القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم صباح صابر

 رواية لعبة القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم صباح صابر 




رواية لعبة القدر الفصل السادس عشر 16 بقلم صباح صابر 




خرج بسرعه واتجه لبيت يحي اما عند يحي قرب منه مراد الي مسكه من التيشرت ونزل في ضرب وحرفيا لعب في وشه الكره 😂😂 والحقيقه هو يستاهل 


كانت قاعده ملك علي الارض وضم نفسها بتحاول تستره نفسها والدموع الي علي خدها كانت مثل  الشلال مراد مبعدش عن يحي غير لما يحي مكنش قادر يتحرك قرب من ملك الي مسكها من دراعها 

ملك بخوف شديد باين علي ملامحها: والله مكنتش اعرف انه هيعمل كده ابوس ايديك يلا نمشي من هنا بسرعه واعمل فيا الي انت عاوزه في البيت 

بصلها هو واتنهد بعدم حيله قلع الجاكت بتاعه ولبستوا ملك نزلوا من العماره علي وصول سيف بس ملحقش انه يشوفهم هو شاف العربيّة بتتحرك نزل وطلع شقه يحي دخل وتفاجاء من منظر يحي قرب منه وهو بيتاكده انه عايش ......  سيف لنفسه اكيد الموضوع ده ليه علاقه في ملك خرج من البيت 

وراح علي فيلا مراد 

اما عند ليث و ملاك 

_ ايه يا حبيبتي مالك اتوترتي ليه 

_ لا مافيش بس انت عارف يا عمرو اني ليا فتره كبيره مشفتش مستر ليث 

ليث:  لا مافيش مشكله كويس انك طلعتي 

_ اه 

_ إيه يا حبيبتي مش هتشكري استاذ ليث 

ليث ضم ايده بغضب و عروقها برزت بان علي ملامحه الغضب الشديدة كل ما عمرو ينطق كلمه حبيبتي كان بيحس انه عاوزه يقتله مثلا 

او يخطفه ويبيع اعضاء زي وفاء عامر  🤨😂 المهم يا اخواتي 

ملاك اتكلمت:  لا وازاي مشكرش مستر ليث علي مسعادته ليا 

_ انا مش منتظر شكر من اي حد انا عاوزه اتكلم معاكي لوحدنا 

في الوقت ده بصيت  لعمرو وهي عيونها بترفض المواجهة دي بس رد عمرو خلها اتاكدتي انها هتمر بمواجهه صعبه 

 عمرو:  ماشي يا استاذه ليث انا هستني بره 

خرج عمرو 

ومر دقيقه والتانيه ومافيش حد بيتكلم بس عيونه هي الي بتواجه الاسئله قامت ملاك ولسه هتمشي وقفها هو بصوته.... ليه؟؟؟ 

ملاك:  ليه إيه؟؟؟  

_ عملتي كده ليه 

_  عملت كده ليه لانك شخص يمكن تكون اعلى مني وانا كنت مجرد سكرتيره اعجبت فيها وعاوزها بس مش في الحلال في الحرام يا ليث با شا بس ملقتهاش جايه معاك في الحرام فحبيت تاخده انت غصب عنها كنت عاوزني اوافق اني اضيع شرفي و ابيع نفسي ليك لمجرد شويه فلوس مش كفايه انك هددتني اني مبلغش عشان سمعتك انت عملت كل ما يسمي با الجبروت وفلوسك الي دفعتها فان هشتغل وهرجعهالك لاني مش محتاجه حريتي تبقي بسبب شخص زيك 

_ انا حبيتك يا ملاك ومحبتش غيرك 

_ بس انا حبيت واحد بس وهو عمرو خطيبي

_ ملاك انا ع اوز اصلح غلطتي انتي الانسانه الوحيدة الي حبتها 

_ انا 

ولسه هتكمل اتكلم هو بقوه 

_ انتي الانسانه الي حبتها ولو هحارب العالم كله عشانك هحاربه وهخدك وهتبقي مراتي 

ملاك نظرت في عيونه الي كانت ملئه با العزيمه 

قام وخرج تنهدت هي وعمرو استغرب خروجه المفاجئ دخل 

_ إيه الي حصل 

_ مافيش عاوزه اروح على البيت 

اما عند سلمي و آيه كانوا قاعدين بيتكلموا الباب خبط قامت أيه لبست الخمار وفتحت الباب لقئت ادم 

_ صباح الخير 

_ صباح النور 

_ سلمي فين 

_ موجوده يا سلمي تعالي 

جات سلمي 

_ ادخلوا اجهزوا لنكم هتيجوا تعيشوا في القصر تبادله نظرات با استغراب 

آيه:  وهو سيف عارف بحاجه زي كده 

_ اه عارف 

اما عند سيف وصل الفيلا ودخل واتصدم لما لاقي ملك قاعده ومراد ماسك كوبايه الماء وبيحاول يهدي فيها تحت دموعها الي نزله 

سيف بقوه:  ملك بتعملي ايه هنا 

ملك اتنفضت و ملامحها بان عليها الرعب 

مراد:  هتكون بتعمل أيه قاعده في بيت جوزها 

سيف ملامحه انشدت وخرج المسدس و رفعه علي مراد 

يتبع 

تكملة الرواية من هنااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات