روايه احببت صقر العرب الفصل الحادى عشر والثانى عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل الحادى عشر والثانى عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم(هاجر) ✍️
في بيت هاجر
ناديه ببكاء.. بنتي عايزة بنتي هاتولي بنتي ابوكي من ساعه ماجالو التلفون وخرج وهو لا حس ولا خبر وبتصل بي مبيردش
فاطمه ببكاء.. ربنا يستر انا خايفه علي هاجر اووي
ساره في نفسها.. وصلت لي اي يانسر
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر) ✍️
في قصر صقر
شيماء بتمثيل الحزن.. ان شاءلله هيلاقوهم ياماما متخافيش
عايدة ببكاء.. يارب يابنتي احسن قلبي مش مطمن وخايفة عليهم
شيماء بخبث.. متخافيش هيلاقوهم
وبتكمل داخلها.. مي*تي*ن. ان شاءلله وضحكت بخبث
عايدة ببكاء.. طيب اتصلي كده علي عمك سالم ممكن يكون وصل لي حاجه ويطمنا
شيماء.. حاضر
واتصلت شيماء علي سالم
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر) ✍️
عند محمد وسالم والجد سليم
محمد.. هو ده المكان الي عمرو قال عليه
سالم.. ايوة هو ده بس مفيش حد
محمد.. زمانو جاي
وظهر شخص غريب.. السلام عليكم
الجميع.. وعليكم السلام
محمد.. اتاخرت لي يا عمرو ثم اكمل انت عرفت مكانهم
عمرو خال هاجر.. ايوة عرفت هو فين مش بعيد عن هنا
الجد سليم.. طيب يلا بينا مستانيين اي
الجميع.. يلا
عند اسد ونسر تلفون نسر رن
نسر.. الوو
المتصل..........
نسر.. طيب احناء جايين
واغلق الخط
اسد.. في اي
نسر.. عرفو مكان صقر وهاجر
اسد.. ومستني اي يلا
وذهبو الاتنين
عند هاجر وصقر
صقر.. مالك يابنتي بتعيطي لي
هاجر.. امي وابويا وحشوني اووي
صقر.. اول مايطلع النهار هتروحي ليهم بس اهدي انتي كده
هاجر.. مش قادره استني لحد الصبح تعالي نمشي من هنا انا قلبي مش مطمن وخايفة
صقر برفع حاجب.. خايفه لي معاكي سوسن
هاجر.. مش قصدي بس انا مش متعودة ابات برا البيت
صقر.. اتعودي من هنا ورايح عشان هتبعدي عنهم قريب
هاجر بعدم فهم.. ازاي معلش مش فاهمه
صقر بغموض.. هتعرفي بعدين متقلقيش
هاجر.. تمام
وفجاء الباب اتفتح عليهم
هاجر بصدمة::
في قصر صقر
شيماء بتتكلم في الفون... هههههه لانا خلاص مبقاي في صقر
المتصل.......................
شيماء... لا مظنش لقيو ج*ث*اث*, هم لحد دلوقتي
المتصل.............
شيماء.. لو كان صقر عايش كنت عرفت بس هو خلاص م*ات واخيرا خلصت من صقر الحويطي
عايدة بصدمة.. انتي بتقولي اي
شيماء بتوتر... طنط عايدة
عايدة.. كنتي بتقولي اي قتل*تي ابني ردي عليا
شيماء بشر.. اهاا قتال*تو زاي مهقت*لك دلوقتي
شيماء بتخن*ق عايدة بي اديها مو*تي بقاء وخلصيني
شيماء بخضة.......
روايه احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم(هاجر) ✍️
عند هاجر وصقر
هاجر بصدمة... الحق ده صوت باب وخالي عمرو
صقر.. استني كده اطلع اتاكد
هاجر.. خدني معاك
صقر.. يلا وخرجو سوة
في خارج الغرفة
عمرو لي الست.. انتي شوفتي البنت دي
الست بتركيز.. ايوة شوفتها ومعاها واحد بيقول انا جوزها
محمد.. الحمدلله انهم بخير ايوة هو جوزها فعلا
سالم.. طيب ممكن ولم يكمل الكلمه ووجد صقر وهاجر خارجيين من الاوضة
هاجر.. بابا وجريت عليه وحضنت ابوها
محمد.. قلب ابوكي انتي كويسه طمنيني عليكي
هاجر بدموع.. انا كويسه الحمدلله بابا انا عايزة اروح
محمد.. حاضر يلا
وشكرو الست ومشيو
في خارج البيت
محمد لي عمرو.. انت عرفت مكانهم ازاي؟
عمرو.. السلسة الي في رقبة هاجر فيها جاهز تتبع
هاجر بصدمة.. احلف كده يعني انت بترقبني وعارف تحركاتي
عمرو.. من ساعة اخر مهمة قومت بيها وانا مدي هاجر وسارة وفاطمة سلاسل فيها جهاز تتبع عشان لو حصل اي غدر وممكن ياذو اي حد من اهلي وعملت احتياطاتي
الجد سليم.. خير ماعملت يابني احنا من غير الجهاز ده كان زمانة لسة قلقنين
وبندور عليهم
سالم.. اه صح انتو اي الي جابكو هنا واي الي حصل ليكو
قص عليهم صقر ماحدث
محمد.. الحمدلله انكوبخير
الجميع.. الحمدلله
في بيت هاجر
تليفون ساره رن
ساره ردت.. الوو
نسر.. لاقينة صقر وهاجر
ساره بفرحة.. بجد ونبي
نسر.. ايوة وهما في طريقهم لي البيت
ساره... الحمدلله انهم بخير طيب متعرفش الي حصلهم
نسر.. مش عارف والله كل الي اعرفو انهم عرفو مكانهم وراحو عندهم
ساره.. المهم انهم بخير
نسر.. الحمدلله
ساره.. نسر
نسر.. نعم
ساره بارتباك وتوتر.. ااانت هتعمل ايه؟
نسر بعدم فهم.. في ايه
ساره.. في موضوعنا
نسر... اهاا افتكرت نطمن الاول ع صقر واختك وبعد كده هنشوف هنعمل اي
ساره.. تمام
واغلقو الخط
ساره.. والله ماخايفة غير منك
ساره.. يا ماما. لقيو هاجر وعمي صقر
ناديه بفرحة بجد هما فين وفين هاجر
ساره.. جايين في الطريق
ناديه.. الحمدلله يارب الحمدلله
فاطمه.. وانتي عرفتي ازاي
ساره برتباك... هاا انتي يهمك اختك ولا عرفت ازاي
ناديه بمقاطعة.. الحمدلله انهم بخير
ساره وفاطمة.. الحمدلله
روايه احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر) ✍️
#يتبع
رواية.. احبتت صقر العرب
بقلم.. جويرية عبدالله سليم ✍️
هاجر روحت البيت
نادية.. بنتي انتي كوايسة حصلك حاجه
هاجر... لا يا ماما انا كويسة الحمدلله محصليش حاجه
ساره.. كنت هموت من الخوف عليكي
هاجر.. متاخفيش انا كويسه الحمدلله
محمد ابو هاجر... الحمدلله انها كويسة وبخير سييوها ترتاح شويه
فاطمة... طيب تاكل الاول
هاجر... لا مليش نفس معلش مش قادره انا عايزة ارتاح شويه
ناديه.. ادخلي ارتاحي انتي يا حبيبتي
هاجر. تصبحو ع خير
الجميع... وانتي من اهلو
في قصر صقر
شيماء... موت*ي خلصيني منك
عايدة.. شيماء يابنتي
شيماء بخضة.. هااا
عايدة.. مالك يابنتي في اي انتي كوايسة
شيماء بارتباك... اهاا يا ماما كويسة مفيش حاجه
عايدة.. طيب في خبر حلو..
شيماء في نفسها .. مفيش احلي من خبر م*وت صقر والي جاييها دي
شيماء بوعي.. اي هو الخبر يا ماما
عايدة بفرحة.. عرفو مكان صقر وهاجر
شيماء بصدمة.. ازاي
عايدة.. هو اي ازاي
شيماء... اقصد بجد
عايدة بشك فيها.. اه بجد
شيماء بفرحة مصطنعة.. الحمدلله انهم عرفو مكان صقر
عايدة.. الحمدلله
شيماء.. طيب يا ماما انا هطلع الاوضه ارتاح شويه عشان تعبانة
عايدة.. اطلعي
وطلعت شيماء غرفتها
ومسكت الفون واتصالت ع حد وبعد ثواني اتى الرد
شيماء.. مصيبة
المتصل... في اي
شيماء.. صقر عايش هو والبت الي معاه
المتصل... يانهار اسود ازاي
قاصت شيماء عليه ماقالته عايدة
المتصل.. صباح ده زاي القطط بسابع ارواح
شيماء... هنعمل ايه دلوقتي
المتصل... هقولك.....................................
شيماء.. ماشي
قاطع حديثهم خبط على الباب
شيماء.. طيب انا هقفل دلوقتي
واغلقت الخط
شيماء.. ادخل
الخادمة.. صقر باشا تحت يا هانم
شيماء.. تمام
ونزلت شيماء
شيماء.. صقر حبيبي كنت هموت من القلق عليك انت كويس
صقر.. انا كويس متخافيش
شيماء.. مخافش ازاي بس كنت هموت قلق عليك
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
الجد سليم.. الحمدلله انو بخير
عايدة ببكاء... انت بخير يابني
صقر بحنية... انا كوايس وبخير طول ماانتي راضية عني
عايدة.. طول عمري راضيه عنك يابني
صقر باس ايد امو.. ربنا يخليكي لي يا امي
اسد بمرح.. خياااااااانة
سالم.. في اي يابن الكلب
اسد.. شوف مراتك بتعمل اي بتخوني يا فوزي مطمرش فيكي هدية عيد الام الي فات
واكمل بدرامة ياحظك يااسد في امك يعني لو كنت مكانو يا ختي كنتي خوفتي عليا زايو يا اختي
عايدة لصقر.. وسع كده يابني ووطت مسكت شبشبها سلاح الام المصريه
عايدة.. عايزة حاجة يا اسد
اسد بخوف مصطنع... احم انا بقول اطلع انام احسن بكارمتي
نسر.. خير مقولت يلا احسن ماتطلع بي شبشب امك
اسد.. انا بقول كده برضو
اسد بتذكر.. اهاا صح ياحج ابقي سلملي علي سوزي
الجميع باستغراب.. سوزي
عايدة.. بغيرة.. سوزي مين دي ياسالم
سالم.. سوزي مين ياض
اسد.. اي يا حج مش عارف سوزي
وغمز لنسر..
نسر.. بس يا اسد استر علي ابوك
عايدة بغيرة اكبر.. استر علي ابوك
اسد.. خليكي انتي كده نايمه علي ودانك وسايبة جوزك مع سوزي
عايدة... سوزي مين دي يا سالم
رد عليا..
سالم... سوزي مين دي يا زفت منك لي
نسر سوزي يا حج مش فاكر سوزي
سالم.. والله يابن الكلب لو مقلت مين سوزي هزعلك
عايدة ببكاء.. بتخوني ياسالم مع سوزي
سالم بخوف شديد ع عايدة... لا والله العظيم مفيش حد يملي عيني غيرك انتي
عايدة ببكاء.. امال مين سوزي دي
اسد انا بهزر يا امي والله مكنتش اعرف انك هتصدقي انا اسف والله
نسر.. انا اسف مكنتش اعرف انك هتصدقي يا دودو
سليم... عاجبكو كده
صقر بمقاطعة.. تعالي يا حلو منك لي
اسد لنسر.. اجري يا مجدي وجريو الاتنين من قدام صقر
صقر جري وراهم وحيات امي ما هسيبكو خد يا زفت انت وهو تعالي هنا
سالم.. والله معرف حد بي الاسم ده صدقيني محصلتش وعرفت عليكي واحنا شباب هتحصل دلوقتي واحنا عيالنا طولنا
عايدة.. يعني متعرفش مين سوزي
سالم.. لا والله
عايدة. ماشي
سليم.. خد مراتك واطلع يبني.
سالم.. حاضر يا حج
وذهب كل واحد ع غرفتو
عند صقر....
قاعد علي السرير بيفتكر هاجر وملامحها الهادية ولما كانت بتعيط ثم نفض الفكره دي من راسو
صقر في نفسو... مستحيل احبها مستحيل
شيماء بادلال... صقر
صقر... نعم
شيماء... انا خدت قرار
صقر. خير
شيماء... انا موافقه اجيب بيبي بس بشرط
صقر بستغراب..... شرط اخر واحد قالي كلمة شرط دي مطلعش من مكتبي سليم
شيماء بخوف... اقصد طلب
صقر بحدا... المهم انها طلعت واي هو شرطك
شيماء بخوف محاولا تداري... طلق هاجر
صقر بستغراب... اطلق مين
شيماء بخوف اكبر.. طلق هاجر
بقلم جويرية عبدالله سليم
صقر..... بس كده طيب ثواني بس
شيماء بخوف... رايح فين...
صقر... هتعرفي دلوقتي
ودخل غرفة الملابس وخرج في ايدو حزام
شيماء بخوف..... اي ده
صقر.... هنشوف حوار الشرط ده
وقبل شيماء متكمل كلام الحزام نزل عليه
احسن تستاهل
نرجع لي الرواية
عند هاجر
هاجر وسارة سرحانين
فاطمة.... وحدو
هاجر وسارة.... لا اله الا الله
فاطمة... مالكو في اي
هاجر.. مفيش حاجه انا تمام
فاطمة... وانتي ياسارة مالك
ساره.. مالي ماانا كوايسة اهوو
فاطمة... متاكدين
هاجر وسارة..... ايوة
هاجر... بقولك ايه اطفي النور عشان تعبانه وعايزة انام
ساره.. اهاا ونبي اطفي النور
فاطمة... اي ده انتو هتنامو
هاجر وسارة.... اهاا
فاطمة... الشارع اللي وراها خليكو صاحيين معايا شويه انا مش جايلي نوم
هاجر... انا تعبانة وعايزة انام ممكن
فاطمة.... طيب
هاجر تصبحو ع خير
ساره وفاطمة.... وانتي من اهلو وغاطو في نوم عميق
في اليوم التالي
في قصر صقر
شيماء بوجع... اهاا جسمي
صقر.... عشان تتشرطي حلو ثم اكمل بحده .. اياكي ثم اياكي تكرري الكلمه دي تاني فاهمه ولا لا
شيماء بخوف..... حاضر حاضر
صقر اخد اغراضو ورحل
شيماء بشر... وحيات امي هدفعك تمن الي حصل امبارح ده
تحت ع السفرة
صقر... صباح الخير
الجميع... صباح النور
الجد سليم.... صقر اعمل حسابك هنروح عند محمد يوم الخميس
سالم... لي يا حج؟
سليم.. هنحدد فرح هاجر وصقر
شيماء بصدمة.... نعم
صقر نظر ليها نظرة اخرستها
صقر... هو المفروض الفرح امتي
الجد سليم... الشهر اللي جاي
صقر... تمام انا ماشي رايح الشركه
الجميع.. ربنا معاك يابني
قبل ايد امو وابو وجدو وخرج
كده البارت ده خلص
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
#يتبع
رواية. احببت صقر العرب
بقلم✍️جويرية عبدالله سليم (هاجر)
عند هاجر
ناديه... هاجر اصحي يلا
هاجر بنوم... سبيني نايمة شويه عشان عايزة انام
ناديه... قومي يا هاجر
هاجر... حاضر قومت اهوو. صباح الخير
ناديه... صباح النور قومي كده فوقي عشان عايزة اتكلم معاكي
هاجر... حاضر فين ساره وفاطمة
ناديه... فاطمه في المدرسه وسارة هنا
هاجر... هي مرحتش المدرسه
ناديه... لا مرحتش
هاجر... لي اي حصل عمرها مغابت عن المدرسه
ناديه... مش عارفه انا صحيتك عشان كده انتي الي هتعرفي منها
هاجر... حاضر هقوم اخد شور وهشوفها
ناديه... ماشي خلصي معاها عشان عايزاكي
هاجر... حاضر
وخرجت ناديه
وهاجر قامت خدت دش وادت فريضتها وخرجت من الاوضه
هاجر.... ساره يا ساره
ساره.... نعم ياجوري
هاجر... مالك في ايه مرحتيش المدرسه لي
ساره بكدب... عايزة اقعد مع القمر جوري حرام
هاجر بشك.... لا مش حرام بس في اي احكيلي متخافيش
ساره ببكاء انا في مشكله ومش عارفه اطلع منها ازي
هاجر بقلق... طيب استني
هاجر.... ماما يا ماما
ساره ببكاء... هتعملي ايه
هاجر.... اهدي متخافيش اصبري
ناديه... اي
هاجر... هو بابا هنا
ناديه.... اهاا جووه في الاوضه
هاجر... طيب هدخلو
ناديه... في حاجه ولا ايه
هاجر... لا مفيش بس عايزة اخرج اتمشي انت وسارة
ناديه... اهوو عندك جووه
هاجر.. اشطا
دق دق دق
محمد من الداخل... ادخلي يا هاجر
هاجر بمشاكسة.... عوو انا جيت
محمد بضحك... تعالي
هاجر... ابغي اطلب منك طلب ولاكني استحي
محمد.. استحي
هاجر... ممكن نخرج نتمشي شويه انا وسارة. مش هنتاخر
محمد... ع الصبح كده
هاجر... اهاا والدنياة ريقة كده. ممكن
محمد... ممكن متتاخروش
هاجر... حاضر يا حج
وخرجت هاجر من عند ابوها راحت اوضتها تجهز هي وسارة عشان يتمشو ودخلو كافية
هاجر.... هاا احكيلي في ايه
ساره.... قصت عليها ماحصل من يوم كتب كتابها هي وصقر لحد يوم الي نسر خطفها في
ساره ببكاء.... بس هو ده اللي حصل وانا خايفه ممكن يعمل حاجه
هاجر... اهدي ومتخافيش انا هتصرف
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
عند صقر
صقر لي السكرتيره.... سلمى احمد وصل ولا لسة
سلمى بدلع.... لسة
صقر بضيق من تصرفاتها.... انا عشان عارف ظروفك وانك بتصرفي ع امك العيانة كان زماني مشيتك من هنا غلطة كمان وانتي المسؤولة ع الي هيحصل تمام وانهى كلامو بزعيق
سلمى بخوف... تمام
صقر.... لما احمد يوصل ابعتي
سلمي..... حاضر
ودخل صقر مكتبو
وبعد شويه وصل احمد ودخل عند صقر
احمد... سلمي بتقول انك عايزني خير
صقر... عرفت مين الي حاول يقت*لن*ي يوم كتب كتابي
احمد.... اهاا عرفت
صقر.... مين
احمد.........................
صقر بصدمة..... بتقول ايه
احمد.... اهدى كده عشان نعرف نتصرف
صقر.... اهدى ازاي
احمد.... اسمع بس هنعمل ايه بص.......................
صقر... ماشي لما نشوف اخرتها
احمد... تمام انت همشي عايز حاجه
صقر... رايح ليها
احمد بحزن.... ايوة
صقر بحزن ع حال صديقو.... ربنا يصبر قلبك ويرزقك بي الي تنسيك
احمد... مش عايز غيرها وكفاية الي حصل
صقر... الحياة مبتقفش علي حد
احمد... بس وقفت معاها هي
صقر... ربنا يريح قلبك يارب
احمد....يارب انا همشي عايز حاجه
صقر.... لا شكرا
احمد... سلام
وخرج احمد من عند صقر
وصقر حزين ع حال صديقو
وعدت الايام بدون احداث تذكر وجه اليوم الي هيحددو في موعد زفاف هاجر وصقر
محمد.... نورتو اهلا وسهلا
الجد سليم.... اهلا بيك النور نور اصحابو
سالم ابو صقر.... تسلم يا حج محمد
الجد سليم... ندخل في الموضوع علطول احنا جايين عشان نحدد معاد الفرح ويا ريت يكون في خلال شهر
محمد... بس دي لسة صغيرة
سالم.... هو في حد يكرها ان بنتو تكبر وتتجوز
محمد... لا مكرهش
الجد سليم... يبقي فرح هاجر وصقر الشهر الجاي
وبعد الحاح ومنقشات وافق محمد ع معاد الفرح
صقر... هي هاجر فين
محمد.... جوها
صقر.... طيب كنت عايزة نخرج نتمشى شويه ممكن
محمد.... تاني
صقر.... متخافش يا عمي
محمد.... مش خايف هي مع راجل
صقر... الله يخليك يا عمي
الجد سليم... هي فين طيب عايز اسلم عليها
محمد...... حاضر ثانية واحدة
وخرج محمد ورجع معاه هاجر
هاجر... السلام عليكم
الجميع.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الجد سليم... تعالي عاملة ايه
هاجر بابتسامة... الحمدلله يا جدو حضرتك عامل ايه
الجد سليم.... انا الحمدلله بخير
هاجر... دايما يارب
هاجر... ازيك يا عمي
سالم بابتسامة.... الحمدلله يابنتي انتي عامله ايه
هاجر بابتسامة... الحمدلله بخير
سالم... دايما يابنتي
هاجر.. شكرا يا عمو
الجد سليم بخبث... طيب وصقر مش هتسلمي عليه
هاجر بارتباك.... طبعا هسلم عليه
هاجر لصقر... ازيك عامل ايه
صقر... الحمدلله وانتي
هاجر... دايما انا الحمدلله بخير
صقر... دايما
هاجر... شكرا
محمد... هاجر روحي اجهزي عشان انتي وصقر خارجين
هاجر... هاا
محمد بضحك مكتوم ع بنتو... اجهزي عشان انتي وصقر خارجين
هاجر.... حاضر
وراحت جهزت ولبست تيشرت كوفي وفي ابيض واسود وجيبة كوفي في اسود
وكوتش ابيض وطرحة كوفي في اسود و بني
صقر بانبهار... اي الجمال ده
هاجر خدوده بقت طماطم
والحمداللة محدش سمع صقر
واستاذن وخد هاجر وخرجو
وكدة الفصل انتهاء
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
#يتبع
ياترى بعد ماهاجر عرفت هتعمل اي
واي الي حصل لي احمد وهل هيفتح قلبو تاني
هنعرف في الفصول الي جايه
احببت صقر العرب
جويرية عبدالله سليم
بقلم✍️جويرية عبدالله سليم (هاجر)
عند هاجر
ناديه... هاجر اصحي يلا
هاجر بنوم... سبيني نايمة شويه عشان عايزة انام
ناديه... قومي يا هاجر
هاجر... حاضر قومت اهوو. صباح الخير
ناديه... صباح النور قومي كده فوقي عشان عايزة اتكلم معاكي
هاجر... حاضر فين ساره وفاطمة
ناديه... فاطمه في المدرسه وسارة هنا
هاجر... هي مرحتش المدرسه
ناديه... لا مرحتش
هاجر... لي اي حصل عمرها مغابت عن المدرسه
ناديه... مش عارفه انا صحيتك عشان كده انتي الي هتعرفي منها
هاجر... حاضر هقوم اخد شور وهشوفها
ناديه... ماشي خلصي معاها عشان عايزاكي
هاجر... حاضر
وخرجت ناديه
وهاجر قامت خدت دش وادت فريضتها وخرجت من الاوضه
هاجر.... ساره يا ساره
ساره.... نعم ياجوري
هاجر... مالك في ايه مرحتيش المدرسه لي
ساره بكدب... عايزة اقعد مع القمر جوري حرام
هاجر بشك.... لا مش حرام بس في اي احكيلي متخافيش
ساره ببكاء انا في مشكله ومش عارفه اطلع منها ازي
هاجر بقلق... طيب استني
هاجر.... ماما يا ماما
ساره ببكاء... هتعملي ايه
هاجر.... اهدي متخافيش اصبري
ناديه... اي
هاجر... هو بابا هنا
ناديه.... اهاا جووه في الاوضه
هاجر... طيب هدخلو
ناديه... في حاجه ولا ايه
هاجر... لا مفيش بس عايزة اخرج اتمشي انت وسارة
ناديه... اهوو عندك جووه
هاجر.. اشطا
دق دق دق
محمد من الداخل... ادخلي يا هاجر
هاجر بمشاكسة.... عوو انا جيت
محمد بضحك... تعالي
هاجر... ابغي اطلب منك طلب ولاكني استحي
محمد.. استحي
هاجر... ممكن نخرج نتمشي شويه انا وسارة. مش هنتاخر
محمد... ع الصبح كده
هاجر... اهاا والدنياة ريقة كده. ممكن
محمد... ممكن متتاخروش
هاجر... حاضر يا حج
وخرجت هاجر من عند ابوها راحت اوضتها تجهز هي وسارة عشان يتمشو ودخلو كافية
هاجر.... هاا احكيلي في ايه
ساره.... قصت عليها ماحصل من يوم كتب كتابها هي وصقر لحد يوم الي نسر خطفها في
ساره ببكاء.... بس هو ده اللي حصل وانا خايفه ممكن يعمل حاجه
هاجر... اهدي ومتخافيش انا هتصرف
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
عند صقر
صقر لي السكرتيره.... سلمى احمد وصل ولا لسة
سلمى بدلع.... لسة
صقر بضيق من تصرفاتها.... انا عشان عارف ظروفك وانك بتصرفي ع امك العيانة كان زماني مشيتك من هنا غلطة كمان وانتي المسؤولة ع الي هيحصل تمام وانهى كلامو بزعيق
سلمى بخوف... تمام
صقر.... لما احمد يوصل ابعتي
سلمي..... حاضر
ودخل صقر مكتبو
وبعد شويه وصل احمد ودخل عند صقر
احمد... سلمي بتقول انك عايزني خير
صقر... عرفت مين الي حاول يقت*لن*ي يوم كتب كتابي
احمد.... اهاا عرفت
صقر.... مين
احمد.........................
صقر بصدمة..... بتقول ايه
احمد.... اهدى كده عشان نعرف نتصرف
صقر.... اهدى ازاي
احمد.... اسمع بس هنعمل ايه بص.......................
صقر... ماشي لما نشوف اخرتها
احمد... تمام انت همشي عايز حاجه
صقر... رايح ليها
احمد بحزن.... ايوة
صقر بحزن ع حال صديقو.... ربنا يصبر قلبك ويرزقك بي الي تنسيك
احمد... مش عايز غيرها وكفاية الي حصل
صقر... الحياة مبتقفش علي حد
احمد... بس وقفت معاها هي
صقر... ربنا يريح قلبك يارب
احمد....يارب انا همشي عايز حاجه
صقر.... لا شكرا
احمد... سلام
وخرج احمد من عند صقر
وصقر حزين ع حال صديقو
وعدت الايام بدون احداث تذكر وجه اليوم الي هيحددو في موعد زفاف هاجر وصقر
محمد.... نورتو اهلا وسهلا
الجد سليم.... اهلا بيك النور نور اصحابو
سالم ابو صقر.... تسلم يا حج محمد
الجد سليم... ندخل في الموضوع علطول احنا جايين عشان نحدد معاد الفرح ويا ريت يكون في خلال شهر
محمد... بس دي لسة صغيرة
سالم.... هو في حد يكرها ان بنتو تكبر وتتجوز
محمد... لا مكرهش
الجد سليم... يبقي فرح هاجر وصقر الشهر الجاي
وبعد الحاح ومنقشات وافق محمد ع معاد الفرح
صقر... هي هاجر فين
محمد.... جوها
صقر.... طيب كنت عايزة نخرج نتمشى شويه ممكن
+
محمد.... تاني
صقر.... متخافش يا عمي
محمد.... مش خايف هي مع راجل
صقر... الله يخليك يا عمي
الجد سليم... هي فين طيب عايز اسلم عليها
محمد...... حاضر ثانية واحدة
وخرج محمد ورجع معاه هاجر
هاجر... السلام عليكم
الجميع.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الجد سليم... تعالي عاملة ايه
هاجر بابتسامة... الحمدلله يا جدو حضرتك عامل ايه
الجد سليم.... انا الحمدلله بخير
هاجر... دايما يارب
هاجر... ازيك يا عمي
سالم بابتسامة.... الحمدلله يابنتي انتي عامله ايه
هاجر بابتسامة... الحمدلله بخير
سالم... دايما يابنتي
هاجر.. شكرا يا عمو
الجد سليم بخبث... طيب وصقر مش هتسلمي عليه
هاجر بارتباك.... طبعا هسلم عليه
هاجر لصقر... ازيك عامل ايه
صقر... الحمدلله وانتي
هاجر... دايما انا الحمدلله بخير
صقر... دايما
هاجر... شكرا
محمد... هاجر روحي اجهزي عشان انتي وصقر خارجين
هاجر... هاا
محمد بضحك مكتوم ع بنتو... اجهزي عشان انتي وصقر خارجين
هاجر.... حاضر
وراحت جهزت ولبست تيشرت كوفي وفي ابيض واسود وجيبة كوفي في اسود
وكوتش ابيض وطرحة كوفي في اسود و بني
صقر بانبهار... اي الجمال ده
هاجر خدوده بقت طماطم
والحمداللة محدش سمع صقر
واستاذن وخد هاجر وخرجو
وكدة الفصل انتهاء
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
#يتبع
ياترى بعد ماهاجر عرفت هتعمل اي
واي الي حصل لي احمد وهل هيفتح قلبو تاني
هنعرف في الفصول الي جايه
روايه احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم
في قصر صقر
عايدة.... شيماء شيماء
شيماء.... نعم ياطنط
عايدة في سرها.. طنط الله يرحم ابوكي معرفش الدش غير في الطولة
عايدة.. بقولك كنت عايزكي تختاري معايا حاجه كده
شيماء... اكيد بس اي هي
عايدة... هدية كده هديها لي مرات ابني
شيماء بفرحة.... ملوش لازمة يا ماما كفاية رضاكي علية
عايدة.... لا دي لي هاجر ماهي مرات ابني برضو
شيماء بحقد خفي... اهااا تمام ماشي هتهديها اي
عايدة... بصي كده دي اي رايك وكان سلسة دهب ع شكل قلب ❤
شيماء... لا دي يا ماما مش حلوة اصبري كده
شيماء.. هي دي حلوة جدا
عايدة.... لا يا شيماء مش عجباني خلاص انا هختار لواحدي روحي وفي العشاء
شيماء بغيظ... حاضر
ورحلت شيماء وبداخلها حقد من نحية هاجر
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم
عند هاجر وصقر
صقر لاحظ توتر وارتباك هاجر
صقر.... مالك في ايه متوترة لي
هاجر برتباك وتوتر.... بصراحه انا عايزة اقولك علي حاجه مهمه
صقر بنتبها.... في اي
هاجر.... عمي اسد اخوك
صقر.... مالو اسد في اي
هاجر... خط.. ف سارة واجبارها ع الجواز منو وهو دلوقتي جوزها
صقر بعصبية.. انتي بتقولي اي
هاجر بخوف من عصبيتو..... والله العظيم هو ده اللي حصل
صقر بهدوء مخيف..... تمام
هاجر.... صقر انا خايفة ممكن يعمل ليها حاجه
صقر... متخافيش انا هتصرف
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم
الجد سليم.... اسد فين
عايدة.... فوق في اوضتو
طلع الجد لي غرفة اسد
عايدة لي سالم.... في اي مالو عمي
سالم.. مش عارفه
عايدة... ربنا يستر هاا عملتو اي حددتو الفرح
سالم... ايوة اول الشهر الجاي يعني بعد الامتحانات
عايدة... لولولولولولولولوي
سالم... اهدي في اي
عايدة بفرحة.... فرحانة لي ابني
سالم.. افرحي ياختي افرحي بيني وبينك من ساعة ماشفت البنت دي وانا ارتحت ليها اووي وحبتها زاي بنتي
عايدة... انا اهاا مشوفتهاش غير يوم كتب الكتاب بس حبيتها اوووي ودخلت قلبي
سالم... هما ناس محترمين وكويسين
عايدة.... ربنا يجعل قدامها سعد وفرح يارب ويرزقهم بي الذرية الصالحة يارب
سالم... يارب
ولم ينتبهو لي شيماء الي واقفة بتسمع كلامهم بغل وحق،، د
شيماء..... وحيات امي مش هخليها تتهان.. ي ابد واخرته**ا ع ايدي
في اوضة اسد
الجد سليم...... اسد
اسد.... نعم يا جدي
الجد سليم..........................
اسد بصدمة.. نعم
الجد سليم بصرامة.... الي قولتو يتنفذ مفهوم من غير ولا كلمة
اسد بغضب مكتوم..... تمام يا جدي
وخرج الجد من عند اسد
وفي ثانيه واحده كل الي في الاوضة اصبح قطع بسبب غضب ذاك الاسد الغاضب
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم
عندصقر
هاجر.... قدامنا كتير ونوروح
صقر.... خلاص قربنا
هاجر.... طيب
وفجاء فون هاجر رن
هاجر.... الووو
المتصل... الانسة هاجر معايا
هاجر.... ايوة انا مين
المتصل.. انا من مستشفى *****وبكلم حضرتك بخصوص الحالة الي عندنا
احنا بنحاول نوصل لي والد حضرتك وتليفونو مغلق
هاجر دب الرعب في قلبها.... خير في جديد
المتصل.... ايوة الحالة فاقت من الاغيبوبة
هاجر بصدمة انت بتتكلم بجد
المتصل.... ايوة يا فندم
هاجر.... انا جاية حالا
صقر.... في اي
هاجر... عايزة اروح المستشفى ****
صقر بستغراب... لي
هاجر.... **
صقر بصدمة.... نعم
هاجر... مش واقتو دلوقتي ممكن توديني
صقر.... تمام ماشي
واتجهو الي المستشفى
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله سليم
في بيت هاجر
محمد.... بت يابطة
فاطمه.... نحم يا ولدي
محمد.... ردي عدل يجز*مة
فاطمه.... نعم
محمد.... اعملي كوباية شاي
فاطمه.... اشطا يا حج
محمد لي نادية.... الجميل بتاعي سرحان ف اي
نادية.... مش عارفه حاسة روحي رجعت لي تاني وحاسة احساس حلو اووي وقاطع كلامه رنين تليفون محمد
محمد... دي هاجر بنتك
نادية... شوفها طيب
محمد.... الوو
هاجر.... بابا قافل فونك لي
محمد.... كان علي الشاحن في اي
هاجر.... ***
محمد بصدمة بتقولي ايه
نادية بقلق في اي
محمد...............
نادية... طيب يلا مستني اي
محمد..... يلا بينا
الفصل كده خلص
ياترى الجد سليم قال لي اسد اي
واسد هيعمل ايه
وياتري اي المكالمة الي جات لي هاجر من المستشفى والحالة دي مين هنعرف كل ده الفصل الجاي
#يتبع
#احببت صقر العرب
جويرية عبدالله سليم
رواية.. احببت صقر العرب
بقلم.... جويرية عبدالله (هاجر)
في قصر صقر
الجد سليم.. فرحك مع صقر اخوك علي ساره اخت هاجر مرات اخوك
نسر بصدمة....... نعم
الجد سليم.. الي قولت عليه هيتنفذ من غير ولا حرف واحد اوعا تكون فكرني نايم علي وداني ومعرفش بي الي انت عملتو مع سارة انا عارف كل حاجه من الاول واساكت مستني اشوف اخرتها معاك
نسر.... بس
الجد سليم بمقاطعة... الكلام خلص خلاص الي عندي اتقال ومفيش كلام تاني هنروح نطلب البنت رسمي يوم الخميس الجاي اياك تعمل حاجه انت سامع
نسر بغضب مكتوم.... حاضر
وخرج الجد من غرفة نسر
مسك نسر الفون بغضب .... ماشي ياسارة
وتصل ع ساره
ترن ترن
ساره مش بترد
نسر لي نفسه... مش بترد ليه دي كمان
احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله(هاجر)
عند هاجر وصقر
وصلو المستشفى
هاجر وصقر اتجاهو لي غرفة
هاجر فتحت الباب واتصدمت... اي ده هو فين
الممرضه جات.... حضرتك عاوز المريض الي كان هنا
هاجر.... اهاا هو فين
الممرضه... اتنقل غرفة تانيه هي*****
هاجر... تمام شكرا
واتجهت هي وصقر لي الغرفة المطلوبة
هاجر... خالد
خالد.... قلب خالد تعالي
وجريت هاجر عليه..... وحشتني اوى اوى
خالد.... وانتي كمان اتغيرتي يابت
هاجر بضحك.... بس ياعم
صقر بعصبية طلع هاجر من حضن خالد... مين ده؟
هاجر... ده خالد اخويا الكبير
صقر بصدمة.... اخوكي ازاي
خالد.. اجيب اتنين ليمون 🍋ثم اكمل بعصبية... مين ده
هاجر... ده صقر خطيبي
خالد بصدمة.... نعععم يختي معلش سمعيني كده يابت
هاجر... هفهمك وحكيت لي سبب خطوبتها من صقر
خالد.. ُتمام
هاجر... مش مرتاحة
قاطع كلامهم دخول محمد ابو هاجر ونادية وسارة وفاطمة
محمد بفرحة.... الحمدلله انك رجعت بي السلامه يابني
ناديه.... وسع كده يا محمد ابني الحمدلله يارب الحمدلله
ساره وفاطمة ببكاء... خالد وجريو عليه حضنو
ساره ببكاء وحشتني اوى
خالد.... وانتي كمان ياسرسور 😂😂
سارة بغيظ... اعععععععا بابا سكت ابنك
فاطمة... وسعي كده خالد وحشني يا صحبي
خالد.... صاحبي لسه زاي مآنتي متغيرتيش
فاطمه.... بس ياااااه
في مكان تاني
شخص واحد..... يعني ايه فاق انت بتقول اي
شخص اتنين.... هنعمل ايه دلوقتي
شخص واحد بجنون.... لازم نتصرف عارف يعني ايه ده معاها معلومات تودينا في دا**هية
شخص اتنين.... مش عارف اتصرف مش عارف
شخص واحد... ِماالي احنا في ده بي سبب مين
نرجع تاني المستشفى
ساره فونها رن
ساره بآرتباك انا هرد ع الفون
خالد... مين يابت
ساره بكدب... دي صحبتي
خالد بشك... تمام ماشي
وخرجت من الغرفة
ساره.... الو
نسر.... انتي اتكالمتي مع حد
ساره بخصوص اي مش فاهمه
نسر بغضب اعمي.... بخصوص جوازنا اتكلمتي مع حد
ساره بآرتباك.... هاااا لا اقصد يعني اهااا هاجر اختي
نسر.... حلو ده شوفي اختك عملت ايه
ساره بعدم فهم... مش فاهمه مالها هاجر
نسر.... هو مش جدي وصقر كانو عندكو النهارده
ساره.... اهااا لي
نسر.... اسأليها وكده انتي الي جبتي لي نفسك بي زايادة اووي
واغلق الخط
ساره.... نهار اسود هي عملت ايه
ساره.... هاجر
هاجر.... نعم ياسارة
ساره... معلش تعالي خمسة كده
هاجر... اوك
ساره.... انتي قولتي لي حد بي الي حصل معايا انا ونسر
هاجر بااستغراب . لا كنت هقول لي صقر بس جت مكالمه خالد
ساره.... اومال جدي سليم عرف ازاي
هاجر.... معرفش
صقر.... هو اي الي بينك وبين نسر ياسارة
ساره وهاجر بآرتباك هاااا
هاجر طيب ادخلي انتي وانا هتصرف
ساره تمام
كل ده بي الهمس
دخلت ساره عند خالد
هاجر قاصت علي صقر الي حصل من نسر لحد دلوقتي
صقر بهدوء ماقبل العاصفة
هاجر بصدمة..... نعم
يتبع
كده البارت خلص البارت الجاي هيكون طويل وملي بي الاحداث
خالد.. شاب25سنة ظابط يمتلك عيون رامادي
مفتول العضلات
يعشق اخواته البنات بشدة لي دور مهم في الرواية هنعرف بعدين
رواية احببت صقر العرب
بقلم جويرية عبدالله (هاجر)
#احببت صقر العرب
#يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق