رواية هوس الكينج الفصل الخامس والثلاثون 35الاخير بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية هوس الكينج الفصل الخامس والثلاثون 35الاخير بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة قصر الروايات
البارت الاخير
لكن يسمع صوت يأتي من الحمام ليذهب سريعا ويفتح الباب ويرها تجلس علي البانيو ليذهب اليها ويقول.بتعملي ا
قطع حديثه وهو يري الشئ الذي بيدها وهو اختبار حمل والنتيجه كما تكن دائما لا يوجد حمل وهذا يكسر بتول بشده ليمسك صقر هذا الاختبار ويرمي بغضب شديد ويقول.انا مش قولت متعمليش الزفت ده تاني يا بتول
تنظر اليه بتول بدموع شديده وتقول.نفس النتيجة يا صقر نفس الحاجه بعمله وببقي حاسه ان ربنا هيعوضنا بس مبيكونش في حاجه وانا تعبت يا صقر
ينزل صقر أمامها ويضمها اليه بقوه كبيره وتنفجر بتول في البكاء وتبكي بعنف وحرقة شديده وكأنها لم تبكي منذ ان خلقت علي هذه الدنيا وتقول.انا نفسي في بيبي يا صقر اللي اتجوزوا بعدنا بكتير خلفوا واحنا لا هموت علي بيبي وحاسه ان ربنا مش هيحرمني من النعمه دي بس امتي هيديني اللي نفسي في يا صقر امتي
نهت حديثها وتبكي ليغلق صقر عينيه بوجع شديد عليها وتنزل منه دمعه غصب عنه ليمسحها سريعا ويحمل بتول ويذهب بها الي الخارج ويذهب يجلس بها علي السرير وهي علي قدمه ويقول وهو يمسح علي شعرها.عايزه تجيبي عيل يشاركني فيكي يا قشطه
قال هذا لاجل ان يخرجها من حالتها وتقول بتول بدموع.انا نفسي ابقي ام يا صقر عايزه بيبي يقولي ماما
يقبل صقر شعرها ويقول.انتي مومنة بالله يا بتول ومينفعش تعترضي علي قضاءه اعقلي شويه احنا مش صغيرين
تخرج بتول من أحضانه وتقول وهي تضع يدها علي وجهه.وعلشان احنا مش صغيرين لازم نخلف يا صقر العمر بيجري بينا بسرعه اوي واحنا بنكبر ولو مخلفناش دلوقتي مش هنعرف نخلف بعدين ابوس ايدك خليني اروح اكشف واشوف العيب فين واعلجه يا صقر خليني اروح علشان خاطري
نهت حديثها ودموعها تنزل بغزاره شديده ليمسح صقر دموعها ويقول.روحنا مليون مره والدكتوره قالت ان المسالة مسالة وقت مش اكتر يبقي ليه نروح ونتعب نفسنا كده ارحمي نفسك يا حبيبتي وارحميني معاكي انا بتعب لما اشوفك بالحاله دي
تضع بتول رأسها علي كتفه وتقول.نفسي احققلك حلمك ونجيب عيل يا صقر انا معرفتش اعملك ولا احققلك حلم من احلامك
يرميها صقر علي السرير ويهبط فوقها ويقول.انتي حلمي الوحيد يا قشطه واحلامي كلها متحققه طول ما انتي بترضيني يا بت
نهي حديثه بغمزه وقحه لتضحك بتول بخفه وتقول.هتفضل طول عمرك قليل ادب يا صقورتي
ينزل صقر يده اسفل ملابسها بوقحه شديده لتشعر بتول بقشعريره بجسدها ويقول صقر.طب ما تقلي ادبك معايا شويه انتي وحشاني اوي يا بت
تنظر اليه بتول وتقبل شفتيه برغبه شديده وتقول.قل انت علشان نفسيتي وحشه اوي ومش قادره علي حاجه يا حياتي
يبتسم صقر ويمسك رأسها ويعودها الي الخلف ويقول.سلامة نفسيتك يا قشطه انا موجود هحسنها وهخليها احسن دلوقتي
نهي حديثه وينزع ملابسها بالكامل عنها وتنظر اليه بتول وهي عاريه تماما وتتذكر شئ لتبتسم وتنزع عنه القميص الذي يرتدي وتقول بدلع شديد.خلاص هحسن نفسيتي بيك انا يا كينج
يرفع صقر حاجبه وتبتسم بتول اليه وتنهض قليلا وتقبل شفتيه بخفه وتقول.هموت واعمل معاك حاجات كتير ايه عندك مانع يا روحي
يبتسم صقر ويتسطح بجانبها ويقول.قومي اعملي اللي يريحك يا نور العين
تنهض بتول بالفعل وتفعل معه ما تريده وتستخدم وقحتها الشديده الذي اخذتها منه وصقر يسعد بشده منها ومن طريقتها معه وهي تمارس جنونها معه بطريقة تجعله يجن جنونه ولم يتحمل ان لا يقسي عليها ويقسي عليها بشده صقر وبعد وقت طويل تتسطح بتول بين أحضانه بعد ان هديت تماماً وترفع رأسها وتنظر اليه وتقول.اطلب منك طلب يا حبيبي
ينظر اليها صقر ويمص شفتيها بقوه ويقول.تحت امرك يا نور العين
تضع بتول يدها علي وجهه وتقول.نفسي حنين تتجوز ايهاب يا ص
يقطعها صقر بصوت عالي وهو يقول.بتوووووول ملكيش دعوه بالموضوع ده وياريت متدخليش نفسك في
تنظر اليه بتول وكان صقر ان ينهض لكن تمسك بتول يده بسرعه وتجلس أمامه وتقول.اختك مش عايزه غيره يا صقر اديك شايف رافضه ايي حد يجلها علشان مش عايزه غير ايهاب ايه هتسيبها لوحدها كده طول عمرها وهتقعد انت تتفجر عليها
ينظر اليها صقر بغضب شديد ويسحب يده منها ويذهب الي الحمام لتعند بتول وتصر بأنها تجعله يوفق اليوم وتدخل الحمام وتقف علي الحائط اسفل الماء معه وتسحبه من رقبته اليها وتقول.انت عارف ومتأكد ان حنين بتحب ايهاب يا صقر مش كده
يعود صقر شعره الي الخلف ويقول.بلاش تتكلمي انتي في الموضوع ده يا بتول
تلعب بتول بشعره وتنزله علي جبهته وتقول.لا انا اللي اتكلم في الموضوع ده يا بابا حرام عليك تخلي اختك تعيش في القهره والتعب ده يا صقر انت جربت مر الفراق وشوفته عامل ازاي لما سابنا بعض انا وانت بلاش تخلي اختك تعيش في ده كله طول العمر حرام عليك يا صقر
ينفخ صقر بقوه كبيره ويقول.ايهاب مستهتر ومبيشلش مسؤولة نفسه حتي يا بتول عايزني اروح ارميله اختي ازاي
ترفع بتول حاجبها وتقول.مبيشلش مسؤالة اومال دخل شرطة ازاي لامؤاخذه طالما هو واحد مستهتر زي ما بتقول انت اعتقد لو هو مكنش بيشيل مسؤالة مكنش فضل ده كله شاغل في الشرطه يا صقر
ينظر اليها صقر بغضب شديد ويقول.وانتي بتدفعي عنه كده ليه يا روح امك شكلك نسيتي نفسك يا بتول
تتنهد بتول بقوه كبيره وتقترب منه وتقول.حنين كانت عندي انهارده وباين عليها زعلانه اوي عرفت السبب واتكلمنا انا وهي وانا وعدتها اني اخليك توفق علي جوازها هي وايهاب يا صقر
ينظر اليها صقر ولا يتحدث لتقبل بتول وجهه وتقول.ياريتك كنت شوفت فرحتها لما سمعت ده بلاش تكسر اختك اكتر يا حبيبي هي علشان ملهاش غيرك عمرها ما هتقف ضدتك ومش هتعملي عكس كلامك بلاش تستغل ده انت وخلي اختك تعيش حياتها بقي وكفايه لحد كده يا حياتي
ينفخ صقر بقوه كبيره ويضمها الي أحضانه بقوه كبيره وتبتسم بتول وهي تشعر بأنه يقتنع لتقول بدلع.نجوزهم يا حبيبي
صقر بغضب مكتوم.اصبري عليه شويه كمان لحد ما يتربي
تبتعد بتول عنه وتقول.لا تربية اكتر من كده حرام يا روحي خلينا نخلص ونفرح امك بقي شويه
ينظر اليها صقر ويقول.ماشي يا بتول ماشي
تقبله بتول بفرحه وتقول.قلب بتول من جوه يا ناس
يبتسم صقر علي سعادتها بهذا الشئ فهي قد تناست كل افعال ايهاب وشقيقته معها بل سامحت الجميع بنية ربها يكرمها ويعطيها طفل كما تتمني هي وزوجها ويضمها صقر بقوه كبيره الي احضانه وهو يفكر بماذا يفعل لكي ان يربي ايهاب لاجل ان يأخذ شقيقته فهو بتأكد لم يعطيها اليه بهذه السهوله
يدخل الغرفه يري المشاهد كالآتي طفلته الكبيره تجلس علي السرير وامامها طفلته الصغيره النسخه مصغره منها وهم يأكلون شوكولاته بسرعه كبيره ليبتسم عليهم وتضرب موده ابنتها علي يدها وتقول بغضب طفولي.براحه يا بت الجزمه متكليش غير لما انا اخلص بطلي طفاسه شويه
تنظر اليها طفلتها بغضب طفولي وتنهض تمسك شعرها بقوه وهي تشد بغل وتضربها علي رأسها لتقول موده بوجع شديد.اوعي يا بت اوعي كل ده علشان الشوكلاته يا تربيه ناقصه ده انا امك يا بت اوعي كده مينفعش
يضحك اسد بقوه كبيره علي شكلهم وتنظر اليه موده وتترك الطفله والدتها وتمد يدها لاسد لأجل ان يحملها وبالفعل يحملها اسد بسرعه ويقبلها بقوه وتقول.احلي قمر في الدنيا كلها
تنظر اليه موده بغيره طفوليه من ابنتها بأن اسد يعشقها بهذه الطريقة وتنهض موده تقف علي السرير وتمد يدها لاسد كما فعلت طفلتها وينظر اليها اسد ويضحك عليها ويقول.طب هي عصفوره هتقرني نفسك بيها يا بقره انتي
تتصدم موده بشده من حديثه وتقول.انا بقره يا اسد
يترك اسد طفلتها ويحملها كما حمل طفلته ويقبل وجهها ويقول.احلي بقره في حياتي كلها
تبتسم موده ببالها وتنظر الي طفلتها وتخرج لسانها اليها وتنظر الي اسد بسرعه وتقول بغضب شديد.يعني انا بقره بجد يا اسد نزليني انا اصلا غلطانه انا ماشيه من هنا ومحدش هيعرفلي طريق نزلني يلا
ينزلها اسد بالفعل وتمسك موده طرحه وتذهب الي الخارج لينظر الي طفلته ويقول.هتروح تلف علي سما وهتتخناق معاها زي العاده لحد ما سما ترميها بره الاوضة وهترجع زي الكلبه تاني
تضحك الطفله بسعاده طفوليه وتمد يدها اليه ويحملها اسد ويقبلها وتذهب الصغيره الي احضانه وهي تريد ان تنام بشده الآن
بت يا سما انتي يا بت افتحي يا جزمه بتعملي ايه يا بت افتحلي يلا.ينظر فادي الي سما بعد ان كان يقبلها وهو ينزع عنها ملابسها ويقول بغضب.عايزه ايه دي دلوجتي
تضحك سما بخفه عليه وتقول وهي تعدل ملابسها.قوم يا فادي علي شغلك يا حبيبي يلا
يقبل فادي شفتيها بقوه ويقول.مجدرش يا سما مشتاقلك جوي وهموت عليكي دلوجتي
تضع سما يدها علي كتفه وتقول.حبيبي لازم تروح دلوقتي موده مش هت
سمممممممممما افتحي والا هخلي الحرس يجوا من تحت يكسروا الباب ده.كان هذا صوت موده وهي تغضب بشده من أنها تنتظر ولم تفتح اليها سما وينهض فادي من علي سما ويقول وهو يعود يرتدي ملابسه مره اخري.هي ليلة سواده انا عارف ارمي ابن الكلب ولدك عن امك تجيبلي موده وجنانها هي جوازه مبصوص فيها انا عارف
سما بغمزه.لما ترجع هروقك يا ابو منصور
يبتسم فادي فهو بالفعل جعل ابنه يحمل اسم منصور وهو يحب هذا بشده وتدق موده الباب مره اخرى ليقبل فادي جبهة سما ويقول.مهنتاخرش عليكي يا سما بس اظبط اومري انتي وانا جايلك علي طول
سما بابتسامه.خلي بالك من نفسك يا حبيبي
يتركها فادي غصب عنه وهو لا يريد ان يبتعد عنها ويذهب الي الباب ويفتحه وينظر الي موده بغضب شديد لتبتسم موده ببالها شديده وتقول.البت فيروز جعانه ملقيش عندكم شويه تفاح مسلوقين زيادين من اود منصور
فادي وهو يذهب إلى الأسفل.منك لله يا موده يا مرت اخوي يا رب بتك تجننك اكتر ما انتي مجنونه
تنظر موده بغضب الي سما وتدخل الي الغرفه وتقول.عجبك جوزك بيدعي عليا يا سما
سما بغيظ شديد.لا ازاي يدعي عليكي انا لو منه اولع فيكي يا موده
تجلس موده علي السرير وتقول.طب ماشي ياختي مش مهم انتوا الاتنين عايز يتولع فيكم وانا هبقي اقول لاسودي يعمل ده عادي اوي
تبتسم سما وتنهض وتقول.انتي عارفه ايه اللي مخليني مستحملكي يا موده ياختي
موده بفضول.ايه يا سلفتي الغاليه
سما بغيظ شديد.اني مليش غيرك في ام البيت ده وبتسليني علي طول اهو بطلع من خناقة اود وأبوه والحمل معاكي
موده بغرور.والله يا بنتي انا ما عارفه اقولك ايه بس اقعدي ادعي ربنا اني افضل في حياتك علي طول واهم حاجه تكوني حاسه بقيمة النعمه اللي في ايدك
تنظر اليها سما بغيظ شديد وتقول بصوت عالي.موددددددددددددددددده
يدخل المنزل مع زوجته وهو يمسك يدها ويري صابرين أمامه لينظر اليها وتذهب صابرين الي ابنتها وتضمها بقوه وتقول.عامله ايه يا قشطه
تبتسم بتول وتضمها بقوه وتقول.كويسه اوي يا ماما
صابرين بغيظ وهي تنظر الي صقر.ومش بتيجيلي ليه يا قلب امك
صقر وهو يضم حنين بقوه.علشان بكل بساطة مراتي مبطلعش من البيت من غير جوزها يا صابرين وانا طول الوقت في شغلي علشان كده بتول مش بتقدر تجيلك عايزه تشوفيها تعالي انتي يا حماتي
تبتعد صابرين عن بتول وتنظر الي صقر وهي تعلم بأنه بالفعل لم يجعلها تخرج من المنزل دونه فهو يريدها اليه فقط ولا يريد احد يشاركه بها ويشعر صقر بحزن شقيقته العميق ليقبل راسها ويقول.انا موافق علي جوازك من الوسخ ايهاب يا حنون
تتصدم حنين بشده وتقول.موفق يعني ايه يا صقر
نهت حديثها وتبتعد عنه قليلاً وينظر اليها صقر ويبتسم ويقبل جبهتها ويقول.يعني الف مبروك يا حبيبت اخوكي هتكوني احلي عروسه في الدنيا كلها
تبتسم حنين بسعادة شديده وتترمي بين احضان صقر فهي تريد ايهاب بشده ويبتسم صقر علي سعادة شقيقته التي يشعر بها الآن وتبتسم بتول وتري رنا تخرج بكرسها المتحرك وتنظر اليها بتول وتبتسم بمجامله فقط وتنظر اليها رنا ولم تكن هذه الفتاه رنا التي جمعيآ نعملهم فهذه فتاه مختلفه تماماً تغيرت وبقيت انسانه من اول وجديد بقيت لا تترك ركعه واحده وتصلي بجميع الأوقات وتسجد وتدعي ربها ان يسامحها علي كل ما فعلته وخاصه بعد موت هلال وبقيت تحب الجميع وتدعي اليهم بصلاتها وآلان ينسون اليها الجميع ما فعلته بهم وخاصه بحالتها الذي يشفق عليها الجميع
ويمر أكثر من تلات سنوات ولم تحمل بتول وصقر يعلم السبب لكنه بعد ان تتعب نفسيتها بشده من هذا يأخذها للطبيبه كعادة ويجعلها تفصحها وتقول بالنهايه كما يتفق معها دائما وفعل هذا مع أكثر من عشر اطباء يجعلهم يقولون بأن لا يوجد مشاكل مع بتول بشئ وبانها من الممكن تحمل بايي لحظه وتنتظر بتول وتدعي ربها ولا تكل ولا تمل من هذه الدعوه التي تسجد لله دائما ولا يوجد حلم بداخلها سوا تزوجت حنين ايهاب كما كانت تحلم وبالفعل اعطي اليها ايهاب او لنقول بأنها اعطيت لايهاب حياه جديده ولم يتغير شئ اخر سوا ان مات منصور وماتت سماح والدة سما بعد ان انجبت سما ولادها الاخر بشهرين
يدخل صقر الغرفه ولا يري بتول لينظر الي باب الحمام ويعلم علي الفور ماذا تفعل هذه الفتاه ليغلق عينيه بقوه ووجع شديد ويقول بداخله.كفايه وارحميني يا بتول انا والله بتعب لما اشوفك كده اكتر من الموضوع نفسه انتي بتدبحيني علي البطئ يا هوس وجنون الكينج
نهي حديثه ويذهب الي الحمام ويرها تجلس علي الأرض وهي تضم قدمها الي احضانها وتبكي بقوه كبيره ليذهب اليها سريعا ويقول بغضب شديد.ايه اللي عامله في نفسك ده يا بتول انتي هبل
قطع حديثه بتول التي وضعت اختبار الحمل أمام عيونه وقالت بدموع شديده.انا حامل يا صقر واخيرا حلامنا هيتحقق وهنكون بابا وماما اخيرا يا صقر
ينظر صقر الي اختبار الحمل ويقع على الأرض وهو تنزل عليه صاعقة قويه لم يستطيع ان يستوعبها وينظر الي بتول وحالتها ليمسك هذا الاختبار ويرمي بعنف شديد بالحائط ويقول بصراخ عالي.ارحميني وارحمي نفسك يا بتول وبلاش جنان واوعي تعشمي نفسك بحاجه مش موجوده كفايه اللي انتي في ارحميني شويه وكفايه اللي عامله ده كله
تبكي بتول بقوه كبيره وتقول.انا والله حامل يا صقر انا حاسه بي والله انا حاسه اني حامل وأخيراً هنجيب السند لينا هنجيب عيل يملئ علينا حياتنا يا صقر بص انت مش مصدق شوف وحس انت بي انا والله حاسه بي يا صقر شوفوا انت
كانت تقول حديثها بدموع شديده وهي تضع يد صقر علي بطنها ولا يشعر صقر بشئ ليغلق عينيه بوجع شديد ويقول وهو يضع يده الاثنين علي وجهها.طيب ممكن تهدي شويه يا حبيبتي وانا هعملك اللي انتي عايزاه بس اهدي يا نور عيني اهدي
تنزع بتول يده عنها بعنف شديد وتقول بصراخ عالي.انت ليه مش مصدق اني حامل يا صقر بقولك انا حاسه بي والله انت هتكدبني وتكدب احساسي كمان
ينهض صقر وينهضها ويقول.مش بكدبك يا بتول بس ممكن تهدي واعرفي ان الاختبار ده كدب ومش حقيقي فاهمه
بتول بغضب شديد.انا رايحه للدكتوره وهي تقولي إذا الاختبار ده حقيقي او لا يا صقر علشان انا والله حاسه بي حاسه بالبيبي يا صقر ده ابني وانا والله حاسه بي انا حاسه بي يا صقر صدقيني تعال نروح للدكتوره علشان خاطري علشان نتاكد يلا نروح علشاني يا صقر
ينظر اليها صقر ويقول ببرود شديد.هنروح للدكتوره يا بتول بس بعد كده طلاق تلاته ما تعملي اختبار حمل تاني ولو دخل الاختبار ده في البيت ليكي هتكوني طالق مني تمام
تتصدم بتول من حديثه ومن التي يفعله معها وتقول.صقر انت بتقول ايه
ينفخ صقر ويقول.ده اللي عندي يا بتول موفقه علي الكلام ده يلا بينا نروح تكشفي دلوقتي علشان تتاكدي ان احساسك غلط وانك بتوهمي نفسك علي الفاضي يا حبيبتي
تنظر اليه بتول وتقول.انا هروح البس بسرعه
نهت حديثها وتركض الي الخارج وينظر خلفها صقر بعدم تصديق وهو لا يعلم بماذا تفكر بتول الآن ويذهب الي الخارج ويرها ترتدي
وتذهب سريعا تلف حجابها وتقول.يلا بينا بسرعه يا صقر
ينظر اليها صقر وينفخ بقوه كبيره ويأخذ اشياءه ويمسك يدها ويذهب بها الي الأسفل ومنه الي الخارج يركبها السياره ويركب يقود وبعد مدة قصيرة ينظر اليها صقر وهو لا يريدها تتحطم لكن لا يستطيع ان يجعلها تحلم بكل هذا ويكون بالنهايه كعاده لا يوجد شئ وينزل صقر من السياره وينزلها معه ويمسك يدها ويذهب بها الي الداخل وبعد وقت كانت بتول تتسطح أمامه وتفعل اليها الطبيبه الفحص الكامل وتنظر بتول الي الطبيبه التي مازالت تفصحها وتنظر الي صقر الذي يعلم اجابة الطبيبه ويعلم جيد بأن سوف تتحطم احلام بتول للمره الذي لا يعلم عددها ويقول وهو ينظر الي الطبيبه.يلا عايزين نمشي
تنظر اليه بتول وهي تعلم بأنه لم يتوقع ولم يضع بعقله شئ سوا النتيجة الدائمة لتغلق عينيها وتنزل دموعها وهي تشعر بأنها مخطيه ولم يحدث كما هي تشعر وتنظر الطبيبه بصدمه شديده الي الشاشه وتنظر الي صقر وتعود تتأكد من الذي تري وتشعر بصاقعه قويه لتنهض سريعا وتقول.المدام بتول حامل
تفتح بتول عينيها بسرعه كبيره وينظر صقر بصدمه شديده اليها ويقول بغضب شديد وهو ينظر الي الطبيبه.انتي بتهزري يا بت انتي هو ده في هزار
تشير الطبيبه الي الشاشه وتقول.اهو والله شوف انت بنفسك
ينظر صقر الي الشاشه ويتصدم بشده وينظر الي بتول التي تضحك وتبكي بنفس الوقت وينظر صقر الي الشاشه مره اخرى وهو لم يستوعب ولم يصدق ماذا حدث الان ويعدل صقر ملابس بتول وينهضها ويقول.ممكن يكون كدب يا حبيبي تعالي نتاكد تاني وتالت ممكن ميكونش في حمل متعشميش نفسك بحاجه احسن يا بتول يلا
وكان ان يسحبها خلفه لكن تمسك بتول يده وتقول بدموع طفله تحقق حلمها بعد صبر سنوات طويلة.انا حامل يا صقر انا حامل انا حاسه بي والله حس بي انت علشان خاطري انا حامل والله يا صقر انت هتكون اب يا حبيبي
تترمي بتول بين احضان صقر بقوه وهي تبكي بعنف شديد وينظر صقر الي الطبيبه وهو لا يريد يصدق لكي لا يتسرق منه الامل مره اخرى وتميل الطبيبه برأسها بأنها بالفعل حامل ليضم صقر بتول بجميع قوته وهو لم يصدق بأن وأخيرا حلمه سوف يتحقق واخير سوف تنجب اليه طفلاً هذه الفتاه كما يتمني منذ زمن طويل وتمر الايام وتمر الشهور وبتول تتعب بشده من هذا الحمل لدرجة أنها تجلس بالمستشفى طوال الوقت وتوجد بغرفة لكي تكون تحت الرعايه بعد ان رأت الطبيبه صعوبة حملها وهي مازالت بشهرها السادس واليوم بتول لم تخرج من هذه المستشفى منذ شهرين تجلس بها بين الادوية والتعب ولم تعترض بكلمه ام شعور علي الأقل فهذا اجمل واروع تعب تتعبه بتول بحياتها وإذا ماتت لم يفرق معها اهم شي تفكر به بتول ان تنجب هذا الطفل الذي علمه بأنه صبي لكي تحقق حلم صقر التي لم يتركها والجميع أيضا لم يتركونها ويوجودين معها بكل الأوقات كانت بتول تتسطح علي السرير وهي تشعر بوجع يذدد عليها وتنظر الي سما التي قالت بغيظ شديد.شيلي اختك عني يا بتول
موده بغيظ أشد.انتي اللي شيلي ابنك عن بنتي يا سما ابنك عيل صايع ومنحرف وعايز يصيع البت معاه ابن الجزمه
تبتسم بتول وتقول حنين وهي تنظر الي منصور ابن فادي وسما.بقولك ايه يا واد يا منصور سيبك من بت موده علشان دي عيله فقر زي امها وخليك مع بنتي اهو احسن من بلاش
ينظر اليها منصور ويقول.لا يا حنين معلش انا عندي مبدأ ومينفعش اغيرو هي بت موده يعني بت مودي
ترسل سما اليه قبله بالهواء وتقول.قمر وصاحب كلمه زي ابوك يا قلب امك خليك علي قرارك يا واد احنا هناخد فيروز بت موده وبس
تضحك بتول بخفه وتعب شديد وتقول وهي تنظر الي موده.اقتليها يا بت هي اللي مقومه ابنها علي بنتك
كانت موده ان تصرخ بسما لكن يدق الباب ليعملون علي الفور من هذا ويغطون شعرهم جميعاً عاده حنين وبتول التي تتسطح علي السرير ونظرت الي هذا الذي دخل الغرفه وهو ينظر اليها ولم ينظر لمكان اخر ويذهب صقر اليها ويمسك يدها التي لم تخلي من المحاليل ويقبل جبهتها ويقول.عامله ايه يا نور العين
تبتسم بتول بتعب شديد وهي تشعر بتعب يذادد اكثر وأكثر وكانت ان تتحدث لكن تتاوه بالألم شديد وصوت عالي لينظر اليها صقر بسرعه وخوف شديد ويقول.حبيبي مالك
كانت بتول ان تنفي برأسها لكن تصرخ باعلي صوتها وهي تتألم بشده ليقول صقر بصوت افزع الجميع.هاتوا الدكتوره بسرعه
تركض الطبيبه بسرعه كبيره الي الغرفه فهي كانت قريبه منها وتنظر الي الماء التي نزلت من بتول لتقول بصوت عالي.هتولد دلوقتي يلا علي العمليات بسرعه
تمسك بتول يد صقر بقوه كبيره وتقول برعب ووجع شديد.ابني يا صقر ابني هموت لو حصله حاجه يا صقر هموت وال ااااااااااااااااااااااااااااااااه
تصرخ بتول باعلي صوتها وهي تتوجع بشده وتذهب بغرفة العمليات بعد وقت كانت بتول تغيب عن الوعي امام عيون صقر الذي لم ينظر لمكان سواها والخوف ينهش قلبه بعنف شديد عليها ويقبل يدها ببطئ شديد وهو ينظر اليها ويخاف بشده لا يريد اطفال ولا يريد شئ من هذه الدنيا سوا انها تفيق وتبقي معه وبصحتها يسمع صقر صوت الطبيبه وهي تقول.الود هيروح علي الحضانه علشان صحته مش كويسه وكمان
ينظر اليها صقر وهو لم يشعر متي خرجت هذه الطبيبه الطفل ويقول بصوت منخفض بشده.وكمان ايه
الطبيبه بجديه شديده.لازم حضرتك تطلع تمضي علشان هنشيل رحم المدام بتول حصل تلف كبيره ولو شايلنا التلف وعلاجنا دلوقتي هيتعبها بعدين وهندخل عمليات تاني وفي الاخر هنشيله برضو
ينظر صقر الي بتول ويقبل جبهتها ويقول.شيلي اهم حاجه هي تطلع كويسه من هنا
وبعد وقت كان صقر يجلس امام بتول وهو ينظر اليها وهي تنام أمامه آثار المخدر ولا تشعر بحالها يشعر بها وهي تقول.صقر
يقترب صقر منها ويقول.عمر صقر وحياته كلها
تفتح بتول عينيها ببطئ وتنظر اليه وتنزل دموعها بغزاره شديده وتقول.ابننا يا صقر
يقبل صقر يدها ويقول.كويس يا حبيبي هو بس في الحضانه شويه وهيطلع متقلقيش انتي
تتنهد بتول بقوه كبيره وتقول.يعني هو كويس يا صقر
يبتسم صقر ويقول.كويس يا حبيبتي اطمني
تغلق بتول عينيها بتعب شديد وهي تعود للنوم مره اخرى غصب عنها من التعب الشديد وينظر اليها صقر ويمر اسبوع واحد علي الجميع ولم تخرج بتول من المستشفي هي والطفل وأخيرا يأتي اليوم الذي يخرجون من المستشفى الاثنين وتقف سيارة الكينج امام منزل السيوفي الذي يوجد به الاحتفالات بمناسبة الطفل وعوده بتول اليهم من جديد ويفتح صقر باب السياره الي بتول وتخرج بتول وهي تحمل طفلها والعوض اليها علي كل أيامها والسنين الذي عاشتها ويطلقون الجميع الزغاريط وتذهب صابرين الي بتول وتقول.حمدالله علي سلامتك يا قلب امك
تبتسم بتول وتقول.الله يسلمك يا ماما
تنظر صابرين الي صقر وتقول بغرور متصنع.حمدلله علي سلامة مراتك يا جوز بنتي
يضحك صقر بخفه ويقول.الله يسلمك يا حماتي الغاليه
تضحك صابرين بقوه وتضمه بقوه وهي ترتاح وتطمئن علي بناتها وتعلم بأنها مع رجال يضحون بحياتهم لاجلهم وهذا الذي يجعل ايي ام ترتاح ف بنات صابرين لم يكن اليهم اخ وسند لاجل هذا كانت تخاف عليهم وتخاف ان يقعون بيد اشباه الرجال ويعيشون حياه صعبه لذلك كانت تحاول ان تحافظ عليهم لكن الآن هي تطمئن علي بناتها وتعلم بأنهم بيد أمينه وينظر صقر للجميع وبتول تفعل مراسم ( السبوع) ويبتسم وهو يشعر براحه لم يشعر بها منذ زمن يري الجميع يسعدون ونعمه الرضا توجد بداخلهم ويرضون علي كل شئ ينظر الي رنا التي تضحك ضحكه صافيه لا يوجد بها شئ من الحقد والكره ويبتسم فهذه الفتاه التي لم يكن يتوقع أنها تتغير بهذه الطريقة لكن ربه له حكمه بكل شئ تنتهي بتول من المواسم لتحمل طفلها الذي كان علي الأرض بهذا الشئ وهي تمر من فوقه وتذهب بتول الي صقر الذي ضمها بقوه اليه ويغلق عينيه أخيراً ليس هرباً بل راحه أتات بعد سنوات صراع انهكت روحه فقد كان الحب حربه الاخيره وانتصر هي لم تكن مجرد انثي بل قدره المكتوب هوسه الابدي وسلامه المنتظر في احضانها انتهت كل الحروب لم يكن هوس بل عشق تخطي المنطق تحدي الوجع واخيرا انتصر واخيرا حقق الكينج جميع احلامه مع هذه الفتاه وهكذا نختم رواية لم تكن روايه عاديه بل خلدها التاريخ وهكذا ننهي (هوس الكينج) الحب الذي لا يشبه سواه
فركش لولولولولولولولولولوي وعدتكم اني ازغريط لما انهي الراوية دي ونفذت اهو واخيرا انهت هوس الكينج خدت وقت مني ويا رب تكون خفيفه علي قلوبكم وتكونوا حبتوها قولولي رايكم بصراحه فيها وكعادة قيموا الراويه من عشره وقولولي اكتر شخصيه حبتوها في الروايه ومتنسوش المتابعه علشان يوصلكم كل جديد باي باي 💋
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق