رواية الحربايه الفصل السابع 7 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية الحربايه الفصل السابع 7 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
الحربايه
بقلم سحر حسين عزت
البارت السابع
وقف حسن و بس وراه و ريتاج راحت ناحيته و اول ما شافوا بعض اتكلمت ريتاج و قالت ..............
حسن
اول ما ريتاج قالت كده نعمه / و صفيه / و نواره اتفاجئوا جدا و بعدها اتكلم حسن وقال
ازيك يا ريتاج عامله ايه
اتكلمت ريتاج و قالت
انا كويسه انت ايه اللي جابك هنا
رد حسن و قال
انا جيت عشان اعيش معاكوا
بصت ريتاج علي امها و خالتها و قالت
تعيش هنا
اتكلم حسن و قال
اه هو في مشكله ولا ايه
اتكلمت ريتاج و قالت
لا طبعا ده بيتك يا حسن و طبعا لازم تكون موجود هنا براحتك
اتكلمت نعمه و قالت
هو انتو تعرفوا بعض يا ولاد ولا ايه
رد حسن و قال
ايوه طبعا أنا اعرف ريتاج كويس جدا
طبعا الكلام كان صدمه كبيره بالنسبة للكل المهم اتكلم المحامي وقال
طيب كويس أن في حد يعرفك هنا يا ابني ده هيخليكوا تاخدوا علي بعض اسرع
اتكلم حسن وقال
انا شوفت صورهم كلهم مع بابا بس بصراحه اماره واحده كنت بكلمها معظم الوقت هي ريتاج
اتكلمت نواره بغضب و قالت
كمان يعني انتي يا ريتاج كنت عارفه أن انا عند ابن خال وما قلتليش
اتكلمت ريتاج و هي خايفه عشان طبعا عارفه ايه اللي هيحصل معاها من امها المهم قالت
والله انا مليش دعوه ده خالي هو اللي قالي أن مقولش لحد اي حاجه
اتكلم اشرف و قال
اهدي يا جماعه الاستاذ علي فعلا مكنش عايز يعرف اي حد اي حاجه عشان كان حابب يعملها مفاجاه للكل
اتكلمت صفيه و قالت
لا و هي ده مفاجاه عاديه دي احلي مفاجاه
اتكلمت نعمه و قالت
اه طبعا مفاجأة جميله و خصوصا المفاجأة اللي عملتها ريتاج بنتي
و بعد كده بصت لريتاج بغضب و نواره و صفيه كانوا مدايقين من اللي بيحصل قدامهم المهم اتكلم المحامي و قال
طيب يا جماعه استأذن انا بقي و أن شاءالله يومين كده ولا حاجه و هنبقي نتكلم في الوصيه
اتكلمت صفيه و قالت
طيب اتفضل انت يا استاذ أشرف
و فعلا مشي اشرف و بعد اتكلمت نعمه و قالت
وانت يا ابني اطلع ريح فوق شويه
اتكلم حسن و قال
طيب بعد ازنكوا لو سمحت كنت حابب اخد الاوضه بتاعت بابا لو مش هدايق حد
اتكلمت صفيه و قالت
اه يا حبيبي بس الاوضه دي بقت بتاعتي انا دلوقتي
اتكلم حسن و قال
بس انا كنت حابب افضل فيها علي الاقل احس بتواجد بابا حواليا
اتكلمت صفيه و قالت
ماشي يا حبيبي روح بس ارتاح في أي اوضه تانيه و نبقي نشوف موضوع الأوضه بتاعت ابوك دي بعدين
اتكلم حسن و قال
طيب بعد ازنكوا يا جماعه
و فعلا سابهم حسن و طلع علي فوق و اول ما طلع اتكلمت ريتاج و قالت
طيب انا همشي انا كمان
اتكلمت نعمه و قالت
لا يا روح امك تعالي معايا انا عايزاكي تعالي
و مسكت ريتاج من ايديها و خدتها و مشيت راحت علي الاوضه بتاعتها و اول ما دخلت رفعت نعمه اديها و ضربت ريتاج بالقلم علي وشها و بعديها مسكتها من شعرها و قالت
يعني انتي كنتي عارفه أن خالك متجوز واحده تانيه لا و كمان مخلف منها ولاد و معرفتنيش
اتكلمت ريتاج و هي بتعيط
انا مليش دعوه والله يا ماما ده خالي هو اللي اوعي تعرفي اي حد اي حاجه عن الموضوع ده وانا كان لازم اعمل كده انا وعدته اني مش هعرف حد
اتكلمت نعمه و هي غضبانه و قالت
و هو انا اي حد يا بت انا امك و كان لازم انا اول واحده اعرف الموضوع ده شكلي كده معرفتش اربيكي من الاول
اتكلمت ريتاج و قالت
انا مليش دعوه خالي كان خايف منكوا و كان خايف حد منكوا يأذي حسن أو حتي مراته
اتكلمت نعمه و هي متعصبه جدا و قالت
متقوليش مراته دي تاني مراته دي كانت خدامه هنا في البيت انتي فاهمه يعني ايه خدامه
اتكلمت ريتاج و قالت وهي بتعيط
ايوه عارفه و خالي لما اتجوزها خدها و سفرها بره و كان خايف منك انتي و خالتي صفيه
اتكلمت نعمه باستغراب
انتي طلعتي عارفه كل حاجه عن خالك
اتكلمت ريتاج و قالت
ايوه انا عرفت كل حاجه عن خالي و انتي بقي
اتكلمت نعمه و قالت
و انا انا ايه يا بت
اتكلمت ريتاج و قالت
و انتي كنتي فين يا ماما لما خالي كان تعبان و بيموت هااا كنتي فين ولا حتي عمتي صفيه انتوا كل اللي فارق معاكوا انكوا تتمتعوا بفلوسه و بس و هو مش مهم معلش انتي جايه تحسبيني دلوقتي ليه هااا
اتكلمت نعمه و قالت
انتي فعلا محتاجه تتربي من اول و جديد
و راحت نعمه و فضلت تضرب في ريتاج و كأنها بتخرج كل الزعل اللي كان جواها فيها هي
تعالوا بقي نشوف صفيه و نواره كانوا بيعملوا صفيه و نواره كانوا قاعدين في مكانهم و اتكلمت نواره و قالت
شوفتي يا صفيه السوسه اللي اسمها ريتاج طلعت عارفه كل حاجه
اتكلمت صفيه و قالت
دي طلعت سوسه فعلا و تفتكري يا بت يا نواره تعرف ايه تاني
اتكلمت نواره و قالت
مش عارفه بس هي سوسه و تتوقعي منها اي حاجه
اتكلمت صفيه و قالت
اه يخوفي منها دي
اتكلمت نواره و قالت
طيب و تفتكري خالتي نعمه هي كمان تعرف حاجه عن الموضوع ده
اتكلمت صفيه و قالت
لا يا بت ما اعتقدش خالتك متعملش كده
اتكلمت نواره و قالت
و نبي يا صفيه انتي غلبانه و علي نياتك تلاقيها تعرف كل حاجه و بتمثل عليكي
اتكلمت صفيه و قالت
لا يا بت مش لدرجه دي احنا برضوا اخوات
ضحكت نواره ضحكه خبيثه و قالت
اخوات ! قال اخوات قال هو مش خالي علي ده كان اخوكوا برضوا ولا أنا متهيا لي
سكت صفيه شويه و بدأت أفكر في كلام نواره و كانت نواره هي اللي بتتكلم و قالت
اسمعي مني يا صفيه الاخوات دي مجرد كلمه انما في المصلحه الكل بينسي امه مش اخوه
بعد شويه اتكلمت صفيه و قالت
طيب وايه مصلحه نعمه في حاجه زي دي بقي
ضحكت نواره و قالت
ازاي بقي طبعا ليها مصلحه و مصلحه كبيره كمان
قالت صفيه باستغراب
ازاي يا بت متتكلمي علي طول
اتكلمت نواره و قالت
هقولك يا صفيه عشان بس مش عايزاكي تفضلي علي نيتك علي طول
قالت صفيه
قولي يا قلب امك نوريني
قالت نواره
بصي يا ستي هقولك لما نعمه تعرف أن خالي عنده ابن كبير و مز زي حسن كده لا و كمان هيبقي اغني واحد لما خالي يموت يبقي لازم تخبي عليكي
اتكلمت صفيه و قالت
ايوه هتخبي عليا ليه انا مش فاهمه يا بت
اتكلمت نواره و قالت
يالهووي لا يا صفيه فتحي مخك معايا كده هي مش نعمه عندها بنت واحده
قالت صفيه
ايوه يا ام لسان طويل
قالت نواره
طيب و بنتها علي وش جواز و حسن كمان علي وش جواز
اتكلمت صفيه و قالت
اه ايوه انا كده فهمت يالهوي عليكي يا نعمه يبقي انتي بتعملي كل ده عشان تجوزي الواد للبت بنتك
قالت نواره
و لو ده حصل يا ست الكل يبقي نعمه و بنتها هما اللي هياخدوا كل حاجه وانا وانتي هنقي في الشارع يا صفيه
اتكلمت صفيه و قالت
لا ده علي جثتي أنه يحصل يا بنت بطني
اتكلمت نواره و قالت
يبقي ايه الحل بقي يا صفيه
قالت صفيه
مش عارفه يا نواره سبيني افكر مع نفسي انا حاسه ان عقلي هيقف من كتر الصدامات يا اختي
قالت نواره
ولا اي حاجه ولا تتعبي نفسك في التفكير يا قلب نواره انا عندي فكره حلوه
قالت صفيه
قولي يا ام دماغ سم انتي
قالت نواره
بقي كده طب خلاص روحي انتي بقي فكري لوحدك و خليهم يضحكوا عليكي
قالت صفيه
لا خلاص قولي و بعدين انا بسمع كلامك في كل حاجه انتي عارفه
قالت نواره
ماشي وانا هقولك هنعمل ايه بالظبط عشان نطير نعمه و بنتها من هنا
قالت صفيه
ده انتي بنتي بصحيح قولي يا قلب امك
قالت نواره
بصي يا ستي احنا هنلعب نفس اللعبه اللي كانت هتلعبها نعمه و بنتها
قالت صفيه
لا براحه عليا كده انا مش فاهمه منك حاجه يا بت
قالت نواره
بصي انا هفهمك دلوقتي ابن خالي بقي موجود معانا هنا صح
قالت صفيه
للاسف صح
قالت نواره
لا دي احلي حاجه أنه موجود هنا بصي انا هلعب عليه و هخليه يحبني و هخليه يجي يطلبني منك كمان و ساعتها هنقي احنا الكل في الكل و ده لو حصل يبقي نعمه و بنتها بر
قالت صفيه
ايوه بس متنسيش أن ده ابن خدامه وانا مش عايزه جوازه زي دي ليكي
قالت نواره
مين ده اللي ابن خدامه فكره ده هيبقي معاه فلوس اد ايه و صدقيني هتلاقي خالي كتب كل أملاكه لحسن
قالت صفيه
يا لهوي انتي بتقولي ايه يا بت دي تبقي مصيبه
قالت نواره
مش محتاجه تفكير يا صفيه يعني علي كان نفسه يخلف ولما يخلف مش هيكتبله كل حاجه طيب تيجي ازاي
قالت صفيه
طيب ده لو حصل هنعمل ايه
قالت نواره
ساعتها انا اللي هعمل مش انتي يا قلبي انا بس عايزاكي تهدي و تفضلي مبسوطه يا قلب نواره
و هما بيتكلموا حصلت مصيبه ................
تابع
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق