روايه احببت صقر العرب الفصل التاسع عشر 19بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل التاسع عشر 19بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل التاسع عشر 19بقلم جويرية عبدالله
صّـلَيِّ عٌلَى مًحًمًدٍ 🌺
في مكان مهجور
خالد: ها يا حلو هتقول مين باعتك ولا هتتعبني معاك
وانا تعبان وزهقان لواحدي اخلص ياض
عمرو: اخلص وقول عشان الراجل تعبان ومفرهد واخلص ومتوجعش قلبي انا كمان عشان مش فاضي ليك اخلص ياض
المجرم بخوف: انا معرفش حاجه معرفش بتتكلمو عن اي
رعد: هجبهالك واحدة واحدة مين الي باعتك تقتل خالد
المجرم: محدش بعتني محدش
خالد: يعني انت كنت نايم وصحيت من النوم قولت اروح اقتل خالد صح واكمل بزعيق متنطق ياض مين باعتك
المجرم: مش هتكلم لو اتكلمت اهلي هيموتو مش هتكلم
عمرو: اتكلم وانا اضمنلك محدش هيقرب ليك ولا لي اهلك بس اتكلم
خالد بنفاذ صبر: انت لسه هتتحايل وتطبطب وتدلع
هو الذوق مش نافع معاك ولا جاي معاك سكة نجرب بقا بي طريقه تانيه واشرف يا اشرررررررف
رعد: اشرف مين
خالد: الي هيمسكو السلك عريان
عمرو: انت شايف ان ده واقته انت كمان عايزين نخلص
خالد: خلاص همسكو السلك انا وخلاص
رعد: انت عايز تمسكه اي حاجه وخلاص متخلص ياعم
خالد: اصل عايز اجرب زاي اشرف
رعد وعمرو في نفس الوقت: اشرف مين
خالد بي ابتسامة: الي في مسلسل الكبير
عمرو ورعد بنفاذ صبر: الصبر يارب من عندك
عند صقر
صقر بيحاول يتفاده السيارات لكن فشلت المحاولة وتوقفت سيارة امام سياره صقر
ونزل منها شخص ملثم باتجاه صقر
وصقر نزل من السياره
وهو محاوط بين اربع رجال ملثمين
صقر ببرود وحاطط ايده في جيب بنطاله وقال: خير يا حبيبي انت وهو عايزين اي ومين باعتكو
احد المجرمين: عايزين نقتلك
صقر بسخرية: بس كده سهلة وسدد لي ليه بعض الضربات والتف حوله باقي الرجال وصقر بيحاول يتفاده الضربات المجرمين ويسدد لهم الضربات في اماكن مختلفة بي سرعة واحترافيه
وجه رجل من خلف صقر وكان ماسك اداء حادة وطعن صقر بيها
صقر باالم: اهاااااا
هاجر بصراخ: صقر
ساره وفاطمة: مالك في اي
هاجر ببكاء وايدها ع قلبها: قلبي مقبوض مش عارفه فيه اي
وفرو المجرمين هاربين عندما سمعو صوت سيارة قادمة
وتركه صقر غارق في دمائه
هاجر بتتصل بي صقر ومش بيرد حاولت مرات عديدة وجميع محاولته باتت بي الفشل
هاجر ببكاء: استرها يارب قلبي مقبوض وخايفة
وظلت تناجي ربها وتحاول مرة اخره الاتصال بي صقر واخيرا تم الرد
هاجر بلهفة: صقر انت كويس انا قلقانة عليك طمني عليك بالله عليك
الممرض: حضرتك تعرفي صاحب الرقم ده
هاجر بااستغراب: ايوة اعرفه مين حضرتك وفون خطيبي معاك ازاي
الممرض: حضرتك صاحب التليفون ده في ناس لقيته على الطريق سايح في دمه ونقلو المستشفى هنا وهو حاليا في العمليات وكنا عايزين نوصل لي اهله بس التليفون بي رمز عشان كده معرفناش نتواصل مع حد من اهله
هاجر بصراخ: انت بتقول ايه طيب هو كويس
الممرض: حضرتك هو في العمليات دلوقتي
هاجر: طيب مستشفى اي
الممرض: مستشفى (**************)
هاجر بعياط: تمام ماشي انا جاية واغلقت الخط
هاجر ببكاء: بابا الحق صقر
محمد: مالو يا بنتي حصله اي
حكت ليه هاجر الي قاله الممرض ليها واكملت ببكاء: عايزة اروح ونبي يا بابا بالله عليك اطمن عليه بالله عليك
محمد وهو يمسك الهاتف: اصبري بس يارب بنتي
وقام با الاتصال على سالم ابو صقر
سالم: السلام عليكم اذيك يا حج محمد
محمد: وعليكم السلام بخير يا حج وقص عليه ما قالته هاجر
سالم بصدمة: مستشفى ابني جراله اي قولي متخبيش عليا وفي مستشفى اي
محمد: مستشفى (************)
سالم: انا رايح دلوقتي
محمد: وانا هكون هناك سلام يا حج
واغلق الخط واتجه الي المستشفى
عايدة بخوف: ابني حصله اي طمني بالله عليك
سالم بخنقة وزعل: في المستشفى في ناس لقيته على الطريق سايح في دمه
الجد سليم: ابنك مين
سالم: صقر
عايدة بصراخ: يالهووي ابني عايزة اشوف ابني
سالم: يلا
واتجه الي المستشفى
في المكان المهجور
خالد بتعب: متخلص يابني تعبتني معاك اخلص وقول مين الي باعتك
المجرم بتعب والم: مش هتكلم ولا هقول حاجه لو هموت
رعد: انت كده كده كارت محروق ليه ولو الي باعتك عرف انك اتمسكت وعرف مكانك هيخلص عليك اخلص وقول
المجرم برعب: وتضمنو ليه محدش هياذيني انا واهلي
عمرو: اضمنلك بس قول
المجرم: هقول
خالد: اخلص عشان عايز انام اخلص يلا
المجرم:: هووو..................
رعد وعمرو وخالد بصدمة:::: ينهار اسود
فاق رعد من صدمته علي رنين الهاتف الخاص به
رعد بصدمة:: بتقول اي طيب انا جاي بسرعه سلام
خالد: في اي
رعد وهو متجه لي الخارج: صقر في المستشفى وانا رايح ليه
عمرو: روح معها وانا هفضل هنا وطمنوني
خالد؛ تمام ماشي
في المستشفى امام غرفة العمليات
عائلة صقر وصلت المستشفى ومحمد وهاجر
محمد لي سالم: هيكون كويس يا حج ان شاءلله
سالم بحزن وخنقة: ربنا يستر يا محمد ربنا يسترها
الجميع امن على دعاه
نسر: مين الي عمل كده ولية اصلا
عايدة ببكاء: نجيه يارب ده طيب
هاجر بمهدنة: هيكون كويس متخافيش خير إن شاءلله
رعد وهو يركض بي اتجاهم:: طمنوني صقر حصله اي طمنوني
الجد سليم:: لسه محدش خرج من العمليات ربنا يستر
واثناء ذالك خرج الطبيب من غرفة العمليات
سالم: طمنا يا دكتور ابني عامل اي
الدكتور بعملية:: الحمدلله كويس الجرح ساطحي ولاداء الحادة مخترقتش الامعاء يعني الإصابة ساطحيه هننقلو دلوقتي غرفة عادية ولما يفوق تقدرو تشوفه
رعد؛ طيب هيفوق امتي
الدكتور: بعد نص ساعه ان شاءلله بعد اذنكم
ورحل الطبيب
عايدة: الحمدلله يارب الحمدلله
خالد: مين ممكن الي يكون لي يد في كده
محمد: انت خرجت امتي من المستشفى
خالد: نطمن على صقر وبعد كده نتكلم براحتنا
خرج صقر من غرفة العمليات
وعدت ساعة واخيرا صقر فاق من البنج
صقر بالم: اهاا انا فين وحصلي اي
الممرضه: حمدالله على سلامتك
صقر: الله يسلمك انا فين
الممرضه: في المستشفى في ناس لقيتك على الطريق وجابوك هنا واهلك برا بعد اذنك
دخل الجميع
خالد بمرح: حمدالله على سلامتك يا ابو نسب
اخيرا
صقر بالم:: الله يسلمك وشك حلو علينا
خالد بغضب مصطنع:: اي وشك حلو دي كده طيب انا همشي واسيبلك البيت عشان تخوني براحتك يا خاين اههي اهي
صقر بصدمة: خاين مين وزفت اي اغرب عن وجهي
نسر: حمدالله على السلامتك يا ابو الصقور مين عمل فيك كده تدخل خالد في الكلام: انت مش شايفه قدامك لسه فايق اصبر يفوق حلو الاول وبعد كده اسال براحتك واكمل بمغذا: اصبر اصبر
نسر فهم:: طيب ماشي حمدالله على سلامتك يا عم
رعد: حمدالله على سلامتك يا حبيبي قلقتني عليك
صقر: الله يسلمك يا حبيب اخوك متقلقش اخوك اسد
خالد بمزاح: اسد يلا في اي
عايدة: افصل شويه عايزة اطمن علي ابني
خالد: اطمني ياختي اطمني
عايدة: كنت هموت من القلق عليك يا نضري
صقر: انا كويس يا امي متقلقيش عليا
دخل الدكتور
الدكتور: حمدالله على سلامتك يا صقر باشا
صقر بتعب: الله يسلمك
الدكتور: حاسس بي حاجه
صقر: اهاا هنا مكان الجرح حاسس بي تعبي فيه
الدكتور: عشان مفعول البنج قرب يخلص هجبلك مسكن دلوقتي
صقر:: تمام
وخرج الدكتور
عايدة بهمس: البنت كانت هتموت من القلقيت عليك
صقر: اعملي معايا حركة جدعنة وخرجيهم عشان عايز استفرد بيها
عايدة بي مشاكسة: مليش دعوه
صقر: قد اي انتي ام عظيمه
عايدة: عظيمه دي تبقي خالتك تعرفها
صقر: مش انتي تعرفيها
ووجه الكلام لي محمد بعد اذن ابويا وجدي
عمي محمد
انا عايز اقولك حاجه بس ياريت متعرضش فيها ده لي مصلحه البنات
محمد: حاجه اي دي
صقر.........
كده البارت خلص
ياترء مين حاول يقتل صقر
وليه
ومين لي المجرم اعترف عليه
سانررررررررى
جويرية عبدالله (هاجر)
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق