روايه احببت صقر العرب الفصل العشرون 20بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل العشرون 20بقلم جويرية عبدالله
في المستشفى
صقر: يا عمي انا دلوقتي في خطر وحاولو يقتلوني
اكتر من مرة واكيد ممكن ياذو البنات عشان كده البنات هتروح بيتنا النهارده عشان ميذوش البنات
محمد: طيب خليها على معاد الفرح
صقر: مش هينفع يا عمي عشان البنات تكون في امان
خالد: يعني احنا مش هنعرف نحميهم مثلا ولا اي اعقل الكلام ياصقر
صقر بي مهدنة: يا حبيب اخوك هتقدر مقولتش حاجه بس وهما في بيتنا هكون مطمن اكتر واعرف مين عدوي فاهمني
الجد سليم: انا مع صقربنا في كلامه وهو معاها حق في كده عشان البنات يكونو بخير ونقدر نشوف مين الي بيضربنا في ضهرنا ده
سالم: عين العقل وافق يا محمد
محمد بحيرة: بصو يا جماعه احنا مش ضعاف عشان منحميش بناتنا هنعرف كويس واي حد يقرب منهم ندوس عليه وعلى الي يتشدد لي
صقر: عارف يا عمي والله كده كده كنا هنتجوز كمان عشر ايام بس هنقدم المعاد شويه اهوو هي هي بس الاختلاف مش هنعمل فرح عشان لو عملنا ممكن يحصل زاي محصل يوم الشبكة وانا عايز اوقع عدوي واعرف هو مين فاهمني
واخيرا بعد مجهود كبير من الاقتناع
محمد بي قلة حيلة طيب يابني
صقر: البنات هتروح بيتنا النهارده
محمد: بي السرعة دي
صقر: احنا عايزين نستغل كل لحظه عشان نعرف نامن الدنيا يا حج
صقر لي نسر: نسر انت المسؤول قدامي عن حماية البنات لحد البيت
نسر: عيب عليك في رقبتي
خالد: ماشاءالله عليكو يا ولاد والله كاني مش موجود
صقر: اتهد انت عشان عايزك في موضوع مهم ضروري بس اصبر لما نكون لي وحدنا
خالد: تمام
عايدة لي هاجر: محسسني انهم في فيلم اكشن يابت صح
هاجر: هتصدقي لو قولت ليكي مش فاهمه حاجه في اي حاجه لما بس الي فهمتو في اليلة دي ان احنا في خطر وربنا يستر يا عمتي
عايدة: على رايك بس عارفه يابت يا هاجر احلى حاجه في الموضوع ده اي
هاجر با اهتمام: اي
عايدة: انك هتيجي البيت النهارده يابت وهنرغي سواء
هاجر بضحك: والله انتي عسل يا عمتو
صقر لي هاجر :خلصتي يا سكر مع عمتك وكاني مش موجود ولا قولتي ليا حمدالله على سلامتك حتي
هاجر: طيب مهو اول مدخلنا الاوضه عندك وانت مركز معاهم وبتتكلمو ومش واخد بالك مني اعمل ايه قولت تخلص وبعد كده اكلمك وختمت كلامها بي رفع ذراعيها لي الاعلي
صقر: دخلت عليا تصدقي
الجد سليم: يلا يا بنتي عشان تلحقي انتي واختك توصلو البيت عندنا
خالد: طيب هاجر عشان مكتوب كتابها ع الاخ الي نايم ده اختها مين بقا
محمد بحدة: هفهمك يا بني تعاليا معايا الاول
خالد: طيب ماشي
ورحل محمد وخالد وهاجر ونسر
الجد سليم: هتعمل اي يا ابني
صقر: هلعبهم على الهادي عشان هما يظاهرو
سالم: طيب وبعدين مش كل مره تسلم الجرا
صقر: سيبها على الله يا حج متخافش على ابنك
سالم: لو مخفتش عليك انت واخواتك يا ابني هخاف على مين ثم هاتف صقر رن
صقر:اي الاخبار
مجهول: هو الي دبر الحادثة دي والمقصود منهانا موتك ثم توقف عن الكلام
صقر: كمل سكت ليه
مجهول: المقصود مراتك
صقر باانتباها: مراتي مين انطق
مجهول: الجديده مراتك الجديدة وفي حد من نحيتك بيساعدو في كده
صقر بغموض: مين
مجهول:.........................
صقر بشر: كنت حاسس بي كده بس كنت بكدب احساسي لو في اي جديد كلمني ومتتاخرش
مجهول: طيب انت ناوي علي اي يا صحبي
صقر: متخافش يا صحبي عليا هنخلص منهم ونرتاح
مجهول: ماشي يحبيبي انا هقفل عشان ميشكش فيا
صقر: تمام ماشي
في بيت هاجر الوضع كارثي
خالد بعصبية: يعني ايه تتجوزي من ورانا لي ملكيش اهل
هاجر: خالد لو سمحت اسمع لي الاخر بعد اذنك غصب عنها مش بيداها حاجه
خالد بغضب اعمى: انتي اتجننتي صح
سارة ببكاء: افهمني يا خالد بالله عليك
خالد: تمام فهميني
هزت راسها ببكاء وقصت عليه ماحدث
خالد: تمام انا تصرف معاها وانتي لسانك ميخطبش لساني لحد مصفالك واكمل بزعيق سامعة
وترك الغرفة وخرج من المنزل بي اكملها
هاجر: قومي خلينا نجهز عشان نمشي يلا
ساره ببكاء: مش هروح في حتة مش رايحة
فاطمه: قومي ياسارة اديكي شايفة المشاكل الي احنا فيها
في مكان تاني
المجهول بعصبية: يعني ايه يعني صقر يفضل عايش
انا مشغل معايا شويه اغبياء مبيفهموش
احمد بخبث: اهدى كده فلت منها المرة دي مش هيفلت في الجايه
المجهول بعصبية: ده زاي القطط بي سبع ارواح كل مرة ينفد منها بس على مين هسيبه يفرح يومين بعد كده سواد
احمد لي نفسه: السواد الجاي على دماغك غبي مش فاهم حاجه
المجهول: اهم حاجه تعرف هو هيخرج امتي عشان اعمل الواجب
احمد بضحكة ساخرة: واجب اهاا ماشي تعيش وتعمل الواجب ياابو الواجب
في قصر صقر
انتقلت البنتين على القصر
عايدة بي ترحيب: يا اهلا بي الغاليين يا اهلا
هاجر با ادب: اهلا بيكي يا عمتي
ساره بكسوف: اهلا يا طنط
عايدة بمرح: طنط اي يا اختي ده اللي اصغر منك انتي وهي بلاش الكلمه دي يابت
نسر: صقر بيقولكده هاجر امانه في رقبتك لحد ما يرجع وسارة هعرف احميها كويس
عايدة: في عيني يا ابني من غير متقول
نسر: طيب انا هروح لي الرجالة هناك عرفيعني البنات على الاوض بتاعتهم
عايدة: ماشي
وذهب نسر عند الرجال
الجد سليم: نورت يا حاج محمد نورت يا خالد
محمد: بنورك يا حج تسلم
خالد بغيظ مكتوم: تسلم يا جدي
محمد: البنات امانة يا حج خلي بالك عليهم
الجد سليم: في عنينا يا ابو خالد من غير وصاية
دول بناتنا
محمد: تسلم يا حاج
محمد: نستاذن احنا وصلنا الامانة وخلاص
نسر: احمم عمي
محمد: نعم
نسر: مش محتاج اوصيك
خالد: من غير متقول مش محتاجين وصاية يلا يا حج عشان لسه هروح لي صقر
شيماء بقرف:: اووووف اي الريحة الوحشةدي
عايدة: ريحه اي يا مرات صقر
شيماء: ريحه وحشة اووي مش عارفه جات منين واكملت حديثها لي هاجر وسارة انتو الخدمات الجداد واشارت الي هاجر وقالت
روحي يا بنت انتي اعملي لي قهوة مظبوط
عايدة بعصبية وانزعاج: اي الي انتي بتقوليه ده ياشيماء انتي اتجننتي
هاجر بهدو: المطبخ فين وانا هعملك القهوة
سارة بخبث: اشربي
عايدة بي عصبيّة: انتي بتقولي اي
هاجر بمقاطعة: واي يعني يا عمتي قولي المطبخ فين
اشارت شيماء اليها على اتجاه المطبخ وجلست على الاريكة واضعة قدم فوق قدم بي غرور
بعد شويه هاجر جات ومعاها القهوة
هاجر: اتفضلي يااااا وهوووب
شيماء بصراخ: انتي عمياء مبتشوفيش
هاجر: عيني مش بتشوف الناس والوقحة ودي حاجه بسيطه عشان غلطي فيا ونظرت لي عايدة وقالت
هاجر: انا اسفه بس انا متعودش اسيب حد يغلط فيا ويقل مني متزعليش مني
عايدة؛ مش زعلانه منك يا بنتي واكملت عايدة لي شيماء
عايدة: ليكي رجل هو الي يحكم بي الي انتي عملتي يا شيماء
شيماء بي عصبيّةوزعيق: وانا عملت اي غلط انا طلبت منها قهوة مش دي شغالة الجديده
عايدة بي اندفاع: لا مش الشغاله يا حببتي واكملت بي كيد دي ضرتك هاجر
شيماء بغل: تمام
وتركت المكان ورحلت
هاجر وسارة في نفس الوقت: شكلنا هنشرب المر بي شليمو وضحكو وشاركتهم الضحك عايدة
عايدة: تعالو عشان اوريكو الاوض بتاعتكم فين
في المستشفى عند صقر
نسر دخل الغرفة بي عصبيّة
نسر؛ وحيات امك ياض ده الي اتفقنا عليها
خالد: اي بظبط الدور حرام
نسر بزعيق: وحيات خالتك
صقر بزعيق لي الاتنين: بااااااااس في اي
نسر: هحيلك
فلاش باك
في بيت هاجر
خالد بي عصبيّة: انت تضحك علي اختي وتتجوزها من ورا اهلها ولكمه في وجه
نسر بي الم: اهدي يعم
خالد وهو يمسكه من تلابيب قميصه: ده انا هطلع روحك
محمد: اهدى يبني مينفعش
خالد: سيبني يا حج سبني
باك
نسر بي زعيق: وحيات امي مش هحلك النهارده يا خالد
خالد جري من امام ذالك النسر
خالد: اهدي يعم كان لازم اعمل كده قدام ابويا والعيلة
نسر: على مين ياض ده ابوك اول العارفين احنا هنستهبل
صقر بزعيق: بااااااس انتو الاتنين مش اطفال
تتدخل عمرو في الكلام: سيبك منهم هتعمل اي عشان نكون معاك
صقر: هقولك
استوب
كده البارت خلص
ياتري صقر هيقول اي
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق