رواية الحربايه الفصل التاسع 9 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية الحربايه الفصل التاسع 9 بقلم بقلم سحر حسين عزت حصريه في مدونة قصر الروايات
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
الحربايه
بقلم سحر حسين عزت
البارت التاسع
و هي بتتكلم دخل حسن واتكلم بغضب شديد وقال ...........
ريتاج انتي غير مرحب بيكي هنا اتفضلي اطلعي بره
اتكلمت ريتاج بصدمه و قالت
ايه انت بتقول ايه
اتكلم حسن و هو غضبان و قال
بقولك اطلعي بره انا مش عايزك هنا
الكلام كان صدمه كبيره لريتاج و طبعا نواره كانت واقفه مبسوطه من اللي بيحصل المهم اتكلمت و قالت
اهدي شويه يا حسن مينفعش كده
اتكلم حسن و قال
بعد ازنك يا نواره خليكي انتي بعيده عن الموضوع ده
اتكلمت نواره و قالت
حاضر انا مليش علاقه
و بعدت نواره لوره شويه و اتقدم حسن اكتر من ريتاج و قال
قولتلك اطلعي بره انا اصلا مش عارف انتي ازاي جتلك الجراه تفضلي هنا بعد كل اللي انتي عملتيه ده
اتكلمت ريتاج و هي بتعيط و قالت
انا ... انا عملت ايه
مسكها حسن من درعها و قال
انتي مش عارفه انتي عملتي ايه انتي السبب في موت ابويا
الكل اتصدم من كلامه و كانت نعمه و صفيه واقفين علي باب الاوضه اتكلمت نعمه وقالت
نعم يا اخويا انت اتجننت ولا ايه ابوك ده ايه اللي بنتي موتته
اتكلم حسن و قال
ايوه هي اللي موتته انا متاكد من كلامي كويس اوي
اتكلمت صفيه و قالت
اهدي بس يا ابني و قولي انت قصدك ايه بالظبط
اتكلم حسن و قال
انا اكتشفت أن ابويا مات مقتول
الكل اتصدم و قالوا
اه
اتكلمت صفيه و هي خايفه
لا براحه عليا يا ابني ازاي يعني مات مقتول انا مش فاهمه
اتكلم حسن وقال
كان في حد بيدي لبابا جرعه زياده عن اللزوم من العلاج وده سبب في وفاته و عشان كده مكملش يومين في المستشفى و مات علي طول
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب وانا مالي انت بتقول بلسانك أن هو مات. في المستشفى هروح اموته في المستشفى يعني
اتكلم حسن و قال
لا بابا كان رايح المستشفى و هو مش داري باي حاجه يعني اللي حصل معاه كان هنا في البيت تقدري تقوليلي بقي مين اللي كان قاعد معاه هنا غيرك
اتكلمت ريتاج و هي منهاره و قالت
لا انا معملتش حاجه و بعدين اه انا قاعده معاه بس فتره و بعديها ماما خالتني امشي و.....
سكتت ريتاج و تكلمت نواره و قالت
و ايه يا ريتاج كملي
اتكلم حسن و قال
اكمل انا مكانها و بعديها علي طول ابويا تعب اكتر و تنقل المستشفي و بعديها بيومين مات
اتكلمت صفيه و قالت
معقوله يا ريتاج تعملي كده في خالك
اتكلمت نعمه و قالت
جر ايه يا صفيه انتي هتعومي علي عومه ولا ايه انتي نسيتي ده احنا دفنينوه سو وانت يا ابني مدام معندكش دليل علي كلامك ده يبقي بلاش تتهم اي حد كده و خلاص
اتكلم حسن و قال
اه انا فعلا معنديش دليل بس انا متاكد ان ريتاج مجرمه و ليها يد في موت ابويا
اتكلمت ريتاج و قالت
والله وانا معملتش حاجه صدقوني
وقفت نعمه بين ريتاج و حسن و قالت
انا مسمحش لاي حد يتهم بنتي بحاجه زي كده انت فاهم
اتكلمت صفيه و قالت
اهدي يا حسن يا حبيبي اكيد في سوء تفاهم مستحيل ريتاج تعمل حاجه. زي كده
اتكلمت نواره و قالت
خلاص يا حسن بقي الموضوع مستحيل يوصل للقتل يعني
رد حسن و قال
ماشي بس اعملي حسابك يا ريتاج والله مش هسيبك ولا حتي هسيب الموضوع لحد ما اعرف مين السبب في موت بابا
بعد ما حسن خلص كلامه سبهم و طلع بره و نواره و صفيه فضلوا يبصوا لبعض و كان علي وشهم علامات الخوف المهم اتكلمت صفيه و قالت
تعالي يا نواره نروح الاوضه بتاعتنا و انتي يا نعمه بعد ما تطمني يا ريتاج بنتك ابقي تعالي عشان عايزاكي ضروري
اتكلمت نعمه و قالت
طيب روحوا انتو وانا جايه وراكو اهو
خرجت نواره و صفيه و فضلت نعمه و ريتاج و كانت ريتاج منهاره من العياط و بتقول
يا ماما والله انا معملتش حاجه معقوله توصل اني اقتل خالي انتي اكتر واحده عارفه انا كنت بحبه قد ايه
اتكلمت نعمه و هي بتحضنها و قالت
عارفه يا حبيبتي عارفه سيبك منه وانا هتصرف في الموضوع ده
اتكلمت ريتاج و هي منهاره و قالت
يا ماما و نبي تعالي نمشي من هنا و نسيب المكان ده خالص عشان خاطري و كفايه اللي حصل اوي لحد كده
اتكلمت نعمه و قالت
هنمشي يا حبيبتي هنمشي احنا فعلا مينفعش نفضل هنا اكتر من كده
اتكلمت ريتاج و قالت
طيب يلا يا ماما احنا هنستني ايه تاني
اتكلمت نعمه و قالت
هنمشي و مش هنستني حاجه من حد
سبتها نعمه و خرجت من الاوضه و راحت عند صفيه و نواره و اول ما دخلت قالت
بقولكوا ايه خرجوا بنتي من القرف اللي بتاعنا ده انتو فاهمين
اتكلمت صفيه و قالت
بقولك ايه يا نعمه اركني بقي ريتاج بنتك دي دلوقتي و خلينا في الأهم يا اختي
اتكلمت نعمه و قالت
و هو ايه الأهم من بنتي يا صفيه
اتكلمت نواره و قالت
انتي مش واخده بالك من اللي حصل يا خالتو ولا ايه
اتكلمت نعمه و قالت
لا خت بالي يا قلب خالتك خت أن انتو عايزين تلبسوا الموضوع لبنتي انا و تخلعوا انتو منها مش كده
اتكلمت صفيه و قالت
بس يا اذكي اخواتك هو ده بس اللي ختي بالك منه مختيش بالك أن حسن بدأ يدور في موضوع موت أبوه
اتكلمت نواره و قالت
بدأ ده ايه ده عرف أنه مات مقتول لا و عرف مات ازاي كمان يعني مش ناقص أنه يعرف مين السبب
اتكلمت نعمه و قالت
بقولكوا ايه انا ريتاج بنتي بره الموضوع ده سامعين
اتكلمت صفيه و قالت
طيب يا اختي فكري هنعمل ايه لما الموضوع ده يتعرف و ساعتها ريتاج بنتك دي هي اللي هتحبسك و تحبسنا كلنا
اتكلمت نعمه و قالت
بقولكوا ايه انا هسيب القصر ده و همشي انا وبنتي وانتوا بقي اشبعوا بيه
قالت نواره
نعم انتي جايه دلوقتي و تقولي هتمشي
اتكلمت صفيه و قالت
لا يا نعمه لا يا اختي مبقاش ينفع يا قلبي تمشي و تسيبني هنا
اتكلمت نعمه و قالت
ليه بقي مش ده اصلا اللي انتوا كنتو ناوين تعمله معايا انا و بنتي و ترمونا بره القصر
بصت صفيه لنواره و كانوا مصدومين المهم اتكلمت نواره وش و قالت
انتي قصدك ايه يا خالتو
قالت نعمه
انا سمعت كل حاجه اتفقتوا عليها يا قلب خالتك بس العيب مش عليكي انتي العيب علي امك اللي رضيت و تفقت معاكي عليا بس انا هستني ايه من واحده موتت اخوها
اتكلمت صفيه و قالت
لا بقولك ايه انا يا اختي لو عملت كده فا مش عملت كده لوحدي ......
قطعتها نعمه و قالت
عارفه يا اختي عارفه و دلوقتي عايزين تخلصوا مني انا مش كده بس ده بعدكوا و نبي اللي هيقرب مني ولا من بنتي دانا هاكله بسناني ماشي يا اختي عن ازنكوا
سابتهم نعمه و مشيت و فضلت صفيه و نواره يتكلموا مع بعض و اتكلمت نواره و قالت
هنعمل ايه يا صفيه الموضوع كبر اوي و انا خايفه و خالتو شكلها كده ناويه علي حاجه كبيره اووي
اتكلمت صفيه و قالت
هي اكتر حاجه مخوفاني هي خالتك دي
قالت نواره
لا يا صفيه انتي كمان لازم تخافي من كلام حسن الموضوع ده لو اتكشف احنا هنروح في داهيه فعلا
اتكلمت صفيه و قالت
داهيه ولا داهيه ده حبل المشنقه هيلف حوالينا كلنا
اتكلمت نواره و قالت
لا يا اختي انا مالي انا مليش علاقه بالموضوع ده
اتكلمت صفيه و قالت
يعني ايه يا بت هتبعيني ولا ايه
اتكلمت نواره و قالت
معلش يا صفيه معلش يا حبيبتي بس الموضوع لو وصل لحبل المشنقه الكل هيبيع بعضه يا حبيبتي و نصيحه مني ليكي انتي كمان بيعي خالتي نعمه و صدقيني هي مش هتسمي عليكي
سكتت صفيه و فضلت تفكر في كلام بنتها و حست أن الكل هيبعها و هي اللي هتشيل الموضوع كله و هنا بدأت تخاف و كانت لسه هتتكلم لقت ريتاج دخلت وقالت
يا خالتي ماما بتقولك انزلي عشان المحامي تحت و عايزنا كلنا ضروري
اتكلمت صفيه و قالت
طيب يا حبيبتي روحي واحنا جاين وراكي
كل طلع من الاوضه و نزلوا لقوا المحامي قاعد علي السفره و موجوده معاه حسن و نعمه و ريتاج كانت واقفه بعيد شويه و اول ما الكل اتجمع اتكلمت ريتاج و قالت
بعد ازنكوا انا مش عايزه احضر حاجه ولا حتي اعرف اي حاجه
اتكلم حسن و قال
اه ياريت تتفضلي هيكون احسن برضو
اتكلم المحامي و قال
لا معلش يا استاذه ريتاج لازم تكوني موجوده الكل لازم يحضر فتح الوصيه دي بعد ازنكوا
اتكلمت صفيه و قالت
خلاص يا ريتاج يا بنتي خليكي بقي خلينا نخلص
اتكلمت نواره
اقعدي يا ريتاج احنا كلنا عايزين نعرف الوصيه فيها ايه
راحت ريتاج و قعدت جامب نعمه و مسك المحامي الورق بتاع الوصيه و بدأ يقرأ فيها لحد ما قال ................
تابع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق