روايه احببت صقر العرب الفصل الحادي وعشرون 21بقلم جويرية عبدالله
روايه احببت صقر العرب الفصل الحادي وعشرون 21بقلم جويرية عبدالله
في مكان مجهول
المجهول بي عصبية مفرطة: يعني اي يعني كده تخطيطي باظ ياخد البنت عندو كده فاكر انو هيبعدها عني ده على موتي لو ده حصل ومش هعديها ليك ياصقر
احمد بهدوء خبيث: طيب وبعدين كده علم عليك
المجهول: علي مين ده انا ياسين المحمدي
بعد مرور يومين بدون احداث تذكر
عايدة: يلا بسرعه يارب بنات صقر على وصول
هاجر: كده تمام ولا في حاجه ناقصه
عايدة: لا تمام كده روحي انتي اجهزي عشان جوزك خارج من المستشفى ولازم تكوني على سنجة عشرة وانهت كلامها بغمزة شقية
هاجر بكسوف: طيب اخلص الاول معاكي وبعد كده اطلع الاوضة
سارة بي شقاوة: هاجر انا معاها اهوو اطلعي انتي اخلصي يا امي جوزك جاي هيشوفك بي الشكل ده ازاي مش فاهمه
هاجر بكيد: مالو شكلي يختي انا زاي القمر في كل حلاتي مش محتاجه اعمل حاجه ولا احط احمر واخضر واصفر ولااصبغ شعري لون يخض
عايدةبي ابتسامة مكتومة: احمم طيب يلا عشان نلحق نخلص
في بيت هاجر
خالد بزعيق: بت يا فاطمه انتي يبت يا زفتة
فاطمه: اي في اي البيت ولع ولا البيت غرق في اي بتزعق ليه
خالد بتسبيل: عايز ادوز
فاطمه بستغرب: عايز اي يا اخويا معلش مش فاهمه
خالد: ادوز يعني اتجوز
فاطمه: اي مانعك حد حاشك العيب فيك انت الي اختيارتك حلوة
خالد بغناء: اختيارتي مدمرة حياتي حياتي اختياراتي مدمرة حياتي كده ليه
فاطمه بغلب: الصبر من عندك يارب روح يا خالد يا ابن ام خالد ربنا يرزقك بي واحده مجنونة كده تطلع عينك وتربيك
خالد: مين دي الي تربيني يبت ده انا خالد الف بنت تتمني ابص بصة عليها
فاطمه بقرف: طيب اجري اجري مش عارفه انت ظابط ازاي
خالد برفع حاجب: مالي يبت ماانا قمر اهووو
فاطمه: قمر بي الستر وسع من سكتي كده خليني اجهز الاكل
خالد: وانا هكلم البنات عشان وحشوني والله
بعد وقت وصل صقر المنزل
شيماء: صقر حبيبي حمدالله على سلامتك انا كنت هتجنن عليك وانت مانع ان حد يزورك
صقر: الله يسلمك انا مش مانع حد انا مانع الحريم بس
عايدة: حمدالله على السلامة يا بني كنت هتجنن عليك
صقر: الله يسلمك يا امي
وعينه تبحث عن شي
عايدة: لسه طالعة من شويه تجهز نفسها وهتنزل تاني
صقر هز راسة بتفهم
سارة: حمدالله على يا عمي
صقر: الله يسلمك يا مرات اخويا
رعد: البيت كان وحش من غيرك يارب ابو الصقور والله وحشتني
صقر: امال مين الي كان لازق فيا في المستشفى مش سايبني دقيقه
رعد بمزاح: خايف عليك يا عم اي حرام اخاف عليك
صقر بضحك: لا مش حرام يعم
نسر بهمس لي صقر: بص على السلم كده
صقر وجه بصره الي الدرج هاجر كانت نازلة مرتدية عباية بيتي نبيتي اللون وطرحة بيضاء ووجها خالي من مستحضرات التجميل
هاجر بكسوف: حمدالله علي السلامه
صقر بهيام: الله يسلمك النبيتي هياكل منك حتة
هاجر اصبح وجنتيها حمراء مثل الدم
هاجر بخجل شديد: شكرا
شيماء بغل واضح امام الجميع: يعني انت خدت بالك من الي هي لابسها ومخدتش بالك مني هو مفيش غيرها على ذمتك ولا اي
صقر بهدوء ما قبل العاصفة: عايزة اي في ليلتك دي
شيماء بعصبية: عايزاك تخلي بالك مني زاي مابتخلي بالك منهانا وعشان تكون عارف الهانم دلقت عليا فنجان القهوة سخن
صقر وهو موجه بصره لي هاجر: اي الكلام ده
تتدخلت عايدة في الكلام: مش وقته يا ابني انت لسه خارج من المستشفى وتعبان ابقي شوف الموضوع ده بعدين
الجد سليم: يلا ياصقر اطلع اوضتك عشان ترتاح يا ابني
نسىر بمزاح: انهي اوضة يا جدي
صقر: جناحي القديم
سالم بخبث: تقصد الي هاجر قاعدة فيه
صقر بخبث مماثل: بي الظبط
ضحك الجميع ثم توجه كل واحد الي غرفته
صقر بخبث: احمم طيب مش هتساعديني
هاجر: حاضر ثواني هطلع البس
صقر: ماشي
في جناح نسر وسارة
نسر: سارة انا خارج عايزة حاجة
سارة: شكرا مش عاوزه حاجه
نسر: مالك في اي وشك مقلوب ليه
سارة: وشي تمام مفيش حاجه خالص
نسر: متاكده
سارة: ايوة
نسر: انتي بتبصي على اي عندك في الفون وخدت منها الفون
سارة: هات الفون المفروض يكون في خصوصية شويه
نسر: مهو لما انا اكون بكلم المدام وهي مشغولة في الفون حقي اعرف اي الي شاغلها في الفون
ووجه بصره لي الفون وقال بصدمة: اي الي انتي بتتفرجي عليه ده
سارة بخوف: هفهمك والله
شيماء: انت لازم تتصرف من اول ما جات وهو واخد بالو منها اووي ومش مركز معايا داهيه سودة ليكون حبها
مجهول: مستحيل يكون حبها انتي ناسية حبه القديم ولا اي كان حبك انتي لو عايز يحب انتي مراتو من اكتر من خمس سنين هي ديتها شويه وقت وهخلصك منها
شيماء بعصبية مكتومة: اصبر لحد امتي مستحيل اسيب صقر ليها دهي ليا لواحدي انا
مجهول: متقوليش انك حبيتي صقربنا مثلا احنا عارفين البير وغطاه
شيماء بعصبية: تقصد اي
مجهول بي ببرود: يعني انتي عمرك ما حبيتي صقر انتي حبيتي فلوسه واسمو اي عشان كده انتي هتتجنني عليه ريحي نفسك بقا
شيماء: انت خساره فيك الكلام انا هقفل سلام
المجهول: سلام
واغلقت الخط
هاجر جالسة على طرف الفراش تساعد في تبديل ملابس صقر
صقر: يلا يا هاجر عشان تعبان وعايز انام
هاجر: طيب ما انا بساعدك اهووو اعمل اي تاني يعني
صقر بي مشاكسة: ولا حاجه يعسل
بدات هاجر في نزع التيشرت الخاص بي صقر
وبدلت ملابسه
هاجر: في حاجه تاني
صقر: لا خلاص كده تعالي عايز اتكلم معاكي
هاجر: نعم
صقر: انا عايز اعرف الي حصل انتي فعلا دلقتي القهوة على شيماء
هاجر: صقر انت دلوقتي تعبان والمفروض ترتاح شويه وسيبك منها انا هعرف اتعامل معاها
صقر: يعني حصل بجد
نظرت هاجر في الارض
مد صقر ابهامه تجاه وجه ورفع راسها هاجر
صقر : مرات صقر الحويطي راسها تفضل مرفوعة حتي لو غلطانه انتي اعملي الي انتي عايزاهاللي وانا في ضهرك كسري ودمري وانا هصلح واركي
حصل اي وانا غايب احكيلي
قصت عليه هاجر ماحدث من شيماء في اول يوم لها
واكملت بي بكاء انا مش عارفه هي بتعمل معايا كده ليه انا من ساعة ماجيت وهي مش سايباني في حالي
صقر بعيون حمراء: بس خلاص متعيطيش اهدي
واكمل داخله وهو يتوعد لي شيماء:
انتي كده نهايتك قربت معايا اووي
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق