القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم صباح صابر

 


رواية لعبة القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم صباح صابر 





رواية لعبة القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم صباح صابر 




عمرو :  لا يا باشا انا عمري ما هسيب ملاك انا بحب ملاك وعمري ما هبعد عنها 

كل كلمه كان بيقولها بتقطع في قلب ليث ، قام وراح نحية الخزنه واخذ منها الفلوس 

بص العمرو 

_ الفلوس الي عاوزها اهي عاوزه ملاك تخرج النهارده من الحبس 

_ شكرا يا ليث باشا ، هيفضل جميل في رقبتي طول العمر 

_ اتفضل 

خرج عمرو وراح علي قسم الشرطه ودفع الكفاله وبدأ الظابط يخلص الاجراءات ، اما عند سيف جابت آيه الاكل وبدا سيف ياكل كانت واقفه ومنتظره رايه في الاكل بس هو متكلمش بعد ما خلص الاكل شيلي الاكل واعملي فنجان قهوه وتعالي 

آيه : حاضر من عيوني 

نظر لها بعدم اهتمام ، وهي دخلت ونفذت الي قالها عليه حطيت فنجان قهوه 

_ يارب القهوه تعجبك 

_ مش عجبني حاجه نهائيّ تخصك

_ مش فاهمه 

_ اقصد انك هنا عشان تنفذي اوامري مش اكتر

وماله ما فيش مشكله انا موافقه ما عنديش مشاكل خالص

عاوز اعرفك ان انا مش هقعد معاكي كتير هنا انا هروح بيتنا لاني مش عايز حد يعرف ان انا اتجوزتك

_ يعني ايه ما حدش يعرف ان انا اتجوزنا مش انت جوزي والمفروض ان احنا متجوزيني 

_بس على الورق مش قدام الناس قام وخرج من الغرفه اما هي قعدت بصدمه ايه اللي هو عمله ده يعني هي خلاص بالنسبه له بقت خدامها بس قعدت

بحسره علي حالها 

اما عند ملاك عند الانتهاء من الإجراءات الخاصة بإ الخروج من السجن اتجهت الي المنزل هي و عمرو 

ملاك : هو انت جبت الفلوس إزاي 

-مش مهم المهم انك خرجتي 

-ربنا يحفظك ليا بس انا لازم اعرف الفلوس دي جات إزاي 

-ماشي يا ملاك هعرفك بس اطلعي على فوق ارتاحي

طلعت ملاك هي وتعبانه ومرهقة جدا اخدت شاور ونظفت المنزل جيدا اما عند ملك دخل مراد 

-هو انا هفضل قاعدة هنا كتير 

مافيش رد من مراد ….

قامت وقربت منه 

-أنا بكلمك عالفكره 

-عاوزة ايه 

عاوزه أعرف أنا هفضل هنا لحد امتا

 -لحد ما يجيلي مزاج إني أطلقك 

-ماشي انا معنديش مشاكل بس ممكن نروح مطعم نتعشى في ايه 

-ماشي اجهزي 

دخلت جهزت هي وبتفكر في خطه عشان تهرب 

أما عند ادم دخل ليث 

-أي الي معقدك لحد دلوقتي يا ادم 

ادم بمضايقة ….. مدايق مش ضايق أي حاجة ولا إني أشوف جدك الي كان سبب في آني اجرح مراتي 

-هو انت اتكلمت معها 

-اه اتكلمت معاها 

وحكى له 

-انت اهبل ازاي تسيب ابنك هناك 

-وفيها أي 

-فيها أنها ممكن تاخد ابنك وتهرب

-تهرب فين ولو هربت مين الي هيدفع فلوس العمليه

 وأنت مفكر إني موضوع العمليه ده صح 

مش ممكن تكون بتلعب عليك 

_ ازاي مستحيل انا اتكلمت مع الدكتور

وأنت مفكر إني موضوع العمليه ده صح 

مش ممكن تكون لعبة 

_ لعبة مستحيل خرج من المكتب وخرج وراء ليث 

وصلوا قدام بيت سلمي 

طلع ادم وهو متعصب جدا وعايز يقتلها حرفيا خبط عليها وهي فتحت الباب

_  انت ايه اللي جابك ثاني مش قلت لك خلاص 

_ جايه عشان اخذك انتِ وابني 

في الوقت ده هي ما استوعبتش

_ تاخدني تاخذني على فين 

_اخدك على بيتي انا اضمنك منين مش قبل كده ضحكتي عليا واخذتي الولد وهربتي

_ انت اكيد مجنون 

_مجنون بحبك مش مجنون بحب حد تاني 

_نفخت سلمى لو سمحت امشي انا مش عايزاك انا عايزه بس زين يتعالج 

_اه موضوع ابنك بقى ما انا جايه اخده عشان يتعالج يلا اتفضلي ادخلي البسي عشان ناخد الواد على شقتي و بكره نروح المستشفى عشان نبدا في علاجه

 في الوقت ده هي اتعصبت 

_ انا مش همشي معاك اصلا بكرهك عمري ما هعرف اقعد معاك في شقه واحده 

_خلاص لو مش هتيجي انا هاخد ابني وخليكِ انتِ مع امك

 بس اول مقرب منها عشان ياخد زين اتعصبت هي

_ ابني ما لكش علاقه فيها بقول لك سيب ابني 

_مش هسيبه هتيجي معايا او لا 

_هاجي هاجي خلاص بس سيبه بالله عليك انا مش هقدر اعيش من غيره 

ادخلي دخلت جهزت

 سلمى ونزلت على تحت كان منتظرهم ادم و ليث 

ليث : هتاخدها على فين 

_اكيد مش على القصر عشان اللي اسمه عمران ده 

_خلاص هناخدها على شقه اخوك سيف 

_ماشي 

اما عند مراد كان مرجع طهره لوراء،  قربت منه آيه وحطت القهوه قدام سيف 

_اوامر تاني 

_ لا نطفتي الشقه

_اه 

مره واحده الباب خبط

_افتح الباب 

_ هتفتحي الباب إزاي بمنظرك ده ادخلي لمي شعرك ده والبسي اي حاجه عليه 

_حاضر 

قام وراح فتح الباب وتفاجأءت با ليث و ادم ومعهم سلمي و زين 

_انتوا مين

ادم :  انتي الي مين 

آيه بصتله بخوف،  بس تفاجاءت من رد فعل ليث 

_اكيد جايبها يتسل فيها 

خرج سيف وهي راحت علي سيف 

_ سيف بيقول اني انت جايبني تتسل فيا 

سيف:  مين دي دي مراتي 

قعد ليث وحط رجل علي رجل.......  اه قولتلي مراتك انت فاكر الحوار ده هيمشي عليا خليها تمشي عشان مرات ادم وابنها هيعقدوا هنا عشان عمران 

آيه اتجمعت الدموع في عينها وحست با الاهانه بس رد سيف كان صادم للجميع 

سيف: دي مراتي وحبيبتي والانسانه الي حبتها والشقه دي بتاعتها ومرات ادم تقدر تقعد هنا زي ما هي حابه ماعندي مشكله بس انا مسمحش لحد يتكلم علي حرم سيف الجارحي كلمه واحده 

ملامح ليث بان عليها الغضب الشديدة 

ليث:  وانت مفكر اني انت اصلا هتكمل معاها انت يتتسل وكلنا عارفين كده بس عموما كل الي بتعمله بيطلع علينا ومش لاقين ملك بسبب عدم اراك تصرفاتك 

سيف:  مين ده انت بتشيلني ذنب وخلاص ولا انت نسيت البنت الي خطفتها وكنت عاوز تاخد الي عاوزه وترميها بس هقول ايه البت رفضتك و رفعت عليك بلاغ 

في الوقت ده ليث اتعصب ومسك في سيف وسيف مسك في مراد ادم راح بسرعه عشان يحاول يبعدهم  عن بعض وبا الفعل قدر انه يخرج ليث الي نزل ومشي 

ادم:  ممكن خلاص لانك الي عملته ده اكبر غلط وغلطان لاني انت عارف اني ليث لحد هذا الوقت بيحب ملاك 

اما عند مراد جهزت ملاك واتحركوا راحوا مطعم كبيره 

قعدت ملاك وهو قعده قدامها 

_ هتطلبي ايه 

_الي انت عاوزه 

طلب مراد 

_ هو انت اتجوزتني بجد يا مراد 

_ اه 

_ طب ليه انت بتكره اخواتي وبتكرهني 

_ انا اه بكره اخواتك بس عمري ما كرهتك 

_ ما كرهتني انت بتكذب مافيش حد بيحب حد يذي ويدمر حياته انت دمرت حياتي يا مراد عيشتني با ماضي يخلني افضل عمري كله ندمانه 

_انتي مصدقه نفسك انتي احقر وازبل بنت في العالم وانتي عارفه كده كويس 

_ انا محتاجه ادخل الحمام اغسل وشي وهي بتمسح دمعه خانتها ونزلت 

_ ماشي 

دخلت ولكن مر الوقت و لم ترجع قله عليها وقام عشان يشوفها وطلب من واحده تدخل تشوفها

بس البنت خرجت 

_ مافيش حد موجود جوا حضرتك 

يتبع.... 

#لعبة_القدر 

#صباح_صابر

#قلم_المستقبل 

اللهمَّ صلِّ على سيدنا محمد وعلى آله سيدنا محمد كما صليت على سيدنا إبراهيم وعلى آله سيدنا إبراهيم اللهمَّ بارك على سيدنا محمد وعلى آله سيدنا محمد كما باركت على سيدنا إبراهيم وعلى اله سيدنا إبراهيم إنك حميد مجيد.


تكملة الرواية من هنااااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات