القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلمت ملك الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية ظلمت ملك  الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية ظلمت ملك  الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم مجهول حصريه في مدونة قصر الروايات 

الفصل الحادي عشر 

والثاني عشر.. 

-لا ملاحظ أن انا مرتاح كأنك هم سابني وراح وقربك مني هم أنزاح

بدأت ملك تستند علي شئ، انصـد مت أن أسامه واضع زيت علي السلم


في المساء

خرج أسامه من حجرته، أنصدم  أن القصـرهادي ومفيش حد

-هي مشيت ولا أيه


اتحرك في القصـريبحث عنها بس موجدهاش

-معقوله هربت ؟

اتحرك بدأ يبحث عنها في كل مكان

-لازم ألبس


اتحرك بسرعه أن هو يلبس في حجرته، ارتدي ملـIبسه، اتحرك يلبس الجزمه وفجاءه صـرخ، خرج رجله بسرعه، بدأت رجله تنز ف، ظهرت ملك أمام الباب وهي بتضحك وفي أيدها زجاجه مكسوره وهو بيصــرخ من الوجـع واتحركت ناحية حجرتها وبتغني


– مش ملاحظ إني بضحك إنت عارف ضحكي ليه ع اللي سابني وحس فجأة إني بحلو في عينيه، إيه اللي جابك ما إنت كنت رميت وراك،إنت صح أنا مستاهلش أكون معاك


بدأ اسامه يكسر كل شئ في Iلمكتب وهو متعصب

-أقسم بالله ما هسيبك


اليوم التالي

ملك بتاكل علي السفر بيتزا وفجاءه بدأت تصـرخ وفمها بدأ ينزل د م، خرج أسامه من Iلمطبخ وفي أيده


زجاج مكسر وقرب منها وأبتسم

-أنا هخليكي تقطعي الكلام نهائي

بدأت ملك تغسل فمها وهي بتصـرخ من الوجـع وبتلفظ

– يا اوبن كلوووب

قعد أسامه يتريق عليها وهي مش عارفه تتكلم وبدأ يغني


-لو إنت بجد عايزة رجوع وجودك مش في مصلحتي

نسيتك قافـلIلموضوع يا ريت تتقبـIـي صـراحتي  لو إنت لاحظتي حـIجة وشفتي حـIجة بجد عينيك مخدوعين


في IIـمساء

صعد أسامه لحجرته ولسه هيقفـل الباب قامت ملك قافـله الباب علي أيده، بدأ يصـ̡ خ، قربت منه وقالت

-أنت ناسي انك ماضي علي محضر عدم تعــر ض دي قرصة ودان


خرجت ملك من الحجره قام أسامه ماسكها من شعر ها، قامت ملك ضرباه أسفـل الحزام وقع علي الأرض، بدأ يصــرخ وحـIول يقف وضرب ملك بالبونيه وقعت علي الأرض ووقع جنبها

وكل ده شخص بيراقبهم من خلال كاميرات مراقبه وبيبتسم


أدم جالس بيلعب في فونه ومنتظر أسامه، دخـل اسامه بعد فتره وهو بيضحك

-عاش من شافك، بقالي اّّسبوع مقابلتكش يا صاحبي

-أسف والله


بدأ اسامه


يضحك، فأستغرب أدم من الابتسامه دي

-في أي

-ملك


-مالها ملك

بدأ اسامه يلعب في لحيته ويبتسم

-أنا من كتر اللي بنعمله في بعض مش عاوز أخرج من القصـر نهائي وأستني اشوف أعمل معـIها اي


ضحك أدم علي ضحكة صاحبه وقال

-بتضر بوا بعض ولا ايه

-بص هي شبه كده، بنعمل مصايب سوده في بعض، اليوم اللي متعمليش حـIجه بروح انا اعمل معـIها مصيبه، البنت دي أخدت كل وقتي


-اي ده انت بدأت تحبها ولا اي، أصحاب بقي

ضحك أدم بقوه، أسامه بدأ يفكر وبعدين رد

-لا مش حب، بس فعلا البنت دي شغلت كل وقتي، يعني تلاحظ مبقيتشي أخرج من القصـر نهائي وقاعد بفكر هي هتعملي اي او انا هعملها اي حـIسس كده أن اتعلقت بوجودها في القصـر حـIجه غريبه


-ملك بتحبك، متخليش حبها ليك نقطة ضعف، تستغلها وقت لما تحب تجبرها علي حـIجه، ده عشانك،الاسطورة بتقول انها بتكون فـIهمه، بس بتفوت بمزجها مره وعشـ̡ ين، لحد ما بيجي وقت بتقولك انا مش هكمل، وبعد كده مبتشفوهاش

-أنا مش


بحبها ، بس اتعودت عليها فعلا في حياتي

-قولتلك بلاش حوار الفيديو اللي عملته ده وانت مسمعتش مني

-والله ندمت بس هي سابتني ؟، دي فضحتني

-ربنا يفرحكم ببعض يا اخويا وتعقل اهم حـIجه


-كلها شهر وهرجع حقي منها، انا مش هسكت غير لما ارجع حقي

-طب سيبك اجهزوا بقي فرحي انا وسندس الاّّسبوع الجاي

-أها عرفت ربنا يتمم لكم علي خير


بدأ اسامه يضحك تاني وهو بيفكر

-بتضحك تاني ليه ؟

-اصل قبل ما أخرج عملت لها <ـتـة مقلب

-اي هو ؟


اسامه بدأ يتكلم بضحك وقال

-هي بتخرج بليل تشم هوا في الجنينه، حطيت زيت علي الأرض اول ما تخرج من باب الجينيه هتقع في Iلمسبح (حمام الّّسباحه)


-أنت بتهزر ملك مبتعرفشي تعوم

-نعم، بتهزر

وقف أسامه في فزع وخوف


ملك كانت حـIمله القهوه في أيدها وبتغني وفتحت باب الجنينه

-الجو النهـIرده تحفه علشان الحيو ان ده خرج

اتحركت وفجاءه أتزحلقت والقهوه وقعت عليها ونزلت حمام السباحه وبدأت تغرق وللأسف طلعت مبتعرفشي


تعوم


(داين تدان وزي ما حصل لملك هيحصل ل….


اتحرك ناحيتها وهو بيصـ̡ خالفصل الثاني عشر 

-ملك

ملك استسلمت خلاص، أترمي أسامه بسرعه وانقذها، وأدم واقف خـIيف ومصـدوم

-ملك

طلع بيها وهي فـIقده الوعي، بدأ يحرك فيها


-ملك فوقي، يا نهـIر أسود هتوديني في داهيه، ملك

بدأ يصرخ جامد، وبيحرك فيها وهي في دنيا غير الدنيا

-أنا هطلب الأسعاف


وقف أسامه وهو خـIيف وبيرتجف وقال

-لا، انا هفوقها

قرب أسامه منها علشان يعطيها قبـله الحياه، أنصدم أدم بيمنعه وهو متعصب

-أنت بتعمل اي !


­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ -وسع يا آدم البت هتموت

-هي مش علي ذمتك اصلا علشان تعمل كده

-وسع أيدك


اتحرك أسامه وبالفعل اعطاها قبله الحياه، فـIقت ملك وبدأت في السعال

-الحمد الله

أدم اتعصب من اللي اسامه عمله واتحرك وتركهم


­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­


­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ملك كانت مصـدومه من اللي حصل، واسامه بدأ ياخد نفسه بأعجوبه


-ششششش

وقف أسامه وحملها بين ذراعيه ومنعها أن هي تتكلم ودخل بيها، دخـJـها حجرته هو مش حجرتها

-ينفع كده ؟


-أنا أتزحلقت وقعت

-كويس اني لحقتك

اتحرك أسامه ناحية الباب


-أنا هروح أجيب لك هــد وم ليكي تقومي تاخدي شاور

اتحرك أسامه وخرج من الحجره وبعد دقيقه دخـل ادم حجرة ملك، انصــدمت أول ما شافته

-أدم ؟


قرب أدم منها وهو حزين ومتعصب

-أنتي كويسه ؟

-أها

-الحمد الله


بدأ ادم ياخد نفسه باعجوبه

-ممكن تنادي أسامه

-حـIضر


اتحرك أدم ناحية الباب وألتفت لملك وقال بحزن

-أسامه بقي يحبك يا ملك، حـIولي تحـIفظي عليه، ولو حصل له حـIجه مش هيحصلك كويس، لأن أسامه ده


مش صاحbي بس، ولا اخويا، أسامه ده بمثابة أب ليا، علطول شايل همي وجه الوقت اللي أعمل 

المستحيل علشان أساعده


اتحرك أدم وخرج، ملك كانت مستغربه

-هو بيقول أيه

اليوم التالي


ملك كانت بتشاهد التليفـIز، قرب منها أسامه وقعد وهو بيبتسم

-عامله اي دلوقتي ؟

-بخير


كانت ملك مبتتكلمشي نهائي، أسامه حـIول يكلمها وهو مكسوف

-تيجي نخرج

-ليه


كانت لتشاهد التلفـIز وكانت مطنشاه

-نخرج نشم هوا

اتعدلت ملك وابتسمت وقالت

-والناس ؟


-ناس ايه

-مش عيب نكون فـIضحيين بعض ونخرج مع بعض

ابتسم أسامه وبدأ يعض علي شفتاه وقال

-ما هما لو شافونا مع بعض، يعرفوا أن كل اللي قولناه مش حقيقه

-قول بقي كده، الحوار وما فيه انك عاوز تثبت براءتك

-براءتي ؟!


-بص يا أسامه، فرح سندس مش ه<ـضره، أني أكمل معاك مستحيل، فياريت تشيل الكلام ده من دماغك، انا لا علي ذمتك ولا عوزاك

مسح أسامه بأيده وجهه ولفظ بعصبيه

-أنا لو


كنت عاوز حقي، كنت أغتصبتك غصب عنك أو برضاكي واجبرتك تحملي مني علشان اثبت براءتي بس معملتش كده

وقف وبدأ يعدل بدلته وأبتسم وكمل كلامه

-أنا اشتريت لك فستان فوق علي زوقي، فرح سندس عاوزه تحضري أو مت<ـضريش ده بمزاجك مش هجبرك، لأن وجودك لا هيزود ولا ينقص


وقفت ملك وقربت منه وهي سعيده جدا

-هتطلقني علي امتي ؟

-بعد الفرح مشوفكيش هنا، انتي سامعه، وورقتك هتوصلك


اتحرك أسامه ل ڤيلا بتاعتهم القديم، أمه كانت في انتظاره

-اي يا حبيبي، عاوزني في أي

قرب أسامه و<ـضن أمه وظل حـIضنها

-تعبان


-مالك يا واد، ملك صح ؟

-تعبت معـIها، حـIولت أنسي كل حـIجه وحشه عملناها بس فشلت، حـIولت أقرب منها واتعلقت بيها، بس هي بتصــ!ـ *ني

-اللي عملتوه في بعض مش كويس نهائي، انتم عملتوا لبعض مصائب لا يسمح بيها عقل ولا دين

بدأ أسامه يتعصب وكان هيبعد عن أمه بس تمالك iـفسه

-أنا هطلقها


-دي حـIجه ترجعلك يا حبيبي ، دي هتبقي حياتك وانت


حر فيها، انت بقيت كبير وراجل وعارف انت هتعمل اي

بدأ اسامه يفكر وهو في حضن أمه ولفظ بتنهد


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

close