريمة


نحمده قالت وهي بتبص في الاوضة 


وفين عفاف


كريمة خرجت من الاوضة بسرعة وراحت ل باب الشقة جري ،،،،،،،،


ارملة رجل حي 


من تاليفي 

محمد منصور 

**منص**


وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.


اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب


الاسعاف جت و شالت عفاف من علي الارض و اتحركو بيها بمنتهي السرعة وكريمة كانت معاها في عربية الاسعاف،،،،،،،،


منير كان قاعد مع شمس في بالكونة شقتهم وقت ما كان بيقولها


واخرتها اية هتفضلي تعذبي في كريمة ل غاية امتي


بصت له شمس وقالت


اية صعبانه عليك


منير

مش فكرة صعبانه عليه ولا مش صعبانه الفكرة كلها انك طولتي اوي واي حكاية طويلة بتبقي نهايتها ماسخة وانتي اختي وانا خايف عليكي


شمس بصت له بصة ترعب وقالت


انا مش اختك انا اختهم هما وهما رفضوني ولا ناسي لما صدفه راحت لهم وانا عندي عشر سنين وقالت لهم ان اختهم عايشة وهما قالو ملناش اخوات


منير

صدفة امي سيرتها كانت واحشة في البلد وعلشان كدة هما ما صدقوش اللي هي بتقوله


شمس

وما يصدقوش لية ما نحمده شافت ابويا وهو بيدفني بالحياة. لية تكدب صدفة لما قالت لها اني لسة عايشة 


منير

انتي لية بتنبشي في اللي فات ما تنسي يا شمس


شمس بغضب شديد


انسي اية. ان ابويا دفني بالحياة. اني اتربيت في بيت غير بيت اهلي انا الست اللي ربتني رجعت ل اخواتي وقالت لهم اني عايشة وهما رفضوني. عايزني انسي كل دة. دة حظهم اني عرفت كل اللي حصل لي متاخر اوي بعد سنين كتيرة زهقت من عدها


منير

ما انتي برضو اللي عملتي في كريمة مش شوية 

و عيشتي اربع سنين زي الفل وسط العز والذهب لما كنتي علي ذمة اسامة 


شمس

كل دة مش كفاية لازم اجننها وابقي مكانها وشمس اللي ليها ملف في الدخلية تموت واعيش مكان كريمة.  ماهي زي مجرمة ونصابة بس الفرق بيني وبينها اني انا اتمسكت وهي لا. يبقي اقل تعويض اكون مكانها اللي فاضل من عمري وعيالها يبقو عيالي


منير

عايزا تاخدي عيال غير عيالك علشان تعوضي عيالك اللي انتي قتلتيهم بايدك


شمس اتعصبت اوي وقالت


انا ما قتلتهمش


منير

لا قتلتيهم علشان تقديهم قرابين لتحضير وتسخير ملوك الجن ل خدمتك


شمس بعصبية زيادة 


منير كلمة تاني وانسي اللي بينا


منير

زعلانه اني بفوقك انا خايف عليكي ومش عايز نهايتك تكون زي نهاية امي


شمس

انا ماليش نهاية و مش كل شوية تفكرني بامك لانها هي السبب هي اللي عملتني سكة السحر و التسخير. ومن غير السحر وتسخير الجن ما كنتش هقدر اخد حقي من اللي ظلموني


منير

صدفة كانت بتسخر عبيد من الجن علشان تاخد المظلومين وياما قولتها ان دة غلط 

و برضو ما سمعتش كلامي وفضلت تسخر لغاية ما قلبو عليها و بالمرض ابتلوها والسكر مشي في جسمها وبقينا محتاجين علشان نعالج اي عضو نقطعه. ولا نسيتي لما قطعنا كف ايدها وبعدها ايدها كلها يمين وشمال ورجليها يمين وشمال


شمس

اسكت بقي وكفاية


منير بحدة 

مش هسكت انا عايزك تفوقي وترجعي عن الطريق دة بقي وتركزي معايا. 


شمس

اركز معاك يعني اية


منير

يعني تفتحي قلبك ليا زي ما انا فاتح لك قلبي وعايش معاكي خادم مطيع متسخر بس ل خدمتك. لكن انا ما بعملش معاكي كدة علشان احنا اخوات وبس لا. علشان انا بحبك يا شمس


شمس بعصبية

انت اتجننت دة احنا اخوات


منير

لا مش اخوات وانتي لسة قايلة كدة ومن حقي احبك ومع ان صدفة عملت لي عمل باني ما قربش منك وعشقي ليكي يغلبني لكن العمل ما بقاش لي اي مفعول لان حبي ليكي اقوي من اي عمل.  واخواتك ما رفضوش انك تكوني اختهم انا اللي خليت امي تقول كدة علشان ما كنتش عايزك تبعدي عني


شمس اتصدمت اوي ومسكت منير من ذراعته وقالت وهي بتصرخ 


انت بتقول اية.  رد عليه بتقول اية


منير

اللي انتي سمعتي خوفت تبعدي و تروحي ليهم و ما اقدرش اشوفك تاني علشان كدة اتفقت مع امي علي اننا نفهمك ان اخواتك رفضوكي ودة بعد ما انتي كبرتي 

و فضلتي تسالي مين اهلك وهما فين 


شمس

يعني هما مايعرفوش اني عايشة


منير

ما حدش فيهم يعرف اي حاجة عنك و اختك نحمده فضلت كتير تحاول تمنع ابوها من انه يدفنك لكنها كانت عيلة وما اقدرتش تعمل اي حاجة


ضربته شمس بالقلم وقالت وهي بتتحرق من جوة


وجاي دلوقتي تقولي كدة بعد كل اللي عملته فيهم


و ضربته قلم تاني و تالت ورابع وهو مستسلم و كان رد فعله دموعه اللي بتنزل منه وقال


اعمل كل اللي انتي عايزا بس تفضلي معايا


شمس لفت ايدها حوالين رقبته وقالت


انا هقتلك  


وفضلت تخنق في وهو مستسلم لكنها سابت رقبته وقامت جري وهو قال لها


رايحة فين


شمس

رايحة ل اخواتي


منير

وانا


شمس

انت احمد ربنا انك لسة عايش


منير

ما حدش فيهم هيقبلك بعد اللي عملتي.


شمس

هصلح كل اللي عملته


منير

عفاف بنت كريمة ماتت بسببك


شمس اتصدمت وقالت


ماتت. ازاي ولية


منير

ملك الجن طلبها لي ما انتي عارفه انه بيحب بنات البنوت وخلاها ترمي نفسها من الشباك


شمس

ومين قدمها لي


منير

انا علشان في المقابل يخليكي تحبيني


شمس قربت من منير وقالت


وفين عفاف دلوقتي


منير

في مستشفي عين شمس


شمس

وانت فاكر ان لما عفاف تموت ملك الجن هيهوب قلبي ليك


منير

دة الاتفاق اللي ما بينا


شمس قربت اكتر وقالت


انا كنت فهمت انت لية بعد موت صدفه عرفتني علي عيلتي و حكيت لي الحكاية كامله. وما تقولش علشان انا كنت بسال كتير لا. انت عملت كدة علشان اخلص عليهم واكون ليك مش كدة


منير هز دماغه بالنفي وقبل ما ينطق باي حرف كانت شمس مسكت سكينة تقطيع  الفاكهة وغرزت السكينة بكل قوتها  من اسفل بوق منير ل فوق علشان السكينة من قوة الغرز تخترق اللحم وتعدي اللسان وبدا منير يتوجع بشدة وحاول يسحب السكينة لكنه ما قدرش ووقع علي الارض بيطلع في الروح و سابته شمس وخرجت جري من الشقة وهي ناوية تروح المستشفي لاختها، ،،،،،،،


هوقف لها تاكسي وهرجع بسرعه احكي لكم اصل اللي هيحصل في المستشفي بين الاختين  ما حصلش قبل كدة. ولا اقول لكم تعالو ورايا علي المستشفي وهناك هتقراو الحلقة الاخيرة. يارب قويني


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

 




تعليقات

close