روايه احببت صقر العرب الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر بقلم جويرية عبدالله
احببت صقر العرب
بقلم... جويرية عبدالله سليم (هاجر)
صلي على النبي محمد 🌺
في المستشفى
هاجر... انت حكيت لي حد علي موضوع سارة ونسر
صقر باستغراب..... لا محكتش لي حد اشمعناء يعني
هاجر.... اصل جدي سليم عرف
صقر... عرف ازاي
هاجر.... مش عارفه
صقر بي هدوء ماقبل العاصفة... لازم ابوكي يعرف بي الكلام ده
هاجر بي صدمة.... نعم
صقر.... في اي مالك
هاجر... انت عارف بتقول اي ابويا ممكن ير*وح فيها انت بتهزر
صقر... لا مش بهزر عشان كده كده لما ييجو يوم الفرح هيعرف اكيد
هاجر.. طيب اجل الموضوع ده وقت تاني
صقر... اشمعناء
هاجر.... مش عارفه ياصقر اجلها وقت تاني عشان خالد علي الاقل لسة فايقة من غيبوبة
صقر... هو اي الي حصل لي اخوكي دخلو في غيبوبة
هاجر.... عمل حد*ثة من سنة ودخل في غيبوبة
صقر... ماشي
صقر... هروح انا دلوقتي وابقي اكلمك لما اروح
هاجر... ماشي.
صقر.... السلام عليكم
هاجر... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ورحل صقر من المستشفى
استغفرك يارب واتوب اليك 🌹❤
احببت صقر العرب
بي قلم جويرية عبدالله سليم(هاجر)
في غرفة خالد
خالد... وانتي يا بطة عاملة اي في مدرستك وفي دنيتك
فاطمة... الحمدلله كلو تمام 👌
خالد... مش مطمن يا فوزي
فاطمة... عيب عليك يا فواز
وضحكو من في الغرفة الا سارة التي يشغل بالها تلك النسر
سارة في نفسها.... يا ترا هتعمل اي يا نسر
في قصر صقر
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد
احببت صقر العرب
بي قلم جويرية عبدالله سليم
الجد سليم... صقر رجع ولا لسة
عايدة.... لسة يا عمي مرجعش ده مصدق يخرج مع العروسة هههههههه
سالم.. والله صقر من ساعت ماخطب مبقتش اشوفو زاي الاول
الجد سليم بي مكر... يمكن الجوازة دي جايه علي هواها
رعد... يمكن يا جدي وتشاركو الضحك وهم غافلون عن تلك التي تكاد تمو*ت من القهر والكيد ومن غيرها الزوجة الاولى شيماء
شيماء بي شر في نفسها.... ماشي ياصقر مش هاخليك تتهني بيها يا انا يا هي
صقر... السلام عليكم
رد الجميع عليه.... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الجد سليم بي مكر..... هو انت كل مره تخرج مع هاجر تتاخر كده
صقر.... والله ابدا وقص عليهم صقر ماحدث
الجد سليم.... احنا لازم نروح نعمل الواجب يا سالم
سالم بي طاعة... ماشي يا حج الي تشوفو
وجلسو سويا وبعد ذلك كل واحد طلع علي غرفته
صقر لي شيماء.... روحي انتي وانا جاي وراكي
شيماء.. رايح فين
صقر بي نظرة حادة جعلتها تمو*ت من الرعب
شيماء... خلاص ماشي..
ورحلت شيماء الي غرفتها
طق طق طق
نسر بي عصبية مفرطة مش عايز اشوف حد
صقر من الخارج... انا يا نسر
نسر... ادخل
صقر... مالك
قص عليه نسر ماحدث بينو وبين الجد سليم
صقر... وجدك عرف منين
نسر... معرفش هعرف منين
صقر... بس كويس القرار الي جدك خدو عشان لو معملش كده كنت هتصرف انا
نسر بي عصبية... بس
صقر بي مقاطعة... مبسش انت غلط بي الي عملتو ومكنش ينفع تعمل كده
نسر... والله واسيب حتت بت زاي دي تمد ايدها عليه صح انتو بتحلمو
صقر.. وهي كمان غلطانه والي حصل حصل ومتقفش قصاد جدك عشان متزعلش في الاخر تصبح على خير
نسر... وانت من اهلو
ورحل صقر على غرفته
لا اله الا الله
احببت صقر العرب
بي قلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)
في غرفه صقر
شيماء بي دلال... صقر
صقر بي ملل... نعم
شيماء... انت من يوم ماكتبت كتابك على واحده غيري وانت مش معبرني ولا كاني موجوده في حياتك
صقر.. الحمام جاهز
شيماء بي دلال... ايوة
صقر... تمام
ودخل صقر لي يبدل ملابسه
وبعد وقت قليل خرج صقر وهو ينشف شعره بي الفوطة ويرتدي تيشرت مريح اسود وبنطلون من نفس اللون
وذهب الي السرير لي ينام وبالو مشغول بي هاجر وقد اي هي بريئة وضحكتها حلوة
صقر ابتسم دون اردتها لما افتكر كسوفها قبل ميخرجو مع بعض
صقر لي نفسو... شكلك هتجنيني معاكي يا هاجر
وخلد الي النوم
استوب
احببت صقر العرب
#يتبع
صّـلَيِّ عٌلَى مًحًمًدٍ
في صباح يوم جديد ملي بي الاحداث
في قصر صقر
تجمع افراد العائله على طاولة الطعام
الجد سليم موجه كلامو لي نسر: اعمل حسابك هنروح نخطبلك سارة بعد بكره وتتجوز مع اخوك
نسربي غضب مكتوم: الي تشوفو ياجدي واكمل بعد اذنكو انا ماشي عشان هتاخر على شغلي
عايدة: ربنا معاك يابني
وقبل نسر يد الجد وابويه بي احترام
تحدث صقر: ممكن ياذي البنت ده مجنون ويعملها
تتدخلت الام في الحديث
عايدة: متفهموني في اي
سالم: ابنك المحترم خطف البنت وغصبها على الجواز من ورا اهلها عشان ينتقم منها
عايدة بصدمة: يالهوي هو اي الي حصل عشان يعمل كده
الجد سليم: ابنك غلط في البنت وهي ضربتو بي القلم دفاع عن نفسها
عايدة وهي تضرب على صدرها: يالهوي وبعدين
صقر: ولا حاجه عمل فاندام عشان ينتقم منها واكمل لي جدو. انت عرفت منين يا جدي
الجد سليم بي خبث: هو عشان انتو كبرتو مش هعرف بتعملو اي من ورايا
صقر بي نفس الخبث: مش سهل انت ياعم جدو
الجد سليم: عيب عليك هههههههههههه واكمل امال مراتك فين
صقر: نايمه فوق
عايدة بي امتعاض وحركت فمها بي حركة شعبية: الي يسمع كدة يقول شقيانة طوا النهارده وطالع عينها طول اليوم
صقر: انا همشي عشان واريا اجتماع مهم
الجد سليم: ابقي فضي نفسك بعد بكره عشان هنخطب لي اخوك
سالم بي خبث: ده لو راح معانا مش هنشوفو غير بليل او اقل واجب تاني يوم
صقر بي نفاذ صبر: انا ماشي السلام عليكم
رد الجميع السلام وضحكو جميعا على هذه الصقر
غافلين عن تلك الخبيثة التي كانت تسمع حديثهم من الاول
شيماء تحدث نفسها بي خبث: كده حلو اووي يعني لو ابوها عرف بي موضوع سارة ونسر مش بعيد يفركش الجوازة خالص ثم ضحكت بي شر
♕صّـلَيِّ عٌلَيِّ مًحًمًدٍ ♕
عند هاجر
اجر: بابا احنا مش هنروح لي خالد النهارده
محمد: هنروح بس كمان شويه
هاجر: ماشي يا حج ثم قاطع كلامهم رنين الهاتف
محمد: السلام عليكم
الجد سليم: وعليكم السلام اذيك يا محمد عامل اي
محمد: بخير الحمدلله وانت عامل اي يا حج
الجد سليم: الحمدلله بخير بقولك يا محمد
محمد: اتفضل يا حج
الجد سليم: انا هجيب الجماعة ونجيلك بعد بكره
هينفع ولا مشغول
محمد: مش مشغول ياحج تنور في اي وقت يا مرحب بيكم
وصل نسر المكتب وهوفي قمة الغضب ومش طايق حد
مصطفى صاحب نسر: مالك يا معلم مش طايق نفسك ليه
نسر بي عصبيّة مفرطة: مصطفى ابعد عني عشان مش طايق نفسي
مصطفى: مالك بس فيا اي احكيلي
ثم قص عليه نسر ماحدث منذ عقد قران صقر الي ماحدث صباحا
ثم ذفر بي غضب
مصطفى: هتزعل مني ونا اتكلم
نسر: اتكلم يا مصطفى انت عارف اني مستحيل اذعل منك
مصطفى: سكة ودوغري الي حصل يوم كتب كتاب اخوك وانت مصدقت تعمل كده بي معني اصح جاتلك علي الطبطاب عشان انت بتحبها من زمان وخوفت تضيع منك زاي ماضاعت قبل كده
نسر بي غلب: طيب هعمل ايه وانت عارف اني بحبها وهي عندها 10سنين ممكن اكون اناني عشان فكرت فيها وحبيتها وهي في السن ده بس مكنتش شايغ غيرها عرفت كتير وقليل بس معرفتش اشيلها من دماغي كا ماكانت توحشني اروح ازور اخوها واشوفها هناك
ثم ذفر بي هم مش عارف اناللي تايه مش عارف اعمل ايه
مصطفى ربت علي ركبت نسر وقال: اعمل الي قلبك بيقولك عليه واوعا تضيعها تاني من ايدك
في مكان تاني
مجهول 1:مش هخلي يتهني بيها هي بتاعتي انا ملكي لواحدي ومش هسيبها ابدا
مجهول 2طيب هتعمل اي ده غير خالد الي فاق من الغيبوبة وممكن يتكلم
مجهول 1:متخافش النهارده هكون مريحك منو نهائي
مجهول 2:هتعمل اي
مجهول 1ابتسم بي شر وقال: هقتلو هو وصقر عشان ارجع حبيبتي تاني ليا ومش هخلي حد يقرب منها
مجهول 2:طيب عرفني هتعمل ايه عشان اكون معاك في كل خطوة ولا مش واثق فيا
مجهول 1:لو مكنتش واثق فيك يا احمم مكنتش حكيت ليك من الاول
(هو احمد صاحب صقر عشان دماغكو متلفش)
احمد: طيب قول
مجهول 1:هقولك
احمد بي خبث: يخربيت دماغك سم يا جدعشان
مجهول 1:عيب عليك
عند هاجر
محمد ابو هاجر تليفونو رن بي رقم غريب
محمد: الوو مين
المتصل: مش مهم مين المهم ان في حاجه لازم تعرفها دلوقتي
محمد: حاجه زاي اي وانتي مين
المتصل: بنتك ساره متجوزة نسر اخو صقر من وراكم ومحدش يعرف بي كده
محمد بي غضب: انتي كدابة
بنتي متعملش حاجه زاي كده منو ورانالي
المتصل: واي مصلحتي في كده انا بوعيك على الي بيحصل من وراكم
محمد قفل الخط بي عصبية
ودخل الغرفة عند البنات
ونطق بي غضب جم: سااااارة
ساره بي خوف من نبرة ابوها: نعم يا بابا
محمد: انتي متجوزه من ورانا انطقي
ساره بي خوف: بابا هفهمك والله ثم قام بي صفعها عدة مرات
محمد: حطيتي راس ابوكي في الارض اودي وشي فين من الناس عملتي كده ليه قصرت معاكي انتي واخوتك في اي عشان تعملي كده ليه
ساره بي عياط: بابا اسمعني هفهمك والله
محمد بي غضب: هتقولي اي انتي فضحتيني خلاص وهاجر اتسحبت بي هدوء الي الغرفه المجاورة واتصالت بي صقر عدة مرات وبعد تكرار الاتصال استاذن صقر من الاجتماع ورد علي الفون بي عصبية: مردتش من اولي مرة افهمي اني مش فاضي وعندي اجتماع
هاجر بي عياط: الحقني ابويا عرف بي موضوع سارة وعمي نسر
صقر بي صدمة: وهو يتجه الي الخارج عرف منين
هاجر: مش عارفه انا خايفة الحقني ونبي
صقر: طيب اهدي وانا هتصرف
هاجر: ماشي بسرعه
صقر واغلق صقرواتصل بي نسر وقص له ماحدث
نسر بي عصبية: هو يوم باين من اولو
انا رايح هناك بسرعه
صقر: وانا في الطريق ليهم
لو وصلت لي هنا دوس علي النجمة تشجعكم بيفرق معايا
استوووووب
اتوقعو اي الي هيحصل
ومين الي اتصل على محمد ابو هاجر
واي الي يخلي احمد ينضم لي المجهول
كل ده هنعرفو بعدين
الفصل ملاين احداث اهوو كده الرواية هتبدا احدثها
بي قلم'جويرية عبدالله سليم (هاجر)
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد
بعد ماشيماء كلمت ابو هاجر وقالت ليه
ابتسمت بي شر
شيماء: كده الجوازة مش هتم وصقر وفلوسه واملاكه مش هروح بعيد وهتفضل معايا انا
جه واقت الخطة التانية وضحكت بشر
في السيارة عند صقر
صقر اتصل بي جدو
صقر: جدي عمي محمد عرف الي حصل مع ساره ونسر
الجد بخضة: عرف منين مين قالو وانت عرفت منين
صقر: مين قالو معرفش بس هاجر اتصالت عليا وقالتلي وانا في الطريق ليهم انت ونسر عشان نلحق البنات
الجد: طيب يابني وانا كمان هروح عشان نشوف هنتصرف ازاي
صقر: تمام يا جدي
واغلق الخط
وقال لي نفسه: ياترى مين الي قال
عند خالد في المستشفى
دخل شخص وهو يرتدي لبس دكتور
خالد با تذمرمصطنع: اتاخرت ليه يا جدع ده مش مستنيك من ساعه ما فوقت دي مش مواعيد
مجرمين خالص دي
المجرم واقف مصدوم
واكمل خالد الحديث: واقف بعيد لي قرب يا عم قرب
ثم ضم حاجبيه بي استغراب وقال: مش حركه قديمة دي
المجرم بي استغراب: حركه اي دي
خالد: حركه انك تلبس دكتور وكده معرفتش تشوف حاجه تانية اخص عليك بجد فين زمن الاجرام الجميل طيب يجدع البس واحده كده هموت وانا مرتاح ثم سكت لي برهة وقال: روح دلوقتي مش جايلي مزاج اموت دلوقتي انا لسة فايق من غيبوبة واديك شايف لسة مخرجتش وعايز اتمتع شويه واشوف الدنياء
واشوف التغييرات الي حصلت في غيابي ثم اكمل وقال اقولك انت مش غريب تعالي احكيلك
تعالي اقعد تعالي واقف بعيد ليه كده ولا انت مكسوف داهية تكون مكسوف مني
المجرم بي صدمة: انت ازاي كده يا جدع ده انا جاي اقتلك وانت جاي تقولي تعالي احكيلك انت مش غريب
خالد: بقولك ايه انا عندي هنا لب وسوداني تعالي هحكيلك واحنا بنتسلي تعالي
جلس المجرم على طرف الفراش وامامه خالد
خالد طلع الب والسوداني
خالد: صلي على النبي
المجرم: صلي الله عليه وسلم
خالد: قال اي يا اخويا فوقت من الغيبوبة لقيت البت اختي مخطوبة ومش بس كده لا ده كمان مكتوب كتابها وانا نايم وراقد في السرير يرضيك
المجرم وقد نسي المهمه الي ماجور ليها: لا طبعا ميرضنيش المفروض ياجلو شويه لحد متقوم كده وتشد حيلك علي الاقل تفرح بي اختك
خالد: يجدع لا انت مش فاهم اصل كان في مشاكل بين العيلتين وعشان تخلص قالو يجوزو ابنهم لي بنت من عندنا عشان المشاكل تخلص فهمت يا ناصح
عند هاجر الوضع كانفسي متوتر
الجد سليم واحفاده وصلو عند محمد
تحدث صقر وقال: ياعمي اهدى لو سمحت عشان نعرف نحل الموضوع بهدوء
محمد بي عصبية مفرطة: اهدي ازاي معلش هو انت خبطني في كتفي ولا خبط عربيتي
ده جواز من غير منعرف
تتدخل نسر في الحوار وقال: يا عمي الي حصل منك الاول غلط بس في الاخر الموضوع هيتحل
الجد سليم: بص يا محمد انت معاك حق تزعل في الي حصل بس اسمع منو الاول
نسر اتكلم: يا عمي واحده مدت ايدها عليا وانا دمي حامي
محمد بي عصبية: تيجي تقولي واناكتر هكسرلك رقبتهانا قدامك مش تعمل الي عملتو
صقر بص علي نسر بصة مفادها وحيات خالتك هو ده السبب الي خلاك تعمل كده
ونسر فهم النظرة ديا واشاح وجه بعيد عن عيون تلك الصقر الماكر
في قصر صقر
عايدة: يارب جيب العواقب سليمة يارب
شيماء بي طيبة مزيفة: في اي يا ماما
عايدة: مفيش حاجه متشغليش بالك
شيماء بمكر: مشغلش بالي ازاي بس وانتي وشك مخطوف كده
عايدة: انا هقوم اشوف ترتيبات الغذاء
وسابت شيماء ومشيت
شيماء لي نفسه بمكر: خبي وقت متخبي احنا ورانا اي ادينا بنتسلي
هاجر: هنعمل ايه ده ممكن يولع فينا
ساره بخوف: مش عارفه يا هاجر نسر برا وهيفهمو الي حصل ربنا يتسر
فاطمه: المفروض كنتي قولتي يارب ساره عشان ميحصلش مشاكل زاي الي حصلت دلوقتي وربنا يستر ومحدش من اعمامك يعرف حاجه
ساره بعصبية: ممكن تسكتي انا الي فيا مكفيني مش ناقصة
هاجر: براحه عليها هي لسه مش عارفه
نرجع لي خالد
خالد وهو بيقشر موز وبيدي المجرم
خالد اتنهد تنهيدة حارة وقال: هي دي كل حكايتي يا مجرم
المجرم بتاثر: صعبت عليا يا عم والله امال هما عايزين يقتلوك لي
خالد بي حزن مصطنع يشوبه المكر والخبث
خالد: مش عارف اديك قاعد معايا هل انا استاهل القتل
المجرم: لا يجدع وانا مش هقتلك
خالد: شكرا ليك والله بس انت زعلان
جدا وهحزن تدري ليش
المجرم باستغراب: ليش
وهنا انفتح الباب ودخل عمرو خال هاجر فاكرينو
عمرو: اقولك انا ليش وحاوط رقبته بي دراعه العضلي واكمل: عشان المجرمين الوحشين الي زايك ملهمش مكان بينا وكمان ممكن تقتل حد تاني
خالد بتاثر مصطنع: متزعلش يا مجرم لازم العدالة تاخد مجراها
حاول المجرم الهروب
دخل رعد اخو صقر
،رعد: رايح فين يا عفريت كنت عايز تهرّب وتسبنا لمين
خالد: اخص عليك ياحبيبي نوتي خانك الب والسوداني والبرتقال والموز صحيح زاي القطط تاكل وتنكر ده انت طفحتهم كلهم يا طفس ومخلتنيش اكل معاك
عمرو ورعد في نفس واحد: وحيات امك
خالد: والله خلصهم كلهم لي واحده الطفس
المجرم بخوف: انا مليش دعوه
عمرو بحدة زعيق: هنعرف دلوقتي مين الي لي دعوه يا روح امك قدامي يلا
عمرو خد المجرم ومشي
رعد لي خالد: اي يا قلبي مش ناوي تقوم عشان نمشي ولا انت هتعيش الدور بجد
خالد: يعم خليني شويه
رعد بزعيق :قوم ياعم اخلص
خالد: طيب لو حد من اهلي جه
رعد: هنتصرف بس اخلص بس مش هينفع تفضل هنا بعد ماحولو يقتلوك
خالد: اوكشن يلا بينا بي طريقه باسم سمرة
خالد: رعد بقولك
رعد: ارغي
خالد اسندني يا بني عشان شكلي عجزت
هز رعد راسه بي قلة حيلة وضحكو سوا
الجد سليم: استحلفك بالله متعملش لي البنت حاجه او تذيها
محمد: ماشي يا حج
الجد: انا امنتك امانه
محمد:: حاضر يا حج بس وقت الفرح هنعمل اي
نسر متشغلش بالك انت يا عمي
ومشيو من عند محمد
اثناء طريقهم لي البيت صقرلاحظ ان في عربيه ماشية وراها وبتحاول تصتدم بي سياره صقر وصقر بيتافتداء بي مهارة
واثناء انشغال صقر
هووووب
كده البارت خلص مين حاول يقتل خالد
مين الي حاول يقتل صقر
كل ده هنعرفه في الاحداث القادمة
احببت صقر العرب
جويرية عبدالله سليم
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد
بعد ماشيماء كلمت ابو هاجر وقالت ليه
ابتسمت بي شر
شيماء: كده الجوازة مش هتم وصقر وفلوسه واملاكه مش هروح بعيد وهتفضل معايا انا
جه واقت الخطة التانية وضحكت بشر
في السيارة عند صقر
صقر اتصل بي جدو
صقر: جدي عمي محمد عرف الي حصل مع ساره ونسر
الجد بخضة: عرف منين مين قالو وانت عرفت منين
+
صقر: مين قالو معرفش بس هاجر اتصالت عليا وقالتلي وانا في الطريق ليهم انت ونسر عشان نلحق البنات
الجد: طيب يابني وانا كمان هروح عشان نشوف هنتصرف ازاي
صقر: تمام يا جدي
واغلق الخط
وقال لي نفسه: ياترى مين الي قال
عند خالد في المستشفى
دخل شخص وهو يرتدي لبس دكتور
خالد با تذمرمصطنع: اتاخرت ليه يا جدع ده مش مستنيك من ساعه ما فوقت دي مش مواعيد
مجرمين خالص دي
المجرم واقف مصدوم
واكمل خالد الحديث: واقف بعيد لي قرب يا عم قرب
ثم ضم حاجبيه بي استغراب وقال: مش حركه قديمة دي
المجرم بي استغراب: حركه اي دي
خالد: حركه انك تلبس دكتور وكده معرفتش تشوف حاجه تانية اخص عليك بجد فين زمن الاجرام الجميل طيب يجدع البس واحده كده هموت وانا مرتاح ثم سكت لي برهة وقال: روح دلوقتي مش جايلي مزاج اموت دلوقتي انا لسة فايق من غيبوبة واديك شايف لسة مخرجتش وعايز اتمتع شويه واشوف الدنياء
واشوف التغييرات الي حصلت في غيابي ثم اكمل وقال اقولك انت مش غريب تعالي احكيلك
تعالي اقعد تعالي واقف بعيد ليه كده ولا انت مكسوف داهية تكون مكسوف مني
المجرم بي صدمة: انت ازاي كده يا جدع ده انا جاي اقتلك وانت جاي تقولي تعالي احكيلك انت مش غريب
خالد: بقولك ايه انا عندي هنا لب وسوداني تعالي هحكيلك واحنا بنتسلي تعالي
جلس المجرم على طرف الفراش وامامه خالد
خالد طلع الب والسوداني
خالد: صلي على النبي
المجرم: صلي الله عليه وسلم
خالد: قال اي يا اخويا فوقت من الغيبوبة لقيت البت اختي مخطوبة ومش بس كده لا ده كمان مكتوب كتابها وانا نايم وراقد في السرير يرضيك
المجرم وقد نسي المهمه الي ماجور ليها: لا طبعا ميرضنيش المفروض ياجلو شويه لحد متقوم كده وتشد حيلك علي الاقل تفرح بي اختك
خالد: يجدع لا انت مش فاهم اصل كان في مشاكل بين العيلتين وعشان تخلص قالو يجوزو ابنهم لي بنت من عندنا عشان المشاكل تخلص فهمت يا ناصح
عند هاجر الوضع كانفسي متوتر
الجد سليم واحفاده وصلو عند محمد
تحدث صقر وقال: ياعمي اهدى لو سمحت عشان نعرف نحل الموضوع بهدوء
محمد بي عصبية مفرطة: اهدي ازاي معلش هو انت خبطني في كتفي ولا خبط عربيتي
ده جواز من غير منعرف
تتدخل نسر في الحوار وقال: يا عمي الي حصل منك الاول غلط بس في الاخر الموضوع هيتحل
الجد سليم: بص يا محمد انت معاك حق تزعل في الي حصل بس اسمع منو الاول
نسر اتكلم: يا عمي واحده مدت ايدها عليا وانا دمي حامي
محمد بي عصبية: تيجي تقولي واناكتر هكسرلك رقبتهانا قدامك مش تعمل الي عملتو
صقر بص علي نسر بصة مفادها وحيات خالتك هو ده السبب الي خلاك تعمل كده
ونسر فهم النظرة ديا واشاح وجه بعيد عن عيون تلك الصقر الماكر
في قصر صقر
عايدة: يارب جيب العواقب سليمة يارب
شيماء بي طيبة مزيفة: في اي يا ماما
عايدة: مفيش حاجه متشغليش بالك
شيماء بمكر: مشغلش بالي ازاي بس وانتي وشك مخطوف كده
عايدة: انا هقوم اشوف ترتيبات الغذاء
وسابت شيماء ومشيت
شيماء لي نفسه بمكر: خبي وقت متخبي احنا ورانا اي ادينا بنتسلي
هاجر: هنعمل ايه ده ممكن يولع فينا
ساره بخوف: مش عارفه يا هاجر نسر برا وهيفهمو الي حصل ربنا يتسر
فاطمه: المفروض كنتي قولتي يارب ساره عشان ميحصلش مشاكل زاي الي حصلت دلوقتي وربنا يستر ومحدش من اعمامك يعرف حاجه
ساره بعصبية: ممكن تسكتي انا الي فيا مكفيني مش ناقصة
هاجر: براحه عليها هي لسه مش عارفه
نرجع لي خالد
خالد وهو بيقشر موز وبيدي المجرم
خالد اتنهد تنهيدة حارة وقال: هي دي كل حكايتي يا مجرم
المجرم بتاثر: صعبت عليا يا عم والله امال هما عايزين يقتلوك لي
خالد بي حزن مصطنع يشوبه المكر والخبث
خالد: مش عارف اديك قاعد معايا هل انا استاهل القتل
المجرم: لا يجدع وانا مش هقتلك
خالد: شكرا ليك والله بس انت زعلان
جدا وهحزن تدري ليش
المجرم باستغراب: ليش
وهنا انفتح الباب ودخل عمرو خال هاجر فاكرينو
عمرو: اقولك انا ليش وحاوط رقبته بي دراعه العضلي واكمل: عشان المجرمين الوحشين الي زايك ملهمش مكان بينا وكمان ممكن تقتل حد تاني
خالد بتاثر مصطنع: متزعلش يا مجرم لازم العدالة تاخد مجراها
حاول المجرم الهروب
دخل رعد اخو صقر
،رعد: رايح فين يا عفريت كنت عايز تهرّب وتسبنا لمين
خالد: اخص عليك ياحبيبي نوتي خانك الب والسوداني والبرتقال والموز صحيح زاي القطط تاكل وتنكر ده انت طفحتهم كلهم يا طفس ومخلتنيش اكل معاك
عمرو ورعد في نفس واحد: وحيات امك
خالد: والله خلصهم كلهم لي واحده الطفس
المجرم بخوف: انا مليش دعوه
عمرو بحدة زعيق: هنعرف دلوقتي مين الي لي دعوه يا روح امك قدامي يلا
عمرو خد المجرم ومشي
رعد لي خالد: اي يا قلبي مش ناوي تقوم عشان نمشي ولا انت هتعيش الدور بجد
خالد: يعم خليني شويه
رعد بزعيق :قوم ياعم اخلص
خالد: طيب لو حد من اهلي جه
رعد: هنتصرف بس اخلص بس مش هينفع تفضل هنا بعد ماحولو يقتلوك
خالد: اوكشن يلا بينا بي طريقه باسم سمرة
خالد: رعد بقولك
رعد: ارغي
خالد اسندني يا بني عشان شكلي عجزت
هز رعد راسه بي قلة حيلة وضحكو سوا
الجد سليم: استحلفك بالله متعملش لي البنت حاجه او تذيها
محمد: ماشي يا حج
الجد: انا امنتك امانه
محمد:: حاضر يا حج بس وقت الفرح هنعمل اي
نسر متشغلش بالك انت يا عمي
ومشيو من عند محمد
اثناء طريقهم لي البيت صقرلاحظ ان في عربيه ماشية وراها وبتحاول تصتدم بي سياره صقر وصقر بيتافتداء بي مهارة
واثناء انشغال صقر
هووووب
كده البارت خلص مين حاول يقتل خالد
مين الي حاول يقتل صقر
كل ده هنعرفه في الاحداث القادمة
احببت صقر العرب
جويرية عبدالله سليم
تكملة الرواية بعد قليل
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق