رواية لعبة القدر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم صباح صابر
رواية لعبة القدر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر بقلم صباح صابر
#لعبة_القدر
الحلقه 6
الحلقه 7
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🟣🟣🟣
فاقت ولقت نفسها في غرفه محيطه باللون الاسود ، حاولت انها تقوم ولكن لا تقدر ان تقوم المفاجاه لما اتفتح الباب ودخل اثنين ستات ، خافت ملك ولكن الستات اتهجموا عليها بطريقه رهيبه وفضلوا يطربوا فيها كانوا بيضربوا ملك بكل قوتهم
وملك كانت بتصرخ بقوه من كتر الوجع ولكن لا يوجد عندهم رحمه بعتت عن ملك ، بعد مرور دقائق متعدده وملك كانت على الارض مش قادره تتحرك ولكن صرختها كانت متعاليه .
اما في منزل
رجع سيف البيت ، رجع الشباب البيت كل واحد نام وهو ما يعرفش حاجه عن ملك
في اليوم التالي الصبح
صحي سيف واتجه لقسم الشرطه
اما ليث اتجه للشركة
اما ادم اتجه الى ورشة سلمى دخل وهو مرتبك مش عارف يبدا معاها ازاي ولكن حاول انه يبدا بصراحه من غير كذب لانه بيحبها ولسه لحد دلوقتي بيحبها هو عايز يبقى لها بس مش عارف يجيب ليها ازاي وخصوصا انه عارف انها مجروحه منه ومكسوره بسببه _صباح الخير
_ صباح النور يا باشمهندس حضرتك انا قلت لك العربيه هتخلص بعد يومين
_ انا عايزه اتكلم معاكي مش جاي بخصوص العربيه
وقفت ربعت ايديها
_ تتكلم معايا واعتقد كمان اني ما فيش كلام تقوله او تتكلم في بعيد عن العربيه
_ في يا سلمى انا عايزه اتكلم في حبنا وعشقنا لبعض
_ ما فيش حب ولا عشق ، اطلع بره
_ انا مش هخرج يا سلمي انا بحبك ، والي حصل زمان ده كان غصب عني
_ لا مش غصب عنك كل حاجه برضياك
ولكن لسه هتكلم كانت المفاجأة لم دخلت والدتها هي وبتجري
_ الحقي زين يا سلمي
سلمي صرغت با اسم زين وجريت علي فوق كان واقف ادم مش فاهم حاجه ومين زين ده اصلا ، ولكن عقله اوهم له انه ممكن يكون زوجها وطلع علي فوق والغضب متملك منه ، ولكن دخل ولقي زين علي الكنبه وباين عليه انه مش في وعيه .
راحت عليه سلمي مسرعا
_ زين يا حبيبي قوم مالك يا نور عيني
ولكن لا يوجد اي رد
والدتها بزعيق
_ خودي علي المستشفى بسرعه يا سلمي
ادم با استغراب
_ ليه مش هو فقد وعيه
سلمي بدموع
_ ابني عنده سرطان في الرئه
اتصدم ادم وكانت والدتها تقف لا تفهم شئ ادم راح على طول عند زين وشاله وبالفعل راحوا المستشفى
خرج الدكتور وهو بيزعق في سلمى
_ ازاي تسيبيه من غير ما ياخد الحقنه
ولكن لم يكمل لما مسكوا ادم من ذراعيه
_ انت بتزعق لها ليه، تنسى زي ما هي عايزه بس صوتك ما يترفعش عليها انت فاهم
اقتربت سلمى وحاولت ان هتهدي الموقف
_ خلاص يا ادم سيبه
الدكتور : ايه هو ده الواد تعبان ومن الممكن انه يموت بسبب انك اتاخرتي عليه الحقنه يا استاذه ومشي
بص لها ادم
_ انا عايز افهم دلوقتي حقنه اي دي وليه ما خليتيش الواد ياخدها
_ الحقنه دي غاليه قوي وانا معيش الفلوس بتاعتها وكنت بحاول انِ انا اجمع الفلوس بس ما عرفتش
وبكئت بقوه
_ طب اهدي
هي من غير ما تستوعب كلامها ..
ابننا هيروح مننا يا ادم انا مش عايزه افقد ا زين
_ابننا
استوعبت الكلمه ونظرت له بخوف بس قطع كلامهم دخول
الممرضه : حضرتك هتنزل تدفع فلوس الحقنه تحت
ادم بسرعه : اه هنزل ادفعها
__________________
اما عند سيف
وصل قسم الشرطه ولسه هيدخل لقى ايه قاعده قدام قسم الشرطة
هو بقوه : انتِ بتعملي ايه هنا مش انا خرجتك امبارح رجتي تاني ليه
_ يا باشا رجعني الحبس تاني
_ انتِ مجنونه
_ لا مش مجنونه يا باشا انت السبب في كل اللي حصل رحت اخذتني من البيت وصاحب العماره طردني عشان هم ما بيسكنوش عندهم مجرمين
_ طب اهدي ما تعيطيش يعني انتِ ما عندكيش حد دلوقتي تروحي له
_ ما عنديش يا باشا ، اروح لامي اللي جوزها كل يوم يعمل حاجات قاسيه
_ خلاص اهدي تعالي معايا
_ هتاخدني فين يا باشا لا تفتكرني رخيصة
بص لها هو من فوق لتحت
_ انتِ مش ذوقي نهائي يلا اركبي العربيه واخذه
عند العماره اللي فيها الشقه ادخلي
_ ادخل فين هو انت عشان ظابط هتستغل الغلابه الي زينا ولا إيه
_ مين ده انتِ اتجننتي اتفضلي ادخلي
آيه خايفه منه ،ودخلت وصلها قدام الشقه وفتحها ، وسابها مفتوحه
_ دي الشقه اللي هتقعدي فيها لحد ما اشوف لك مكان تقعدي فيه مش عشان انا طيب لا عشان بس انا السبب في كل اللي حصل لك
_ انت هتقعد هنا معايا
_لا طبعا مش هقعد هنا معاكي فين هقعد في بيت اهلي
_ طب سيب المفتاح هتاخده معاك ليه
ابتسم هو : قلت لك قبل كده انتِ مش ذوقي رمي المفتاح في وشها وخرج من الشقه وهي على طول جريت وقفلت الشقه وبصت للشقه لقيت طبعا زججات خمر و سجائر و حاجات كتيره والشقه ما كانتش نظيفه وبعديها
بدات انها هتنظف في الشقه
اما عند ملك كانت قاعده وضمه رجليها وبتصرخ ، ولكن ما فيش اي رد
نسيب ملك ونروح لملاك اللي كانت قاعده قدام خطيبها
_ انا عايزه اخرج يا عمرو
_ هخرجك يا حبيبتي هتخرجي من هنا ان شاء الله
_ طب امتى انا وقفت لك محامي ما تخافيش
مر دقائق
_ اهو المحامي جه راح هو على المحامي ، اللي دخل معاه وبعد فتره خرج المحامي
القضيه اتحلت بس لازما تدفع كفاله 500 الف جنيه بصي له عمرو
وهو مش مصدق من المبلغ
_ وانا هنجيب المبلغ ده منين يا متر
_ هتجيبه من اي حته بس لازما تدفع الكفاله دي بدل ما تتحبس
ملاك بدموع
عارفه ان خطيبها معهوش كل الفلوس دي واخذ ملاك على الزنزانه ومشي وهو بيفكر هيحل الموضوع ده ازاي وهيعمل ايه في كل الفلوس دي
اما عند ليث فكان قاعد في المكتب بتاعه بيحاول انه يتصل على ملك ولكن موبايلها كان مغلق فرمه الموبايل بعصبيه وقام وهو متعصب _انسانه مستهتره ما بتفهمش في الشغل شغاله وخلاص وخرج من الشركه اتجه على شركه ملك عند دخوله الكل كان متفاجئ بوجوده خصوصا انها مش موجوده
اقترب من سكرتيره واتكلم
_ملك جوه
_ لا يا مستر ليث استاذه ملك ما جتش من الصبح
_ما جتش ازاي
_ مش عارفه والله بس هي مش موجوده
_تمام ماشي
خرج من الشركه وراح على البيت وما لقاش ملك وكان هيتجنن حرفيا رن على ادم بس ادم ما كانش بيرد رن على سيف وسيف قال له انه ما يعرفش حاجه عنها
اما عند ادم
كان واقف وهو قلقان جدا مش عارف خايف من ايه او قلقان من ايه بس خوفو كان رهيب وكلمه ابننا كانت بتردد في عقله
مر ربع ساعه ، وخرج الدكتور
_ الحمد لله قدرنا انِ احنا ننقص
_ بجد يا دكتور
_ اه بجد بس لازماً يعمل العمليه ان شاء الله
_ اعملها يا دكتور
وهي دخلت تطمن على ابنها اللي كان لسه مفقشمن اثر البنج
اما عند ميرفت كانت قاعده مع والده ملك
_ هو ده كل اللي حصل يا خالتي لما عرفت اني كانت في شقه واحد
اتعصبت خالتها : مستحيل ماسه تعمل كده انا عارفاها يا بنتي
_ كانت اشتغلت معانا يا خالتي بقول لك ومشيت كمان من العماره ما اعرفش المفروض تيجي لنا بس ما جتش ، وملك ما عندهاش صحاب ما جاتش ليه
_ انا هنزل ادور عليها ، واجيبها من شعرها
_ ده المفروض يا خالتي تعملي كده ولو ما عملتيش كده ما تبقيش سميه قامت
سميه وميرفت كانت مبسوطه جدا انِ انها تقوم سميه على ملك
وليث كان بيحاول انه يوصل لملك بس ما فيش اي استجابه بس هو اعتقد ان ملك من الممكن انها تكون عامله كده عشان اللي حصل امبارح بس ما كانش في باله ان ملك تكون اتخطفت
سيف كان في القسم الشرطه بيفكر هو ازاي عمل كده ازاي اقدر انه يا امن بنت على الشقه بتاعته وكان حاسس با الندم
اما عند ادم
_ انا عايزه اعرف الواد ده ابني
_ لا مش ابنك ، وانا قلت كده انِ كنت متعصبه مش اكتر
_ بس انتِ ما كنتيش متعصبه وكمان عايزه اعرف ابني ده طب هو لو ابني انتِ ما قلتليش ليه
_ ما قلت لكش ليه ، هو انت كنت فين اصلا انت ما كنتش موجود في حياتنا انت عملت عملتك وهربت
_ انا ما هربتش يا سلمى انا كنت بحميكي ، جدي كان عايز يقتلك
تعالوا نرجع فلاش باك
بعد ما نامت هي قام هو على صوت الباب هو و بيخبط وفتح الباب وكانت المفاجاه لما لقى قدامه عمران بقوه : انت اتجوزت يا ادم
_ اه اتجوزت يا جدي
_انت هتستهبل انت جايب لي واحده من الشارع تقطي معاها يومين وتقول لي ان انا اتجوزتها
انا ولسه هكمل
_البنت اللي جوه دي لو ما مشيتش حالا لاكون قتلها لها قدامك ومعرفك ازاي بدل ما يكون مصرها زي مصيره ام مراد
خاف عليها
وتعالوا نرجع فلاش باك
_ انا عملت كده عشانك عشان احميكي قلت الكلمتين دول عشان تمشي والناس اللي مقرباني من كل حته دي تعرف انِ انا مشيتك وانك مش مراتي عشان ما تموتيش حافظا عليك وكنت ناوي انِ لما تمشي اروح لك واحكي لك على كل الحقيقه وارجعك البيت بس ما لقيتكيش روحت الشركه ، انا كنت بدور عليكِ في كل مكان بس كانك اختفيتي وسالت عليكِ كل الناس وما حدش كان يعرف عنك حاجه كنت بحميكي مش اكثر
هي ضحكت ضحكه مستهتزه
_برافو يا ادم يا جارحي بتعرف تضحك على الشخص اللي قدامك تاخد جائزة نوبل في الضحك على الناس لا صدقت
_ صدقيني انا مش بضحك عليكِ ولو بضحك عليكِ ما كنتش اكون عايزك دلوقتي وما تجيش اتزل قدامك دلوقتي وبص على زين
وقال : انا عايز اعرف الحقيقه ده ابني
_ حد لو ابنك هتعمل ايه مش هتعمل حاجه لاني ده طفل عاش طول حياته نفسه في اب وانا ام كنت بجري كل يوم وبشتغل خدامه في البيوت عشان احافظ على ابني وادي له الحقنه اللي بالنسبه لك فلوسها دي ولا اي حاجه ، ده تعتبر شويه ملاليم من اللي بتدفعهم في الليالي والصهارات وانا الفلوس دي بجمعها اقل حاجه شهرين
وابني كان هيموت بسبب حقنه بس انت عارف ما فيش فايده من الكلام مع واحد قلبه حجر وشاورت على ابنها ده طفل عايش في عالم قاسي ابو قلب حجر انا مش عايزه انك تقرب من ابني تاني وما لكش دعوه فيه هو ما لوش ذنب انِ ابويا يبقى بني ادم زيك واحد خاين خدعني لاني لاني ضعيفه لاني لقاني بحبه بس دلوقتي انا بكرهك بكرهك يا ادم يا جارحي
_بس انا بحبك انا بعشقك انا عمري ما خدعتك انا حبي ليكي لا يوصف
اما عند ملك
دخل الغرفه شخص ملك فتحت عينيها بتعب وقالت بصدمه ظاهره علي ملامحها ......
تابع....
اسفه علي التاخير بس كنت تعبانه شويه .
#لعبة_القدر
كتابة وتاليف
#صباح_صابر
البارت 8
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
مستحيل تكون انت الي عملت كده
_ وليه مستحيل ليه ما تقوليش اكيد
_اكيد ايه انت اكيد اتجننت خرجني من هنا انت مش بني ادم
اقترب منها ومره واحده صرخت صرخة قويه ، بعد ما مسكها من شعرها .
_ أنا مراد الجارحي ، واحد زي سيف يرمني في الحبس
_انت لسه شوفت حاجه ، اخواتي لو عرفوا انك خليت ناس تطربني هيخلصوا عليك
هههههه
_هيخلصوا عليا بجد اترعبت ، بس انتِ خلتني أفكر في فكره حلوه ، اني اكسر اخواتك
_ تكسرهم أزاي انا مش فاهمه
_ ايه الي يكسر اي اخ ، غير شرف اخته
بلعت رئها ملك بخوف شديد
_ انا مش خايفه منك يا مراد ، عشان انت مش هتذيني انت مش شخص وحش ولا قاسي انت بقيت كده من الي مرت با إيه .
_ وفين الحنيه دي وأنا كنت مرمي في الحبس
_ انا كنت هموت عليك يا مراد ، انا حاولت كتير اني اعرف انت في انهي قسم
_ كذابه ، بس انا مش هكسرك عشان بمرور الوقت هينسوا ، انا هعمل حاجه أخطر من كده
واقترب منها وفكها ....
__________________
أما عند ادم وسلمي في المستشفى
_ حب إيه الي بتكلم عنه انا بكرهك
أخرج بره حياتي يا ادم
_ هخرجك بس قبل ما اخرج
(وشاور علي زين) أبنك هيموت عشان مش هتقدري تدفعي تكاليف العمليه وقالها بكل برود
وخرج من الغرفه ، وسلمي كانت تقف وهي ترسم علي وجهها ملامح الجمود والثبات ، ولكن من داخلها ستموت علي الخوف علي ابنها ، وكانت تنظر إلى خياله الذي لم يعد موجوداً ، وهي تفكر هل من الممكن أن يرجع مرت دقيقتين ولم يرجع
" أنا عملت كده ليه "
وجلست بجوار زين وهي ندمانه أنها رفضت آدم ومع إن ادم كان يتكلف بفلوس العمليه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أما عند ايه ، بعد الانتهاء من التنظيف جلست في غرفه سيف تنظر في الغرفه الكبيرة التي تحتوي علي ديكورات رائعه وانتكيات لفت نظرها صوره على المكتب قامت و مسكت هذه الصورة وهي تبتسم كانت صورة لسيف وبنت معاه في الصوره الصوره جميله لدرجه كبيره يبان في حب كل شخص لثاني وخصوصاً السعادة الي على وجه كل شخص ، وأيضا كان هناك البوم صور كبيرة ، لا يقل جمال على الصوره الذي قبلها
آيه با إعجاب و هويام
"يارب ارزقني بالزوج الي يحبني زي حب سيف بيه لمراته "
أما عند عمرو
ـ أعمل ايه يا امي واجيب الفلوس دي منين
ـ ما تتعب نفسك يا حبيبي ، مش كفاية أنها هتبقي رد سجون
ـ يا ماما من فضلك بلاش الكلام
ده دلوقتي ، وكمان كلنا عارفين ملاك وعارفين أنها مستحيل تقتل
ـ ماشي ، لم انشوف الهانم لو انت اتصرفت لها في الفلوس هتعمل ايه
ـ هي لسه هتعمل هي عملت يا ماما
ـ عملت ، انت بتتكلم بجد
ـ أيوه بتكلم بجد
والدته فرحت جدا راحت عليه حضنت بجد يسلم تربيتي ليك
ــــــــــــــــــــــــــ
و با الأمس
ليث با استغراب
ـ هي لسه مارجعتش ليه
ادم بخوف......
ـ لا تكون حصل معاه حاجه
سيف .....
ـ ليكون مراد خطفها
ادم....
ـ لا مستحيل يعمل كده
ـ مش مستحيل ولا حاجه دي شخصية غامضة و محتال ، ومن الممكن يكون هو خطفها .
ـ أمتي عمل كده يا سيف و الخدمه قالوا إنهم مشفوهاش الصبح .
ـ عندك حق يا ليث بس انا لاذم اروح أتأكد
خرج سيف من القصر واتجه إلى منزل مراد ...
أما عند سلمي رجعت البيت ودخلت هي وتبكي
جريت عليها والدتها
ـ ايه يا سلمي يا بنتي مالك
ـ أنتِ عارفه يا ماما .......
و حكيت لوالدتها على كل الي حصل
ـ وأنتِ خائفه من ايه يا بنتي
_ مش خائفه منه ده انا لو اطول اقتله ، بس زين
_ ابوه ومسئول عنه
_ أنا مش عاوزه يدخل في حياتي أنا وزين
_ أمال هتجيبي الفلوس منين
_ ربنا هيقف معايا ومش هحتاج لشخص الي دمر حياتي
_ حسبي الله ونعمه الوكيل في ايه يا بنتي ، كفايه الي حصلنا بسببه
_______________
أما عند آيه فتحت التلفون ...
والمفاجأ عند وصول رسائل كثيراً، ومكالمات فائتة من والدتها ...
رنت علي سميه .........
_ الو عاوزه ايه يا ماما
_ عاوزه اعرف انتِ فين
_ و اشمعنا
_ هو ايه الي اشمعنا ، امك وبسال عليكي
_ ومن امتي الحنيه دي ده انتِ عمرك ما سالتي عليا عايشه ولا ميته
_ متخلصي يا بت انتِ فين ....
بس المفاجأة لم ايه قفلت السكه في وشها ...
ايه بدموع " أنا مش عاوزكي في حياتي "
نامت ايه علي السرير بتعب
اما عند سيف وصل بيت مراد وقفوا الحراس
_ ممنوع دخول من دون معرفه مراد بيه
سيف بقوه .....
_ أنا ادخل المكان الي يعجبني وفي اي وقت ...
قطع كلامهم هبوط مراد من فوق
_ ايه الي بيحصل في ايه
_ مافيش يا باشا ، عاوز يدخل
_ اهلا وسهلا با الباشا
_ امال قولي يا مراد انت اليومين دول بقئت تشتغل في الخطف ولا ايه
_ تصدق فكره بدل شغل الشركة الي يتعب ده
_ فين اختي
_ هو انت جايه تسالني علي مكان اختك مش المفروض انت اخوها وتكون عارف هي فين
_ مالكش صالح اصلا ، و رد علي السؤال
_ ما هو انا حقيقي ماليش دعوه ، بس انت لازم تسيطر شويه وتعرف هي بتروح فين
سيف مرديش عليه ودخل البيت ، ههو بينادي علي ملك ....ملك انتِ فين أما مراد دخل بكل بردو وقعد وحط رجل علي رجل ، وسيف كان بيدور عليها في كل البيت وملقهاش نزل سيف تحت وراح علي هو متعصب....... فين اختي بقول لك انت وديتها فين
_ ما اعرفش اختك فين ، روح شوفها بقى انت راحت فين، هو انا اللي هقول لك اختك فين برده
تعصب وخرج من البيت اما في الوقت ده كانت ملك تحت وسمعت صوت اخوها اول ما سمعت صوت اخوها فضلت تصرخ باسمه عشان يجي يخرجها ولكن المفاجاه لما اتفتح الباب ودخل مراد
قومي معايا امسكها من شعرها... قومي قومي يلا بقول لك
_ لا انا مش عايزه اروح معاك حته محدش هيقدر هياخدك مني فاهمه في صباح يوم جديد كان محدش نام في قصر عائله الجارحي
هم بيدوروا على ملك وما لهاش اثر نهائي ام ادم ذهب رؤيه اشغاله
في شارع كانت واقفه سلمى وماسكه في ايديه زين ومره واحده تفاجئت بعربيه جايه بسرعه ولكن شخص من العربيه دي خرج المسدس وخرجت طلقه في صدر سلمى وقعت على الارض هي وسايحه في دمها .....
يتبع ....
#قلم_المستقبل
#روايات_صباح_صابر
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما صليت على سيدنا ابراهيم وعلى ال سيدنا ابراهيم اللهم بارك على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما باركت على ابراهيم وعلى ال سيدنا ابراهيم في العالمين انك حميد مجيد
الناس كلها اتجمعت حواليها وهما مش مصدين وبيحاولوا انهم يقوموها ، ولكن الشخص اللي هذه الفعله هرب با فعلته
بعد مرور فتره من الدقائق والثواني
عند ادم كان قاعد وبيفكر في كلامها الذي شاغل تفكيره
ازاي مقدرش انه يعاقبها على الكلام اللي قالته
قام راح وفتح الغزنه بتاعته خرج منها قسيمه جواز وبدا يقرا
الزوج
ادم محمد محمود الجارحي
الزوجه
سلمى محمد احمد عبد الكريم
اتنهد ومسك موبايله عشان يكلمها ويودي لها قسيمه الجواز
رن عليها مره والثانيه والثالثه لحد ما حد رد ، ولكن ما كانتش هي _السلام عليكم
_وعليكم السلام مين معايا و فين صاحبه التليفون
_ حضرتك صاحبه التليفون في المستشفى وعاملة حادثه
_طب فين المستشفى
قاله علي العنوان ، وادم طبق القسيمه وحطها في جيبه وخرج
خرج بسرعه من المكتب هو وبيجري عشان يروح المستشفى
اما في مكان اخر مجهول كان واقف شخص ، ووصل الشخص المجهول
اتكلم الطرف الذي ينفذ المهمه
_ خلصت عليها يا باشا خلصت عليها وعملت كل اللي انت قلته عايز بقى فلوسي وحقي
_ فلوسك وحقك حقك هو ....
وخرج المسدس ، وقتله بكل جبروت ومشي من المكان كانه ما عملش حاجه
اما عند ليث كان شاغل كل تفكيره ملك راحت فين وايه اللي حاصل معاها دلوقتي هل من الممكن انها تكون بتعمل كده عشان متضايقه على اللي عملناه في مراد بس مستحيل ، مستحيل لحد دلوقتي بتحبه مستحيل بعد ما رفضها ومحبهاش هي بتحبه بس في الوقت ده دخلت السكرتيره
_ مستر ليث في حد في انتظارك بره
_ماشي ممكن تدخلي
دخل في الوقت ده وابتسم
_ممكن اقعد
_مين انت
_انا عمرو اللي شغال في المصنع بتاع حضرتك وجيت قبل كده
_ اه اهلا
_ انا كنت عايزه اطلب منك طلب يا ليث باشا
_اطلب عايز ايه
_انا خطيبتي كانت شغاله عند حضرتك سكرتيره
بص له بستغراب
_ مين هي
_ اسمها ملاك ملاك عبد الكريم
اول منطق الاسم ده عيون ليث لمعه بحب لانه ده حبه الاول
_ اه افتكرتها هي فين
_ والله يا ليث باشا هي كانت عايشه مع مرات ابوها وماتت مرات ابوها ماتت من فتره وهي اتحبست بتهمه قتلها ومحتاجه فلوس عشان تخرج 500 الف جنيه كفاله محتاج من حضرتك تدفعهم ، دي كانت مهما كان شغاله عند حضرتك
_ اه طبعا انا محتاج بس اعرف عنوان قسم الشرطة واسمها بالكامل عشان اروح واعمل اللازم
_ ماشي يا ليث باشا ان انت تؤمر بيه بس قول لي انت ليك علاقه فيها ازاي
_ انا خطيبها يا باشا وكلها شهر ونتجوز
اول ما سمع الكلام ده اتحولت عيونه لباركين من الغضب
وقام
_ اه ماشي اتفضل انت ما تنساش تسيب العنوان واسمها بالكامل
_ماشي يا باشا
ومشي عمرو هو وسعيد جدا
هيخرج ملاك
اما عند ملك كانت مريحه علي السرير في اوضه
ملك : فينك يا ليث
فتح الباب مراد
_ قومي يلا
_اقوم فين
_ قومي اضحكي معايا ، وامسكها من شعرها
_ قومي معايا
_ حاضر سيب شعري حاضر
نزل تحت وقاعدها المفاجاه لما لقت الشيخ قاعد
ابتسمت : حضرتك مين ده
_ الماذون يا حبيبتي اللي هيكتب كتب كتابي انا وانتِ
_كتب كتاب ايه الي بتكلم عنه حضرتك انا مش مسؤوله عن نفسي اخواتي هم اللي مسؤولين عليا هروح اكلم اخواتي عشان يجوا يكتبوا كتب الكتاب ماشي
ولسه هتمشي هو...
_ راحه فين
_ اكلم اخواتي
_ اقعدي
قعدت .... انا مش موافقه مش موافقه يعني مش موافقه
مراد : يا عاصم
عاصم راح عليها ورفع السلاح والايد التانيه علي الماذون
_ هتوافقي ولا اخليه يفضي المسدس فيكي
_ اكتب يا شيخنا اكتب يا شيخنا الزوجة
ملك محمد محمود الجارحي
وهي بتعيط بدا انه يكتب كتب الكتاب وفاقت هي على اخر جمله قالها الشيخ بارك الله لكم وجمع بينكم في خير
ملك : ما تشوفش شر
ومشي الماذون
مرادامسكها من ذراعيها
وهي اتكلمت ..... هو انا المفروض اعمل ايه
_تطلعي على فوق تجيبي الميه بملح وتيجي انتي هتستهبلي يا بنت جهزي نفسك عشان النهارده ليله عمرنا يا حبيبتي
_ اخر ليله في عمرك ان شاء الله ربنا ينتقم منك اعمل ايه انا دلوقتي ليث هيموتني ليث مين سيبك من ليث هيعمل ايه سيف ده انا لم قلت له خرجوا طربني بالقلم امال لو عرف انِ انا اتجوزتك ومره واحده
اغمى عليها
اما عند ادم وصل المستشفى خايف عليها اقترب منه ظابط الشرطه
_ حضرتك مين تقرب للمريضه ايه _جوزها
_ قسيمه الجواز من فضلك والبطاقة
_ ماشي
_ هي كويسه واحنا نحاول نوصل للمتهم اللي عمل كده
_تمام ماشي شكرا وكان معاه زين زين هو بيبص لعمو الظابط
_ عمو هو ماما هتقوم امتى
اما عند سيف كان بيفكر يعمل حاجه غلط وهي انه
نزل وركب العربيه وصل قدام بيت اللي فيه شقه ايه وهو ناوي على فعل شيء غلط من الممكن انه يعيش ندمان عليه طول عمره ده لو بيحس طلع .......
تابع ....
صلوا علي الحبيب
الحلقه التاسعة
#لعبة_القدر
#صباح_صابر
#قلم_المستقبل
وطلع إلى فوق وهو ناوي على الشر.
أما عند آدم، اقترب من زين، ونزل إلى مستواه.
ـ حبيبي، ماما هتقوم بالسلامة.
ـ يا رب، يا عمو، بس أنت مين؟
رد ولسانه يرتعش: بابا.
ـ أنت بابا؟
ـ أيوة، يا حبيبي!
ابتسم وحضنه: أنت نزلت من السفر.
ـ إمتى؟ أنا وحشتني قوي.
ـ وأنت أكتر.
ـ ما تسيبني تاني، عشان صحابي أهلهم يبقوا معاهم وما بينهم. مش اسيبك تاني، ماشي؟ يا بابا، أنت عارف أن ماما تفرح جداً لما تشوفك، وأنا هكون مبسوط.
أخذا قعد على الكرسي، أما عند
كانت قاعده عندما سمعت جرس الباب. فتحت الباب، وكانت المفاجأة أنها وجدت سيف أمامها. شعرت بالخوف وبَلَعت ريقَها
وزفتت قائلة: سيف، أنا أعرفك.
أنت جاي ليه؟
ـ هكون جاي ليه يعني هقعد معك شوية.
- تقعد معايا فين؟
ـ أقعد معاكِ في شقتي.
أنا هقعد هنا فترة بس هادور على شقة وساعتها إن شاء الله امشي من الشقة والله .
كان يقرب منها وهي كانت خايفة جدًا،
تكلمت: سيف باشا، أنا مش خايفة منك، أنت أكيد مش هتئذيني وأكيد مش هتعمل معايا حاجة، أنا واثقة إن أنا مع واحد يخاف ربنا ومش هيئذيني. بالله عليك يا سيف باشا، لو بتفكر تعمل حاجة متعملهاش، اعتبرني أختك بالله عليك أو مراتك.
اتكلم وهو يزعق فيها جامد، ادخلي، بقولك. دخلت هي على طول الأوضة وقفلت على نفسها.
كان ليث يسترجع ذكرياته يتذكر ما حدث قبل ثلاث سنوات، عندما كان يتحدث أمام ملاك قائلاً:
أنا أحبك.
لكنها ردت قائلة:
أنا لا أحبك يا ليث، أنت بالنسبة لي مجرد مدير.
قال:
لكنني أحبك، يكفي أنني أحبك. اقبلي حبي يا ملاك، أنا أحبك جداً.
فأجابته:
أنا لا أحبك، أنا امرأة لا أريدك. هذا أمر عادي بالنسبة لي.
قال:
سأجعلك تعيشين كا الملكة.
فردت:
أنا لا أريد أن أعيش كا الملكة، أنت بالنسبة لي مجرد مدير، لا أريد أن أعيش بهذه الطريقة. أحب حياتي كما هي، ولم تكن يوماً الشخص الذي أحلم به. أنت شخص غير جاد، وكل اهتمامك منصب على الفتيات. حتى لو أحببتني، ستجعلني أدخل في دوامة من مشاعرك وفقدان الحياة
خرج من ذكرياته المؤلمة وخرج من مكتبه، نظر إلى سكرتيرته:
- الشخص الذي خرج من هنا ترك الاسم والعنوان.
- أيوه يا مستر ليث.
أخذ ليث منها الاسم والعنوان واتجه إلى قسم الشرطة.
وعند آدم، كان قد أخذ زين، وكانت والدته قد دخلت قربت من زين وشدته من يد آدم:
- أنت واخد ابن بنتي على فين؟
- ده ابني أنا كمان ومن حقي يكون معايا.
وعند ليث، وصل قسم الشرطة ودخل وهو متعصب، كان كل تفكيره لماذا لم تحبه؟ هو الشخص الذي لديه المال والسلطة، بينما أحببت شخصًا لا قيمة له و يعمل لديه. لكن قطع تفكيره دخول ملاك المكتب الذي كان يجلس فيه آية.
ملاك الذي نظرت له بكل ضيق وتكلمت ........
يتبع ...
كل سنه وانتم طيبين وبخير وسعادة يارب العالمين
وعيد سعيده عليكم
اسفه على التاخير يا صحابي ، وفرحوني با لايك وكومنت يارب يفرح قلبكم
#لعبة_القدر
#الحلقه_العاشره
#صباح_صابر
11
_ هذا ابني وسأخذه معي برضاك أو غصب عنك.
_ أبن مين ، هل جننت؟ هذا ابن ابنتي.
_ ابن ابنتك مني، وأنت تعرفين شيئًا مثل هذا جيدًا.
_ لو كنت أعلم أنك الشخص الذي دمر حياتي أنا وابنتي، كنتُ سأقتلك بيدي.
_ أنا أمامك الآن، لكن أريد أن أخبرك أن ابنتك هي التي كانت ستموت وتتزوجني.
_ ابنتي التي عشتها مهانة ومذلولة أمام الناس.
_ أنتِ هتشحتي يا ولية، أوعي كده من وشي.
أخذوا ومشي، ثم عند سيف، ذهب وخبط على باب الغرفة بقوة.
_ افتحي الباب.
'أنت عاوز إيه يا سيف باشا؟
_ مش هقدر أتحمل وجودك في الشقة. جمّعي أغراضك وامشي من هنا.
بس هروح على فين؟ أنا ماليش حد.
خلاص، اخرجي وقضي الليلة النهاردة معايا.
لم يسمع ردها، فتخيل أنها وافقت وذهب للجلوس على الأريكة، منتظرًا خروجها لتقضي الليلة معه.
وبعد مرور عدة دقائق، خرجت آية.
ونزلت إلى مستواها.
_ حاسّة بيك، وأنت زي أي راجل، إحنا مش في فيلم عشان تستقبلني عندك زي أختك. إحنا في الواقع، وشكرًا على أنك خليتني ضيفة عندك اليومين دول، بس لو هنام في الشارع، عمري ما هغضب ربنا. وأخذت شنطتها ومشت من الشقة.
في الوقت ده، شعر سيف بالندم، هو عمل كده ليه، وخصوصًا لأنها ماكانت مش عاجباها.
في البداية، تنهدت، لكنه كان يعتقد أنها ستكون مثل باقي البنات الذين يعرفهم، لكن على العكس، كانت أنظف منهم.
أما عند مراد، كانت ملك جالسة وتمرر يديها بشغلٍ كبير من الخوف، ولم تتحدث، ومراد كان يقف أمامها بدون ت-shirt.
_ إيه، هتفضلي قاعدة كده كتير؟
_أبوس رجلك يا مراد، بلاش تعمل حاجة زي كده، أخواتي ممكن يقتلوني.
_ إنتي هبلة يا بنت ولا بتستعبطي، إنتي مراتي.
_ أنا مراتك، وإيه اللي انت عاوزه هننفذه بس عاوزك يراضيك يا لمبي، هولاكو يجيني من شعري.
_ لا، يروحي ، طبعًا ما تتعدلي يا بنت، وقومي اجهزي عشان النهاردة دخلتك.
بص بقا، عشان أنا وافقت أتجوزك
عشان أنت غلبان وقاعد تحايل عليا إني أتجوزك.
_ لا يا شيخة!
وراح عليها ومسكها من قفها. مين ده اللي اتحايل عليكي؟ خوري، أجهزي بدلاً من ما أطين عشتك.
جريت على الحمام وقفلت الباب على نفسها.
أما عند آدم، وصل القصر هو ومعاه زين.
_ هو ده بيتك يا بابا؟
_ لا، يا حبيبي، ده بيتي أنا وإخواتي./
_ طيب ماما هتعيش معانا؟
_ آه يا حبيبي.
لسه هيدخل وقف ليث، اقترب منه ليث.
_ مين ده يا آدم؟
_ ابني.
_ ابنك إزاي ومن مين؟
سرد له كل ما حصل.
_ طب، أنت مجنون جايبها لحد هنا؟
_ أوديه فين
-وديها أي مكان، لو عمران عرف ممكن يقتل مراتك وابنك. اخلص.
-ما فيش حاجة من الكلام ده.
_ لو ما فيش حاجة من الكلام ده كان مراد أمّه ماتت هي وأخته.
_ ماتوا في حادثة.
_ اسمع اللي بقولك عليه، وخد الولد من هنا وديه على بيتك. اخلص.
_ ماشي.
أخذ آدم زين وهو ليس مقتنعًا بكلام ليث. مرّت دقائق وسيف استوعب والندم نال منه، ونزل الشارع. ركب عربيته وبدأ يدور عليها؛ كان يدور في كل مكان وهو قلقان عليها لحد ما حصل عليها، كانت تجلس على الأرض تبكي.
اقترب منها ببطء.
_ صدقيني، غصب عنِي:
_ غصب عنك، إيه! أنت دمرت حياتي، أنت السبب في أنني في الشارع الآن.
_ أولًا، أنا مش السبب، أنا كنت بدور على حاجاتي.
_ أه، وأنت اللي خليت الناس تتهمني أني حرامية.
_طيب قومي، أرجعك الشقة.
_ مش عاوزة أرجع أي مكان.
_ هتفضلي في الشارع؟ بلاش عناد.
_ أنا مش بعاند، أنا خايفة منك.
_طيب إيه اللي يرضيك؟
_ إنك تكتب الشقة باسمي وتعتبرها تعويضًا على اللي عملته فيّ.
تابع:
#لعبة_القدر
#صباح_صابر
#قلم_المستقبل .
12
_انتي اتجننتي
_ لا انا مش مجنونه انت اذيتني في حياتي
_ اذيتك انتي طماعه
_ انا نفسي اعيش في شقه تكون ملكي وملقيش شخص ميسواش حاجه بس عشان بيدفع فلوس يتهجم عليا في الشقه
اتعصب هو ومسكها من ايدها
_ مين ده
_ سيب ايدي ومالكش دعوه فيا
_ طب تعالي نرجع البيت
_ لا مش هرجع غير لم تكتب الشقه با اسمي
_ ماشي قومي
قامت وركبت العربيه وهو رواحها علي البيت
وهو رواحه علي القصر
عند ادم وصل الفيلا بتاعته ونزل ادم ودخل زين
_ خليك هنا ومتخرجش من هنا
_ حاضر بس انت هتسيبني الوحدي
_ معلش يا حبيبي اوعدك اني هقعد معاك
_ ماشي يا بابا
وبعد مرور ساعات في قصر الجارحي كان يجلس عمران وسيف وادم وليث
_ عرفتوا مكان ملك
ليث: لا يا جدو
سيف: غريبه اني
انها اختفت مره واحده ما نعرفش هي راحت فين
_ طب لازم تجهز نفسك عشان الميعاد
_ معاد ايه يا جدي اللي انت بتتكلم عليه
_ ميعاد خطوبتك على نسرين
_ قلت لك قبل كده انئ انا مش موافق
_ لا هتوافق غصب عنك لان دي الوحيده اللي هتنفع ، ولا انت عايز تجيب واحده من الشارع شبه البنت اللي جبتها وفي الاخر تعمل اللي انت بتعمله انت وابن عمك
_ ما بعملش حاجه كمان انا مش هتجوز غصب عني
_ انت هتتجوزها غصب عنك بدل ما حرمك من كل الفلوس والاملاك في الوقت ده تعصب قوي وطلع علي فوق هو ومدايق جداً وخصوصاً اني موضوع آيه شغله جداً
اما عند ملك كانت قاعده علي الكنبه بتفكر في حالها وهل من الممكن ، اخواتهل يسمحوها ، دخل مراد وهي قامت
_ ايه الي جابك يا مراد
_ هو ايه الي جابك جاي اقعد في جناحي
_ خلاص هخرج انا
_ تخرجي فين استني
وقرب منها ووضع راسه علي رجليها
وغمض عيونه ، في الوقت ده حسيت أحساس غريب خلها تمشي إيدها علي شعره بحب و حنان
_ انت ليه بتعمل كده مع جدو و اخواتي
_ انا مبعملش حاجه بس هما حرموني من امي
_ اخواتي ملهومش ذنب
_ لا ليهم لانهم شهدوا علي عمرات انه كان في البيت وقت الحادث كان من الممكن انهم يقولوا الحقيقه وحق امي يرجع
_ متخليناش نفتح ورق اتقفل من زمان
_ عندك حق
بعد مرور الوقت لحظت انه مرتاح هو وعلي رجليها ابتسمت ابتسامه خفيفه
_ حبيبي تعال نام علي السرير
مسك إيدها
_خليكي جنبي نامي جنبي
_ حاضر
نام واخدها في حضنه كانت حاسه با إحساس غريبه من قربه وحبه ليها
_ أنا مش بحبه بس هو حنين جداً
قالت الكلمه دي وغمضت عنيها
عند مراد مقدرش يستني للصبح
التفكير في الموضوع ده شغله جداً قام وجهز وخرج لسه هيمشي وقفه ادم
_ رايح فين يا مراد الوقت متأخّر جداً
_ رايح في ستين داهيه
_ ليه بس استني خد حقك روح المكان الي يعجبك
_ حق إيه الي بتكلم عنه ، وجدك عايز يخصبني اني اتجوز واحده مش بضيقها ولا بضيق طريقتها في البس ولا الكلام البنت الي زي دي اخري اقضي معاها كام ساعه واسابها
_ طب متتجوز بنت محترمه
_ طب وجدك
_ نسرين لما تعرف انك اتجوزت هتنسي الموضوع وادور علي شخص تاني
_ عندك حق
_ انا كنت عاوزه مفتاح شقتك
_ مفتاح شقتي ليه
_ عشان
وبدأ انه يحكيله الي حصل
_ بتهزر يعني انت دلوقتي عندك ولد من سلمي
_ اه ، ليث عارف بس انا عاوزه يقعد في شقتك افضل
_ ماشي بس شقتي قاعده فيها بنت
_ بتعمل ايه
_ مبتعملش دي مش زي البنات الي نعرفها دي بنت غيرهم نهائي غلبانه وطيبه
_ ايوه برضو يعني بتعمل ايه في شقتك
_ اصل انا قبضة عليها والراجل صاحب البيت رمها بره فقعدها في شقتي
_ ايوه يا حنينه من امتي الحنيه دي ده انا اخوك ومش حنينه كده معايا
_ لا ما هو انا مقعدها في الشقه بحاول اني اخد الي انا عاوزه منها و رميها في الشارع زي الكلاب
_ طب ما انت بتقول انها محترمه وغيرهم متتجوزها بدل ما تعمل كل ده وبا المره تعيشلك خدامه وتعيش انت حياتك
جي ليث
_ مين دي
_ اقعد شوف ادم عاوز يلبسني في واحده
قعد ليث وادم فسر له الي حصل
_ طب ما ادم عنده حق بدل ما تتجوز نسرين الي مش عجباك اتجوز البنت دي وخليها في الشقه واعتبرها خدامه عندك وإيه الي انت عاوزه منها تخده با الحلال وفي الوقت الي تحبه
_ هفكر
طلع الجميع وناموا في اليوم التاني الصبح صحيت ملك لقيت نفسها لسه في حضن مراد ابتسمت ابتسامه خفيفه
_ نمت احلي نومه في حياتي
_ وانا كمان
_ انت صحيت انا مكنتش اقصدك علفكره
_ عارف
قام ودخل اخذ شاور جهز وكذلك ملك الي لبست بجامه من عنده ليث قام واتجه لقسم الشرطه ودخل وطلب انه يشوف ملاك
دخلت ملاك الي نظرت له بضيق
_ عامله ايه
_ اعتقد اني السوال ده ميخصكش
_ انا هعدي الكلام ده بمزجا لحد ما احصل علي الي انا عاوزه
_ تحصل علي الي انت عاوزه ده في احلامك
_ احلامي هنشوف في الموضوع ده
_ إيه فكرتي وعاوزه تخرجي
_ فكرت ولقيت اني انت لو اخر واحد في العالم مش هتجوزك لاني بحب خطيبي وبا النسبالي انه خو عمري وحياتي الي بعشها عشانه قامت وخرجت من المكتب تحت عيون ليث الي كان غاضب جداً
_ ازاي بنت ترفضه ترقض كل حاجه يمتلكها خرج من المكتب وهو مش ضايق نفسه
عند ادم راح واخذ زين و راح على المستشفي عشان يطمن علي سلمي
اما عند ملك سمعت تخبيط علي الباب راحت وفتحت الباب هي ومرعوبه
_ انت تاني عاوزه إيه
_ هكون عاوزه إيه ، عاوزه اتكلم معاكي
_ مافيش كلام ما بينا يا باشا
_ انتي هبله عاوزه اتكلم معاكي في موضوع الشقه
_ خلاص يا باشا انا مش عاوزه الشقه انا الحمدلله هنزل اشتغل وادور علي شقه نفسي
_ انا عاوزه اتجوزك وتقعدي في الشقه هنا بس اتوفقي وهكتبلك شاليه با اسمك وفيلا با اسمك و 4مليون جنيه كاش
_ لا شكرا كنوز الدنيا لو هدتهلي مش هغصب ربنا
ابتسم هو
_ مش اقصد الي فهمتي اقصد كتب كتاب حقيقي
_ إيه عاوزه تتجوزني
عند ادم وصل المستشفى راح غرفه سلمي وفتح الباب ولكن ملقاش سلمي اقتربت منه الممرضه وقالت بصوت حزن
_ البقاء لله
تابع
لو مفيهاش تعب ممكن لايك وكومنت حلو وتشاركوا الروايه مع صحابكم بجد بقئت احس با الاحباط من التفاعل 😔😭
#لعبة_القدر
#صباح_صابر
#قلم_المستقبل
13
#لعبة_القدر
بقلمي صباح صابر
_ إيه بتقولي إيه ازاي حصل كده
_ شد حيلك
حس احساس صعب اول مره يحسه حس وكانه قلبه اتكسر حاجه من جوه اتكسرت فقد شئ كان غالي عليه كانت بنسبله حياره وكل ما يملك جرحها بس عاش الاربع سنين وهو ندمان حاسس با انه جرح حته من قلبه مش إنسانه دخلت حياته وخرجت هي مش مجرد إنسانه دموعه خانته ونزلت
_ طب عاوز أشوفها
_ حضرتك والدتها اخدتها
استغرب ادم وخرج موبيله بس افتكر انه معهوش رقم والدتها خرج من المستشفى هو وبيجري وراح علي بيت والدتها
_ ممكن افكر
_ تفكري في إيه انا مش فاضيلك
_ انا مش مستوعبه حاجه ولا فاهمه حاجه
_ ممكن ادخل بدل ما احنا واقفين علي الباب كده
هي بخوف
_ لا
حس بخوفها
_ ورحمة حبيبتي ما هعمل حاجه ، دي اكتر إنسانه كنت بحبها
دخلت ودخل هو وابتسم ابتسامه خفيفه
_ أنا عاوز اتجوزك عشان موضوع يخصني يعني مش ملزوم اقولك إيه هو
_ وانا مطلبتشمنك اعرف إيه هو
_ موافقه
_ ماشي بس هنكتب كتب الكتاب عند ماذون انا اعرفه
_ ده ليه
_ عشان لا تضحك عليا وتاخد الي انت عاوزه وترمني في الشارع
_ اولا انا مش عاوز منك حاجه غير اوك تلبيلي طلباتي وماشي انا موافق ادخلي اجهزي
_ انهارده
_ اه النهارده مافيش وقت
_ حاضر
دخلت هي وسعيده فا هي كانت تتمني شقه تعيش فيها بس سيف مش هيديها شقه وبس ده هيدلها يعتبر حجات مكنتش تحلم فيها
عند ادم وصل البيت هو وزين دخل وطلع علي فوق بسرعه مسح دموعه الي كانت علي خده علي فقدان مراته فتحتله والدتها
_ ازيك يا زين
هي وبتحضن زين
_ الحمدلله يا تيته هي ماما فين
_ جوه يا حبيبي
استغرب ادم ودخل زين الي اتكلم بسعادة .
_ ماما وحشتيني
دخل ادم الي اول ما شافها السعادة والفرحه اترسمت علي وجه وراح عليها وحضنها وقفت في مكانها مصدومه ومش مصدقه الي بيحصل وهو ضمها ليه بقوه ورفعها من علي الارض
_ الحمدلله انك عايشه
_ هو إيه اللي حصل
_ خرجها من حضنه
_ انا عشت احساس عدم وجودك معايا ولا في الحياة واتمني اني معهوش تاني
_ انا مش فاهمه حاجه
حكلها
والدتها ضحكت
_ في واحده تانيه كانت في الغرفه
_مش مهم اهم حاجه انها بخير
وقبل رأسها ربنا يخليكِ ليا
_ ويخليك ، عمليّة زين
_ هنعملها
_ زين هو الحاجه الوحيدة ، الي مخليني قبله الي انت بتعمله هو الصله الي بينا
_ هعمله العمليه عند احسن الدكاترة وهيقوم با السلامه وهقعدك انتِ وهو با فيله وهكتبها با اسمك
_ ماشي
نزل لمستواء زين
_ حبيبي عاوزه حاجه
_ رايح فين يا بابا
_ رايح الشغل
_ ماشي يا بابا تعال بسرعه
_ حاضر
خرج وراح علي الشركه ، ومراد راح و كتب كتب كتابه علي ملك ، وليث كان في الشركه وهو مدايق مش مصدقه
ليث با إسرار : مش هسيبك وهتبقي ليا حتي لو هعمل مستحيل
اما عند مراد رجع البيت وهو مدايق ومخنوق ، دخل غير ملابسه ، و آيه دخلت غرفه التانيه وغيرت لبسها
وقفت قدام المرايا و ابتسمت خرجت وهي بشعرها وبا بجامه بتاعته لانها مجيبتش لبسها معاها الغرفه وكانت مكسوفه تروح تجيب البس من الشنطه
_ اجهز الاكل
_ اه ، وخلصي عشان عاوز اتكلم معاكي
_ حاضر
مشيت تجهز الاكل ، اما عند ليق كان قاعد امامه عمرو
_ حضرتك كنت عاوزني
_ اه عاوزك ، في موضوع خطيبتك
_ ايوه حضرتك اتصرفت في الفلوس
_ الفلوس موجوده ، بس إيه الي يخليك تاخد سلفه عشان خطيبتك
_ يا باشا انا بعشقها و لو اعمل المستحيل عشانها هعمله
_ هديك ضعف المبلغ ده 5مرات بس تسيب ملاك .......
يتبع
تكملة الرواية من هنااااااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق