القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرفه ثعابين الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمد طه


رواية غرفه ثعابين الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمد طه








رواية غرفه ثعابين الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمد طه



_وراحت صفاء ف النوم وأول ما صحيت وقبل ما تفتح عنيها حست إن فيه حاجه بتلف حوالين جسمها وبسرعه أتفزعت وفتحت عنيها بسرعه وكان الثعبان المؤذي لافف حوالين جسمها وبدأ يعصر فيها؟؟


_حاولت صفاء إنها تقاومه لكن بدون أي فايده..لأن الخوف سيطر عليها وخلاها تفقد أعصابها وقوتها وكمان كان الثعبان خلاص أتملك منها وسيطر عليها 


_وبدأ الثعبان يلف حوالين جسمها وبسرعه وبدأ يضغط عليها وصفاء مش قادره حتي تنطق وتنادي على بكر وبدأ الثعبان يطلع لفوق ولف على رقبتها وخنقها..بقلم..محمد طه 


_وصفاء خلاص تقريبا بدأت تقطع النفس ومش قادره تاخد نفسها ولون وشها بدأ يتغير وبدأت تحس ببروده ف جسمها كله وعنيها بدأت تتدمع وف نفس الوقت بدأت تفقد الرؤيا وما بقيتش شايفه غير طشاش 


_وقبل ما تفقد الرؤيا وتسلم وتفقد الوعي شافت خيال زي ما يكون جوزها بكر جاي عليها وبيقرب منها وبعدين مد إيده على ديل الثعبان وأول ما بكر لمس الثعبان بدأ الثعبان يخف الضغط على صفاء 


_وبدأ يسيب صفاء تدريجيا لحد ما سابها خالص وصفاء عينها قفلت وفقدت الوعي وأول ما فاقت وفتحت عنيها كانت فاكره كل اللي حصل.. لكن قالت دا أكيد كان حلم أو كابوس..مستحيل يكون اللي حصل دا حقيقه..


_لكن بدأت تحس بألم ف رقبتها وبسرعه قامت تبص ف المرايا وأتصدمت لما شافت آثار خنق الثعبان ليها وشافت ف المرايا إنعكاس السرير وأتصدمت للمره التانيه لما شافت ندي بس اللي نايمه على السرير وخالد مش موجود..بقلم..محمد طه 


_وف لحظه عقلها ترجملها إنها مكنتش بتحلم وإن الثعبان سابها وبلع إبنها عشان ينتقم منها..ووقعت صفاء من طولها عالأرض لأن رجليها سابت من كتر الخوف على إبنها وكمان صوتها راح ومش قادره حتي تبلع ريقها لأن ريقها نشف من الخوف 


_وفضلت تسحف عالأرض وخرجت من الأوضه وراحت على أوضه الثعابين وهيا بتسحف على بطنها وأول ما قربت من الأوضه وبابها كان مفتوح وشافت بكر وهوا شايل خالد وبيخلي خالد يأكل الثعبان المؤذي 


_وهنا صفاء إلى حد ما أطمنت على إبنها وبعدين فقدت الوعي وأغمي عليها وبعد ما فاقت لقيت بكر بيسندها عشان يقومها من على الأرض ورفضت إنو يسندها وبعدته عنها 


_صفاء بصوت واطي يكاد أن يسمع..فين إبني..إبني فين 


_بكر يهدئها..إبنك نايم جنب أخته جوه 


_صفاء تبلع ريقها من الخوف..عايز تموتني يا بكر..

أنته أتجننت..أنته إيه اللي أنته بتعمله ده 


_بكر بغضب..أنا لسه ما عملتش حاجه يا صفاء..أنا ناوي آخد من الدنيا دي اللي أنا عايزه وبذياده كمان..

وإنتي يا تساعديني..يا تعملي نفسك لا شايفه ولا سامعه..يا إما..بقلم محمد طه 


_صفاء تقاطعه بغضب..يا إما إيه يا بكر..يا إما إيه يا بكر..هتموتني يا بكر..أنته خلاص ما بقيتش شايف قدامك وما بقيتش عارف أنته بتعمل إيه..هتموتني يا بكر..طب وعيالك..هتموتهم هما كمان معايا ولا هتعمل فيهم إيه..الروايه حصري على صفحه محمد الشاعر 


_بكر بغضب..خالد هيساعدني..إنما ندي هيا اللي هتمشي معاكي 


_صفاء مش مصدقه اللي بتسمعه وما ردتش على بكر وبتحاول إنها تقوم من عالأرض عشان تدخل عند أولادها وبكر مدلها إيده عشان يساعدها ويقومها وصفاء تبعد إيده عنها بكل غضب 


_صفاء بغضب..أبعد إيدك عني..أنته شيطان..أنته شيطان يا بكر..شيطان 


_بكر بغضب..وهوا أنا عشان عايز أعيش وأعيشكم زي البني آدميين أبقي شيطان..فكري يا صفاء..

وبعدين أنا مش هجبرك تعملي حاجه معايا..إنتي عايزه تساعديني كان بها..مش عايزه تساعديني يبقي لا تتكلمي ولا أكنك شايفه حاجه وأنا اللي هعمل كل حاجه بنفسي 


_صفاء بغضب وكره..هوا أنته ناوي على إيه يا شيطان 


_بكر بعد ما أتأكد إن صفاء مش هتساعده ومش هتسكت قالها بكل غضب..ناوي أخلص منك الأول يا صفاء؟؟؟

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

close