القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الحربايه الفصل السادس 6 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية الحربايه الفصل السادس 6 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية الحربايه الفصل السادس 6 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات



❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

الحربايه 

               بقلم سحر حسين عزت 

البارت السادس 


و هما كانوا بيتخانقوا دخل عليهم ............... 


دخلت ريتاج و شافتهم و سمعتهم بس طبعا مكنتش فاهمه حاجه بس اتكلمت وقالت 


ايه يا جماعه في ايه بالظبط مالكوا 


الكل سكت و بصوا عليها بصدمه و طبعا كانوا خايفين لحسن تكون سمعت اي حاجه عن كلامهم المهم اتكلمت نعمه و هي بتتحرك نحياتها  و قالت 


اهلا وسهلا بيكي يا حبيبتي 


اتكلمت ريتاج و قالت 


ازيك يا ماما هو في حاجه معاكوا ولا ايه 


اتكلمت نعمه و هي بتبص علي صفيه و نواره و قالت 


لا يا حبيبتي ده احنا كنا بنتناقش بس بصوت عالي شويه مش كده يا صفيه 


اتكلمت صفيه و قالت 


اه طبعا و بعدين ما انتي عارفه أن امك صوتها عالي من يومها 


اتكلمت ريتاج و قال 


امال ايه يا خالتي اللي انتي خططتي ليه و ماما نفذته 


الكل بص عليها و كانت نعمه خايفه و بعدين اتكلمت وهي متوتره و قالت 


انا ..... انا معملتش حاجه دي خالتك 


وبعد ما نعمه قالت كده اتكلمت نواره بسرعه و قالت 


بقولك يا ريتاج دي حاجه بين الاخوات انتي مالك تعالي يلا عشان تشوفي انتي هتقعدي في فين بالظبط 


ريتاج بصت لنعمه و قالت 


انتي كويسه يا ماما 


اتكلمت صفيه وهي رايحه تقف جانب نعمه و بعدين حطت اديها علي كتف نعمه و داست عليه شويه و قالت 


امك كويسه جدا يا بنتي متخافيش عليها روحي انتي مع نواره وانا هخلي بالي منها كويس 


تكلمت  نواره و قالت 


تعالي يا ريتاج نطلع علي الاوضه عشان ترتاحي شويه و سبيهم هما يتكلموا براحتهم 


راحت ريتاج مع نواره و سبتهم لوحدهم و بعد ما طلعوا فوق و دخلوا الاوضه اتكلمت ريتاج و قالت 


نواره هو في ايه بين ماما و خالتو 


اتكلمت نواره و قالت 


سيبك منهم يا بنتي و ما تشغليش بالك انتي بيهم المهم احنا نتمتع بالقصر ده 


اتكلمت ريتاج باستغراب و قالت 


نتمتع بالقصر ! حتي انتي يا نواره 


قالت نواره 


حتي انا ايه 


قالت ريتاج 


انا مش عارفه انتوا ازاي بتتمتعوا بالقصر و صاحبوا مش موجود 


قالت نواره 


يا بنتي افهمي احنا بقينا صحاب القصر و مش بس القصر لا ده كمان الشركات و العماير و كل حاجه بقت بتاعتنا احنا 


اتكلمت ريتاج و قالت 


بقت بتاعتكوا انتوا انا مش عايزه منها اي حاجه 


قالت نواره 


شكلك فقريه و مش وش نعمه باي بقي 


و سبتها نواره و مشيت راحت ريتاج و طلعت صوره خالها فضلت تتكلم مع صور و تقول 


ربنا يرحمك يا خالي والله انا مش عارفه انت ازاي كنت مستحمل اللي انت عشته ده كله 


و بعدين سابت صوره خالها فضلت تتكلم مع نفسها تاني و قالت 


ربنا يسترها لما ماما و خالتي يعرفوا السر اللي خالي كان مخبيه عليهم انا مش عارفه هيبقي رد فعلهم ايه لما يعرفوا أن خالي عنده ابن من واحده تانيه 


طبعا ريتاج كانت عارفه كل حاجه عن حسن ابن خالها وهي متعرفش أنهم عرفوا و لا هما يعرفوا أنها عارفه حاجه المهم تعالوا بقي نشوف ايه اللي حصل مع صفيه و نعمه تحت 

بعد ما البنات مشيوا اتكلمت صفيه و قالت 


بقي كده يا نعمه تتخنقي معايا قدام البنات طيب نفترض بنتك كانت سمعت كل حاجه دلوقتي كنت هترتاحي يعني 


ردت نعمه و قالت 


مش انتي اللي بداتي لا وكمان عايزه تلبسيني كل حاجه لوحدي و تخرجي انت من الموضوع نضيفه 


قالت صفيه 


لا يا اختي احنا شركا في كل حاجه حصلت دي بس كانت ساعه شطان متخافيشي و بعدين انت اختي و حبيبتي يا نعمه انا مقدرش علي زعلك 


وهي بتتكلم جت نواره و قالت 


ايه يا ماما انتوا لسه بتتخانقوا 


ردت صفيه و قالت 


لا يا نواره مش بنتخانق ولا حاجه دي ساعه شيطان و راحت لحاله و ربنا ما يجيب لنا زعل ابدا ان شاء الله 


اتكلمت نعمه و قالت 


امين يارب و أن شاءالله مش هنخسر بعض ابدا 


اتكلمت نواره و قالت 


انتو عاملته كده ليه يعني محدش شافكوا و انتو بتقتلوا الراجل و هتخلوا الناس كلها تشوفكوا وانتوا بتتخانقوا علي مين اللي قتله 


اتكلمت نعمه و قالت 


انتي يا بنتي وطي صوتك لحسن ريتاج تسمعك 


اتكلمت نواره و قالت 


لا يا خالتو متخافيش بنتك قاعده في الاوضه بتاعتها و قلباها مناحه 


اتكلمت صفيه و قالت 


والله يا نعمه انا مش عارفه بنتك دي كئيبه ليه كده 


اتكلمت نعمه و قالت 


والله انا مش عارفه اعمل معاها ايه بس يلا بقي بنتي 


و هما كانوا بيتكلموا اتصل المحامي و ردت عليه صفيه و قالت 


الو يا استاذ أشرف خير 


رد اشرف و قال 


الو يا هانم انا لقيت ابن علي اخوكم 


قالت صفيه  


بجد ونبي طيب بركه انك لقيته 


اتكلم اشرف و قال 


طيب أن شاءالله هبقي اجيبه معايا و تتكلموا مع بعض في الوصيه براحتكوا 


قالت صفيه 


ماشي واحنا في انتظارك يا استاذ أشرف 


قال أشرف 


طيب أن شاءالله احنا نص ساعه بالظبط و هنكون عندكوا 


قالت صفيه 


ماشي و انا و نعمه هنكون في انتظارك أن شاءالله  


قال أشرف 


ماشي مع السلامه 


قالت صفيه 


مع السلامه يا استاذ أشرف 


و بعد كده قفلت صفيه التلفون اتكلمت مع نعمه و نواره و قالت 


افرحي يا اختي انتي و هي أشرف لقي ابن اخوكي 


اتكلمت نعمه و قالت 


يا ادي المصيبه و هنعمل ايه بقي 


اتكلمت نواره و قالت 


مصيبه ليه بس يا خالتو الموضوع سهل ابقي اتفقوا معاه و ارمي له قرشين و خلاص لو يعني مش عايزين تخلصوا منه 


اتكلمت نعمه و قالت 


نخلص منه ده ايه يا بت هو انتي بتكلمي رايا و سكينه ما تشوفي بنتك يا صفيه 


اتكلمت صفيه و قالت 


بس يا نواره و مش كل شويه تقولي كده يا بت احنا فعلا ممكن نديلوا قرشين و يتكل علي الله 


ردت نعمه و قالت 


طيب لو طمع اكتر بقي يا ناصحه منك ليه 


قالت صفيه 


ساعتها بقي يا نعمه مش قدمنا غير الحل التاني 


قالت نواره 


بقولكوا ايه اصبروا شويه لما يجي و ساعتها نقرر نعمل معاه ايه 


قالت صفيه 


ماشي لما نشوف اخرتها ايه 


و فعلا فضلوا قاعدين و مستنين و بعد شويه جرز باب القصر رن و راحت نواره تفتح الباب و اول واحد دخل كان المحامي و قال 


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


ردت نواره و قالت 


و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته انت مين 


قال أشرف 


انا أشرف محامي استاذ علي الاستاذه صفيه موجوده 


قالت نواره 


ايوه موجوده اتفضل 


دخل المحامي و جت نواره تقفل الباب اتكلم المحامي و قال 


لا استني يا بنتي معايا حد تاني 


راحت نواره فتحت الباب تاني و اتكلم المحامي و قال 


تعالي يا استاذ حسن اتفضل 


دخل حسن و اول ما شفته نواره فضلت بصه عليه و معرفتش تنزل عنيها من عليه لحد ما دخل القصر و طبعا لما شافته نعمه و صفيه اتصدموا عشان كانوا عارفينه قبل كده المهم اتكلم حسن و قال 


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


اتكلمت صفيه و قالت 


انت ايه اللي جابك هنا يا ابني انت 


اتكلم اشرف و قال 


ده حسن ابن اخوكم انتو تعرفوا بعض قبل كده 


اتكلم حسن و قال 


ازيكوا يا جماعه عاملين ايه 


اتكلمت نعمه و قالت 


انت ابن اخويا 


رد حسن و قال 


ايوه مش انا قولتلكوا قبل كده يا جماعه بس انتوا رفضتوني في الاول 


بصت نعمه و صفيه لبعض و كانت نواره واقفه متنحه و بصه عليه المهم اتكلم اشرف و قال 


طيب يا جماعه ممكن نقعد و نتكلم بدل ما احنا واقفين كده 


تكلمت نواره و قالت 


اه طبعا اتفضلوا ايه يا ماما انتي و خالتو معقوله هنسيب الناس واقفه كده 


استغربت صفيه من رد فعل نواره و قالت 


لا طبعا يا بنتي و هي دي تيجي اتفضلوا 


الكل قعد و بدأ المحامي  يتكلم و قال 


ربنا يرحم الاستاذ علي كان طول عمره بيحلم أن يجمعكوا مع بعض كده 


اتكلم حسن و قال 


ربنا يرحمه كان علي طول بيكلمني عنكو 


اتكلمت صفيه و قالت 


امال امك ورده فين 


اتكلم حسن و قال 


موجوده بس تعبانه شويه 


اتكلمت نعمه و قالت 


لا ألف سلامه زعلتني بجد طيب ليه مجتش معاك دي وحشتنا جدا 


اتكلم حسن و قال 


لا مهي مسافره بره و أن شاءالله شويه كده هبقي أجبها هنا 


نعمه بصت لصفيه و اتكلمت نعمه و قالت 


هتجبها فين يا حبيبي 


رد حسن و قال 


هجبها هنا تعيش معانا 


اتكلمت صفيه و قالت 


و ماله يا خويا 


اتكلمت نواره و قالت 


انا نواره بنت عمتك يا حسن 


اتكلم حسن و قال 


ازيك يا نواره اخبارك ايه 


قالت نواره 


انا تمام قولي يا حسن انت كنت مسافر فين 


قال حسن 


انا كنت في امريكا انا فضلت هناك عمري كله 


اتكلمت نواره و هي فرحانه و قالت 


امريكا حلو ده امال انت بتتكلم عربي كويس كده ازاي 


اتكلم حسن و قال 


السبب في ده كان بابا و ماما كانو دايما بيتكلموا معايا بالعربي عشان منساش اصلي 


قالت صفيه بصوت واطي 


لا و هما كانوا عندهم اصل اووي 


بعد ما قالت كده نزلت ريتاج و قالت 


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


بعديها طبعا الكل بس و اتكلمت نعمه و قالت 


تعالي يا ريتاج سلمي علي ابن خالك 


وقف حسن و بس وراه و ريتاج راحت ناحيته و اول ما شافوا بعض اتكلمت ريتاج و قالت .............. 


تابع 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close