القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرفه ثعابين الفصل السابع عشر 17بقلم محمد طه

 

رواية غرفه ثعابين الفصل السابع عشر 17بقلم محمد طه





رواية غرفه ثعابين الفصل السابع عشر 17بقلم محمد طه



_وفضلت صفاء سهرانه طول الليل لحد ما النهار طلع ومفيش حد خرج من الأوضه..لا بكر ولا الضيف اللي معاه؟ 


_وصفاء خوفها بدأ يذيد وبدأت تفكر ف أكتر من سيناريو وتخمن إيه اللي ممكن يكون بيحصل جوه 

وطبعا تخميناتها كلها مش خير وقلبها مش مطمن وحاسه إن بكر بيعمل مصيبه كبيره 


_المهم فضلت صفاء قاعده قصاد الأوضه وخايفه إنها تقرب منها..لكن بدأت تستجمع قوتها وتركيزها وقررت إنها تروح تفتح الأوضه وتشوف إيه اللي بيحصل بالظبط..بقلم..محمد طه 


_وبالفعل راحت عشان تدخل وقبل ما تقرب من الأوضه كان باب الأوضه بيتفتح وبيخرج بكر.. وأتصدم بكر أول ما شاف صفاء قدامه وتعبيرات وشه كلها بتقول إنو عامل مصيبه وبسرعه قفل الباب وراه وبدأ يتحكم ف أعصابه وبدأ يهدي 

الروايه حصري فقط على صفحه محمد الشاعر 


_بكر بهدوء وصوت متقطع..صص صصفاء..إنتي ما طلعتيش على شغلك ليه..دي ساعه الصبحيه دي بيبقي فيها الرزق كله 


_صفاء بتجاهل لكلام بكر وتوتره اللي واضح جدا على وشه وكلامه..هوا أنته قفلت الأوضه وراك ليه يا بكر 


_بكر بكل هدوء راح قعد على كرسي ف الصاله..

وإنتي عايزه إيه من الأوضه يا صفاء 


_صفاء بغضب لكن بهدوء..أنا مش عايزه حاجه من الأوضه يا بكر..بس عايزه أعرف إيه اللي بيحصل ف الأوضه يا بكر من ورايا 


_بكر بهدوء..فيه إيه يا صفاء..هيكون بيحصل إيه يعني..أنا قافل الأوضه لمصلحتك..هوا مش فيه عداوه بينك وبين الثعبان المؤذي وكل ما بيشوفك بيبخ عليكي سم..بقلم.. محمد طه 


_صفاء لتاني مره تتجاهل كلام بكر وتسأله..الضيف اللي جه معاك إمبارح ف نص الليل راح فين يا بكر 


_بكر قام من على الكرسي وعطالها ضهره عشان يداري توتره وتعبيرات وشه اللي قلبت ألوان..ضيف إيه يا صفاء..إنتي بتخطرفي ولا إيه..معلش هوا تأثير أول يوم شغل بيبقي كوابيس وخطرفه


_صفاء بغضب..أنا مش بخطرف يا بكر..كان فيه ضيف معاك إمبارح بالليل وأنا سمعتكم وانتوا بتتكلموا ف موضوع السفر لإيطاليا وبعدين دخلته الأوضه وبعد كده أنته دخلت المطبخ وعملتله شاي وأنا شوفتك وأنته بتحط حاجه غريبه ف كوبايه الشاي..ومن إمبارح لحد دلوقتي الضيف دا ما خرجش من الأوضه.. إيه اللي بيحصل يا بكر 


_بكر بهدوء..كل دا حصل إمبارح..صدقيني يا صفاء إنتي كنتي بتحلمي..ومفيش أي حاجه من دا كله حصل..وأنا لا كان معايا ضيف ولا عملتله شاي ولا أعرف حاجه عن السفر لإيطاليا 


_صفاء بهدوء..وأنا مصدقاك يا بكر..وأنا فعلا كنت بحلم..ولا أقولك دا ما كنش حلم..دا كان كابوس..أنا آسفه يا بكر..أنا فعلا تعبت إمبارح ف اللف ف الشوارع..بقلم..محمد طه 


_وبكر بدأ يهدي وياخد نفسه وبلع ريقه وقال الحمد لله إنو قدر يقنع صفاء باللي هوا عايزه وفجأه صفاء تصدمه 


_صفاء بدهاء ومكر..تعالا بقي يا بكر أفتحلي الأوضه عشان أدخل أجيب أكل للثعبان اللي معايا 


_بكر بهدوء..أنا هدخل أجبلك الأكل اللي إنتي عيزاه يا صفاء 


_صفاء بغضب وتهديد..أفتح الأوضه يا بكر عشان اليوم يعدي على خير..وأنا هدخل الأوضه دي دلوقتي يعني هدخل الأوضه دي..أفتح الباب يا بكر 


_بكر بغضب..حاضر يا صفاء هفتحلك الأوضه..لما أشوف أخرتها معاكي 


_وفتح بكر الأوضه ودخلت صفاء بكل هدوء وكانت خايفه جدا..كانت خايفه من الثعبان المؤذي وكانت خايفه من الضيف اللي جوه ويا تري إيه اللي حصل فيه وكانت خايفه ل بكر يغدر بيها 


_لكن صفاء خلت بكر يدخل الأوضه قدامها عشان تبقي مأمنه نفسها ودخل بكر قدامها وهيا وقفت على باب الأوضه وشافت كل حاجه طبيعيه ومفيش حد ف الأوضه والحفره اللي كانت محفوره متغطيه بحسيره والجوز الثعابين مع بعض ف القفص ومفيش أي حاجه غريبه ف الأوضه وبدأت تشك إنها فعلا ممكن تكون كانت بتحلم لكن عينها جات على التلاجه ولاحظت حاجه غريبه؟ 


تابع؟

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

close