القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه احببت صقر العرب الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم جويرية عبدالله

 روايه احببت صقر العرب الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم جويرية عبدالله




روايه احببت صقر العرب الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم جويرية عبدالله


صقر العرب... رجل لا يُقهر، يخشاه الجميع، حتى نظراته تحمل أوامر لا تُرد.

وهي... تلك التي كسرت كل قواعده دون أن تقصد.

حبّها له لم يكن حلمًا ورديًا، بل معركة بين الكبرياء والعشق، بين الخوف والرغبة، بين ماضيه المظلم وقلبها النقي.

هل سيجمعهما الحب أم يفرّقهما القدر؟


تتوقع أن قلبها سيهزمها أمام رجل كالصقر... قوي، متسلّط، لا يعرف الرحمة، لكنّ القدر أجبرها أن تكون له، رغمًا عنها، لتبدأ حكاية حبٍّ تشبه الصراع بين النار والجليد.

هي الفتاة البسيطة التي اقتحمت عالمه دون قصد، وهو صقر العرب... الرجل الذي لا يُقال له "لا".

فهل ستنجح في ترويض قلبه المتحجّر؟ أم سيكون حبّها لعنة تدفع ثمنها غاليًا؟


الفصل الاول 

يجلس وسط الرجال بكل شموخ وكبرياء لا يليق الى به 


هو صقر الحويطي من أكبر العائلات البدو 

يجلس في المندرة يفض بين عائلتين 


ابو حميد..ينفع أكده يا صقر بيه


صقر..لا مينفعش انت غلطان يا ابو سلام انت الي اتعديت على المحجر بتاعت وااخدت راجلتو 


ابو سلام..هو الي خدهم مني الاول ودول احسن سواقين عندي


وعلي الصوت في الجلسة 


صقر بعصبية..بااااااااااااس الجلسة مفيهاش كبير


ساد الصمت في المندرة


صقر..الحكم انت يا ابو سلام هتدفع غرامة لي ابو حميد وهترجعلو الرجالة والمعدات وهتتدية معدات من عندك 


ابو سلام ..كده ظلم ياصقر بيه 


صقربعصبية..انت بتعارض في حكم 


طيب غرامة 10مليون الى ابو حميد وكلمة تانية باملاكك كلها انت سامع ولا لا


ابو سلام ..امرك يا صقر بيه 


ابو حميد..ربنا يخليك ياصقر العرب ربنا ينصرك


واتفضت الجلسة 


سليم ..عملت اي في الجلسة ياصقر


صقر..حليت المشكلة وغرمت ابو سلام


سليم..راجل ظالم عاوز يظلم وفاكرح مفيش كبار هنا 


وتحدثو في مواضيع مختلفة


هي..ايبا يابابا يا حج يا بابا


ابوها.. في اي يابنت الك*لب اي 


هي.. لا بجرب  صوتي


بقلمي جويرية عبدالله سليم


ابوها ..يابنت الك*لب وكان هيحدفها بحاجة 


جريت من امامو دخلت لي غرفتها 


الفون بيرن


هي ..انتي فين ياكل*بة البحر برن عليكي مابترديش لي


ملاك وهي بنت خالتها.. هكون فين يعني حبيبتك قاعدة معايا 


هي..اه طيب اقفلي  دلوقتي عشان مش بطيق هاالبنت دي 


ونتكلم شواية كده


ملاك..بقولك 


هي ..قولي 


ملاك ..هتيجي المدرسة بكرة


هي..مش عارفةامي تعبانة شوية 


ملاك..مالها فيها اي


هي ..انا اعرف هقفل دالوقتي عشان بعمل حاجة 


ملاك..ماشي عاوزة حاجة


هي ..الله يخليكي


بقلمي جويرية عبدالله سليم


استوووووب


صقر الحويطي من أكبر رجال الأعمال في مصر والعالم

30سنة لون عنيه زيتوني جسد رياضي طويل لون الشعر اسود غامق ملامح هادئة وقت العصبية لا يراة امامو 


هي..هاجر 16سنة في تانية ثانوي

ملامحها هادئة وهادئة تعشق الهدوء

عيون سودة غامقة وشعر اسود يغطي الحجاب 

عندها أختين بنتين هنتعرف عليهم بعدين 

سليم ..جدصقر في العقد السابع من عمرو


محمد... ابو هاجر 50سنة اب حنون بيحب بناتو 

ملامحو عادية بيشتغل سواق حفار 


نادية... ام هاجر شخصية طيبة وحنونة تحب بناتها بشدة. 45سنة رابة منزل



في صباح يوم جديد تستيقظ البطلة من النوم على صوت المنبه وتقوم بكسل 


ام هاجر..هاجر هاجر 


هاجر..صحيت والله صحيت 


ام هاجر اخلصي يلا عشان متتاخريش


هاجر..حاضر قايمة اهو


قامت هاجر دخلت الحمام وادت فريضتها ولبست يونيفرم المدرسة وخرجت من الاوضة


هاجر ماما 


ام هاجر ..نعم 


هاجر..سارة فين مش باينة 


ام هاجر..راحت المدرسة من بدري


هاجر ..وبابا


ام هاجر ..نايم لسة 


هاجر ..مرحش الشغل يعني


الام..هروح اصحيه بس اخلص الي في ايدي


هاجر ..خليكي انا اصحي


الام..ماشي


في غرفة ابو هاجر


هاجر... براحة بتصحي ابوها


بابا يابابا


بقلم جويرية عبدالله سليم


ابوها ..اي يماما


هاجر..هتروح الشغل اليوم 


ابوها ..لا يحبيبي مش رايح


هاجر..النهارده اجازة 


ابوها بيتاوب ..لا  جاي النهارده ضيوف عندنا عشان كده واخد اجازة النهارده 


هاجر ..هيجو امتي 


ابوها ..على الضهر كده انتي ريحة المدرسة


هاجر ..اه رايحة 


ابوها ماشي خلي بالك على نفسك


هاجر ..حاضر  سلام


ابوها ..سلام


وذهبت هاجر الى المدرسة


عند صقر لحويطي


سليم ..صقر فين 


سالم ابو صقر ..لسة نايم


سليم..واي منيمو لحد دلوقتي عندنا مشوار مهم النهارده 


قاطع كلامو صقر


صقر..انا صحيت اهوو  صباح الخير


رد الجميع الصباح


صقر ..هنروح امتى 


بقلم جويرية عبدالله سليم


سالم ابو صقر..على الضهر هنكون هناك انشاالله


صقر ..طيب هعدي على المحجر واشوف الشغل وهرجع قبل المعاد


ورحل صقر


سالم عاوزين نخلص من المشكلة دي


سليم ..قريب ان شاءلله 


عايدة ام صقر . .ربنا يستر من الي جاي لو مرضيوش بالصلح  ويعالم الدور على مين


نسر اخو صقر..هما يطولو ان احنا نسلم عليهم


سليم..متنساش ان الغلط من عندنا احنا 


نسر..لا من عندنا ولا من عندهم خلينا نخلص بقا 


عند هاجر في المدرسة


ملاك ..بت يا هاجر


هاجر..ارغي 


ملاك احنا عندنا املاء تساعديني 


هاجر..امشي من جمبي يا ولية بدل مانف*خك 

ملاك ..اي ياولية مالك داحنا اخوت


هاجر..مش في الغش 


وقاطع كلامهم المستر


المستر..كلو يطلع الكرريس عشان الاملاء


نسيب العالم دي


عند اهل هاجرالضيوف جت والي هما اهل صقربينهم خلاف كبير منذ مدة 


بعد الترحيب والسلامات


بداء الحج سليم في الكلام طبعا انتو عارفين احنا جيين لي 


سعد عم هاجر..وجدكو يزدنا شرف ياحج


سليم..الله يخليك احنا مدين ايدنا بصلح 


محمد ابو هاجر ..واحنا معاك ياحج عشان نفض المشاكل دى


سليم..اكيد اكيد وعشان كده احنا وصلنا الحل  وهو


رجعت  هاجر من المدرسة ودخلتوالاوضة وابوها ندها عليه


محمد ابو هاجر..هاجر


هاجر نعم يا بابا 


ابو هاجر بحزن..تعالي المندره 


هاجر..حاضر


هاجر غيرت ملابسها ونزلت 


هاجر..بابا ..


سعد عمها..تعالي يا هاجر


استغربت ازاي عمها يدخلها وفي ناس غريبه 


سليم ..ماشاء الله تعالي يابنتي اقعدي جمبي هنا


بصت هاجر الى ابوها 


ابوها هز راسو بالموافقة


راحت هاجر عند سليم


سليم..اسمك ايه


هاجر..هاجر


سليم..مشاالله عندك كام سنة


هاجر..١٦سنة


سليم..الله واكبر وكمل كلامو طبعا انتي عارفه المشكلة الي بين العائلتين 


هاجر. عارفة


سليم..لو حل المشكلة في ايدك هتعملي اي 


هاجر..هحلها طبعا 


سليم ..وحل المشكلة في ايدك انتي 


هاجر..ازاي ومش هتاخر


سليم...............


هاجر بصدمة ...اي


يتبع


ياترى سليم طلب من هاجر اي هنعرف في البارت الي جاي



سليم..حل المشلكة انتي


هاجر بصدمة..انا ازاي


سليم..تتجوزي ابن ابني والمشكلة هتتحل 


هاجر بصدمة..بابا 


محمد. .الكلام ده مش هيحصل بنتي لسة صغيره


سالم ابو صقر..هو ده الحل الواحيد عشان المشاكل تخلص


محمد..تتحل بي بنتي لي اشمعناء بنتي انا في بنات اكبر منها واحسن منها اشمعنا بنتي


سليم..احنا عايزين نناسبك انت مش حد تاني


سعد عم هاجر..وافق يا محمد خلي المشكلة تتحل وكمان دول ناس محترمة وهيصونو بنتك 


محمد .. اديهم بنتك انت انا بنتي صغيرة 


سليم..اسمع يا محمد هو ده الحل الوحيد يا اما بنتك يا اما المشاكل مش هتخلص


سليمان عم هاجر التاني..وافق يا محمد خلي المشكلة تخلص وهيصونوها ويحافظو عليها


محمد..مش هرمي بنتي


سليم..انا عاوز اقعد مع هاجر لواحدنا 


محمد... نعم


سليم. .الي سمعتو 


بعد عدة محاولات مع محمد وخير وافق هاجر تقعد مع الحج سليم على انفراد


سليم.. تعالي يا بنتي متخافيش  انتي بتحبي ابوكي ولا لا


هاجر..بحبو 


سليم ..طيب وافقي على الجواز والمشكلة هتتحل


عشان  لو موافقتيش ابوكي


هاجر..مالو بابا


سليم..هي*موت 


هاجر بصراخ وعياط ..لا ونبي بابا لا هعمل اي حاجة  انتو عايزنها بابا لا


سليم بخبث. .وافقي على الجوازة ومش هيحصل حاجة


هاجر بعياط..محدش هيعمل لي حاجة


سليم..ايوة


هاجر..موافقة


سليم..قولي قدامهم كده 


هاجر..حاضر


هاجر..بابا

محمد ..نعم


هاجر..انا موافقة اني بلعت  ريقها وكملت موافقة على الجوزة


محمد بصدمة..بتقولي اي 


سليم .. الفتحة والشبكة وكتب الكتاب الخميس الي جاي


ورحلو بعد الاتفاق


طلع محمد بيتو وهو مش بيكلم هاجر


سارة توام هاجر..اي الي حصل وكانو عاوزينك لي تحت


قصت عليهم هاجر ماحدث 


سارة..واي خالكي توافقي


هاجر بعياط..عشان المشكلة دي تخلص هنفضل كده لحد امتى في المشاكل شغالة  ومفيش حلتانيغيرده 


سارة..العيلة فيه بنات غيرك اشمعناء انتي


هاجر..نصيبي كده


ام هاجر..اي حصل يا محمد قص عليها محمد ماحدث 


نادية ام هاجر..يالهوي اشمعناء بنتي دي صغيره لسة ١٦سنة


محمد..هم*وت واعرف اشمعنا بنتي الي هيموتو عليها


بقلم جويرية عبدالله سليم


قاطع حديثهم طرق على باب الغرفة


محمد..ادخل..دخلت هاجر


هاجر..بابا 


محمد..... ..............


هاجر..بابا رد علية انا عملت كده عشان نخلص من المشاكل دي عاجبك كل يوم واحد يمو*ت

مننا كان لازم نوضع حد لكدة 


محمد..مش انتي 


هاجر..متخافش عليه انت عارف بنتك كوايس


محمد..ربنا يستر من الي جاي


جه اليوم المنتظر يوم الفتحة وكتب الكتاب


في قصر صقر 


سليم..صقر فين 


عايدة ام صقر..لسة مجاش يا عمي


سالم..بس انا ماكدعليه مايتاخرش

سليم..كده هنتاخر على الناس 


صقرولا هنتاخرولا حاجه ساعة واكون جاهز


وجهزو ومشيو 


يتبع


ياترى مصير هاجر مع صقر اي


نتعرف على الي ظهرو البارت الي فات




سارة وفاطمة توام هاجر١٦سنة عسليات كدةودمهم خفيف


سعد عم هاجر٥٥سنة بيكرهاعيال محمد اخو


سليمان عم هاجر٦٠سنة


نسر اخو صقر التوام مفيش فرق بينهم خالص غير لون العين صقر عينو زيتوني ونسر عيونو سودة غامق وجسد رياضي


سالم ابو صقر٥٥سنة حنون القلب طيب 


عايدة ام صقر50سنة ربة منزل حنونة تعشق سالم بشدة وتغار عليه مهما مر الزمن


وفي ناس هتظهر تاني 


احببت صقر العرب 


بقلم جويرية عبدالله سليم




الفصل الرابع


بقلم جويرية عبدالله سليم


راحو جابو هاجر من البيوتي سنتر وذهبو القاعة


هاجر كانت سرحانة في مصيرها مع هذا الصقروفاقت من شرودها على صوت بارك الله لكم وبارك عليكمة. وجمع بينكم في خير


هاجر بصدمة تتحدث داخلها..بسرعة دي بيقيت حرم صقر الحويطي 

ونزلت دمعة من عينها ومسحتها قبل ما حد يشوفها


بس ملحقتش صقر شاف دموعها


صقر.. متبينيش حاجة عشان محدش يشك


هاجر . .حاضر


صقر..افردي وشك ده دالواقتي ووفري الدموع والحزن 


عشان هتحتاجيهم قدام


هاجر ..يعني اي 


بقلم جويرية عبدالله سليم


صقر بخبث ..هتعرفي بعدين 


فلاش باك


بعد مقابلة 


في الهاتف سعد عم هاجر

..صقر بيه 


صقر ..ايوا انا مين


مجهول..انا فاعل خير و عايز انبهك لحاجة مهمة جدا


صقر..اعرف مين الاول


مجهول..مش مهم المهم المعلومات الي عندي


البنت الي انت هتتجوزها دي مش تمام وابوها عارف كده 


ومصدق ان انت هتتجوزها وتخلصو من الكلام الي بيطلع عليها و كده كده انت متعرفش حاجة فاوافق عليك


صقر.. واي يثبت الي انت بتقولو. ده 


مجهول..ثواني والدليل يكون عندك


واغلق المجهول الخط دون سماع رد من صقر


صقر بصدمة ياولاد.........

رجوع من فلاش باك


هاجر..ممكن سوال


صقر..امم


هاجر..اشمعناء انا


صقر بستغراب ..مش فاهم


هاجر..اشمعناء انا الي تحلو المشكلة بيا


صقر..هل في بنات غير سياتك 


هاجر..اه. في بنت عمي سعد وبنت عمي سليمان


ودول اكبر مني


صقر..محدش قال


هاجر..بابا قال


صقر.. نصيبك كده في اعتراض


هاجر.. اللهم لا اعترض 


صقر يبقى خلاص


هاجر. .تمام


نسر..كان بيتكلم في الفون براة القاعة


وسارة كانت بتقابل ملاك بنت خالتها 


ملاك كانت بتجري ورا سارة


هوب سارة خبطت. في نسرين وقعت


نسر..بعصبية.. مش تفتحي يابت انتي


بقلم جويرية عبدالله سليم


سارةبصدمة.. نهارك اسود انت بتقولي بت. نهارك مش معدي معايا


نسر..هتعملي اي يعني دي حركة. من بتوع بنات اليومين دول عشان. توقعي اي شاب حلو ووغني 


سارة..انت قليل الادب.لو انت تعرف بنات زبالة دي مشكلتك مش مشكلتي بس لما تكلم معايا تتكلم بادب انت سامع ولا لا


نسر..تعالي دغري وفكك من جو الاخلاق ده 


سارة..مش هرد عليك بلساني ورفعت ايدها وطرررررررااخ


نسربصدمة وعصبية..انتي قد الي عملتي ده هدفعك تمنو غالي اوي


سارة..ده رد مناسب على واحد حقير وزبالة زيك

وتركتو ورحلت


داخل القاعة


حان وقت رقصةسلو على اغنية ملكة جمال الناس


.وقام هاجر وصقر 


طول عمري بحلم يبقالي حد ابقى قلبووويبقالي

جت احلى من رسم. خيال ملهاش شبه اوصفها بي 

صحابة عيون هادية بريا قلبي اتخاطف مني دقيقة

وده صعب اوي بنسبالي او عمري ماتعودت عليه 

ملكة جمال الناس.

دالوقتي ملكي خلاص يالمثبت الاحساس

جوها ثبتني

...هقفل عليها بيبان مردش جماله يبان من حقي ما انا كسبان ويا بنتي حابتني 

ملكة جمال الناس دالواقتي ملكي خلاص المثبت الاحساس جوها ثبتنيي 

وانتهت الا غنية مع التصفيق الحار

واثنا الرقصة كان في حديث بلغة العيون بين هاجر و صقر 


بقلم جويرية عبدالله سليم




في مكان تاني 


مجهول ١..متنفذ النهارده


مجهول٢. .اشمعنا النهارده


مجهول١..عشان النهاردة كتب كتابة يا غبي وهنقدر ننفذ. النهارده من غير شك

مجهول٢..تمام 

مجهول ١..طيب اخلص يالا


مجهول ٢..ماشي يا عم


في القاعة 

نسر..وحيات امي لربيها


اسد اخو نسر وصقر..مالك انت انجننت بتكلم نفسك 


نسر..بعصبية..فكك مني متخليهمش يطلعو عليك ابعد عني


ا


اسد ..خلاص يا عم


سارة واقفة مع مريم بنت خالتها


مريم ..مالك في اي


سارة.. مفيش انا تمام


مريم . .اكيد 


قطع حديثهم ملاك


ملاك ..يلا نتصور مع هاجر


سارة ..اه يلا


وراحو عند هاجر


سالم ابو صقر..مبروك يا محمد


محمد..الله يبارك فيك


سالم..عقبال متشوف عيالهم


محمد..اللهم امين


سالم..متخافش على هاجر صقر هيصونها


محمد..على الله


عايدة ام صقر..مبروك يا حبيبي


صقر..الله يبارك فيكي يا امي


صقرلهاجر..دي امي


هاجر بحترام ..ازيك يا طنط


عايدة.. طنط اي قوليلي يا. عمة


هاجر ..حاضر يا عمة


عايدة..يلا عشان تلبسو الشبكة


وجابت الشبكة ولبسهوا


طااااااااااااااااااخ 


الصدمة حلت على الجميع


ياترى الرصاصة جت في مين 


يتبع


الفصل. الخامس 


بقلم جويرية عبدالله سليم 


في مكان اول مرة نروحو 


هي.. ازي انهارده كتب كتابو ازاي وانا 


امها.. اهدي يابنتي ومتعليش في نفسك كده 


هي بصريخ.. ازاي يتجوز عليا لي يعمل كده قصرت معاه في اي 


امها.. اهدي ويا خبر النهارده بفلوس بكرة يبقي ببلاش 


هي. . وانا مش هستنى لبكرة انا هعرف اصل الموضوع ده دلوقتي 


وخرجت وهي في قمة العصبية 


في القاعة 


صقر بعصبية.. اطلبو الاسعاف بسرعة 


نسر. . انا طلبت الاسعاف وجاية في الطريق 


هاجربعيط.. ده بينزف ولازم نوقف النزيف عقبال الاسعاف ماتيجي


صقر.. صح 


خلع الجاكت بتآعو بيحاول يوقف النزيف 


جت الاسعاف ونقلت المصاب 


الي اتصاب جرسون من الي شغالين في القاعة 


صقرراح معاه ومعاه جدو وابو ونسر 


خرج الدكتور من غرفه العمليات 


صقر.. ها يا دكتور


الدكتور بعملية.. هو الحمدلله كوايس الطلقة جت في كتفو 


سليم.. الحمدلله انو بخير 


الدكتور.. الحمدلله. بعد ازنكو

ورحل الطبيب 


صقر.. المقصود بي الطلقة دي انا مش حد تاني بس الي نشن نشن غلط


سالم.. ازاي يابني تقصد ان حد حاول يقتلك 


صقر.. ايوة 


نسر.. هيكون مين الي عمل كده


صقر بشرود.. هو واحد مفيش غيرو 


سليم.. الي ميحمش نفسو البسو الطرحة واقعدو في البيت مع النسوان 


نسر.. متخاف يا جد 👴احنا رجال ونعرف نحمي نفسنا كوايس 


سالم.. انا مبخلفش غير الرجال 


صقر.. خلاص قفلو على السيرة ويلا نروح 


الجميع.. يلا 


في البيت عند هاجر 


هاجر قاعده سرحانة في عيون 👀صقر 


جت سارة وفاطمه 


سارة بخبث.. ده عمو صقر حلو قوي 💪


هاجر بشرود.. عنيه يالهوي من عنيه 


فاطمه بضحك.. واي كمان


هاجر بنتبها.. انتو اي جابكو هنا عاوزين اي 


سارةبضحك.. ولا حاجه جينا نطمن عليكي 


هاجر بعصبية.. غوري يابت انتي وهي من هنا 


سارة.. خلاص خلاص عاوزين نطمن على الي راح المستشفى ده 


فاطمه.. معاكي رقم جدو سليم صح


هاجر.. اه معايا ادهولي ساعت لما كانو هنا لما كانو بيتفقو


سارة.. تمام 👌رني عليه واعرفي 


هاجر.. وابوكي ميرنش لي 


فاطمه.. ابوكي نام 


اخلصي نطمن على الرجل ده


هاجر.. مش هينفع الوقت اتاخر وقاطع حديثهم رنين فون هاجر برقم غريب. 


سارة.. في اي مين بيرن عليكي دلوقتي 


هاجر.. مش عارفه فكك منو 

بقلم جويرية عبدالله سليم 


جت رساله من نفس الرقم على الوتساب بتاع هاجر 


محتوى الرساله بيقول 


انا صقر ردي لو صاحية


هاجر بهمس.. صقر 


سارة.. ردي ردي 


رن الفون مره ثانيه 


ردت هاجر 


هاجر.. الو


صقر.. لسة صاحيه لي


هاجر مش جايلي نوم دالواقتي هو الرجل الي راح المستشفى اخبارو اي


صقر.. كوايس الطلقة جت في كتفو 


هاجر.. يعني هو الحمدلله كوايس 


صقر.. اه الحمدلله وو


فجاء فتح باب 🚪الاوضه بتاعت صقر 


شيماء.. صقر حبيبي انت كوح


صقربستغراب ا.. نتي اي الي جابك في الوقت ده


شيماء.. قلقت عليك واه صح انت اتجوزت عليها 


صقر ببرود. . ملكيش دعوه 


شيماء.. ازاي مليش دعوه انا مراتك 


صقر.. صح مراتي الي طالبة الطلاق 


شيماء.. كان لحظة غضب وبعدين جوازك ده عشان تغظني صح وكمان تشوف غلاوتك عندي 


صقر.. مين قال كده 


شيماء. . يعني ايه 


صقر.. يعني اه انا اكتبت كتابي النهارده 


شيماء.. وانا مش هقبل بي واحده تانيه 


صقر بصدمة.. شيماء 


كل هذا الحديث تحت مسامع هاجر


هاجر اتصدمت ماكنتش تعرف انو متجوز قبليها


بقلم جويرية عبدالله سليم 


ياترى شيماء اي حصل ليها 


وقرار هاجر اي بعد ماعرفت بجوز صقر من اخر


هنعرف الفصل الجاي


تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

close